Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Renault Mégane Grandtour (novinka 6/2009)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 25.06.2009;

Elegantná a dynamická karoséria

Nový Renault Mégane Grandtour dopĺňa rodinu Mégane karosériou, ktorá nadväzuje na jej štylistický jazyk. Ozvláštňuje ho športovým nádychom, ktorý ale neuberá nič z úžitkových vlastností a variability, ktorú očakávajú majitelia vozidiel s týmto typom karosérie. Nárast rázvoru o 62 mm oproti hatchbacku zaistil veľký vnútorný priestor. Línia okien je dlhá a plynulá a pokojne prebieha až do zadnej časti.

zväčšiť obrázok Klesanie strechy, natiahnuté bočné okná a sklon zadnej steny dodávajú vozidlu elegantný a dynamický ráz. Pochrómované pozdĺžne nosníky opticky zlepšujú vzhľad celého vozidla. Nenútenú eleganciu profilu vozidla podčiarkuje tvar zadnej časti vozidla. Logo automobilky sa dostalo do výrezu piatych dverí. Zaoblené tvary zadných partií, zložené z dvoch častí, z ktorých jedna zasahuje do piatych dverí, potvrdzujú silnú identitu tohto vozidla s karosériou kombi. Pocit robustnosti a sily zosilňujú aj výrazne tvarované a zaoblené blatníky a plastické tvary karosérie.

Nárast rozmerov v prospech pohodlia všetkých pasažierov

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Nový Renault Mégane Grandtour aj vďaka dĺžke 4,56 m bez problémov privíta na palube piatich pasažierov spolu s ich batožinou. Vpredu ťaží vodič a spolujazdec z výšky na hlavu s hodnotou 890 mm a šírky v oblasti lakťov 1 475 mm, ktorá je medzi najlepšími v segmente. Ergonómia miesta vodiča prešla vážnou premenou. Ideálnu pozíciu si nájdu vodiči všetkých telesných rozmerov, k čomu im pomáhajú široké možnosti nastavenia sedadla: do výšky sa dá zdvihnúť o 70 mm, čo je najlepšia hodnota v segmente, v pozdĺžnom smere sa dá posúvať o 240 mm, nechýba ani nastavovanie sklonu sedadla a tuhosti bedrovej opierky, ako aj nastavovanie výšky a sklonu hlavovej opierky.

Okrem toho, aj volant sa dá nastavovať vo dvoch smeroch: do výšky v rozsahu o 5,1° a do hĺbky o 45 mm. Jednoduchší je aj prístup k pedálom: brzdový pedál je oproti plynovému o 30 mm širší a o 10 mm dlhší, aby sa zjednodušila ich identifikácia a stláčanie pri brzdení. Z nárastu rázvoru o 62 mm oproti hatchbacku profituje priestor pre zadných pasažierov, nakoľko hodnota miesta na kolená je 218 mm (+ 61 mm oproti hatchbacku), čo ho radí na vrchol segmentu.

Variabilita a úžitkové vlastnosti, ktoré sa prispôsobia všetkým klientom

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Nový Renault Mégane Grandtour má objem batožinového priestoru 491 dm3, čo je jedna z najväčších hodnôt v triede. Podľa potreby môže jednoduchým pohybom ruky narásť až na 1 562 dm3. Variabilný priestor pojme predmety dlhé až 2 550 mm.

Prístup do batožinového priestoru je oproti Mégane II Grandtour jednoduchší, lebo nakladacia hrana sa nachádza iba 561 mm nad zemou, čo je jedna z najnižších hodnôt v segmente. Veľký a prístupný batožinový priestor je veľmi praktický a s pomocou polotuhej priečky sa dá jednoducho rozdeliť na dva priečinky. Vzniknutý oddiel v prednej časti batožinového priestoru pojme drobné predmety. Pod jeho podlahou sú dva priečinky s celkovým objemom 5 litrov, ktoré sú ako stvorené na uloženie výstražného trojuholníka či bezpečnostnej vesty.

zväčšiť obrázok Aby nový Renault Mégane Grandtour vyhovel požiadavkám viacerých klientov, ponúka veľmi variabilný batožinový priestor:
- sklopné operadlá zadných sedadiel delené v pomere 1/3 – 2/3, ktoré jednoduchým pohybom zväčšia batožinový priestor. Batožinový priestor a zadnú časť sedadiel spojí krycia plocha, ktorá zabezpečí, aby posúvaný náklad nespôsobil žiadne poškodenia čalúnenia,
- preklopenie operadla sedadla predného spolujazdca, ktoré spolu s predchádzajúcou úpravou dovolí prepravovať predmety s dĺžkou až 2 550 mm,
zväčšiť obrázok - preklopenie sedákov zadnej lavice delenej v pomere 1/3 – 2/3, čo vytvorí dokonale rovnú nakladaciu plochu s objemom 1 483 dm3,

Nový Renault Mégane Grandtour má aj premyslený odkladací priestor v podlahe na odloženie krytu batožinového priestoru. V prípade, ak treba prepraviť rozmerný náklad, dá sa schovať do pripraveného priestoru za sklopenými zadnými sedadlami. V interiéri je pasažierom k dispozícii celkovo 25 l úložných priestorov, ktoré si podelili skrinka pred spolujazdcom (9 l), stredová konzola (5,6 l), priehradky v predných a zadných dverách, schránky pod nohami vodiča a spolujazdca a kapsy v operadlách predných sedadiel.

Dostupné užitočné technológie

zväčšiť obrázok Nový Renault Mégane Grandtour prichádza s ponukou prvkov výbavy, ktoré sa v triede kompaktných kombi tak často nevyskytujú: Dva druhy navigačných prístrojov: Carminat TomTom® a Carminat Bluetooth® DVD.

1. Úplne nový integrovaný systém Carminat TomTom®, vyvinutý s exkluzívnym partnerom TomTom, za cenu 490 eur. Systém je vždy pripravený na používanie, jednoducho sa používa a má všetky navigačné funkcie, medzi ktorými sú: zobrazovanie presných a detailných máp na obrazovke s uhlopriečkou 5,8 palca, dopravné informácie s ponukou alternatívnych trás, rýchlostné obmedzenia, mnoho záujmových bodov, varovanie na radary (v závislosti od krajiny) a mnoho možností osobného nastavenia. Mapové podklady sú na SD karte a zväčšiť obrázok jednoducho sa aktualizujú z internetovej stránky http://www.renault-multimedia.com

2. Carminat Bluetooth® DVD, špičkový navigačný systém zabudovaný do palubnej dosky s obrazovkou s uhlopriečkou 7 palcov s ovládacou jednotkou, meničom na 6 CD, kompatibilný s MP3/WMA, multimediálnym pripojením „PLUG MUSIC“ a hlasovým ovládaním navigačných funkcií a telefónu cez Bluetooth®.

Inovatívna palubná doska s dvojitými budíkmi, ktoré spájajú analogické zobrazovanie otáčkomera a digitálny rýchlomer, čo zaručuje jednoduchšie a rýchlejšie odčítanie a spoľahlivejšiu vizuálnu kontrolu rýchlosti. Digitálny rýchlomer zahŕňa aj vizuálne zobrazovanie informácií o stave tempomatu/obmedzovača rýchlosti. Poloautomatická ručná brzda, ktorá sa automaticky aktivuje pri vypnutí motora a odpája sa po naštartovaní a stlačení plynového pedálu. Karta na vstup do vozidla bez použitia kľúča, ktorá zároveň automaticky zamkne vozidlo, keď sa od neho vzdiali. Autorádio „3D Sound by Arkamys®“, ktoré sa stará o ideálny priestorový zvuk a vie digitálne „zdvihnúť“ reproduktory do úrovne uší cestujúcich. Zvuk sa môže upraviť aj podľa počtu cestujúcich a ich pozícii vo vozidle.

Jazdné vlastnosti na vysokej úrovni

zväčšiť obrázok Nový Renault Mégane Grandtour má dynamické jazdné vlastnosti, ktoré zodpovedajú očakávaniam, vyvolaným tvarom karosérie. Vozidlo je obratné a mrštné, jazdné vlastnosti sú predvídateľné a čitateľné.

Technická DNA z rodiny nového Méganu:
Nový Scénic dostal, po vzore ostatných modelov rodiny Mégane, prednú nápravu typu pseudo McPherson, spojenú s novou „rohatou“ nápravnicou (tlmiace prvky rohov nápravnice majú priemer 62 mm). Toto riešenie minimalizuje bočný posun nápravnice voči karosérii a zaručuje vynikajúcu presnosť riadenia. Vzadu pracuje tuhá náprava s priečkou s programovanou deformáciou. Jej uzatvorený profil spolu s dutým predným stabilizátorom zvyšujú torznú tuhosť celého vozidla a zároveň znižuje jej hmotnosť.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Tuhosť predného stabilizátora stúpla o 6% a napriek vyššej hmotnosti dosahuje rovnaké jazdné vlastnosti ako hatchback. Flexibilné uloženie tlmičov vpredu s hodnotou 21 mm/100 DaN (zhodnou s hatchbackom) a 22 mm/100 DaN vzadu (+10% oproti hatchbacku), spolu s prepracovaným pružením, zaručujú perfektné skrotenie vertikálnych pohybov a podpisujú sa pod pokojné správanie sa karosérie. Nakláňanie sa vozidla v zákrutách, uhol, ktorý charakterizuje naklonenie sa vozidla v zákrute, je najmenší spomedzi kombi vozidiel a hodnotou 0,42°/ms-² sa nový Renault Mégane Grandtour rovná s hatchbackom, pričom predchodca dosahoval hodnotu 0,48°/ms-².

Nový Renault Mégane Grandtour ťaží z vylepšení v oblasti presnosti riadenia, ktoré sa objavili na päťdverovom modeli Mégane:
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok - Zlepšené riadenie: priečny pohyb je vďaka « rohatej nápravnici » oproti predchodcovi trojnásobne menší.
- Zlepšenie presnosti riadenia a komfortu zadnej nápravy, ktoré sa dosiahlo oddelením funkcií tlmenia a vedenia vozidla, čo sa podarilo použitím dvojzložkových silentblokov.
- Vývoj elektronického posilňovača riadenia: teraz je presnejšie a rýchlejšie reaguje na pokyny vodiča (výkonnejší procesor, rýchlejší indukčný snímač, lepšia dynamická spätná väzba motora posilňovača). Jemnejšia práca s volantom má prínos aj v podobe lepšej informovanosti vodiča o stave vozovky v zákrute a tým pádom môže do nej lepšie a bezpečnejšie nasmerovať vozidlo.

V závislosti od motora sú k dispozícii nasledovné rozmery kolies a pneumatík:
- 195/65 (na 15-palcových kolesách),
- 205/55 (16-palcové kolesá),
- 205/55 and 225/50 (17-palcové kolesá).

Výkonné motory, ohľaduplné voči životnému prostrediu

Nový Renault Mégane Grandtour disponuje širokým výberom motorov a prevodoviek, ktoré sa prispôsobili potrebám klientov a prinášajú výhodný a vyvážený pomer medzi výkonom /spotrebou /vylučovanými emisiami /prevádzkovými nákladmi.

Motor 1.5 dCi - prichádza v 2 výkonových úrovniach
zväčšiť obrázok Naftová ponuka zahrnuje. Nový Renault Mégane Grandtour bude mať pod kapotou 5 naftových motorov. Prvým z nich je motor s objemom 1.5 l, ktorý si získal popularitu skromnou spotrebou a jazdnými výkonmi. Agregát so zdvihovým objemom 1461 cm3 prichádza v 2 výkonových verziách: dCi 85, spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a dCi 105 spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Ako je pravdou, tieto motory sa vyznačujú nízkymi emisiami CO2, čo im zabezpečilo označenie značkou Renault eco2:
• 118 g/km v prípade motora dCi 85
• 120 g/km v prípade motora dCi 105
Motory majú nízku priemernú spotrebu paliva v zmiešanom cykle na úrovni 4,4 l/100 km a 4,8 l/100 km, čo im v spolupráci so 60-litrovou nádržou zaručuje dojazd 1200 km.

Motor dCi 130
Tento motor bol značne prepracovaný. Nový Renault Mégane Grandtour vybavený takouto pohonnou jednotkou a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou má kombinovanú spotrebu iba 5,1 l/100km.
Najvyšší výkon motora s objemom 1870 cm3 je 96 kW (130 k) pri 3750 otáčkach za minútu, maximálny krútiaci moment 300 Nm je k dispozícii od 1750 otáčok za minútu. Hodnoty sa podarilo dosiahnuť vďaka upravenej variabilnej geometrii lopatiek turbodúchadla. Zahnuté lopatky prispievajú k okamžitej reakcii a k rýchlejšiemu nástupu výkonu. Vstrekovač so 7 otvormi (predtým so šiestimi) zaisťuje jemnejšie a efektívnejšie vstrekovanie paliva. Okrem zlepšenej dynamiky a nízkej hlučnosti má Renault Mégane Grandtour aj optimálnu spotrebu paliva. Motor dCi 130 je úžasne tichý a výkonný, ale tiež je ohľaduplný k životnému prostrediu pri emisiách iba 134 g/km CO2.

Motor 2.0 dCi prichádza vo dvoch výkonových verziách
zväčšiť obrázok Paletu naftových motorov dopĺňa agregát s objemom 2,0 l vo dvoch výkonových verziách: dCi 150 FAP s automatickou prevodovkou a dCi 160 FAP so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Motor 2.0 l dCi je z pohľadu výkonu a krútiaceho momentu najsilnejším 4-valcovým agregátom v motorovej ponuke modelov Mégane. V kombinácii so 6-stupňovou automatickou samopripôsobivou prevodovkou alebo so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dáva výkon 110 kW (150 k), resp. 118 kW (160 k).

Je vybavený filtrom pevných častíc (obnovuje sa spaľovaním), ktorý má tú výhodu, že dokáže fungovať bez prísad. S motorom dCi 150 a automatickou prevodovkou (dostupnosť závisí od trhu) ponúka nový Renault Mégane Grandtour výnimočné potešenie jazdy s plynulým radením prevodových stupňov. Okrem výkonu, nízkej hlučnosti a ohľaduplnosti voči životnému prostrediu, patria motory dCi 150 a dCi 160 s výkonom 110 kW (150 k) pri 4000 otáčkach za minútu resp. 118 kW (160 k) pri 3750 otáčkach za minútu medzi najvýkonnejšie vo svojej triede. Maximálny krútiaci moment je 360 Nm (dCi 150), resp. 380 Nm (dCi 160) od 2000 otáčok za minútu a oba motory ľahko a rýchlo dosiahnu 5000 otáčok za minútu.

Vstrekovanie paliva pod tlakom 1600 barov a piezoelektrické vstrekovače, pokročilý profil piestov a variabilná geometria lopatiek turba zaisťuje výnimočnú výkonnosť. Motory sú tiež vybavené dvomi vyvažovacími hriadeľmi proti vibráciám a hluku a poskytujú výnimočnú radosť z jazdy a pohodlie. Vďaka ultrarýchlemu predhriatiu sviečok motory zapaľujú okamžite, dokonca aj v extrémne chladnom počasí (mínus 23°C).

Nový zážihový preplňovaný motor TCe 130
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok V závislosti od trhu je nový Renault Mégane Grandtour v ponuke so štyrmi benzínovými motormi, vrátane nového TCe 130 (Turbo Control efficiency).
Nový motor TCe 130, vyvinutý v rámci aliancie Renault-Nissan, je dokonalou ilustráciou skúsenosti so zmenšovaním objemu. Je obzvlášť ohľaduplný k životnému prostrediu, pri spotrebe 7,1 l/100 km dosahuje emisie CO2 168 g/km. Táto nová pohonná jednotka s objemom 1 397 cm3 spája výkon 1,8-litrového motora (96 kW/130 k) a krútiaci moment 2,0-litrového motora (190 Nm). Má 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Tieto hodnoty sa podarilo dosiahnuť s pomocou:
- prác na vnútornom tvare spaľovacieho priestoru a lepším odvodom spalín do výfuku,
- použitia plne variabilného nastavovania časovania nasávacích ventilov, čo umožňuje využívať dostatok výkonu v celom spektre otáčok,
- použitia hliníka na maxime motorových dielcov, čo v konečnom dôsledku znížilo spotrebu.

Motor 1.6 16V prichádza vo dvoch výkonových verziách
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Nový Mégane Grandtour môže mať pod kapotou aj motor s objemom 1.6 l a vo verzii s výkonom 73 kW (100 k) spolupracuje s 5-rýchlostnou manuálnou prevodovkou, v prípade výkonu 81 kW (110 k) je spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Motor TCe 180
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Motor TCe 180 je ďalšou evolúciou bloku motora so zdvihovým objemom 1 998 cm3 s prepĺňaním, ktorý má jedinečné reakcie na stláčanie plynového pedálu. Motor je veľmi pružný už od nízkych otáčok vďaka krútiacemu momentu 300 Nm pri 2 250 ot/min, ktorý mu zaručuje turbo twin-scroll, schopné veľmi rýchlych reakcií na potreby motora. Na natočenie plynového pedálu reaguje už od 1 200 ot/min. Motor spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Prispôsobivé servisné intervaly
Okrem zvýšenia výkonu a potešenia z jazdy sa vývojové práce zamerali aj na predĺženie servisných intervalov. Nový Renault Mégane Grandtour má servisný interval predĺžený na 2 roky alebo 30.000 km, čo pre klienta znamená nižšie prevádzkové náklady.


Údržba naftových motorov 2.0 dCi 1.9 dCi 1.5 dCi 105 1.5 dCi 85
Prehliadka/Výmena/Olej. filter 30 000 km / 2 roky s OCS* 20 000 km / 2 roky
Remeň na príslušenstvo 160 000 km / 6 rokov
Rozvodový remeň 160 000 km / 6 rokov
Vzduchový filter 30 000 km / 4 roky 60 000 km / 4 roky 80 000 km / 4 roky
Palivový filter 60 000 km / 6 rokov
Peľový filter 30 000 km / 2 roky 20 000 km / 2 roky
Chladiaca kvapalina 120 000 km / 4 roky
Brzdová kvapalina 120 000 km / 4 roky
Klimatizácia záruka na celú životnosť vozidla



Údržba benzínových motorov TCE 180 TCE 130 1.6 16V
Prehliadka/Výmena/Olejový filter 30 000 km / 2 roky s OCS*
Remeň na príslušenstvo 120 000 km / 6 rokov
Rozvodový remeň 120 000 km / 6 rokov reťaz na celú životnosť 120 000 km / 6 rokov
Vzduchový filter 60 000 km / 4 roky 90 000 km / 4 roky
Peľový filter 30 000 km / 2 roky
Zapaľovacie sviečky 60 000 km
Chladiaca kvapalina 120 000 km / 4 roky
Brzdová kvapalina 120 000 km / 4 roky
Klimatizácia záruka na celú životnosť vozidla

* OCS : Oil Control System, zariadenie, ktoré prepočítava interval, kedy treba ísť na výmenu oleja a ochraňuje motoristov, ktorí jazdia opatrne, naproti tomu motoristom, ktorí často využívajú vysoké otáčky, odporúča častejšie výmeny v záujme ochrany motora.


Základy modelov Mégane:
bezpečnosť a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu


Rovnako, ako všetky ostatné modely rodiny Mégane, aj nový Renault Mégane Grandtour sa považuje za vzor v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Renault sa zameriava na najefektívnejšie technológie pri prevencii, náprave a ochrane. Tento prístup vychádza z reálnych skúseností z nehôd a vďaka tomu Renault poskytuje produkty, naviazané na reálne potreby vodičov.

Nehodám predchádza viacero prvkov výbavy:
zväčšiť obrázok - vizuálne upozornenie na zapnutie pásov na piatich sedadlách,
- monitor tlaku vzduchu v pneumatikách,
- bi-xenónové svetlomety s funkciou MBL, osvetľujúce zákrutu,
- úchyty Isofix 3 na všetkých troch sedadlách druhého radu,
- automatické rozsvietenie svetiel,
- automatické spustenie stieračov,
- tempomat/obmedzovač rýchlosti
Nový Renault Mégane Grandtour má aj systémy pomoci pri jazde: ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily, podporu pri núdzovom brzdení, ESP s kontrolou nedotáčavého šmyku.

Nový Renault Mégane Grandtour ochráni posádku v prípade nárazu:
- štruktúrou kabíny s programovanou deformáciou, ktorá v prípade nárazu pohltí a odvedie energiu nárazu mimo priestor posádky,
- materiálmi z ocele rôznej pevnosti a elasticity, od vysokej po veľmi veľmi vysokú, ktorá pohltí maximum kinetickej energie,
- systémom Renault Protection 3. generácie, ktorý obsahuje zariadenie proti podkĺznutiu s dvojstupňovým účinkom, obmedzovačom napätia bezpečnostných pásov a adaptívnymi airbagmi,
- dvojitými snímačmi bočného nárazu a dvojkomorovými bočnými airbagmi, chrániacimi panvu, hrudník a hlavu, ktoré sa po prvý raz objavili v modeli Laguna III a rodine Mégane,
- bezpečnostnými opierkami hlavy na predných sedadlách, ktoré obmedzujú pohyb hlavy a krku v prípade nárazu zozadu.

Nový Renault Mégane Grandtour ťaží z pokroku, ktorý značka dosiahla v oblasti kvality a odolnosti
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Nový Renault Mégane Grandtour sa môže prezentovať vysokou kvalitou vypracovania zvarov, medzier medzi dielcami karosérie a voľbou kvalitných materiálov. Nový Renault Mégane Grandtour má, rovnako ako ostatní členovia rodiny Mégane, karosériu a bočné panely pozvárané laserovou technológiou, čo umožnilo odstrániť krycie ozdobné lišty na streche a zákazníci tým pádom dostanú robustnejšie a kvalitnejšie vypracované vozidlo. Mimoriadnu pozornosť dostala dvojdielna optika zadnej časti (aby sa zachoval široký a pravidelný otvor na vstup do batožinového priestoru).

Do interiéru sa dostali kvalitné materiály, ktoré sú príjemné na dotyk a vedia odolávať vplyvu času. Mimoriadny dôraz sa kládol aj na vzory textilného čalúnenia. Za zmienku stojí aj vypracovanie čalúnenia batožinového priestoru hrubým a presne natiahnutým kobercom.

Vozidlá chrániace ovzdušie s označením Renault eco2
Nový Renault Mégane Grandtour má prepracovanú aerodynamiku a paletu motorov, čím sa hrdo hlási k snahám o ochranu životného prostredia. Iniciatíva Renault eco2 znamená, že vozidlá minimalizujú svoj dopad na životné prostredie počas celej doby životnosti. Na získanie tohto označenia musia spĺňať 3 nasledovné kritériá:
- motory vypúšťajú menej ako 140 g CO2/km, prípadne vedia spaľovať biopalivo,
- vyrábajú sa vo fabrikách, ktoré spĺňajú ekologickú normu ISO 14 001 a zaviazali sa eliminovať svoje dopady na životné prostredie,
- aspoň 95% materiálov sa bude dať po skončení životnosti recyklovať a aspoň 5% plastových dielcov pochádza z recyklovaných zdrojov.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Nový Renault Mégane Grandtour schádza z výrobných liniek vo fabrike v španielskom meste Palencia, ktorá spĺňa podmienky normy ISO 14001. Nový Renault Mégane Grandtour má až 95% materiálov, ktoré sa budú dať po ukončení životnosti zrecyklovať a na jeho palube sa nachádza 11% zrecyklovaných plastov, čo predstavuje v priemere 22 kg. 3 modely nového Renaultu Mégane Grandtour získalo označenie Renault eco2, nakoľko splnilo tri uvedené podmienky: dCi 85, dCi 105 a dCi 130.

Spotreba a emisie CO2 na čo najlepšej úrovni bez toho, aby utrpel pôžitok z jazdy a výkon: to je výsledok prác na znižovaní hmotnosti (napriek tomu, že auto je vyššie a lepšie vybavené) a optimalizácii aerodynamiky. Keďže spotreba a emisie CO2 ešte stále závisia od jazdného štýlu a šoférskych návykov, pribudol do všetkých modelov nového Renaultu Mégane Grandtour s naftovými motormi s filtrom pevných častíc indikátor ideálneho radiaceho momentu. Signál sa zasvieti vtedy, keď nastane optimálny moment na preradenie z hľadiska ekologickej jazdy a využitia výkonu motora.

Estetické a praktické príslušenstvo

Estetické doplnky
zväčšiť obrázok Nový Renault Mégane Grandtour má v ponuke viacero prvkov na osobnú úpravu exteriéru a interiéru vozidla. Možnosti úprav exteriéru zahŕňajú:
- ozdoby nasávacích otvorov, ktoré pozdvihnú výrazné línie vozidla a priblížia jeho vzhľad modelovému radu Mégane Coupé,
- kolesá z ľahkých zliatin v šedej antracitovej alebo lesklej chrómovej farbe s priemermi 15, 16 a 17 palcov,
- športovú súpravu, ktorá obsahuje viacero plastových nástavcov prednej, bočných a zadnej časti.
Paleta doplnkov sa plne prispôsobí potrebám a predstavám klientov. V interiéri sa môžu napríklad ocitnúť chrómové lišty, ktoré pri nastupovaní chránia prahy vozidla.

Praktické doplnky
V ponuke sú dva druhy prípojných zariadení:
- zariadenie „labutí krk“, určené na intenzívne stále používanie,
- zariadenie „demontovateľná guľa bez použitia náradia“ praktické pri častom používaní, ale dá sa z estetických dôvodov rýchlo a jednoducho odmontovať.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Popri pozdĺžnych strešných nosníkoch s chrómovaným povrchom, ktoré sú v závislosti od stupňa výbavy namontované alebo za príplatok, môže mať nový Renault Mégane Grandtour aj priečne nosníky. Priečne nosníky majú aj ochrannú funkciu proti ukradnutiu. Nový Renault Mégane Grandtour má v interiéri 4 textilné alebo gumené koberčeky vyrobené na mieru a v batožinovom priestore je vyberateľná gumená ochranná vanička, ktorá chráni čalúnenie pred nechceným znečistením. Táto vanička sa dá ľahko schovať do kompaktnej tašky. Dodatočné úložné priestory: na stredové zadné sedadlo sa dá bezpečnostným pásom (testovaný produkt) pripevniť ďalšie prenosné vrecko na uschovanie drobností, ktoré môže po vybratí z automobilu slúžiť ako príručná taška.

Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]