Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 EX (12/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 01.02.2011;

testoval Juraj Cvopa Importér automobilov Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o. nám na niekoľkodňové testovanie zapožičal vozidlo Kia Sporatge so vznetovým motorom 2.0 CRDI (100 kW) v kombinácii s automatickou 6-stupňovou prevodovkou, najvyšším výbavovým stupňom EX a oživujúcimi doplnkami výbavy. Ide o tretiu generáciu tohto modelu, ktorý sa teraz vyrába na Slovensku.






V inovatívnom duchu

Príbeh modelu Sportage začína v roku 1993, kedy kórejskí majstri postavili na kolesá generáciu číslo 1. V tých časoch prebiehala spolupráca Ford-Mazda-Kia a zdieľala sa technika. Import tohto modelu Sportage na Slovensku fungoval v rokoch 1994 až 2001, čo je zároveň aj obdobie fungovania importérstva ako takého. Po jeho obnovení 25. septembra 2003 sa koncom roku 2004 Sportage na Slovensku znovu objavuje, no už vo svojej druhej generácii. Tá si našla celosvetovo 860.000 zákazníkov a zdieľala podvozkovú platformu modelov Hyundai Elantra a Tucson. V auguste minulého roku sa na trhu zjavila tretia generácia Sportage a nielen že poslala machom obrasteného predchodcu do dôchodku, ale získala aj titul auto roka 2011 na Slovensku.

Exteriér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok „Tigers are powerful, yet kind of friendly.“ - „Tigre sú silné, no svojim spôsobom priateľské.“, povedal si šéfdizajnér Peter Schreyer a navrhol všetkým modelom Kie tvár motivovanú touto predlohou. Sportage zapadá do zvolenej dizajnovej stratégie a stále znovu púta nasýteniachtivý pohľad k svojej zavalitosti. Predná časť sa môže zdať zvláštne pritiahnutá či našikmená. Ak sa však na ňu pozerám cez okuliare výroku hlavného dizajnéra, pečať tigrieho postoja jednoznačne rozpoznávam. Do priestoru vytiahnutá čelná maska ako nos šelmy, naňho nadväzujú reflektory tvarom mierne privretých očí. Ešte kvapka podmračenej nálady zo spodnej časti nárazníka, čoby náznak papule a šelmovitý charakter je hotový. Nízku výšku bočných okien podčiarkujú zdola a zozadu rôznohrubé chrómové lišty, ktoré sa hrajú s čistým tvarovaním hádam rovno prevzatým zo skicára.

Nápadná dĺžka zadného okna a chrómové bagetky kľučiek pridávajú svojou ľahkosťou k chladnokrvnosti. Špáry dvier nadväzujú na praktické plastové lemovania podvozku (dajú sa o ne otrepat nohy od snehu) a opticky sú zredukované na tri zvislé línie. Svojím vpádom odľahčujú estetiku masívneho oranžového bokohľadu. Silueta zadoboku mi evokuje zavalitú stavbu dobre živeného predátora. Celkovo mám pred sebou ráznu vizáž, ktorá dovoľuje okamžite identifikovať značku auta a dovolím si tvrdiť, že spĺňa predstavy bežných aj výnimočných ľudí o sviežom, novátorskom a inšpiratívnom aute, ku ktorému je radosť prichádzať každé ráno.

Interiér

zväčšiť obrázok Priblížim sa k šelme, otvorím predné dvere (idú dosť ťažko) a pozerám do interiéru. Je elegantne zladený s farbou karosérie. Trošku zamrzí, že to platí len pre najvyššiu výbavu, no odsúvam tieto myšlienky a nechávam sa presiaknuť tou tmavou svojráznosťou. Čierny strop, neobvykle členitá tmavá palubná doska, švy sedadiel prešívané oranžovou niťou, bublinkový vzor na operadlách, výplň dverí, podsvietenie tlačidiel a ikon, stredy madiel výduchov – všetko v oranžovej. Na vypnutom dotykovom displeji v strede ticho svietia oranžové ručičkové hodiny. Drobné chrómové lemovania, občas lesklé plochy. Početnosť materiálov môže prekážať ľuďom s vysokými nárokmi na decentnú a nenápadnú eleganciu. Ale dojem z tohto auta dýcha naplnenými predstavami o pestrom, štýlovom, odvážnom a nápaditom interiéri, do ktorého je deň po dni radosť sadať. A tak nasadám.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Prvotný pocit z posedu je akoby som nasadol do tanku. Cez nízke okná je výhľad trošku obmedzený. Po chvíli si zvykám, až na neustále cloniaci A-stĺpik. Je veľmi široký. Vzad vidno ozaj len formálne, C-stĺpik budí rešpekt. Všetko napráva cúvacia kamera s obrazom na multimediálnom displeji. Bez nej by bolo cúvanie hádam aj riskantné. Pomohli by aj predné parkovacie senzory. Dvihnuté sedadlo výhľad o niečo zlepšuje. Mimochodom, sedadlo je príjemný tichý spoločník, snažiaci sa s odhodlanosťou plniť miestodržné, komfortné aj estetické nároky svojho obsaditeľa. Darí sa mu to zhruba na 8 bodov z 10. Tie dva sú za krátky sedák, horší prístup k ovládaniu polohy a celkovo dojem z menšej robustnosti. Výborná nastaviteľnosť ostáva týmto nedotknutá. Stredová lakťová opierka vyzerá fajn, len keby sa dala výškovo nastaviť.

zväčšiť obrázok Chytám do rúk volant. Tvrdá koža, kopec tlačítok. Neskúšal som všetky, ale tempomat som si neskôr nenechal ujsť, je to skvelá vec. Skôr ma zaujali široké rozsahy nastavenia volantu, vďaka ktorým sa dá uspokojiť veľká škála ergonomických preferencií. Napríklad aj požiadavka byť opretý, mať jednu ruku na vrchole volantu mierne pokrčenú a pritom nohy pohodlne vystreté. Ide to. Čo by som ešte obchytal...napríklad radiacu páku, pardon volič režimov, keďže tu máme automat. Čo s ňou? Vlastne skoro nič, akurát by nemusela byť umiestnená v tom mega okruží. Namiesto neho by tam mohli byť napríklad užitočné štrbinky na mince, alebo niečo praktické. No som v esteticky orientovanom aute, tak nebudem rýpať do malicherností. Poďme ďalej. Lakťová opierka na dverách s podsvietenými tlačidlami je štandard, Sorento by si mohlo vziať príklad. Okamžitý potlesk si zaslúži provokatívne oranžová výplň dverí, vynikajúci nápad. Kĺžem pohľadom po palubnej doske.

zväčšiť obrázok Tvoria ju dva druhy plastov. Čelo, resp. stred, namodelovaný z pestro tvarovanej tvrdej partie vystupuje ako nositeľ dotykového displeja, výduchov vetrania a prístrojovej dosky. Zhora ju obopína mäkčený plast, ktorý necháva tienidlo prevádzkových ukazovateľov akoby obnažené a trošičku s ním na tomto mieste nelícuje. Kaskáda dolu pod čelnou časťou palubovky je tiež mäkčená. Jej prítomnosť zaháňa stereotyp klasických paluboviek a účelne uhluje základňu ovládačov vetrania nahor smerom k vodičovi.

Keď sme pri základni tlačidiel vetrania, jej lesklý povrch navodzuje hodnotný dojem. Konfigurácia známa: teplota dvojzónového vetrania sa nastavuje otočnými ovládačmi, intenzita fúkania dvoma tlačidielkami. Dá občas zabrať, kým ich človek v rýchlosti nájde, najmä za tmy. Tvorcovia by sa mohli zamyslieť nad pohodlnosťou ich používania, na to ako často po nich vodič siaha. Možno v budúcnosti zažijeme príplatok za palubovky s rôznymi tvarmi s možnosťou individuálne zvoliť polohu kláves, ako aj voľne konfigurovať ich funkciu. Ale späť do prítomnosti. Otočné ovládače majú v strede tlačidlá – vodičove k vyrovnaniu teplôt obidvoch zón na vodičovu teplotu, spolujazdcove opätovne aktivuje druhú zónu.

zväčšiť obrázok Po kruto studenom ráne som vždy ocenil vyhrievanie sedadla. Je dvojstupňové a veľmi pomáha pri úvodnom rozmrazení sa po škrabaní skiel od námrazy. Podobnú vymoženosť si užíva aj druhá rada, ale len jednostupňovo. K atmosfére v kabíne prispievajú aj dve strešné okná, z ktorých predné pošteklí aj milovníkov pocitu otvorenej nálady. Lepšie napísané vetra vo vlasoch. Škoda, že na ne vpredu sediaci nemajú výhľad, zozadu totiž pôsobia efektne. Tak si tam rovno sadnime.

Z pohľadu dnu získavam opäť oranžovo svieži dojem. Tvarované sedadlá poskytujú dobrú oporu počas jazdy, je tu dosť miesta na nohy a vysoko posadená spodná hrana okna ukolíše pocity smerom k bezpečiu. Stredový tunel sa drží pri zemi, čo by znamenalo malé hurá pre tretieho pasažiera, ale radosť je predčasná. Cestujúci v strede určite nebude oceňovať nízky strop a nepohodlne tvrdý sedák. Lakťové opierky vo dverách s koženkovým čalúnením v oblasti dotyku lakťa zmäkčujú každý kontakt. V prednej časti nesú ovládanie okna aj vyhrievania sedadla. Stredná lakťová opierka sadne tiež, len by mala ísť spomedzi sedadiel ľahšie vytiahnuť.

zväčšiť obrázok Na batožinový priestor sú dva uhly pohľadu. Pre tých, čo majú v rodine deti, bude príliš malý. Pre ostatných je s vyše 500 litrami dostačujúci. Mne sa javí ako dobre spracovaný, podlaha zarovnaná s nakladacou hranou uľahčuje manipuláciu s predmetmi, na ľavej strane pri nadkolí je skrýša na drobnosti. Delené operadlá sa dajú ľahko sklopiť aj zozadu, len k pritiahnutiu späť sa treba vopchať dnu a dočahovať tiahlo. Jasné, od bočných dverí sa operadlá zaklapnú ľahšie. Pod podlahou sa skrýva obrovský priestor s plnohodnotným 17“ diskom z ľahkej zliatiny a povinnou výbavou. Tu sa ponúka možnosť prerobenia po chuti rodinou disponujúcich záujemcov. Rezervu nahradiť opravnou sadou, dno položiť nižšie a hneď sa zmestí pár litrov potrebností navyše.

Motor a prevodovka

Turbodúchadlom plnený štvorvalec s objemom 2 litre dáva na pedál 100 kW. Nie je to veľa, no na slušnú výkonovú podporu a primerane svižnú jazdu postačuje. Krútiaci moment 375 Nm vie slušne zatlačiť. Jazda s týmto motorom prínáša rozhodnosť v pociťovaní ťahu už od samého začiatku. zväčšiť obrázok Pedál akcelerácie totiž nemá dvojpolohový nástup typu „najprv citlivo, až potom razantne“. Testovacia prevádzka sa konala často v mrazoch okolo -10°C. Štart prebehol vždy na prvýkrát, aj keď sa valce pár sekúnd trošku hádali. Zvukový prejav je však za okamih kultivovaný a decentný. Pri jazde sa drží v pozadí, ak by bol ešte tichší, už by tam hádam aj čosi chýbalo.

Po vynulovaní počítadla spotreby a pokojnej jazde na tempomate po diaľnici (pre každý údaj asi 2 km) naskáču na displeji palubného počítača takéto cifry spotreby:

- 6°, 90 km/h, okolo 1600 ot./min., zhruba 5 litrov/100km,
- 6°, 110 km/h, niečo vyše 2000 ot./min., zhruba 8 litrov/100km,
- 6°, 130 km/h, niečo pod 2500 ot./min., zhruba 10 litrov/100km.

Priemer vychádza pod 8 litrov. So Sportge-om som najazdil vyše 450 km v meste, po obchvatoch, medzi mestom a po ľahkom zimnom teréne mimo cesty. Pred terénnou vsuvkou som mal priemer 7,4 litra/100 km, po nej skončil výsledný priemer na 9,3 litra/100 km.

zväčšiť obrázok Šesťstupňová automatická prevodovka sa s radením síce príliš neponáhľa, ale ani zbytočne nezdržuje. Trošku ma mrzela citeľná strata ťahu pri preraďovaní, na tom by chcelo popracovať. K dispozícii je sekvenčné radenie, ktoré som využíval na brzdenie motorom. Na križovatke by som odporučil radiť neutrál. Je to jednoduché, netreba stáť na brzde, spotreba trošku klesne a po zaradení D spolu s okamžitým stlačením pedála zrýchľovania reaguje celá pohonná sústava bleskovo. Tlačidlom možno aktivovať ekonomický mód. Ten pri kľudnej jazde usmerňuje radenie tak, aby otáčky po preradení klesli zhruba na 1500 za minútu, kľudne aj menej. No podstatnejšie je, že sa snaží udržať vyšší prevodový stupeň tak dlho, ako je to len možné. Toto mi príde v meste logické, keďže rýchlosť sa mení často, no na preradenie to veľakrát nie je. Šetrí to prevodovku aj spotrebu. Motor takéto zaobchádzanie zvláda hravo, keďže má spomenutých 375 Nm. Je to navýšený moment len pre automat, v zväzku s manuálnou prevodovkou je motor naladený len na 319 Nm. Eco som využíval skoro stále. Bez jeho aktivácie je prevodovka spontánnejšia, radí skôr a naladením sa hodí na dynamické presuny.

Podvozok a jazda

zväčšiť obrázok Čo ma na podvozku nadchlo najviac je jeho priľnavosť a reaktivita na jazdné podmienky. Najviac to bolo cítiť pri rozjazdoch zo zasnežených križovatiek. Klasické predohraby mali problémy s pretáčaním hnaných kolies na snehu. So Sportage-om som šliapol na pedál zrýchľovania a jasná trakcia ma vždy vystrelila vpred. Ten odchod z križovatky bol proste ako z praku. Pri jazde a zmenách smeru na snehom pokrytej vozovke som vždy cítil plnú kontrolu. Aj počas vyprovokovaného šmyku sa auto správalo predvídateľne a pri ubratí rýchlosti sa okamžite zrovnalo do zamýšľanej dráhy. Vytvoriť drift na snehu bolo dosť obtiažne, samozrejme s vypnutým ESP.

Vlastnosti tohto systému ma skrátka veľmi oslovili. Človek má v ruke dominanciu nad bežnými autami, kto by nechcel. Nevýhoda systému spočíva ako obvykle v absencii nápravových uzávierok, ktoré v teréne totálne limitujú trakciu. Napríklad pri stúpaní sa môže udiať to, že jedno koleso na náprave prešmykne, sila sa prenesie na druhú nápravu, kde sa zopakuje to isté. Auto teda ostane stáť v kopci s dvoma šmýkajúcimi kolesami. Takto to majú mnohé CUV-čka, takže sa netreba hanbiť. Výrobca by ale predsa len mohol za príplatok dodávať aspoň samosvorné nápravové rozvodovky.

zväčšiť obrázok Ešte v krátkosti čo tvorí podvozok. Ide o systém Dynamax™, vyvinutý spoločnosťou Magna Powertrain. Konštrukčná idea je klasická: medzinápravový diferenciál nahradila viaclamelová spojka, ktorú ovláda riadiaca jednotka pomocou hydrauliky. Rozdiel je v tom, že program riadiacej jednotky nielen kontinuálne monitoruje jazdné podmienky, ale aj predvída požiadavky na pohon všetkých kolies. Z propagačného videa na stránke výrobcu www.magna.com vidno, že hnacie sily počas jediného rozbehu na klzkej vozovke dynamicky menia veľkosť na nápravách a prispôsobujú sa aktuálnej priľnavosti náprav. Tento prístup stojí za dojmami z výbornej trakcie. Propagované výhody systému sú nasledovné: zlepšenie priečnej stability počas zatáčania, odstránenie neželanej pretáčavosti a nedotáčavosti redukovaním prebytočných hnacích síl na prednú a zadnú nápravu, vysoká tepelná kapacita obmedzujúca prehrievanie, čo vytvára prevenciu pred deaktivovaním spojky počas stúpania či ťahania prívesu.

Bezpečnosť

otvoriť test Euro NCAP Ide o crossover, takže človek sedí vyššie, pozerá von nízkymi oknami, do očí mu hneď udrie predný A-stĺpik s jeho hrúbkou a z katalógu vyčíta 1676 kg pohotovostnej hmotnosti. Kto by sa v tomto necítil bezpečne. Podľa Euro NCAP Kia dosiahla 93% ochranu dospelých a demonštrovala, že podobné výsledky vie dosiahnuť s cestujúcimi rôznych veľkostí a v rôznych pozíciách. V bariérovom teste ostali všetky oblasti tela výborne ochránené a Sportage dosiahla maximum bodov. Všetky modely disponujú 6-timi airbagmi, ABS, ASR, ESP, asistentami pri rozjazde do kopca a zjazde z neho.

Záverečné hodnotenie

Sportage je mohutný automobil s pečaťou vyváženej elegantnej dravosti a kvapkou iskrenia vo svojom vnútri. Nadchne všetky duše, ktoré pátrajú po niečom vzrušujúcom, sviežom, niečom, čo ide mimo hlavného prúdu no zároveň je v ňom doma. Podvozok s prevahou stability na rôznych povrchoch, úsporný motor, bezpečný, útulný a praktický interiér dávajú viac než dobré dôvody urobiť zo Sportage svoje každodenné útočisko.

Obstarávacia cena (spracované: 01.02.2011)

Najnižšia cena:
Kia Sportage 1.6 GDi Base (4x2)
17.830 €
Základná cena modelu:
Kia Sportage 2.0 CRDi EX (4x4, A6)
27.550 €
Cena testovanej verzie:
Kia Sportage 2.0 CRDi EX (4x4, A6)
30.505 €
Štandardná výbava: Bezpečnosť a ochrana:
ABS (protiblokovací brzdový systém); EBV (el. rozdelenie brdnej sily medzi nápravami); ESP (el. stabilizačný systém vozidla); ASR (potipreklzový systém); DBC (asistent pri zjazde z kopca); HAC (asistent pri rozjazde do kopca); TPMS (sledovanie tlaku v pneumatikách); brzdový asistent; čelné, bočné predné a hlavové predné a zadné airbagy; predpínače bezpečnostných pásov; obmedzovače napnutia bezp. pásov (vpredu aj vzadu); imobilizér; alarm; centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním
Interiér:
čalúnenie sedadiel – látka; obklad dverí - plast; obklad palubnej dosky – dva druhy plastu (mäkčený a tvrdý); volant výškovo a hĺbkovo nastaviteľný; posilňovač riadenia s premenlivým silovým účinkom; volant, hlavica radiacej páky a madlo ručnej brzdy v koži; klimatizácia – automatická; multifunkčný displej s palubným počítačom; dažďový senzor; elektrochromatické vnút. zrkadlo; výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča; bedrová opierka sedadla vodiča; sedadlá zadné - sklopné, delené v pomere 1/2; predná a zadná lakťová opierka; el. ovládané predné a zadné okná; tempomat; autorádio s USB, Bluetooth, ovládaním pod volantom a hlasovým ovládaním, iPod káblom
Exteriér:
tónované zasklenie; stmavené sklá od B-stĺpika; hmlovky sCorner funkciou; nárazníky a kryty spätných zrkadiel vo farbe karosérie; el. ovládané, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá; parkovací senzor; strešné lyžiny; denné svietenie LED; disky kolies z ľahkých zliatin 16”, pneumatiky 225/60 R 17
Výbava za príplatok k základnej cene: • lak – metalíza Techno Orange = 465,00 €
• látkové čalúnenie sedadiel „Orange“ = 200,00 €
• navigačný systém vrátane cúvacej kamery = 1300,00 €
• panoramatické strešné okno = 990,00 €


Porovnanie s konkurenciou
¨
Značka a model Kia Sportage Toyota RAV4 Honda CR-V Nissan Qashqai Hyundai ix35 Škoda Yeti
Motor 2.0 CRDI 2.2 D-4D D-CAT 2.2 i-DTEC 2.0 dCi 2.0 CRDI 2.0 TDI
Výbavový stupeň EX Premium Navi Top Executive Tekna Style Experience
Uloženie / počet valcov R / 4 R / 4 R / 4 R / 4 R / 4 R / 4
Preplňovanie áno áno áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 100/4000 110/3600 110/4000 110/4000 135/4000*103/4200
Krút. moment (Nm) pri ot. (min-1) 375/1800 340/2000 350/2000 320/2000 392/1800 320/1750
Prevodovka 6 stupňová
automatická
6 stupňová
automatická
5 stupňová
automatická
6 stupňová
automatická
6 stupňová
automatická
6 stupňová
robotizovaná
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 181 185 184 188 195 187
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 11,3 10,8 10,9 11,0 10,1 10,2
Dĺžka (mm) 4440 4365 4570 4330 4410 4223
Šírka (mm) 1855 1855 1820 1780 1820 1793
Výška (mm) 1635 1685 1675 1615 1670 1691
Rázvor (mm) 2640 2560 2630 2630 2640 2578
Svetlá výška (mm) 172 180 155 - 170 180
Celková hmotnosť (kg) 2140 2190 2145 2085 2140 2100
Užitočná hmotnosť (kg) 464 505 438 411 428 620
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batož. priestoru (l) 465/1353 586/1752 524/955 410/1513 591/1436 416/1760
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,9 7,2 7,4 7,0 7,1 6,5
Cena modelu bez príplatkov (€) 25.950 34.200 39.600 30.100 29.633 28.160
Akčná cena (€) - - 38.600 27.200 - -
Cena porovnateľne vybaveného
modelu (€)
30.505 34.425 38.600 27.200 30.823 30.664

*automatická prevodovka len pre najsilnejšiu verziu

Rozdiely vo výbave:

Toyota
má navyše: 18" disky kolies, kožený poťah sedadiel, el. ovládané sedadlo vodiča, vstavaný harddisk 40GB (10GB pre hudbu), ovládanie pal. PC na volante, bezkľúč. nástup a štart, posuvné zadné sedadlá, kolenný airbag vodiča
nemá: kompas, panoramatické strešné okno, vyhrievanie zadných sedadiel, plnohodnotné rezervné koleso, chrómované vonk. kľučky, dvojfarebnú výplň dverí

Honda
má navyše: xenónové svetlomety s ostrekovačmi, el. nast. sedadlo vodiča, posuvné zadné sedadlá, adaptívny tempomat, kožený interiér, aut. sklop. spät. zrkadlo spolujazdca po zar. spiatočky, komunikačné vnút. spätné zrkadlo, 18" disky kolies, slot pre PCMCIA kartu
nemá: kompas, vyhrievanie zadných sedadiel, dvojfarebnú výplň dverí

Nissan
má navyše: 18" disky kolies, strešné lyžiny, xenónové svetlá s ostrekovačmi, hliníkové pedále
nemá: kompas, asistent pre rozjazd do kopca a zjazd z kopca, dve strešné okná (má pevnú presklenú strechu), chrómované vonk. kľučky dverí

Hyundai
má navyše: 18" disky kolies, strešné lyžiny, kožené čalúnenie sedadiel, štartovanie tlačidlom
nemá: dvojfarebnú výplň dverí

Škoda
má navyše: MSR (obmedzenie brzdného účinku motora na klzkom povrchu), EDS (el. uzávierka diferenciálu), DSR (mierne natočenia volantu do odporúč. smeru v kríz. situácii), bixenónové svetlomety s ostrekovačmi, kolenný airbag vodiča, bočné ochranné lišty, výklopnú odkladaciu schránku pod sedadlom spolujazdca, parkovacie senzory vpredu, CD menič, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, 3 samostatné zadné sedadlá VarioFlex, strešné lyžiny
nemá: kompas, parkovaciu kameru, vyhrievanie zadných sedadiel, výplň dverí s koženkou, dvojfarebnú výplň dverí

Fotogaléria


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Dňa: 01.02.2011
Redaktor: Juraj Cvopa
Foto: Juraj Cvopa a "Mi2"

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]