Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
motocykle: Motocyklové novinky roku 2002  Vytlačiť stránku

Aprilia, tak ako aj iní výrobcovia motocyklov, hľadá miesto v trende vysokoobjemových skútrov. Podarilo sa jej to pomocou Atlantic 500. Tento skúter navrhnutý ako cestovný motocykel ponúka dostatočný objem batožinového priestoru, poháňaný je vodou chladeným jednovalcovým štvortaktným motorom. Ostatné motocykle modelovej palety Aprilie boli poznačené len malými modelovými zmenami.













BMW chce pritiahnúť zákazníkov idúcich s trendom. Ako prostriedok na to im slúži nová F 650 CS. S moderným dizajnom, praktickými detailami, množstvom odkladacieho priestoru a nízkou polohou sedadla má zapôsobiť či už ako City-bike (motocykel do mesta) ale aj pri rýchlych prejazdoch zátačkovitých mimomestských ciest. Novinkou je zadná jednoramenná kyvná páka v spojení s prevodom ozubeným remeňom. Výfukové plyny 37kW / 50k silného jednovalcového motora sú čistené riadeným katalyzátorom. Druhou novinkou v programe je športovocestovný motocykel R 1150 RS, ktorý nahrádza doterajší model R 1100 RS. Objemovo silnejší motor má výkon 70kW / 95k. Prírodu určite poteší sériovo dodávaný riadený katalyzátor.













Cagiva si svoju paletu motocyklov ošetrila len množstvom modelových zmien.

Ducati chce čoskoro začať so sériovou výrobou na jeseň predstavenou štúdiou Multistrada. Na trhu by sa mala objaviť koncom roku 2002 alebo začiatkom roka 2003. Motocykel má na trhu vyplniť medzeru tým, že ponúka pravú športovosť. Na pohon slúži nový dvojvalcový motor s objemom 1000 ccm a výkonom výrazne nad 90k. Okrem toho pribudne do rodiny superbikeov budúcu sezónu tzv. Testastretta motor. Model Monza 620 nahradí doterajšiu Monzu 618.












Harley-Davidson prekvapila svojich priaznivcov zvyknutých na tradíciu tejto značky úplne novou konštrukciou. VRSCA V-Rod poháňa vodou chladený vidlicový dvojvalec, ktorý bol vyvinutý spolu s výrobcom športových automobilov Porsche. Tento stroj má objem 1130 ccm a dosahuje výkon 86kW / 117k. Okrem použitia najnovšej techniky má úplne nový dizajn, ktorý odbočuje od klasickéko Harley-štýlu a smeruje k moderne. Vstupenka do Harley-budúcnosti stojí okolo 16 489 EUR. Podstatne tradičnejšia je druhá novinka amerického výrobcu. Je ňou Sporster XC 883 R, ktorý sa odlišuje od svojich modelových sestier predovšetkým farebnými detailami. Oranžovým lakom a množstnom čiernej má pripomínať závodné motocykle Dirt-Track. Ako mimoriadny model bude v predaji len v roku 2002.









Honda skrýva nové konštrukcie za už známymi označeniami. VFR 800FI modelového roku 2002 bola vystrojená prepracovaným 90 stupňovým štvorvalcovým motorom. Iba málo však zostalo pri starom. Nápadne sa prezentuje so štyrmi v kapotáži umiestnenými svetlometmi tak ako aj s vysoko umiestnenými koncovkami výfukového potrubia. Zmien sa dočkal aj cestovný motocykel Pan European. Stal sa ľahším ale aj výkonnejším. Oproti bývalím 98k dnes disponuje so 118k. Treťou novinkou je 110k naked-bike CB 900F Hornet. Prepracované však boli aj ďalšie modely ako NT 650V Deauville, VTR 1000 SP-2 a CBR 900RR Fireblide.













Kawasaki predpísala cruiseru VN 1500 športovú kúru. Ako VN 1500 Mean Streak nemá vidlicový dvojvalec s 53kW / 72K len vyšší výkon, ale je aj opticky športovejšie ladený. Nová ZZ-R 1200 sa stala nástupcom ZZ-R 1100. I keď pripomína svojho predchodcu, má byť použitím rôznych technických zmien ako aj objemovo výkonnejšieho motora úplne nový motocykel. Vynovené boli aj motocykle z palety Ninja.












Moto Guzzi oslavuje v roku 2001 osemdesiate výročie založenia firmy a na počesť toho prišiel na trh koncom roka mimoriadny model California EV. K výbave patrí veľká kapotáž ako aj kožené sedadlo, kožené brašne na batožinu. Takisto prišla ešte s ďalšími dvoma mimoriadnými modelmi California a mimoriadnou sériou V11 Sport Naked.











MV Agusta so svojou v limitovanej sérií vyrábanou Brutale Oro má následníka. Je ním sériova verzia Brutale S. Najväčší rozdiel v porovnaní s Oro je, že niektoré diely z vysoko kvalitních uhlíkových vlákien a magnézia boli teraz nahradené plastom a hliníkom.












MZ sa konečne odvážila do veľkej triedy: športovú 1000 S poháňa vlastne vyvinutý radový dvojvalec s objemom 996 ccm a výkonom väčším ako 100k. Dizajn bol v porovnaní so študiou predstavenou v roku 2000 v detaile prepracovaný. Zavedenie 1000 S na trh sa plánuje začiatkom sezóny. Výrobca zo Zschopau v Nemecku dúfa, že predá viac ako 1000 exemplárov.




















Suzuki predstavila nové veľké enduro DL 1000 V-Strom. Na pohon slúži vodou chladený vidlicový dvojvalec s litrovým objemom. Väčším objemom motora bol opatrený už aj tak vysokoobjemový skúter Burgman. Terajší AN 650 Burgman je vybavený riadeným katalyzátorom.










Triumph oslávil sté výročie založenia firmy novými modelmi a mimoriadnými sériami. Tak bol zmenený moderný klasik Bonneville na cruiser a tak prichádza ako Bonneville America, charakteristický dlhou vidlicou, veľkým predným kolesom a predovšetkým prepracovaným motorom. Radový dvojvalec bol nastavený na väčší krútiaci moment a pomocou technických zákrokov by sa mal aj akusticky priblížiť k bublavému zvuku oblúbených vidlicových motorov. Kto má rád viac klasické línie, ten môže siahnúť po jubilejnom modele Bonneville T 100, ktorý má so svojimi klasickými detailami pripomenúť minulosť. Modernejšia je narodeninová verzia Daytony: ako Centennial Edition disponuje špeciálnym lakom, karbónovými dielcami a jednoramennou kyvnou pákou. Motor Daytony bude k dispozíci v roku 2002 aj v modeloch Sprint RS, Sprint ST ako aj v Speed Triple, kde dosahuje výkon 120k.











Voxan prišiel s nápadom, uviesť na trh motocykel prevedenia Scrambler, ktorý bol obľúbený medzi výrobcami v sedemdesiatych rokoch. Tak ako prevedenie motocykla aj samotný názov modelu sa nazýva Scrambler. Vonkajším znakom tohto motocykla sú predovšetkým bočné koncovky výfuku umiestnené skoro vo výške sedadla. Tento naked-bike najmladšieho francúzskeho výrobcu poháňa vidlicový dvojvalec objemu 996 ccm s výkonom 60kW / 82k.

Yamaha si myslí, že stvorila motocykel, ktorý sa nedá zaradiť do žiadnej kategórie. Je ním BT 1100 Bulldog, ktorý má na jednej strane zvládnuť jazdu s dvoma cestujúcimi ale zároveň sa má vyznamenať aj dávkou športovosti. Na pohon slúži vzduchom chladený vidlicový dvojvalec s objemom valcov 1063 ccm s výkonom 47,8kW / 65k. Prenos sily zabezpečuje kĺbový hriadeľ. Zvýšenia zdvihového objemu z pôvodných 850 na 900 ccm sa dočkala aj nová TDM 900. Opticky ale aj technicky bol prepracovaný FZS 600 Fazer a tak isto bola vynovená aj Yamaha XJR 1300 .

  

[ Späť na motocykle | Zoznam sekcií ]