Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Peugeot 508 (novinka 09/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 08.09.2010;

Prvé fotografie novej 508-čky sme na našej stránke uverejnili v júli tohto roku. Peugeot 508 bude na slovenský trh uvedený na jar 2011, ale fanúšikovia tejto značky ho prvýkrát naživo uvidia na automobilovej výstave v Paríži už na jeseň tohto roku. Pre tých, ktorí sa do Paríža nechystajú, prinášame aspoň základné informácie a fotografie.

Peugeot 508 stelesňuje nový výraz značky v segmente veľkých cestných limuzín. Spája náročnosť a emócie s technológiami novej generácie e-HDi a HYbrid. Vyrábať sa bude vo Francúzsku pre európsky trh a v Číne pre najväčší svetový trh. Peugeot 508 sa v Európe začne predávať začiatkom roka 2011 a bude k dispozícii s dvoma typmi karosérií - sedan a SW.

Ponuka orientovaná na budúcnosť

Peugeotom 508 značka potvrdzuje svoju prítomnosť a ambície na jednom so svojich historických teritórií, v segmente veľkých cestných limuzín. Za posledné desaťročia každý z modelov radu "40X" a "50X" bol schopný poznačiť svoju dobu štýlom, jazdnými vlastnosťami, viacúčelovosťou, robustnosťou...

Peugeot 508 predstavuje modernú ponuku orientovanú na budúcnosť, dokonale vystihujúc nároky klientely, ktorá sa veľmi zmenila. Je náročná, dynamická a zodpovedná. Táto ponuka pozostáva z dvoch komplementárnych karosérií. Zo sedanu (s dĺžkou 4,79 m) a z kombi SW (4,81 m). Vývoj Peugeotu 508 v snahe dosiahnuť úspech sa v každej svojej etape a v každej oblasti bezpodmienečne riadil kľúčovými slovami kvalita, čistota a účinnosť s cieľom vyvolávať pocity pôsobením na všetky zmysly človeka.

Čistota štýlu

Vďaka štýlu motivovanému dokonale vyváženými a elegantnými proporciami Peugeot 508 pôsobí ako vozidlo "vymodelované ako jeden celok" vyžarujúc zmysel pre elegantnosť, robustnosť a kvalitu spracovania.
Predná časť odráža vývoj estetických kódov značky aplikovaných pôvodne na koncepčnom vozidle SR1 so samostatnou "tlamou", ktorá vyzerá, akoby sa "vznášala", a šelmovitými svetlometmi so starostlivo prepracovaným výrazom dosiahnutým pomocou "LED trubíc" zreteľným vo dne i v noci.
V zadnej časti má sedan tri rady LED maskované tromi vyčnievajúcimi červenými „pazúrmi.“ Verzia SW tvarovo pripomína "pažbu" s červeným pásom, ktorý je pri rozsvietených zadných svetlách osvetlený.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Na palube pohoda na vysokej úrovni

Jednoduchý elegantný štýl palubnej dosky, pedantné spracovanie, trvanlivosť, technológie (farebný "head-up" displej, 4-zónová klimatizácia, prístup a štartovanie s voľnými rukami) prispievajú k luxusu v kabíne.
Každý cestujúci využíva štatút privilegovanosti podporovaný najmä vynikajúcim pohodlím vo vozidle. Vo verzii SW je táto pohoda na palube umocnená obrovskou panoramatickou presklenou strechou.
Batožinový priestor je tiež priestranný a praktický. V sedane poskytuje štedrý objem 545 l, vyjadrené ako objem vody (515 dm3 podľa normy VDA), a v SW 660 l, ako objem vody (560 dm3 VDA). Operadlá delených sedadiel možno sklopiť jedným pohybom a vytvoriť rovnú podlahu, pričom objem batožinového priestoru dosiahne 1.581 l, ako objem vody (1.381 dm3 VDA), v sedane a 1.865 l (1.598 dm3 VDA) v SW.

Enviromentálna účinnosť

zväčšiť obrázok Environmentálna účinnosť bola predmetom záujmu už od začiatku projektu, pričom na prvom mieste bola optimalizácia aerodynamických vlastností (s Cx od 0,25 a SCx od 0,58 !) a zníženie hmotnosti oproti Peugeotu 407 (napriek zväčšeniu rozmerov a zlepšeniu technických parametrov).
Pokiaľ ide o pohonné agregáty, Peugeot 508 využíva motory s výkonom od 82 až150 kW (112 až 204 k). Každý z nich dosahuje vo svojej kategórii mimoriadne dobré parametre z hľadiska spotreby a tvorby CO2, ale aj v zmysle výkonnosti a pružnosti. Tento rad sa začína pri 109 g/km CO2 s novým systémom e-HDi, neskôr bude vybavený technológiou HYbrid4 s potenciálom 147 kW (200 k), pohonom 4 kolies a iba 99 g/km CO2.
Vrcholom ponuky Peugeotu 508 pri jeho uvedení na trh bude nový motor 2.2 l HDi FAP so 150 kW (204 k), ktorý umožňuje dosahovať parametre na úrovni naftového motora V6, avšak pri znížení dopadu na životné prostredie o viac ako 30 %!

Dynamické emócie

Emócie vyvoláva aj radosť zo šoférovania 508-čky, ktorá je pre značku veľmi dôležitá. Peugeot 508 bude k dispozícii s dvoma typmi podvozkov. Nová predná náprava pseudo-McPherson pre základ modelového radu poskytujúca dokonalú syntézu medzi komfortom a stabilitou na vozovke a predná náprava s dvojitým trojuholníkovým ramenom so samostatným otočným čapom vo verzii GT, v záujme vysoko dynamických jazdných vlastností, ktoré sú v súlade s parametrami motora 2.2 l HDi FAP s 204 k.

História vzniku - účinné rozhodnutia

Na základe bohatých skúseností Peugeotu v oblasti cestných automobilov vyššej strednej triedy (na internete označovanej ako segment M2) značka rovnako ako pri každej z predchádzajúcich generácií predovšetkým sledovala očakávania klientely v tomto segmente. V Európe táto klientela zodpovedá z dvoch tretín flotilovým vozidlám firiem, prípadne vozidlám pre zamestnancov. Sú to aktívni a skúsení vodiči (zákazníci) orientovaní na moderné prestížne, nie však vyzývavé automobily, verní určitým hodnotám a vedomí si svojej zodpovednosti. Čoraz viac sa zameriavajú na autá, ktoré sú priestranné, nadčasové a výkonné. Výkonné po stránke živosti, ale najmä z hľadiska minimalizácie spotreby paliva. Vozidlá, ktoré by im mali umožniť pohodlnú a ľahkú dopravu na veľké vzdialenosti zaručujúc dokonalú spoľahlivosť.

Optimalizovaná architektúra
zväčšiť obrázok Technické riešenia, ktoré sa stali základom projektu "W2" (interný kódovaný názov), už od začiatku projektu vychádzali z platformy 3 Skupiny PSA, aby sa dosiahla mimoriadne účinná architektúra:
- s dlhým rázvorom (+9,2 cm oproti Peugeotu 407), v záujme veľkorysého priestoru pre cestujúcich vzadu;
- technickými riešeniami umožňujúcimi skrátiť previs prednej časti (-4,3 cm oproti Peugeotu 407) a predĺžiť previs zadnej časti, čím sa dosiahli lepšie štylistické proporcie a zvýšila praktickosť (zväčšením objemu batožinového priestoru);
- rozmermi, najmä šírkou a výškou, umožňujúcimi optimalizáciu aerodynamických vlastností.

Optimalizovaná aerodynamika, znížená hmotnosť
Aerodynamika, ako aj menšia hmotnosť, patrili medzi priority už od začiatku projektu, aby sa dosiahli čo možno najlepšie environmentálne parametre. Vďaka tomu sa Peugeot 508 môže pochváliť v svojom segmente vynikajúcimi hodnotami Cx a SCx: najlepšie verzie majú hodnotu SCx 0,58 (a Cx 0,25) pri sedane a 0,61 (a Cx 0,26) pri SW. Tieto hodnoty patria k najlepším pre príslušné karosérie v danom segmente. Rovnako sa rozpútal "boj proti nadváhe", ktorý roztočil "rastúcu špirálu" v záujme znižovania spotreby, ale aj zlepšovania pasívnej bezpečnosti a dynamických vlastností vozidla. Týmto spôsobom dosiahol Peugeot 508 o 25 kg menej, ako Peugeot 407 vo verzii sedan s analogickým motorom a o 45 kg menej vo verzii SW, pri zmenených rozmeroch (nárast o 10,1 cm pre sedan a 4,8 cm pre SW).

Kvalita: základná hodnota
Ďalším parametrom zadávacích podmienok pre Peugeot 508 sa stala kvalita. Z toho vyplývala vo všetkých smeroch sústavná snaha o maximálnu kvalitu:
- technické riešenia motivované dosiahnutím maximálnej trvácnosti smerujúce k vývoju vozidla, ktoré zostane "nové" čo možno najdlhšie;
- vysoká úroveň finálneho spracovania zrejmého zvonku i vo vnútri vozidla, luxusná kabína vnímaná cestujúcimi ako extrémne zhodnocujúca;
- realizácia 2 miliónov kilometrov najazdených v reálnych podmienkach pred uvedením na trh.

Peugeot 508 znamená nástup novej etapy v zmysle kvality výroby vychádzajúcej z posledných produktov na trhu, ktoré v tejto oblasti dosiahli dobrú povesť. Jedným z priamych dôsledkov, ktoré sú cieľom tejto politiky, je znížiť "celkové náklady vyplývajúce z vlastnenia", čo je určujúcom faktorom pri kúpe vozidle v tomto segmente, hlavne v prípade firemných flotíl.

Prestížny, dynamický a nadčasový dizajn

zväčšiť obrázok Skulpturálne tvary
Dizajn Peugeotu 508 sa riadil sústavnou snahou o dosiahnutie dokonale vyvážených a ušľachtilých tvarov. Preto línie sedanov a SW plynule harmonicky na seba nadväzujú bez „vyumelkovani“ od kapoty až po zadnú časť. Akékoľvek vyzývavé alebo nadbytočné prvky boli potlačené (žiadne viditeľné dýzy ostrekovačov skla, ani antény …): povrchy sú zarovnané a vôľa medzi každým prvkom bola presne určená tak, aby sa dosiahla pri montáži dosiahla maximálna kvalita. Tým sa dosiahlo, že vozidlo pôsobí akoby bolo "vymodelované z jedného kusa" a dáva novú podobu elegancii, plynulosti a kvalite výroby.

Vývoj estetických kódov značky
Predná časť Peugeotu 508 odhaľuje vývoj estetických kódov génov značky vychádzajúcich z prvkov, ktoré sa objavili na najnovších koncepčných modeloch (najmä SR1). Táto silná a vždy evidentná vizuálna identita ešte viac vyžaruje silu, rafinovanosť a technologickú modernosť.

Na konci dlhej kapoty z hliníka našiel svoje prirodzené miesto nový lev vo vylisovanej priehlbine. Pod ním sa nachádza charakteristická samostatná "tlama", ktorá nadobudla nové rozmery. Tematicky navodzuje štýl mriežky pôsobiacej akoby sa "vznášala" a nebola pevne spojená s karosériou. Tento efekt je vyvolaný chrómovým rámom, ktorý ju lemuje dookola a stráca sa pod "nosom kapoty" za nápisom "Peugeot".
Predmetom starostlivého vývoja dizajnérov sa stal aj šelmovitý výraz svetlometov. Ich vnútorná maska kombinuje chrómované a matné povrchy. Verzie vybavené smerovými bi-xenónovými svetlometmi majú implantované "LED trubice", z ktorých každá má sedem elektroluminiscenčných diód. Toto umožňuje okamžite rozpoznať vozidlo na ceste už na diaľku vo dne i v noci.
Na halogénové svetlomety sa nezabudlo, nakoľko dostali novú výkonnú kompaktnú technológiu "Neo" využívajúcu sústavu šošoviek, ktoré pripomínajú zrenice šelmy.

Vyvážený profil
Boky automobilu sú tiež zámerne striedme a zvýšené lemovaním presklených plôch matným chrómom (v závislosti od verzie). Bočné okná opticky pôsobia, akoby spočívali vo výreze vymodelovaných bokov, čo okrem iného kladie vysoké nároky aj na výrobu: pozdĺž celého profilu karosérie sa ťahá vyhĺbená línia, ktorá mu dodáva nezvyčajnú jednotu medzi výkonom a eleganciou.
Verzia SW sa tiež vyznačuje jednoduchými dynamickými líniami, líniami, ktoré tým, že sa skláňajú k zadnej časti pevne sediacej na ceste, pripomínajú z určitého uhla štýl "shooting break". Gigantická presklená strecha (1,62 m2) spočívajúca v predĺžení čelného skla a profilované strešné tyče z hliníka napohľad splývajúce s karosériou zdôrazňujú exkluzívnosť vozidla.

Jednoduchá, technická zadná časť.
Celá zadná časť sedanu tvorí jeden celok. Batožinový priestor je dokonale zarovnaný s nárazníkom, rovnako ako dve postranné koncovky výfuku na verzii "GT", čím sa umocnil dojem plynulosti, sily a kontroly. Na dverách batožinového priestoru je vodorovná chrómovaná lišta ozdobujúca zadnú časť spolu s chrómovaným lemovaním v spodnej časti difúzora, ktoré opticky "usádza" zadok automobilu.
Vizuálna identita odjakživa charakteristická pre Peugeot je evidentná aj v zadnej časti obidvoch týchto karosérií. Tri vystupujúce „ červené pazúry“ sedanu maskujúce tri rady po šiestich LED sú vizuálnym podpisom vozidla v noci. Na verzii SW nachádzame motív "pažby" s červeným pásom, ktorý je pri rozsvietených svetlách osvetlený.

Interiér bohatý na dojmy

Moderný luxusný dizajn interiéru
zväčšiť obrázok Dizajn palubnej dosky dôsledne využíva prvky aplikované pri dizajne vonkajšej časti vozidla: kvalita, čistota, elegancia… Dizajn minimalizuje vôľu medzi jednotlivými dielmi, z ktorých pozostáva palubná doska, čomu napomáha aj delená stredová konzola, ktorej technológia umožnila zbaviť sa tradičných obmedzení zariadení s veľkosťou "ISO". Použité materiály, starostlivé finálne spracovanie, špičková trvácnosť prispievajú k prebudeniu zmyslov cestujúcich: textúra vrchnej časti palubnej dosky, rôzne zdobenia, stredová konzola v čiernom laku, tlačidlá z matného chrómu... celok pôsobí rafinovane, technicky, pritom však nie vyzývavo.

Užitočné a zhodnocujúce technologické vybavenie
zväčšiť obrázok Tento svet zhodnocujúcich automobilov je schopný kombinovať ušľachtilosť a technológiu s high-tech výbavou, ktorá prispieva k pocitom vyvolávaným vo vodičovi a cestujúcich. Farebný Head up displej (s obrazovkou navigácie), štvorzónová klimatizácia, "asistent diaľkových svetiel", prístup a štartovanie "s voľnými rukami", elektrická automatická parkovacia brzda, masírovanie krížov vodiča, nová telematika, ponuka hi-fi JBL. V závislosti od výbavovej verzie sú uvedené systémy k dispozícii v sériovej alebo voliteľnej výbave a umocňujú exkluzívnosť Peugeotu 508.
Pohodlie vozidle vo verzii SW zvyšuje obrovská presklená panoramatická strecha umožňujúca cestujúcim naplno využívať presvetlenosť a výhľad z vozidla.

Akustické vlastnosti na úrovni referencie
Vnútorné prostredie je mimoriadne prepracované aj z hľadiska akustiky a vibračného komfortu. Napr. ovládnutie hluku na úrovni zdroja (akustické "obalenie" hnacích agregátov) vedie k príkladnému tichu na palube a zároveň prispieva k zníženiu hmotnosti vozidla.
V sériovej výbave je akustické čelné sklo (filtrujúce hluk zvonku), hydroelastické lôžka náprav (redukujúce prenos hluku a vibrácií z vozovky), aktívny tlmič prednej nápravy verzie 2.2 l HDi FAP 147 kW (redukujúci vibrácie motora)… všetko toto sa podieľa na tichom komforte kabíny na úrovni vyššej triedy.

Pri každodennom používaní praktický a štedrý
zväčšiť obrázok V zmysle praktickosti voľba účelnej architektúry viedla k priestrannosti kabíny a veľmi štedrému batožinovému priestoru.
Každý cestujúci má k dispozícii špeciálnu starostlivosť v podobe priestoru veľkoryso prepojeného s príslušným vybavením (štvorzónová klimatizácia v prospech cestujúcich vzadu, nastaviteľná predná časť sedáku pre vodiča a spolucestujúceho…). Rozmery priestoru kabíny sú na úrovni Peugeota 607, to znamená jednoznačné zlepšenie oproti modelu 407 (o 5,3 cm väčšia vzdialenosť medzi kolenami cestujúceho vzadu a predným sedadlom). Vďaka tomu môžu sedieť za sebou dve osoby s výškou 1,93 m.
Batožinový priestor sedanu sa otvára automatickými dvermi (stačí stlačiť plip na tlačidle na palubnej doske alebo "0" na vonkajšom znaku Peugeotu 508), pričom dvere batožinového priestoru verzie SW môžu byť ovládané motorom. Batožinový priestor je praktický (pevné háčiky, upevňovacia sieťka, miesto pre výstražný trojuholník…) a zároveň vhodne tvarovaný (s priestorom s rovnobežnými stenami), ale najmä veľmi štedrý.
Objem v Peugeote 508 dosahuje v sedane 545 l, vyjadrené ako objem vody (515 dm3 podľa normy VDA), a 660 l v SW, ako objem vody (560 dm3 VDA), čo je o 108 a 112 dm3 VDA viac ako v sedane a SW 407. Operadlá sedadiel delených v pomere 2/3-1/3 možno sklopiť jedným pohybom (príslušnými ovládačmi v batožinovom priestore SW) a vytvoriť rovnú podlahu, pričom objem batožinového priestoru v sedane vtedy dosiahne 1 581 l, ako objem vody (1 381 dm3 VDA) a 1 865 l (1 598 dm3 VDA) v SW.

Tieto objemy zahŕňajú odkladacie priestory pod koberčekom v batožinovom priestore, ktoré sú usporiadané rovnako ako celý batožinový priestor a ich objem je 48 l vyjadrené ako objem vody (42 dm3 VDA). Okrem toho verzia SW je vybavená pevným koberčekom, ktorý možno poskladať a tým predeliť batožinový priestor, aby sa uľahčil prístup k jeho oddeleniam. Pevný praktický kryt so samonavíjačom sa ľahko obsluhuje.

Výkonné motory

Ponuka hnacích agregátov
Hmotnosť, aerodynamika, a pravdaže know-how a technologické inovácie Skupiny v oblasti motorov, naftové motory HDi FAP, ako aj benzínové motory VTi a THP sú prvky umožňujúce modelovému radu 508 okamžite sa umiestniť medzi lídrov v segmente v každej výkonnostnej kategórii.

Naftové motory modelov 508 HDi FAP:
- 1.6 l e-HDi FAP 82 kW (112 k), 285 Nm(1), robotizovaná 6 rýchlostná prevodovka (BMP6); CO2: 109 g/km(2);
- 1.6 l HDi FAP 82 kW (112 k), 254 Nm(1), manuálna 5 stupňová prevodovka; CO2: 124 g/km;
- 2.0 l HDi FAP 103 kW (140 k), 340 Nm(1), manuálna 6 stupňová prevodovka; CO2: 125 g/km;
- 2.0 l HDi FAP 120 kW (163 k), 340 Nm, manuálna 6 stupňová prevodovka; CO2: 149 g/km(3);
- 2.2 l HDi FAP 150 kW (204 k), 450 Nm, manuálna 6 stupňová prevodovka; CO2: 150 g/km.

Benzínové motory modelov 508:
- 1.6 l VTi 88 kW (120 k); 160 Nm, robotizovaná 6 rýchlostná prevodovka (BMP6); CO2: 144 g/km(3);
- 1.6 l THP 115 kW (156 k); 240 Nm, manuálna 6 stupňová prevodovka; CO2: 149 g/km;
- 1.6 l THP 115 kW (156 k); 240 Nm, manuálna 6 stupňová prevodovka; CO2: 164 g/km(3).

(1) Hodnota s overboost funkciou
(2) 115 g/km na začiatku predaja, 109 g/km v lete 2011
(3) Spustenie predaja na jar 2011
N.B.: hodnota CO2 pre sedan.


Základné technické parametre Peugeot 508 (W2) sedan a Peugeot 508 SW (W2) kombi.

zväčšiť obrázok Technológia e-HDi: pohoda a výkon
Peugeot 508 je automobil, ktorým značka vstupuje do éry technológie e-HDi, STOP & START novej generácie. Rýchly, účinný a tichý e-HDi umožňuje znížiť spotrebu a emisie CO2 (až o 15 % v meste) pri súčasne maximálne príjemnom používaní, čo je pri tomto systéme nový moment. Ň Využíva sa v kombinácii s motorom 1.6 l HDi FAP spriahnutým s BMP6 (robotizovaná 6 rýchlostná prevodovka), aby čo možno najviac zákazníkov mohlo využívať maximálne možnú úsporu paliva. V období uvedenia na trh dosahuje spotrebu v kombinovanej prevádzke 4,4 l/100 km pri emisiách CO2 iba 115 g/km, pričom v priebehu roka 2011 sa Peugeot 508 1.6 l e-HDi FAP vďaka riadenému prívodu vzduchu dostane pod hranicu 110 g/km pri spotrebe 4,2 l/100 km.

Nový motor 2.2 l HDi FAP BVA6 - výkon, živosť a striedmosť
Nový motor 2.2 l HDi FAP s výkonom 150 kW (204 k), dosahujúci maximálny krútiaci moment 450 Nm pri 2 000 ot./min predstavuje vrchol modelového radu 508 vo verzii GT vybavenej podvozkom so špeciálnymi úpravami.

Vďaka svojmu technickému vybaveniu (ľahšia turbína turbodúchadla z titánu, optimalizácia trenia, VoltControl, piezoelektrické vstrekovače s ôsmimi otvormi, optimalizované spaľovacie komory…), tiež však vďaka zdokonalenej šesťstupňovej automatickej prevodovke (nová AM6) tento hnací agregát dosahuje lepšie parametre ako predchádzajúci V6 2.7 l HDi v Peugeote 407, je pružnejší a má o 33 % menšiu spotrebu a emisie. Tvorba CO2 je 150 g/km, oproti 223 g/km pri 407 V6 HDi, čo znamená o 73 g/km menej!

HYbrid4: technológia budúcnosti Peugeotu v modelovom rade 508
Rok po spustení predaja Peugeotu 508, v roku 2012, bude v tomto modelovom rade uvedená na trh technológia HYbrid4. Táto technológia so spaľovacím naftovým motorom HDi vpredu a elektromotorom vzadu bude poskytovať potenciálne výkon 147 kW (200 k), pohon štyroch kolies "by wire", ako aj skutočný prielom v hľadiska spotreby a emisií CO2. Plánovanými emisiami 99 g/km Peugeot 508 bude viac ako kedykoľvek predtým zjednocovať pocity pri riadení s nárokmi na ohľaduplnosť voči životnému prostrediu.

Pocity z jazdy "MADE BY PEUGEOT"

Dva typy podvozkov pre modelový rad 508
407, 406... Peugeot sa, zvlášť v tomto segmente, predstavoval ako neodmysliteľná referencia v jazdných vlastnostiach a z nich vyplývajúcej radosti z jazdy. S Peugeotom 508 značka urobila veľký krok pri implementácii týchto parametrov v modelovom rade schopným využívať dva typy podvozkov.

Na platforme 3 bola vyvinutá úplne nová predná náprava pseudo-McPherson určená pre väčšinu modelov radu 508.
Peugeot 508 prináša novú syntézu na vysokej úrovni medzi stabilitou na vozovke a komfortom. Nároky klientely segmentu M2 v oblasti komfortu za posledné roky podstatne vzrástli. Voľba tejto techniky je ďalší príklad rastúcej špirály roztočenej úsilím o znižovanie hmotnosti: predná náprava tohto typu predstavuje v porovnaní s Peugeotom 407 zisk 12 kg.

Peugeot 508 GT využíva prednú nápravu s dvojitým trojuholníkovým ramenom so samostatným otočným čapom. Dvojité trojuholníkové rameno a oddelenie vertikálnych pohybov a smerového vytáčania kolesa poskytujú stabilitu karosérie a precíznosť riadenia na vysokej úrovni.

Táto voľba bola realizovaná v súlade s potenciálnymi parametrami motora 2.2 l HDi FAP 150 kW (204 k) a s očakávaniami kategórie klientov mimoriadne náročných voči dynamickým vlastnostiam svojich vozidiel.

Celý modelový rad je vybavený zadnou viacprvkovou nápravou, ktorá bola navrhnutá tak, aby zaručila vysokú účinnosť, maximálnu presnosť a tlmenie vibrácií oddelením pozdĺžnych a priečnych napätí.

Adaptívne riadenie a brzdenie
Elektrohydraulické riadenie využívajúce hrebeňovú tyč s pastorkom umožňuje sústavné prispôsobovanie potrebnej sily a uľahčuje manévrovanie pri malej rýchlosti. Dokonale odráža know-how značky, je presné a informujúce, plne zodpovedá dvom charakteristickým typom - "jadro modelového radu" a GT, zohľadňujúc očakávania obidvoch príslušných skupín zákazníkov.

Brzdová sústava má parametre zodpovedajúce dynamickým vlastnostiam každého modelu 508 so strmeňmi predných bŕzd s tromi rozmermi: 283 x 26 mm, 304 x 28 mm, prípadne 340 x 30 mm pre verziu 2.2 l HDi FAP 150 kW. Celý modelový rad je vzadu vybavený kotúčmi s rozmermi 290 x 12 mm. Všetky Peugeoty 508 majú ESP najnovšej generácie zahŕňajúci CDS (kontrola stability), AFU (podpora brzdenia v núdzi) a REF (elektronické rozdeľovanie brzdného účinku). Je vybavený takisto asistentom rozjazdu v stúpaní (Hill Assist), ako aj inteligentnou trakčnou kontrolu, ktorá pomáha vozidlu lepšie sa rozbiehať a napredovať na vozovkách so zlou priľnavosťou tým, že povoľuje každému z predných kolies viac či menej preklzávania.

Maximálna bezpečnosť

Špičková primárna a sekundárna bezpečnosť
Peugeot 508 využíva primárnu bezpečnosť na vysokej úrovni poskytovanú stabilitou na vozovke a vybavením (Head up displej, bi-xenónové smerové svetlomety, hmlové svetlomety so statickým osvetľovaním križovatky, asistent diaľkových svetiel …).

zväčšiť obrázok Model je skoncipovaný tak, aby zaručoval sekundárnu bezpečnosť na najlepšej úrovni vo svojom segmente.
Jeho deformovateľná štruktúra je v mieste prednej priečky vybavená vysoko účinnými absorbérmi, čo umožnilo skrátenie predného previsu. Aj na tomto mieste na bezpečnosť pozitívne vplýva zníženie celkovej hmotnosti vozidla.
Peugeot 508 je vybavený účinným zádržnými systémami: 2 čelné airbagy, 2 bočné airbagy vpredu, 2 hlavové airbagy, 2 miesta vzadu s trojbodovými úchytmi Isofix.
Predné sedadlá dostali nové zakrivené opierky hlavy so zabudovaným viacpolohovým nastavovaním s tvarom špeciálne navrhnutým tak, aby sa zohľadnili následky nárazu zozadu (whiplash).

Terciárna bezpečnosť: o krok popredu s núdzovým volaním
Peugeot 508 využíva prvenstvo značky v oblasti terciárnej bezpečnosti a poskytuje, ako u väčšiny vozidiel modelového radu, výbavu Peugeot Connect. Tento systém umožňuje bezplatne využívať po neobmedzenú dobu službu Peugeot Connect SOS, ako aj Peugeot Connect Assistance.
Profesionálni zákazníci si môžu predplatiť službu Peugeot Connect Fleet (automatické odosielanie informácií súvisiacich s údržbou vozidla), ktorá uzatvára súbor ponúkaných spojovacích služieb.
Služba Peugeot Connect SOS, ktorá v súčasnosti operuje v 10 krajinách Európy vo viac ako 400 000 vozidiel Peugeot, umožňuje pri nehode lokalizovať vozidlo a vyslať potrebné záchranné zložky. Od spustenia do činnosti v roku 2003 umožnila rýchly zásah záchranárov v prípade približne 4 000 núdzových situácií.

Zdroj: TS: 06/09/2010, Ivana Orviská, PEUGEOT SLOVAKIA
  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]