Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Peugeot 5008 (novinka pripravená na jeseň 2009)   Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 02.06.2009;

Nová podoba "monospacu"
S modelom 5008, PEUGEOT predstavuje novú podobu kompaktného "monospacu".
Nový model, ktorý preberá hodnoty značky, vylepšuje a zdokonaľuje všetky atribúty očakávané v danom segmente bez toho, aby ovplyvnil výnimočné jazdné vlastnosti a prináša špičkové technológie na zabezpečenie komfortu a bezpečnosti pri jazde.
Nový Peugeot 5008 má ambície vytvoriť nové referencie na trhu kompaktných "monospacov".

Peugeot rozširuje svoje teritórium v segmente "M1"
Po modeli 308 SW a po crossoveri 3008, uvedenom len nedávno, 5008 so svojou dĺžkou 4,53 m a výškou 1,64 m, prichádza jednoducho skompletizovať, celkovú ponuku značky PEUGEOT v segmente M1. Tento kompaktný monospace (5/7 miestny) vytvára ponuku zosiľňujúcu pozíciu značky PEUGEOT v oblasti rodinných automobilov. 5008 je po crossoveri 3008, druhou ofenzívou značky PEUGEOT v segmente veľkopriestorových automobilov.

Monospace s veľkým dôrazom na aerodynamiku
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Z hľadiska vonkajšieho štýlu sa 5008 vyznačuje vyváženým a špeciálne tvarovanými líniami. Nákres aerodynamických parametrov (CX 0,29 a SCX 0,77) len podčiarkuje obraz rýchlosti a dynamiky. Evokuje plynulosť a jazdné vlastnosti špičkovej kvality. Predná časť automobilu so svojimi tvarovanými svetlometmi a hlboko posadenou kapotou v priamom pokračovaní širokého čelného skla prispieva k ideálnemu prieniku vzduchu. Táto prirodzená plynulosť, ktorá vyžaruje z 5008, je zdôraznená chrómovanými časťami, ktoré lemujú prednú masku a dodávajú jej status a eleganciu. Čisté podlhovasté línie len podčiarkujú dynamiku, zatiaľ čo zvýšená línia samotnej kapoty navodzuje bezpečnosť. Veľká presklená plocha akoby uzatvárala celok automobilu bez ukončenia, čo je dôsledok aj špecifického dizajnu veľkého zadného skla. Všetky tieto prvky vytvárajú presvetlený a veľmi príjemný priestor pre všetkých vrátane cestujúcich vzadu, zväčšiť obrázok ktorí môžu plne využiť veľkoryso rozptyľované svetlo vďaka veľkej presklenej panoramatickej streche. Sledovaním profilu automobilu objavíte elegantnú štýlovú líniu, ktorá sa začína na úrovni zadných dvier, umocňuje sa na bokoch a tiahne sa okolo celej zadnej časti 5008. Tieto prvky len podčiarkujú celkový dynamický vzhľad. Špecifický a svojský dizajn zadných svetiel spolu s použitou technológiou prispieva k jedinečnému vizuálnemu stvárneniu vozidla. Vzniká dojem čistoty, robustnosti a štatútu. Dizajn zadnej časti umožňuje veľmi ľahký prístup ku kufru vozidla, čo je neoddeliteľnou súčasťou kvality pre rodinný typ automobilu. Tento nový štýl je založený na perfektnom prevedení kompaktného monospacu, v ktorom sa dynamický aspekt vonkajšieho štýlu harmonicky spája s dôležitou vnútornou priestrannosťou v rámci interiéru.

Interiér umocňujúci radosť z jazdy
Umiestnenie vodiča 5008 je nesporne originálne a inovatívne vo svete monospacov. Vysoká poloha vodiča, typická pre tento segment, mu zaručuje vynikajúcu viditeľnosť a veľký pocit bezpečnosti. Konštruktérom tohto automobilu sa podarilo ísť ďalej v ergonómii pozície vodiča vďaka, na jednej strane kvalitným sedadlám a na druhej strane vďaka dostatočne vertikálnemu uhlu naklonenia volantu, ktorý je zhodný s hatchbackom 308. Poloha pri riadení tak umožňuje maximálne pohodlie pre vodiča zachovajúc vysokú polohu s cieľom mať dominantný pocit na ceste. Použitím špičkových technológií, ako Head Up display (výklopný priehľadný panel pre vodiča) a vysokokvalitných hodnotných materiálov sa « miesto riadenia automobilu » nesie v duchu potešenia z jazdy a inovatívnych prvkov, ktoré oživujú každý detail 5008. Kombinovaný prístroj vyriešený v prospech vodiča pokračuje elegantnou technickou časťou s veľmi plynulými líniami. Naklonená časť palubnej dosky je skonštruovaná v harmónii s vonkajšími dynamickými líniami, čo vytvára dojem obrovského priestoru. Starostlivo koncipovaná ergonómia ovládacích prvkov, ktoré sadnú prirodzene do ruky, sa zaraďuje 5008 do radu hatchbackov Peugeot.

Presvetlený a veľmi priestranný interiér
zväčšiť obrázok Široké čelné sklo (1,70 m2) je predĺžené širokou presklenou panoramatickou strechou (1,69 m2), ktorá patrí k najväčším v ponuke PEUGEOT. Taktiež cestujúci môžu profitovať obrovskú svetlosť a výnimočný panoramatický výhľad. Spolu s bočnými sklami, zadným bočným okienkom a zadným sklom dosahuje presklená plocha 5,77 m2! "Veľkolepý"- toto označenie neplatí len pre interiér 5008. Označenie ako "priestorný" si nevyhradzuje interiér 5008. Taktiež, šírka vo výške lakťov je 1.476 mm vpredu a 1.520 mm v druhom rade s tromi sedadlami rovnakej šírky. V treťom rade, kde môžu sedieť dvaja dospelí cestujúci, dosahuje táto hodnota až 1.341 mm. Aj na kolená je dostatok miesta, tiež pohodlie majú aj cestujúci s vyššími postavami vďaka celkovej výške po strechu. Kvôli lepšiemu sedeniu disponujú 3 sedadlá druhého radu dvomi polohami naklonenia chrbtovej časti sedadla a môžu sa individuálne posúvať v dĺžke 130 mm. Modulárnosť umožňuje zvýšiť kapacitu kufra alebo dodá viac priestoru pre cestujúcich posledného radu.

Príkladná modulárnosť
Modulárnosť 5008-ky je jedna z najlepších v tomto segmente. Druhý rad sa skladá z 3 sedadiel rovnakej šírky, dĺžkovo a v naklonení nastaviteľných pre optimálne pohodlie. Sedadlá sa tiež dajú jednotlivo sklopiť na podlahu a vytvoriť tak perfektne rovnú plochu pre nakladací prah. Kedže miesto spolujazdca sa môže sklopiť do lavice, je možné prevážať predmety dlhé až po palubnú dosku. Užitočná dĺžka takejto konfigurácie (všetky sedadlá sklopené a sedačka spolujazdca zložená do lavice) dosahuje až 2,76 m. Umiestnenie bočných sedadiel druhého radu « ako v kine » umožňuje ľahký prístup k tretiemu radu. Jednoduchým pohybom ruky sa sedacia časť sedadla dvihne, chrbtová časť sedačky sa posunie dopredu a maximálne uvoľní priestor na ľahší prístup. Vďaka dosiahnutej modulárnosti možno aj dve skutočné miesta v poslednom rade samostatne sklopiť na podlahu. Vnútorný priestor 5008 poskytuje viacero možností vybavenia, aby vyhovel čo najlepšie požiadavkám všetkých cestujúcich.

Rekordný obsah kufra
Batožinový priestor 5008 umožňuje veľmi ľahké nakladanie vďaka svojim pravým uhlom. Kufor je dostatočne široký a poskytuje podľa polohy sedadiel od 758 do 823l priestoru (alebo 579 – 678 dm3 podľa normy VDA 210) pod lavicou so sklopenými sedačkami tretieho radu. Kufor 5008-ky patrí k najpriestornejším v segmente. zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Jeho kapacita môže dosiahnuť až 1.247l, ak sa využije priestor po strechu a 2.506l pri sklopení sedačiek druhého radu. Pre rodiny pri cestovaní, najmä na rodinné dovolenky ponúka množstvo odkladacích priestorov na rôznych miestach a umožňuje uložiť rôzne predmety cestujúcich. Vpredu je odkladací priestor na dverách doplnený odkladacou skrinkou, skrinkami pod volantom a rozsiahlym stredovým panelom s objemom 10,5 litra. V ňom možno uložiť rôzne veci a dve pollitrové fľaše. Podľa vybavenia tu môže byť aj pomocná zástrčka (Jack alebo USB), ktorá umožňuje pripojenie prenosného prehrávača, ktorý je skrytý pohľadom nepovolaných. Vzadu môžu cestujúci využívať ľahko prístupné priestory na podlahe a v zadných dverách. V automobile sú aj ďaľšie odkladacie priestory na malé predmety vodiča a cestujúcich vrátane tých v treťom rade. V päťmiestnej verzii je k dispozícii 60 litrový odkladací priestor pod kobercom batožinového priestoru, ktorý potvrdzuje, že každý priestor možno maximálne prakticky využiť v každodennej prevádzke.

Pohodlie na všetkých miestach
zväčšiť obrázok Priestranný obývateľný a modulárny automobil a zároveň veľmi pohodlný ponúka svojim cestujúcim komfort na každom sedadle. Taktiež cestujúcim v treťom rade bola venovaná zvláštna pozornosť, aby mali pocit pohodlia, bezpečnosti a priestoru porovnateľného s ostatnými miestami. Sú tu napríklad špeciálne odkladacie priestory, veľké sklá zadných bočných okien môžu byť vybavené sťahovacími roletami (tak ako v druhom rade). Kvôli bezpečnosti majú tiež hlavový airbag až do tretieho radu. Vysoká úroveň akustického komfortu umožňuje komunikovať s cestujúcimi vpredu bez toho, aby museli hovoriť hlasnejšie. V ľubovoľnej polohe sedačiek vzhľadom k radu pred nimi, majú cestujúci v treťom rade dobrý výhľad dopredu, čím sa potvrdzuje, že ide o plnohodnotné a nie prídavné sedadlá. K pohodlnému cestovaniu prispievajú ventilátory, intenzitu ktorých môžu nastaviť cestujúci v druhom rade. Rozptyľujú vzduch smerom dozadu cez vzduchové otvory na bočných stĺpikoch. Všetky miesta tak majú priaznivý tepelný komfort.

Multimediálny priestor vzadu
zväčšiť obrázok Aby cestujúci strávili dlhé cesty čo najpríjemnejšie, 5008-ka ponúka možnosť perfektne integrovaného multimediálneho systému cestujúcim v druhom rade. Skladá sa z dvoch farebných monitorov 7 “ umiestnených v predných opierkach hlavy, konzoly na pripojenie prenosného audio/video systému (videoprehrávač, hracia konzola, DVD prehrávač...) a dvoch slúchadiel Bluetooth®. Uvedená bezdrôtová technológia sa vyznačuje hlavne kvalitou zvuku. Umožňuje prenášať audio signál pri ľubovoľnej polohe slúchadiel. Tretie slúchadlá môžu byť v príslušenstve a používať sa súčasne. V automobile je možné pripojiť naraz dva zdroje videa, pričom na každom monitore môže byť iný obraz. Cestujúci vzadu tak môžu sledovať rovnaký program na obidvoch monitoroch alebo na každom monitore iný. Kým jeden cestujúci napríklad hrá videohru, druhý môže pozerať animovaný alebo iný film, videoklipy atd. Všetko bolo vyvinuté tak, aby prinieslo maximálne pohodlie a modulárnosť podľa želania.

Pokrokové technológie v záujme bezpečnosti
zväčšiť obrázok 5008-ka vytvára nové referencie z hľadiska bezpečnosti a komfortu uvedením nových inovatívnych technológií v segmente kompaktných monospacov. Head Up Display - je technológia prevzatá zo stíhacích lietadiel. Umožňuje premietať základné informácie počas jazdy (rýchlosť, obmedzovať/regulátor rýchlosti, alarm vzdialenosti predchádzajúceho automobilu) cez priesvitnú plochu umiestnenú nad prístrojovou doskou. Vodič vidí údaje ako keby boli pred automobilom na úrovni kapoty a pritom nemusí spustiť oči z vozovky. Takéto inovatívne vybavenie na tejto úrovni modelového radu predstavuje skutočný prínos z hľadiska primárnej bezpečnosti ale aj komfortu v rámci jeho využitia. Distance Alert (alarm vzdialenosti predchádzajúceho automobilu) je technológia, ktorá pomáha vodičovi dodržiavať bezpečnú vzdialenosť. Radar, umiestnený za predným nárazníkom meria čas v sekundách, ktorý delí Váš automobil od automobilu pred ním, prenáša túto informáciu a zobrazuje ju na Head up displayi. V prípade sa priblíženia k predchádzajúcemu automobilu na vzdialenosť v rozmedzí od 0,9s do 2,5s, tento výstražný systém upozorňuje vodiča, že jeho vzdialenosť od automobilu nie je bezpečná. Toto zariadenie nie je násilné, vodič je stále pánom svojho automobilu. zväčšiť obrázok Okrem toho je na tejto úrovni modelového radu veľmi účinným prostriedkom bezpečnosti z hľadiska obmedzenia a regulovania rýchlosti. Snow Motion je inteligentný protipreklzový systém. Prináša novú funkčnosť z hľadiska klasického protipreklzovania, aby umožnilo vodičovi vyštartovať a účinne zvyšovať rýchlosť na zľadovatených alebo zasnežených cestách. Je neoddeliteľnou súčasťou ASR, ktorá sa spúšťa automaticky a je ešte účinnejšia samozrejme v spojení so zimnými pneumatikami. Airbag hlavy/bočný - pokrýva až 3 rady, ktorá siaha cez 3 rady sedadiel, je navrhovaný pre 7-miestnu verziu. Funguje s jedným generátorom a spúšťa sa zároveň s bočnými airbagmi, aby zlepšil bezpečnosť cestujúcich. Takto sú všetky sedadlá veľmi účinne chránené. ESP v sérii, 6 airbagov, automatická elektrická parkovacia brzda s funkciou Hill Assist « pomoc štartovaniu na svahu », indikátory nezapnutých pásov na všetkých miestach, kontrola podhustenia pneumatík, atd.: 5008-ka profituje so širokej ponuky technológií slúžiacich nielen pre bezpečnosť vodiča a cestujúcich, ale aj pre ich komfort a radosť z jazdy.

Výnimočne dynamické vlastnosti, ktoré neuberajú nič na komforte
5008-ka má ambície stať sa novou referenciou v segmente kompaktných monospacov z hľadiska poskytnutia radosti z jazdy vďaka dynamickým vlastnostiam najlepších hatchbackov PEUGEOT, ktoré kombinujú správanie sa na ceste a komfort na najvyššej úrovni. Práve v tomto automobile nachádzame celé know-how značky s levom najmä z hľadiska podvozku. V prvom rade ide o nezvyčajnú pevnosť karosérie pre tento typ automobilu (0,69 mrad), ktorá prispieva k dobrému správaniu sa na ceste, ale aj k výnimočnému vibračnému komfortu v automobile. Predná náprava typu pseudo Mc Pherson s nezávislým tyčovým stabilizátorom pochádza z Peugeotu 308 a je referenciou z hľadiska dynamických vlastností. Zadná náprava s deformovateľnou priečkou pochádza tiež z platformy 2 skupiny, vo verzii špeciálne vyvinutej pre veľkopriestorové vozidlá. Celá práca inžinierov Peugeotu spočívala v tom, aby dali 5008-ke také isté jazdné vlastnosti, ktoré sa blížia svetu hatchbackov a zachovajú pritom vysokú úroveň očakávanú klientelou monospacov. Ako doplnok dokonalého vyladenia náprav, boli vyvinuté 16´´ a 17 ´´ pneumatiky s nízkym odporom pri jazde a 18 ´´pneumatiky sú určené pre vyznávačov » športovejšej « jazdy. Brzdy vo výkonných dimenziách (302 mm pre najvýkonnejšie verzie) garantujú čo najúčinnejšie brzdenie a držanie smeru, čo je pre značku Peugeot veľmi dôležité, všetko spolu je istené zostavou hydraulického elektročerpadla. Dosiahnuté výsledky sú obdivuhodné a týkajú sa všetkých cestujúcich vrátane tých v treťom rade, ktorým bola venovaná rovnaká pozornosť ako všetkým ostatným v automobile. Takáto syntéza komfort/jazdné vlastnosti tvorí jednu zo základných charakteristických čŕt 5008-ky!

Počas uvedenia budú k dispozícii 2 benzínové motorizácie:

  • 1.6 l VTi 120 ch BVM5 Euro 5 – 7,3 l/100 km et 169 g/km CO2 v mix cykle ;
  • 1.6 l THP 156 ch BVM6 Euro 5 – 7,1 l/100 km et 167 g/km CO2 v mix cykle.

  • Ponuka dieselových motorov zahŕňa 4 ponuky:

  • 1.6 l HDi FAP 110 ch BVM6 – 5,4 l/100 km a 143 g/km CO2 v cykle mix
  • 1.6 l HDi FAP 110 ch BMP6 – 5,2 l/100 km a 135 g/km CO2 v cykle mix*
  • 2.0 l HDi FAP 150 ch BVM6 Euro 5– 5,8 l/100 km a 151 g/km CO2 v cykle mix
  • 2.0 l HDi FAP 163 ch BVA6 Euro 5– 6,8 l/100 km a 178 g/km CO2 v cykle mix

  • * v procese homologizácie.

    L’enviroment kompletný modelový rad rešpektujúci životné prostredie
    Už od uvedenia 5008-ky bude k dispozícii 6 motorových skupín poslednej generácie. Dopĺňajú sa vynikajúco s dynamickým ponímaním nového monospacu. V kombinácii výkonu a dosiahnutej spotreby dosahujú tieto motorizácie veľmi dobré namerané hodnoty CO2 a prinášajú pocit intenzívnej radosti z jazdy.

    V ponuke benzínových motorov, počas uvedenia sú 2 motory:

  • 1.6 l VTi 120 ch BVM5 Euro 5 – 7,3 l/100 km et 169 g/km CO2 v cykle mix
  • 1.6 l THP 156 ch BVM6 Euro 5 – 7,1 l/100 km a 167 g/km CO2 v cykle mix

  • 4 ponuky v rámci dieselového motora:
  • 1.6 l HDi FAP 110 ch BVM6 – 5,4 l/100 km a 143 g/km CO2 v cykle mix
  • 1.6 l HDi FAP 110 ch BMP6 – 5,2 l/100 km a 135 g/km CO2 v cykle mix*
  • 2.0 l HDi FAP 150 ch BVM6 Euro5– 5,8 l/100km a 151g/km CO2v cykle mix
  • 2.0 l HDi FAP 163 ch BVA6 Euro 5– 6,8 l/100 km et 178 g/km CO2 v cykle mix

  • * v procese homologizácie.

    Posledná generácia pomocných zariadení pre lepšiu jazdu
    Na zjednodušenie každodennej jazdy ponúka 5008-ka užitočnú technologickú výbavu ako predný a zadný parkovací asistent alebo inovovaný systém merania voľného miesta na parkovanie. Funkcia je zabezpečená dvomi snímačmi umiestnenými na stranách predného nárazníka, ktoré informujú vizuálne na multifunkčnej obrazovke kombinovaného prístroja o možnosti zaparkovať na voľnom mieste a o úrovni manévrovania, ktoré treba vykonať.

    Multimediálna ponuka so špičkovou technológiou
    PEUGEOT 5008 integruje posledné novinky telematickéj ponuky značky PEUGEOT pod názvom WIP (World In Peugeot). WIP Sound predstavuje základnú ponuku, ktorú tvorí autorádio s mono CD kompatibilné s MP3, ku ktorému patrí pomocná zástrčka typu Jack v stredovom odkladacom paneli. K tomuto vybaveniu možno dodať súpravu Bluetooth® a USB port vďaka ponuke WIP Connect. Pre 5008-ku sú k dispozícii dva navigačné systémy:
    WIP Nav - predstavuje začiatok modelového radu s veľkým farebným 7”, 16/9e, monitorom integrovaným a sklopným v palubnej doske. Kartografia 30 európskych krajín je uložená na karte SD a môže byť vizualizovaná v mode « bird view » vtáčí pohľad. Zariadenie obsahuje aj Bluetooth, autorádio s mono CD MP3 prehrávačom so doplnkovou zásuvkou.
    WIP COM 3D - špičková ponuka na vrchu modelového radu integruje najpokrokovejšie technológie ako sklopnú farebnú obrazovku s vysokou rozlíšiteľnosťou 7”, 16/9e, kartografiu 3D Európy uloženú na pevnom disku 30 Go, miesto pre pamäťovú kartu SD, DVD prehrávač, zásuvka pre USB a audio/video vstup, funkciu Jukebox, Bluetooth®, atd. Modul GSM so SIM kartou umožňuje prístup k telefonickým funkciám, ale aj bezpečnostným funkciám služby PEUGEOT Urgence, ktorý privolá pomoc v prípade nehody. Nakoniec aj priaznivci dokonalého zvuku, majú opciu hi-fi JBLTM. Skladá sa zo šiestich reproduktorov, zosilňovača 240 W a basového reproduktora výborne integrovaného v kabíne vozidla.

    5008, meno s logikou pomenovaní automobilov Peugeot
    Číslo 5 z názvu 5008 je odozvou na minulosť značky Peugeot v oblasti rodinných automobilov, kým 2 nuly v strede predstavujú označenie automobilov s vyššou architektúrou a vyšším umiestnením vodiča vychádzajúc z rozšírenia klasickej ponuky modelov PEUGEOT. Číslo 8 upresňuje generáciu do ktorej patrí tento nový model.

    Oficiálna prezentácia
    5008-ka bude mať svetovú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte a bude uvedená na trh v priebehu jesene 2009.

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Zdroj: Ivana Orviská, Peugeot slovakia s.r.o. TS: jún 2009

    redakčný test Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation

      

    [ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]