Presne 30 rokov produkuje japonský výrobný závod Gunma Oizumi motory a prevodovky pre automobily Subaru. Vo fabrike, ktorá sa nachádza pri meste Ota v prefektúre Gunma, sa vyrábajú všetky typy boxer motorov s protibežnými piestami (objemy 1,6 litra, 2,0 litra, 2,5 litra a 3,6 litra), ako aj všetky prevodovky vrátane bezstupňovej CVT prevodovky Lineartronic.
V skratke:
Boxer motory sa od roku 1958 vyrábali v Mitake pri Tokiu
V roku 1982 otvoril koncern FHI modernú motoráreň Gunma Oizumi
- Najnovší, piaty výrobný závod komplexu Gunma postavili pred necelými dvoma rokmi
Presne 30 rokov produkuje japonský výrobný závod Gunma Oizumi motory a prevodovky pre automobily Subaru. Vo fabrike, ktorá sa nachádza pri meste Ota v prefektúre Gunma, sa vyrábajú všetky typy boxer motorov s protibežnými piestami (objemy 1,6 litra, 2,0 litra, 2,5 litra a 3,6 litra), ako aj všetky prevodovky vrátane bezstupňovej CVT prevodovky Lineartronic.
Pôvodne sa motory pre automobily Subaru vyrábali v továrni Mitaka v rovnomennom meste, ležiacom pri japonskej metropole Tokiu. Výroba v Mitake, ktorá sa začala v roku 1958, však koncom 70. rokov minulého storočia kapacitne nestíhala napĺňať rastúci záujem zákazníkov o prémiové japonské vozidlá. Koncern Fuji Heavy Industries (FHI) sa preto rozhodol postaviť nové výrobné závody v prefektúre Gunma.
Motoráreň Gunma Oizumi začala produkovať boxer motory v roku 1982, čím sa podarilo podstatne navýšiť výrobu pohonných jednotiek. Vzhľadom na logistické náklady sa výroba z Mitaky postupne sťahovala do moderného komplexu Gunma. Konsolidácia sa skončila v roku 1999.
Výrobná skupina Gunma, patriaca FHI, dnes pozostáva z komplexu piatich automobilových výrobných závodov pri mesta Ota. Najnovší, piaty závod otvoril koncern FHI v Oizumi v júli 2010, čím vytvoril moderný a vysoko efektívny výrobný komplex s typickým japonským dôrazom na detail a maximálnu kvalitu produkcie.
Mesačná výrobná kapacita Oizumi je momentálne 40 000 motorov boxer najnovšej generácie, ktoré vynikajú excelentnou ohľaduplnosťou k životnému prostrediu. Pri ich vývoji sa totiž podarilo nielen vylepšiť výkonové parametre, ale aj znížiť spotrebu paliva a emisie v priemere o 10 percent.
Súvisiace články:
SUBARU - 40 rokov symetrického pohonu všetkých kolies
Symetrický pohon 4x4 - legenda v dnešnej realite (12/2010)
38 rokov symetrického pohonu všetkých kolies
Subaru menilo dejiny motorizmu
_______________________________________________________________________
Subaru je najväčším svetovým výrobcom osobných automobilov s pohonom všetkých kolies. Značka je automobilovou divíziou japonského koncernu Fuji Heavy Industries, vyrábajúceho produkty pre sféry dopravy, letectva, priemyslu, stavebníctva i poľnohospodárstva. Filozofiou koncernu, založeného v roku 1953, je vysoká kvalita produktov, používanie pokrokových technológií a zodpovednosť k životnému prostrediu. Automobily Subaru pre európsky trh sa vyrábajú v Japonsku.
Subaru je priekopníkom pohonu 4x4 v osobných automobiloch, v roku 1972 prinieslo na trh prvé sériové osobné vozidlo s pohonom všetkých kolies. Odvtedy predalo viac ako 10,5 milióna automobilov s pohonom 4x4. Značka patrí k špičke v motoristickom sporte, kde získala šesť titulov majstra sveta v rely. Importérom Subaru v Slovenskej republike je od roku 2004 spoločnosť Mikona, s.r.o.
Zdroj: Mikona, s.r.o / Subaru Press Service; TS: 01.03. 2012