Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily nákladné: Nissan NV200 s novým turbodieselom 1.5 dCi (11/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 25.11.2011;

Za dva roky, ktoré uplynuli od udelenia titulu Dodávka roku, sa Nissan NV200 etabloval ako štandard v triede ľahkých dodávok pre malé aj veľké firmy. Vďaka inovatívnemu usporiadaniu, príkladnej kvalite spracovania a funkčnej výbave dokázal model NV200 posunúť hranice svojho segmentu.

Nissan NV200

  • Nissan NV200 ocenený titulom „Dodávka roku 2010" stále predstavuje štandard svojej triedy
  • Kompaktné rozmery ukrývajú najväčší nákladový priestor vo svojej triede
  • Inteligentný dizajn prispieva kvšestrannosti
  • Nový turbodiesel 1.5 dCi 110k ponúka vyšší výkon, priaznivú spotrebu anižšie emisie
  • Pohodlie adynamika jazdy osobného vozidla
  • Moderné prvky voliteľnej výbavy, vrátane zadnej kamery
  • Vponuke ako dodávka alebo verzie kombi na prepravu cestujúcich
  • Pre Európu sa vyrába v Španielsku

  • Pri kompaktných vonkajších rozmeroch by len málokto očakával priestranný a všestranný interiér s najdlhším (2,04 m) a najobjemnejším (4,2 m3; VDA: 3,1 m3) nákladovým priestorom vo svojej triede (pri štandardnom rázvore náprav). Vo fáze návrhu bol kladený obrovský dôraz na praktickosť: vzadu sa medzi podbehmi kolies bez problémov zmestia dve štandardné europalety. Nakladacia výška je najnižšia zo všetkých konkurentov. S celkovou šírkou len 1 695 mm je však Nissan NV200 užší než jeho rivali, a preto sa ľahšie prepletá mestskými uličkami. K všestrannosti modelového radu prispievajú ako pestrá paleta modelov, v ktorej nechýba čiastočne presklená skriňová dodávka, prevedenie kombi ani tradičná skriňová dodávka, tak bohaté možnosti konfigurácie dverí s jednodielnymi alebo dvojitými posuvnými bočnými dverami a výklopnými alebo delenými zadnými dverami.

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Z ponuky úsporných zážihových a vznetových motorov spĺňajúcich normu Euro 5 si vyberie každý. Model NV200 je v Japonsku, Európe a Číne natoľko úspešný, že automobilka Nissan plánuje túto oceňovanú dodávku uviesť aj na ďalšie trhy - vrátane Indie a Severnej Ameriky. Všetky modely predávané v Európe sa vyrábajú v závode Nissan v španielskej Barcelone. Vedľa svojej praktickosti a využiteľného priestoru získava NV200 uznanie aj za dynamiku jazdy. NV200 je postavený na upravenej platforme cestného vozidla Nissan „Aliance B", ktorá mu prepožičiava jazdné vlastnosti a pohodlie porovnateľné s osobnými vozidlami, so všetkými výhodami vyvýšenej polohy pri riadení. Kvalitám podvozku sekunduje paleta motorov, ktoré sú ideálne pre obvyklé spôsoby využitia modelu NV200. Základný turbodiesel 1.5 dCi podáva výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 200 Nm a je prepojený s päťstupňovou prevodovkou. K nemu teraz pristupuje výkonnejšia a pružnejšia verzia osemventilového agregátu so vstrekovaním common-rail s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 240 Nm: špičkový krútiaci moment dosahuje už od 1 750 min-1. V záujme nižšej spotreby paliva je táto motorizácia vybavená novým spätným vedením paliva a modernou riadiacou jednotkou. Okrem toho disponuje zvýšeným vstrekovacím tlakom 1 650 barov a výkonnejšími žeraviacimi sviečkami, ktoré uľahčujú štartovanie studeného motora. Motor spĺňa všetky požiadavky normy Euro 5 a poháňa predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Emisie CO2 sú len 139 g/km. K dispozícii je aj 1,6-litrový zážihový motor s výkonom 81 kW (109 k) a krútiacim momentom 153 Nm.

    Na nízkych nákladoch vlastníctva sa ďalej podieľajú predĺžené servisné intervaly. Výmeny oleja sa teraz vykonávajú pri vznetových motoroch každých 20 000 km alebo raz ročne, resp. každých 30 000 km alebo raz ročne pri zážihových motoroch. Spotreba paliva v kombinovanom cykle sa začína na 8,8 l/100 km pri zážihových verziách a na 5,7 l/100 km pri verziách so vznetovým motorom. „Nech si vyberiete ktorýkoľvek motor, kombinácia vysokého výkonu, skvelej spotreby paliva, nízkych emisií a prevádzkových nákladov bude vždy presvedčivým argumentom pre NV200," vyhlásil Sebastien Danvel, vedúci marketingový manažér pre dodávky a nákladné vozidlá Nissan Europe.

    NV200 podrobnejšie

    Čistý a funkčný dizajn NV200 kombinuje štýlové prvky osobných a úžitkových vozidiel Nissan. Navyše je dizajn obohatený o niekoľko jedinečných prvkov, ako je dramaticky stúpajúca bočná línia ohraničujúca presklenie dverí, zatiaľ čo nízko posadené bočné okná sľubujú lepší výhľad. Predná partia modelu NV200 sa vyznačuje novou interpretáciou mriežky Nissan, ktorá prechádza do štíhlych obopínajúcich svetlometov. Nárazníky sú podľa prevedenia čierne alebo lakované vo farbe karosérie. Praktickosť umocňujú jednodielne alebo dvojité posuvné bočné dvere. Vozidlo je štandardne vybavené delenými zadnými dverami. Voliteľne sú dostupné aj výklopné zadné dvere.

    Interiér

    Napriek kompaktným celkovým rozmerom sa NV200 vďaka inteligentnému usporiadaniu môže pochváliť nákladovým priestorom zodpovedajúcim skôr oveľa dlhšej dodávke. Dno nákladového priestoru je v najužšom mieste, t. j. medzi podbehmi kolies, široké 1,22 m a jeho dĺžka je pôsobivých 2,04 m. Ale aj túto hodnotu možno ešte zvýšiť. Otočenie voliteľnej prepážky nákladového priestoru a plné sklopenie predného sedadla spolujazdca vo vozidle vytvorí priestor pre prevoz nákladu s dĺžkou až 2,8 m. NV200 má aj najnižšiu nakladaciu výšku vo svojej triede - len 524 mm. Celkovo sa v zadnej časti dodávky skrýva potenciálny objem batožinového priestoru 4,2 m3, čo je asi o 25 % viac ako u najbližších konkurentov. Maximálne užitočné zaťaženie vozidla NV200 je 793 kg. K dosiahnutiu takto ohromného vnútorného priestoru prispeli vysoká pozícia sedadiel a riešenie zavesenia zadnej nápravy, ktoré maximalizovali dostupný nákladový priestor.
    Palivová nádrž je umiestnená pod predným sedadlom spolujazdca, pričom jej plniace hrdlo sa nachádza na B-stĺpiku za dverami vodiča. Kompaktné zavesenie zadnej nápravy využíva široké listové perá na dosiahnutie nosnosti, akú ľahké úžitkové vozidlo potrebuje, ale nie na úkor pohodlia jazdy, a zároveň ponecháva voľný a široký nákladový priestor.
    Vysoká pozícia sedadiel zaisťuje pohodlnú polohu pre riadenie a dobre zodpovedá prirodzenej svižnosti vozidla NV200, takže manévrovanie v upchaných centrách miest je mimoriadne jednoduché. Šírka v úrovni ramien je pritom porovnateľná so všetkými konkurentmi, napriek užšej karosérii. Priestor vo vnútri kabíny zväčšuje aj „joystickové" riešenie radiacej páky, ktorá nevychádza z podlahy, ale z palubnej dosky.
    Jediným prístrojom je tachometer. Digitálny otáčkomer je riešený ako jeden z prvkov združeného palubného displeja. Ten poskytuje vodičovi celý rad základných informácií, napríklad hodiny, palubný počítač, denné počítadlo a počítadlo kilometrov a systém upozorňujúci na potrebu preradiť, ktorý si vodič môže nastaviť pre podporu ekonomickej jazdy.

    Podvozok

    NV200 využíva zavesenie MacPherson vpredu a výkonné zavesenie so širokými listovými perami pri zadnej náprave. Rázvor náprav je 2 725 mm a prispieva k veľkému nákladovému priestoru a dobrým manévrovacím schopnostiam vozidla.
    Predná náprava disponuje vzperou MacPherson uchytenou v nápravnici so spojenými zostavami vinutých pružín inštalovanými na vzperu a so spodným ramenom vpredu. Nápravnica má elastické gumové bloky, ktoré izolujú hluk z cesty a vibrácie podvozku a všeobecne tak zlepšujú technickú úroveň aj jazdný komfort. Predný stabilizátor je uchytený priamo ku vzperám, aby účinnejšie potláčal nakláňanie karosérie v zákrutách, pričom jazdný komfort je posilnený použitím centrálne ovládaných tlmičov nárazov.
    Poloeliptické listové perá boli pre zadnú nápravu zvolené z dvoch hlavných dôvodov. Jednolistové perá pomáhajú rozložiť zaťaženie, ktoré bude pravdepodobne vo vozidle prevážané, pričom celá zostava je kompaktná a využíva výrazne sklonené konvenčné tlmiče, aby nezasahovali do nákladového priestoru. Vďaka tomu sa výška dna nákladového priestoru udržala čo najnižšie. Výhodou konštrukcie je navyše jej jednoduchosť, robustnosť a cenová prijateľnosť.
    Tuhá karoséria prispieva k lepšiemu jazdnému komfortu a ovládateľnosti. Masívne vystužené prahy a stĺpiky so štyrmi priečnymi prvkami zabezpečujú pokojnú jazdu. Napriek mimoriadnej tuhosti bola konštrukcia optimalizovaná s ohľadom na čo najnižšiu hmotnosť a zväčšenie nákladového priestoru. Konštrukčné prvky pre tlmenie nárazu v kabíne a dverách chránia cestujúcich v prípade nehody, zatiaľ čo bezpečnosť chodcov je zvýšená použitím materiálov pre absorpciu energie nárazu v nárazníkoch, kapote a kryte.
    Na zlepšenie manévrovateľnosti je NV200 vybavený elektrickým posilňovačom riadenia, ktorý ponúka väčšiu podporu v nízkych rýchlostiach, a s rastúcimi rýchlosťami poskytuje lepšiu odozvu kolies. Tento systém je vyladený špecificky pre európsky vkus, takže pri nízkej rýchlosti zabezpečuje výrazný návrat do rovného smeru pre pohodlnú jazdu po meste, a naopak, lepšiu väzbu od kolies vo vyššej rýchlosti.
    Štandardný protiblokovací systém bŕzd (ABS) je doplnený brzdovým asistentom a elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily (EBD). V rámci príplatkovej súpravy Safety Pack sa dodáva stabilizačný program ESP.

    Výbava

    NV200 je síce ľahké úžitkové vozidlo, ale to neznamená, že nemôže ponúkať úroveň výbavy a pohodlia porovnateľnú s osobnými vozidlami. Popri rozsiahlych úložných priestoroch pre drobnosti sú dverné vrecká dostatočne veľké, aby pojali dva autoatlasy vo formáte A4 a skrytá priehradka v palubnej schránke môže ukrývať cenné predmety pred zrakmi okolia.
    Medzi ďalšie prvky štandardnej a voliteľnej výbavy patrí klimatizácia, zadná parkovacia kamera, satelitná navigácia Nissan Connect s rozhraním Bluetooth, diaľkové centrálne zamykanie a elektricky ovládané okná vpredu. V modeloch vybavených systémom Nissan Connect sa obraz zadnej kamery premieta na centrálnej obrazovke. V ostatných modeloch sa obraz premieta na obrazovku zabudovanú do hlavného prístrojového panela vedľa ústredného tachometra. Bohatú štandardnú výbavu úrovne SE dopĺňa na stupni n-tec obľúbený satelitný navigačný a komunikačný systém Nissan Connect, tempomat a obmedzovač rýchlosti, ktorého nastavenie môže vodič meniť.
    Zábavný systém vozidla zastupuje displej RDS s výškou 2 DIN vybavený integrovaným prehrávačom CD s možnosťou pripojenia prehrávača MP3 cez externý vstup. Všetky verzie majú v predných dverách nainštalovanú dvojicu 6,5-palcových reproduktorov.

    Combi

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Všestrannosť modelu NV200 je ďalej umocnená dostupnosťou päť- alebo sedemsedadlovej verzie Combi. Druhý rad sedadiel je delený v pomere 60/40 a celú zostavu možno sklopiť dopredu pre ľahší prístup do zadnej časti vozidla alebo pre zväčšenie nákladového priestoru. Dvojica sedadiel v treťom rade (ak je namontovaná) sa skladá nezávisle. Sedadlá sa sklápajú po stranách zadného priestoru. Na zväčšenie nákladového priestoru nie je nutné sedadlá z vozidla odstraňovať.
    So všetkými sedadlami na svojich miestach je batožinový priestor za tretím radom stále dostatočne veľký, aby odniesol dva veľké kufre, pričom po sklopení sedadiel v treťom rade možno naložiť takých kufrov aj päť.

    Staršie súvisiace články:
    Nissan NV200 - taxík zajtrajška pre New York (05/2011)
    Nissan NV200 štartuje na slovenskom trhu (12/2009)
    Nissan NV200 - medzinárodná dodávka roka 2010
    Nissan NV200 - nové viacúčelové vozidlo (novinka 3/2009)
    Nissan NV200 - naše hodnotenie (12/2009)
    ______________________________________________________________________________________________

    Zdroj: Peter Šatka, Product/Corporate Communication, Nissan Newsroom Europe, TS: 25.11.2011

      

    [ Späť na automobily nákladné | Zoznam sekcií ]