Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Škoda Superb Combi 1.8 TSI 4x4 Elegance (09/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 27.09.2010;

Spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko s r.o., importér vozidiel Škoda pre Slovenskú republiku, nám požičal na redakčný test vlajkovú loď svojej modelovej ponuky - Superb. Vo verzii Combi s motorom 1.8 TSI a pohonom 4x4 vo výbave Elegance, sme nič iné ako testoval Karol Zechmeistersuperb pocit pri testovaní nečakali.





Luxusný parník

Označenie Superb používa značka Škoda pre svoje luxusné vozidlá. V rokoch 1934 -1943 a 1946 – 1949 sa vyrábali modely so 6 a 8-valcovými motormi s dĺžkou až 5700 mm, ktoré niesli toto meno.

Ale koncept novodobého Superba, predstaveného v roku 2001 v Ženeve, mal názov Montreux. Pri začiatku predaja v decembri toho istého roku mal však už „správne“ meno - Superb. Podvozkovú platformu B5 zdieľal s modelom VW Passat, na ktorý sa dizajnovo veľmi podobal aj keď mal o 10 cm väčší rázvor. V roku 2008 bol predstavený súčasný Superb. Najprv ako sedan/liftback s unikátnym otváraním piatych dverí Twin Door a neskôr priplávala verzia Combi, s ktorou sa naša redakcia prvýkrát bližšie zoznámila v októbri 2009 na prezentácii v Taliansku. A práve túto loď som týždeň testoval.

Exteriér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Dizajnovo je auto veľmi podarené. Predná časť je celkom agresívna. Dáva jasne najavo, že patrí vlajkovej lodi. V svetlometoch sa už tradične nachádza názov modelu. V ich spodnej lomenej hrane sa šikovne skrýva ostrekovač. Chrómové lišty v tvare U na maske chladiča a v spodnom otvore nárazníka pôsobia luxusne.

Z bočnej strany je vozidlo vyvážené. Do zadnej časti prechádzajú línie plynulo. Zaujme aj eloxovaný strešný nosič, zatmavené bočné okná od B-stĺpika a pekné disky kolies.

Zadná časť poteší každé oko priaznivca kombi verzií. Svetlá sú vkusne zasadené do blatníkov a nezasahujú do dverí. Večer svietia typickým písmenom C. Mne osobne sa verzia Combi páči viac ako sedan/liftbacková. Nehovoriac o tom, že je aj praktickejšia.

Interiér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Dvere sú obrovské a uhol ich otvárania je veľký. Pri zatvorení z vnútra som sa musel načiahnuť viac ako obvykle. Vnútri ma privítala typická Škoda so svojimi materiálmi a spracovaním na vysokej úrovni. Ergonómia spolu s výbavou sú špičkové. Aj keď mnoho prvkov je tu príplatkových. Vďaka el. nastaviteľným sedadlám si prední pasažieri urobia veľmi rýchlo pohodlie. Vodičovo má tri pamäťe nastavenia. Potešia aj el. nastaviteľné bedrové opierky so širokou možnosťou nastavenia. Všetky sedadlá sú vyhrievané. Volant je rovnaký ako v modeli Yeti, čiže multifunkčný, kožený a nastaviteľný. Rovnaké sú aj prístroje a skvelý Maxi-DOT displej medzi nimi. Na stredovej konzole vidím nápis Columbus. No ak by mal Krištof tento prístroj, tak by asi nikdy neobjavil Ameriku. Obsahuje totiž okrem DVD/CD/MP3 prehrávača aj navigačný systém. Ako bonus tu je aj TV tuner, teda presne DVB-T tuner. A tak sa dá pri stojacom aute sledovať voľne šíriteľný digitálny signál, ktorý momentálne zahŕňa programy STV1, STV2, Markíza a TV Joj. V lakťovej opierke nachádzam MDI a Aux-in vstup na pripojenie externého zdroja hudby.

O príjemnú klímu na palube sa stará dvojzónová automatická klimatizácia Climatronic. Odkladacie priestory sú vľavo pod spínačom svetiel, v stredovej konzole, v lakťovej opierke a pred spolujazdcom. Do dverí sa nezmestí ani malá fľaša, je tu len úzka štrbina. Pedálová skupina je nasvietená. Nad hlavou mám panoramatickú príplatkovú strechu známu už z modelu Yeti. Ovláda sa rovnako, a aj tu je to príjemný bonus hlavne pre zadných cestujúcich.

zväčšiť obrázok A sadám si „za seba“. Toto je môj problém pri všetkých vozidlách. Pri výške 197 cm toho miesta nie je nikdy dosť a za mnou nechce nikto sedieť. Ale tu mám pred kolenami hádam aj 10 cm k prednému operadlu! Odviezol by sa tu pohodlne človek vyšší ako som ja. Toho miesta v pozdĺžnom smere je tu až príliš. Nikdy by ma nenapadlo, že toto niekedy napíšem o mieste na zadných sedadlách. Verte či nie, ale tu je to jednoducho tak. Ja som z toho nadšený a páči sa mi to, aj keď nad hlavou takú voľnosť už necítim. Čo sa týka šírky, tak tá je svojou hodnotou tesne pod špičkou triedy. Zadní cestujúci tu majú k dispozícii lakťovú opierku s úložným priestorom a držiakom na nápoje. Na stredovom tuneli medzi prednými sedadlami je displej zobrazujúci hodiny a vonkajšiu teplotu. Pod diplejom sú tlačidlá vyhrievania sedadiel, 12 V zásuvka a odkladacia schránka. Miesto pre chodidlá je nasvietené a je tu aj príplatková podložka Lounge Step pre ich komfortnejšie „odloženie“.

zväčšiť obrázok Veko batožinového priestoru sa ovláda elektricky a tak ho otváram diaľkovo. Dá sa nastaviť aj do akej výšky sa má otvoriť. Pri otvorení chválim, že sa kryt batožinového priestoru automaticky posunie do svojej strednej polohy. Ja ho posúvam až dozadu, aby som dovidel, kde až končí batožinový priestor. Jeho objem je 633 l. Aj dĺžka je impozantná. Bočnice sú však zarovnané s priestorom kolies. Plusom tohto riešenia sú naozaj veľké odkladacie schránky na bokoch. Mínusom je šírka na úrovni vozidla nižšej triedy. Vynahrádza to však veľká výška. Na bočniciach sú pevné aj sklopné plastové háčiky a 12 V zásuvka. Vľavo nachádzam malú vyberateľnú baterku, ktorá osvetľuje batožinový priestor. Po vybratí a pripevnení na karosériu vďaka magnetu slúži ako osvetlenie exteriéru napr. pri defekte v noci. Skvelá pomôcka. Pri otvorených piatych dverách si v nich všímam aj dve svetlá, ktoré osvetľujú batožinový priestor a čiastočne aj priestor za vozidlom.

zväčšiť obrázok Po bokoch podlahy sú koľajničky, v ktorých sú štyri úchytné posuvné oká pre sieťku. Pri veľkosti priestoru sú tu dosť potrebné zaisťovacie prvky. Tie tu nachádzam dve. Teleskopická prepážka a pružný popruh. Na uchytenie oboch slúžia spomenuté kolajničky. Manipulácia s nimi je spôsobom zatlač a potiahni element v koľajničkách. Lenže treba to robiť naraz vľavo aj vpravo, hlavne pri teleskopickej prepážke, a to je pri veľkosti priestoru trochu problém. Nešlo to plynulo. Aj pri mojej výške som mal problém odložiť prepážku až úplne dozadu k operadlám sedadiel. Jednoducho som nedočiahol. Podlaha je dvojitá. V priestore pod ňou sa dá odviezť veľa maličkostí. Dá sa zložiť po tretinách a takisto sa dá povytiahnuť 5 cm za zadný nárazník. Na to treba zatlačiť biele poistky na spodnej strane podlahy, za ktorými sa treba opäť dosť načiahnuť. Bez tejto možnosti by som sa však určite zaobišiel. Tým, že podlahu vysuniem sa mi nakladanie uľahčí len minimálne.

Ak si však predstavíte koľko vecí dokáže toto vozidlo odviezť, tak nejaký pohyb v koľajničkách vám môže byť ukradnutý. Po sklopení zadných operadiel by sa tu kľudne dve osoby vyspali. Koncernoví príbuzní Passat a A6 Avant môžu len ticho závidieť. Pre vytvorenie roviny treba však sedáky preklopiť k operadlám predných sedadiel. Opierky hlavy našťastie demontovať netreba.

Motor, prevodovka a jazda

zväčšiť obrázok Na pohon tejto lode slúži preplňovaný benzínový motor o objeme 1798 ccm. Maximálny výkon 118 kW dosahuje pri otáčkach 5000 ot./min. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm je dosahovaný v rozmedzí otáčok 1500 až 4200 ot./min. Táto jednotka sa javí ako dostatočná. Samozrejme pokiaľ nečakáte brutálne zatlačenie tela do sedadla a extrémne nízku spotrebu. Motor má dobrú výkonovú rezervu. Je celkom kultivovaný a tichý. Najlepšie zrýchlenie sa prejavilo okolo 3000 ot./min., a vytočiť sa dal až takmer k 7000 ot./min. Aj vďaka nabádaniu indikátora ideálneho preradenia som si vyskúšal jazdu mestskou 50-kou pri zaradenom šiestom prevodovom stupni. Je to extrém, ale motor to zvládol a točil pri tom 1100 ot./min. Indikátor doporučoval radiť nižšie až keď otáčky klesli pod 1000 ot./min. A tak som v meste pri využití obchvatu dosiahol najmenšiu spotrebu 9,6 l/ 100 km.

Pri rýchlosti 90 km/h točí motor na šiesty stupeň 2100 ot/min. Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h je táto hodnota na rovnaký stupeň 3000 ot./min. Po jazde dlhej 218 km, priemernou rýchlosťou 85 km/h som odčítal z displeja palubného počítača hodnotu rovných 9,0 l/ 100 km. Približne 70% tejto jazdy bolo na diaľnici a zvyšok na okresných cestách. Príliš ekonomicky som však nešiel, motor mi svojim zvukom dával najavo aby som sa nebál pridať a ja som ho bez rozmýšľania poslúchol. A hneď som sa prehupol cez rýchlosť 200 km/h. Vozidlo by ešte ďalej s radosťou zrýchľovalo. Kontakt s vozidlom je dobrý. Riadenie pekne stuhne.

Pri rýchlosti 130 km/h som si dovolil otvoriť strešné okno. Následný hluk v kabíne bol značný, ale vďaka vysunutej sieťke, na zadného cestujúceho vôbec nefúkalo. Čo sa týka hluku v interiéri na diaľnici, tak viac ako aerodynamický hluk bolo počuť odvaľovanie kolies.

Prevodová páka s výstupkom dopredu nemala až také presné dráhy ako v modeli Yeti. Aj napriek tomu bolo však radenie ľahké.

Aj tento testovaný model, podobne ako Yeti, bol vybavený parkovacím asistentom, ktorý sám dokáže točiť volantom pri parkovaní medzi pozdĺžne stojace vozidlá. Fungoval rovnako dobre ako v modeli Yeti. Podrobnejší popis a videá k systému nájdete v teste Škoda Yeti.

zväčšiť obrázok Obsluha navigačného systému je jednoduchá a intuitívna. Po zadaní cieľa som dostal na výber tri trasy. Po potvrdení jednej z nich bola navigácia spustená a príjemný hlas neznámej Češky mi radil kadiaľ sa mám vybrať. Systém Columbus v sebe skrýva 30 GB pevný disk. 10 GB je určených pre mapy západnej a východnej Európy. No a 20 GB zostáva užívateľovi na jeho obľúbenú hudbu vo formáte MP3 alebo WMA. Ako som už spomínal je tu aj príplatkový DVB-T tuner, ktorý umožňuje pozerať voľne šíriteľné digitálne vysielanie. Po rozjazde však obraz kvôli bezpečnosti zmizne a vodič môže program len počúvať. Viem, bezpečnosť je prvoradá, ale napr. spolujazdec by sledovať program kľudne mohol aj počas jazdy.

Na preplnenom sídlisku vyzerá Superb Combi ako zaoceánsky parník v Benátkach. Ak už som našiel vhodné miesto, tak vždy značne vytŕčal. Manévrovanie v úzkych priestoroch je s ním obtiažne. Parkovacie senzory sú tu nutnosťou. Najlepšie sa cíti na šírom mori, teda na diaľnici, kde si nerušene pláva k horizontu. Cestujúci si užívajú skvelý komfort a pohodlie. S priestorom je to zaujímavé. Vodičovi sa značne opiera pravá noha o širokú stredovú konzolu, čím nemá pocit až takej voľnosti. Naopak zadní cestujúci majú kráľovské miesto a môžu si preložiť nohu cez nohu. A batožinový priestor je síce dlhý a vysoký, ale zase nie je najširší. Aj tak tvorí toto vozidlo výborný celok a doslova si pýta vyraziť na dlhú cestu.

Podvozok

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Vpredu je zavesenie McPherson s trojuholníkovými spodnými ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom. Zadnú nápravu tvorí viacprvkové zavesenie s pozdĺžnym a priečnymi ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom. Vďaka spojke Haldex 4. generácie sa výkon motora prenáša na všetky štyri kolesá. Pre zopnutie tejto spojky nie sú potrebné rôzne otáčky na nápravách ako pri Haldexe 2. generácie. Tu sa spína spojka na základe informácií z riadiacej jednotky motora, z riadiacej jednotky ABS, snímača natočenia volantu a snímača priečneho a pozdĺžneho zrýchlenia. V praxi to znamená asi toľko, že napr. pri rozjazde alebo zrýchlovaní ide viac krútiaceho momentu na zadnú nápravu, kde je efektívnejší. Pri konštantnej rýchlosti je vzadu potrebný len nepatrný krútiaci moment a pri brzdení žiadny. Preto spojka v týchto prípadoch reguluje tok krútiacieho momentu podľa aktuálnej potreby alebo na zadnú nápravu tok úplne vypne. A tak si viem veľmi ľahko predstaviť Superb 4x4 ako zdoláva zasnežené kopce a ako si suverénne počína na zľadovatelej vozovke.

Ja som mal však pod kolesami leto a sucho. Pri prejazde zákrut sa vozidlo nakláňa len mierne. Snáď len pri prejazde viacerých zákrut za sebou bol náklon viac citeľný. Podvozok dobre filtroval priečne aj pozdĺžne nerovnosti. Kompromis, ktorý zvolili podvozkoví inžinieri, bude vyhovovať väčšine vodičov.

Bezpečnosť

otvoriť test Euro NCAP Model Superb patrí medzi najbezpečnejšie vozidlá na trhu. Svedčí o tom aj nedávny nárazový test, kedy do stojacej Škody Superb Combi narazil v rýchlosti 90 km/h model Yeti. Posádky oboch vozidiel by prežili tento náraz bez akýchkoľvek zranení. Vďaka mohutnej a dlhej prednej kapote sa človek cíti v aute naozaj bezpečne. Rovnako ako pri Yetim môžem opäť pochváliť systém Hill Holder, ktorý nedovolí vozidlu cúvnuť pri rozjazde do kopca. Večer potešilo rozsvietenie prídavného svetla, ktoré osvietilo zákrutu alebo aj parkovacie miesto po natočení volantu - tzv. Corner funkcia integrovaná v hmlových svetlometoch. Ostatné prvky bezpečnostnej výbavy sú spomenuté v tabuľke s obstarávaciou cenou.

Obstarávacia cena (spracované dňa 08.09.2010; ceny vrátane 19% DPH)

Základná cena modelu:
1.4 TSI Comfort
23.379 €
Cena testovaného vozidla:
1.8 TSI 4x4 Elegance
34.589 €
Cena testovaného vozidla vrátane príplatkov:
1.8 TSI 4x4 Elegance
39.064 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
systém ESP vrátane ABS + EBV + MSR + ASR + EDS + HBA + DSR, asistent rozjazdu do kopca, parkovací asistent, TPM kontrola tlaku v pneumatikách, airbag vodiča a spolujazdca s deaktiváciou, bočné airbagy vpredu a vzadu, hlavové airbagy, kolenný airbag vodiča, trojbodové výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy s predpínačmi, signalizácia nezapnutého bezpečnostného pásu vodiča a spolujazdca, trojbodové bezpečnostné pásy vzadu, predné aktívne hlavové opierky so systémom WOKS, tri hlavové opierky vzadu, ISOFIX príprava pre uchytenie dvoch detských sedačiek, posilňovač riadenia, imobilizér, diaľkové centrálne uzamykanie
Interiér:
palubný počítač, Maxi-DOT displej, rádio s CD/MP3 prehrávačom, navigačný systém Columbus (2 DIN), dotykový displej, lakťová opierka Jumbo Box, vstup MDI – Mobile Device Interface, vstup Aux, Climatronic – dvojzónová klimatizácia s automatickou reguláciou, el. ovládanie okien vpredu aj vzadu, el. nastaviteľné vyhrievané sklopné vonkajšie spätné zrkadlá s osvetlením nástupného priestoru Boarding Spots a s automatickým stmavovaním na strane vodiča, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmievaním, dažďový senzor, tempomat, štvorramenný multifunkčný nastaviteľný kožený volant, madlo ručnej brzdy a radiaca páka v koži, vyhrievanie predných aj zadných sedadiel, el. nastaviteľné sedadlo vodiča (s pamäťou) a spolujazdca, el. nast. bederné opierky v sedadlách vodiča a spolujazdca, el. otváranie a zatváranie piatych dverí s automatickým odistením rola v batožinovom priestore, čítacie lampičky vpredu a vzadu, klimatizovaná odkladacia schránka pred spolujazdcom, Sunset – sklá s vyšším stupňom tónovania od B-stĺpika, výklopná odkladacia schránka pod sedadlom spolujazdca, odkladacia uzatvárateľná schránka hore v prístrojovej doske, vnútorné kľučky s osvetlením, difúzne osvetlenie interiéru, odkladacie vrecká na zadných stranách predných sedadiel, podlaha v batožinovom priestore s integrovanými lištami a upínacími elementami, sieťový program, zásuvka 12 V 2x na stredovej konzole a 1x v batožinovom priestore, vyberateľný vak Unibag, vyberateľná LED batéria v batožinovom priestore
Exteriér:
nárazníky, kľučky a kryty spätných zrkadiel vo farbe karosérie, bočné ochranné chrómované lišty, strešný nosič, vyhrievané dýzy ostrekovačov čelného skla, bi-xenónové svetlomety s AFS funkciou, výsuvné integrované ostrekovače svetlometov, predné hmlové svetlomety s Corner funkciou, denné svietenie Day Light, Light Assistant – Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light, ukazovatele smeru v spätných zrkadlách, parkovacie senzory vpredu a vzadu, disky Venus z ľahkých zliatin 17“, pneumatiky 225/45 R 17
Príplatková výbava
  • metalická farba modrá Aqua = 538 €
  • fajčiarsky paket = 18 €
  • mechanické tieniace rolety pre bočné zadné okná = 170 €
  • vkladané tkané koberce Lounge Step = 143 €
  • panoramatická, el. posuvná strecha = 1.110 €
  • navigačný systém Columbus s TV tunerom = 1.241 €
  • Sound System s 10 reproduktormi = 413 €
  • MDI vstup (Mobile Device Interface) = 136 €
  • štvorramenný kožený multifunkčný volant pre rádio a telefón = 135 €
  • dekór Mirage, imitácia kovu = 35 €
  • výsuvná medzipodlaha v batožinovom priestore = 205 €
  • rezerva na oceľovom disku = 61 €
  • alarm s vnútornými senzormi, zálohovou sirénou a náklonovým čidlom = 270 €


  • Porovnanie s konkurenciou (údaje spracované dňa 09.09.2010)

    Ak má niekto záujem o vozidlo tejto triedy s benzínovým motorom, manuálnou prevodovkou a pohonom 4x4 veľa vozidiel na výber nemá. Priama konkurencia testovaného modelu je uvedená v tabuľke. Podobných modelov s rôznymi špecifikáciami je samozrejme viac. Spomeniem napr. Ford Mondeo Kombi, VW Passat Variant, Citroën C5 Tourer, Mazda 6 Wagon, Toyota Avensis Combi alebo Renault Laguna Grandtour.

    Značka a model
    Škoda Superb Combi
    Subaru Legacy Kombi
    Opel Insignia Sports Tourer
    Motor 1.8 TSI 2.0i 2.0 Turbo
    Výbavový stupeň Elegance VA Cosmo
    Prepĺňanie turbo nie turbo
    Pohon 4x4 4x4 4x4
    Prevodovka manuálna 6-stupňová 6-stupňová 6-stupňová
    Max.výkon (kW) pri ot./min-1 118/4500 110/6000 162/5300
    Krút.moment (Nm) pri ot./min-1 250/1500 196/3000 350/2000
    Max.rýchlosť (km/hod.) 215 206 234
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod. (s) 8,8 9,8 8,0
    Dĺžka (mm) 4838 4775 4908
    Šírka (mm) 1817 1780 1856
    Výška (mm) 1510 1535 1520
    Rázvor (mm) 2761 2750 2737
    Objem batož. priestoru (l) 633 526 540
    Priemerná spotreba (l/100 km) 8,2 8,6 9,3
    Cena modelu (€) 34.589 31.990 35.450
    Akciová cena modelu (€/) - - 33.950
    Cena modelu s príplatkami (€) 39.064 32.650 41.365


    Rozdiely vo výbave:

  • Subaru Legacy Kombi
  • má navyše: -
    nemá: kolenný airbag vodiča, zadné bočné airbagy, samonatáčacie svetlomety, systém kontroly tlaku v pneumatikách, parkovací asistent, parkovacie senzory vpredu a vzadu, el. nast. predné sedadlá (vodičove s pamäťou) s el. nast. bedernou opierkou, vyhrievané zadné sedadlá, strešný nosič, el. ovládané piate dvere, panoramatická strecha, navigačný systém, DVD prehrávač, TV tuner, 17-palcové disky kolies (má 16-palcové), 10 repro (má 6), alarm

  • Opel Insignia Sports Tourer
  • má navyše: 18-palcové disky kolies
    nemá: parkovací asistent, kolenný airbag, vyhrievané zadné sedadlá, TV Tuner, 10 repro (má 8)


    Záverečné hodnotenie

    Po týždňovej plavbe po našich asfaltových riekach môžem vysloviť tomuto vozidlu pochvalu. Luxus po česky sa vydaril. Vozidlo pôsobí veľmi vyvážene. Najviac ma zaujalo miesto na zadných sedadlách, a preto ho môžem odporučiť aj naším "vysokým" vládnym úradníkom. Myslím si, že by im poskytol dostatok pohodlia a reprezentoval by ich dostatočne. Ale takisto aj manažér, ktorý je zároveň otec rodiny, bude s týmto autom spokojný. Manipulácia s detskou sedačkou je tu totiž určite ľahšia ako v podobných iných autách a deti určite nebudú kopať do predného operadla. Každopádne ponúka vysoký komfort na prekonávanie väčších vzdialeností pre všetkých.

    Tak či onak, bude veľmi spokojný lodný kapitán, ktorému sa do podpalubia zmestí veľké množstvo rumu na dlhú plavbu. Ale hlavne bude spokojná jeho posádka vzadu. Toľko miesta na nohy nie je na žiadnej inej podobnej cestnej lodi.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Dňa: 27.09.2010
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]