Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive (10/2008)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 22.10.2008;

Tento rok bol na novinky v strednej triede naozaj bohatý. Jednu z nich sme dostali možnosť otestovať aj my. Spoločnosť Honda Slovakia spol. s r.o., importér vozidiel Honda pre Slovenskú republiku, nám na redakčný test poskytol novú Hondu Accord s motorom 2.4 i-VTEC vo výbave Executive. Naše dojmy z tohto Japonca prinášame na najbližších riadkoch.



Silný protihráč

Koncept nového modelu Accord Tourer bol predstavený na autosalóne vo Frankfurte na jeseň roku 2007. Už tu sme mali možnosť obdivovať krivky budúceho sériového modelu. Neskôr, na jar tohto roku v Ženeve, sme sa dočkali odhalenia sériového prevedenia Accordu spolu s kombi verziou Tourer. Po vzhliadnutí prvých fotografií nám bolo jasné, že konkurencia dostala silného protihráča.

Exteriér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Pri predchádzajúcej verzii Accordu nebolo príliš čo dizajnérom vytknúť a nie je tomu tak ani pri novej generácii. Dovolíme si tvrdiť, že vykonané zmeny by iná značka označila za výraznejší facelift. Nový model je širší a dlhší, výška sa znížila a rázvor kolies sa zväčšil, ale stále sa radí k tým menším v triede. Prednej časti dominujú mohutný nárazník a výrazná chrómová maska. Na ňu nadväzujú typické úzke a združené svetlá. Guľaté hmlové reflektory sú ukryté v prednom nárazníku po stranách širokého privádzača vzduchu k chladiču.

Pri bočnom pohľade zaujmú výrazné oblúky blatníkov, masívne chrómové kľučky dverí a vkusné päťlúčové disky kolies z ľahkých zliatin. Bočným smerovkám sa ušlo miesto v sklopných spätných zrkadlách.

zväčšiť obrázok Zadnú časť takmer celú prekrýva mohutný nárazník s ostrou hranou, ktorý si ukrajuje veľkú časť zo zadných blatníkov. Predné a zadné združené svetlá predstavujú zaujímavú kombináciu oblúkov, ostrých a tupých uhlov. Časť zadného svetla je zakomponovaná do zvislej časti veka batožinového priestoru.

Obidva nárazníky sú vybavené parkovacími senzorami. V prednom nárazníku sú navyše ešte aj výsuvné ostrekovače xenónových svetlometov. Spod zadného nárazníka vykúka dvojica chrómových koncoviek výfuku. Vozidlo pôsobí stabilne a dynamicky. Nedá nám nespomenúť, že od sedanu odvodená kombi verzia Accordu s označením Tourer získala ocenenie Red Dot Award. Táto dizajnérska súťaž patrí medzi najdôležitejšie a každoročne sú v nej ohodnotené výrobky v 11 kategóriách týkajúcich sa všeobecného dizajnu produktov.

Nový Accord v porovnaní s predchodcom „nabral svalovú hmotu“, zmocnel a je pripravený sa pobiť o svoje miesto v strednej váhovej triede s konkurentmi. A naviac je aj príťažlivý.

Interiér

Do interiéru sa dostávame pomocou diaľkového ovládača s výklopným kľúčom, na ktorom sa nachádzajú tri tlačidlá. Prvé dve sú na otvorenie a uzamknutie dverí vozidla. Tretie slúži na diaľkové otvorenie veka batožinového priestoru. Pri prvom stlačení sa odomknú vodičove dvere a až po ďalšom stlačení sa odomknú aj ostatné dvere. Pridržaním tlačidla sa spustia všetky štyri sklá bočných okien a otvorí sa aj strešné okno. V horúcom lete sa dá takto rýchlo vyvetrať rozpálený vzduch interiéru. Rovnakým spôsobom sa všetky okná po uzamknutí vozidla zatvoria.

zväčšiť obrázok Po otvorení dverí sa automaticky aktivuje podsvietenie otáčkomera a rýchlomera. Usadáme do kožených sedadiel a hneď si sedenie výškovo aj pozdĺžne (elektricky s dvomi pamäťami) upravujeme. Vodič je vo výhode, pretože si môže navyše mechanicky nastaviť aj bedrovú opierku. Sedadlá majú dobré bočné vedenie. Ak sú však nastavené nízko, obmedzujú cestujúcich na zadných sedadlách, pretože si nemôžu zasunúť chodidlá pod predné sedáky. Priestor na zadných sedadlách je už aj tak obmedzený menším rázvorom kolies v tejto triede vozidiel. Výška medzi sedákom a stropom je aj napriek zvažujúcemu sa stropu so strešným oknom pre pasažiera priemerného vzrastu dostatočná. Pre cestujúcich na zadných sedadlách zväčšiť obrázok je určená čítacia stropná lampička a lakťová opierka s dvomi otvormi na nápoje a ventilácia na konci stredového tunela. Po sklopení lakťovej opierky sme však márne hľadali otvor do batožinového priestoru na prepravu dlhších predmetov, napríklad lyží.

Prístrojová doska s ergonomicky umiestnenými ovládačmi a precíznym spracovaním nás milo prekvapila. Výrobca si dal naozaj záležať na kvalitnom prevedení, s ktorým môže konkurovať aj značkám z prémiového segmentu. Povrch z mäkkého plastu je na dotyk príjemný. Zaujímavým prvkom je matná šedá lišta, ktorá kopíruje oblúkový panel prístrojovej dosky a plynulo nadväzuje na bočnú lištu stredového panelu. Pod ňou na strane spolujazdca je uzamykateľná odkladacia schránka, ktorá zväčšiť obrázok je delená a klimatizovaná. V nej je ukrytý spínač ochrany otvárania batožinového priestoru. Keď je aktivovaný, veko batožinového priestoru nemožno otvoriť z vonku a čo nás prekvapilo ani pomocou ovládača vo dverách vodiča. Otvoriť sa dá iba diaľkovým ovládačom.

Na odkladanie príručných predmetov je v interiéri dostatok boxov, schránok a kapsičiek. Vodič a spolujazdec majú poruke hneď niekoľko, jednu vo dverách, druhú na boku stredového tunela, tretiu pred radiacou pákou spolu s popolníkom a zapaľovačom a štvrtú pod výklopnými dvierkami vedľa ručnej brzdy dokonca s rafinovane ukrytým držiakom na dva poháre. Ďalší klimatizovaný odkladací priestor je aj pod výklopnou posuvnou lakťovou opierkou.

Komfort dopĺňajú USB a AUX vstupy spolu s 12V zásuvkou a spínačom nastavenia dvojstupňového vyhrievania predných sedadiel a krátka kožou potiahnutá radiaca páka dekorovaná striebornou obručou. Skôr by sme takú krátku páku čakali v nejakom športovom coupé, ale nič nenamietame, do dlane padne skvele a radenie prevodov je s ňou hračkou. Dobre sa drží aj hrubší trojramenný kožou obtiahnutý volant. Je mechanicky nastaviteľný (výškovo aj pozdĺžne) a správnu polohu si nájde každý vodič. V tlačidlách na volante sme sa rýchlo zorientovali. Vľavo sa ovláda autorádio a telefón s pripojením cez Bluetooth. Vpravo tempomat a palubný počítač. Pomocou tlačidiel DECEL (decelerácia) a ACCEL (akcelerácia) sa nastaví rýchlosť, ktorú má tempomat udržať. Matný šedý dekor na volante výborne harmonizuje s lištami na prístrojovej doske a stredovom tuneli.

Páčkou vľavo pod volantom sa ovládajú svetlomety. V polohe AUTO je aktivovaný senzor automatického zapnutia svetiel pri zníženej viditeľnosti. Vonkajšie osvetlenie nespolupracuje so stálym podsvietením prístrojov. Nakoľko podsvietenie neznamená, že sú zapnuté svetlomety. Na páčke vpravo sa regulujú stierače a aj tu je poloha AUTO na automatické zapnutie stieračov pomocou dažďového senzora. Tu môžme odporučiť trvalé nastavenie polohy AUTO nakoľko dažďový senzor pracoval spoľahlivo. Aktivoval sa už pri malom dopade vody na čelné sklo a jeho citlivosť sa dá regulovať.

zväčšiť obrázok Združené prístroje s hliníkovými obručami sú podsvietené bielym svetlom, ktoré sa po zasunutí kľúča do spínacej skrinky rozžiari o niečo viac. Otáčkomeru (vľavo) pribudlo zobrazovanie - indikátor radenia prevodových stupňov. Stred rýchlomera (vpravo) je vyplnený dvojfarebným multifunkčným displejom, na ktorom sa zobrazujú informácie palubného počítača a informácia o nezapnutých bezpečnostbých pásoch. Nažlto sa rozsvieti ikona otvorených dverí, varovný signál parkovacích senzorov (doprevádzaný aj akustickým varovaním) a servisný interval. Bezpečne zaparkovať automobil, ktorý nie je vybavený parkovacími senzormi na preplnených uliciach začína byť umením, preto ich ocení aj skúsený vodič.

zväčšiť obrázok Stredovému panelu dominuje veľký otočný ovládač audio sústavy (autorádio s CD meničom na 6 diskov a 10 reproduktorov). Po stranách audio panelu sú vkusne zaintegrované výduchy ventilácie a pod panelom sú umiestnené tlačidlá ovládania dvojzónovej automatickej klimatizácie. Informácie o navolemej stanici autorádia, klíme alebo o zasunutom USB kľúči sa zobrazujú na hlavnom multifunkčnom displeji s dobre čitateľnou grafikou. Stropné lampičky a monochromatické vnútorné spätné zrkadlo sú samozrejmosťou. Zaujímavosťou je, že pri cúvaní sa pravé vonkajšie spätné zrkadlo automaticky nakloní k zemi, aby vodič lepšie videl na obrubníky. Táto funkcia však funguje len pri nastavení ovládača v polohe R (Right). Sklápanie vonkajších spätných zrkadiel je u tohto modelu samozrejmosťou. Nenašli sme však žiadne tlačidlo na otvorenie veka nádrže. Otvára sa zvonku jednoduchým zatlačením na veko nalievacieho hrdla. Komfortnou funkciou je osvetlenie priestoru pre nohy vo všetkych štyroch dverách.

zväčšiť obrázok Okná sa otvárajú elektricky, jednodotykovým ovládaním s poistkou proti privretiu prstov rovnako ako aj elektrické strešného okno, ktoré sa dá vyklopiť alebo celé zasunúť do strechy. Pri takejto jazde sa dá doslova vychutnať vietor vo vlasoch. V tejto triede automobilov túto vymoženosť ako súčasť základnej výbavy neponúka žiadny konkurent.

Batožinový priestor má objem 467 litrov a je dosť členitý, čo je dané konštrukciou zadnej nápravy. Nakladací otvor je dostatočne veľký a vyhovuje aj výška hrany, ktorú treba prekonať. Po zatiahnutí poistiek zadných operadiel (delených v pomere 1/3:2/3) stačí ich už len jednoducho sklopiť. Zaujímavý detail, ktorý sme si všimli pri zdvihnutí krytu podlahy je, že po jeho zavesení pomocou výklopného madla cez vzniknutý otvor preniká svetlo na náradie a dojazdovú pneumatiku.

Kvalitou dielenského spracovania, úrovňou štandardnej výbavy a pohodlným pracoviskom vodiča by sa nová Honda Accord smelo mohla zaradiť do prémiového segmentu. V interiéri vládne ergonómia a pocit naozajstného pohodlia.


Motor a prevodovka

Keď sme sa dozvedeli, že budeme testovať nový Accord s motorom 2.4 i-VTEC tak prvé čo nás napadlo bolo, že to bude poriadny „žrút“. Boli sme však príjemne prekvapení.

zväčšiť obrázok Benzínový motor 2.4 i-VTEC (2.354 ccm) dosahuje najväčší výkon 148 kW (201 k) neobvykle až pri maximálnych otáčkach 7000 ot./min. Maximálny krútiaci moment 234 Nm dosahuje pri otáčkach 4300 ot./min. Vďaka premenlivému časovaniu ventilov je už od 3000 ot./min. k dispozícii 90% max. krútiaceho momentu. Elektronické riadenie zdvihu ventilov sa zas stará o vyšší výkon a nižšiu spotrebu. Zdokonalená technológia i-VTEC sa prejavila nárastom výkonu o 8 kW a nižšou spotrebou o 0,2 l/100 km v kombinovanom režime oproti predchádzajúcej generácií.

Motor ide ľahko do otáčok a Accord „nádherne“ zrýchľuje s príjemnou zvukovou kulisou. Naopak pri ekonomickej jazde stačí poslúchať indikátor radenia. Tento systém upozorňuje vodiča na okamih, kedy je z ekonomického hľadiska (spotreba) vhodné preradiť na iný rýchlostný stupeň striedavým rozsvecovaním zeleného trojuholníka na displeji otáčkomera - pri slove UP (preradiť vyššie) alebo DOWN (podradiť nižšie). Všimli sme si, že pri pokojnej jazde po rovine, systém doporučuje preradiť na vyšší prevodový stupeň pri 2000 ot./min. a pri poklese na 1500 ot./min na nižší prevodový stupeň. Systém doporučené otáčky k preradeniu upravuje podľa zaťaženia motora. Zvláštne bolo, že pri rýchlosti 60 km/h nám odporúčal zaradiť šiesty, najvyšší prevodový stupeň. Poslúchli sme a motor s tým nemal žiaden problém a dokázal plynulo zrýchľovať až po maximálku 227 km/h. Samozrejme udávané zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,1 s by sme pri takomto režime nedosiahli.

Pri dodržiavaní odporučaní indikátora sme museli radiť častejšie, ale za to sa nám motor odvďačíl pomerne nízkou spotrebou. V závislosti na dĺžke trasy pri pokojnej jazde mestom sa spotreba pohybovala od 9,9 do 11,3 l/100 km. Na ceste I. triedy sme dosiahli spotrebu 7,1 l/100 km a na diaľnici so zapnutým tempomatom pri rýchlostiach 90, 110 a 130 km/h sme odčítali z palubného počítača hodnoty 5,7, 6,7 a 8,1 l/100 km. Na okruhu Bratislava – Trnava – Pezinská Baba – Malacky – Bratislava sme odjazdili spolu 160 km s priemernou rýchlosťou 68 km/h a dosiahli výbornú spotrebu 7,8 l/100 km. Celkovo sme počas testu odjazdili 575 km s priemernou spotrebou 9,6 l/100 km.

Všetky tri motory montované do modelu Accord spĺňajú emisnú normu Euro 5, ktorá vstúpi do platnosti 01.10.2009. Motor 2.4 i-VTEC je z nich najsilnejší a myslíme si, že v kombinácii so šesťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením pre tento model postačuje aj s rezervou. Väčší motor by vzhľadom na ekologické zmýšľanie výrobcu nebol dobrou voľbou.

Motor 2.4 i-VTEC, od najväčšieho celosvetového výrobcu spaľovacích motorov, nás príjemne prekvapil svojou dynamikou a spotrebou, akú dosahuje konkurencia pri podstatne slabších a menších motoroch.

Podvozok a brzdy

zväčšiť obrázok Dvojité lichobežníkové zavesenie kolies vpredu (používa sa v pretekárskych automobiloch) aj nezávislé viacprvkové vzadu je doplnené o priečny skrutný stabilizátor. Odpruženie kolies obutých do pneumatík Yokohama dB 225/50 R 17 zabezpečujú vinuté pružiny a utlmenie neželaných kmitov plynokvapalinové tlmiče. Toto všetko je výborne zladené a vodič si môže vychutnávať rýchlu jazdu aj v ostrých zákrutách len s malým náklonom auta. O to aby auto išlo želaným smerom sa stará sériový stabilizačný systém VSA. Elektrický posilňovač riadenia v spolupráci so stabilizačným systémom v kritických situáciách jemnými impulzmi na volante naznačí vodičovi ako má korigovať natočenie kolies a tým napomôcť efektívnejšie stabilizovať vozidlo prípadne skrátiť brzdnú dráhu. Stabilizačný systém je dobre naladený a dovoľuje vychutnávať jazdu zákrutami, pri neutrálnom chovaní. Ak sa rýchlosť preženie, tak automobil na ceste podrží (v rámci fyzikálnych možností). Skúšali sme aj prudké brzdenie a brzdnú stabilitu za silného dažďa a klobúk dole.

Excelentné jazdné vlastnosti s dobrým komfortom pre posádku – to je podvozok nového Accordu.

Bezpečnosť

otvoriť test Euro NCAP V Honde už tradične venujú veľkú pozornosť pasívnej a aktívnej bezpečnosti. Dokazujú to aj testy Euro NCAP. Kým predchádzajúce vyhotovenie tohto modelu z roku 2003 získalo 4 hviezdičky za bezpečnosť posádky a 2 hviezdičky za ochranu chodcov, nový model dopadol výrazne lepšie a získal najlepšie hodnotenie vo svojej triede. 5 hviezdičiek za ochranu dospelej posádky, 4 hviezdičky za ochranu detí a 3 hviezdičky za ochranu chodcov zodpovedajú vysokej úrovni bezpečnosti. Tým sa stal Accord po Legende druhým modelom z ponuky vozidiel Honda s takýmto výsledkom.

Systémy ako ABS s EBD sú samozrejmosťou rovnako ako stabilizačný systém VSA a brzdový asistent. Novinkou je systém TSA, ktorý zvyšuje bezpečnosť jazdy s prívesom. Tento systém dokáže rozpoznať vlnenie ťahaného prívesu a pomocou pribrzdenia a zníženia výkonu motora dokáže udržať vozidlo aj príves v požadovanom smere. Vozidlo je vybavené šiestimi vzduchovými vakmi (airbag vodiča a spolujazdca, predné bočné a hlavové airbagy vpredu aj vzadu). Predné hlavové opierky sú aktívne a tým lepšie chránia cestujúcich vpredu pri náraze zozadu. Konštrukcia karosérie využíva technológiu nárazovej kompatibility ACE, vďaka ktorej sa sily pri náraze rozkladajú do konštrukcie karosérie tak, aby čo najmenej ohrozili posádku. Navyše technológia ACE pomáha znižovať následky zrážky vozidiel rôznych veľkostí.

Latka bezpečnosti je v novom Accorde, vďaka novo použitým systémom, veľmi vysoko.

Obstarávacia cena

Accord 2.0 i-VTEC Comfort základná cenníková cena = 739.000 Sk (24.530 €)
Accord 2.4 i-VTEC Executive základná cenníková cena testovanej verzie = 969.000 Sk (32.165 €)
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, brzdový asistent, VSA stabilizačný a protipreklzový systém, TSA pomocný systém pre jazdu s prívesom, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, 5x hlavová opierka, 5x trojbodový bezpečnostný pás, predpínače bezpečnostných pásov, ISOFIX úchyty na zadnom sedadle, signalizácia nezapnutých bezpečnostných pásov, predné aktívne opierky hlavy, aktívny elektrický posilňovač riadenia, ECU imobilizér, alarm, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním
Interiér:
el. ovládané okná, el. ovládané strešné okno, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, el. nastaviteľné sedadlo vodiča s dvomi pamäťami polohy, el. výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, manuálne nastaviteľná bederná opierka vodiča, el. nastaviteľné sedadlo spolujazdca, vyhrievané predné sedadlá, zadné sedadlo sklopné a delené v pomere 3:2, predná lakťová opierka nastaviteľná pozdĺžne s úložným priestorom, zadná lakťová opierka, zrkadlo s osvetlením v slnečných clonách vodiča a spolujazdca, lampičky na čítanie vpredu a vzadu, kožený multifunkčný volant, kožený vnútorný obklad dverí, kožený poťah prevodovej páky, dvojzónová klimatizácia, výduchy vetrania pre cestujúcich vzadu, dažďový senzor, senzor automatického rozsvecovania svetlometov, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním, tempomat, Bluetooth rozhranie, palubný počítač, multiinformačný displej, systém pripomenutia servisu Honda, autorádio s CD/MP3 prehrávačom, CD menič na 6 diskov, 10 reproduktorov, konektor AUX a USB v prednej lakťovej opierke
Exteriér:
metalízová farba, nárazníky a spätné zrkadlá vo farbe karosérie, el. nastaviteľné vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá so smerovými LED svetlami, pravé vonkajšie spätné zrkadlo s automatickým náklonom k zemi pri zaradení spätného chodu, chrómové kľuky dverí, predné a zadné parkovacie senzory, xenónové svetlomety s automatickým nastavením sklonu, ostrekovače svetlometov, dve chrómové koncovky výfuku, päťlúčové disky kolies z ľahkých zliatin 7.5Jx17’, pneumatiky 225/55 R 17

Porovnanie s konkurenciou (spracované 01.10.2008):

Popis Honda Accord Executive Mazda 6 GT VW Passat Highline Ford Mondeo Ghia
Motor 2.4 2.5i 2.0 FSI Turbo 2.5
Uloženie / počet valcov R / 4 R / 4 R / 4 R / 5
Preplňovanie nie nie turbo turbo
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 148/7000 125/6000 147/5100 162/5000
Krút. moment (Nm) pri ot. (min-1) 234/4300 226/4000 280/1800 320/1500
Prevodovka mechanická 6 stupňová 6 stupňová 6 stupňová 6 stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 227 220 235 245
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 8.1 8.0 7.7 7.5
Dĺžka (mm) 4725 4755 4765 4844
Šírka (mm) 1840 1795 1820 1886
Výška (mm) 1440 1440 1472 1500
Rázvor (mm) 2705 2725 2709 2850
Objem batož. priestoru (l/VDA) 467 519 485 535
Priemerná spotreba (l/100 km) 8,8 8,1 8,1 9,3
Cena modelu bez príplatkov (Sk/€) 969.000/32.165 999.900/33.191 984.518/32.680 849.000/28.182
Akčná cena (Sk/€) - - - -
Cena porovnateľne vybaveného modelu (Sk/€) 969.000/32.165 1.014.300/33.669 1.206.206/40.039 1.078.500/35.800

Rozdiely vo výbave:

  • Mazda
  • má navyše: systém kontroly tlaku v pneumatikách, aktívne (samonatáčacie) svetlomety, 18’ hliníkové disky (Honda má 17’)
    nemá: alarm, elektricky ovládané strešné okno, 10 reproduktorov (má 8)
  • VW
  • má navyše: športové sedadlá, otvor na lyže, vyhrievané dýzy ostrekovačov čelného skla
  • Ford
  • má navyše: kolenný airbag vodiča, vyhrievané čelné sklo, vyhrievané dýzy ostrekovačov čelného skla
    nemá: USB vstup, 10 reproduktorov (má 8), monochromatické vnútorné spätné zrkadlo


    Porovnanie s konkurenciou (spracované 01.10.2008):

    Popis Honda Accord Executive Citroën C5 Exclusive Renault Laguna GT Peugeot 407 Executive
    Motor 2.4 2.0i 2.0 T 16V 2.2 16V
    Uloženie / počet valcov R / 4 R / 4 R / 4 R / 4
    Preplňovanie nie nie turbo nie
    Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 148/7000 103/6000 150/5000 120/5875
    Krút. moment (Nm) pri ot. (min-1) 234/4300 200/4000 300/3000 220/4150
    Prevodovka mechanická 6 stupňová 5 stupňová 6 stupňová 6 stupňová
    Max. rýchlosť (km/hod) 227 210 232 222
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 8.1 9.7 7.8 9.0
    Dĺžka (mm) 4725 4779 4695 4676
    Šírka (mm) 1840 1860 1811 1811
    Výška (mm) 1440 1458 1445 1447
    Rázvor (mm) 2705 2815 2756 2725
    Objem batož. priestoru (l/VDA) 467 539 450 407
    Priemerná spotreba (l/100 km) 8,8 8,4 8,2 9,0
    Cena modelu bez príplatkov (Sk/€) 969.000/32.165 986.900/32.759 855.277/28.390 1.070.900/35.547
    Akčná cena (Sk/€) - 946.000/31.431 - -
    Cena porovnateľne vybaveného modelu (Sk/€) 969.000/32.165 1.039.500/34.505 918.542/30.490 1.261.300/41.867

    Konverzný kurz: 1 EUR = 30,126 SKK

    Rozdiely vo výbave:
  • Citroën
  • má navyše: hydroaktívne pruženie s permanentnou kontrolou svetlej výšky, bočné zadné airbagy, systém kontroly tlaku v pneumatikách
    nemá: USB vstup, CD menič, 10 reproduktorov (má 6)
  • Renault
  • má navyše: riadenie všetkých kolies, bi-xenónové aktívne (samonatáčacie) svetlomety, navigačný systém DVD, 18’ hliníkové disky (Honda má 17’)
    nemá: alarm, predný senzor parkovania, elektrické nastavenie polohy predných sedadiel, pamäť pre nastavenie sedadla vodiča, lakťová opierka vzadu, elektricky ovládané strešné okno, 10 reproduktorov (má 8), USB vstup
  • Peugeot
  • má navyše: kolenný airbag, el. nastaviteľný volant, bederná opierka spolujazdca, systém kontroly tlaku v pneumatikách
    nemá: USB vstup


    Naše hodnotenie

    Accordu najlepšie sedí jazda mimo mesta. Posádku dokáže rýchlo a pohodlne prepraviť na dlhé vzdialenosti v dostatočnom komforte. Zákazník dostane za svoje peniaze luxusne vybavený automobil so športovým nádychom, výkonným a sofistikovaným motorom, ktorý je naviac šetrný k peňaženke majiteľa.
    Testované vozidlo nemalo najnovšie bezpečnostné systémy (adaptívny tempomat ACC, systém pre udržovanie vozidla v jazdnom pruhu LKAS, systém upozorňujúci na hroziacu zrážku a zmierňujúci následky nehody CMBS), ktoré sa štandardne montujú len pre najvyšší stupeň výbavy Top Executive. Škoda, že sa tieto najnovšie bezpečnostné systémy nedajú za príplatok doobjednať na úkor inej výbavy.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Dňa: 22.10.2008
    Redaktori: Karol Zechmeister, Bc. Juraj Kvál
    Foto: Karol Zechmeister

      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]