Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Toyota Corolla  Vytlačiť stránku

Corolla Corolla je najrozšírenejším produktom spoločnosti Toyota na svete, pričom korene novej Corolly siahajú práve do Európy : jej koncept bol vytvorený dizajnérskym centrom ED² Design Centre v južnom Francúzsku tak, aby bol schopný uspokojiť náročné požiadavky najväčšieho trhu sveta.
Corolla bude ponúkať výber rôznych moderných benzínových a dieslových motorov a kompletnú škálu typov karosérií. Medzi tieto typy patrí nová Corolla Verso určená pre dynamicko rastúci segment minivanov (MPV), najkupovanejšie „Hatchbacky“ v troj- aj päťdverových verziách, klasický a elegantný Corolla Sedan a priestranný a praktický Wagon.
Od svojho uvedenia v roku 1966, sa predávalo dovedna už 8 generácií Corolly. Toto auto sa vyrába v 15 krajinách na piatich kontinentoch a predáva sa v 140 krajinách celého sveta. Za posledných 35 rokov sa ho predalo 29.000.000 kusov, čím sa Corolla stala najpredávanejším autom na svete.
“Hatchbackové” modely sa budú od svojho uvedenia vyrábať vo výrobnom závode Toyoty v anglickom meste Derby a modely Corolla Sedan a Wagon určené pre Európu sa budú vyrábať vo výrobnom závode Toyoty v tureckom meste Adapazari neďaleko Istanbulu. Model Verso sa bude vyrábať v Japonsku.

Inteligentný dizajn
Nová Corolla má nádych príbuznosti k Yarisu, vďaka dizajnu predných svetiel a, a to predovšetkým, európskemu charakteru jej dizajnu – logo Toyota včlenené do kapoty. Arómu prepracovanosti dávajú tomuto autu navyše aj predné svetlá žiariace ako drahokamy a integrácia hmloviek do predného nárazníka. Medzi konkrétne kroky patria napríklad aj vymeniteľné podpery reflektorov, ktoré sa pri náraze zlomia a zabránia tak poškodeniu svetlometov (konštrukčný prvok na absorbovanie čelného nárazu, ktorý chráni chladič; a zameranie na nízke ceny často poškoditeľných častí). Veľká prispôsobivosť súvisí aj s pôsobivou úložnou kapacitou, ktorá býva veľmi dôležitá pre záujemcov o viacúčelové vozidlá (Verso má 22 rôznych úložných miest s celkovou kapacitou vyše 56 litrov). Pozornosť upútajú aj na ďalšie štýlové riešenia:

  • nový štýlový trojramenný volant
  • jednoduchý ale veľmi prepracovaný centrálny panel s integrovanou reguláciou teploty a navigačným systémom
  • tlmiace systémy na schránke v palubnej doske
  • horná palubná doska a ovládače centrálnej konzoly sú jemné na dotyk
  • ovládače “fúkacích” otvorov sú jemné na dotyk a precízne (s veľmi malými otvormi)
  • celá schránka v palubnej doske a viečka majú gumený poťah
  • vysoká kvalita spracovania doplnkov na a,b,c stĺpikoch, strope a slnečnej roletke
  • chróm na ručnej brzde, hlavičke radiacej páky a interiérových otváračoch dverí
  • Hi-tech motory
    Všetky tri benzínové motory majú technológiu VVT-i, ktorá zabezpečuje vynikajúce parametre výkonu a spotreby pohonných hmôt. Dva najobľúbenejšie motory, 1.4 a 1.6 VVT-I, spolu pokrývajúce až 80% dopytu po benzínových motoroch, sa môžu pochváliť svojimi špičkovými vlastnosťami. Motor s označením 1,4 VVT-i dosahuje výkon 97 DIN koní (71kW), maximálny krútiaci moment 130Nm pri 4.800 otáčkach, zrýchelnie z 0 na 100 km/h len za 12 sekúnd a kombinovanú spotrebu 6,7 l/100km. Motor 1.6 VVT-I poskytuje výkon 110 DIN koní (81kW), maximálny krútiaci moment 150Nm pri 3,800 otáčkach, zrýchlenie z 0 na 100 km za 10,2 sekúnd a kombinovanú spotrebu len 6,8 l/100km (cieľ). Oba motory spĺňajú emisný predpis Euro 4. Oproti súčasnému modelu sa rozširuje ponuka dízlových motorov. Do ponuky pribudol 2,0-litrový 16 ventilový dízlový motor common-rail D-4D s medzichladičom, ktorý poskytuje výkon 110 DIN koní (81kW). Tento motor využíva technológiu common-rail spoločnosti Toyota, ktorá prispieva k vyššej životnosti a nižšiemu hluku, pričom je už známa aj z 90 koňovej (66kW) verzie, ktorú začala spoločnosť Toyota dodávať v septembri 2000 do súčasných Coroll.

    T Sport model
    Najvrušujúcejším motorom, ktorý sa bude dodávať s novými Corollami, je nepochybne 1,8 VVTL-i (Variabilné časovanie a zdvih ventilov – inteligentné), ktorý bol vyvinutý pre novú T Sport verziu Corolly. Tento nový člen rodiny T Sport ešte zvýrazňuje dynamické kvality novej Corolly. Vďaka technológii VVTL-i prepojenej so 6-stupňovou prevodovkou dosahuje výkon 192 DIN koní (141kW) a je schopný vytlačiť rýchlosť novej Corolly až na 225km/h pri impozantnom zrýchlení z 0 na100 v priebehu len 8,4 sekúnd. Pôžitok z dynamickej jazdy bude u tohto modelu oveľa výraznejší než u hlavných modelov Corolly, ktoré tu boli doteraz. Corolla T Sport sa, po Yarise a Celice, stáva tretím autom v ponuke Toyoty, ktoré sa nesie v znamení T Sport, čím Toyota posilňuje budovanie silnej podznačky – založenej na konzistentne dizajnovaných produktoch prinášajúcich vzrušenie a radosť zo športovej jazdy.

    Bezpečnosť
    Dynamika jazdy je tiež o správaní sa vozidla v ťažkých podmienkach. Pri optimalizácii jazdných vlastností Corolly sa vývojový tím zvlášť zameral na jej brzdné vlastnosti. Nová Corolla má 15-palcové kotúčové brzdy (14-palcové v prípade benzínových motorov o objeme 1,4 a 1,6) na predných aj zadných kolesách; bol použitý výkonný posilovač bŕzd na zabezpečenie lepšej odozvy brzdného systému; a bola zvýšená tvrdosť brzdného pedála, čo prispieva k zníženiu straty efektívnosti brzdiaceho účinku. Výsledkom horeuvedených inovácií je brzdný system, ktorý ponúka veľmi dobrú prvotnú reakciu, vynikajúci a stály brzdný výkon a pocit pevnosti.
    ABS sa dodáva už v rámci štandardnej výbavy a do modelov Hatchback a Verso je možné dať si namontovať aj VSC. Všetky tieto prvky prispievajú k špičkovým vlastnostiam pri brzdení na krátke aj veľké vzdialenosti, čo potvrdzuje aj niekoľko testov realizovaných počas celého vývojového procesu. Nový podvozok umožnil prepracovať deformačnú zónu, ktorá lepšie chráni kabínu v prípade nehody. Vpredu hore bol na absorbovanie nárazu nainštalovaný veľký zosilňovač nárazníka a bočné a predné stĺpiky boli napojené na výstuže, aby sa zabránilo deformácii kabíny. A navyše, pedále boli skonštruované tak, aby sa pri náraze nedostávali do priestoru nôh.

    Inovácia

  • Optitrónová technologia z Lexusu
  • Navigačný systém založený na DVD alebo systém Turn by Turn
  • Rozšírená modularita a prispôsobivosť Versa
  • Nový parkovací asistenčný systém Verso
  • Veľmi nízke náklady na údržbu
  • Nová Corolla sa bude riadiť celoeurópskym servisným programom Zdravie a bezpečnosť, pričom hlavná technická údržba je potrebná len každých 30,000 km. Kratšia servisná kontrola Zdravia a bezpečnosti (s výmenou oleja) je potrebná len každých 15,000 km alebo raz ročne.

    Corolla Verso

    Viacúčelové kompaktné – Verso
    Nová zostava obsahuje aj kompaktnú Corollu Verso, ktorá vychádza z uznávanej rodiny Verso. Toyota tak ponúka najširšiu paletu viacúčelových vozidiel na európskom trhu. Patrí sem Yaris Verso, nedávno uvedená Avensis Verso a Previa. Corolla Verso bola navrhovaná v Japonsku, no vychádzala zo Sedanu a Hatchbacku, ktoré boli navrhnuté v Európe, aby sa tak jasne zaradila do celej novej rodiny Corolly.
    Verso ponúka prispôsobivé a praktické možnosti pre rodiny, ktoré majú záujem o kompaktné viacúčelové vozidlo. Posadí sa do neho päť dospelých osôb v dvoch radoch sedadiel, pričom zadné možno zložiť, sklopiť, posúvať či úplne vybrať. Dlhé, vysoké telo ponúka výnimočný priestor pre pasažierov i náklad s neuveriteľnou flexibilitou.
    Corolla Verso, podobne ako ostatné modely novej Corolly, má rovnaké dynamické črty a silnú rodinnú identitu.

    Corolla

    Hatchback
    V srdci segmentu malých až stredných rodinných áut sú kupujúci Hatchbackov. Nová Toyota Corolla od uvedenia ponúka troj- aj päťdverové Hatchbacky ako základné modely série so zreteľným športovým dizajnom. Nová platforma Corolly priniesla väčší rázvor náprav (o 135 mm), väčšiu výšku vozidla (o 90 mm) a väčšiu šírku (o 20 mm) oproti pôvodnému modelu. Kompaktné a štíhle telo novej Corolly umožnilo optimalizáciu vnútorného priestoru, čo však nie je na úkor jej prirodzene športového dizajnu. Troj- i päťdverové Hatchbacky majú široké dvere s ľahkým prístupom k zadným sedadlám. Priestor pre zadných pasažierov je výnimočne veľký vo svojej triede.

    Corolla T Sport

    Corolla T Sport
    Hatchback tvorí základ pre najvzrušujúcejšiu Corollu, ktorá sa dostala do sériovej výroby – nová Corolla T Sport. Corolla je tretím modelom s označením T Sport, čo naznačuje zámer Toyoty trvalo ponúkať výnimočný pôžitok z jazdy pri rôznych modeloch. Nová Corolla T Sport bude mať najnovší 192 DIN hp (141 kW), 1.8-litrový VVTL-i (inteligentné premenlivé časovanie a zdvíhanie ventilov) motor, ktorý sa v súčasnosti montuje do Celicy T Sport, spojený so 6-rýchlostnou manuálnou prevodovkou. Okrem silnejšieho motora dostane nová Corolla T Sport aj výkonnejšie odpruženie, brzdy, unikátny dizajn interiéru s atraktívnym červeným optitrónovým metrom a športové čalúnenie.


    Corolla

    Dynamický Wagon
    Nová Corolla vo verzii Wagon ponúkne praktické a štýlové riešenie pre citlivých zákazníkov, ktorí ocenia tradičný športový nádych tohoto auta.Nová Corolla Wagon je kompaktná a priestranná zároveň, a dodáva sa s modernými motormi (naftovým D-4D common-rail a benzínovým VVT-i), pričom ponúka nezvyčajné riešenie pre prepravu nákladov a cestovanie na dlhé vzdialenosti.

    Elegantný Sedan
    Corolla sedan Corolla Sedan zostáva elegantnou a dokonalou voľbou pre tých zákazníkov, ktorí hľadajú tradičný výzor. S ostatnými verziami zdieľa silný európsky nádych založený na kompaktnom a robustnom štýle, ako aj silnú príslušnosť k ostatným modelom značky Toyota.
    Nové modely Corolly budú vybavené najnovšími pokrokovými benzínovými a naftovými motormi značky Toyota. Spolu bude v ponuke šesť motorov. Všetky benzínové motory využívajú variabilné časovanie ventilov – inteligentnú technológiu, ktorá prináša vyšší krútiaci moment pri nižších a stredných otáčkach motora. Výsledkom je pohodlnejšia jazda, nižšia spotreba paliva a nižšie úrovne emisií. Naftové motory sa vyznačujú najnovšou technológiou common rail. Ide o uznávané motory Toyota D-4D, v ktorých sa vysoký tlak a nízka hlučnosť spája s najvyššou spoľahlivosťou.

    Pnuka motorov:
  • 1.4 l, 97 DIN hp (71kW), benzínový VVT-i
  • 1.6 l, 110 DIN hp (81kW), benzínový VVT-i
  • 1.8 l, 135 DIN hp (99kW), benzínový VVT-i pre Corollu Verso
  • 1.8 l, 192 DIN hp (141kW), benzínový VVTL-i pre Corollu T Sport
  • 2.0 l, 90 DIN hp (66kW), naftový D-4D
  • 2.0 l, 110 DIN hp (81kW), naftový D-4D s medzichladičom pre verziu hatchback
  • Základné rozmery:
  • celková dĺžka: 4180 mm
  • celková šírka: 1710 mm
  • celková výška 1475 mm
  • predný presah: 870 mm
  • zadný presah: 710 mm
  • rázvor náprav: 2600 mm
  • vzdialenosť k prednému bedrovému bodu od zeme: 550 mm
  • vnútorná dĺžka(u 5-dverovej verzie: 1910 mm
  • vnútorná šírka: 1430 mm
  • vnútorná výška 1230 mm
  • objem interiéru: 3.359 m³
  •   

    [ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]