Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Volkswagen Passat 2.0 TDI Comfortline (04/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 22.04.2010;

Tentokrát sme si vybrali na testovanie ročné vozidlo, ktoré malo najazdených 22.550 kilometrov. Volkswagen Passat 2.0 TDI Comfortline (modelový rok 2009) nám poskytla spoločnosť Porsche Slovakia, zastrešujúca predaj jazdených vozidiel pod názvom "Weltauto". Passat sa vo výbave Comfortline predával len do polovice roku 2009. Aktuálne sa predáva vo výbavovom stupni Manager a Business.


testoval Ing. Václav Ptáček


Šiesta generácia 5-miestneho sedanu s dlhoročnou tradíciou sa predáva už 5 rokov, pričom jeho dizajn je stále moderný. Denne sa s ním stretávame na cestách. Patrí medzi veľmi obľúbené vozidlá vo svojom segmente.


Exteriér

zväčšiť obrázok Dizajn 4765 mm dlhého, 1820 mm širokého a 1472 mm vysokého vozidla je jednoduchý s čistými líniami. Charakteristická pre tento model je dlhšia predná a kratšia zadná kapota. Lichobežníková chrómová maska chladiča a štýlové okrúhle svetlomety a zadné svetlá sú typické pre novú generáciu modelu Passat. Maska sa stala výrazným symbolom pre vitalitu značky a silu inovatívnosti dizajnu. Bočné okná predstavujú napätie a dynamiku zároveň. Ich ostro natiahnutá spodná hrana plynulo prechádza do hornej línie opisujúcej elegantný oblúk. Strecha nadväzujúca na sklo zadného okna sa pozvoľne zvažuje do pomerne krátkej zadnej kapoty ukončenej integrovaným spojlerom. Zadné svetlá vybavené LED-technikou sú tvarom veľmi podobné predným svetlometom.
Eleganciu prezentujú, už spomenutá chrómová maska chladiča, tenké chrómové lišty na dverách a okolo skiel bočných okien, LED smerovky zapustené do spätných zrkadiel a kľučky vo farbe vozidla.

Interiér

Interiér má do detailov vyriešené rozloženie ovládacích prvkov. Striedanie dekorácie chrómu a mäkčených plastov jednotlivých blokov prístrojovej dosky a interiéru je vyvážené a veľmi elegantné. Materiály sú na dotyk príjemné a dielenské spracovanie je kvalitné.

zväčšiť obrázok Otváranie dverí do takmer pravého uhla sľubuje pohodlné nastupovanie. Predné sedadlá majú predĺžené vankúše na sedenie. Sú potiahnuté látkou Verona (sivá classic) a operadlá majú slušné bočné držanie tela napriek tomu, že nie sú športové. Využil som ponuku mechanického pozdĺžneho a výškového nastavenia polohy sedadla vodiča v kombinácii s elektrickým nastavením sklonu operadla a bedrovej opierky. Priestor na nohy po optimálnom nastavení sedadla spolujazdca (len mechanicky) je dostatočný a sedenie rovnako pohodlné. Priestor na zadných sedadlách je ohromujúci. Oceňujem, že pre nohy a nad hlavou je dostatočný priestor aj pre osoby vyššieho vzrastu.

Výhľad z miesta vodiča je dobrý a nič ho neobmedzuje. Výhľad cez zadné okno mi obmedzovala len reklamná nálepka. Veľkosť elektricky nastaviteľných a vyhrievaných spätných zrkadiel je dostatočná.

zväčšiť obrázok Ovládače na prístrojovej doske sú umiestnené intuitívne a na ich ovládanie som si rýchlo zvykol. Trojramenný kožený volant ponúka výškové a pozdĺžne nastavenie. Červeno-modré podsvietenie ciferníkov prístrojovej dosky, ovládania rádia, kúrenia a klimatizácie na mňa pôsobilo príjemne. Osobne mi chýbala kontrolka signalizácie pre povinné denné svietenie, aby som videl, že som nezabudol rozsvietiť. Zábudliví, si za nepatrný poplatok v servise môžu objednať preprogramovanie nastavenia na denné svietenie tak, aby sa stretávacie reflektory rozsvietili automaticky po naštartovaní.

V tomto modeli mechanicky ovládanú ručnú brzdu nahradila elektronická parkovacia brzda. Ovláda sa tlačidlom na prístrojovom paneli vľavo od volantu. Výhodou elektronickej brzdy ovládanej tlačidlom je, že na niekoľko sekúnd podrží vozidlo pri rozjazde do kopca. Odstránením pôvodnej pákovej brzdy sa uvoľnil priestor medzi sedadlami. Pokiaľ vodič nemá zapnutý bezpečnostný pás, aktivovaná elektronická parkovacia brzda vozidlo neodbrzdí. Odpadlo aj štartovanie otáčaním kľúča. Štart-stop sa aktivuje zasunutím celého diaľkového ovládača otvárania dverí do panelu elektronického zapaľovania. Tempomat od rýchlosti 30 km/h udržuje nastavenú rýchlosť.

zväčšiť obrázok Na množstvo a rozmanitosť úložných priestorov v interiéri sa nemôžem sťažovať. Odkladacie priestory sú vo dverách, kam sa dá vložiť 1,5 litrová fľaša, pod volantom je umiestnená vyklápacia schránka, nad rádiom dve priehradky na malé predmety, pod ovládaním klimatizácie je popolník, v stredovej konzole s posuvným krytom sú dva držiaky na poháre, priestor na okuliare je v strešnej konzole. Dostatočne veľký odkladací priestor je aj v stredovej opierke rúk a v palubnej doske pred spolujazdcom (chladená len spolu s klimatizáciou). Cestujúci na zadných sedadlách si môžu drobnosti odkladať do schránok vo dverách a v stredovej opierke rúk, ktorá má aj dva držiaky na poháre. Vo dverách na pravej strane je popolník.
A ešte jedno prekvapenie. Vodič má vždy po ruke rafinovane do obkladu dverí ukrytý veľký skladací dáždnik s logom VW. Túto imidžovú pomôcku (za príplatok) som ohodnotil ako veľmi užitočnú, nakoľko počas testovania takmer stále pršalo.
Príjemnú teplotu mi počas jazdy zabezpečovala dvojzónová klimatizácia Climatronic so samostatnou reguláciou teploty pre vodiča a spolujazdca. Ako som už spomenul, v sychravom počasí som často používal aj regulovanie vyhrievania a ventilácie interiéru. Výborným smerovaním výduchov sa zarosené okná dostatočne rýchlo spriehľadnili.
O hudobnú kulisu sa postaralo rádio RCD 310 s CD a MP3 prehrávačom s 8 reproduktormi, doplnené o multimediálnu zásuvku AUX-IN. Prút antény nahradila Diversity anténa integrovaná do zadného skla.
Systém diaľkového uzamykania vozidla je nastavený tak, aby v režime podržania tlačidla zamykania dverí vozidla (symbol zatvoreného zámku) po dobu najmenej dvoch sekúnd aktivoval aj elektrické zatváranie všetkých okien.

zväčšiť obrázok Do batožinového priestoru sa dá dostať cez zadnú kapotu stlačením koncernového znaku, alebo diaľkovým ovládačom. Z miesta vodiča sa otvára pomocou tlačidla na dverách. Kapota sa automaticky vyklopí pomocou plynových tlmičov. Zatvorenie kapoty vyžaduje silnejší švih alebo dodatočné pritlačenie. Nakladacia hrana je len o pár centimetrov nad úrovňou nárazníka, takže batožinu netreba vysoko zdvíhať. Aj keď by sa zdalo, že cez otvor nie je možné vložiť detský kočík, opak je pravdou. Výrobca udáva objem batožinového priestoru 485 litrov. V prípade potreby sa dá objem rozšíriť o ďalších 80 litrov na úkor plnohodnotného rezervného kolesa uloženého pod odnímateľným krytom podlahy. Priestor je síce plytký, ale dostatočne široký a dlhý. Operadlá zadného sedadla sú asymetricky delené. Po sklopení stredovej opierky a krytu operadla sa vytvorí otvor na prepravu dlhých predmetov. Po stranách batožinového priestoru sú ďalšie menšie odkladacie priestory a upevňovacie oká na uchytenie siete pre zabezpečenie stability prepravovanej batožiny. Na ľavej strane je aj sklopný hák na zavesenie tašky.

Motor a prevodovka

zväčšiť obrázok Pod kapotou, ktorej zdvih a polohu zabezpečuje plynová vzpera, sa ukrýva štvorvalcový radový 2-litrový motor (2.0 TDI/1.968 ccm) na motorovú naftu. Podľa údajov výrobcu dosahuje výkon 103 kW pri 4200 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 320 Nm pri 1750-2500 ot./min.. Vybavený je systémom priameho vysokotlakového vstrekovania paliva „Common-Rail“, ktorý nahradil predchádzajúcu technológiu čerpadlo-dýza (Pumpe Düse). Vďaka tomu je chod motora tichší, hodnoty spotreby paliva a emisií sú nižšie. Aj vďaka výborne odhlučnenému motorovému priestoru som chod motora takmer nepočul. Doterajší prevádzkový režim sa na motore nijako zvlášť neprejavil, správal sa rovnako dobre ako motor nový. Ani na šesťstupňovej manuálnej prevodovke som nepostrehol žiadne zmeny. Radenie prevodových stupňov má presné dráhy a prevodové stupne zapadajú hladko. Radiaca páka obtiahnutá kožou dobre padne do dlane. Šiesty prevodový stupeň som ocenil najmä pri ceste po diaľnici, pozitívne sa odzrkadlil na hlučnosti a spotrebe paliva. Pri ustálenej rýchlosti som na palubnom počítači odčítal takéto hodnoty spotreby paliva: pri zaradenom 5°, rýchlosť 90 km/h, 1950 ot./min., bola spotreba 3,8 l/100 km, pri zaradenom 6°, rýchlosť 90 km/h, 1550 ot./min., bola spotreba 3,7 l/100 km, pri zaradenom 6°, rýchlosť 110 km/h, 2000 ot./min., spotreba 4,8 l/100 km, pri zaradenom 6°, rýchlosť 130 km/h, 2300 ot./min., spotreba 5,8 l/100 km. Tieto hodnoty sú informatívne, predstavujú priemer niekoľkých okamžitých spotrieb na úseku cca. 2 km pri zapnutom tempomate. Počas testovania som najazdil 918 km, z toho 354 km v meste, 300 km mimo mesta a 264 km po diaľnici. Palubný počítač mi ukázal priemernú spotrebu 6,0 l/100 km a priemernú rýchlosť 37 km/hod. Tento pomerne úsporný motor prispieva aj k ochrane životného prostredia, nakoľko má filter pevných častíc, ktorý takmer úplne filtruje sadze z výfukových plynov.

Podvozok

zväčšiť obrázok S rázvorom kolies 2709 mm a svetlou výškou 114 mm vychádza z konceptu McPherson na prednej náprave (trojuholníkové spodné rameno s pružiacou jednotkou), vzadu je štvorprvková náprava. Uvedené riešenie prinieslo na jednej strane optimálnu dynamiku a bezpečnosť, na druhej strane komfort odvaľovania. Podvozok zabezpečuje výborný pôžitok z jazdy, v zákrutách sa prehnane nenakláňa a tlmí všetky nerovnosti. Na rozbitých cestách drží stopu výborne. Bol som zvedavý, ako obstojí na špeciálnej testovacej dráhe v rakúskom Pachfurte. Automobil som testoval na rôznych typoch povrchu (drsný, hladký, mokrý,...) ale aj na ploche, kde pravé kolesá brzdili na klzkom povrchu a ľavé na suchom asfalte. Na testovacej dráhe som jazdil zákrutou s klzkým povrchom, aby som vyvolal nedotáčavý alebo pretáčavý šmyk. Pri prejazdoch zákrutou mi pomáhal systém ESP (elektronický stabilizačný systém), ktorý sa osvedčil ako veľmi zväčšiť obrázokužitočný. Passat obstál aj na simulátori šmyku, ktorý pozostáva z prejazdu cez pohyblivú plošinu rýchlosťou 40-50km/h, pričom v momente, keď sa na plošine nachádzajú už len zadné kolesá vozidla, sa plošina rýchlo vracia do východzej polohy, pričom odhodí zadné kolesá do strany. Vodič v tom momente musí eliminovať umelo vyvolaný šmyk a snažiť sa dráhu vyrovnať natáčaním volantu do opačného smeru. Pri takomto manévri nerozhoduje len reakcia vodiča, ale aj stabilizačné systémy, ktorými je vozidlo vybavené. Testovacie jazdy vďaka mojím reakciám, ale hlavne vďaka technike vozidla, dopadli veľmi dobre (pozri video). Vozidlo v čase testovania bolo obuté pneumatikami PIRELLI P ZERO ROSSO 235/45 R17 97W (letný plášť) na diskoch z ľahkých zliatin 7,5J x 17 Macau.

Bezpečnosť

Vozidlo má množstvo prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti. ESP vrátane ABS, EDS, ASR, airbag vodiča, spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, 3-bodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách, ISOFIX systém na uchytenie 2 detských sedačiek na zadných sedadlách. Aj vďaka týmto prvkom bezpečnosti bol Passat ocenený pri Euro-NCAP-Crashteste piatimi hviezdičkami za ochranu cestujúcich.



Obstarávacia cena (spracované: 20.4.2010 z cenníkov z min. roku (apríl 2009) - ceny nie sú aktuálne)

Najnižšia cena modelu (1.6 Trendline) 22.920 € (690.487,92 Sk)
Základná cena s danou motorizáciou (2.0 TDI Trendline) 26.870 € (809.485,62 Sk)
Cena testovaného vozidla vrátane príplatkov 31.016 € (934.388,02 Sk)
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
Airbag vodiča, spolujazdca s deaktiváciou, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, ESP vrátane ABS, EDS a ASR, elektronická parkovacia brzda, tempomat, tretie brzdové svetlo, integrované smerovky LED vo vonk. spätných zrkadlách, 3-bodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách, ISOFIX systém na uchytenie 2 detských sedačiek na zadných sedadlách, imobilizér
Interiér:
Elektromechanický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, multifunkčný ukazovateľ, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, výškovo nast. sedadlo vodiča a spolujazdca s el. nast. bedernou opierkou sedadla vodiča a el. nastavovaním operadla vodiča, stredová opierka s odkladacím priestorom vpredu a výduchmi vzadu, komfortné sedadlá vpredu, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, slnečná clona so zrkadlom pred vodičom a spolujazdcom, prístrojový panel a stredová konzola s dekorom "Chrom matt", elektricky ovládané okna vpredu a vzadu, osvetlenie priestoru so stmavením a oneskorením, 2 lampy na čítanie vpredu, 2 lampy na čítanie vzadu s chrómovým kruhom, fajčiarska výbava, 2 držiaky na poháre vpredu, operadlá zadných sedadiel asymetricky delené, sklopné, s opierkou na ruky, otvor v operadle zadných sedadiel, 4-ramenný volant, klimatizácia poloautomatická CLIMATIC, podlahové koberčeky vpredu a vzadu, rádio RCD 310 s CD a MP3 prehrávačom, 2 x 20 W, 8 reproduktorov vpredu a vzadu, multimediálna zásuvka AUX-IN v priehradke pred spolujazdcom, diversity anténa, integrovaná v zadnom skle
Exteriér:
El. ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, zadné svetlá s technológiou LED, determálne sklá, nárazníky vo farbe karosérie, spätné zrkadlá vo farbe karosérie, chrómový rám masky chladiča vpredu, bočné ochranné lišty chrómové, chrómové lišty okolo bočných okien, oceľové disky 6,5J x 16 pneu 205/55 R16, plnohodnotná oceľová rezerva, Longlife Service (max. 30 000 km, alebo 2 roky)
Príplatková výbava • lak – metalíza = 586,00 € (17.653,84 Sk)
• rezervné koleso z ľahkých zliatín = 228,00 € (6.868,73 Sk)
• hmlové svetlá vpredu = 248,00 € (7.471,25 Sk)
• trojramenný volant a radiaca páka v koži = 198,00 € (5.964,95 Sk)
• elektronická dvojzónová klimatizácia CLIMATRONIC s nepriamym ofukovaním = 420,00 € (12.652,92 Sk)
• 4 disky z ľahkej zliatiny 7,5J x 17 pneu 235/ 45 R17 MACAU = 890,00 € (26.812,14 Sk)
• alarm Plus so zálohovou sirénou, kontrola vnútorného priestoru, ochrana proti odtiahnutiu = 376,00 € (11.327,38 Sk)


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 20.4.2010 z cenníkov z min. roku (apríl 2009) - ceny nie sú aktuálne)

Popis Volkswagen Passat 2.0 TDI Comfortline Citroën C5 2.0 HDi Dynamique Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna
Motor 2.0 TDI 2.0 HDi 2.0 D-4D
Uloženie / počet valcov R / 4 R / 4 R / 4
Preplňovanie áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 103/4200 100/4000 93/3600
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 320/1750 320/2000 310/1800
Prevodovka mechanická 6-stupňová 6-stupňová 6-stupňová
Pohon predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 209 204 200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 9,8 10,6 9,7
Dĺžka (mm) 4765 4779 4695
Šírka (mm) 1820 1860 1810
Výška (mm) 1472 1458 1480
Rázvor (mm) 2709 2815 2700
Počet dverí/miest 4/5 4/5 4/5
Objem batož. priestoru (l/VDA) 485 439 509
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,6 5,8 5,1
Cena modelov bez príplatkov (€/Sk) 28.070 /
845.636,82
28.314 /
852.987,56
25.100 /
756.162,60
Cena porovnateľne vybaveného modelu (€/Sk) 31.016 /
934.388,02
28.841,78 /
868.887,46
25.700 /
774.238,20

Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 SKK

Rozdiely vo výbave:

Citroën C5
má naviac: kolenný airbag vodiča, el. sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, dažďový senzor, ovládanie autorádia pod volantom
nemá: elektronickú parkovaciu brzdu, el. nast. bedernú opierku sedadla vodiča a el. nast. operadlo vodiča, 8 reproduktorov (má 6 reproduktorov), alarm so zálohovou sirénou, kontrolou vnút. priestoru, ochranou proti odtiahnutiu, radiaca páka v koži

Toyota Avensis
má naviac: el. sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, vyhrievanie skla pod prednými stieračmi, dažďový senzor, vyhrievanie predných sedadiel, ovládanie audiosystému na volante, kolenný airbag vodiča
nemá: elektronickú parkovaciu brzdu, el. nast. operadlo vodiča, 8 reproduktorov (má 6 reproduktorov), alarm so zálohovou sirénou, kontrolou vnút. priestoru, ochranou proti odtiahnutiu, disky z ľahkých zliatin 7,5 x 17


Záverečné hodnotenie

Passat je prepracovaný do posledných detailov s typickou nemeckou precíznosťou. Napriek veľkej konkurencii si dlhodobo zachováva veľkú obľúbenosť, v dôsledku čoho si aj ako jazdený drží pomerne vysokú predajnú hodnotu. Zo štatistík vyplýva, že tento model si našiel uplatnenie ako firemný, ale aj ako rodinný automobil. Kombinácia techniky, kvality, výbavy v porovnaní s cenou, za ktorú tento jazdený model Weltauto ponúka je veľmi výhodná (19.999 Eur). Keď zoberiem v úvahu, že vozidlo je v prevádzke len rok (04/2009), má najazdené len niečo vyše 23.000 kilometrov a predajca naň poskytuje záruku ako na nové vozidlo, tak 35,5%-ný pokles ceny voči obstarávacej cene nového vozidla stojí za zamyslenie.
V čase testovania modelu Passat 2.0 TDI Comfortline malo Weltauto v ponuke aj niekoľko jazdených modelov Passat Trendline 2.0 TDI (81 kW) s 5. stupňovou manuálnou prevodovkou za cenu 16.899 Eur. Ten však neobsahuje tempomat, multifunkčný ukazovateľ, výškovo nast. sedadlo spolujazdca, el. nast. bedernú opierku sedadla vodiča a el. nast. operadlo vodiča, komfortné sedadlá vpredu, el. ovládané okná vzadu, 2 lampy na čítanie vzadu, otvor v operadle zadných sedadiel, bočné ochranné chrómové lišty, chrómové lišty okolo bočných okien a disky z ľahkých zliatin.

Video k testu vykonala spoločnosť SuperDrive, s.r.o.


Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Dňa: 22.4.2010
Redaktor: Ing. Václav Ptáček
Foto: Ing. Václav Ptáček
  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]