Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Opel Crossland X 1.6 CDTI Innovation (10/2017)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 22.11.2017;

Upadajúci záujem o rodinné mpv-čka prinútil viacerých výrobcov zareagovať. Ukážkovým príkladom je práve nemecký Opel, ktorý namiesto novej generácie, ešte v nedávnej minulosti úspešného, modelu Meriva uviedol na trh ako nástupcu menší crossover s označením Crossland X.

testoval Jaroslav Čík



Transformer

Merive s unikátnym riešením zadných dverí, s ktorou som mal tú česť v našej redakcii hneď dvakrát (1, 2), tak nadobro odzvonilo. Zástupcu rodinných mpv-čiek v širokom portfóliu značky teraz tvorí už len väčšia Zafira. Milovníkov vanov tak musí potešiť, že tá sa zatiaľ z boja odísť nechystá, no nechajme sa prekvapiť ako sa k tomu časom postaví nový vlastník nemeckej značky - francúzska aliancia PSA. A práve nový Crossland X, ktorý debutoval na tohtoročnom ženevskom autosalóne, je prvým produktom tejto, už skôr, rozbehnutej vzájomnej spolupráce. Ak by vám náhodou táto informácia ušla, ide vlastne o dvojičku najnovšieho počinu z dielne Citroën, modelu C3 Aircross, s ktorým zdieľa platformu a pohonné jednotky a čoskoro sa k nim pridá aj nová generácia modelu Peugeot 2008.

Exteriér
A ako je na tom Crossland X z pohľadu čísiel? Oproti najnovšiemu prírastku značky, väčšiemu kompaktnému crossoveru Grandland X (taktiež z dielne PSA), je menší, no svojimi vonkajšími rozmermi tak "trochu" vliezol do kapusty svojmu veľmi obdobne veľkému súrodencovi Mokke X.

Opel Crossland X
Opel Mokka X

Asi nebudem jediný, kto má z tohto, na prvý pohľad nelogického, kroku Oplu guláš. Podľa slov nemeckého výrobcu sú ale modely Crossland X a Mokka X značne odlišné, aj keď sa to tak navonok vôbec nemusí zdať. Prvý model radu X - Mokka X, bol podľa automobilky navrhovaný „zvonku dovnútra“, pri Crosslande X to bolo presne opačne. Prednosťou Mokky X je prioritne štýl s menším dôrazom na vnútorný priestor. Pri Crosslande X bol však hlavný dôraz kladený práve na čo najväčší vnútorný priestor ako v prípade Merivy, akurát v modernejšom kabáte v štýle SUV. Rozdielov je ale viac, dostaneme sa k nim postupne.

Predná časť karosérie nesie spoločné dizajnové črty s ostatnými členmi rodiny X. Nechýba teda tradičná maska chladiča s lesklým bleskom uprostred a charakteristické denné svetlá pre Opel z LED diód v profile "dvojitého krídla" umiestnené v adaptívnych reflektoroch AFL LED s jasnejším svetlom oproti bežným halogénovým svetlám. Vybavené sú svetelným senzorom a taktiež systémom automatického prepínania diaľkových svetiel, ktorý pracuje spoľahlivo. A aké by to bolo SUV, keby mu chýbali typické plastové obklady blatníkov a dverí či strieborné prvky na spodnej časti nárazníkov.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Sviežim dizajnovým prvkom, prevzatým od menšieho štýlového súrodenca - Adama, je nepochybne aj "levitujúca strecha", ktorý opticky oddeľuje spodnú časť karosérie od hornej a vizuálne predlžuje vozidlo. Úplne najlepšie ale vynikne v kontrastnej farbe od karosérie, v testovanom prípade čiernej Mineral (od testovanej výbavy Innovation a vyššie bez príplatku). Naopak v čiernom odtieni karosérie zasa v bielej Summit. To navyše výborne zvýrazňuje chrómovaná lišta hornej hrany okien, ktorá ladí so striebornými strešnými lyžinami. Perfektne zladený celok dotvárajú štýlové dvojfarebné 17" zliatinové disky kolies. No a grafikou "dvojitého krídla" sú vybavené aj vysoko umiestnené delené zadné skupinové svetlá, v testovanom prípade s LED diódami.

Interiér
Pozitívne je, že ani v kabíne na prvý pohľad nič neprezrádza francúzsku spoluprácu. Elegantná a ergonomicky dobre navrhnutá palubná doska vrátane multifunkčného a dokonca vyhrievaného volantu sa nesie v rovnakom štýle ako aktuálne modely značky Opel. Pri pozornejšom skúmaní ale francúzske prímesi neprehliadnete. Na mysli mám napr. kľúč zapaľovania (s bezkľúčovým prístupom) a tlačidlo štartovania motora dobre známe z Peugeota, či hlavicu radiacej páky. Rovnako tak stredový multifunkčný displej na prístrojovom paneli medzi tradičnými prehľadnými "Opláckymi" budíkmi. Na jeho grafické spracovanie, rozlíšenie alebo čitateľnosť na slnku sa ale nemôžem sťažovať. Crossland X si zachoval aj nemecké páčky stieračov a smeroviek, s ktorými sa ovláda aj palubný počítač. Ovládanie svetiel tak nájdete na samostatnom paneli v ľavej časti palubnej dosky.

Použitými materiálmi na mňa pôsobil interiér síce trošku lacnejšie, všetko však zachraňuje bohatá výbava ako Head Up displej s projekciou na výklopné sklíčko v zornom poli vodiča, bezdrôtová nabíjačka telefónu, zadná 180 st. panoramatická kamera s parkovacími senzormi a pokročilým parkovacím asistentom, ktorý nájde miesto za vás, či veľké panoramatické strešné okno. Nájde sa tu aj zopár detailov, na ktoré som nebol doteraz v Oploch zvyknutý. Napr. horšie prepínanie staníc audiosystému ovládačmi na volante. Pri presúvaní sa medzi stanicami "šípkami" musíte výber stanice aj potvrdiť ďalším tlačidlom OK. Takisto aj absentujúca slovenčina v zozname jazykov. Ak ste doteraz vlastnili "leva", ani si nevšimnete, ak ale Opel, budete si zvykať. Nové, ale tiež príjemné ako v iných modeloch Opel, je aj grafické spracovanie multimediálneho systému IntelliLink 5.0 so vstavanou 3D navigáciou a veľkou až 8" farebnou obrazovkou. Chválim, že ten je možné okrem dotykového ovládania obsluhovať aj tlačidlami a otočným ovládačom pod displejom. Nechýba ani pohodlné prepojenie so smartfónmi pomocou funkcií Apple CarPlay a Android Auto a takisto od druhého stupňa štandardne dodávaný telematický a asistenčný systém OnStar s funkciou automatického hlásenia nehody a množstvom ďalších užitočných funkcií 24 hodín denne a 7 dní v týždni. V spodnej časti konzoly nájdete prehľadný samostatný panel výkonnej automatickej dvojzónovej klimatizácie. Všetko je pekne po ruke, takže na ergonómiu sa nemôžem sťažovať. Rovnako tak na dostatok úložných priestorov.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Opel v Crosslande X nemohol vynechať ani svoju pýchu, ktorou sú komfortné ergonomické predné sedadlá s certifikátom AGR od nezávislej asociácie lekárov a ortopedických expertov. Okrem výškového a pozdĺžneho posuvu disponujú možnosťou predĺženia sedákov a elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou. Nechýba im ani bočné vedenie, široký rozsah nastavenia či vyhrievanie. Môžem potvrdiť, že chrbát sa vám za ne určite poďakuje, najmä pri dlhších cestách. Predná lakťová opierka (na sedadle vodiča) je ale vďaka svojmu úzkemu tvaru menej komfortná. Rovnako ako v predchodcovi Merive, aj tu oceníte vyšší posed s dobrým výhľadom na vozovku, ktorý ale trochu kazia mohutné A stĺpiky.

Vzadu sa vďaka užšej karosérii traja dospelí pasažieri budú tlačiť, dvaja priemerne vysokí sa však sťažovať nebudú. Nájdu tu dostatok miesta aj na kolená a hlavu. Nastupovanie a vystupovanie sa mi ale vďaka krátkym zadným dverám, ktoré sa neotvárajú do pravého uhla, javí oproti Merive ako horšie. Za príplatok si variabilitu vzadu môžete vylepšiť príplatkovou "Funkčnou sadou", obsahujúcou okrem sklopnej stredovej časti, ktorú môžete využiť ako lakťovú opierku s úložným priestorom napr. na nápoje, aj posuvné zadné sedadlá v pozdĺžnom smere o 150 milimetrov so sklonom operadiel v troch pevných uhloch. Unikáte "Lounge sedenie", aké poznáme z Merivy či Zafiry v ponuke už ale nenájdeme.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Crossland X v ničom nezaostáva ani z pohľadu objemu batožinového priestoru. V základnom prevedení je vám k dispozícii kapacita 410 litrov s praktickými pravidelnými tvarmi, s posuvnými sedadlami až 510 litrov. Po sklopení zadných delených sedadiel v pomere 60/40 získate objem až 1 255 litrov. Pre porovnanie obdobne veľký súrodenec Opel Mokka X v základnom prevedení ťahá za kratší koniec, keďže disponuje objemom 356 litrov (-54 l), pri sklopených sedadlách sa ale karty obracajú (+50l ->1 305 l). Vďaka krytu podlahy nastaviteľnom v dvoch úrovniach (pre prvé dva stupne výbav za príplatok 70 Eur) sa nemusíte obávať odskoku od zadných sedadiel či nakladacej hrany. Ak vám chýba predstavivosť a litre vám nič nehovoria, pokojne sa tu zmestí aj dospelácky horský bicykel s 29" kolesami, pochopiteľne s demontovaným predným kolesom. V úplne spodnom podlaží nájdete dojazdovú rezervu, tá sa však dodáva za príplatok 60 Eur.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok O pohon sa v testovanom prípade staral najsilnejší naftový agregát z modelovej ponuky, štvorvalec s objemom 1.6 litra. Napriek tomu, že nesie rovnaké označenie 1.6 CDTI ako dobre známy "šepkajúci oplácky" motor, s ktorým sme mimochodom mali tú česť napríklad v novej Astre, tentokrát pochádza, rovnako ako aj ponúkané benzínové trojvalce, z dielne koncernu PSA. Okrem neho sa v ponuke nachádza aj výkonovo slabšia 74 kW verzia skombinovaná s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, s ktorou oproti silnejšej variante ušetríte rovných 800 Eur. Tu ale opäť navrch získava Mokka X, ktorá má v ponuke širšiu škálu ("svojich") motorov.

Poďme ale späť k testovanému agregátu. Preplňovaný naftový štvorvalec disponuje príjemným a kultivovaným prejavom bez citeľného prenosu vibrácií do kabíny. Takisto chválim aj dobré odhlučnenie. Vďaka dostatočne silnému krútiacemu momentu 300 Nm, dostupnému už od 1750 ot./min., sa nedostatku záťahu nemusíte obávať ani vo vyšších rýchlostiach, či v kopcovitom profile, a to ani pri plne obsadenom vozidle. Tu sa teda na techniku PSA rozhodne nemôžem sťažovať.

zväčšiť obrázok To už ale neplatí v prípade 6-stupňovej manuálnej prevodovky s trochu menej presnými a dlhšími dráhami ako som pri Opli zvyknutý. Nie je to však nič tragické, len francúzsky podpis tam jednoducho trochu cítiť. Na rozdiel od svojho väčšieho súrodenca Grandlandu X, si menší Crossland X s naftovým agregátom nevybavíte automatickou prevodovkou. Tá je (aspoň zatiaľ) dostupná výhradne s benzínovým trojvalcom 1.2 Turbo vo verzii 81 kW. Sprevodovanie manuálu je vhodné aj do mesta (pri rýchlosti 50 km/h si vystačíte aj so 4-kou) a na diaľnici pri 130-tke motor točí pohodových 2200 otáčok. Ako je to s otáčkami motora a pri ďalších rýchlostiach a prevodových stupňoch prezrádza nasledovná tabuľka.

50 km/h 4. stupeň 1200 ot./min.
60 km/h 5. stupeň 1200 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 1500 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 1800 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2200 ot./min.

S novým crossoverom s bleskom v znaku som počas týždňa absolvoval 712 km s priemernou spotrebou 5,4 l nafty na 100 km a dojazdom 100 km (podľa palubného počítača). K tabuľkovej kombinovanej spotrebe 4,0 l/100 km som tak opäť nepriblížil. Moju úvodnú cestu od predajcu v bratislavskej Petržalke cez preplnené centrum mesta, Raču až do Pezinka však zvládol za veľmi slušných 4,4 l/100 km. K rovnakému výsledku som sa dopracoval aj pri rannej ceste do práce. V úplnej špičke sa ale budete pohybovať okolo hranice piatich litrov, presnejšie nad ňou. Nevynechal som ani diaľnicu. Na úseku Senec - Trnava s rýchlosťou 110 km/h si Crossland X vypýtal 4,8 litra na 100 km, následne na trase Trnava - Považská Bystrica s nastavenou rýchlosťou na tempomate 130 km/h spotreba povyskočila (po vyresetovaní palubného počítača) na 6,4 litra. Testovaný agregát tak hodnotím ako úsporný, pre splnenie platnej emisnej normy Euro6 sa ale pridávania močoviny AdBlue do samostatného hrdla s modrým uzáverom nevyhnete.

Podvozok a jazda
zväčšiť obrázok Skladbu podvozku tvorí tradičné a osvedčené zavesenie kolies MacPherson vpredu s kombináciou, v tejto triede bežnej, "tuhej" nápravy s vlečenými ramenami spojenými torzne pružnou priečkou vzadu. Naladenie podvozku je príjemne komfortné aj na príplatkových 17" kolesách, ako sa na vozidlo určené do mestskej džungle patrí. Pre zaujímavosť, ide o najväčšie možné kolesá, pričom do Mokky X si môžete vybrať až 19". Väčšinu nerovností dokáže výborne odfiltrovať, no tie väčšie ako sú napr. výtlky, pred vami neutají. Vyššia miera komfortu priniesla mierne zvýšené náklony pri rýchlejších prejazdoch zákrut a trochu gumene pôsobí aj riadenie. Crossland X má však úplne iné poslanie, takže v tomto prípade sú moje výhrady neopodstatnené.

Ak by ste od crossovera automaticky očakávali aj možnosť pohonu 4x4, v tomto prípade ostanete sklamaný. Na príležitostné zablúdenie do terénu, alebo ak je napr. lyžovanie vašim obľúbeným športom, bude vhodnejšie siahnuť radšej po skoro rovnako veľkej Mokke X, ktorej pohon štyroch kolies nechýba. Rozbité poľné cesty ale vďaka zvýšenej svetlej výške 124 mm (Mokka X FWD 131 mm / 4x4 143 mm) bez zaváhania zvládne aj Crossland X.

Bezpečnosť
zväčšiť obrázok V najnovšej novembrovej várke testovaných vozidiel spoločnosťou Euro NCAP nechýbal ani nový Crossland X. A obstál na výbornú, keď si odniesol plný počet päť hviezdičiek. Na samotný priebeh testovania sa môžete pozrieť tu. Keď by ste to chceli rozmeniť na drobné, za ochranu pasažierov získal vysoké hodnotenie 85%, za ochranu detí 84%, za ochranu chodcov 62% a za bezpečnostné systémy 57%.

Jeden z posledne spomínanej kategórie nájdete dokonca už v základnej výbave. V prvom stupni Selection tak okrem 6-tich airbagov a povinného stabilizačného systému ESP, či asistentovi rozjazdu do kopca, automaticky dostanete aj systém varovania pred neúmyselným vybočením z jazdného pruhu. Upozornenie prebieha zvukovou signalizáciou, presnejšie viacnásobným opakovaným pípnutím, veľmi pripomínajúcim zvuk môjho ranného budíka. Ak trávite za volantom väčšinu svojho denného času, verím, že vám a vašej posádke v určitých prípadoch tento systém vie pomôcť zachrániť život. Ak sa ale prevažne pohybujete prevažne v meste, oceníte, že je vypínateľný tlačidlom na stredovej konzole pred radiacou pákou.

Tým však zoznam bezpečnostných systémov nekončí. V ponuke príplatkov nájdete aj "Sadu Bezpečnosť" za prijateľné peniaze (500 Eur pre Selection a Enjoy, 400 Eur pre Innovation a pre Ultimate v štandarde), ktorá zahŕňa senzor únavy vodiča, detekciu chodcov pred vozidlom, varovanie pred čelnou kolíziou a protikolízne brzdenie. Testované vozidlo ale touto sadou nedisponovalo. Vybavené bolo ale šikovným systémom sledovania mŕtveho uhla so signalizáciou v spätných zrkadlách, vďaka ktorému dokážete zabrániť neplánovaným stretom s ďalšími vozidlami a tým pádom nechceným škodám. K dispozícii je len v rámci sady "Automatické parkovanie" alebo "Automatické parkovanie Plus". Samozrejmosťou sú úchyty Isofix pre detské sedačky na zadných sedadlách a k dispozícii je aj vypínanie airbagu spolujazdca vpredu v prípade umiestnenia dieťaťa v detskej sedačke vpredu.


Obstarávacia cena (spracované dňa 11.10.2017)

Najnižšia cena:
Crossland X 1.2 Selection
12.340 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Crossland X 1.6 CDTI Innovation
18.490 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Crossland X 1.6 CDTI Innovation
24.730 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, stabilizačný systém ESP, brzdový asistent HBA, asistent rozjazdu do kopca, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, aktívne opierky hlavy predných sedadiel, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách, parkovací asistent (senzory vzadu), varovanie pred vybočením z jazdného pruhu
Interiér:
el. ovládané predné okná a zadné, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, lakťová opierka na sedadle vodiča, volant potiahnutý kožou s ovládaním rádia a tempomatu, automatická dvojzónová klimatizácia, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, autorádio IntelliLink, 7 reproduktorov, tempomat, kryt batožinového priestoru, ambientné osvetlenie interiéru, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, dažďový a svetelný senzor, dvojitá podlaha batožinového priestoru
Exteriér:
el. nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, disky kolies z ľahkých zliatin 16", predné hmlové svetlá, zatmavené bočné a zadné okná, LED predné svetlomety AFL, LED zadné svetlá, strieborné strešné lyžiny, vonkajšie chrómované lišty okolo bočných okien, čierna strecha
Výbava za príplatok k základnej cene: - lak - žiarivá farba = 200 €
- Zimná sada (vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievanie volantu) = 380 €
- Sada Svetlá (LED predné svetlomety, automatické diaľkové svetlá, LED zadné svetlá) = 900 €
- Sada Automatické parkovanie Plus (automatický parkovací asistent, panoramatická parkovacia kamera, elektricky ovládané, vyhrievané a sklápané vonkajšie spätné zrkadlá, sledovanie slepého uhla) = 980 €
- vyhrievanie čelného skla = 200 €
- zatmavené bočné a zadné okná = 170 €
- pevná presklená strecha a strieborné strešné ližiny = 900 €
- bezdrôtová indukčná nabíjačka = 125 €
- Head Up displej = 325 €
- bezkľúčové otváranie a štartovanie = 360 €
- čalúnenie sedadiel látka/koža, ergonomické predné sedadlá AGR = 600 €
- 17" disky kolies = 200 €
- navigačný systém 5.0 Intellilink = 840 €
- dojazdové rezervné koleso = 60 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 19.10.2017 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

OPEL Crossland X RENAULT Captur FIAT 500L
Značka / model Opel Crossland X Renault Captur Fiat 500L
Motor 1.6 CDTI 1.5 dCi 110 1.6 MultiJet
Stupeň výbavy Innovation Initiale Paris Lounge
Zdvihový objem motora 1560 1461 1598
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 88/3500 81/4000 88/37500
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 300/1750 260/1750 320/1750
Prevodovka manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 187 180 189
Zrýchlenie (s) 9,9 11,4 10,7
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,0 3,9 4,2
Emisie CO2 (g/km) 103 101 112
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1244 1205 0
Dĺžka (mm) 4212 4122 4242
Šírka (mm) 1765 1778 1784
Výška (mm) 1605 1566 1658
Rázvor (mm) 2604 2606 2612
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru základný/maximálny (l) 410-520/1255 377-455/1235 412/1480
Záruka 5 rokov / 150.000 km 5 rokov / 100.000 km 5 rokov / 100.000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 20.290 22.690 23.000
Akčná cena (€) 18.490 22.290 19.690
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 24.730 22.790 22.870

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Renault Captur
    nemá (výrobca neponúka)
    vyhrievaný volant, ergonomické predné sedadlá s možnosťou predĺženia sedákov, hlavové airbagy vpredu a vzadu, LED zadné svetlá, automatické diaľkové svetlá, bezdrôtová indukčná nabíjačka, Head Up displej, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    kožené čalúnenie Nappa (Crossland X má kombináciu kože/látky), hudobný systém Bose, posuvné zadné sedadlo

  • Fiat 500L
    nemá
    vyhrievaný volant, ergonomické predné sedadlá s možnosťou predĺženia sedákov, full LED predné svetlá, LED zadné svetlá, automatické diaľkové svetlá, bezdrôtovú indukčnú nabíjačku, Head Up displej, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, systém sledovania mŕtveho uhla, parkovacie senzory vpredu, bezkľúčový prístup a štartovanie, ambientné podsvietenie interiéru
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    sklopné stolíky na zadnej strane predných sedadiel


    Záverečné hodnotenie
    Najmenší člen rodiny X pochádzajúci z čerstvého nemecko-francúzskeho vzťahu zaujme svojim príťažlivým dizajnom bez prehnaných módnych výstrelkov. V tradičnom nemeckom štýle značky sa nesie aj elegantný a ergonomicky dobre navrhnutý interiér, ktorý na svoju triedu zaujme mimoriadne bohatou výbavou. Napriek svojim menším vonkajším rozmerom prekvapí dostatkom miesta v kabíne a posádku poteší vyšším posedom. Úsporný naftový motor z dielne PSA bude doma najmä mimo mesta, no nestratí sa ani v meste. Francúzsky podpis na prevodovke však už nepochválim, na komfortne naladenom podvozku naopak áno. Nový Crossland X tak aj vďaka pomerne nízko nastavenej štartovacej cene nepochybne zamieša kartami v stále viac nabitejšom segmente.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Súvisiace:
    Prezentácie noviniek: Opel Crossland X (03/2017)
    Prezentácie noviniek: Opel Mokka X, Zafira a systém OnStar (11/2016)

    Redakčný test: Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo Innovation (04/2017)
    Redakčný test: Opel Astra 1.0 Turbo Enjoy (04/2016)
    Redakčný test: Opel Insignia ST 2.0 CDTI Sport (07/2015)
    Redakčný test: Opel Corsa 1.0 Turbo Sport (04/2015)
    Redakčný test: Opel Astra 1.6 CDTI Cosmo (08/2014)
    Redakčný test: Opel Meriva 1.6 CDTI Cosmo (09/2014)
    Redakčný test: Opel Mokka 1.7 CDTI Enjoy 4x4 (04/2013)
    Redakčný test: Opel Astra Sedan 1.7 CDTI Cosmo (03/2013)
    Redakčný test: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Enjoy (05/2012)
    Redakčný test: Opel Astra Classic Caravan 1.7 CDTI Plus (04/2012)

    Dňa: 22.11.2017
    Redaktor: Jaroslav Čík
    Foto: Jaroslav Čík

  •   

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]