Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Clio Renault Sport (novinka 4/2009)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 02.06.2009;

Clio Renault Sport - najvýkonnejšie žihadlo vo svojej kategórii.

Od roku 2000 všetky po sebe idúce modely Clio Renault Sport smerovali k tomu, že toto auto sa stalo najpopulárnejším hatchbackom vo svojej triede a celosvetovo sa ho predalo vyše 70 000 kusov. Nároční majitelia športovej verzie najpredávanejšieho modelu značky Renault ju jednohlasne označili za jeden z najlepších športiakov a tiež za jeden z najzábavnejších modelov, čo sa týka pôžitku z jazdy. Inžinieri Renault Sport Technologies čelili výzve stavať na existujúcich kvalitách modelu Clio Renault Sport a pozdvihnúť silu a dynamiku, jemu vlastnú, na novú úroveň.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Športový charakter vidno na novom Cliu Renault Sport zvonku aj zvnútra. Hlavným kritériom interiéru je potešenie z jazdy. Exteriér obsahuje aerodynamické črty inšpirované svetom Formuly 1:
- predný spojler,
- nasávače vzduchu na predných blatníkoch a zadný difúzor, tieto dve technológie tvoria jedinečnú časť výbavy v segmente športových modelov.

Nové Clio Renault Sport obsahuje všetky súčasti, ktoré viedli k úspechu modelov Renault Sport:
- dve verzie podvozku, „Sport“ alebo „Cup“, spolu s nezávislým zavesením prednej nápravy, zabezpečujú výnimočnú presnosť a záber pri akýchkoľvek podmienkach,
- brzdové strmene Brembo a veľké brzdové kotúče zaručujú výkonnú a trvalú brznú silu,
- vysoko výkonný motor: výkon 74 kW (100 k)/liter, najvyšší výkon 147,5 kW (203 k) a vyšší krútiaci moment v spodnom spektre, pri menej ako 3 000 otáčkach za minútu, v porovnaní s predchodcom.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Aby nové Clio Sport uspokojilo čo najviac požiadaviek zákazníkov, prichádza v dvoch odlišných prevedeniach:
- s komfortnejším podvozkom „Sport“ v sérii, pre zákazníkov, ktorí hľadajú pohodlné a dobre vybavené auto, odrážajúce ich spoločenské postavenie,
- a za príplatok s podvozkom „Cup“ pre náročných znalcov, pre ktorých je jazdenie vášňou a výkon na prvom mieste.
Ostatný športiak od Renaultu má spoločné gény s ostatnými členmi rodiny Clio, je všestranný, bezpečný a skvele vybavený: integrovaný satelitný navigačný systém Carminat TomTom®n je dostupný za príplatok 490 eur.

Naozajstná športová osobnosť

Športový charakter nového Clia Renault Sport je viditeľný zvonka aj vo vnútri auta. K charakteristickým prvkom exteriéru patria aerodynamické časti inšpirované Formulou 1, napríklad predný spojler, nasávače vzduchu v predných blatníkoch a zadný difúzor.

Sila na prvý pohľad
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Pôvodný vzhľad nového Clia Renault Sport prešiel viacerými úpravami a kladie dôraz na atletické krivky. Blatníky sú o 30,5 mm širšie a zakrývajú rozchod kolies rozšírený o 48 mm vpredu a 50 mm vzadu. Agresívnejšie vyzerajúca predná maska zahŕňa veľké, nízko posadené nasávanie vzduchu, ktorého úlohou je privádzať studený vzduch do nepreplňovaného motora 2.0 16V s výkonom 147,5 kW (203 k). Prahy a širšie predné aj zadné blatníky zdôrazňujú športový charakter nového Clia Renault Sport. Ďalšie nové štýlové prvky obsahuje Renault Sport Design Pack (balík Športový dizajn Renault): na výber sú dve farbené škály (lesklá čierna alebo studená kovová šedá) na lištách predných nárazníkov, vonkajších zrkadlách a difúzore, ktorý zahŕňa aj dvojitú koncovku výfukového potrubia.

Nové Clio Renault Sport sedí vďaka širokým pneumatikám (215/45) upevneným na 17-palcových kolesách z hliníkových zliatin pevne na ceste. Pod nimi sa ukazujú brzdové strmene Brembo a brzdové kotúče, ktoré zaručujú silný brzdný účinok. Znaky Renault Sport sa dostali na zadné dvere, na chrómované bočné ochranné lišty a pod kapotu na nasávacie potrubie. Nové Clio Renault Sport prichádza s úplne novou metalickou farbou v odtieni zelená Alien. Okrem nej sú na výber ďalšie tri metalické laky (modrá Monako, žltá Sirius a šedá Makaha) ako aj trblietavá čierna Deep Black a nemetalické modrá Dynamo a červená Toro.

Aerodynamika podľa technológie Formuly 1
zväčšiť obrázok K aerodynamickým prvkom nového Clia Renault Sport patria predný spojler, nasávače vzduchu v predných blatníkoch a zadný difúzor, ktoré sú jedinečné v tomto segmente. Vďaka týmto zlepšeniam, inšpirovaným technológiou Formuly 1, sa koeficient odporu vzduchu nového Clia Renault Sport v porovnaní s jeho predchodcom znížil o 0,02 na hodnotu 0,753. Agresívnejšia predná maska obsahuje aerodynamickú lištu typu F1.

Aerodynamické prvky na predných blatníkoch neutralizujú turbulencie spôsobené širšími blatníkmi, čím znižujú odpor vzduchu a zlepšujú aerodynamické vlastnosti auta. Tiež napomáhajú odsávať horúci vzduch spod kapoty. Otvory sú navrhnuté v uhle, ktorý vedie prúd vzduchu pozdĺž auta, čo tiež zvyšuje výkon vozidla.

zväčšiť obrázok Nové Clio Renault Sport má vo výbave aj zadný difúzor. Tento aerodynamický prvok býva v štandardnej výbave iba v najvyšších modelových radoch športových áut. Difúzor využíva vzduch, ktorý prúdi pod autom na to, aby udržal auto prilepené na ceste. Vzduch smeruje popri plochej spodnej strane k difúzoru, spod ktorého vychádza ešte vyššou rýchlosťou. V kombinácii s tvarom difúzora tak vzniká pod vozidlom podtlak, ktorý drží podvozok pevne pri zemi. V porovnaní s konvenčným krídlom, difúzory generujú značnú prítlačnú silu bez toho, aby bránili pohybu vpred. Pri rýchlosti 30 km/h sa zdvih redukuje o takmer 40 kg. Difúzor je navrhnutý tak, aby pôsobil v súčinnosti s plochou zadnou stenou, ktorá necháva priestor aj na tlmič výfuku a postranné koncovky výfukového potrubia.

Športový interiér
zväčšiť obrázok Prívlastok „športový” sa v novom Cliu Renault Sport odráža v detailoch, akými sú napríklad hliníkové pedále a opierka chodidla, volant potiahnutý perforovanou kožou s výrazným prešívaním alebo žltá značka v strede. Špeciálne sedadlá Renault Sport sú výnimočne pohodlné s výraznými bočnými oporami. Žltý otáčkomer má zabudovaný dobre počuteľný a viditeľný indikátor radenia prevodových stupňov, čo napomáha optimalizovať radiaci moment. Číslice na otáčkomere sa zväčšujú, ako sa ručička približuje k červenej zóne, nastavenej na 7 500 otáčok za minútu. Ako pri ostatných modeloch vyvinutých Renault Sport Technologies, aj v novom Cliu Renault Sport sú znaky Renault Sport viditeľné v kabíne na pozadí otáčkomeru, na prahoch dverí a predných sedadlách.

Ponuka úprav interiéru
Striebristo sivé prevedenie farebne zladí jednotlivé časti interiéru: bezpečnostné pásy, lištu na palubnej doske a čalúnenie sedadiel. K dispozícii sú aj škrupinové sedadlá navrhnuté a vyvinuté v spolupráci s firmou Recaro. Sú vybavené bočnými airbagmi a spolu s pevnou konštrukciou zo sklenených vlákien a polyamidu dotvárajú dojem skutočného športového pretekárskeho auta. Otvory na bezpečnostné pásy a integrované opierky hlavy pridávajú na športovom vzhľade.

Presný, rýchly, výkonný športiak

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Nové Clio Renault Sport ťaží zo všetkých skúseností, ktoré napomohli úspechu predchádzajúcich modelov Renault Sport. K nim patrí aj možnosť voľby z dvoch typov podvozkov (Sport a Cup), vysoko výkonný motor a špeciálne brzdy. Kombinácia nezávislého zavesenia prednej nápravy a zosilnenej zadnej nápravy znamená presné, vyvážené športové jazdné vlastnosti. Nový motor 2.0 16V s výkonom 147,5 kW (203 k), vyvinutý v Renault Sport Technologies, odkrýva to najlepšie z potenciálu nového Clia Renault Sport. Brzdové strmene Brembo a veľké brzdové kotúče zaručujú výkonnú a trvalú brznú silu.

Podvozok typu Sport: účinný a pohodlný
K vývoju podvozku Sport viedla snaha nájsť čo najväčšiu rovnováhu medzi výkonom a pohodlím pri každodennom jazdení. Nové Clio Renault Sport zaznamenalo zlepšenie komfortu oproti svojmu predchodcovi vďaka:
- novému nastaveniu tlmičov (o 15% mäkšie),
- použitiu tlmičov s dvojitým účinkom. Kinetickú energiu absorbuje ďalšia úroveň ventilov. Efekt týchto nových tlmičov posádka ocení najmä na dlhších cestách a na diaľnici.

zväčšiť obrázok Pohyb karosérie kontroluje väčší priemer predného stabilizátora, jeho priemer sa z pôvodných 20 mm zväčšil na 21 mm. Zadná náprava je vybavená stabilizátorom s priemerom 30 mm, vďaka čomu je v porovnaní s novým Renaultom Clio o 25% pevnejšia. Špeciálne vyvinuté pneumatiky Continental Sport Contact 3 (s rozmerom 215/45 R17) zaisťujú pohotovejšie a presnejšie reakcie na impulzy riadenia. Ich valivý odpor je o 5% nižší, ako majú pneumatiky modelu Clio II Renault Sport. Kolesá z hliníkových zliatin sú o 1 kg ľahšie a následný pokles zotrvačných síl je tiež prínosom k zlepšeným reakciám a ostrej akcelerácii.

Podvozok typu Cup: ako prilepený k ceste
zväčšiť obrázok Nové Clio Renault Sport je k dispozícii aj s podvozkom typu Cup (za príplatok), ktorý bol vyvinutý pre náročnú jazdu a radosť z nej bez kompromisov. Jeho schopnosti zosilňujú: - pevnejšie tlmiče (o 15%) ako mal jeho predchodca,
- pevnejšie pruženie v porovnaní s podvozkom Sport (o 27% vpredu a o 30% vzadu) pre ešte extrémnejšiu jazdu.

Svetlá výška je o 7 mm nižšia ako pri podvozku Sport. V dôsledku toho je ťažisko nižšie a vďaka minimalizácii zotrvačných hmôt sa zlepší výkon v zákrutách. Torzná tuhosť sa zlepšila o 10% a tiež zvyšuje potenciál využitia nezávislého zavesenia prednej nápravy. Podvozok Cup prichádza s menším prevodom riadenia (o 7,5% menší ako pri podvozku Sport), ktorý sa spolu s ďalšími podvozkovými prvkami vodičovi prejavuje ako vozidlo s lepšou priľnavosťou.

Nezávislé zavesenie prednej nápravy a zosilnená zadná náprava
zväčšiť obrázok V porovnaní s novým Renaultom Clio má nové Clio Renault Sport vďaka širšiemu rozchodu kolies, o 48 mm vpredu a o 50 mm vzadu, zlepšenú priľnavosť a stabilitu v zákrutách. Rázvor kolies sa zväčšil o 10 mm na 2 585 mm, čo sa odrazí v lepšej stabilite. Nezávislé zavesenie prednej nápravy je v B segmente unikátom. Táto technológia značne znižuje jav známy ako nedotáčavý šmyk. Narozdiel od zavesenia typu McPherson je riadiaca os prednej nápravy úplne nezávislá od funkcie tlmičov. Hliníkové komponenty nezávislého zavesenia prednej nápravy znižujú hmotnosť vozidla a zaručujú presné riadenie a vynikajúci záber v akýchkoľvek podmienkach. Zadná náprava s priečkou s programovanou deformáciou, zosilnenou o 25%, pochádza z nového Renaultu Clio a vylepšuje výkon prednej nápravy, čo sa odrazí v presných a rýchlych reakciách.

Výkonné odolné brzdy
Výkonné a odolné brzdy nového Clia Renault Sport, spojené s pneumatikami Continental Sport 3 (215x45), zaručujú brzdnú dráhu porovnateľnú so špičkovými športovými modelmi. Brzdová sila sa dá cez brzdový pedál veľmi dobre a progresívne dávkovať. Vpredu pracujú vetrané kotúče s priemerom 312 mm, ktoré stláčajú štvorpiestikové brzdiče Brembo. Vzadu im sekundujú kotúče s priemerom 300 mm a jednopiestikovými brzdičmi TRW.

Litrový výkon viac ako 100 k
zväčšiť obrázok Nové Clio Renault Sport poháňa najnovšia verzia nepreplňovaného motora 2.0 16V (F4R RS). Pohonná jednotka s litrovým výkonom viac ako 100 koní má vzhľadom na svoju kategóriu extrémne vysoký výkon. Najvyšší výkon stúpol o 2,5 kW na 145,5 kW (203 k) pri 7 100 otáčkach za minútu a väčšia porcia výkonu sa presunula do oblasti nízkych otáčok. Krútiaci moment v nízkych otáčkach stúpol oproti predchodcovi o 20%. Podarilo sa to použitím novej hlavy valcov, implementovaním variabilného nastavovania nasávacích ventilov a zmenami v palivovej mape.

zväčšiť obrázok Prvé tri prevodové rýchlosti majú kratší prevodový pomer, čo prospieva zrýchleniu a zlepšuje reakcie vozidla v mestských oblastiach. Motor spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou (TL4) a maximálny krútiaci moment 215 Nm dosahuje pri 5 400 otáčkach za minútu (Clio III Renault Sport ho mal pri 5 500 otáčkach za minútu). Nové Clio Renault Sport zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy a 1 000 m s pevným štartom stihne za 27,3 s. Maximálna rýchlosť 225 km/h je o 10 km/h vyššia ako v prípade predchodcu. Významným faktom, ktorý ilustruje technologickú vyspelosť nového motora, je údaj o spotrebe paliva, ktorá oproti Cliu III Renault Sport, ktorý sa dostal na trh v júni, 2006 klesla o 0,7 litra/100 km (ekvivalent k 14 g CO2/km). Priemerná spotreba má veľmi zaujímavú hodnotu 8,2 litra/100 km, emisie dosahujú hodnotu 195 g CO2/km.

Dva odlišné podvozky: komfortnejší Sport a Cup s vysokým výkonom

zväčšiť obrázok Nové Clio Renault Sport prichádza vo dvoch rôznych vyhotoveniach, aby mohlo ešte lepšie vyhovieť požiadavkám zákazníkov:
- s podvozkom „Sport“ (v sérii) so športovým nádychom pre zákazníkov, ktorí hľadajú pohodlné, dobre vybavené vozidlo so zaujímavým spoločenským postavením, zamerané na pôžitok z jazdy.
- alebo výkonné s podvozkom „Cup“ (za príplatok), určené naozajstným znalcom, ktorí si vychutnávajú každý kilometer jazdy.
Toto malé žihadlo má na palube všetky vymoženosti modelového radu Renault Clio, je praktické, bezpečné a dobre vybavené: za príplatok 490 eur, má aj zabudovaný navigačný systém Carminat TomTom®.

História radu Clio Renault Sport pokračuje a zameriava sa na potreby svojich klientov
Viaceré vývojové varianty modelov Clio Renault Sport zaznamenali od roku 2000 výrazný predajný úspech a našli si 70.000 majiteľov, čo je najlepšia hodnota v triede. Užívatelia a novinári ocenili kvality podvozku, bŕzd a riadenia modelu Clio III Renault Sport, ktorý sa stal najúčinnejším vozidlom vo svojej triede. Aby sa podarilo ešte lepšie naplniť ich očakávania, prichádza Clio Renault Sport vo dvoch rôznych vyhotoveniach:
- so športovým nádychom,
- zamerané na čistý výkon.

Zákazníci majú možnosť voľby medzi športovou verziou (s podvozkom „Sport“ v sérii)…
zväčšiť obrázok Verzia so športovým nádychom zodpovedá potrebám klientov, ktorí hľadajú pohodlné, dobre vybavené vozidlo so športovým srdcom, ktoré sa zameriava na pôžitok z jazdy. Táto verzia s podvozkom „Sport“ dostala úpravy zamerané na dosiahnutie vyššej úrovne komfortu a zvukového prejavu. Táto verzia je mimoriadne obľúbená medzi zákazníkmi, ktorí si ju budú ešte ďalej upravovať podľa vlastnej chuti a Renault Sport pre nich ponúka širokú škálu ďalších doplnkov a príslušenstva.

…alebo verziou, zameranou na samotné jazdenie (s podvozkom „Cup“ za príplatok)
Verzia Cup osloví naozajstných znalcov, ktorí sa vyžívajú v šoférovaní. Keďže jazdí na podvozku „Cup“, je oproti verzii so športovým nádychom výkonnejšia a sprostredkúva vodičovi oveľa intenzívnejšie jazdné zážitky.

Spoločné prvky s ostatnými členmi rodiny Reanult Clio
zväčšiť obrázok Medzi mnohými prvkami výbavy, ktoré sa dostali aj do nového Renaultu Clio Sport a spríjemňujú život na palube, či zvyšujú komfort a bezpečnosť členov posádky, nájdeme ako doplnok:
- Carminat TomTom®, prvý zabudovaný navigačný systém. Je k dispozícii za 490 eur,
- kartu na bezkľúčový prístup do vozidla,
- 80W RadioSat Classic, audiosystém so 6 reproduktormi a dvoma ďalšími systémami, ktoré zákazníci radi ocenia: Plug & Music (na pripojenie MP3 prehrávača či iPod®) a Bluetooth®,
- otváraciu strechu,
- automatickú klimatizáciu,

a v sérii: - tempomat/obmedzovač rýchlosti,
- svetelný a dažďový snímač.

Cestujúci pri každodennom používaní ocenia priestrannú kabínu a veľký batožinový priestor, ktoré patria medzi tromfy nového Renaultu Clio. Nové Clio Renault Sport stojí na tej istej platforme a má tie isté bezpečnostné prvky tretej generácie zariadenia Renault System for Restraint and Protection (SRP3) ako Clio III, ktoré v roku 2005 získalo 5 hviezdičiek v nárazových testoch EuroNCAP za vynikajúcu ochranu všetkých cestujúcich.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.
dňa: 2.6.2009

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]