Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Audi A3 Sportback 1.0 TFSI basis (11/2016)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 02.12.2016;

Otestovali sme modernizovanú A3-ku Sportback v najslabšom výbavovom stupni basis, s automatickou prevodovkou S-tronic a novým benzínovým trojvalcom 1.0 TFSI.

testoval Václav Ptáček




Audi dostalo trojvalec

Posledná tretia generácia sa predáva od roku 2012, testoval som ju začiatkom roka 2013. Tento rok sa dočkala A3-ka faceliftu. Na Slovensku sa začal predaj v máji. Ponúka sa v troch stupňoch výbavy s novými označeniami: basis, sport a design. Okrem hatchbacku sú na výber aj karosárske verzie sedan a kabriolet. Samozrejme nesmú chýbať športové prevedenia S3.

Exteriér

zväčšiť obrázok Zmena nastala na prednom nárazníku a svetlometoch. Maska má ostrejšie hrany. Zadný difúzor je inak tvarovaný, teraz pôsobí dynamickejšie. Do zadného nárazníka pribudli odrazové svetlá. Do sériovej výbavy pribudli bi-xenóny, za príplatok je možné dovybaviť vozidlo LED svetlometmi so zadnými dynamickými smerovkami, prípadne vrcholnými Matrix LED svetlometmi s dynamickými smerovkami vpredu a vzadu.

Rozmery si zostali voči predchodcovi takmer nezmenené. Dĺžka narástla o 3 mm, výška o 1 mm, rázvor sa predĺžil o 1 mm a šírka sa nezmenila.

Interiér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok V modernizovanej A3-ke sa objavujú prvky výbavy z vyšších tried. Bohužiaľ testovaný model bol v základnej výbave a dostal len niekoľko prvkov príplatkovej výbavy, takže som nemohol otestovať napr. virtual cockpit, nápomocné bezpečnostné asistenty, prípadne systém jazdy v dopravnej zápche.

V interiéri je nový volant, zredukoval sa počet tlačidiel na MMI systéme. Kvalita spracovania je vysoká, nič iné sa čakať u prémiovej značky nedá. Vysúvací stredový displej zatiaľ v modeli zachovali, pevný displej zrejme dostane až nová generácia. Pôsobí elegantne a grafika je prvotriedna. Ak ho nepotrebujem, tak ho pomocou tlačidla môžem zasunúť do prístrojovej dosky. Pri tomto základnom výbavovom stupni nemá až tak veľké uplatnenie. Najbežnejšie ovládania sa dajú nastavovať cez palubný počítač pomocou multifunkčného volantu.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Pribudol USB vstup pod ovládaním klimatizácie. Ďalší USB vstup a AUX vstup je v prednej lakťovej opierke vpredu. Podsvietenie interiéru je príjemné.

Priestor vo vozidle je dostatočný vo všetkých smeroch, niekomu môže trochu vadiť priestor pre pravú vodičovu nohu kvôli stredovej konzole. Na zadných miestach je dosť miesta aj pre vyššie postavy, usadia sa pohodlne. Batožinový priestor sa voči predchodcovi nezmenil. Objem je 380 litrov a po sklopení zadných sedadiel narastie na 1220 litrov.

Motor, prevodovka, podvozok a jazda

zväčšiť obrázok Najzaujímavejšou novinkou v testovanom aute je nový najslabší benzínový trojvalcový motor 1.0 TFSI s výkonom 85 kW (115 k), ktorý nahradil predchádzajúci štvorvalec 1.2 TFSI s výkonom 81 kW a v Audi sa objavuje prvýkrát. Objem má 999 cm3, výkon 85 kW (115 koní) pri 5000 - 5500 ot./min. a max. krútiaci moment 200 Nm pri 2000 - 3500 ot./min. Výrobca udáva zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,9 s a maximálnu rýchlosť 206 km/h. Motor má kultivovaný chod, je tichý a aj pri vytáčaní do vyšších otáčok je jeho zvukový prejav primeraný. Odhlučnenie kabíny je výborné.

zväčšiť obrázok Pri tomto najslabšom benzínovom motore v A3-ke si asi veľa ľudí nebude vyberať kombináciu s automatickou prevodovkou, ale ja som ju ocenil vďaka komfortu, hlavne pri jazde v kolónach v preplnenom meste. 7-stupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami v olejovom kúpeli drží nízke otáčky, preraďuje čo najskôr na vyšší prevodový stupeň kvôli spotrebe. Ja osobne by som podľa sluchu točil vyššie otáčky a neskôr radil vyššie prevodové stupne. Napr. pri 50 km/h radí 6-prevodový stupeň, pri 70 km/h radí 7-prevodový stupeň.

Pri bežnej jazde je radenie takmer nepostrehnuteľné, ale pri prudšom stlačení plynového pedálu už nastane citeľná pauza, kedy prevodovka vyhodnocuje vodičov zámer. Zlepší sa to preradením do športového režimu prevodovky. Otáčky musia preskočiť 2000 ot./min. aby začal byť ťah vozidla uspokojivý.

Pri kombinovanej jazde (okresné cesty, dediny) bola spotreba 5,4 l/100 km. Na diaľnici s nastaveným tempomatom som nameral nasledovné hodnoty spotreby: pri 115 km/h (smer z Trnavy do Bratislavy) 6,0 l/100 km a pri 130 km/h (smer z Bratislavy na Lozorno) 8,1 l/100 km. V meste sa priemerná spotreba pohybovala cez 7,0 l/100 km. Výrobca udáva papierové spotreby: mesto 5,6 l/100 km, mimo mesta 4,2 l/100 km a kombinovaná 4,7 l/100 km.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Namerané otáčky pri rôznych rýchlostiach: 50 km/h - 1600 ot./min. (5-prev. stupeň) a 1350 ot./min. (6-prev. stupeň), 70 km/h - 1500 ot./min. (7-prev. stupeň), 90 km/h - 1900 ot./min. (7-prev. stupeň), 110 km/h - 2400 ot./min. (7-prev. stupeň), 130 km/h - 2750 ot./min. (7-prev. stupeň).

Podvozok má správne naladenie. Je komfortný, ale nie prehnane hojdavý. Nerovnosti na vozovke filtruje výborne. Pri prejazde zákrutami drží stopu, takže sa naň môžete spoľahnúť. Odhlučnenie podvozku je tiež na veľmi dobrej úrovni, nijak neruší posádku.

Bezpečnosť

otvoriť test Euro NCAP Testy Euro NCAP absolvovala predchádzajúca A3-ka v 3-dverovej verzii v roku 2012, kde získala päť hviezdičiek (95% - dospelí cestujúci, 87% - deti, 74% - chodci, 86% - bezpečnostné asistenčné systémy). Vozidlo je sériovo vybavené bezpečnostnými prvkami: ABS, EDS, ASR, ESC, brzdový asistent, airbag na strane vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, kolenný airbag na strane vodiča, asistent rozbehu pri stúpaní, ukotvenie detskej sedačky ISOFIX s deaktivátorom airbagu.

Obstarávacia cena (spracované dňa 9.11.2016 z aktuálneho cenníka, ceny s DPH)

Základná cena modelu:
A3 Sportback 1.0 TFSI basis
(85 kW, 6-st. man.)
22.600 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
A3 Sportback 1.0 TFSI basis
(85 kW, S tronic)
24.200 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
A3 Sportback 1.0 TFSI basis
29.894 €
Štandardná výbava: Bezpečnosť a ochrana:
ABS; EDS; ASR; ESC; brzdový asistent; airbag vodiča a spolujazdca; bočné airbagy vpredu; hlavové airbagy vpredu a vzadu; kolenný airbag na strane vodiča; elektronický imobilizér; centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním; ukotvenie detskej sedačky ISO FIX vpredu s deaktivátorom airbagu; Audi hold assist - asistent rozbehu pri stúpaní; kontrola tlaku v pneumatikách
Interiér:
elektrické ovládanie okien; elektromechanická parkovacia brzda; operadlo zadných sedadiel delené a sklápateľné 40:60; Start-Stop systém; koberčeky vpredu a vzadu; Bluetooth rozhranie; sedadlá vpredu manuálne výškovo nastaviteľné; látkové poťahy sedadiel - Index; obklad interiéru - monometallic sillber (strieborný); MMI Radio plus so 7" výsuvným displejom; 8 reproduktorov; výbava pre fajčiarov - zapalovač a popolník
Exteriér:
bi-xenónové svetlomety; denné svietenie; spätné zrkadlá elektricky nastaviteľné a vyhrievané, kryty lakované vo farbe karosérie; determálne sklá; tretie brzdové svetlo; svetelný a dažďový senzor; strešný spojler
Výbava za príplatok k základnej cene: • Alarm s funkciou proti odtiahnutiu = 483,00 €
• Connectivity Paket - Audi smartphone interface, čítačku na SD karty a prípravu pre navigáciu = 1001,00 €
• Disky z ľahkých zliatin 7,5J X 17, 5-ramenné, Kinetik-dizajn, pneu 225/45 R 17 = 1316,00 €
• Komfortná automatická klimatizácia = 664,00 €
• Hliníkové lišty okolo okien = 214,00 €
• Palubný počítač s monochromatickým displejom = 214,00 €
• Akustický parkovací systém vzadu = 507,00 €
• Vyhrievané sedadlá vpredu s oddelenou reguláciou = 383,00 €
• Stredová opierka rúk vpredu = 169,00 €
• Tempomat = 337,00 €
• Multifunkčný športový kožený volant 3-ramenný = 406,00 €

Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 10.11.2016 z aktuálnych cenníkov, ceny s DPH)

Do porovnávacej tabuľky som vybral BMW rad 1 s motorizáciou s výkonom 100 kW, nakoľko ponúkaný motor s výkonom 80 kW sa nedá kombinovať s automatickou prevodovkou.

Značka a model Audi A3 Sportback Mercedes A trieda BMW rad 1
Motor 1.0 TFSI 180 118i
Stupeň výbavy basis - Advantage
Zdvihový objem motora 999 1595 1499
Uloženie / počet valcov R/3 R/4 R/3
Preplňovanie áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 85/5000-5500 90/5000 100/4400
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 200/2000-3500 200/1250-4000 220/1250-4300
Prevodovka 7-stupňová dvojspojková 7-stupňová dvojspojková* 8-stupňová automatická*
Pohon predný predný zadný
Max. rýchlosť (km/hod) 206 202 210
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 9,9 8,6 8,7
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,7 5,4 5,2
Emisie CO2 (g/km) 107 126 122
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1200 1320 1320
Dĺžka (mm) 4313 4299 4329
Šírka (mm) 1785 1780 1765
Výška (mm) 1426 1433 1440
Rázvor (mm) 2637 2699 2690
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 380 341 360
Záruka 3 roky / 90 000 km 2 roky / bez obmedzenia km 2 roky / bez obmedzenia km
Cena modelu bez príplatkov (€) 24.200 26.322 26.787
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 29.894 29.718 29.754
* - za príplatok (Mercedes - 2.196 €, BMW - 2.037 €)

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Mercedes A trieda
  • má naviac: aktívny asistent brzdenia
    nemá: 8 reproduktorov (má 6), bi-xenónové svetlomety

  • BMW rad 3
  • nemá: elektromechanická parkovacia brzda, bi-xenónové svetlomety, 8 reproduktorov (má 6)


    Záverečné hodnotenie

    Modernizovaná A3-ka vyniká pekným dizajnom. Športovejší vzhľad zabezpečili úpravy predného a zadného nárazníka. Zmenou prešli aj predné svetlomety a zadné skupinové svetlá. V interiéri nastali len jemné korekcie. Dostali sa do ponuky prvky výbavy, ktoré sa ponúkali vo vyšších triedach. Vyniká jednoduchosťou s prehľadnými ovládačmi. Dielenské spracovanie a chod ovládačov opäť nesklamalo, je na vysokej úrovni.

    Nový trojvalcový benzínový motor tvorí základ modelovej rady a je to dobrá voľba na jazdu v meste. Nie je to žiadny pretekár, ale na každodenné dochádzanie do prace úplne stačí. Prípadne pre ženu na odvoz detí do školy, na nákupy. Vyzerá to na dobrú náhradu za 1,2-litrový motor. Automatická prevodovka S tronic je nastavená na spotrebu paliva a radí čo najskôr vyššie prevodové stupne už pri nízkych otáčkach. Podvozok je naladený komfortne. Neprenášajú sa z neho žiadne rázy ani hluk do kabíny.

    Celkový dojem z vozidla je veľmi príjemný, až na tú cenu. Pripláca sa za výbavu, ktorá je pri iných značkách ponúkaná sériovo. V prémiovej triede je to však bežné. Podobne cenovo vychádzajú aj priami konkurenti Mercedes a BMW.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Ďalšie testy Audi:
    Test Audi A4 3.0 TDI Quattro Sport
    Test Audi Q7 3.0 TDI Quattro
    Test Audi A6 3.0 TDI Quattro
    Test Audi Q3 2.0 TDI Quattro Sport
    Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI g-tron Attraction
    Test Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI COD Ambition
    Test Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD Attraction
    Test Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Style Ambition
    Test Audi A3 1.4 TFSI Style Ambition
    Test Audi A1 Sportback 1.4 TFSI Ambition
    Test Audi A4 2.0 TDI Prestige
    Test Audi A5 Coupé 2.0 TFSI Quattro
    Test Audi Q3 2.0 TDI Quattro
    Test Audi A6 3.0 TDI Quattro
    Test Audi A7 Sportback 3.0 TDI Quattro
    Test Audi A1 1.6 TDI Ambition

    Dňa: 02.12.2016
    Redaktor: Ing. Václav Ptáček
    Foto: Ing. Václav Ptáček

      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]