Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
výstavy: Lancia na 81. medzinárodnom autosalóne v Ženeve  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 07.03.2011;

Nová 5-dverová rada Ypsilon, opojná zmes luxusu a techniky
Pri príležitosti 25. výročia legendárneho modelu Ypsilon bude v Ženeve prvýkrát predstavená nová generácia Lancia Ypsilon, ktorá bude na kľúčových trhoch Európy k dispozícii od júna a vo Veľkej Británii a Írsku od septembra (pod značkou Chrysler). Táto v poradí už štvrtá generácia s viac než 1,5 miliónmi predaných vozidiel na konte predstavuje opojnú zmes luxusu, techniky a výkonu obsiahnutú v iba 3,84 m dlhej karosérii. Navyše vôbec prvýkrát v histórii tejto série sa predstavuje päťdverová verzia navrhnutá s ohľadom na čo najvyššie pohodlie a komfort, technologickú výnimočnosť a unikátny štýl so šarmom vlastným značke Lancia.
Nová Lancia Ypsilon nadväzuje na osobitosť predchádzajúcich generácií a zvádza svojím vzhľadom a eleganciou, doplnenými o špičkovú techniku motorov a úroveň komfortu reprezentovanú prvkami v tejto kategórii skutočne mimoriadnymi: úplne nový navigačný systém Blue&Me-TomTom LIVE, systém Smart Fuel, inovatívny parkovací asistent Magic Parking, xenónové svetlomety a koncové svetlá s LED.
Nová Lancia Ypsilon nadväzuje na svoj predchádzajúci jedinečný štýl a nekonvenčné poňatie, medzitým však vyrástla, dospela a viac ako kedykoľvek predtým vie, ako sa zapáčiť. Pod pôsobivým lakom karosérie so štítkom Made in Italy je ukrytá podstata automobilu, ktorý bol skonštruovaný, aby od svojich predchodcov prevzal štafetu dominantného postavenia na trhu v kľúčovom segmente exkluzívnych kompaktných vozidiel. Hoci ide o 5dverový model, jeho dĺžka je len 3,84 m. Oboje je pritom reakciou na posledné trendy trhu (5dverová karosérie predstavuje dve tretiny trhu segmentu B) a vyjadrením snahy o oslovenie nových cieľových skupín. Inými slovami, inovovaný model chce osloviť aj mladých ľudí a rodiny. Pokiaľ ide o kvalitu, pohodlie a úžitkovú hodnotu interiéru, nová Lancia Ypsilon je výrazným krokom vpred. Už po usadení sa do sedadla si nemôžete nevšimnúť rafinovanosť materiálov a farebných kombinácií, vyšperkované detaily a celkové prispôsobenie interiéru pohodliu posádky.
Nová Lancia Ypsilon chce byť prémiovým autom pre každého. Je navrhnutá s ohľadom na veľmi náročného zákazníka, ktorý rád vyčnieva z davu, ale súčasne vyžaduje automobil, ktorý je príjemný a pohodlný pre každodenné použitie. Prémiový produkt však nie je len atraktívnym prvkom k nalákaniu zákazníka. Práve preto prichádza Lancia s novými službami. Príklad? Predĺžená záruka od spoločnosti FGA Capital. Toto riešenie predlžuje záručnú dobu z 36 na 96 mesiacov bez obmedzenia najazdených kilometrov a pokrýva doslova všetky oblasti vozidla od predného nárazníka k zadnému, čím sa stáva akýmsi virtuálnym brnením celého vozidla.
Posledným dôkazom komplexnosti projektu Ypsilon je rozsah ponuky od samého začiatku predaja vozidla. Tá zahŕňa 3 motory, 17 farieb karosérie so štyrmi dvojfarebnými variantmi a 3 špecifikácie výbavy interiéru (Silver, Gold a Platinum) navrhnuté pre maximalizáciu úžitkovej hodnoty produktu. Rafinovaný, moderný taliansky 5dverový automobil s menom Ypsilon predstavuje špičku súčasného vývoja značky Lancia, v ktorej sa jedinečný štýl spája so serióznym prístupom a ohľadom na potreby a priania zákazníka.

Štýl: Stretnutie tradície s budúcnosťou
Retro prvky majstrovsky zakomponované do moderného štýlu. Zatiaľ čo je exteriér vozidla skutočne fascinujúco, starostlivo a precízne čalúnený interiér pôsobí elegantne a charakterizujú ho inovácie v podobe najmodernejších technických riešení. Spojením tradičnej elegancie typickej pre značku Lancia s inováciami vzniká nezameniteľná kvalita typická pre iné výrobky talianskeho pôvodu. Práve talianske štylistické prvky transformujú výrobky s visačkou Made in Italy na čosi úplne jedinečného. Platí to v oblasti módy a módnych doplnkov alebo nábytkového dizajnu rovnako ako v prípade automobilov. Úspech špičkových talianskych vozidiel je výslednicou nápaditej štylistickej intuície vychádzajúcej z výskumu nových trendov a prognóz o vývoji trhov a konkurenčnej schopnosti talianskych výrobcov. To všetko je spojené podľa náročného receptu testovaného najprísnejším sudcom vôbec: časom.

Exteriér: Originalita a inovácie
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu s prakticky zhodným rázvorom náprav sú rozdiely v dizajne viac než zrejmé: čelné okno je posadené viac dopredu, predná časť bola skrátená, aby mohla byť zväčšená zadná, ktorá teraz poskytuje objemnejší batožinový priestor. Veľmi dôležitým rozhodnutím bolo koncipovanie modelového radu do výlučne päťdverovej konfigurácie. Uhladenému vzhľadu pomohlo predĺženie zadnej časti o 6 cm a zníženie výšky o 2 cm.
Objemnej prednej časti dominuje výrazná maska chladiča, ktorá nezaprie príbuznosť s vozidlami zo 60. a 70. rokov. Predné svetlomety vyrobené firmou Magneti Marelli Automotive Lighting zdôrazňujú šírku čela unikátnym dizajnom, nezávislým na ostatných prvkoch vozidla a tvarom zasahujúcim do strán. V xenónovom prevedení sú zvýraznené vnútorné eliptické línie, ktoré dodávajú vozidlu agresívnejší vzhľad. Nad maskou spočíva kapota, ktorá je riešená ako vystupujúce veko s jasne definovanou horizontálnou deliacou škárou, ktorá je pripomienkou modelu Lancia Ardea.
Bočné športové línie naznačujúce charakter vozidla sú kompenzované inými jemnejšími linkami a prvkami: kľučky zadných dverí sú vďaka začleneniu do plochy okna skryté, naopak zdôraznené sú kľučky predných dverí. Vizuálne tak Lancia Ypsilon pôsobí ako kompaktné 3dverové vozidlo, v skutočnosti však ponúka všetok komfort a vymoženosti 5dverovej koncepcie. Konvexná plocha v dolnej časti dverí vytvára v konkávnej ploche veľmi jemnú ale dynamickú líniu, ktorá sa stráca za predným blatníkom.
Pri pohľade zboku sú viditeľné dve základné dynamické krivky: prvá sa odchyľuje od prednej kapoty a elegantným oblúkom smeruje až k zadnému stĺpiku, druhá sa tiahne od spodnej časti predného stĺpika, pokračuje hornou hranou bočných okien, pričom kopíruje prvú krivku, potom pretne zadný stĺpik a zostúpi dole kde vymedzuje hranu zadného okna. Výsledným efektom je jasné oddelenie strechy od zadného stĺpika, podobne ako u Lancie Delta.
Vyhĺbený priestor pre ŠPZ v dolnej časti piatych dverí necháva opticky vyniknúť zadné okno. Zo strán vymedzujú zadné okno línie zadného stĺpika. Rozšírené boky nad zadným blatníkom opticky stekajú po stranách batožinového priestoru a obsahujú zadné koncové svetlá. Pokiaľ ide o samotné svetlá, ich vertikálna orientácia a externá pozícia sú typickým rysom súčasného dizajnu Lancie. Typické je rozdelenie jednotlivých funkcií: dlhú vertikálnu časť kopírujúcu škáru dverí batožinového priestoru tvoria koncové červené svetlo, pod ním sa nachádza brzdové svetlo a vo zvyšnom trojuholníku sú umiestnené svetlá smerové. V spodnej čiernej časti nárazníka, opticky zmenšujúcej objem zadnej časti, je integrované svetlo spiatočky a zadná hmlovka.
Od prvých línií až po dvojfarebné spracovanie karosérie bol dizajn novej Lancie Ypsilon koncipovaný s obrovskou odvahou, eleganciou a atraktivitou.

Interiér: Esencia luxusu
Nová Lancia Ypsilon potvrdzuje a ďalej rozvíja dedičstvo svojich predchodcov a prináša ešte viac elegancie a inovatívnych riešení. Koncept dizajnu vnútorného priestoru vychádza z tradície značky, ale doplnenej o silný dôraz na technológie. Prístrojový panel plynulo prechádza do výplní dverí, ktoré v zadnej časti zasa nadväzujú na sedadlá.
Výrazný dizajn prístrojového panela stavia na kontraste textilného čalúnenia s hornou časťou, ktorá kopíruje líniu predného okna. Priestor pre cestujúcich odľahčujú duté plochy, ktoré kombinujú funkciu a estetiku. Čalúnené plochy z mäkkých materiálov príjemných na dotyk zvyšujú pocit pohodlia a navodzujú dojem domáckeho prostredia, akoby cestujúci sedeli doma na pohovke.
Na niekoľkých technických miestach sú použité vlnité línie, ktoré obklopujú napríklad vývody ventilácie a stredovú konzolu. Kontrast medzi prvkami zvýrazňuje tenká čierna lišta tiahnúca sa vertikálne cez prístrojový panel a spájajúca jeho stredovú časť s konzolou radiacej páky. Na koncoch je táto lišta zvýraznená bielymi diódami. Štýl dverových výplní pôsobí jednoducho, zato luxusne, sedadlá majú športovejší charakter.

Farby a stupne výbavy
Pre novú Lanciu Ypsilon sú dostupné celkom tri základné stupne výbavy, ktoré sa vyznačujú rôznymi farebnými kombináciami, použitými materiálmi a odlišným štýlom: vybrať si možno dynamickú verziu, športovú verziu alebo verziu sa skutočne bohatou výbavou. Prvý stupeň Silver má osloviť mladú skupinu zákazníkov: interiér je čalúnený textilom a pôsobí dynamicky. Zvláštnosťou tejto špecifikácie je grafické poňatie, ktoré pracuje s kontrastnými materiálmi a farbami.
Výbava Gold demonštruje silu a súčasne ženskosť a vzťah k móde. Tento interiér je ponúkaný v dvoch spracovaniach: Urban Black a Romantic Gold, kde je hnedá kombinovaná s metalickou farbou s premenlivým efektom. Prvé spracovanie oživuje kontrast s antracitovo šedým odtieňom. Druhá možnosť je rafinovanejšia a elegantnejšia, zvýraznená mäkkou grafikou a zlatým obložením prístrojového panelu a dverí. Grafika je inšpirovaná módnymi krivkami. Tretí stupeň výbavy Premium predstavuje evolúciu výbavy Gold, opäť v dvoch možnostiach spracovania: Urban Black a Romantic Gold.
Agresívnejší čierny vzhľad verzie Urban Black charakterizujú kontrastné materiály s lesklým a matným povrchom. Vlnitá vytlačovaná grafika v matnej koži pôsobí luxusne a zároveň športovo. Jedinečné prevedenie „New Romantic“ interiéru dodáva nadčasovú eleganciu použitím klasických farieb a jemnej grafiky, ktoré však pôsobia silne a výrazne.

Lancia Ypsilon dospela
Rodina vozidiel Ypsilon bola vždy synonymom štýlu a potešenia za volantom. Teraz je Lancia Ypsilon dospelejšia pridaním radu dôležitých prvkov a funkcií. Najviditeľnejšie sú zadné dvere, ďalej ekologicky šetrné motory a mnoho funkcií, štandardných alebo voliteľných, ktoré zlepšujú pohodlie na palube.

Päť dverí, ale trojdverový vzhľad
Nová Lancia Ypsilon je štýlovým talianskym 5dverovým automobilom, ktorý si však zachováva typický vzhľad 3dverových modelov. Jedná sa o veľmi kompaktný automobil, ktorý naďalej zostáva v segmente B. Napriek tomu ale ponúka prekvapivo veľkorysý priestor a výnimočné pohodlie. Hoci je len 384 cm dlhá, 167 cm široká a 151 cm vysoká a jej rázvor náprav číta len 239 cm, poskytuje komfortné usadenie pre až päť cestujúcich a naviac ponúka jeden z najobjemnejších batožinových priestorov vo svojom segmente. A hoci nebol priestor pre cestujúcich na zadných sedadlách nijako zväčšený, je skvele dostupný a pohodlný.

Motory: Výkon a ohľaduplnosť k životnému prostrediu
Motor 1.2 8V 69 k spĺňa emisnú normu Euro 5 vďaka systému Start&Stop, ktorý prináša zníženie paliva a emisií CO2 o 5%. Je posledným vývojovým článkom radu motorov FIRE, ktorý naďalej udáva trend vo svojej kategórii vďaka neustálemu zdokonaľovaniu a flexibilnej architektúre. Druhý motor, 0.9 TwinAir, je ideálnym riešením pre mestskú prevádzku, avšak v porovnaní s predchádzajúcim motorom 1.2 69 k sa vyznačuje vyšším výkonom (85 k) a krútiacim momentom (145 Nm pri 2000 ot/min). Je prvým z celej rady nových dvojvalcových motorov od FTP (Fiat Powertrain) s výkonovým rozpätím od 65 do 105 k. Tento preplňovaný motor s výkonom 85 koňov prináša výrazné zníženie spotreby paliva a emisií (o 30% menej ako motory porovnateľných výkonových parametrov). Ak chcete dosiahnuť ekologickejšiu prevádzku a obmedziť spotrebu pohonných hmôt, stačí použiť tlačidlo ECO na prístrojovom paneli, ktoré obmedzí krútiaci moment na 100 Nm pri 2000 ot./min. Vďaka tomu môže vozidlo dosiahnuť najlepšiu úroveň emisií CO2 v celom segmente: 97 g/km s automatizovanou prevodovkou DFN a 99 g/km s manuálnou prevodovkou. Mimo to, automatizovaná prevodovka DFN, vyvinutá v spolupráci s Magneti Marelli a v rade Ypsilon prvýkrát použitá v roku 2003, prešla zdokonalením pre vyšší jazdný komfort a zároveň redukciu spotreby paliva a emisií.
Tento skutočný klenot v konštrukcii motorov využíva dvojvalcovú koncepciu a revolučnú technológiu MultiAir vyvinutú spoločnosťou Fiat Powertrain a predstavenú v roku 2009. Srdcom technológie MultiAir je nový elektro-hydraulický systém riadenia ventilového rozvodu, ktorý redukuje spotrebu paliva ovládaním množstva vzduchu prostredníctvom sacích ventilov (bez použitia škrtiacej klapky). MultiAir redukuje tiež produkciu emisií (riadeným spaľovaním) a tiež podstatne zvyšuje výkon pomocou preplňovania. Ostatne v porovnaní so zážihovými motormi porovnateľného zdvihového objemu garantujú motory MultiAir zvýšenie výkonu o 10% a krútiaceho momentu o 15% pri súčasnej redukcii emisií CO2 o 10%.
Živý motor 1.3 MultiJet II (Euro 5), ktorý je v rade Ypsilon štandardne doplnený o ekologicky ohľaduplný systém Start&Stop, poskytuje výkon 95 k pri 4000 ot/min a krútiaci moment 200 Nm pri len 1500 ot/min. Je vybavený turbodúchadlom s premennou geometriou lopatiek dúchadla, olejovým čerpadlom s variabilným objemom a alternátorom s technológiou Smart Charge. Motor produkujúci v kombinovanej prevádzke len 99 g/km emisií CO2 je druhou generáciou motorov MultiAir, ktorá zahŕňa nové vstrekovače systému common-rail, ktorý prostredníctvom hydraulického servoventilu kontroluje množstvo vstrekovaného paliva nanajvýš precízne a v rýchlejších a flexibilnejších sekvenciách ako v minulosti (až 8 vstrekov na jeden pracovný cyklus). To dovoľuje lepšiu kontrolu spaľovania s jednoznačným prínosom v oblastiach spotreby paliva, produkcie emisií, hlučnosti a jazdných vlastností.
Novú Lanciu Ypsilon môže poháňať tiež motor 1.2 69 k s dvojpalivovým systémom (benzín-LPG) v špecifikácii Euro 5, ktorý v kombinovanej prevádzke produkuje len 110 g/km emisií CO2. Táto hodnota je najlepším dôkazom pozornosti, ktorú Lancia venuje problematike životného prostredia (LPG je čistým, ekonomicky atraktívnym a široko využiteľným palivom). Všetky motory sú vybavené systémom Start&Stop, využívaným aj v modeloch Musa a Delta, ktorý dočasne vypína a opäť štartuje motor za účelom zníženia spotreby paliva a zníženia produkcie emisií CO2. Spolu so systémom Start&Stop je dodávaná aj funkcia GSI (Gear Shift Indicator), unikátny „druhý vodič“, ktorý diskrétne upozorňuje vodiča na nutnosť zmeny prevodového stupňa a tým napomáha dosiahnuť väčšiu účinnosť motora. Indikátor GSI nabáda prostredníctvom svojej kontrolky k zaradeniu vyššieho stupňa a teda k spaľovaniu chudobnejšej zmesi vo valcoch motora (teda zmesi obsahujúcej menej paliva), alebo naopak upozorní na potrebu zaradenia nižšieho stupňa, aby bolo možné využiť dostupný krútiaci moment.
Nová Lancia Ypsilon dosahuje vynikajúce redukcie emisií CO2 použitím novej generácie 15palcových pneumatík Goodyear s nízkym valivým odporom. Pneumatiky sú vyrobené z najmodernejších materiálov a majú ľahšiu štruktúru znižujúcu ich valivý odpor. To znamená menej emisií CO2 a redukciu spotreby, bez toho aby bolo nutné robiť kompromisy s jazdnými vlastnosťami vozidla.

Technológie pre maximálny komfort a potešenie z jazdy
Nová Lancia Ypsilon je vlajkovou loďou značky s exkluzívnym vybavením, ktoré z nej robia elitný automobil.
Na jej palube sa môžete tešiť svetlému, prívetivému priestoru pre posádku, ktorý zabezpečuje výnimočné pohodlie a technologickú vyspelosť. Príkladom môže byť osvetlenie prístrojového panelu diódami a strecha s inovatívnym materiálom izolácie na báze polyesteru, ktorá znižuje hluk v interiéri o 2 dB. To všetko je ďalej umocnené veľkým strešným oknom Granluce, ktorého sklená plocha 0,64 m2 (rekord v segmente B) zaisťuje vynikajúcu svetlosť v interiéri. Líder v kategórii mestských automobilov ponúka celý rad skvelých funkcií: od systému „Magic Parking“ cez technológiu „Blue&Me-TomTom2“ po systém „Smart fuel“ alebo jedinečnú sadu svetlometov.

„Magic Parking“
Ide o druhú generáciu parkovacieho systému, ktorý po aktivovaní tlačidlom na prístrojovej doske pomáha vodičovi nájsť vhodné miesto na zaparkovanie pomocou merania a riadenia priečneho pohybu vozidla, zatiaľ čo vodič ovláda iba pozdĺžny pohyb vozidla. Systém využívaný v rade Delta umožňuje modelu Ypsilon samočinne zaparkovať a redukuje priestor potrebný na zaparkovanie na rozmer len o 80 cm dlhší ako meria samotný automobil. Vďaka tomu môže nová Lancia Ypsilon zaparkovať na mieste dlhom iba 4,6 m (priemerná dĺžka vozidiel segmentu C). Zariadenie je dostupné s manuálnou i automatizovanou prevodovkou DFN.

„Blue&Me–TomTom LIVE“
Nový model je predstavený s najnovšou vývojovou fázou infotelematického systému „Blue&Me-TomTom LIVE“, ktorý bol vytvorený v spolupráci Fiat Group Automobiles a európskeho lídra v oblasti prenosných navigácií spoločnosťou TomTom. Technológia je založená na navigácii TomTom Go1000 s praktickou farebnou dotykovou obrazovkou. Toto zariadenie umožňuje spravovať funkcie mobilného telefónu, satelitnú navigáciu a všetky potrebné informácie týkajúce sa jazdy, mimo to umožňuje ovládať prenosný prehrávač priamo cez dotykovú obrazovku. Vybavenie „Blue&Me-TomTom LIVE“, ponúkané len pre vybrané modely koncernu Fiat Group Automobiles, je poslednou verziou systému zo 4,3palcovou dotykovou obrazovkou v HD rozlíšení s funkciou HD Traffic, ktorá umožňuje plánovanie trasy na základe informácií poskytnutých prostredníctvom GSM s dvojminútovou aktualizáciou. Zariadenie umožňuje bezdrôtový prístup k službám LIVE (napr. predpoveď počasia) alebo Google.

Systém „Smart fuel“
Čerpanie pohonných hmôt je jedným z úkonov, ktorý sa napriek všetkým moderným technológiám prakticky nemení. Avšak u novej Lancie Ypsilon predsa len zaznamenalo istý pokrok. S ohľadom na dámsku časť zákazníkov bolo vyvinuté zariadenie montované na konci potrubia palivovej nádrže, ktoré nahrádza klasické viečko. Toto nielenže uľahčuje samotné čerpanie paliva, ale robí ho aj bezpečnejším, pretože znižuje emisie skleníkových plynov a zabraňuje vytečeniu paliva.

Špičkové svetlomety
Podobne ako modely Delta, Musa a niekoľko vozidiel segmentu B, aj nová Lancia Ypsilon je vybavená svetlometmi a koncovými svetlami vyvinutými v kooperácii so spoločnosťou Magneti Marelli Automotive Lighting, ktoré v sebe spájajú pokročilú technológiu a inovatívny dizajn inšpirovaný storočnou tradíciou značky Lancia. Koncové svetlá obsahujú technológiu LED a sú teda jasnejšie než svetla s bežnými žiarovkami. Okrem elegantného vzhľadu teda prinášajú aj väčšiu mieru bezpečnosti. Sú jednofarebné, keď sú vypnuté, avšak rozsvietené svietia vo farbách podľa priradenej funkcie.
Predné svetlomety majú integrované denné stretávacie svetlá (Adaptive Daytime LED), ktoré sa automaticky rozsvecujú pri naštartovaní motora. Toto riešenie je reakciou na pripravovanú normu, ktorá nadobudne platnosť v roku 2012. K dispozícii sú tiež xenónové svetlomety, ktoré sú nielen štýlovejšie, ale aj bezpečnejšie.

Personalizácia: Automobil na mieru
Široké možnosti personalizácie umožňujú každému zákazníkovi zostaviť si Ypsilon podľa vlastných predstáv. V súčasnej dobe existuje 600 možných kombinácií tvorených 17 odtieňmi karosérie, z ktorých 4 sú dvojtónové, 3 stupne výbavy (Silver, Gold a Platinum), 6 odlišných čalúnení a 3 typy zliatinových kolies. Okrem toho je možné vozidlo upraviť pomocou exkluzívneho príslušenstva Lineaccessori, ktoré zahŕňa širokú škálu produktov vysokej kvality. Lineaccessori neprináša len mimoriadny štýl a sústredenie na detail, ale robí auto krajším v nezameniteľnom štýle Lancia a v úplnej harmónii s jeho technickými, štylistickými a mechanickými vlastnosťami: 16palcové kolesá z ľahkých zliatin, bočné prahové lišty a tónované svetlomety, osvetlené logo, Blue&Me-TomTom LIVE2 a zabudnúť nemožno ani balíky príslušenstva, vďaka ktorým je výber doplnkov jednoduchší a pohodlnejší. Inými slovami, nová Lancia Ypsilon je bez ohľadu na úroveň personalizácie vždy fascinujúcou a originálnou demonštráciou svetoznámeho talianskeho štýlu za dostupnú cenu.

Rozšírená záruka
Spoločnosť FGA Capital vytvorila v spolupráci so značkami FGA nový, komplexný a nanajvýš atraktívny koncept rozšírenej záruky, ktorý nahradí produkt ponúkaný v súčasnosti. K dispozícii bude od apríla - najprv v Taliansku, Španielsku a Portugalsku, a ešte tento rok sa počíta s jeho zavedením aj na ostatných európskych trhoch. Nová služba sa nebude vzťahovať len na nový model Ypsilon, ale na celú ponuku vozidiel Lancia. Zaujímavé je na nej predĺženie záručnej lehoty z 36 na 96 mesiacov bez obmedzenia počtu kilometrov a takzvaná ponuka „od nárazníka k nárazníku“ - teda akési virtuálne brnenie pre celý automobil. Tento nástroj je ďalšou garanciou úspechu Lancie v súboji s konkurenčnými značkami na všetkých európskych trhoch.

______________________________________________________________________________________________

Nová Thema, prvá globálna vlajková loď
Nová Lancia Thema, ktorá má na autosalóne v Ženeve svetovú premiéru, píše novú kapitolu v legendárnej histórii značky. Prvá globálna vlajková loď, ktorá v sebe spája to najlepšie z dvoch svetov, vychádza z Chryslera 300 s pohonom zadných kolies a rovnako ako prvá Thema z roku 1984 vstupuje do najnáročnejšieho a súčasne najprestížnejšieho segmentu, v ktorom ponúka originálnu alternatívu. S ohľadom na tento cieľ v sebe nová Thema kombinuje veľkosť, komfort a impozantný vzhľad na ceste - teda typicky americké charakteristiky - s luxusnou kožou čalúneného interiéru Poltrona Frau®, tichom veľkých Lancií a citom pre detail, ktoré sú vyjadrením špičkového talianskeho designu.
Lancia Thema, ktorá sa u všetkých európskych predajcov objaví v októbri tohto roka, ponúkne dva stupne výbavy - Gold a Platinum - a tri verzie motorov (zážihový 3.6l V6 292 k s osemstupňovou automatickou prevodovkou a dieselový 3.0L V6 vo výkonových verziách 190 alebo 224 k, v oboch prípadoch s päťstupňovou automatickou prevodovkou.

Štýl
Rozmermi - dĺžkou 5084 mm, výškou 1507 mm, šírkou 1891 mm a rázvorom náprav 3051 mm - patrí nová Thema do kategórie luxusných sedanov. Masku chladiča zdobia okrem loga Lancia horizontálne lišty formálneho vzhľadu. Chrómovaný povrch líšt a obrys loga vytvára mimoriadny kontrast s vnútrom rámu, ktorý je tiež pochrómovaný. Celý vzhľad prednej časti umocňujú moderné svetlomety s technológiou LED a funkciou DRL, tvoriace spolu ničím nezameniteľné, pôsobivé „C“.
Profil novej vlajkovej lode značky Lancia si zachováva výrazné proporcie jej predchodkyne zdokonalené o luxusné povrchové spracovanie, ktoré celku prepožičiava nesmierne elegantný vzhľad. Robustná predná časť sa spája s líniou strechy a dvojtretinovou zadnou časťou charakteristickou vďaka nezameniteľným koncovým svetlám, ktoré dotvárajú celkovú siluetu. Uhol predného okna má vynikajúce aerodynamické vlastnosti a štíhle stĺpiky zase umožňujú skvelý výhľad z vozidla. V zadnej časti je integrovaný spojler, pod ktorým sa hrdo vyníma logo Lancia. Dvojicu zadných koncových svetiel s technológiou LED spája chrómovaný golier zvýrazňujúci charakter novej vlajkovej lode. Celkovo „svalnatý“ vzhľad ďalej zvýrazňuje dvojica chrómovaných výfukov štýlovo pripomínajúcich vynikajúci výkon motorov montovaných do tejto rady.

Luxus a komfort
Nová Thema spĺňa najvyššie štandardy svojho segmentu a poskytuje výnimočnú mieru pohodlia a luxusu, ktorá je jedným z typických čŕt vozidiel značky Lancia. Unikátne štýlové interiéry ponúkajú vysoký komfort v podobe mäkkých, na dotyk príjemných materiálov a luxusných prvkov výbavy s voliteľnými vyhrievanými sedadlami v koži nappa a prístrojovým panelom čalúneným kožou Poltrona Frau® a autentickými drevenými doplnkami na stredovej konzole, paneloch dverí a volante. Prístrojový panel navyše vytvára trojrozmerný efekt, umocnený diskrétnymi chrómovanými doplnkami a inovatívnym osvetlením LED „Sapphire Blue“ použitým aj v zadnej časti vozidla. O najvyššiu úroveň pohodlia v tomto segmente sa starajú sedadlá s novou štruktúrou pružinových sedadiel (v tvare S). Predné sedadlá majú bedrovú opierku nastaviteľnú v štyroch smeroch (hore/dole, dopredu/dozadu), navyše s jemne odstupňovaným rozsahom nastavenia.
Lancia Thema disponuje tiež najnižšou úrovňou vnútorného hluku. Prítomnosť dvoch kompozitných krytov na spodku vozidla, vrstvené čelné sklo a okná, protihlukové panely v priestore pre cestujúcich a v podbehoch kolies zaisťujú vynikajúcu absorpciu hluku. Pre podvozok bol vyvinutý celý rad prvkov, ktoré garantujú tie najlepšie jazdné vlastnosti a ovládateľnosť na všetkých druhoch povrchu a za všetkých klimatických podmienok. Spomenúť treba predovšetkým niekoľkoprvkové zavesenie predných a zadných kolies s lichobežníkovou konštrukciou náprav, ktorá zaručuje ideálne postavenie kolesa k povrchu vozovky a teda aj príkladnú priľnavosť. Špeciálne boli navrhnuté aj tlmiče pruženia, ktoré absorbujú rázy vznikajúce na vozovke s menej kvalitným povrchom.

Motory
Vynikajúcu účinnosť v meste aj na dlhých cestách zaisťujú tri šesťvalcové motory, všetky kombinované s automatickými prevodovkami a pohonom zadných kolies: zážihový motor 3.6l V6 292 k s osemstupňovou automatickou prevodovkou a preplňovaný dieselový agregát 3.0L V6 vo výkonových verziách 190 a 224 k, v oboch prípadoch s päťstupňovou automatickou prevodovkou.
Zážihový motor Pentastar V6 od Chrysleru využíva najnovšie technológie - v súlade s emisnou normou Euro 5 - a poskytuje výkon 292 k pri 6400 ot/min a maximálny krútiaci moment 353 Nm pri 4800 ot./min a s produkciu emisií CO2 vo výške 199 g/km (kombinovaná spotreba paliva činí 8,3 l/100km). Vďaka týmto výkonovým parametrom dosahuje nová Lancia Thema rýchlosti 230 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 7,2 sekundy: tieto výsledky sú sčasti umožnené osemstupňovou prevodovkou.
Dvojica dieselových motorov v špecifikácii Euro 5 pochádza z dielne talianskeho výrobcu VM Motori. Verzie o výkonoch 190 k a 224 k pracujú s päťstupňovými automatickými prevodovkami. Verzia s výkonom 224 k zaujme ohromujúcim krútiacim momentom 550 Nm pri 1600-2800 ot/min.

Technológia na palube
Technologické inovácie v novej Lancii Thema reprezentuje napríklad moderný infotelematický systém Uconnect®, ktorý ponúka funkciu dotykovej satelitnej navigácie, ovládanie dvojzónovej klimatizácie a množstvo iných činností. Tento prvok, ktorý je do modelovej rady Thema dodávaný štandardne, obsahuje 8,4palcovú dotykovú obrazovku s jednoduchým ovládaním a dovoľuje pripojenie a ovládanie najrôznejších periférnych zariadení (mobilný telefón alebo MP3 prehrávač). Navyše vo výbave Platinum ponúka Lancia Thema exkluzívny navigačný systém Garmin, ktorý už v štandarde obsahuje on-line príjem dopravných informácií (TMC Premium) a prémiový audio systém s 9 reproduktormi a subwooferom s celkovým výkonom 506 W.

Aktívna a pasívna bezpečnosť
Lancia Thema ponúka cez 70 pokročilých prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti, ktoré obsahujú bezkľúčový vstup Keyless Enter-N-Go a systém elektronickej kontroly stability (ESC) už v štandarde, navyše s exkluzívnymi funkciami Ready Alert Braking (podpora núdzového brzdenia) a Rain Brake Support (podpora brzdenia na mokrej vozovke), navrhnutými pre lepšiu ovládateľnosť a správanie na ceste. Nechýba ani aktívna ochrana chodcov Active Pedestrian Protection. Pre zlepšenie viditeľnosti v noci a za zhoršených podmienok má Lancia Thema v štandardnej výbave tiež adaptívne xenónové svetlomety Xenon Smartbeam™.

Adaptive Speed Control (ACC) a Forward Collision Warning (FCS)
Tradičné tempomaty udržujúce nastavenú rýchlosť sú dnes prekonané adaptívnymi tempomatmi Adaptive Cruise Control (ACC), ktoré po priblížení sa k vozidlu idúcemu vpredu upravia rýchlosť aktivovaním bŕzd tak, aby bola dodržaná bezpečná vzdialenosť. Túto je možné vopred nastaviť na niekoľko úrovní, aby sa zabránilo častým zásahom. Systém ACC je navyše optimalizovaný tak, aby nedochádzalo k nežiaducemu zvýšeniu spotreby. Pocit bezpečia a pohody na palube umocňuje funkcia upozornenia na nebezpečenstvo kolízie (FCS).

Detekcia mŕtveho uhla
Indikátor umiestnený do spätných zrkadiel zabraňuje nebezpečným situáciám vo chvíľach, keď vozidlá idúce v tzv. mŕtvom uhle nie sú viditeľné v zrkadlách. Ak použije vodič pred zmenou jazdného pruhu smerové svetlo, vizuálna a zvuková výstraha ho upozorní na nebezpečnú pozíciu iného automobilu.

Detekcia skrížené dráhy
Systém je prevenciou kolízií pri nízkych rýchlostiach: niekoľko senzorov rozpozná objekty pohybujúce sa za cúvajúcim vozidlom.

Zadná parkovacia kamera Parkview ™
Akonáhle zaradí vodič spiatočku, automaticky sa aktivuje zadná parkovacia kamera zobrazujúca situáciu za vozidlom na 8.4palcovej farebnej obrazovke. Táto funkcia zaisťuje maximálnu bezpečnosť včasným informovaním o vozidlách alebo chodcoch za automobilom.

Smartbeam ™ a Hid Headlamps
Inteligentné xenónové svetlomety s automaticky nastaviteľnou výškou a diaľkou, ktoré zaručujú maximálnu viditeľnosť s pomocou senzorov rozpoznávajúcich okolitú dopravu a svetelné podmienky.

______________________________________________________________________________________________

Nový Grand Voyager, ikona umenia cestovania
Skutočná legenda v kategórii MPV s dvadsaťsedemročnou tradíciou a 13 miliónmi predaných kusov v 120 krajinách sveta sa čoby originálny americký model spojila s talianskym štýlom a stala sa tak exkluzívnym MPV, v ktorom sú skúsenosti Chrysleru doplnené o pôžitok z jazdy typický pre automobily značky Lancia, pozornosť venovanú detailu a taliansky dizajn. Výsledkom je najlepší Voyager všetkých čias a zároveň nástupca radu Lancia Phedra.

Štýl
Grand Voyager je ponúkaný v troch stupňoch výbavy (Silver, Gold a Platinum) a s dvojicou pohonných jednotiek (s výkonným zážihovým motorom 3.6l s výkonom 283 k v emisnej špecifikácii Euro 5 a so živým turbodieselom 2.8l poskytujúcim 163 k). Novú Lanciu Grand Voyager charakterizuje nová predná časť s maskou chladiča s logom Lancia, zaoblená predná a zadná časť, koncové svetlá s LED, veľké predné svetlomety a hmlovky integrované do nárazníka. Z ďalších prvkov je možné menovať typický dizajn ráfikov kolies alebo subtílne stĺpiky karosérie ponúkajúce spolu s veľkou sklenou plochou vynikajúci výhľad z vozidla. Vozidlo je vybavené koľajnicami a priečnikmi na streche, zatiaľ čo zadné dvere boli prepracované do modernej funkčnej podoby zjednodušujúcej prístup do interiéru. Celé dielo potom završuje originálny zadný spojler.
Lancia Grand Voyager (čoby mierka segmentu MPV) je 5,14 m dlhá, 1,99 m široká a 1,72 m vysoká pri rázvore náprav 3,1 m. Z impozantnej veľkosti samozrejme vyplýva priestranný a rafinovane usporiadaný priestor pre cestujúcich, ktorý sa vyznačuje kvalitnými materiálmi a veľkým dôrazom na detail, čo sú charakteristické vlastnosti vozidiel značky Lancia. V závislosti na stupni výbavy je napríklad k dispozícii textilné čalúnenie vysokej kvality alebo špičkovo spracovaná koža nappa.
V ideálnom svete môže človek formovať priestor okolo seba tak, aby vyhovoval jeho potrebám. V prípade Lancie k tomu slúži niekoľko jednoduchých riešení: Stow'n Go® je exkluzívny systém, vďaka ktorému možno uvoľniť priestor pre cestujúcich a batožinu, bez toho, aby bolo nutné odstrániť sedadla. Tento inovatívny systém zahŕňa päť sedadiel v druhej a tretej rade, ktoré môžu byť veľmi ľahko zložené do podlahy tak, že vznikne dokonale rovná ložná plocha. Nový voz má posuvné zadné dvere (elektricky ovládané) s bezpečnostným systémom schopným rozpoznať prítomnosť prekážky pri zatváraní (dvere sa v takom prípade začnú okamžite automaticky otvárať).

Technológia na palube
Nová Lancia Grand Voyager obsahuje sofistikovaný multimediálny systém Uconnect® Tunes s rádiom a prehrávačom CD/DVD/MP3/WMA, zásuvkami USB a AUX, pevným diskom s kapacitou 30 GB, dotykovou obrazovkou, zariadením Bluetooth®-ready UConnect® umožňujúcim ovládanie hlasom a nakoniec s mikrofónom integrovaným do spätného zrkadla. Obsahuje tiež kamerový parkovací systém Parkview™, ktorý pomáha rozoznať prekážky pri parkovaní. Na želanie je k dispozícii satelitná navigácia UConnect® GPS s 2D alebo 3D mapami a postupným navádzaním. Cestovanie v novej Lancii Grand Voyager ďalej spríjemňuje audio systém s deviatimi reproduktormi a subwooferom s celkovým výkonom 506 Watt a zábavný systém s dvojicou LCD obrazoviek a DVD prehrávačom pre cestujúcich v druhej a tretej rade sedadiel. Tieto zariadenia umožňujú prehrávať dve odlišné médiá zároveň - voliť možno medzi niekoľkými zdrojmi (rádio, pevný disk, zásuvka AUX alebo USB, dve zásuvky RGB a dva DVD prehrávače) - na dvoch 9palcových LCD obrazovkách s diaľkovým ovládaním a bezdrôtovými slúchadlami. To všetko dopĺňajú nastaviteľné stropné diódové lampy inšpirované interiérmi lietadiel, ktoré dovoľujú namieriť svetlo presne tam, kde ho potrebujeme.

Motory
Dizajn a pohodlie nie sú jedinou silnou stránkou novej Lancie Grand Voyager. Model ponúka dva motory v špecifikácii Euro 5, ktoré rozširujú cestovanie o ďalší rozmer. Živý motor 2.8 CRD s filtrom pevných častíc ponúka 163 k a krútiaci moment 360 Nm pri nízkej spotrebe paliva (8,4 l/100 km v kombinovanej prevádzke), ktorá sa ďalej premieta do značne dlhého dojazdu, zatiaľ čo emisie CO2 predstavujú iba 227 g/km.
Druhým motorom tejto rady je zážihový vidlicový šesťvalec 3.6l s výkonom 283 k - teda nanajvýš vzrušujúci výkon pri spotrebe iba 12,3 l/100 km v kombinovanej prevádzke. Tento motor je kombinovaný so šesťstupňovou prevodovkou s hydrodynamickým meničom momentu, ktorá ponúka tesnejší rozstup medzi jednotlivými prevodovými stupňami, vďaka čomu možno v jednotlivých jazdných situáciách dosiahnuť najnižšie otáčky a celkovo hladšie jazdné vlastnosti.

Bezpečnosť
Nový Grand Voyager je špičkovým produktom tiež v oblasti bezpečnostných prvkov. Prichádza s viacstupňovými čelnými airbagmi, ďalej okennými airbagmi, ktoré chránia cestujúcich vo všetkých troch radoch, a bočnými airbagmi na predných miestach. Voliteľne je k dispozícii aj parkovací asistent, ktorý môže byť doplnený o kameru snímajúcu situáciu za vozidlom pri cúvaní.

______________________________________________________________________________________________

Nová Flavia a Flavia Cabrio Concept: pohľad do blízkej budúcnosti značky Lancia
Prieskum potenciálu ukrytého v aliancii značiek Chrysler a Lancia je na autosalóne v Ženeve zverený dvojici originálnych konceptov: sedanu segmentu C Lancia Flavia Concept a kabrioletu Flavia Cabrio Concept. Tieto koncepty sú talianskou interpretáciou modelu Chrysler 200, ktorá by sa mohla objaviť na európskom trhu v extrémne krátkom čase (do šiestich mesiacov).
Z hľadiska dĺžky, šírky a výšky je nová Lancia Flavia Concept (vo verzii sedan aj kabriolet) na vrchole segmentu D, čo je samo o sebe zárukou výnimočnej priestornosti a pohodlia na palube. Dizajn karosérie charakterizujú čisté plochy a elegantné línie spolu s výraznou maskou chladiča s logom Lancia a v neposlednom rade i originálne predné svetlomety a hmlovky.
Na štýlovom vzhľade sa podieľajú aj zadné koncové svetlá s LED a tiež tretie brzdové svetlo s LED umiestnené uprostred zadného veka. Kabriolet disponuje rafinovanou plátenou skladacou strechou s elektrickým ovládaním.
V snahe ponúknuť bezkonkurenčný komfort je Lancia Flavia Concept vybavená vynikajúcou hlukovou izoláciou tvorenou vrstveným čelným sklom a bočnými oknami a novými, hluk pohlcujúcimi materiálmi použitými pri konštrukcii celého vozidla, vďaka ktorým dochádza k minimálnemu prenosu hluku do interiéru. Kabriolet sa môže okrem toho pochváliť dostatkom priestoru pre štyroch dospelých cestujúcich.
Obe konfigurácie Lancia Flavia Concept majú interiér čalúnený najjemnejšou kožou a skvele reprezentujú svetovo preslávenú kvalitu značky Lancia, okrem iného aj rozsiahlým radom funkcií a príslušenstva v rámci štandardnej výbavy: počnúc elektronickou kontrolou stability (ESC), cez početné airbagy (viacstupňové predné, bočné a okenné) a elektronickú kontrolu trakcie a volantom s integrovaným ovládaním rádia, tempomatu a mobilného telefónu končiac.

______________________________________________________________________________________________

Nová Delta, ďalší článok evolúcie vlajkovej lodi v kompaktnej triede
Na medzinárodnom autosalóne v Ženeve bude predstavený tiež koncept Lancia Delta, ktorý ohlasuje nový model vlajkovej lodi Lancie v segmente C. Samozrejmosťou 4,5 metra dlhej karosérie je luxusný a priestranný interiér najvyššej kvality: sedadlá možno sklopiť a premeniť na lehátka, čalúnenie vyniká kvalitnou textúrou a cestujúci sú obklopený magickým pohodlím a tichom. Delta je kompaktnou vlajkovou loďou spĺňajúcou najmodernejšie požiadavky mobility a prestíže vďaka downsizingu, teda zabezpečenia čo najvyššieho výkonu a luxusu za súčasne nízkej spotreby paliva. V tejto súvislosti predstavuje rad najnovšie inovácie: nová maska odráža súčasnú tvár rodiny Lancia, zaujímavá je výbava aj motorizácie vozidla (vrátane nového motora 1.6 MultiJet 105 k Euro 5).
Nová Delta sa objaví na trhu všetkých kľúčových európskych krajín v priebehu marca, v júni bude potom dostupná aj vo Veľkej Británii a Írsku pod značkou Chrysler.

Design odrážajúci taliansky štýl a neporovnateľný komfort na palube
Lancia Delta stelesňuje najlepší taliansky dizajn, ktorý sa svojimi modernými, unikátnymi a nespochybniteľne talianskymi líniami vymyká zabehnutým trendom automobilového návrhárstva. Predná časť pôsobí impozantne a bojovne predovšetkým vďaka novej maske chladiča navrhnutej v Centro Style Lancia. Nová maska symbolizuje alianciu medzi značkami Lancia a Chrysler a stáva sa charakteristickým rysom novej rodiny vozidiel modelového roku 2011. Pohľadná kapota sa v maske chladiča spája s priebežnou líniou prechádzajúcou cez blatníky predných kolies. Dynamický dizajn ďalej zvýrazňujú nízke prieduchy v spodnej časti naznačujúce temperament motorov. Športový a hi-tec vzhľad podporujú aj moderné svetlá s radom diód LED na spodnom okraji.
Elegantné línie vozidla sú doplnené o chrómové lišty a farebný kontrast matne sivých dverných prahových líšt odrážajúcich dvojfarebné schéma strechy, dostupné v matnej aj lesklej verzii. Lancia Delta môže byť dodaná tiež s exkluzívnym balíčkom Black alebo Hard Black. Balíček Black obsahuje 18palcové matne čierne liate kolesá, chrómové kryty vonkajších spätných zrkadiel a dvojité koncovky výfuku a neštandardný pastelový čierny lak Eclisse. Paket Hard Black vychádza zo štylistického konceptu Special Series predstaveného v roku 2010, ktorý charakterizuje matne čierna farba karosérie: Delta bola prvá sériovým vozidlom v tejto exkluzívnej farbe nazvanej Cosmo Black, ktorá sa vytvára veľmi zdĺhavým procesom lakovania karosérie (cez 4 hodiny na jedno auto) .
Rovnako ako karoséria aj interiér je predstaviteľom nezameniteľného talianskeho štýlu, patrného vďaka kvalitným materiálom alebo dôrazu kladenému na detail. Základ tvorí stupeň výbavy Steel so sedadlami čalúnenými v kvalitnej modernej textílií. Špecifikáciu Silver charakterizuje štýlová kombinácia kože a kvalitnej textílie Chevron dostupnej v béžovej a šedočiernej farbe. Jedinečnosť Delty ešte viac vynikne v stupni výbavy Gold, ktorý už v základe ponúka luxusnú kombináciu kože a alcantary. Delta je pritom jediným vozidlom vo svojom segmente, ktoré je štandardne vybavený kvalitným koženým čalúnením v troch farebných variantoch (modrá, béžová a čierna). Prvky z alcantary sú navyše ozdobené všitými prúžkami kože, ktoré sedadlám dodávajú nanajvýš atraktívny vzhľad. Posledným stupňom výbavy je sada Platinum, ktorá v rámci štandardu obsahuje kožené čalúnenie značky Poltrona Frau® a ručne štepované kožené čalúnenie prístrojového panelu. Výsledok je atraktívnou kombináciou kvality vozidla Lancia s rafinovanosťou kože Poltrona Frau od jednej z najslávnejších talianskych dizajnových značiek. Mimochodom, Lancia Delta je jediným vozidlom vo svojom segmente, ktorý ponúka kožu Poltrona Frau®, navyše v niekoľkých farbách (čierna, modrá a béžová) s kontrastným lemovaním.
Pocit pripomínajúci pohodlie obývačky navodzujú posuvné zadné sedadlá s polohovateľnými operadlami, ktoré možno skloniť až o 25 °. Toto riešenie umožňuje okrem iného zväčšiť batožinový priestor zo 380 na 465 litrov. Pri posunutí sedadiel úplne dozadu si možno vychutnať pohodlie biznis triedy v lietadlách na medzikontinentálnych linkách. Posuvné sedadlá ponúka v danom segmente iba Delta.

Inovatívny, ekologicky priateľské motory
Nová Lancia Delta vyjadruje svoju hodnotu aj prostredníctvom temperamentných zážihových a dieselových motorov vynikajúcej technickej úrovne. Všetky pohonné jednotky sú preplňované a pracujú v kombinácii so šesťstupňovými prevodovkami (manuálnou, automatizovanou a automatickou). Vyberať možno z celkom siedmich variantov: zážihový 1.4 Turbo Jet 120 k (aj s dvojitou palivovou sústavou benzín/LPG), 1.4 MultiAir 140 k a 1.8 Di TurboJet 200 k v kombinácii s automatickou prevodovkou Sportonic; nový 1.6 MultiJet 105 k a osvedčený 1.6 MultiJet 120 k (tiež s robotizovanou prevodovkou Selectronic), 2.5 MultiJet 165 k a 1.9 Twinturbo MultiJet 190 k. Jeden z motorov si však zaslúži, aby sme mu venovali detailnejší pohľad. Ide o dieselový agregát 1.6 MultiJet 105 k Euro 5, ktorý v sebe spája najlepšie vlastnosti turbodieselových motorov MultiJet a výhody plynúce z filozofie downsizingu. Je teda ideálnou voľbou pre zákazníkov, ktorí hľadajú efektívny kompromis medzi ekologickým a ekonomickým prístupom a láskou k výkonu a uspokojeniu z jazdy.
Rovnako ako motor s výkonom 120 k aj verzia 1.6 MultiJet 105 k ponúka výnimočný krútiaci moment, o to pôsobivejší, že 300 Nm je medzi pohonnými jednotkami so zdvihovým objemom do 1,8 l úplne ojedinelý. Ak prirátame k tomu fakt, že motor dosahuje tohto krútiaceho momentu pri zanedbateľných 1500 ot/min, nemožno než uznať, že je motor 1.6 MultiJet riešením vskutku revolučným. Žiadny iný motor nie je schopný poskytnúť tak vysoký krútiaci moment pri tak nízkych otáčkach. Nový motor 1.6 MultiJet je vzrušujúci: z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 10,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 186 km/h. Pritom vyhovuje emisnej špecifikácii Euro 5 a emisie CO2 dosahujú v kombinovanej prevádzke hodnoty 120 g/km. Motor je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá najmä na autostrádach dovoľuje svižnú jazdu pri nízkych otáčkach, nízkej hlučnosti a nízkej spotrebe paliva.

Technológia na palube
Absolute Handling System a DST (Drive Steering Torque)
V záujme lepšej ovládateľnosti vozidla bola nová Lancia Delta vybavená inovatívnym systémom Absolute Handling System, ktorý predstavuje ďalšiu evolúciu v oblasti elektronickej kontroly stability ESP. Systém je kombinovaný s ďalšími funkciami: Hill Holder (slúži pri rozjazde do prudkého stúpania); ASR (Anti Slip Regulation, zabezpečuje najlepšiu možnú trakciu pri rôznych rýchlostiach riadením bŕzd a motora); MSR (Motor Schleppmoment Regelung, ktorý zasahuje v prípade hroziaceho šmyku po náhlej zmene prevodového stupňa a to tak, že zvýši krútiaci moment kolies). Absolute Handling System funguje za pomoci nasledujúcich systémov: LTF (Linearization Torque Feedback), TTC (Torque Transfer Control) a DST (Drive Steering Torque). Systém DST vykonávajú jemné zásahy do polohy volantu, čím napomáha k udržaniu kontroly nad riadením. Funkcia TTC simuluje činnosť samostatne svorného diferenciálu so všetkými sprievodnými pozitívnymi charakteristikami. V praxi to znamená, že pri nepriaznivých adhéznych podmienkach prenáša krútiaci moment z bicykla s nižšou adhéziou na iný bicykel. TTC tak pomáha prenášať hnaciu silu na kolesá s lepšou trakciou, čím zaručuje vynikajúcu správanie v zákrutách a bezpečnejšie, príjemnejšie jazdu.

Reactive Suspension System
Pomocou elektronického ovládania tuhosti tlmičov sú redukované vibrácie vozidla za všetkých jazdných situáciách, čo zvyšuje celkovú bezpečnosť, komfort i ovládanie vozidla. Na základe informácií senzorov dochádza k prispôsobeniu tlmiaceho efektu. Tento systém okrem iného prispieva k skráteniu brzdnej dráhy až o 5% a zaisťuje tak včasnú pomoc v prípade núdzového brzdenia.

Driving Advisor
Lancia New Delta ponúka tiež nový systém Driving Advisor: vysoko dôležitý preventívny prvok upozorňujúci vodiča na opustenie jazdného pruhu. Systém je aktívny v rýchlostiach od 65 do 180 km/h a v prípade potreby pôsobí tak, aby bolo vozidlo vrátené do jazdného pruhu. Systém tak predchádza potenciálne nebezpečným situáciám vzniknutým v dôsledku vodičovej nepozornosti. Krútiaci moment vyvíjaný na volant nielen varuje o prekročení deliacej čiary, ale vyvoláva u vodiča správnu reakciu na vzniknutú situáciu, aby sa vozidlo vrátilo do svojho jazdného pruhu. Vodič si napriek tomu udržuje plnú kontrolu nad vozidlom a je vždy schopný zabrániť krútiacemu momentu na volante, ak to považuje za potrebné.

Blue & Me ™
Prístroj charakteristický jednoduchosťou použitia umožňuje vďaka technológii Bluetooth ® prijímať telefónne hovory a počúvať hudbu. Nový systém Blue&Me-TomTom obsahuje ďalšie nové funkcie, čím potvrdzuje ohromnú flexibilitu platformy. Pripojením prenosných zariadení k zásuvke USB je možné počúvať hodiny a hodiny hudby vo formátoch MP3, WMA a WAV uložených v mobilnom telefóne, MP3 prehrávači alebo na karte USB. Systém je tiež nanajvýš kompatibilné s produktmi iPod a iPhone a okrem vyššie uvedených formátov dovoľuje prehrávanie súborov AAC. Praktická zásuvka AUX umožňuje naviac pripojenie akéhokoľvek audio zariadenia.

Instant Nav
Nová Lancia Delta môže byť vybavená (v rámci štandardu výbavy Platinum) poslednou generáciou info-telematického systému Instant Nav, ktorý obsahuje satelitnú navigáciu (štandardne s obsiahlymi mapami európskych krajín), rádio prijímač s dvojitým tunerom a MP3-CD prehrávač v jednom zariadení integrovanom do prístrojového panelu. Je kompatibilný s Blue&Me™ a funkcie prehrávača médií možno využiť aj po pripojení zariadenia iPod alebo iPhone do zásuvky USB. Bluetooth navyše umožňuje pripojenie mobilného telefónu k zariadeniu „hands free“. Zariadenie vyrábané firmou Magneti Marelli sa nachádza uprostred prístrojového panelu a jeho súčasťou je 6,5palcová farebná obrazovka vo formáte 16:9.
Od apríla sa stane Lancia Delta prvým vozidlom koncernu, ktoré bude využívať aktualizácie máp v rámci programu NAVTEQ® MapCare™. Nový program zjednodušuje distribúciu aktualizácií a jeho užívatelia dvakrát ročne automaticky dostanú nové verzie máp. Nedávna štúdia ukázala, že vodiči využívajúci satelitné navigačné systémy môžu ročne najazdiť až o 2500 kilometrov menej a ušetriť tak okolo 400 EUR za pohonné hmoty. Aktualizácia máp je preto nesmierne dôležitá.

Magic Parking
Inovatívny parkovací systém Magic Parking pomáha vodičovi posúdiť, či je plánovaný priestor vhodný na parkovanie a prípadne mu asistovať počas celého parkovacieho manévru. Systém najprv zmeria dĺžku voľného priestoru a informuje vodiča, či je postačujúce. Potom počas cúvania otáča automaticky volantom tak, aby naviedol vozidlo do voľného parkovacieho miesta, kým vodič len ovláda rýchlosť, či už plynovým alebo brzdovým pedálom. Vodič má samozrejme vládu nad vozidlom aj možnosť de-aktivovať systém otáčaním volantu, vyradením spiatočky alebo stlačením príslušného tlačidla. Systém však dokáže zaparkovať na vybranom mieste v rámci jediného pohybu.

Zdroj: FIAT SR, s.r.o.

  

[ Späť na výstavy | Zoznam sekcií ]