Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

magazín
ekológia: Peugeot 3008 HYbrid4 (09/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 31.08.2011;

zväčšiť obrázok Prvý naftový hybridný crossover na svete, alebo spojenie šetrného prístupu k životnému prostrediu a radosti z riadenia. PEUGEOT 3008, ktorý používa technológiu HYbrid4, je celosvetovo prvým sériovým crossoverom s naftovým hybridným pohonom. Tento automobil je vyústením projektu, ktorý zhmotňuje znalosti a skúsenosti tých najlepších inžinierov spoločnosti PEUGEOT. Výsledkom je automobil spĺňajúci ekologické požiadavky značky, ktorý súčasne ponúka veľkú dávku potešenia z riadenia. Ide tiež o originálne a pôsobivé spojenie naftového a elektrického motora.

Peugeot 508 RXH bude odhalený v svetovej premiére na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte v septembri 2011 a do predaja príde na jar 2012.

______________________________________________________________________________________________

PEUGEOT 3008 + HYBRID4 (NAFTA + ELEKTRINA) = PÔSOBIVÉ SPOJENIE, OČIVIDNÉ SPOJENIE

Prispôsobiť technológiu HYbrid4 crossoveru 3008 má očividný zmysel. Tento úspešný crossover je vyústením skombinovania rôznych automobilových konceptov: SUV, hatchback, kompaktné MPV, … K tomu sa pridávajú výhody technológie HYbrid4, ktorá v tomto prípade po prvýkrát spája naftový a elektrický motor a výsledkom je automobil dokonale napĺňajúci očakávania klientov: ekologický model s pohonom všetkých 4 kolies, zodpovedajúci výkon, vysoká úroveň bezpečnosti, zaistená modulárnosť a obnovená radosť z riadenia, to všetko v rámci ekologicky zodpovedného prístupu. Pre PEUGEOT nie je táto technológia dôležitá len pre svoju ekologickú účinnosť, jej cieľom sú nové pocity pre vodiča, ktorý získa maximálne potešenie z jazdy s automobilom s dokonalým jazdným prejavom. Výsledky tejto technológie sa prejavujú v rôznych rovinách:
- tichý chod s možnosťou jazdy iba v elektrickom režime;
- istota jazdného prejavu vyplývajúca z bezpečnosti podmienenej pohonom všetkých 4 kolies;
- vynikajúce výkony spojené s výbornými jazdnými vlastnosťami;
- používateľská sloboda a jednoduchosť vďaka možnosti výberu zo 4 rôznych režimov: ZEV, 4WD, Sport, Auto, a vďaka nabíjaniu batérií autonómnym spôsobom.

Pokiaľ ide o výkony, Peugeot 3008 HYbrid4 môže pri akcelerácii využívať súčasne výkon spaľovacieho aj elektrického motora pri akcelerácii na okamžité zvýšenie výkonu (funkcia „boost“). Kombinovaný maximálny výkon tak môže dosiahnuť 147 kW (200 k), pokiaľ sa spočíta 120 kW (163 k) motora 2.0 HDi FAP a dočasné maximum výkonu elektrického motora (27 kW, tzn. 37 k). Krútiaci moment poskytovaný vpredu naftovým motorom je 300 Nm a vzadu elektromotorom maximálne 200 Nm. Maximálna kumulovaná hodnota dosahovaná pri nízkej rýchlosti je 450 Nm. Tieto charakteristiky sú z hľadiska pomeru emisií CO2 a maximálneho výkonu jednoznačne mimoriadne.

Konečným výsledkom je crossover s dĺžkou 4,36 m, s pohonom 4x4, s výkonom 200 k, s kombinovanou spotrebou iba 3,8 l/100 km a emisiami 99 g CO2/km! Lepšie vybavené verzie majú v kombinovanej prevádzke emisie CO2 104 alebo 108 g/km. Z hľadiska jazdných vlastností doplňuje tento motor sofistikovaný podvozok. Zadný modul má viac prvkovú nápravu, ktorá je zárukou vynikajúcich jazdných vlastností.

JEDNODUCHÉ POUŽÍVANIE
Na stredovej konzole je umiestený otočný ovládač, pomocou ktorého si môže vodič zvoliť jeden zo 4 rôznych režimov:
- režim „Auto“: celý systém riadi elektronika, ktorá optimálnym spôsobom prepína medzi spaľovacím a elektrickým motorom. V tomto režime vodič úplne jednoducho využíva všetky dynamické parametre hybridného naftového pohonu: predný náhon naftovým motorom, pohon všetkých 4 kolies alebo zadný náhon. Pri tomto spôsobe sa zároveň dosahuje najnižšia spotreba a emisie CO2. Pravidlá radenia prevodových stupňov, hranice otáčok motora HDi ako aj fázy používania elektromotora sú optimalizované tak, aby sa znižovala celková spotreba Peugeotu 3008 Hybrid4. To znamená, že je možné prejsť 2/3 času s vypnutým naftovým motorom pri jazde v meste, čo je dva razy viac ako pri verzii vybavenej technológiou e-HDi (Stop & Start najnovšej generácie).

- režim „ZEV“ (Zero Emission Vehicle = automobil s nulovými emisiami) aktivuje prechod k rozšírenému elektrickému režimu. Spaľovací motor sa v tomto prípade aktivuje pri náročnejších fázach zrýchlenia. Vyžaduje si to vysokonapäťové batérie nabité na 50 %. Z automobilu sa v tomto režime stáva dokonalý mestský spoločník, pretože dôjde k úplnému vynulovaniu škodlivých emisií a hluku. Vodič si môže tento režim vynútiť v záujme nenápadnej jazdy v meste alebo aby si naplno vychutnal komfort a radosť z tichej jazdy. S elektrickým pohonom je možné jazdiť rýchlosťou približne 70 km/h na vzdialenosť 4 km. Tieto údaje sa môžu meniť v závislosti od profilu vozovky a štýlu jazdy (miera stláčania plynového pedálu). Väčšina vodičov sa rýchlo pustí do hry s cieľom dosiahnuť čo možno najdlhšiu jazdu v režime ZEV v meste alebo pri prejazde dedinami, čím sa začnú správať ako typickí ekologickí vodiči. Ak nabitie batérie dostane stav, ktorý je nedostatočný na výlučne elektrický pohon, naštartuje sa spaľovací motor a prevádzka sa automaticky prepne do režimu Auto.

- režim 4x4 (4WD) určený na zlepšenie pohyblivosti nariadi, aby obidva motory fungovali čo najviac spoločne; zadné kolesá sú vtedy poháňané elektrickým a predné spaľovacím motorom. Rozdeľovanie krútiaceho momentu môže dosahovať až 40 % na zadnú nápravu pri veľmi nízkej rýchlosti a mení sa v závislosti od priľnavosti a rýchlosti vozidla. Pohon 4 kolies teda nie je trvalý, rovnako ako vo všetkých moderných SUV. Procesory majú za úlohu čo najpresnejšie riadiť prenos výkonu na zadné kolesá, aby sa minimalizovala spotreba energie. Pretože zadné kolesá sú hnané pomocou elektrickej energie, režim 4WD je vlastne atraktívny z pohľadu životného prostredia. Po stránke šoférovania Peugeot HYbrid4 poskytuje schopnosti prejazdu v teréne na úrovni SUV. Vodič môže bez obáv prejsť cez rozbahnenú vozovku alebo vyjsť po zasneženej ceste do lyžiarskeho strediska. Dokonca aj s vybitými batériami, bez ohľadu na zvolený režim, je režim 4x4 stále k dispozícii vďaka stabilnému príkonu 8 kw, ktorý môže v prípade potreby poskytovať alternospínač. Táto prídavná energia stačí na udržanie pohyblivosti v prednostných situáciách, to znamená pri rozjazde alebo pri nízkej rýchlosti.

- režim „Sport“ podporujúci dynamickosť povoľuje pravidlá rýchlejšieho preraďovania rýchlostí pri krútiacich momentoch vyšších ako v režime Auto. Vtedy sa mobilizuje celý dynamický potenciál Peugeotu 3008 HYbrid4, aby sa dosiahli maximálne výkonnostné parametre. V tomto režime sa skutočne uplatní pojem „ovládaný výkon“: spojenie spaľovacieho a elektrického motoru vedie k zvýšeniu dynamických vlastností (efekt "Boost"), pričom pohon všetkých 4 kolies sa optimálnym spôsobom rozdelí a prenesie na vozovku pre lepšiu stabilitu a jazdné vlastnosti, ktoré ocenia všetci nadšenci dynamickej jazdy. V tomto režime si uvedomíme dynamické vlastnosti Peugeotu 3008 HYbrid4, najmä vďaka jeho zadnej viacprvkovej náprave, ktorá zabezpečuje vynikajúce odfiltrovanie nerovností vozovky.

ŠIROKÁ KLIENTELA: OD VLASTNÍKA OBĽUBUJÚCEHO TECHNIKU PO VOZIDLOVÉ PARKY PODNIKOV
Cieľom Peugeotu 3008 s technológiou HYbrid4 je zaujať a získať si klientov, ktorí nehľadajú len ekologicky zodpovedné riešenia a technologické novinky, ale tiež skutočnú radosť z riadenia automobilu a slobody pri jeho používaní. Okrem prínosu spočívajúceho vo výraznom znížení spotreby paliva nadchnú aj výkony, ktoré táto technológia dosahuje. To ocenia aj tí najnáročnejší klienti požadujúci vynikajúce jazdné vlastnosti, schopnosť rýchlej reakcie, mobilitu a spoľahlivosť bez ohľadu na podmienky priľnavosti s bonusom v podobe úplne tichého chodu elektrického motora pri jazde v meste.

Technológia HYbrid4 spočíva vo využití skúseností inžinierov značky PEUGEOT v oblasti spaľovacích motorov, elektrických motorov, systému STOP & START novej generácie a elektronicky riadených sekvenčných prevodoviek.

ORIGINÁLNY HYBRIDNÝ POHON
Hybridné prevodové ústrojenstvo kombinuje elektrické a spaľovacie motory. PEUGEOT sa v prvej fáze logicky spoľahol na uznávané know-how skupiny PSA Peugeot Citroën na poli naftových motorov s technológiou HDi FAP. Naftové HDi motory, ktoré sú termodynamicky účinnejšie než benzínové motory, vykazujú výnimočné výsledky a pri rovnakom zdvihovom objeme je ich spotreba približne o 30% nižšia. Preto predstavujú na strane spaľovacích motorov jasne najlepšie riešenie. V budúcnosti na trhoch s malým odbytom naftových motorov bude môcť za základ hybridizácie typu HYbrid4 slúžiť aj benzínový spaľovací motor. Historicky má PEUGEOT v oblasti elektrických automobilov bohaté skúsenosti. Model 106 Electric, ponúkaný v rokoch 1995-2003, ostáva doteraz najpredávanejším automobilom s nulovými emisiami na svete (Skupina PSA vyrobila celkovo takmer 10 000 ks, a stala sa tak na tomto poli priekopníkom). Prvé 100% elektrické vozidlo Peugeot iOn najnovšej generácie bolo uvedené na trh na konci roka 2010.
V súlade so stratégiou využitia toho najlepšieho z existujúcich komponentov a know-how, bolo prirodzené pri zvolení automatiky a optimalizácii spotreby paliva elektronicky vybrať robotizovanú šesťstupňovú prevodovku. Z rovnakého dôvodu sa využíva systém STOP & START druhej generácie.

VOĽBA PARALELNEJ ARCHITEKTÚRY
Voľba architektúry bola tiež vedená snahou o optimálnu účinnosť a ucelenosť. Technológia HYbrid4 preto využíva dva motory, ktoré môžu fungovať striedavo alebo súčasne. Toto umožnilo presnejšie nastaviť parametre jednotlivých častí (výkon elektromotora 27 kW), aby sa zaručilo dosiahnutie požadovaných vlastností:
- Spaľovací motor funguje optimálne pri dlhších cestách po komunikáciách mimo mesta a po diaľniciach. Je stále najúčinnejším a najvšestrannejším spôsobom pohonu akéhokoľvek automobilu;
- Elektrický motor preberá pohon vo fázach slabšej účinnosti, predovšetkým pri rozjazde alebo pri jazde nízkou rýchlosťou pri spomaľovaní (rekuperácia energie). To zodpovedá presne špecifikám jazdy v mestských podmienkach. Prechod zo spaľovacieho motora na elektrický prebieha automaticky vďaka systému STOP & START (alternospínač), ktorý prepne spaľovací motor do pohotovostného režimu a reštartuje ho, ako náhle si to podmienky vyžadujú (zošliapnutie akceleračného pedálu, vybité batérie, atď.);
- Oba motory sa môžu tiež za určitých podmienok spojiť („boost“ efekt pri silnej akcelerácii napríklad pri predchádzaní). Výkony systému sú teda priamo porovnateľné s výkonmi dosiahnutými len pomocou dieselového HDi motoru s väčším zdvihovým objemom. Motory dieselový + elektrický) pritom rýchlo reagujú a v kombinovanej prevádzke vykazujú pri rovnakých výkonoch najmenej o 35% nižšiu spotrebu a emisie CO2.
- Elektromotor sa využíva aj v záujme dokonalej pohody pri jazde. Umožňuje úplne potlačiť kolísanie výkonu spojené s radením rýchlostných stupňov. Elektrický náhon sa systematicky zapája pri rozjazdoch, aby uľahčil "štart" vozidla. Krútiaci moment produkovaný motorom vzadu umožňuje plynulý rozjazd vozidla bez rizika preťaženia naftového motora, aby prehnaného preklzávania spojky. Fáza rozjazdu so spaľovacím motorom sa často ťažko reguluje, najmä v stúpaní. Takže ide o zisk z hľadiska spotreby, ale aj zvýšenie pohody pri jazde vďaka elektromotoru a jeho príjemnejšej činnosti.

ORIGINÁLNE A INTELIGENTNÉ RIEŠENIE
Elektrický motor a súvisiace pomocné zariadenia (invertor, menič, atd.) sú zabudované v zadnej časti automobilu. Z toho vyplýva celý rad výhod tak z hľadiska prínosu pre zákazníkov, ako aj vzhľadom k ekonomickým a priemyselným hľadiskám projektu. Pohon všetkých štyroch kolies. Okrem lepšieho rozloženia hmotností toto originálne riešenie umožňuje poháňať všetky 4 kolesá: spaľovací motor umiestený pod prednou kapotou poháňa predné kolesá, zatiaľ čo elektromotor (umiestený pri zadnej náprave) poháňa kolesá vzadu. Vzhľadom k tomu, že je všetko je riadené elektronicky („by wire“), bez mechanického prepojenia medzi prednou a zadnou časťou automobilu, má tento systém mnoho výhod oproti „klasickému“ mechanickému systému pohonu 4x4 (s rozvodovkou): - architektúra netrpí obmedzeniami vplývajúcimi na priestrannosť a štýl interiéru (zachovaná kapacita interiéru); Peugeot 3008 Hybrid4 si týmto spôsobom zachoval štedro veľký batožinový priestor (377 dm3 podľa normy VDA alebo 420 litrov vody), jeho modulárnosť a vlastnosti na prekonávanie dlhých ciest s rodinou alebo bez nej. - pohon 4x4 a šetrný prístup k životnému prostrediu už nie sú si vzájomne odporujúce pojmy. Životaschopné technické a ekonomické riešenia. Zabudovanie elektrických súčastí do zadnej časti automobilu znamená nové technické a praktické riešenia. Mizne potreba akejkoľvek prestavby motorového priestoru vpredu. Na druhej strane umožňuje použiť motory veľkého objemu.

Táto štruktúra je dosiahnutá vďaka použitiu jednoduchého a kompaktného zadného modulu, ktorý zahŕňa elektromotor, jeho príslušenstvo, zadnú nápravu a tlmiče. Náklady na zadný modul sú preto nižšie vďaka technickej možnosti rozšírenia technológie HYbrid4 do ďalších segmentov, pre rôzne tvary karosérie atd., a to bez ohľadu na typ použitého spaľovacieho motora..

HYbrid4 prináša rad výhod bez kompromisov: skutočný prelom z hľadiska spotreby paliva a emisií CO2, dynamické výkony, pohon 4x4, elektrický motor,… atd. Jazdný komfort, bezpečnosť a ekologická úspornosť sa naviac opierajú o jednoduché, primerané a konzistentné technologické riešenie. Crossover Peugeot bol pre použitie tejto novej technológie vybraný ako prvý.

DETAILNÝ POPIS TECHNOLÓGIE AUTOMOBILU 3008 HYBRID4

PREDNÝ BLOK
Spaľovací motor 2.0 HDi FAP 120 kW (163k)

Tento motor s objemom 1 997 cm3 vyvinie maximálny výkon 120 kW pri 3 750 ot/min a maximálny krútiaci moment 300 Nm pri 1 580 ot/min. Za účelom dosiahnutia týchto výkonov je vybavený spaľovacou komorou novej generácie typu ECCS (Extreme Conventional Combustion System), turbodýchadlom s premenlivou geometriou a krátkou odozvou, vysokotlakovým čerpadlom umožňujúcim dosiahnuť v spoločnej rampe tlak 2 000 barov a solenoidovými vstrekovačmi s ôsmimi otvormi. Tento motor je pochopiteľne spojený s technológiou filtra pevných častíc (FAP) osemhranného typu s aditívom Eolys.

Automatizovaná 6-stupňová manuálna prevodovka (BMP6)
Spaľovací motor je spojený s automatizovanou šesťstupňovou prevodovkou so sekvenčným ovládaním:
- elektronické riadenie umožňuje v automatickom režime výrazné úspory spotreby paliva oproti automatickej prevodovke aj oproti klasickej manuálnej prevodovke
- poskytuje skutočné pohodlie pri jazde možnosťou kedykoľvek si vybrať medzi ručným alebo automatickým režimom radenia rýchlostí, prípadne sekvenčným pomocou páčok umiestnených za volantom,
Kolísanie krútiaceho momentu spojené s radením rýchlostí je kompenzované elektrickým motorom. Výsledkom je plynulé radenie a maximálny komfort pri jazde.

Systém STOP & START najnovšej generácie
Tento systém prepína pri krátkodobom zastavení (na semaforoch alebo v dopravnej zápche) do elektrického režimu a spaľovací motor do pohotovostného režimu. Výsledkom je výrazné zníženie spotreby a emisií v mestskej prevádzke. Umožňuje okamžitý reštart spaľovacieho motora spôsobom "zrejmým" vodičovi. Tento „vysoko napäťový“ 200 voltový systém STOP & START využívajúci štedrý výkon 8 kW môže tiež poskytovať elektrickú energiu potrebnú pre fungovanie elektrického motora, ak je to nutné (pohon 4 kolies). Je rovnako príjemný a zrejmý, ako systém e-HDI založený na výnimočnej technológii alternospúšťača.

Predná náprava
Peugeot 3008 Hybrid4 prevzal prednú nápravu Mc Pherson, ktorá prispela k uznávaným dynamickým vlastnostiam modelového radu 3008. Priečny „skrutný“ stabilizátor umožňuje dôsledné vedenie vozidla a dobré odfiltrovanie vibrácií.

ZADNÝ BLOK
Zadná náprava

Pre zaistenie dynamických vlastností zodpovedajúcich štandardom značky v oblasti jazdných vlastností u úplne rozdielnych automobilov (MPV strednej triedy, veľké karosérie, atd.), tvoria zadný modul, ktorý je použiteľný pri rôznych platformách, zadná viacramenná náprava, vnútri ktorej je dômyselne umiestnený elektrický motor s redukčnou prevodovkou. Táto zadná náprava pochádza z Peugeotu 407 a 508, ktoré boli uznávané pre svoje vynikajúce jazdné vlastnosti, stabilitu na vozovke a komfort. Bez využitia kompletného know-how značky by nebolo možné zabudovať súčasti hybridného systému do tejto sústavy so zachovaním dynamických vlastností viac prvkového závesu. Toto riešenie je zárukou účinnosti, pretože náklady na vývoj a uvedenie do výroby sa minimalizovali vďaka použitiu existujúcich náprav. Rozchod zadnej nápravy bol zväčšený o 8 mm, čím sa zlepšila stabilita karosérie a vozidla. Z estetického hľadiska je táto zmena ďalší príspevok k dynamickým vlastnostiam vozidla. Vozidlo môže byť vybavené 16 " pneumatikami s veľmi malým valivým odporom, 16" Mud and Snow, 17" alebo 18" pneumatikami a každý vodič si môže vybrať verziu v závislosti od požadovaného spôsobu jazdy: úsporná, terénna, univerzálna alebo dynamická. Táto rôznorodosť pneumatík, ktoré možno na vozidlo montovať je v dokonalom súlade s univerzálnosťou a slobodou používania umožňovanou technológiou HYbrid4. Peugeot 3008 HYbrid4 dokazuje, že je možné jazdiť v hybridnom vozidle bez toho, aby bolo potrebné sa vzdať radosti z jazdy a estetiky.

ELEKTRICKÝ MOTOR
Elektrický synchrónny motor s permanentnými magnetmi je dômyselne umiestnený v zadnej časti automobilu. Trvale vyvíja výkon 20 kW (27 k) a krátkodobo je schopný poskytnúť 27 kW (37 k). Krútiaci moment je trvale 100 Nm, nárazovo 200 Nm. Hnacia riadiaca jednotka PTMU (Power Train Management Unit) PTMU je elektronická riadiaca jednotka, ktorá za účelom zníženia spotreby riadi automaticky a úplne transparentne jednotlivé režimy oboch motorov - spaľovacieho i elektrického. Pri riadení elektrického výkonu sa využíva invertor a konvertor. Invertor pôsobí reguláciu prúdu z vysokonapäťových batériových článkov na točivý moment elektrického motoru. Batérie fungujú v rozsahu 150 a 270 V. Konvertor zaisťuje premenu 200 V z batériových článkov na 12 V pre napájanie palubného príslušenstva. U 3008 HYbrid4 sú tieto prvky zmenšené na minimum, aby ich bolo možné optimálne zabudovať do automobilu.
Súprava vysokonapäťových batériových článkov
Batérie typu Ni-MH (nikel-metal hydrid) sú umiestnené pod prahom batožinového priestoru, v blízkosti elektromotora. Túto súpravu vysokonapäťových článkov doplňuje klasický 12 V akumulátor, umiestnený pod prednou kapotou, ktorý naďalej zaisťuje obvyklé funkcie. Zo strednodobého hľadiska táto technológia, ktorá podporuje výkon, je u automobilov vyrábaných vo veľkých objemoch najvhodnejšia tak z hľadiska nákladov, ako aj z hľadiska uvedenia do výroby.
Rekuperácia energie
Systém spätného využitia energie, tzv. rekuperácie (keď sa elektrický motor stáva generátorom), umožňuje premeniť pri spomalení ( pri uvoľnení plynového pedálu a brzdení) kinetickú energiu na elektrickú, ktorú dobíjajú batérie Ni-MH. Táto rekuperácia tak umožní využívať „bezplatnú“ energiu, a znižuje preto spotrebu.
Rozhranie „človek/stroj“
Vodič je prostredníctvom sedempalcového farebného displeja 16/9 alebo multifunkčného zariadenia (podľa výbavy automobilu ) informovaný v reálnom čase o prevádzkovom stave hybridného prevodového ústrojenstva a o stave nabitia batérie, a to vďaka elektronickému systému merania s ôsmimi senzormi. Na ľavom ciferníku prístrojovej dosky je zobrazené percento výkonu použitého alebo rekuperovaného pri brzdení alebo spomalení. Tri zóny ukazujú režim prevádzky batérie:
- Charge (rekuperácia energie)
- Eco (optimálny režim prevádyky)
- Power (% spotrebovanej elektrickej energie).
Na rozdiel od klasického automobilu úsporná jazda a hlavne predvídavosť umožňujú optimalizovať fázy rekuperácie energie a znížiť spotrebu paliva.

Skupina PSA Peugeot Citroën sa pri vyvíjaní technológie HYbrid4 spojila s dodávateľmi, ktorí disponujú najlepším know-how v danej oblasti. Na základe technických špecifikácii výrobcu, poskytla firma BOSCH svoje skúsenosti v oblasti elektromotorov, silovej elektroniky, reverzibilných vysokonapäťových alternátorov (STT) a ďalších systémov, ktoré riadi dialóg medzi týmito komponentmi a brzdovými a stabilizačnými systémami (ABS a ESP). Spoločnosť SANYO zase prispela skúsenosťami v oblasti vysokonapäťových batérii Ni-MH.

OSOBITÝ ŠTÝL - VZHĽAD A SILA OCHRANY
Nový PEUGEOT 3008 HYbrid4 sa vyznačuje nielen špičkovou technológiou umožňujúcou spojiť zodpovedné chovanie a potešenie z riadenia, ale tiež špecifickými štýlovými prvkami. Dizajn značky PEUGEOT vždy vyžaruje silnú, dynamickú osobnosť bez ohľadu na konkrétny modelový rad. Neustále sa však vyvíjajú. Vývoj je viac či menej zreteľný v závislosti na generácii a predovšetkým kategórii modelu. Model 3008 HYbrid4 je ľahko rozoznateľné, nakoľko má charakteristické rysy. V prednej časti sa špecifické štýlové prvky, charakteristické pre PEUGEOT prispôsobili veľkorysým rozmerom, ale súčasne sa od predchádzajúcich modelov líšia. Zo svetlometov vyžaruje nová expresivita, ktorú prináša pás LED diód, zaisťujúcich funkciu denných svetiel a podtrhujúc vzhľad celého automobilu. 3008 HYbrid4 vyniká tiež tým, že ide o prvú verziu modelu 3008 s novým logom Značky na kapote. K vytvoreniu reprezentatívneho terénneho vzhľadu prispieva aj veľká predná maska s mriežkou chladiča s dvomi chrómovými tyčami evokujúcich svet SUV. Tieto „off-roadové“ ambície podporuje aj predný nárazník, najmä jeho čierne lišty v línii predných svetlometov. Z profilu vyniká pochromovaná lišta zvýrazňujúca impozantnú výšku línie bočných okien. Spoločne so 17-palcovými kolesami Oltis a bočnými lištami tomuto automobilu dodáva výrazný dojem robustnosti, ktorá srší z celého vzhľadu automobilu. Vzadu sú do oblých blatníkov zabudované moderné svetlá. Na odlíšenie 3008 HYbrid4 od ostatných verzií prispieva zadný dvojfarebný spojler s lesklou čiernou časťou a chromovanými emblémami na bokoch ako aj na zadnej časti automobilu.
Originalita tohto designu prispieva k vizuálnemu základu celej zadnej časti automobilu. Aj tu je „outdoorový“ duch tohto crossoveru podčiarknutý spodnou výklopnou časťou veka batožinového priestoru (tzv. hobby) alebo širokými čiernymi a chromovanými ochrannými lištami v spodnej časti. Zo štýlu automobilu vyžaruje mnoho dojmov: sila, výkon, vyrovnaná dynamika,…

ŽIVOT NA PALUBE: RIADIŤ A ZDIEĽAŤ - ATMOSFÉRA V INTERIÉRU: POHODLIE PREDOVŠETKÝM
Kabína automobilu, ktorá rovnako ako celá koncepcia vozidla, podlieha vplyvu "hybridizácie" štýlov, je ďalším zdrojom prekvapení a emócii. Pod priestornou karosériou čaká na vodiča miesto, ktoré pripomína luxusné kupé alebo dokonca kokpit lietadla. Prehľadná palubná doska, ovládače, ktoré dobre padnú do ruky, ergonomicky riešená konzola vymedzujúca teritórium vodiča, to všetko spojené s vyvýšeným dominantným predným sedadlom: súhra elementov je uspôsobená tomu, aby sa vodič cítil dobre a získaval nové zážitky z jazdy s týmto hybridným automobilom. K príjemným pocitom posádky prispieva aj celková atmosféra interiéru, z ktorej je badateľná technická vyspelosť a vysoká kvalita. Pocit prelínania a hľadania nových spôsobov vyjadrenia tiež zdôrazňujú použité výrazné materiály. To platí predovšetkým pre novú špecifickú dvojfarebnú kožu Guérande a Tramontane, ktorá decentne kombinuje výraznú svetlo šedú farbu na prednom a čiernom odtieni na bočných častiach sedadiel. Technologickému vzhľadu interiéru napomáha aj moderný elegantný dizajn riadiacej páky symbolizujúcej technológiu HYbrid4 a 7-palcový farebný displej, na ktorom vodič nájde informácie o energetických tokoch. Veniec koženého volantu s logom „HYbrid4 HY“ dodáva automobilu dotyk originality.

INTERIÉR MULTIFLEX: ZACHOVANÁ UNIVERZÁLNOSŤ
Vodiča automobilu čaká nová radosť z riadenia , ale 3008 HYbrid4 má aj celý rad prekvapení pre ostatných cestujúcich, lebo si zachoval všetky prednosti týkajúce sa modularity a komfortu pôvodného modelu 3008. Posádka si užije originálnu atmosféru kabíny, ktorá je plná svetla,- veľká panoramatická presklená strecha. Cestujúci majú k dispozícii mnoho odkladacích priestorov, najmä na úrovni zadnej podlahy a ďalej priestrannú prednú stredovú konzolu. Ďalším prvkom, ktorý bol zachovaný pre spolucestujúceho vpredu, je veľké madlo na stredovej konzole, napomáhajúce k pohodlnému cestovaniu.
Inteligentný interiér Multiplex a dômyselné zabudovanie batérii pri špeciálnej zadnej náprave umožňuje Peugeotu 3008 HYbrid4 premieňať sa tak, aby poskytol veľký úložný priestor pod zadným krytom. Tento priestor s objemom 420 l (377 dm3 VDA), z toho 66 l (44 dm3 VDA) pod podlahou batožinového priestoru je možné použiť pre uloženie krytu batožinového priestoru. Veko batožinového priestoru má dve otvárateľné časti. Podlaha vo vnútri je vybavená pozdĺžnymi ochrannými lištami, ktoré vyvolávajú dojem kvality a robustnosti. Pomocou ovládacej páčky v batožinovom priestore sa jednoducho sklopí zadná rada sedadiel. V kombinácii sa sklopným predným sedadlom, ponúka automobil 3008 HYbrid4 dokonale rovnú podlahu od zadného veka po palubnú dosku. Vznikne tak obrovský priestor s objemom 1 501 l, do ktorého sa náklad ukladá úplne jednoducho. Zástancovia veľkých objemov môžu za Peugeot 3008 HYbrid4 pripojiť príves s hmotnosťou 500 kg. Toto je v súčasnosti pri plne hybridnom vozidle ojedinelé a ešte viac to umocňuje slobodu používania.

MAXIMÁLNA BEZPEČNOSŤ
Tri úrovne bezpečnosti, primárna, sekundárna a terciárna, boli zvýšené a prispôsobené novej paralelnej hybridnej technológii. Pokiaľ ide o primárnu bezpečnosť, zadná viac prvková náprava, ktorá nesie časť dielov hybridného systému, zaručuje svojimi parametrami jazdné vlastnosti na vysokej úrovni a poskytuje lepšie odfiltrovanie vibrácii. Z hľadiska "dynamiky vozidla" ESP Peugeotu 3008 HYbrid4 zahŕňa zdokonalený ASR, ktorý udržuje trakciu všetkých štyroch kolies na povrchoch so zníženou priľnavosťou a pri malej rýchlosti. Táto výbava je účinnejšia s pneumatikami Mud & Snow ponúkanými vo voliteľnej výbave. Predné brzdy s odvetrávanými kotúčmi majú znovu veľkorysé rozmery (302 x 26 mm), zatiaľ čo zadné kotúče sú väčšie s rozmermi 290 x 38 mm. V záujme sekundárnej bezpečnosti odolná spevnená konštrukcia modelového radu 3008 zaručuje maximálnu ochranu cestujúcich. Vysokonapäťové batérie chránené v pevnom puzdre sú umiestnené mierne pred zadnou nápravou pod batožinovým priestorom v zóne, ktorá patrí pri náraze k najodolnejším. Terciárna bezpečnosť je zaručená službami Peugeot Connect (núdzové volanie a volanie asistenčných služieb), ktoré sú prístupné prostredníctvom špeciálnej samostatnej jednotky alebo systému rádiovej navigácie WIP Com 3D.

PODPORNÉ PRVKY RIADENIA: ŠPIČKOVÉ VYBAVENIE V PROSPECH BEZPEČNOSTI A PÔŽITKU Z JAZDY
Vodič hneď pri usadení sa za volant si všimne, že výbava vozu má určitý vzťah ku svetu letectva. Napríklad výsuvný priehľadný panel Head up Display, ktorý je dômyselne umiestnený v predlžení združeného prístroja. Nastavenie systému premietania informácií sa uskutočňuje pomocou prepínačov Toggle Switches. Tieto prepínače sú umiestnené v hornej časti stredovej konzoly a štýlovo dopĺňajú celkový ráz interiéru. Rovnako tiež elektrická parkovacia brzda (FSE) spojená s asistentom pre rozjazd do svahu (Hill Assist) uľahčuje vodičovi manévrovanie s automobilom a optimalizuje priestor, pretože nahrádza manuálnu ručnú brzdu. Samozrejme nechýba ani navigácia poslednej generácie. Navigácia WIP Com 3D spája všetky výhody existujúcich navigácií, ktoré značka ponúka. Zahŕňa funkciu Jukebox s pevným diskom, funkciu GSM, konektor USB, prehrávač DVD, systém Bluetooth® a grafické rozhranie zobrazujúce budovy v meste v „full 3D“. Navigácia WIP Com 3D ponúka aj službu Peugeot Connect, ktorá je k dispozícii prostredníctvom samostatnej skrinky.

KOMPLETNÁ PONUKA PRÍSLUŠENSTVA
Majitelia Peugeotu 3008 HYbrid4 sa môžu spoľahnúť na kompletnú ponuku príslušenstva hi-tech, zosobňujúcej výbavy, výbavy na ochranu a transport..., aby si mohli podľa chuti prispôsobiť pohodu pri jazde. Okrem tradičného príslušenstva (hliníkové disky, koberčeky, poťahy, strešné tyče atď.) je k dispozícii hlavne:
- jednotka "WiFi On Board" umožňujúca zdieľať pripojenie na internet vo vozidle,
- zásuvka 230 V/USB na nabíjanie rôznych elektrických prístrojov (prenosné počítače, MP3 prehrávače, iPhone,...),
- multimediálny držiak, ktorý sa inštaluje na tyčky opierky hlavy vpredu, slúži na upevnenie až 13" obrazovky (prehrávače DVD, Netbook, mini-PC alebo iPad),
- ochrana proti vniknutiu alarmom - aktivovateľná pomocou originálneho diaľkového ovládania, chráni interiér vozidla,
- demontovateľné vlečné zariadenie v podobe gule demontovateľnej bez nástrojov. Toto technické riešenie nenarúša estetické vlastnosti vozidla.

3008 HYbrid4 je jednoducho crossover s výnimočným technologickým vybavením, ktoré mu zaisťuje jedinečnú multifunkčnosť, užívateľskú bezpečnosť a bezkonkurenčné potešenie z riadenia… a súčasne zatiaľ najnižšie emisie CO2. Tým, že si PEUGEOT zvolil naftový „Full Hybrid“, dokázal, že je možné spojiť nekompromisné ekologické požiadavky a pre hybridný automobil doposiaľ netušené emócie z riadenia.

PEUGEOT 3008 HYbrid4 sa vyrába v Sochaux, zadná hybridná časť automobilu v Mulhouse. Jeho uvedenie na európsky trh sa predpokladá na jeseň 2011.
______________________________________________________________________________________________

Peugeot - prítomný v 160 krajinách sveta, s 10.000 kontaktnými miestami. Peugeot spája náročnosť s emóciami. V roku 2010, v roku 200-tého výročia, Peugeot potvrdil svoje miesto ako 1. francúzska automobilová značka vo svete, a naviac poskočila o jedno miesto v klasifikácii značiek vo svete na 9 miesto s predaným počtom vozidiel 2,142.000 automobilov. Peugeot je jedinou značkou, ktorá uviedla na trh integrovanú ponuku mobility v rámci osobných a úžitkových automobilov, skútrov, bicyklov a širokú ponuku služieb čiže ponuku mobility Mu.

Zdroj: Ivana Orviska, Comunication and PR Manager, Peugeot Slovakia, s.r.o.
TS: 08/2011
  

[ Späť na ekológia | Zoznam sekcií ]