Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI Comfortline (02/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.hron, 23.02.2010;

Prvá generácia Golfu Plus, ktorá vychádza z Golfu piatej generácie nie je na slovenskom trhu žiadnou novinkou. Len nedávno bol však nahradený nástupcom. To znamená, že pokiaľ rozmýšľate nad kúpou „päťkového“ Golfu Plus, budete musieť zamieriť do nejakého autobazáru. Jednou z možností je sieť autobazárov Weltauto, ktorú zastrešuje spoločnosť Porsche Slovakia, s.r.o. Práve táto spoločnosť nám vozidlo na test zapožičala.





Plus znamená niečo naviac

zväčšiť obrázok Prečo práve ojazdený Golf Plus? V súčasnej dobe je to totiž relatívne zaujímavá kúpa. Vzhľadom na situáciu na trhu s ojazdenými automobilmi a uvedeniu jeho nástupcu je teraz jeho cena veľmi zaujímavá. Samozrejme pre toho, kto takýto typ automobilu zháňa. Spoločnosť Weltauto patrí k tým, kde nájdete predovšetkým veľmi zánovné vozidlá v dobrom technickom stave so zárukou. Preto aj nami testovaný Golf Plus bol takmer nový.

Dizajnovo nie je Golf Plus príliš výrazný, ale počas nášho testu sme zistili, že sa ich po slovenských cestách preháňa viac ako sa na prvý pohľad zdá. A kto si nepotrpí na dizajnové výstrelky získa pomaly starnúci dizajn a veľmi kvalitné, hodnotné vozidlo. Zároveň, v rámci VW koncernu, snáď aj menší záujem zlodejov. Čo je podľa nášho názoru hodnota, ktorá sa nielen na Slovensku cení. Nehovoriac o zostatkovej hodnote pri ďalšom predaji, ktorá je u vozidiel VW na veľmi dobrej úrovni.

Výbava Plus interiér

zväčšiť obrázok V našom teste išlo o verziu s naftovým a dobre známym motorom 1.9 TDI (PD) s výkonom 77 kW a vo výbave Comfortline. Tá obsahuje bežne potrebné prvky výbavy ako 6 airbagov, ABS, protipreklzový systém ASR, 4x elektrické sťahovanie okien, el. nastaviteľné spätné zrkadlá, palubný počítač s Maxi DOT (veľký displej na prístrojovom paneli medzi otáčkomerom a rýchlomerom), parkovacie senzory vzadu, automatickú klimatizáciu, rádio s CD prehrávačom (prehrá aj MP3), tempomat, atď... v podstate nám na palube nič nechýbalo.

Naviac u Volkswagenu, a tento nie je výnimka, je všetko tam, kde by ste to očakávali a taktiež to dobre funguje. Z interiéru musíme vyzdvihnúť perfektne fungujúci systém kúrenia a ventilácie, ktorý aj za veľmi mrazivého počasia rozmrazí všetky okná behom 5 minút jazdy a po takejto dobe začína aj kúriť. Na diesel veľmi solídny výkon.

Aj ostatné systémy a prvky ovládania sú intuitívne, dobre fungujúce a ovládače kvalitne spracované. Ostatne ako celý interiér, tým je Volkswagen povestný. Predné sedadlá sú výškovo nastaviteľné s bedrovými opierkami a niet im čo vytknúť. Sedí sa o niečo vyššie, na čo si zvyknete celkom rýchlo. Najväčšie prekvapenie nás čakalo na zadných sedadlách, ktoré sú delené 1:2 a v danom pomere aj sklopné a posuvné. Priestor na zadných sedadlách je na danú kategóriu obdivuhodný. Meriam 180 cm a pri nastavení vodičovho sedadla si za seba pohodlne sadnem a mám dostatok priestoru na nohy aj hlavu. Celkovo je interiér prekvapivo vzdušný.

zväčšiť obrázok Batožinový priestor je priemerný, no dá sa však zväčšiť posunutím zadných sedadiel zhruba o 15 cm. V našom prípade však tento úkon nemal efekt, lebo bola vo vozidle nainštalovaná pevná deliaca mreža N1 kvôli odpočtu DPH. Spoločnosť Porsche Slovakia však intenzívne pracuje na tom, aby bolo možné deliacu mrežu demontovať pri zachovaní možnosti odpočítať DPH pre podnikateľov. Hlavne to však naplno umožní využiť variabilitu batožinového priestoru a interiéru.

Odkladacích priestorov je vo vozidle dostatok, praktické sú zásuvky pod prednými sedadlami. Testované vozidlo bolo vybavené taktiež príplatkovými výklopnými schránkami na strope v strede.

Motor Plus podvozok

zväčšiť obrázok Čo sa týka podvozku a motoru, tak náš názor je taký, že podvozok znesie aj tie najprísnejšie kritéria a určite patrí k tomu najlepšiemu, čo môžete v tejto kategórii kúpiť. Jazdné vlastnosti perfektné, ovládateľnosť aj bez ESP výborná. Podvozok tlmí nerovnosti skvele. O mnoho lepšie ako vozidlá o niekoľko kategórií vyššie a aj veľké rázy od kolies sa do interiéru prenášajú veľmi tupo a tlmene. O kvalite podvozku sme sa presvedčili aj jazdami na rôznych povrchoch testovacej dráhy v rakúskom Pachfurthe. Vozidlo sme nešetrili a pod odborným dohľadom inštruktora v extrémnych podmienkach krotili kone pod kapotou. Napriek tomu, že testovaný model nebol vybavený stabilizačným systémom ESP, Vozidlo sme bez problémov udržali v priamom smere aj počas intenzívneho brzdenia, pričom pravé kolesá brzdili na hladkom a ľavé na drsnom podklade. Ani podvozok Golfu Plus a ani naše jazdecké umenie nesklamali.

zväčšiť obrázok Motor je takmer všetkým dobre známy, jedná sa o koncernový motor o objeme 1896 ccm s výkonom 77 kW pri 4000 ot/min. a krútiacim momentom 250 Nm pri 1900 ot/min., ktorý nájdete aj v iných modeloch VW, v Škodovkách, v Seatoch aj v Audinách. Motor je konštrukčne starší, ale svoju robotu odvádza statočne. Je trocha hlučnejší, hlavne za studena a nie je až tak pružný, ako súčasné novo vyvinuté pohonné jednotky, ale na druhú stranu sa vám odvďačí spoľahlivosťou a slušnou spotrebou paliva. Nám sa podarilo ísť mimo mesta na vzdialenosti cca. 300 km (z toho cca. 200 po diaľnici) priemerne za 3.9 litra na 100 km. Samozrejme je to extrém, ale dá sa to. Inak sme behom testu spotrebovali priemerne do 6 l/100km v bežnej premávke (cca. 450 km mimo mesta a 250 km po meste).


Bezpečnosť Plus…

Vozidlo je vybavené dnes už bežnými bezpečnostnými prvkami ako sú ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdných síl a brzdovým asistentom, 6x airbag (vodič + spolujazdec, 2x bočné vpredu a hlavové vpredu aj vzadu), trojbodové bezpečnostné pásy vpredu a vzadu (predné s napínačmi a obmedzovačmi). Volkswagen Golf hatchback piatej generácie získal v nárazových testoch Euro NCAP 5 hviezdičiek, čo je najvyšší možný počet a tým pádom môžeme predpokladať, že VW Golf Plus bude určite na podobnej bezpečnostnej úrovni.


Nadobúdacia cena (spracované: 23.2.2010 z cenníkov z min. roku - ceny nie sú aktuálne)

Najnižšia cena:
Golf Plus 1.4 Trendline
16.467 € (496.084,84 Sk)
Základná cena s danou motorizáciou:
Golf Plus 1.9 TDI Trendline
20.115 € (605.984,49 Sk)
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Golf Plus 1.9 TDI Comfortline
22.459 € (676.599,83 Sk)
Štandardná výbava: Bezpečnosť a ochrana:
Airbag vodiča a spolujazdca s deaktiváciou spolujazdca, bočné a hlavové airbagy, ABS, ASR, EBV, hmlové svetlá vpredu, zadné svetlá s technógiou LED, tretie brzdové svetlo, trojbodové bezpečnostné pásy s napínačmi na predných sedadlách, bočné smerovky integrované vo vonkajších zrkadlách, aktívne opierky hlavy vpredu, 3 výškovo nastaviteľné opierky hlavy vzadu, ISOFIX systém na uchytenie 2 detských sedačiek na zadných sedadlách
Interiér:
Elektromechanický posilňovač riadenia s meniacim sa účinkom v závislosti na rýchlosti, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, odkladacie schránky pod prednými sedadlami, sklápacie stolíky na operadlách predných sedadiel, variabilná podlaha batožinového priestoru, centrálne zamykanie s dialkovým ovládaním, sklápací kľúč, el. ovládané okná vpredu aj vzadu, el. ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, klimatizácia Climatic, 3-ramenný volant, výškovo nastaviteľné predné sedadlá s bedrovými opierkami vpredu, asymetricky delené zadné sedáky sklápateľné a posuvné s nastavením sklonu a stredovou opierkou, tempomat, alarm, parkovacie senzory vzadu, palubný počítač, rádio RCD 210 s CD MP3 a 4 reproduktormi, ukazovateľ vonkajšej teploty
Exteriér:
15” disky z ľahkých zliatin s pneu 195/65 R15, determálne sklá, nárazníky vo farbe karosérie, ochranné čierne lišty, predná maska vo farbe vozidla, dojazdová rezerva
Výbava za príplatok k základnej cene: • lak – metalíza = 500,00 € (15.063,00 Sk)
• multifunkčný palubný počítač = 65,00 € (1 958,19 Sk)
• 3-ramenný kožený volant a radiaca páka = 170,00 € (5 121,42 Sk)
• odkladacie priestory v strope = 147,00 € (4 428,52 Sk)
• stredová opierka vpredu s odkladacím priestorom = 230,00 € (6 928,98 Sk)
• Climatronic – autom. klimatizácia = 183,00 € (5 513,06 Sk)
• rádio RCD 310 s CD MP3, 4x20W = 148,00 € (4 458,65 Sk)
• lakované bočné ochranné lišty = 116,00 € (3 494,62 Sk)




Porovnanie s konkurenciou (spracované: 23.2.2010 z cenníkov z min. roku - ceny nie sú aktuálne)

Popis Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI Comfortline Seat Altea 1.9 TDI Style Renault Scénic 1.5 dCi Dynamique
Motor 1.9 TDI 1.9 TDI 1.5 dCi
Uloženie / počet valcov R / 4 R / 4 R / 4
Preplňovanie áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 77/4000 77/4000 78/4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 250/1900 250/1900 240/2000
Prevodovka mechanická 5-stupňová 5-stupňová 6-stupňová
Pohon predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 183 183 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 12,1 12,3 12,4
Dĺžka (mm) 4206 4282 4344
Šírka (mm) 1759 1768 1845
Výška (mm) 1580 1576 1678
Rázvor (mm) 2578 2578 2703
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5
Objem batož. priestoru (l/VDA) 395-505 409 522
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,4 5,4 5,2
Cena modelov bez príplatkov (€/Sk) 20.900 /
629.633,40
19.445 /
585.800,07
18.890 /
569.080,14
Akčná cena (€/Sk) - - -
Cena porovnateľne vybaveného modelu (€/Sk) 22.459 /
676.599,83
20.355 /
613.214,73
19.190 /
578.117,94

Rozdiely vo výbave:

Seat Altea
má naviac: ESP, kontrola zmeny tlaku v pneumatikách, el. sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, ovládanie rádia na volante
nemá: sklápateľné stolíky na operadlách predných sedadiel

Renault Scénic
má naviac: ESP, el. sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, poloautomatická ručná brzda, dažďový a svetelný senzor, sklopné sedadlo spolujazdca ako stolík, ovládanie rádia na volante
nemá: alarm s kontrolou vnútorného priestoru, odkladacie priestory v strope



Naše hodnotenie Plus cena

Záverom by sme poznamenali, že VW Golf Plus je skutočné plus oproti bežnému Golfu. Hlavne vďaka variabilite interiéru a priestornosti. Nami testovaný Golf Plus je veľmi vyvážená porcia toho, čo naozaj v reálnom živote využijete a ponuka v rámci siete autobazárov Weltauto je cenovo veľmi zaujímavá. Testovaný voz bol po prvýkrát registrovaný koncom roka 2009 a najazdené mal málo, niečo okolo 10.000 kilometrov. Predajná cena cez niektorý z bazárov Weltauto je 14.355,- EUR s DPH, čo je zhruba o 36% menej ako bola cena nového auta. A to sa naozaj oplatí.

Video k testu vykonala spoločnosť SuperDrive, s.r.o.




Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Dňa: 23.2.2010
Redaktor: Pavel Hron
Foto: Pavel Hron + Peter Mauer
  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]