Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Citroën C4 1.6 VTi Best Collection (02/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 06.03.2012;

Importér vozidiel Citroën pre Slovenskú republiku, spoločnosť CITROËN SLOVAKIA, s.r.o., nám požičal na redakčný test model C4 s motorom 1.6 VTi v limitovanej výbave Best Collection. testoval Karol Zechmeister





Francúzska pohoda

V nižšej strednej triede je veľká konkurencia. U zákazníkov je tento segment obľúbený a tak je z čoho vyberať. Keď nie ste vyslovený fanúšik niektorej značky, tak môžte dlhé hodiny porovnávať ponuky jednotlivých výrobcov a aj tak si nemusíte vedieť vybrať. Ak však preferujete vína z oblasti Bordeaux, radi si pochutnáte na Camemberte z Normandie, v obývačke vám visí obraz Eiffelovky, animovaný film Ratatouille ste videli asi stokrát a ako zvonenie na mobile máte nastavený šansón od Édith Piaf, tak sa vám okruh vozidiel podstatne zmenší.

Francúzski výrobcovia áut majú bohatú históriu. Z hlavného tria značiek sa mi dostalo do rúk vozidlo s dvojitým šípom v znaku - druhá generácia modelu Citroën C4. Na Slovensku sa predáva od januára 2011 a nahradila prvú generáciu C4, tá bola v ponuke na našom trhu od novembra 2004. Predtým mal Citroën v tejto triede zastúpenie v podobe modelov ZX, Xsara (N6) a Xsara (N7) .

Exteriér
Citroën išiel vždy vlastnou cestou odlíšenia sa, či už dizajnom alebo technikou. S novým modelom väčinou prišla revolučná zmena alebo významný pokrok. Nikdy sa nesnažil zapadnúť medzi ostatných, ale hlavne vynikať niečím netradičným. Viacero jeho vozidiel nesie výrazné prvky avantgardy. Modely DS a 2CV sú legendami automobilizmu. Aj prvá generácia C4 bola výnimočný zjav na ceste. Nová C4 však prišla s umierneným dizajnom. Exteriér sa nesie v štýle väčšieho modelu C5.

Predná časť sa mi páči najviac. Kapota pomáha svetlometom mračiť sa a dve chrómové lišty v maske chladiča vytvárajú šikovne znak výrobcu. Z boku je to klasický, až nudný hatchback. Dosť tomu prispieva hlavne okno v C-stĺpiku, ktoré nemá práve dynamický tvar. Zaujme snáď len chrómová lišta spodnej hrany okien a dva výrazné prelisy tiahnuce sa cez predné dvere a zadný blatník. Stojka spätného zrkadla ukrýva bočnú smerovku. Vzadu delí hrana piatych dverí svetlomety na menšiu a väčšiu časť. Ich spodné linky na seba nenadväzujú.

Dizajn je viac konzervatívny akoby možno bolo vhodné, ale na to majú v Citroëne svoj dôvod. Volá sa DS4. Kto chce vsadiť viac na imidž a byť odlišný, priplatí si a zvolí viac emočný model z rady DS. Jednoducho dizajn C4 musel byť umiernenejší, aby DS4 pri nej viac vynikla.

Karoséria oproti starej C4 narástla do všetkých smerov. Človek ani nemusí pozerať do technických údajov, je to jasné pri prvom pohľade. To by malo znamenať viac miesta vo vnútri. Nastupujem.

Interiér
Vnútri nezostala bageta na bagete. Tu je rozdiel oproti predchodcovi ešte výraznejší ako zvonku. Veľký displej v strede aj malý za volantom zmizli a dívam sa na kruhové ukazovateľe priamo tam, kde majú byť – pred vodičom. Vľavo digitálny otáčkomer (dielikový, čiže menej presný), vpravo digitálny palivomer s dojazdom, v strede digitálny rýchlomer a po jeho obvode jedna mrňavá ručička, ktorá tuším ukazovala aktuálnu rýchlosť. Pri pohľade na výrazné číslice rýchlosti totiž sledovať ručičku vôbec nebudete (tak ako ja). Čiže displeje ostali, akurát ich uložili do tubusov na správne miesto. Nenachádzam tu zobrazenie teploty motora.

Experiment s pevným stredom volantu bol našťastie ukončený a tak mám pred sebou volant s veľkým priemerom, zrezanou spodnou hranou a striebornými prvkami. Tlačidlá ovládania tempomatu/obmedzovača sú vľavo, ovládanie audia vpravo. V strede pod nerovnako veľkými výduchmi ventilácie sa nachádza monochromatický displej. Zobrazuje aktuálny čas, údaje palubného počítača a práve počúvaný zdroj hudby. Nechýba tu ani ukazovateľ vonkajšej teploty, ktorý ak bliká, na ceste môže byť námraza. Počítač sa ovláda bočným tlačidlom na pravej páčke.

Pod displejom vznikla malá odkladacia schránka s dvierkami. Na niekoho môže pôsobiť rušivo. V prípade veľkého displeja navigácie (za príplatok 1 000 €) toto riešenie eliminujete, takto si tam môžte odložiť pero, cukríky a iné drobnosti. Nižšie je ovládanie autorádia a tlačidlá pre nastavenie položiek v Menu. Personalizovať sa tu dá napr. vstup do vozidla (či sa majú odomknúť len vodičove dvere alebo všetky) alebo uvítacie resp. sprievodné osvetlenie pri odchode od auta (stretávacie svetlá a vnútorné osvetlenie sa zapnú na 15, 30 alebo 60 s). Pobavila ma voľba zvukov pri blikaní smerového svetla a výstrahách typu zabudnutého kľúča v spínacej skrinke. Na výber sú štyri možnosti od klasického tlmeného ťukania, cez zvuk pripomínajúci rozbíjanie skla až po beatbox. Tlačidlá sú veľké a prehľadné. Ovládanie všetkých štyroch okien je impulzné.

Odkladacia schránka pred spolujazdcom je veľká a klimatizovaná. Mobil sa dá odložiť pred radiacu páku, ale tu nie je dno protišmykové a tak tam počas jazdy dosť lieta. V tomto mieste sa nachádza aj 12 V zásuvka a AUX vstup. Pozdĺžne posuvná lakťová opierka v sebe ukrýva primeraný priestor, pred ňou sú dva otvory na nápoj. Opierku možno aretovať len v krajných polohách a ak je posunutá úplne dopredu, tak sa dá otvoriť až po zasunutí vzad. Priestor vo dverách je dostatočný. Zásuvky pod prednými sedadlami končia zoznam odkladacích možností pre predných cestujúcich.

Čo sa týka materiálov, tak tie sú kvalitatívne na veľmi dobrej úrovni. Vrchná časť prístrojovej dosky je z mäkčeného plastu. Ten sa tiahne dole po stredovej konzole, až do oblasti možného dotyku s kolenom. Takisto lakťovka vo dverách je mäkká a celkové spracovanie interiéru je na vysokej úrovni. Ergonómia je chválitebná, prehľadnosť tiež. Celá palubná doska pôsobí solídnym a moderným dojmom. Chválim asymetrický tvar výduchov ventilácie.

Necítím sa tu vôbec stiesnenie (meriam 195 cm), kolená majú dostatočný priestor. Sedadlá sú mäkšie, ako v nemeckej konkurencii, hlavne bočné výstupy, a majú zaujímavú štruktúru látky. Takisto prešitie bokov bielou niťou v tomto prípade korešponduje s farbou karosérie. Otočný ovládač nastavenia bedrovej opierky je umiestnený dosť vysoko.

Vzadu je miesta na túto triedu primerane. Nohy pod predné sedadlo v najnižšej polohe nie je problém dať, aj keď je to tesné. Za seba si sadám však s veľkým problémom, meriam totiž 195 cm. Hlava sa mi stropu nedotýka, ale s nohami je to horšie. Nižšie, teda obvyklejšie postavy tu nebudú mať také ťažkosti. Takisto stredový tunel celkom dosť zasahuje do priestoru možného stredného zadného cestujúceho.

Batožinový priestor o objeme 380 l patrí medzi najväčšie v triede. Na bočniciach nachádzam spolu šesť háčikov, dva popruhy a priestor so sieťkou. Manipuláciu s rezervou a náradím uľahčuje uchytenie dna šnúrkou o batožinový kryt. Po sklopení zadných operadiel delených 2/3 : 1/3 vznikne na dne značný schod. Na zatvorenie piatych dverí netreba vynaložiť veľkú silu, sú ľahké. Rovnako aj predná kapota je ľahunká ako papier. V motorovom priestore ma zaujal veľmi dobrý prístup k žiarovkám svetlometov.

Motor, prevodovka a jazda
S motorom 1.6 VTi sa stretávam druhýkrát. Poháňal aj testovaný model C3 Picasso. Takže len v skratke spomeniem, že bol vyvinutý motorármi v Mníchove u BMW. Maximálny výkon 88 kW v modeli C4 dosahuje pri 6 000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 160 Nm pri otáčkach 4 250 ot./min. Je vybavený premenlivým zdvihom sacích ventilov a plynulo variabilným časovaním sacích aj výfukových ventilov.

Motor ma po naštartovaní v mrazivom ráne prekvapí klepotom, ktorý ale ihneď po rozjazde zmizne a ďalej pracuje ticho. Akoby potrebovali na začiatku jednotlivé súčiastky k sebe dosadnúť. Ďalej o práci motora viem len cez otáčkomer, jeho práca je dobre odtlmená. V displeji otáčkomeru sa zobrazujú číslice indikátora vhodného prevodového stupňa. Cca pri 2 000 ot./min. radí preradiť vyššie, v tom sa s ním zhodnem. Bohužiaľ šípku smerom nadol tu neuvidíte, nakoľko indikátor doporučuje len vyššie stupne. Zistil som to jazdou na piaty prevodový stupeň pri otáčkach 750 ot./min, motor už protestoval dunením a indikátor spal spánkom spokojného francúzskeho vidiečana. Vtedy som pochopil, že náš vidiečan nespí, ale je mŕtvy.

Na 4-prevodový stupeň pri rýchlosti 50 km/h sú jeho otáčky 1 750 ot./min, po zaradení 5-teho stupňa klesnú na 1 250 ot./min. V meste som dosiahol spotrebu rovnakú, akú udáva výrobca – 8,8 l / 100 km. Táto spotreba zahŕňa aj využívanie obchvatu (denná bola vtedy 7,6 l / 100 km), ale aj skúšanie možností motora (vtedy bola denná 10,7 l / 100 km). Trasa BA – Šaštín Stráže po diaľnici a následne cez Kúty sa skončila spotrebou 8,1 l/ 100 km. Na diaľnici by bol veľmi vhodný 6-prevodový stupeň, nakoľko otáčky pri tempomatovej rýchlosti 135 km/h boli na 5-prevodový stupeň 3 750 ot./min. Zvuk motora neotravoval, aj keď ho bolo značne počuť. Skôr bol výraznejší aerodynamický hluk, ale to mohlo byť spôsobené veterným počasím.

Cestou späť po okresných cestách motor skonzumoval 6,1 l / 100 km. Pri rýchlosti 90 km/h boli na 5-prevodovom stupni otáčky 2 500 ot./min. Na povely pravej nohy reaguje agregát uspokojivo. Ale keď dieliky na otáčkomeri pošlete medzi číslice 3 a 4, tak si určite spomeniete, že riadite auto značky, ktorá má v sebe zakorenené aj športové gény (viď. WRC). Vtedy sa dá totiž jazdiť naozaj svižne a dynamicky. Z nižších otáčok, cca okolo 1 500 ot./min, sa dostáva pomalšie, ale vždy ochotne plynulo zrýchľuje. V meste sa mi bežne stávalo, že som radil najvyšší stupeň už pri rýchlostiach 50-60 km/h, vtedy boli otáčky 1 250 niekedy aj 1 000 ot./min. a motoru to nerobilo žiadny problém.

Mne však robilo problém niečo iné. Aký asi môže byť najvačší mínus Citroënu? Hádajte! Áno, správne - radenie. Podobnosť s C3 Picasso je tu veľká. Dráhy páky sú dlhé, nepresné, pohyb je gumový, občas cítiť zuby a väčší odpor. V radení sú Nemci na vrchole Eiffelovky, Kórejci sú dávno na poschodí a tento Francúz stojí na prízemí v rade na výťah. Treba jednoducho pristúpiť na jeho hru. Nie, nemám na mysli Pétanque, ale hru Ako radiť s Francúzom. Hneval som sa, keď som potreboval rýchlo preradiť alebo podradiť a páka nie a nie zapadnúť na správne miesto. A tak som Loeba v sebe skrotil, ukľudnil sa a začal som všetko robiť pomalšie. Sústredil som sa na radenie o niečo viac a zrazu to nebolo až také zlé. V iných autách však ani náhodou nemusím prispôbovať svoj štýl radenia. No proste jedno významné mínus.

Výhľad z vozidla je dobrý a z predných miest je dokonca vidieť predná kapota, to sa už dnes len tak nevidí, tu sa mi to páči. V noci poteší automatické stmavnutie vnútorného spätného zrkadla a hlavne funkcia Black Panel, ktorá nechá žiariť len analógovú stupnicu rýchlomera a nastavenie tempomatu/obmedzovača. Očiam to robí dobre. Ako samozrejmosť je tu uzamknutie vozidla po rozjazde. Klíma rozmrazila čelné sklo cca po 3-4 min, bolo vtedy vidieť síce len cez pás v dolnej časti skla, ale vzhľadom na hrúbku námrazy to bol statočný výkon. Z prístrojovky sa neozval nikdy žiadny zvuk.

Test som ukončil po 406-tich kilometroch. Cez pracovné dni som jazdil po meste, cez víkend mimo mesta. Pri priemernej rýchlosti 45 km/h som dosiahol priemernú spotrebu 7,9 l/ 100 km.

Podvozok
Prednú nápravu tvorí nezávislé zavesenie kolies MacPherson s trojuholníkovými ramenami a zadnú klasické „háčko“, čiže odborne napísané - deformovateľná traverza s ramenami s bočným vedením. Samozrejme nechýbajú vpredu aj vzadu vinuté pružiny, hydraulické teleskopické tlmiče a stabilizátory. Toľko technický popis.

Pocitovo sa dá jazda prirovnať, v určitých situáciách, k plavbe na Seine. Nemyslím to v zlom, práve naopak. Vozidlo plavne prechádza všetky nástrahy našich ciest, výborne filtruje nerovnosti a posádka si užíva pohodlie. Dvojitý šíp si zaslúži pochvalu, lebo naladenie podvozku je na naše cesty priam ideálne. Brzdný účinok je vďaka štyrom kotúčovým brzdám chválitebný. Ale rýchlostnú skúšku plnú ostrých zákrut si tu asi neužijete. Na to treba ísť do iného showroomu napr. s modrým oválom. Nie, že by to vozidlo nezvládlo, ale akosi sa v tejto úlohe necíti dobre. Okrem podvozku k tomu prispieva menej komunikatívne riadenie a veľký priemer volantu. Akoby bol z väčšieho auta. Na pomalú spoznávaciu jazdu ideálny, na rýchle zmeny a rúčkovanie menej. Darmo, treba si osvojiť jazdu, akou sa spoznáva francúzsky vidiek.

Bezpečnosť
Najvyššie hodnotenie v testoch Euro NCAP hovorí za všetko. Model C4 patrí medzi najbezpečnejšie vozidlá v triede. Za ochranu dospelých získal 90 %, za ochranu detí 85 % a za ochranu chodcov 43 %. Bezkonkurenčné je ohodnotenie asistenčných bezpečnostných systémov na 97 %! Prispelo k tomu aj vizuálne zobrazenie nepripútaných pasažierov pri prednom stropnom osvetlení. Prední pasažieri sú upozornení aj akusticky. V nočných hodinách pomohlo statické prisvecovanie do zákrut, ktoré bolo fajn hlavne pri parkovaní do tmavých miest.

Zaujal ma nezvyčajný tvar predných hlavových opierok s dutinou. Samozrejme nechýbajú čelné a bočné airbagy pre vodiča a spolujazdca a hlavové airbagy vpredu aj vzadu. Zadné bočné pásy, podobne ako predné, sú vybavené obmedzovačom ťahu. Nad jazdnými rozhodnutiami vodiča bdejú všetky dôležité systémy ako ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a ESP s protipreklzovým systémom ASR. Ak k tomu prirátam systém AFU na podporu brzdenia, tak o pokoj v krízových situáciách je postarané naozaj výborne.

Obstarávacia cena (spracované dňa 21.02.2012)

Základná cena modelu:
C4 1.4 VTi Attraction
12.390 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
C4 1.6 VTi Best Collection
13.590 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu a vzadu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, kontrolka nezapnutých bezpečnostných pásov, ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily REF, AFU - podpora brzdenia v núdzovej situácii, automatické spustenie výstražných svetiel pri prudkom brzdení, stabilizačný systém ESP s protipreklzovým systémom ASR, asistent rozjazdu do kopca, bezpečnostné pásy vpredu s pyrotechnickým predpínačom a obmedzovačom ťahu, 3x bezpečnostné trojbodové pásy vzadu (na krajných sedadlách s obmedzovačom ťahu), akustická a vizuálna signalizácia odopnutého bezpečnostného pásu vpredu, vzadu signalizácia rozopnutého bezpečnostného pásu, 5x výškovo nastaviteľné opierky hlavy, 2x bezpečnostné úchyty Isofix na zadných bočných sedadlách, automatické uzamknutie dverí a batožinového priestoru pri rozjazde (automatická deaktivácia v prípade dopravnej nehody), deaktivácia airbagu spolujazdca, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, ICR - indikátor zmeny prevodového stupňa, impulzné ovládanie smerových svetiel (3 zablikania), hmlové svetlomety s prídavným svetlom do zákrut
Interiér:
delené operadlo zadného sedadla v pomere 1/3 – 2/3, tempomat s obmedzovačom rýchlosti volant v koži, palubný počítač, elektricky ovládané impulzné predné okná, elektricky ovládané impulzné zadné okná, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, nastaviteľná bedrová opierka na mieste vodiča a spolujazdca, osvetlenie interiéru, osvetlenie batožinového priestoru, funkcia Black Panel (možnosť vypnutia ukazovateľov pri jazde v noci), automatická klimatizácia, dažďový senzor, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo programovateľný tempomat, funkcia Guide me Home (nastavenie postupného zhasínania svetlometov), látkové čalúnenie, centrálne zamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant (multifunkčný), výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, bezkľúčové otváranie veka nádrže, tónované sklá, protislnečné clony s osvetlenými zrkadlami pre predné sedadlá, odkladacie priestory v stredovej konzole, v palubnej doske a v paneloch predných a zadných dverí, odkladacia zásuvka pod sedadlom vodiča a spolujazdca, klimatizovaná priehradka spolujazdca, kryt batožinového priestoru, stredová lakťová opierka vpredu (s úložným priestorom), zapaľovač a popolník, peľový filter, audiosystém s CD/MP3 prehrávačom, 6 reproduktorov, ovládanie na volante, systém priestorového zvuku Arkamys, AUX vstup
Exteriér:
oceľové disky kolies 16", okrasné kryty kolies, pneumatiky 205/55 R 16, predný a zadný nárazník vo farbe karosérie, chrómované obruby bočných okien, dymové zadné bočné okná a zadné okno, stierač zadného okna, smerové svetlá integrované v spätných zrkadlách, el. nastaviteľné spätné zrkadlá vo farbe karosérie, kľučky dverí vo farbe karosérie
Výbava za príplatok k základnej cene: žiadna

V príplatkovej výbave pre danú edíciu Best Collection nachádzam okrem iného Pack City (zadný parkovací asistent + el. sklopné vonkajšie spätné zrkadlá) za 300 €. Pri teplotách aké panovali na Slovensku pred pár dňami by sa zišli vyhrievané predné sedadlá za 150 €. USB vstup by som takisto určite využil, spolu s Bluetooth stojí 300 €. Ešte spomeniem panoramatickú sklenenú strechu za 950 €. Za rozšírenú záruku na 36 mesiacov/50 000 km si pýta značka 170 €.


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 21.02.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Do tabuľky som zvolil najbližšiu francúzsku konkurenciu a najnovší kórejský prírastok. Do širšieho okruhu konkurentov samozrejme patria nemecké modely VW Golf, Opel Astra a Ford Focus. Ďalej aj Seat Leon alebo Chevrolet Cruze. Takisto nová Honda Civic a starý Fiat Bravo. Ukončiť to môžem Toyotou Auris. Kia cee`d čaká na svoju novú generáciu. Ponuka je široká, záleží len na preferenciách kupujúceho.

Citroën C4 Peugeot 308 Renault Mégane Hyundai i30
Značka a model Citroën C4 Peugeot 308 Renault Mégane Hyundai i30
Motor 1.6 VTi 1.6 VTi 1.6 16V 1.6i CVVT
Stupeň výbavy Best Collection Rossignol Advantage Comfort
Zdvihový objem motora 1598 1598 1598 1591
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie nie nie nie nie
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 88/6000 88/6000 81/6000 88/6300
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 160/4250 160/4250 151/4250 156/4850
Prevodovka 5-stupňová manuálna 5-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
Pohon predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 193 195 190 192
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 10,8 10,8 10,5 10,9
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,2 6,4 7,1 6,3
Emisie CO2 (g/km) 143 147 163 146
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1205 1364 1205 1187
Dĺžka (mm) 4329 4276 4295 4300
Šírka (mm) 1789 1815 1808 1780
Výška (mm) 1489 1498 1471 1470
Rázvor (mm) 2608 2608 2640 2650
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 380 348 372 378
Záruka 2 roky 2 roky 2 roky 5 rokov
Cena modelu bez príplatkov (€) 16.570 15.690 14.690 15.190
Akčná cena (€) 13.590 13.440 13.190 13.690
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 13.590 13.730 13.340 13.690

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Peugeot 308
  • má naviac: bočné ochranné lišty
    nemá: dažďový a svetelný senzor, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, predná lakťová opierka, bederná opierka sedadla vodiča a spolujazdca, multifunkčný volant, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, hmlové svetlá s prídavným svetlom do zákrut, asistent rozjazdu do kopca, zatmavené zadné bočné sklá a zadné okno

  • Renault Mégane
  • má naviac: karta Keyless Drive, Bluetooth, disky kolies z ľahkých zliatin, bočné ochranné lišty, schránka pod podlahou pre vodiča a spolujazdca
    nemá: hmlové svetlá s prídavným svetlom do zákrut, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, bederná opierka sedadla spolujazdca, multifunkčný volant, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, 6 reproduktorov (má 4), asistent rozjazdu do kopca

  • Hyundai i30
  • má naviac: nastaviteľný posilňovač riadenia s troma režimami, alarm, USB vstup, LED predné denné svetlá
    nemá: dvojzónová automatická klimatizácia, dažďový a svetelný senzor, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, bederná opierka sedadla vodiča a spolujazdca, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, zatmavené zadné bočné sklá a zadné okno, 16-palcové disky (má 15-palcové)


    Záverečné hodnotenie

    Ako celok na mňa vozidlo pôsobí neutrálne. Dizajn je nenápadný, ale moderný. Interiér hodnotím veľmi dobre, motor takisto. Radenie je negatívum. Vozidlo splní rodinné požiadavky 90 % ľudí. Ak rozmýšľate o vozidle v tejto triede, určite nevynechajte návštevu showroomu Citroën. C4-ka sa už nesnaží šokovať, ale zapadnúť do davu. Konštruktéri, návrhári, inžinieri, všetci vo Francúzsku odviedli dobrú prácu, vďaka ktorej výsledný produkt kvalitatívne povyrástol, pri zachovaní si určitého francúzskeho šarmu. Okrem tej prevodovky. Ak popracujú aj na nej, tak ďalšia generácia by mohla chutiť ešte lepšie. Takto dávam šéfkuchárom z Mulhousu chválitebnú.

    Fotogaléria


    Ostatné testy značky Citroën:
    Test Citroën C3 Picasso 1.6 VTi Seduction (02/2011)

    Dňa: 06.03.2012
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]