Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 Bose Edition (04/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 05.06.2012;

Importér automobilov Renault Slovensko, s.r.o. nám na týždňové testovanie zapožičal SUV Koleos, ktoré predstavuje prvé čistokrvné vozidlo tohto typu v portfóliu značky. Disponuje najsilnejším naftovým dvojlitrom z ponuky (127 kW), podvozkom 4x4 s medzinápravovou uzávierkou a najzvučnejšou výbavou Bose Edition.







Plavba k horizontu

Písal sa rok 2000, keď začal svoju slovenskú éru mimocestných schopností model Scénic RX4. Rok na to sa k nemu pridalo aj Kangoo 4x4. zväčšiť obrázok Prvý z nich sa na Slovensku dožil roku 2004, druhý o tri roky viac. Blížiaci sa príchod Renaultu na čistokrvnú SUV scénu priniesol však už rok 2005, kedy sa na ženevskom autosalóne predstavil koncept Renault Egeus. Ten by sa so zažmúrenými očami dal označiť za ideového predchodcu Koleosu. Do reality Koleos vstúpil úplne iný, taký ako ho navrhol Renault v spolupráci s Nissanom, ktorý ho predával tiež (Qashqai pre EU, Dualis pre JP, Rogue pre US). Výroba pripadla spoločnosti Renault Samsung Motors v Južnej Kórei, ktorú Renault ovláda. A neostalo len pri tom, Koleos zamieril aj pod značku Samsung cez model QM5.

U nás sa Koleos ponúkal od roku 2008 a dodával sa s jedným zážihovým štvorvalcom 2,5 (126 kW), ktorý neskôr z ponuky vypadol, jedným vznetovým štvorvalcom 2.0 dCi (110 kW alebo 127 kW) a podvozkami 4x2 alebo 4x4. V nezmenenej podobe sa dožil obvyklých troch rokov, po ktorých v roku 2011 nastalo omladenie. To sa vcelku podarilo a teraz som dostal možnosť testu.

Exteriér

zväčšiť obrázok Viacerí ľudia označujú dizajn Koleosu za nezaujímavý, osobne mi príde neutrálny a proporcionálne vyvážený. Línie okien, bočných prelisov, či lemov nadkolí, súhra týchto vecí proste bežnému oku ladia a celkový vzhľad ťažko niekoho urazí, najmä ak má neutrálny postoj k automobilom. Koleos ako SUV disponuje nájazdovým uhlom 27°, zjazdovým 31°, prejazdovým 21° a svetlou výškou necelých 19 cm (pri naftovej verzii), čo autu dodáva jasný subterénny SUV/crossover podtón.

Trojplošná horná časť čelnej partie, t.j. 2x svetlá + 1x gril, vizáž sektoruje a teda zjednodušuje. Kapitola zadná účinne maskuje vodorovne delené 5. dvere, až človek začne očakávať rovnú nakladaciu hranu po dvihnutí dverí ako kompletu. Vzhľad ako celok vhodne dopĺňajú veľkorozmerné 18“ disky kolies spolu s bielo-čiernymi perleťovými kontrastmi karosérie a na pohľad ani nebadať, že celú spodnú časť dverí lemuje praktický ochranný plast. Vzhľad zľahka budí chute po teréne, monumentnejšej jazde s rozhľadom, komótnosti s plavnými prejazdmi rozdrtenej vozovky a pozorovateľa pozvoľna obchádza zvedavosť nazrieť dovnútra.

Interiér

zväčšiť obrázok Strieborne matné kľučky dverí sú masívne a cítiť skrz naskrz plast. Po otvorení dverí vidím tmavé prešívané kožené sedadlá a k nim farebne zladený interiér. Nasadám, nastavujem, vyšlo tu trošku málo prístupového miesta pre nastavenie sedadla – platí opäť pre hruboprstých, hruborukých. Elektrické nastavovanie umožňuje bezpečné prestavenie sedadla aj počas jazdy, čo som aj využíval, keďže obvykle je človek tvor flexibilný a nedrži počas presunu v kresle jednu polohu.

Ako obvykle, je tu sporé pozdĺžne nastavenie volantu, čo ma už neudivuje, to skôr zdržanlivosť výrobcu rozsah zväčšiť. Inak volant sekunduje zvlnenej simplicite palubnej dosky a má pomerne tenký veniec. Polohovo vychádza celkový dojem z posedu v štýle -pri palubnom stole- namiesto -za kokpitom-, čo tak trochu spriesvitňuje pocit bezpečia, no myšlienka na crossover konštrukciu všetko rieši a pridáva prepotrebný lepší výhľad.

Stredová konzola so zahusteným poľom ovládačov dostala miesto pod previsom masívu palubnej dosky. Táto konštelácia decentne oddeľuje konzolu od palubnej dosky, pri jazde však jej používanie vyžaduje značný odklon pohľadu od premávky. Nesie automatickú klimatizáciu, audiosystém BOSE® (ktorý bol optimalizovaný na akustiku interiéru Koleosu), tlačidlá štartovania a ovládania podvozkových systémov aj tempomatu a soket na kartu. Priestor nenápadne ozvláštňuje svojím lesklým povrchom s vlnovitým sieťovým pokresom vrátane pohľadnej rozmanitej členitosti.

zväčšiť obrázok Prístrojová doska neskrýva nič zaujímavé, len súradnice samej seba - sedí zľahka nižšie, než je zvykom. Tvarovo stelesňuje technicko-rozvážnu úroveň estetických vibrácii, teda je jednoduchá, nesie závan umenia a pláva s prúdom. Z praktického pohľadu sa dá pochváliť podseknutý sektor pred spolujazdcom, ktorému tak dožičí viac životného miesta. Tento dizajn však vytvára hranu a o tej bližšie v odseku bezpečnosť.

Multifunkčný displej navigácie (Carminat TomTom) leží perfektne na dohľad a ovláda sa štandardnou viactlačidlovou základňou s joystickom, ktorá nedovoľuje vodičovi bezpečnú obsluhu počas jazdy. Slovko štandardnou značí, že sa nachádza vo všetkých navigovaných Renaultoch súčasnosti. Viacfunkčná „veselá bakuľa“ v hlavnej úlohe využíva všetky stupne voľnosti – otáčanie (pohyb po zobrazenej klávesnici), náklon (voľba z menu na obrazovke) aj stláčanie (potvrdzovanie voľby). Pri písaní ulíc aj miest sa deaktivujú znaky vedúce k neexistujúcim voľbám. Zadávať za jazdy sa neodporúča, berie to priveľa pozornosti. Naviguje to účinne, t.j. od pása tak na 95%. Tých 5% je rezerva na hluché mapové miesta (ak sa ide mimo hustej civilizácie) a prípadné omyly, ktoré sú však takmer vždy zvládnuteľné, pokiaľ človek ovláda regionálnu gestikuláciu a prírodná inteligencia ho neopúšťa. Hlavný prínos – sadnem, zadám miesto, idem a spravidla trafím. Funguje tu hlasové upozornenie na odbočovanie, radary, prekročenie povolenej rýchlosti (nie vždy aktuálne údaje), stmavenie v noci... viac potrebuje málokto. Snáď len aby sa automaticky neprekryla grafika rádia neustále - navigácia je v známych trasách prebytočná.

zväčšiť obrázok Predná stredová lakťová opierka nie je posuvná, čo si po praktickej stránke kompenzuje vyberateľným košíčkom pod ňou. Opierka vo dverách príjemne prekvapuje odklápacou skrýšou. Zadní cestujúci si môžu ruky oprieť taktiež na „lakťovku“, prípadne na vak s lyžami, ktoré možno prestrčiť z kufra do interiéru cez otvor za ňou.

Posed vzadu osviežujú dve strešné okná s plochou 0,75 m2, ktorých roletky sa dajú zaťahovať nezávisle a ako bonus máme vzadu aj el. ovládanie otváracej časti. Peha pri uvelebení sa spočíva v mieste na ľavé koleno pri posadení sa „za seba“, smolu však majú opäť dlháni nad 190 cm. Práve ich by mohla potešiť rovná podlaha bez stredového tunela ako aj dostatok miesta nad hlavou. Roletky vnorené v čalúnení zadných okien sa s ich intimizujúcimi účinkami uplatnia na slnku, ale napr. aj pri prevoze detí ako čiastočná ochrana pred uhranutím z ulice. A k tým deťom – zadné okná sa zatiahnu do dverí úplne - takže pre istotu blokovať. Vzadu vyšlo aj na nastaviteľné výduchy vetrania v B-stĺpikoch, aj keď sa dostali vcelku na dostrel od podlahy. K zadosednej spokojnosti viac netreba, leda tak uhlovanie operadiel v 5-tich stupňoch, ktoré tu aj je.

Čistá roztopaš je sklopenie sedadiel aj operadiel na jedno zatiahnutie od 5. dverí. Táto akcia vytvorí bleskovú reakciu vo forme rovnej nakladacej plochy. Dojem zo „zadku“ auta kazí nemotorne ukotvený kryt batožiny - ťažko sa triafa do kotviacich koľajničiek pri jej zaťahovaní. Piate dvere sú vodorovne delené (to mal aj Scénic RX4, len inak odklápané), spodná časť sa sklápa nadol, horná nahor. Odklopený spodný diel logicky núti k naťahovaniu sa pri prístupe do kufra. Na druhej strane sa naň dá posadiť a dajme tomu prezuť sa, resp. poslúži aj ako podpera pri prevážaní nákladu. Koho by napadlo nechať ho otvorený a zavrieť čisto len vrchné poldvere, nepochodí, pretože ich nezamkne o zatvorený spodný diel. No môže si aspoň nechať dobrý pocit z kreativity a ísť trebárs pozrieť aj pod kapotu.

Motor a prevodovka

zväčšiť obrázok Pod kapotou je silnejšia verzia dvojlitra 2.0 dCi (127 kW, kód M9R), so vstrekovaním common-rail (1600 bar), reťazovými rozvodmi, piezoelektrickými vstrekovačmi, turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek turbínovej časti, dvoma vyvažovacími hriadeľmi a žiaľ aj filtrom pevných častíc (ale to už majú dnes všetky diesle). Filter sa vypaľuje každých 300 až 1200 km a neradno ho pri tom rušiť, inak to môže vyjsť veľmi draho. Funguje bez aditív.

Motor sa budí k životu primerane pred 2000-ovou otáčkovou hranicou momentového maxima 360 Nm. Prejavuje sa dynamicky, ide ľahko do otáčok, aj keď nie hlboko do nádrže a svoje maximum má obmedzné na 5000 ot./min. Odjazdil som s ním na jednu nádrž 794,4 km priemernou rýchlosťou 48,7 km. Test zahŕňal aj výlet BA-Prievidza a naspäť a to po diaľnici s cestovným tempom prevažne 110 km/h. Zvyšok bol mesto a obchvaty. Koleos si vypýtal 52,3 litra a teda v priemere 6,7 l/100 km, čo je na SUV 4x4 rozhodne výborné číslo.

K manuálnej 6-stupňovej prevodovke niet čo dodať. Radí plynule, presne, jednotka sa dá zaradiť aj za mierneho pohybu auta, ako je zvykom, žiadne problémy s ňou neboli. Kombinácia týchto dvoch agregátov podá do obmedzovača nasledovné rýchlostné rozsahy: 2 – 75 km/h, 3 – 110 km/h, 4 – 150 km/h. Zrýchlenie som nemeral, výrobca udáva necelých 10 sekúnd, čo vzhľadom na parametre a možnosť plného prenosu výkonu na cestu vrátane vytočeného 1. stupňa (vďaka pohonu 4x4) neznie nereálne.

Podvozok a jazda

zväčšiť obrázok Podvozok využíva nezávislé zavesenie všetkých kolies, pohon 4x4 cez elektronicky ovládanú medzinápravovú spojku s možnosťou blokácie a dáva možnosť využiť asistentov ako Hill Start Assist, či Hill Descend Control. HSA podrží brzdy v kopci, zatiaľ čo vodič premiestňuje nohu z pedála brzdy na akcelerátor. HDC funguje pri zjazdoch po ručnej aktivácii extra tlačidlom na stredovej konzole a automaticky udržuje rýchlosť vozidla na maximálne 7 km/h. Pritom musí byť klesanie aspoň 10% a aktivovaný pohon 4x4.

zväčšiť obrázok Pri reálnej jazde s Koleosom treba mať na vedomí vyššie položené ťažisko. Rýchle prejazdy zákrut sprevádzajú slušné bočné náklony, čo je poplatné hmotnosti a nutne vyšším zdvihom pruženia, takže v poriadku. Volant sa javí preposilovane, čo je určite výhodou pri jazde v teréne, na ceste menej. Keď sme pri teréne – je to crossover, teda križovatka viacerých automobilových kategórii a ako taký nemá šancu v ťažšom teréne obstáť. To je samozrejme aj dôsledok pneumatík, ale proste tieto štvorkolky ostanú veľmi skoro hrabať jedným kolesom na každej náprave a to už napríklad aj pri stúpaní po tráve. Preto si treba vyberať terén s menej šmykľavým podkladom. Na ceste podvozok prejavuje svoje výhody a skvele žehlí nerovnosti. Prirovnanie k plavbe by mohlo byť tiež priliehavé. Po presadnutí z klasického osobného auta to bolo osvieženie. Pri parkovaní reaguje parkovací senzor priskoro, čo by mohlo znamenať, že zohľadňuje otvorenú spodnú časť 5. dverí. Otázka zvyku.

A prečo sa vlastne Koleos ponúka aj vo verzii 4x2? Tá smeruje k ľuďom, ktorí počúvajú na robustnosť SUV, ale nejazdia v teréne. Konfigurácia prináša zároveň úsporu v spotrebe (-0,6 l/100 km v meste), ale aj servise (olej do medzinápravovej spojky, prípadne manžety poloosí) a dá sa bez okolkov odporúčať, aj keď v najvyššej výbave sa kúpiť nedá. Samozrejme táto verzia je v ponuke aj pre iné dôvody a tou je práve spotreba, teda emisie CO2. Európska komisia totiž vydala reguláciu, ktorá výrobcom vozidiel ukladá za cieľ redukovať emisie CO2 na priemernú úroveň 95 g/km do roku 2020, pričom koncom roku 2010 bola podľa ACEA táto úroveň zhruba 146 g/km.

Bezpečnosť

otvoriť test Euro NCAP zväčšiť obrázok Koleos obdržal od Euro NCAP päť hviezd za hodnotenie v čelnom náraze s prekrytím do deformovateľnej prekážky. Komentáre, ktoré uviedol na svojej stránke, hovoria o stabilnej kabíne ako aj pedálovej skupine, ktorá ostala na svojom mieste. Potenciálne riziko predstavovala tyč riadenia a to vodičovým stehnám. Spomenutá hrana palubnej dosky už predstavuje riziko zranenia stehien pasažiera, čo spôsobilo hodnotenie ochrany tejto oblasti na úrovni "marginálne". Ochrana detí je na dobrej úrovni, chodci to majú ako obvykle ťažké. Toľko k pasívnej bezpečnosti a citácii laboratória. Koleos však týmto situáciám predchádza bohatou aktívnou bezpečnostnou výbavou.

Obstarávacia cena (spracované: 28.5.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny s DPH)

Najnižšia cena:
Koleos 2.0 dCi 4x2 Expression (110 kW)
19.290 €
Základná cena modelu:
Koleos 2.0 dCi 4x2 Bose Edition (110 kW)
26.790 €
Cena testovanej verzie:
Koleos 2.0 dCi 4x4 Bose Edition (127 kW)
29.610 €
Štandardná výbava: Bezpečnosť a ochrana:
ABS; EBV; ESP; ASR; brzdový asistent; HSA-asistencia pri rozjazde do kopca; HDC-systém kontroly rýchlosti v prudkom klesaní; čelné, bočné a hlavové airbagy; predpínače PR + Z bezpečnostných pásov; PR s výšk. nast.; ISOFIX na bočných Z sedadlách; imobilizér; bezkľúčový prístup a štart (automat. cent. zamykanie); poloautomat. parkovacia brzda; opierky hlavy na všetkých sedadlách; parkovacie senzory vpredu aj vzadu
Interiér:
el. nast. sedadlo vodičas bedrovou opierkou; výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča; čalúnenie sedadiel – koža; vyhrievané predné sedadlá; sklopný stolček a vrecko na zadnej strane operadiel predných sedadiel; 2x lakťová opierka - vpredu s úlož. priest., vzadu s otvorom pre lyže; delené a sklopné zadné sedadlá; úložné priestory v podlahe vzadu a pred spolujazdcom; obklad dverí – plast + koženka; obklad palubnej dosky – mäkčený plast; volant v koži, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný; posilňovač riadenia; hlavica radiacej páky v koži; 4x el. ovládané okná; protislnečné roletky pre okná Z dverí; automatická dvojzónová klimatizácia; palubný počítač; vstavaný navigačný a komunikačný systém Carminat TomTom; multifunkčný displej; elektrochromatické vnút. spät. zrkadlo; kontrolné zrkadielko pre zadné sedadlá; ukazovateľ hodín a vonkajšej teploty; tempomat + obmedzovač rýchlosti; dažďový a svetelný senzor; audiosystém BOSE®, CD, MP3, Bluetooth, ovládanie pod volantom, 8x repro, 8-kanálový zosilovač BOSE®
Exteriér:
xenónové svetlomety; hmlovky; horizontálne delené 5. dvere; tónované zasklenie; zatmavené všetky zadné sklá; nárazníky vo farbe karosérie; pozdĺžne strešné nosiče a kryty spätných zrkadiel strieborné; el. ovládané, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá; 18“ disky kolies z ľahkých zliatin; dojazdové rezervné koleso
Výbava za príplatok k základnej cene: • lak - metalíza = 470,00 €
• el. ovládané strešné okno s pevným presklením vzadu = 850,00 €



Porovnanie s konkurenciou (spracované: 25.4.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny s DPH)

Renault Koleos Kia Sportage Nissan X-Trail Ssangyong Korando
Značka / model Renault Koleos Kia Sportage Nissan X-Trail Ssangyong Korando
Motor 2.0 dCi 2.0 CRDi 2.0 dCi 2.0 e-XDi
Stupeň výbavy Bose Edition EX LE Comfort
Zdvihový objem motora 1995 1995 1995 1998
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 127/3750 135/4000 127/3750 129/4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 360/2000 383/1800 360/2000 360/2000
Prevodovka 6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 191 194 188 179
Zrýchlenie (s) 9,9 9,8 10,0 -
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,4 6,0 6,4 6,4
Emisie CO2 (g/km) 166 156 168 169
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1730 1600 1656 1597
Dĺžka (mm) 4520 4440 4630 4410
Šírka (mm) 1865 1855 1785 1830
Výška (mm) 1695 1635 1770 1710
Rázvor (mm) 2690 2640 2630 2650
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batož. priestoru (l) 450/1380 465/1353 479/1773 486/-
Záruka 2 roky 7 rokov 3 roky 2 roky
Cena modelu bez príplat. (€) 29.890 26.850 33.000 24.000
Akčná cena (€) 28.290 - 30.000 -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 29.610 32.175 35.671 24.000



Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné!):

Kia Sportage
nemá (importér neudáva)
predný parkovací senzor, el. ovládanie sedadla vodiča, stolčeky na operadlách predných sedadiel, svetelný senzor, BOSE audiosystém, protislnečné roletky (zadných okien), pyrot. napínače bezp. pásov na krajných zadných sedadlách, poloautomatickú parkovaciu brzdu, odkladacie priestory v podlahe, horizontálne delené 5. dvere
má naviac
kontrolu tlaku v pneumatikách, plnohodnotné rezervné koleo s diskom z ľahkej zliatiny, chrómové kľučky dverí a kryty spätných zrkadiel, vyhrievané zadné sedadlá, ovládanie rádia na volante (K. má pod volantom), cúvaciu kameru

Nissan X-Trail
nemá (importér neudáva)
bezkľúčový prístup, pyrot. napínače bezp. pásov na krajných zadných sedadlách, poloautomatickú parkovaciu brzdu, odkladacie priestory v podlahe, stolčeky na operadlách predných sedadiel, 8 reproduktorov (má 6) a BOSE audiosystém, horizontálne delené 5. dvere
má naviac
chrómované vonkajšie kľučky (K. má strieborné), plastové lemy blatníkov, zadnú cúvaciu kameru integ. do spätného zrkadla, 2 PR+ 2 Z držiaky na nápoje s funkciou vyhrievania a chladenia, vyhrievanie zadných sedadiel, el. ovládanie sedadla spolujazdca, CD menič, ovládanie rádia na volante (K. má pod volantom), dvojité dno batož. priestoru

Ssangyong Korando (je to 2. najvyššia výbava - ako posledná má manuálnu prevodovku, najvyššia má oproti tejto el. nast. sedadlo vodiča, 18" disky kolies a el. sklop. spät. zrkadlá a kožené sedadlá; Koleos má najvyššiu výbavu)
nemá (importér neudáva)
asistenčné systémy pre výjazd a zjazd z kopca, 18" disky kolies z ľahkých zliatin (má 17"), pyrot. napínače bezp. pásov na krajných zadných sedadlách, parkovací asistent vpredu, bezkľúčový prístup a štart, kožené čalúnenie sedadiel, el. nastaviteľné sedadlo vodiča, naviačný systém, BOSE audiosystém s 8x repro (má audio, CD, MP3, BT, USB, AUX, 6xrepro), el. sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, xenónové reflektory, elektrochromatické vnút. spät. zrkadlo, dažďový a svetelný senzor, poloautomatickú parkovaciu brzdu, stolčeky na operadlách predných sedadiel, úložné priestory v podlahe
má naviac
alarm, ovládanie audia na volante

Záverečné hodnotenie

Tento pohodový koráb vyniká hlavne výbornou spotrebou napriek pohonu 4x4 a výkonu 170k. Uspokojí ľudí, ktorým nevyhovuje "drncať" sa po rozbitejších cestách, nie sú im cudzie nespevnené cesty, požadujú zľahčený nástup/výstup cez vyšší posed, alebo praktikujú činnosti, kde sa im hodí batožinový priestor s horizontálne delenými dverami. Vyhovie aj motoristom, ktorí požadujú vyššie stavané auto, či už kvôli pocitu bezpečnosti, lepšiemu výhľadu, alebo SUV dizajnu a postačoval by im aj ponúkaný pohon 4x2. Koleos bude v každom tomto prípade dobrou voľbou, čo naznačujú aj predajné výsledky, kedy sa od uvedenia na trh po prvý polrok roku 2011 pre kúpu rozhodlo vyše 125.000 zákazníkov celosvetovo.


Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok



Predchádzajúci test Renault:
Renault Clio 2.0 16V R.S. Ange & Demon 213/666


Dňa: 04.07.2012
Text a foto: Ing. Juraj Cvopa

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]