Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G160 AWD Attraction (01/2018)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 1.3.2018;

Tak ako sme sa v našej redakcii rozlúčili so starým rokom, tak aj nový rok 2018 začíname. Po čistokrvnom japonskom športovom roadsteri MX-5 nám úvod roka spríjemňovala opäť Mazda. Konkrétne nová generácia SUV modelu CX-5 vybavená poctivým atmosférickým benzínovým dvojlitrom skombinovaným so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.
testoval Jaroslav Čík





Tichý pohoďák

Mazda vstúpila so svojim zástupcom do nabitého segmentu kompaktných SUV prvýkrát začiatkom roka 2012 a okamžite na seba upútal pozornosť. CX-5 bol totiž prvý model značky, ktorý predstavil dizajnový štýl KODO a pokrokový súbor technológií SKYACTIV. Jeho úspech je neodškriepiteľný, veď počas svojho 5-ročného účinkovania sa ho v 120-tich krajinách po celom svete predalo vyše 1,5 milióna kusov. Čas ale nenávratne beží, preto je pochopiteľný príchod generačnej obmeny.

Exteriér
Dizajnéri Mazdy pri novinke vsadili na osvedčený a veľmi vydarený základ prvej generácie. Proporcie sa teda oproti predchodcovi takmer nezmenili. Dôkazom je totožná hodnota rázvoru (2700 mm) aj šírky karosérie (1840 mm), a rovnako tak skrátenie karosérie o zanedbateľných 5 milimetrov (4550 mm) a zníženie o 30 mm (1680 mm). Pri letmom pohľade by sa tak mohlo zdať, že ide iba o facelift, no zmien sa udialo celkom dosť. Predná časť dostala oveľa agresívnejší a prémiovejší charakter vďaka mimoriadne efektnej trojrozmernej maske, z ktorej plasticky vystupuje logo značky a výrazné chrómované lemovanie. Novinkou sú aj užšie predné svetlomety, ktoré vymenili xenónové výbojky za modernejšiu technológiu LED. Oku prirodzenejšie belšie svetlo oceníte pri adaptívnych stretávacích s natáčaním do zákrut aj diaľkových svetlách. Škoda, že asistenta diaľkových svetiel s automatickým prepínaním na stretávacie svetlá dostanete až od výbavy Revolution. LED-kami sú ale okrem denného svietenia vybavené aj minimalistické predné hmlovky dokonale ukryté v rohoch nárazníka a rovnako tak zadné koncové svetlá (od testovaného stupňa výbavy Attraction a vyššie).

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

V decentnej miere použité "off-road" doplnky ako nelakované plastové obklady spodnej časti nárazníkov, lemov blatníkov a spodnej časti dverí nijako nenabúravajú vysokú eleganciu vozidla. Plusom sú predĺžené dvere s úplným prekrytím prahov, takže pri vystupovaní po jazde v blatistom či prašnom prostredí sa nemusíte obávať zašpinenia oblečenia. Športový charakter umocňuje zadný strešný spojler či okrúhle koncovky výfuku na každej strane. Tomu naopak až tak neprospievajú menšie 17" kolesá s trochu balónovitejším rozmerom pneumatík. V tomto ohľade by určite viac vynikli 19-tky, ktorými sú vybavené verzie Revolution a vyššie. Keď by som to mal zhrnúť, Mazda opäť predviedla ako sa robia nádherné autá a aj napriek neustálej konkurenčnej ofenzíve, nová CX-5 z môjho pohľadu patrí k tomu naj v segmente.

Interiér
V ničom ale nezaostáva ani interiér, na ktorom sú zmeny viditeľnejšie. Ten sa nesie, ako sme pri najnovších Mazdách zvyknutí, v jednoduchej a čistej elegancii. Za použité materiály, medzi ktorými sú samozrejmosťou mäkčené plasty či kožou obšitý predný panel palubnej dosky a horná časť obkladov dverí, by sa nemusela hanbiť ani hociktorá prémiovejšia značka. Rovnako tak aj za kvalitné dielenské spracovanie. Na jednotku hodnotím aj ergonómiu, všetky ovládače sú pekne prehľadne po ruke a presvedčili ma aj svojim ukážkovým chodom. Za sympatickým, do rúk dobre padnúcim, koženým volantom s integrovanými ovládačmi audia, tempomatu a telefónu, sa ukrývajú tri prístrojové "budíky" v osvedčenom čierno-bielom prevedení. Menším mínusom pre niektorých užívateľov by mohol byť jedine 7" stredový displej vyčnievajúci nad palubnou doskou. Mne však takéto riešenie osobne nijako nevadí a ani neprekáža vo výhľade vpred. Tradičné, graficky prehľadne spracované prostredie multimediálneho systému, ponúka aj dotykové ovládanie. Ale iba pokiaľ nie je vozidlo v pohybe, potom sa musíte v záujme bezpečnosti spoľahnúť na šikovný a veľmi intuitívny otočný ovládač s doplnkovými tlačidlami nazývaný HMI Commander, ktorý sa objavuje skôr v prémiovom segmente.

Dizajnéri sa vyhrali aj so stredovými výduchmi automatickej dvojzónovej klimatizácie, ktoré sú rovnako ako logo na prednej maske efektne vystúpené do priestoru. Nad nimi sa veľmi nenápadne ukrýva šachta na CD nosič, ktorá sa dnes už tak veľmi nevidí, no v Mazde si túto, pomaly a iste už archaickú, technológiu môžete ešte naposledy užiť. Nechýbajú ale ani moderné vstupy na pripojenie mobilných zariadení ako Aux, USB a Bluetooth. V spodnej časti nájdete pod panelom ovládania klimatizácie úložný priestor na drobnosti ako telefón či doklady. Nechýbajú ani držiaky na nápoje, úložný priestor v posuvnej lakťovej opierke alebo napr. priečinok na okuliare v stropnej konzole. Nedostatkom odkladacích priestorov teda CX-5 rozhodne netrpí. Takisto ani na množstvo komfortných prvkov, napriek tomu, že testovaná výbava Attraction patrí presne do stredu ponuky. Nájdete tu napr. dažďový senzor, vyhrievanie volantu, predný a zadný parkovací asistent či komfortný bezkľúčový vstup so štartovacím tlačidlom na prístrojovej doske a mnoho iného.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Výhodou SUV-čiek je okrem vyššieho posedu s dobrým výhľadom na vozovku aj dostatok vnútorného priestoru. Ten nechýba ani Mazde, a vo všetkých smeroch. Že by ho mala v porovnaní s priemernou konkurenciou výrazne viac alebo menej si ale netrúfnem povedať. Pohodlné predné sedadlá s dostatočným bočným vedením (na túto triedu) disponujú aj výškovým nastavením s dostatočným rozsahom, vodičov chrbát sa poďakuje za nastaviteľnú bedrovú opierku. Nechýba ani vyhrievanie sedadiel, ktoré som pri mojej návšteve Tatier bez zaváhania využil. Dostatočný priestor nechýba ani vzadu, cestu by tu mali zvládnuť aj tri dospelé osoby. Tromfom oproti väčšine konkurencie je nepochybne systém sklápania delených sedadiel v pomere 40/20/40 nazvaný Karakuri. Pri sklopení stredného operadla tak môžete vo vozidle previezť napr. aj štyri páry lyží (spolu s 4-člennou posádkou). Nemali by ste ale zabudnúť na dôkladné zabezpečenie proti ich pohybu v prípade nárazu. K najvyššiemu levelu variability chýba už iba možnosť polohovania zadných operadiel a možnosť posuvu sedadiel. Vaše deti zasa určite ocenia dva prídavné USB porty integrované v odkladacom priestore zadnej lakťovej opierky. Sklamania z vybitého tabletu či mobilu sa tak už nebudú musieť obávať.

Objem batožinového priestoru sa medzigeneračne takmer nezmenil, keď v základnom prevedení narástol iba o 3 litre na hodnotu 506 litrov. Po sklopení zadných operadiel, ktoré je možné aj naďalej veľmi jednoducho sklopiť páčkou zozadu, ponúka priestor totožných 1620 litrov. Avšak aj naďalej patrí v rámci svojho segmentu k tým lepším ako horším. Priestor je prakticky rovnomerný a po novom zdobí vnútorné obklady blatníkov textília, ktorá je menej náchylná na viditeľné opotrebovanie používaním ako plast. Oceňujem aj to, že Mazda neopustila od svojho unikátneho krytu batožinového priestoru, ktorý sa dvíha spolu s piatymi dverami a má aj svoje miesto na odloženie pod krytom podlahy. Tu nájdete šikovne rozdelený priestor aj na opravnú sadu v prípade defektu (dojazdová ani plnohodnotná rezerva v ponuke chýba), lekárničku, náradie a drobnosti.

Motor, prevodovka, jazda
zväčšiť obrázok Mazda si zaslúži pochvalu, že ani pri novej generácii CX-5 nezišla z cesty, a v posledných rokoch veľmi populárny výraz "downsizing" jej stále nič nehovorí. O pohon testovanej CX-5 sa staral osvedčený benzínový atmosférický 2-litrový agregát, ktorý sa mimochodom dodával aj do predchádzajúcej generácie. Disponuje dokonca totožným maximálnym výkonom 118 kW (160 koní) a nezmenená je aj hodnota maximálneho krútiaceho momentu 208 Nm pri 4000 ot./min. A kým sa naftové jednotky japonského výrobcu s označením Skyactiv-D vyznačujú extrémne nízkym kompresným pomerom 14:1, rovnako extrémnym (tiež 14:1), ale naopak vysokým, sa vyznačujú benzínové motory Skyactiv-G. Vďaka zvýšenej účinnosti, zníženým stratám a ľahkej konštrukcii je výsledkom o 15 % vyšší krútiaci moment v nízkom a strednom rozsahu otáčok a súčasne o 15 % nižšia spotreba pohonných hmôt a emisie CO2. Pritom agregát si vystačí bežným benzínom s oktánovým číslom 95.

Ako sa agregát správa v praxi? Napriek tomu, že dnes sa už mnohé moderné naftové motory môžu pochváliť výborným odhlučnením a tichým chodom, na benzínové agregáty v tomto ohľade stále nedosahujú. Inak to nie je ani v prípade testovaného dvojlitra, ticho a pokoj na palube bez vibrácií je tu samozrejmosťou. Spomínaná porcia výkonu a krútiaceho momentu s lineárnym priebehom je aj na takto veľké vozidlo z môjho pohľadu absolútne dostatočná, aj keď trhač asfaltu to nie je a sedí mu skôr pohodová jazda. Agregát je v nižších rýchlostiach pekne pružný, takže aby ste zrýchlili, nemusíte neustále podraďovať. Pri vyšších rýchlostiach to už ale neplatí, náhla potreba zrýchlenia napr. pri obiehacích manévroch sa bez podradenia nezaobíde. Stačí motor poslať do tých správnych otáčok nad hranicu 3000 a hneď je s ním iná reč. Priaznivci preplňovaných "dízlov" budú tento fakt asi znášať ťažšie a motor sa im bude pri ich nízkootáčkovom štýle jazdy zdať lenivý, je to však vec zvyku a hlavne umu. Mne pri správnom zaobchádzaní ani pri plne naloženom aute po ceste do Tatier dynamika absolútne nechýbala. Ale ak často cestujete, je pre vás dôležitá každá ušetrená sekunda a nafta vám smrdí, v ponuke je ešte vrcholná ponuka s poriadnym motorom 2.5 Skyactiv-G194, aký u konkurentov nenájdete. K dispozícii je ale iba v dvoch najvyšších stupňoch výbavy a výhradne s pohonom 4x4 a automatickou prevodovkou.

zväčšiť obrázok Priznám sa, že práve posledne spomínaný prvok by sa mi k prémiovo pôsobiacemu SUV, akým je nová CX-5, a taktiež aj tomuto motoru, mimoriadne hodil. No keďže sa jedná o Mazdu, vôbec mi neprekážala ani manuálna prevodovka so 6-stupňami. Tej totiž nechýbajú tradičné mimoriadne presné a športovo krátke dráhy, ktoré sa aj vďaka šikovne malej radiacej páke "súkali" jedna radosť. Podobne ako pri legendárnom roadsteri MX-5, ktorý svojou návštevou nedávno poctil aj našu redakciu. Sprevodovanie je nastavené tak akurát, pri diaľničnej 130-tke motor "točí" cca. 3000 ot./min. V nasledujúcej tabuľke sú uvedené otáčky motora pri rôznych rýchlostiach a prevodových stupňoch.

50 km/h 5. stupeň 1450 ot./min.
60 km/h 6. stupeň 1450 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 2050 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 2600 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 3050 ot./min.


Pre niekoho môže byť použitie "smädnejších "benzínových motorov vo väčších automobiloch strašiakom. Pri CX-5 to však neplatí. Počas týždňa som s ňou absolvoval 645 km po mestských, mimomestských aj diaľničných komunikáciách s priemernou spotrebou 6,8 l/100 km (podľa palubného počítača). To všetko na jednu 58 litrovú nádrž, navyše udávaný dojazd na palubnom počítači ukazoval ešte ďalších 33 km. Zaujímavosťou je, že presne rovnakú spotrebu sa mi podarilo dosiahnuť aj počas testu naftového predchodcu vybaveného automatickou prevodovkou. Moju rannú, cca. 15 km dlhú, cestu do práce z okraja Pezinka na okraj Bratislavy Mazda zvládla za 6,9 l/100 km. No najnižšiu hodnotu sa mi podarilo dosiahnuť hneď pri prvej jazde z petržalského showroomu do redakcie na druhom konci Bratislavy, perfektných 5,9 l/100 km. Pri diaľničnej jazde na zo Senca do Trnavy s nastaveným tempomatom na 110 km/h sa spotreba dostala na hodnotu 6,4 l, následne z Trnavy do Banskej Bystrice už pri 130-tke spotreba po vyresetovaní povyskočila na 7,9 l/100 km. Ak ale patríte k tým, čo jazdia s tehlou na plynovom pedály alebo máte problém s dodržiavaním povolenej "maximálky" na diaľnici, spotreba sa dokáže rýchlo vyštverať aj na hodnotu začínajúcu 9-tkou. Spôsob jazdy má pri benzínových motoroch bohužiaľ oveľa väčší vplyv na ekonomiku prevádzky ako pri "dízloch". Reálna spotreba s väčším pohybom v meste sa bude pohybovať niekde bližšie k 8-čke. Úspornej prevádzke sa snaží napomáhať aj systém automatického štartovania a vypínania motora i-Stop.


Podvozok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Vpredu je použité tradičné nezávislé zavesenie kolies McPherson, vzadu taktiež nezávislá, viacprvková náprava. Naladenie podvozku je mimoriadne komfortné, takže ideálne na naše nekvalitné cesty. Prekvapilo ma, s akou pohodou zvláda aj jazdu po nespevnenom povrchu. Posádka v kabíne bude rozmaznávaná a CX-5 z nich dušu nevytrasie ani na poľnej ceste. Citeľne sa zlepšilo aj odhlučnenie od kolies a vozovky. Na ukážkovom komforte majú určite svoju zásluhu aj menšie 17" kolesá s objemnými pneumatikami rozmeru 225/65 R17. Rovnako sebaisto sa ale nová CX-5 správa aj vo vyšších rýchlostiach alebo pri dynamickej jazde po kľukatých cestách. Tej prispieva aj nový systém G-Vectoring Control, ktorý má za úlohu optimalizáciu rozloženia ťažiska pri prejazde zákrutou pomocou plynulej zmeny krútiaceho momentu motora. Filozofia značky "Jinba Ittai, kôň a jazdec ako jedno telo", je tu aj napriek vyššej karosérii SUV citeľná a vodičovi dokáže okrem presunu z bodu A do bodu B priniesť aj radosť z jazdy.

Testovaná CX-5 bola vybavená pohonom všetkých štyroch kolies nazvaným i-ACTIV AWD. Ten tvorí, rovnako u predchodcu, elektronicky riadená lamelová spojka v olejovom kúpeli s kontrolou preklzu. Manuálne možnosti volenia režimov tu nenájdete, všetko sa odohráva automaticky. Za ideálnych podmienok ide celý výkon na prednú nápravu, v prípade potreby podľa stavu vozovky dokáže dozadu preniesť až 50%. O ideálne rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu sa stará 27 senzorov, ktoré snímajú stav vozovky až 200-krát za sekundu. O kvalitách tohto pohonu som sa na vlastnej koži presvedčil na zasneženej strmej lesnej ceste, kde Mazda ani na chvíľu nezaváhala ani po zastavení a opätovnom rozbehnutí. Ak sa ale pohybujete prevažne v meste a nebývate niekde na kopci, CX-5 je v ponuke aj s pohonom iba predných kolies.

Bezpečnosť
otvoriť test Euro NCAP zväčšiť obrázok Mazda CX-5 absolvovala v minulom roku krátko po uvedení na trh testy bezpečnosti spoločnosti Euro NCAP a opäť nesklamala, keď si z nich odniesla najlepšie možné hodnotenie - päť hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získala 95%, za ochranu detí 80%, chodcov 78% a za bezpečnostné systémy 59%.

Dnes už sú v tomto segmente okrem tradičných stabilizačných systémov či airbagov pre celú posádku samozrejmosťou aj bezpečnostné asistenčné systémy. A niektoré z nich v dostanete už v základnej výbave. Ako napríklad systém na prevenciu čelného nárazu v mestskej premávke SCBS (Smart City Brake Support), ktorý má zabrániť škodám pri nepozornosti, po novom fungujúci až do rýchlosti 80 km/h (u predchodcu iba do 30 km/h). Takže okrem posúvaní sa v kolónach a podobne vám môže pomôcť aj pri bežnej jazde. Infračervený senzor umiestnený na čelnom skle sníma priestor pred vozidlom a akonáhle systém zaznamená hroziacu kolíziu, okamžitým zvýšením brzdného tlaku v posilovači pripraví brzdy na núdzové spomalenie. Pokiaľ vodič nereaguje, zaháji SCBS brzdenie sám.

Od testovaného, tretieho stupňa výbavy Attraction, dostanete aj z môjho pohľadu užitočný systém stráženia mŕtveho uhla (RVM) so zvukovým a vizuálnym upozornením v spätných zrkadlách, ak sa nejaké vozidlo nachádza vo vedľajšom jazdnom pruhu, vrátane systému stráženia pohybu za vozidlom RCTA, ktorý oceníte napr. pri vyparkovávaní z parkoviska. Systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu s aktívnym asistentom udržania v pruhu LKA (Lane Keeping Assistant) však v novej generácii dostanete až od vyššej výbavy Revolution. Rovnako tak aj systém SCBS na prevenciu zadného nárazu v mestskej premávke pri rýchlosti do 30 km/h, taktiež systém sledovania únavy vodiča či rozoznávanie dopravných značiek. Ak je bezpečnosť pre vás prioritou, musíte siahnuť po vyššej výbave, do nižších sa tieto systémy doobjednať nedajú.


Obstarávacia cena (spracované dňa 03.01.2018)

Najnižšia cena:
CX-5 2.0 Skyactiv-G165 Emotion
22.900 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
CX-5 2.0 Skyactiv-G160 AWD Attraction
29.100 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
CX-5 2.0 Skyactiv-G160 AWD Attraction
30.205 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD, stabilizačný systém ESP s protipreklzovým systémom TCS, brzdový asistent HBA, asistent rozjazdu do kopca HLA, optimalizácia rozloženia ťažiska pri prejazde zákrutou (G-Vectoring Control) , airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, aktívne hlavové opierky vpredu, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, systém sledovania mŕtveho uhla (RVM) vrátane systému stráženia pohybu za vozidlom RCTA, systém SCBS na prevenciu čelného nárazu v mestskej premávke pri rýchlosti do 80 km/h, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách, systém monitorovania tlaku v pneumatikách, predné a zadné parkovacie senzory, dažďový a svetelný senzor, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním, elektrická parkovacia brzda (EPB),
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, sedadlá - poťah látka, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, nast. bedrová opierka sedadla vodiča, predné sedadlá vyhrievané, 5x hlavová opierka, delené a sklopné zadné sedadlá v pomere 40/20/40 so systémom Mazda Karakuri , lakťová opierka vpredu a vzadu, volant potiahnutý kožou s ovládaním rádia, tempomatu a telefónu s vyhrievaním, radiaca páka a madlo ručnej brzdy potiahnuté kožou, automatická dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, tempomat, rádio s DAB tunerom, CD/MP3/WMA, 6× repro, dotykový farebný TFT displej, AUX a USB port v lakťovej opierke, Bluetooth
Exteriér:
nárazníky vo farbe karosérie, el. nastaviteľné, sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá vo farbe karosérie, kľučky dverí vo farbe karosérie, zatmavené okná od B-stĺpika bočné a zadné, LED hmlové svetlomety, predné LED adaptívne AFLS svetlomety, zadné kombinované svetlomety s LED diódami, s ostrekovačmi, disky z ľahkých zliatin 17“, pneumatiky 225/65 R17, súprava na opravu pneumatík
Výbava za príplatok k základnej cene: lak - metalíza = 605 €
navigačný systém GPS = 500 €



Porovnanie s konkurenciou (spracované: 03.01.2018 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Mazda CX-5 Hyundai Tucson Toyota RAV4 Honda CR-V
Značka a model Mazda CX-5 Hyundai Tucson Toyota RAV4 Honda CR-V
Motor 2.0 Skyactiv-G160 1.6 T-GDi 2.0 Valvematic 2.0 i-VTEC
Stupeň výbavy Attraction Style Active+Style Elegance Plus
Zdvihový objem motora 1998 1591 1987 1997
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie nie áno nie nie
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 118/6000 130/5500 112/6200 114/6500
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 208/4000 265/1500-4500 196/4000 192/4300
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 198 202 185 190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 10,9 9,5 9,9 10,2
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,8 7,6 6,7 7,4
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1420 1433 1490 1517
Dĺžka (mm) 4550 4475 4605 4605
Šírka (mm) 1840 1850 1845 1820
Výška (mm) 1680 1660 1675 1680
Rázvor (mm) 2700 2670 2660 2630
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 506/1620 488/1478 * 547/1735 589/1669
Cena modelu bez príplatkov (€) 29.100 26.990 30.400 28.490
Akčná cena (€) - 25.490 29.200 -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 30.205 26.590 30.460 29.049

* ) s plnohodnotným rezervným kolesom (so sadou na zalepenie defektu 513/1503)

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:
Hyundai Tucson
má navyše: asistent pre zjazd z kopca DBC, systém pre automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu LKAS, asistent sledovania dopravných značiek, vyhrievané zadné sedadlá, bezkľúčový prístup do vozidla, parkovaciu kameru, vonkajšie kľučky dverí s osvetlením, plnohodnotné rezervné koleso s ALU diskom
nemá: elektronickú parkovaciu brzdu, systém monitorovania mŕtveho uhla BSD, systém autonómneho núdzového brzdenia AEB, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca

Toyota RAV4
má navyše: kolenný airbag vodiča, automatické diaľkové svetlá (AHB), rozpoznanie dopravných značiek (RSA), adaptívny tempomat (ACC) s ovládaním na volante, upozornenie na prekročenie rýchlosti, detekciu chodcov, upozornenie na opustenie jazdného pruhu (LDW), zadnú parkovaciu kameru, 18" zliatinové disky kolies (CX-5 má 17"), elektricky ovládané otváranie dverí batožinového priestoru s pamäťovou funkciou so senzorom na pohyb nohy, bezkľúčový vstup Smart Entry & Start, dojazdové rezervné koleso (CX-5 má sadu na opravu defektu)
nemá: LED hmlovky (RAV4 má bežné), systém sledovania mŕtveho uhla vrátane systému stráženia pohybu za vozidlom, vyhrievanie predných sedadiel a volantu, výškovo nast. sedadlo spolujazdca, nastaviteľnú bedernú opierku sedadla vodiča, delené zadné sedadlá v pomere 40/20/40 (RAV4 má iba 60/40), CD prehrávač

Honda CR-V
má navyše: stabilizačný systém pre jazdu s prívesom, zadnú parkovaciu kameru s dynamickým ukazovateľom smeru, el. nast. bedernú opierku sedadla vodiča (CX-5 má manuálne ovládanú), dojazdové rezervné koleso (CX-5 má sadu na opravu defektu)
nemá: predné LED adaptívne AFLS svetlomety, predné LED hmlovky (CR-V má bežné hmlovky), systém sledovania mŕtveho uhla vrátane systému stráženia pohybu za vozidlom, systém pre aktívne brzdenie do 80 km/h (CR-V má iba v mestskej premávke do 30 km/h), vyhrievaný volant, výškovo nast. sedadlo spolujazdca, delené zadné sedadlá v pomere 40/20/40 (CR-V má iba 60/40)



Záverečné hodnotenie

Nová generácia úspešného SUV z krajiny vychádzajúceho slnka obstála na výbornú. "Prebrúsenie" niektorých detailov karosérie dodalo vozidlu extra porciu dynamiky a závan sviežosti. Elegantný, ergonomický, kvalitne spracovaný a priestranný - tak by sa dal charakterizovať vynovený interiér. Silnou zbraňou je aj mimoriadne komfortný a ukážkovo odhlučnený podvozok, ktorý poskytuje sebaisté jazdné vlastnosti. Nie pre všetkých ale bude, vďaka svojmu prejavu, klasický atmosférický benzínový dvojliter, skombinovaný s výbornou manuálnou prevodovkou. Nová CX-5 síce v porovnaní s konkurenciou nepatrí k najlacnejším, no z môjho pohľadu obetovať zopár finančných prostriedkov navyše sa v tomto prípade rozhodne vyplatí.


Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Ostatné testy značky Mazda:
Mazda MX-5 RF 2.0 Skyactiv-G160 Revolution TOP (12/2017)
Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160 Revolution TOP (08/2016)
Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G150 Revolution (10/2015)
Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D Attraction AWD (08/2015)
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 A/T Attraction (05/2015)
Mazda 3 1.5 Skyactiv-G HB a 2.0 Skyactiv-G SDN (01/2014)
Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D Attraction (05/2013)
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution (08/2012)
Mazda 3 2.3 DISI MPS (07/2012)

Prezentácia noviniek: Nová Mazda 3 (11/2013)

Dňa: 1.3.2018
Redaktor: Jaroslav Čík
Foto: Jaroslav Čík

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]