Keď bola v roku 2003 predstavená aktuálna generácia modelov Volvo S40 and V50, spoločnosť Volvo Cars stavila na mladších zákazníkov s vysokými nárokmi na športovosť a celkový charakter premium.
A nové Volvo S40 a nové Volvo V50 vstupujú na trh s viditeľne zmeneným dizajnom. Množstvo nových prvkov ďalej vybrusuje ostrie, zamerané na získanie nových mladých zákazníkov.
Nové Volvo S40 sa väčšmi približuje k limuzíne Volvo S80 kým nové V50 sa viac podobá na nové Volvo V70," povedal Fredrik Arp, prezident a CEO Volvo Cars.
Aktuálne čísla z USA a z Európy ukazujú, že sústredenie spoločnosti na mladšie cieľové skupiny výrazne prispelo k rastu predaja.
Zákazníci pod 35 rokov tvoria viac ako 20 percent
Štatistické údaje z USA sú veľmi výrečné:
•Podiel zákazníkov S40 pod 35 rokov veku sa zvýšil z 23 percent na 45 percent.
•Podiel singlov sa zvýšil o 10 percent z 30 na 40 percent.
•Celkový priemerný vek majiteľov S40 sa znížil za desať rokov z 50 na 40 rokov.
V Európe sa podiel zákazníkov V50, ktorých hlavnou alternatívou bol automobil kategórie premium od veľkých nemeckých výrobcov, v súčasnosti vyšplhal na 47 percent – v porovnaní s 24 percentami pri predchádzajúcom modeli Volvo V40.
Podiel zákazníkov mladších ako 44 rokov sa zvýšil o desať percent zo 45 na 55 percent. A aj v Európe sú dôvody pre kúpu kombi V50 väčšmi emocionálneho charakteru, najmä pri zákazníkoch ktorí majú rodinu a deti ako pri modeli S40.
Volvo S40/V50 MY2008
Zdroj: Lucia Busquet, Communication & Product Manager Volvo, TOP AUTO Slovakia