Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle (03/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 26.04.2012;

Spoločnosť Honda Slovakia, spol. s r.o., importér vozidiel Honda pre Slovenskú republiku, nám požičal na redakčný test svoj dobre známy model Accord. Tentoraz v kombi verzii Tourer s naftovým motorom 2.2. i-DTEC a vo výbave Lifestyle. testoval Karol Zechmeister





Zrelý produkt

Model Accord je na Slovenskom trhu k dispozícii už od roku 1993, kedy sa predávala jeho 5. generácia. Od roku 1998 do roku 2002 sa predávala jeho 6. generácia. Následne od roku 2003 bola v predaji už jeho 7. generácia.

Aktuálna ôsma generácia bola predstavená na autosalóne v Ženeve v roku 2008. Osobne som sa s ňou stretol v novembri toho istého roku. Vtedy som podrobil testu sedan s benzínovým motorom 2.4 i-VTEC. Tento rok podstúpil model jemný facelift. Nakoľko má vozidlo rovnakú farbu ako v roku 2008 testovaný sedan, pri prvom letmom pohľade spredu dostávam prvé déjà vu. Vozidlo je však o štyri roky mladšie, vo verzii kombi a s naftovým motorom.

Exteriér
Pri podrobnejšom preskúmaní odhaľujem prvky faceliftu. Najvýraznejšia zmena v rámci omladenia je v prednej časti. Výrazná pochrómovaná maska nemá v sebe tri lišty, ale len dve. Otvory v prednom nárazníku sú inak tvarované a bočné ukazovatele v hlavných svetlometoch už nie sú oranžové, ale číre. Samotné svetlomety sú stále úzke s lomenou spodnou hranou pri maske. Nezmenené ostali aj masívne pochrómované kľučky dverí, ktoré sa mi stále páčia. Strecha, na ktorej trónia strieborné strešné lyžiny, je vzadu ukončená spojlerom.

Zadná časť pôsobí jednoducho. Nenachádzam tu žiadnu výraznú dizajnérsku krivku. Ak by sa svetlomety svojou hornou hranou nerozširovali smerom do blatníkov, tak je to až nuda. Ale piate dvere pasujú k vozidlu ako uliate. Vytvárajú zo zvyškom vozidla dynamický celok. Vozidlo pôsobí vďaka svojej agresívnej prednej časti, svojej šírke a pekne priliehajúcemu zadku športovo a vyvážene. Zároveň dáva pohľad zozadu zabudnúť na sťahovák predchádzajúcej generácie. Už zvonku je jasné, že objemový rekord v batožinovom priestore nemôžem čakať. Dizajn je však aj po rokoch chválitebný a neopozeraný. Jedným slovom nadčasový.

Interiér
Sadám si za volant a dostávam druhé déjà vu. Tu sa nezmenilo prakticky nič. Pred sebou mám kožený multifunkčný volant. Vľavo sa ovláda audiosústava a telefón, vpravo tempomat a palubný počítač. Prístroje s prehľadným usporiadaním takisto ostali. Zľava teplota motora, otáčkomer, rýchlomer a palivomer. Displej palubného počítača je v strede rýchlomeru. V strede na prístrojovej doske sa nachádza displej, ktorý zobrazuje aktuálny čas, práve počúvaný zdroj hudby a nastavenia klimatizácie. Pod ním sú tlačidlá audiosústavy a nižšie klimatizácie. Všetko je ergonomicky dobre vyriešené.

Odkladacích možností je tu dosť. Pred prevodovou pákou je to uzatvárateľná schránka, za ňou sú to dva držiaky na nápoje, kde sa dá odložiť aj mobil alebo peňaženka. V lakťovej opierke je audio vstup AUX a USB a 12V zásuvka. Schránka pred spolujazdcom nepatrí medzi veľké, ale páči sa mi, rovnako ako na schránke pred pákou a v lakťovej opierke, jej vnútorné čierne polstrovanie. Je príjemné na dotyk.

Materiály sú kvalitné a ich lícovanie bezchybné. Na dotyk pôsobia všetky ovládacie elementy priam prémiovo. Páka ručnej brzdy je po ruke. Radiaca páka je malinká a má jednoduchý tvar, ale jej dĺžka a poloha v ideálnej výške dávajú tušiť výbornú spoluprácu. Chválim aj vcelku úzky stredový panel dávajúci pravej nohe dostatok slobody na pohyb do strany. Sedí sa mi tu jednoducho veľmi dobre.

Vzadu za mojou dĺžkou 195 cm je miesta poskromne. Nad hlavou sa to ako-tak ešte dá, ale do pozdĺžneho smeru je u konkurencie miesta viac. Je tu lakťová stredová opierka s držiakmi nápojov, ktorá po sklopení nevytvorí otvor na prevoz napr. lyží, škoda.

Batožinový priestor patrí medzi najmenšie v triede, aby som bol presný, on je najmenší. Objem 406-litrov prekonávajú všetky významné modely o triedu nižšie (!). A tak odporúčam kúpu tohto vozidla až po presťahovaní. Nakladacia hrana je ale pekne nízko a priestor má dvojitú podlahu, v ktorej sú aj dve menšie schránky. V ľavej bočnici je odkladacia schránka s 12 V zásuvkou a sú tu aj upevňovacie oká a háčiky. Pri kolesách sa však priestor dramaticky zužuje a uberá miesto na život batožine a iným prevážaným predmetom. Po zatlačení tlačidla na veku sa piate dvere s hlasným pípnutím pomaly zatvoria. Ak však predtým (s otvoreným vekom) vozidlo uzamknete, tak sa piate dvere po zatvorení neuzamknú. Takisto otvorenie sa uskutoční na diaľku až po troch (!) stlačeniach tlačidla pre odomknutie. Po prvom sa odomknú len vodičove dvere, po druhom všetky a až následne môžete použiť diaľkové tlačidlo na automatické otvorenie piatych dverí. Takto bolo vozidlo nastavené, prijal by som otvorenie piatych dverí po jednom stlačení príslušného tlačidla resp. po jeho podržaní. Ešte si všímam stropné uchytenie zadného bezpečnostného pásu pre stredného cestujúceho a presúvam sa k motoru.

Motor, prevodovka a jazda
Pod masívnou prednou kapotou je uložená naftová pohonná jednotka s označením 2.2 i-DTEC. Jej objem je 2199 ccm. Maximálny výkon 110 kW (150 k) nie je na daný objem svetoborný údaj, ale už teraz vám prezradím, že je úplne postačujúci. Dosahuje ho pri 4000 ot./min a maximálny krútiaci moment 350 Nm pri 2000 ot./min.

Po naštartovaní je na naftovú jednotku tichý. Pri prvých pár sekundách nezaprie na akom palive si pochutnáva, ale rapotanie nie je tak výrazné ako pri motoroch označených písmenkami TDI. Toto mi potvrdil aj známy, ktorého som viezol. Je hrdý majiteľ pasátu vanúceho z Wolfsburgu a ako prvé si všimol značný akustický rozdiel na palube. V prospech zástupcu z krajiny vychádzajúceho Slnka samozrejme.

Motor pracuje ideálne v otáčkovom pásme od 1500 do 2000 ot./min. Pod touto hranicou začína protestovať dunením, trpí aj dynamika. Šípka ukazovateľa vhodného radenia smerom dolu sa zobrazí až niekde pri 1100 ot./min, ale to je neskoro. Podradiť treba už tesne pod 1400 ot./min. Dynamické zrýchlenie začína okolo 1800 ot./min. a vozidlo začne uspokojivo zrýchľovať. Po meste na štvrtý prevodový stupeň sú otáčky motora 1400 ot./min., čo je hraničné pásmo dunenia. Pri jazde, kde som sa vôbec nesnažil šetriť palivo som dosiahol spotrebu 8,4 l/ 100 km. Ale na krátkej 10 km ceste do práce a zase domov to bolo o liter viac. To je jasný dôkaz toho, že vozidlu nesedia krátke jazdy.

Na diaľničnom úseku Bratislava – Trnava, kde je maximálna povolená rýchlosť 110 km/h, bola spotreba 6,1 l/ 100 km. Ďalej do Trenčína, už pri tempomatovej rýchlosti 135 km/h, stúpla spotreba presne o liter. Motor vtedy „točí“ na šiesty prevodový stupeň 2450 ot./min. Na tomto úseku mi však náhle oťažela pravá noha a tak môžem napísať, že je aj pri atakovaní maximálnej rýchlosti vozidla, je na palube akustická pohoda postačujúca na rozhovor s nezvýšeným hlasom. Accord je stabilný aj vo vysokých rýchlostiach a nevyvedie ho z mieri ani bočný vietor. Na diaľnici sa cíti vozidlo výborne, je úsporné a poteší komfortom na palube.

V ideálnom pásme sú otáčky pri rýchlosti 90 km/h na šiesty prevodový stupeň. Ich hodnota je vtedy 1650 ot./min. Pokojnou jazdou po okresných cestách som dosiahol spotrebu 5,7 l/ 100 km.

Celý test som ukončil po 635 km, s priemernou rýchlosťou 57 km/h a s priemernou spotrebou 7,5 l/ 100 km.

S malou prevodovou pákou sa radí priam ideálne, akoby bola prevzatá z nejakého malého športiaku. Aj keď by som si vedel predstaviť o niečo kratšie dráhy, radenie je presné a cítiť v ňom len malý odpor. Kožený obal páky bol však „prerastený“, občas mi trochu zavadzal.

Pri nočnom parkovaní na sídlisku pomáhajú osvetľovať miesta na stranách prídavné svetlá. Aktivujú sa natočením volantu a sú statické. Vozidlo má parkovacie senzory vpredu aj vzadu. Stalo sa mi, že predné sa aktivovali po priblížení k vozidlu na križovatke. Aby som nemusel počas celého čakania na zelenú počúvať ich pípanie, tak som ich jednoducho vypol tlačidlom vľavo pod volantom. Avšak tým sa deaktivujú aj zadné a tak som sa potom divil, prečo ma neupozorňujú pri parkovaní pred domom. Privítal by som, ak by sa tlačidlom deaktivovali len predné senzory. Okrem toho sa nestíši rádio pri cúvaní so zapnutými senzormi. Je tu aj Bluetooth, ale tomu, kto nevie po anglicky sa spárovať mobil s autom nepodarí. Pokyny totiž vydávate hlasom a po anglicky (!).

Osvetlenie prístrojov pôsobí v noci na oči priam ukľudňujúco, rovnako tak aj modré ambientné osvetlenie priestoru pre nohy predných cestujúcich. Ešte mi nedá nespomenúť špecifický pach na palube, ktorý bol výrazný najmä pri teplom, slnečnom počasí. Taká nevonná zmes nových materiálov a plastov. Zvláštna aróma, s ktorou som sa inde nestretol, ale po pár kilometroch jazdy ju už človek nevníma. Pochváliť však musím audio systém s deviatimi reproduktormi a subwooferom v batožinovom priestore. Hrá naozaj dobre a reproduktory v D-stĺpikoch vo výške hláv zadných cestujúcich vyzerajú zaujímavo.

Podvozok
Odpruženie nie je vyslovene mäkké ani športovo tvrdé, taký správny kompromis. Rázy po prejazde nerovností sú síce počuteľné, avšak samotné odfiltrovanie je uspokojivé.

S vozidlom sa mi podarilo dostať aj na kopec menom Jankov Vŕšok. Hrať sa na rally jazdca s naftovým kombíkom nemá veľký zmysel, ale vozidlo sa drží statočne aj na tejto malej rýchlostnej skúške. V ostrých zákrutách sú náklony karosérie minimálne a motor reaguje s ohľadom na hmotnosť vozidla dostatočne pružne. Očakávaná nedotáčavosť sa dostavila, ale nie je to nič dramatické. Podvozok hrdo zvláda aj dynamickú jazdu s častými zmenami smeru jazdy. Nezaznamenal som žiadne odskočenie zadných kolies pri nájazde na nerovnosť v zákrute. Zadné päťprvkové zavesenie si robí svoju robotu svedomito. Riadenie nie je až tak preposilované a je vcelku precízne. Podvozok s riadením tak tvoria dobre zosúladený celok, ktorý vyhovie aj dynamicky jazdiacim vodičom.

Bezpečnosť
Už len vďaka masívnej prednej kapote sa človek cíti vnútri bezpečne a to ešte interiér v sebe ukrýva dva čelné, dva bočné a dva hlavové airbagy tiahnuce sa až k hlavám zadných cestujúcich. Nechýbajú tu samozrejme pomocníci ako antiblokovací systém ABS s elektronickým rozdelením brzdnej sily alebo stabilizačný systém VSA. Takisto je tu aj systém TSA, ktorý zvyšuje bezpečnosť jazdy s prívesom a to tak, že dokáže rozpoznať jeho počiatočné vlnenie a následným pribrzdením kolies dostane auto aj s prívesom pod kontrolu. Predné hlavové opierky sú aktívne, čiže chránia krčnú chrbticu pri náraze zozadu.

V nárazových testoch organizácie Euro NCAP získal Accord maximálne hodnotenie päť hviezdičiek. Za ochranu dospelých získal 86 %, za ochranu detí 79 % a za ochranu chodcov 54 %. Bezpečnostné systémy boli ohodnotené na 86 %.

Obstarávacia cena (spracované dňa 30.03.2012 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Accord Tourer 2.0 i-VTEC S
24.150 €
Cena testovanej verzie:
Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle
31.950 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu a vzadu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, protiblokovací systém ABS, el. distribúcia brzdnej sily EBD, brzdový asistent EBA, stabilizačný systém VSA, pomocný systém pre jazdu s prívesom TSA, možnosť deaktivácie predného airbagu spolujazdca, predpínače bezpečnostných pásov, predné aktívne opierky hlavy, aktívny elektrický posilňovač riadenia, uchytenie detskej sedačky ISOFIX (vonkajšie sedadlá v druhom rade), alarm, imobilizér
Interiér:
elektricky ovládané predné a zadné okná, elektricky ovládané vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, nastaviteľná tuhosť bedernej opierky predných sedadiel, ovládanie okien pomocou diaľkového ovládania, sklopné operadlo zadného sedadla delené v pomere 3:2, predná a zadná lakťová opierka, stredová zadná opierka hlavy, zadný stredový trojbodový bezpečnostný pás, zrkadlo v slnečnej clone vodiča a spolujazdca s osvetlením, lampička na čítanie, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu, odkladací priestor pre okuliare, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, tempomat, dvojzónová automatická klimatizácia, kožený volant a hlavica radiacej páky, dažďový senzor, diaľkové otváranie 5-tych dverí, vyhrievané predné sedadlá, modré ambientné osvetlenie priestoru pre nohy vodiča a spolujazdca, parkovacie senzory, multiinformačný display, systém pripomenutia servisu Honda, prémiový audio systém s 6CD, ovládanie autorádia na volante, integrovaná anténa do zadného skla, 9 reproduktorov + 1 subwoofer, konektor vstupu AUX a USB, Hands-free Bluetooth, centrálne zamykanie dverí s diaľkovým ovládaním
Exteriér:
disky kolies z ľahkých zliatin 17", pneumatiky 225/50 R 17 98V, predné hmlové svetlá, bixenónové svetlomety s ostrekovačmi, automatické prepínanie diaľkových svetiel HSS, aktívne predné svetlomety ACL, smerové svetlá v spätných zrkadlách, nárazníky a vonkajšie zrkadlá vo farbe vozidla, chrómové kľučky dverí, strešné lyžiny, metalická farba

V príplatkovej ponuke pre danú výbavu Lifestyle sú len dva balíky. Prvý obsahuje adaptívny tempomat ACC, systém zmierňujúci následky nehody CMBS a systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu LKAS. Jeho cena je 4 000 €. Druhý balík pozostáva z DVD navigácie, parkovacej kamery a inteligentnej dvojzónovej klimatizácie, zaňho si priplatíte 1 600 €.

Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 30.03.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Do tabuľky sa zmestila najbližšia japonská konkurencia a najobľúbenejší nemecký model. Porovnateľných modelov je samozrejme viac. Z Nemecka sú to Ford Mondeo Kombi a Opel Insignia Sports Tourer. Francúzske trio tvoria Peugeot 508 SW, Citroën C5 Tourer a Renault Laguna Grandtour. Nemožno zabudnúť ani na našou redakciou testované modely - českú Škodu Superb Combi, kórejský Hyundai i40 v prevedení kombi a švédske Volvo V60.

Honda Accord Tourer Toyota Avensis Kombi Mazda 6 Wagon VW Passat Variant
Značka a model Honda Accord Tourer Toyota Avensis Combi Mazda 6 Wagon VW Passat Variant
Motor 2.2 i-DTEC 2.2 D-4D 2.2 MZR-CD 2.0 TDI BlueMotion Technilogy
Stupeň výbavy Lifestyle Sol GTA Highline
Zdvihový objem motora 2199 2231 2183 1968
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 110/4000 110/3600 120/3500 103/4200
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 350/2000 340/2000 360/1800 320/1750
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
Pohon predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 212 210 211 210
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 9,1 9,2 9,2 10,0
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,5 5,5 5,4 4,6
Emisie CO2 (g/km) 143 147 143 120
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1668 1620 1500 1571
Dĺžka (mm) 4725 4765 4785 4771
Šírka (mm) 1840 1810 1795 1820
Výška (mm) 1440 1480 1490 1516
Rázvor (mm) 2705 2700 2725 2712
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 406 543 519 603
Záruka 3 roky / 100 000 km 3 roky / 100 000 km 3 roky / 100 000 km 2 roky
Cena modelu bez príplatkov (€) 31.950 31.300 32.490 31.780
Akčná cena (€) - 27.400 29.190 -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 31.950 28.230 29.755 35.361

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Toyota Avensis
  • má naviac: LED denné svetlá, kolenný airbag vodiča, LCD dotykový monitor, parkovacia kamera, čalúnenie koža/alcantara, el. nastaviteľná bederná opierka vodiča, otvor na prevoz dlhých predmetov, systém bezkľúčového vstupu a štartovania, asistent rozjazdu do kopca
    nemá: bederná opierka spolujazdca, CD menič na 6 CD, 10 reproduktorov (má 6), parkovacie senzory, automatické prepínanie diaľkových svetiel, el. otváranie a zatváranie veka batožinového priestoru

  • Mazda 6
  • má naviac: systém kontroly tlaku v pneumatikách, čalúnenie látka/koža, systém bezkľúčového vstupu a štartovania, športové sedadlá, hliníkové pedále, 18-palcové kolesá (Honda má 17-palcové), asistent rozjazdu do kopca, systém sledovania jazdných pruhov
    nemá: výškovo nast. sedadlo spolujazdca, bederná opierka spolujazdca, 10 reproduktorov (má 8), automatické prepínanie diaľkových svetiel, el. otváranie a zatváranie veka batožinového priestoru

  • VW Passat
  • má naviac: LED denné svetlá, systém rozpoznania únavy vodiča, LCD dotykový monitor, vyhrievané zadné krajné sedadlá, vyhrievané ostrekovače čelného skla, vyhrievané čelné sklo, vodičove spätné zrkadlo automaticky stmievateľné, el. parkovacia brzda, systém kontroly tlaku v pneumatikách, automatické spúštanie a vypínanie motora, asistent rozjazdu do kopca, čalúnenie koža/alcantara, el. nastaviteľná bederná opierka vodiča, otvor na prevoz dlhých predmetov
    nemá: senzor automatického rozsvietenia svetlometov, 10 reproduktorov (má 8)


    Záverečné hodnotenie

    Ak potrebujete naozaj veľký batožinový priestor, tak ten musíte hľadať u konkurencie. Vozidlo však ponúka vyrovnané vlastnosti, ktoré nikoho nesklamú. Dizajn je stále neopozeraný, interiér je kvalitný, pohonná jednotka veľmi dobrá a jazdné vlastnosti tiež. Za sebavedomú cenu ponúka Honda zrelé vozidlo s dospelou výbavou. Viem si ho predstaviť ako fleetové vozidlo, ale aj ako rodinného služobníka. V oboch prípadoch poslúži k spokojnosti zákazníka, ktorý však musí byť fanúšikom značky. Pri Honde totiž vždy hrozí boj srdca proti rozumu. Srdcu sa páči dizajn, výbava aj motor. Rozum však pozrie do cenníka a začne porovnávať. A to môže byť niekedy na škodu.

    Fotogaléria


    Ostatné testy značky Honda:
    Test Honda CR-Z 1.5 IMA Hybrid GT Top (04/2011)
    Test Honda Insight 1.3 IMA Hybrid Comfort (11/2009)
    Test Honda Civic 1.4 i-VTEC Comfort (06/2009)
    Test Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort (05/2009)
    Test Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive (10/2008)

    Dňa: 26.04.2012
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister

      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]