Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Fiesta prichádza so štyrmi charakteristickými verziami  Vytlačiť stránku
redaktor: p.purdeš, 01.12.2016;

Spoločnosť Ford na špeciálnom podujatí Go Further v Kolíne nad Rýnom odhalila Ford Fiesta nasledujúcej generácie – technologicky najvyspelejšie malé vozidlo na svete.

Fiesta nasledujúcej generácie sa predstavila s množstvom najdômyselnejších asistenčných technológií pre vodiča a funkcií pripojenia, aké boli kedy dostupné v sériovo vyrábanom malom vozidle v Európe. Vozidlo je súčasťou najkomplexnejšieho a najuniverzálnejšieho radu modelov za posledných 40 rokov histórie modelu Fiesta.

Spoločnosť Ford predstavila štyri osobité výrobné varianty modelu Fiesta, vrátane štýlovej verzie Fiesta Titanium, verzie Fiesta ST-Line inšpirovanej produktmi tímu Ford Performance, luxusnej verzie Fiesta Vignale a crossovera Fiesta Active – ako prvého člena nového radu Active, ktorý sa v nasledujúcich rokoch predstaví v celej ponuke vozidiel značky Ford.

Ford Fiesta (MY 2017)

Troj a päťdverové varianty modelu Fiesta sa budú vyznačovať vynikajúcou kvalitou a kultivovanosťou, novým štýlovým exteriérom a revolučným dizajnom interiéru s viacerými možnosťami prispôsobenia než kedykoľvek predtým. Spoločnosť Ford ďalej posilnila aj presvedčivý charakter plný radosti z jazdy, vďaka ktorému sa z modelu Fiesta za posledné štyri roky stalo najpredávanejšie malé vozidlo v Európe.

„Neodolateľné, zábavné a športové charakteristiky tohto kultového malého vozidla sme dokázali ešte viac vylepšiť, pretože zdieľame nadšenie našich zákazníkov modelu Fiesta – na výber je viac modelov než doteraz, a každá verzia má výrazný charakter,“ povedal Jim Farley, výkonný viceprezident a prezident spoločnosti Ford Motor Company pre Európu, Stredný východ a Afriku. „Teraz vieme ponúknuť verziu modelu Fiesta pre každého vodiča, vrátane luxusnej verzie Fiesta Vignale a crossoveru Fiesta Active s pokročilými technológiami a funkciami, o ktorých mohli zákazníci malých vozidiel pred niekoľkými rokmi len snívať.“

Medzi prvotriedne funkcie asistencie vodičovi v modeli Fiesta – podporované technológiami snímačov, ktoré dokážu monitorovať priestor až do vzdialenosti 130 metrov pred vozidlom – patrí zdokonalený systém detekcie chodcov, ktorý po prvýkrát dokáže zabrániť nehodám v noci, a ďalej prvý aktívny parkovací asistent Ford, ktorý dokáže aktivovať brzdy s cieľom zabrániť nehodám v nízkej rýchlosti pri automatickom parkovaní.

Fiesta je zároveň prvým vozidlom značky Ford s prémiovým audiosystémom B&O PLAY a po prvýkrát ponúkne zákazníkom otvárateľnú panoramatickú sklenenú strechu. Sofistikovaný komunikačný a zábavný systém v modeli Fiesta je podporovaný „vznášajúcimi sa“ dotykovými displejmi s vysokým rozlíšením a uhlopriečkami až do 8 palcov. V priestrannom a ergonomickom interiéri je o takmer 50 percent menej tlačidiel na stredovej konzole, a tým aj intuitívnejšie prostredie.

Medzi najmodernejšie pohonné jednotky patrí viacnásobne ocenený 1,0-litrový zážihový motor EcoBoost s výkonom do 140 koní a 1,5-litrový vznetový motor TDCi s výkonom 120 koní – prvý vysokovýkonný vznetový motor pre model Fiesta. Spoločnosť Ford očakáva emisie CO2 na úrovni od 82 g/km, k čomu prispeje celkom nová šesťstupňová prevodovka s inovatívnymi technológiami na zníženie trenia.

Rozšírený modelový rad Fiesta
Doteraz najkomplexnejší modelový rad Fiesta spĺňa rastúce požiadavky zákazníkov z hľadiska väčšieho výberu a lepšej kvality v segmente B.

Ford Fiesta (MY 2017)

Fiesta nasledujúcej generácie bude prvýkrát v ponuke vo forme luxusného modelu Ford Fiesta Vignale – ako súčasť luxusného produktu a zážitku z vlastníctva Ford Vignale. Fiesta Vignale sa pripojí k modelom Mondeo, S-MAX, Kuga a Edge Vignale ako najdokonalejšie stvárnenie značky Ford v Európe. V ponuke budú jedinečné 18-palcové zliatinové disky kolies, exkluzívne dizajnové prvky, farby exteriéru a kožené sedadlá s hexagonálnym prešívaním v štýle smokingu.

Fiesta Active je prvý crossover odvodený z modelu Fiesta, ktorý využíva robustný štýl inšpirovaný SUV – má vyššiu svetlú výšku, strešné nosiče a dodatočné vonkajšie obloženie, praktickosť hatchbacku a skutočné dynamické jazdné vlastnosti modelu Fiesta.

Spoločnosť Ford už v priebehu tohto roka po prvýkrát predstavila nový modelový rad ST-Line. Štýl exteriéru a interiéru týchto modelov sa inšpiroval modelmi Ford Performance. Dodávajú sa s výkonnými zážihovými motormi Ford EcoBoost a vznetovými motormi TDCi. Sú určené pre zákazníkov, ktorí túžia po športovom imidži modelov ST, ale nevyužijú charakteristiky optimalizovaných motorov a podvozkov ST so športovými technológiami.

Fiesta ST-Line ponúka športový exteriér vrátane unikátnych diskov z ľahkých zliatin, mriežky chladiča, predného a zadného nárazníka a bočných lemov. V interiéri sa nachádzajú športové sedadlá, pedále z ľahkých zliatin a skosený volant, pričom pôžitok z jazdy zdokonaľuje športový podvozok.

Spoločnosť predstavila aj štýlový model Fiesta Titanium s vysokou výbavou a kvalitou, ktorý sa bude dodávať zákazníkom v celej Európe. Počas prvých 10 mesiacov roka 2016 sa modely Ford s vyššou výbavou podieľali na takmer 60 percentách tržieb. Tento rok sa predalo 48 percent modelov Fiesta vo výbave Titanium. Fiesta bude dostupná aj vo verzii Trend.

„V medziročnom porovnaní vzrástli registrácie modelov segmentu B o 24 percent a zároveň sa o 11 percent zvýšil dopyt po základných modeloch,“ uviedol Roelant de Waard, viceprezident pre marketing, predaj a servis spoločnosti Ford of Europe. „Spoločnosť Ford teraz ponúka zákazníkom segmentu B väčší výber. Nový model KA+ poskytuje výnimočnú hodnotu, model Fiesta je zase nasledujúca generácia rodiny skutočne príťažlivých, prispôsobených modelov.“

Technologicky najvyspelejšie malé vozidlo na svete
Ford Fiesta nasledujúcej generácie prichádza s množstvom technológií na zvýšenie komfortu, pohodlia a bezpečnosti, čím sa radí na špičku vo svojej triede. Pokročilé technológie asistencie vodičovi sú podporované dvoma kamerami, troma radarmi a 12 ultrazvukovými snímačmi, ktoré spolu dokážu sledovať priestor okolo vozidla v uhle 360 stupňov a monitorovať cestu až do vzdialenosti 130 metrov pred vozidlom – čo je viac ako dĺžka futbalového ihriska

. Fiesta je prvým vozidlom značky Ford, ktoré má vo výbave pokročilú verziu asistenčného systému prevencie nárazov s detekciou chodcov, ktorý dokáže zaznamenať ľudí na ceste alebo v jej blízkosti, prípadne ľudí, ktorí by mohli vkročiť do dráhy vozidla. Využíva pri tom svetlá zo svojich reflektorov.

Systém je navrhnutý tak, aby znížil závažnosť niektorých čelných kolízií s vozidlami a chodcami, alebo úplne zabránil niektorým typom nehôd. Širší uhol kamery prispieva k dokonalejšiemu sledovaniu pohybu chodcov.

Pre model Fiesta je po prvýkrát v ponuke aj aktívny parkovací asistent s funkciou kolmého parkovania, ktorá pomáha vodičom nájsť vhodné parkovacie miesta a autonómne zaparkovať do radu vozidiel alebo vedľa iných vozidiel. Táto technológia bola pre model Fiesta ešte vylepšená a po prvýkrát dokáže aktivovať brzdy, ak vodič nereaguje na pokyny pri navádzaní a výstrahy o priblížení pri vykonávaní manévrov vpred a vzad, pričom hrozí zrážka so zaparkovaným vozidlom alebo s prekážkou vpredu alebo vzadu.

„Pre niektorých vodičov je naša technológia autonómneho parkovania „šokom“: je taká pokročilá, že zákazníci, ktorí ju použijú vôbec po prvýkrát, môžu zostať v nemom úžase,“ povedal Darren Palmer, riaditeľ radu malých vozidiel v spoločnosti Ford of Europe. „Zásahy aktívneho parkovacieho asistenta do brzdového systému môžu v prípade roztržitých vodičov zabrániť nehodám v nízkej rýchlosti pri parkovaní, a ešte viac odbúrať stres z parkovania v stiesnených priestoroch.“

Nasledujúce funkcie sú v modeli Fiesta k dispozícii po prvýkrát a ponúkajú zdokonalenú funkčnosť:

- systém rozpoznávania dopravných značiek, ktorý teraz dokáže monitorovať viacero obmedzení rýchlosti platných pre jednotlivé jazdné pruhy na diaľnici uvedené na návestiach, pričom pri zmene jazdného pruhu sa aktualizuje zobrazenie na displeji,

- systém automatických diaľkových svetiel, ktorý teraz funguje efektívnejšie v situáciách, ak sa medzi protiľahlými jazdnými pruhmi nachádza stredová bariéra a dokáže zaznamenávať približujúce sa nákladné vozidlá, aby nedochádzalo k oslňovaniu vodičov nad stredovou bariérou. Nová funkcia hladkého nábehu zvyšuje komfort pre vodiča pri jazde v noci vďaka pomalému prepínaniu medzi diaľkovými a stretávacími svetlami.

Fiesta je prvým vozidlom vo svojej kategórii, ktoré ponúka systém upozornenia na križujúce vozidlá. Pri cúvaní z parkovacieho miesta upozorňuje vodiča na vozidlá, ktoré môžu o chvíľu križovať jeho dráhu. Tento systém patrí medzi 15 technológií asistencie vodičovi, ktorých súčasťou je adaptívny tempomat, nastaviteľný obmedzovač rýchlosti, informačný systém mŕtveho uhla, indikácia vzdialenosti, systém na kontrolu pozornosti vodiča, pomocník pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu, systém varovania pred opustením jazdného pruhu a systém výstrahy pred hroziacou kolíziou.

Prémiová zábava so systémami SYNC 3 a B&O PLAY
Vďaka komunikačnému a zábavnému systému Ford SYNC 3 budú môcť vodiči v modeli Fiesta ovládať audiosystém, navigačný systém a pripojené smartfóny pomocou jednoduchých a neformálnych hlasových povelov.

Jednoduchým stlačením tlačidla a vyslovením pokynu „Dal by som si kávu,“ „Musím natankovať“ a „Chcem zaparkovať“ môžu vodiči vyhľadať blízke kaviarne, čerpacie stanice alebo parkoviská, prípadne nájsť vlakové stanice, letiská a hotely. Systém je kompatibilný s aplikáciami Apple CarPlay a Android Auto™. Systém SYNC 3 ponúka aj aplikáciu SYNC AppLink, ktorá umožňuje hlasové ovládanie množstva aplikácií na smartfóne vrátane Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather a Los 40 Principales.

Ford Fiesta (MY 2017)

„Vznášajúci sa“, tabletmi inšpirovaný 8-palcový farebný dotykový displej v modeli Fiesta možno ovládať dotykovými a pohybovými gestami. Pre systém SYNC 3 je v ponuke aj 6,5-palcový „vznášajúci sa“ farebný dotykový displej a 4,2-palcový farebný displej kombinovaný s konektorom MyFord Dock, ktorý umožňuje cestujúcim ukladať, pripojiť a nabíjať mobilné zariadenia, ako sú telefóny a navigačné systémy. Všetky displeje v modeloch Fiesta ponúkajú špičkové rozlíšenie a až dvojnásobný jas v porovnaní s konkurenciou, takže vodič dokáže čítať a prechádzať zobrazenými informáciami a funkciami ešte jednoduchšie.

Fiesta zohľadňuje posun preferencií zákazníkov smerom k prenosným digitálnym multimédiám a v základnej výbave ponúka pripojenie cez Bluetooth a dva USB porty, pričom integrovaný CD prehrávač je súčasťou voliteľnej výbavy. Digitálny rádioprijímač DAB je dostupný v celom modelovom rade. Bez ohľadu na spôsob, ktorý si vodič zvolí na prístup k hudbe, audiosystémy v modeli Fiesta prinášajú vysokú kvalitu zvuku, vrátane prvého audiosystému B&O PLAY vo vozidlách značky Ford.

Tieto nové systémy B&O PLAY – exkluzívne v ponuke pre globálny modelový rad Ford – ponúkajú dokonalejší zvukový zážitok so špecificky prispôsobeným umiestnením reproduktorov a kalibráciou pre každé vozidlo Ford. V prípade modelu Fiesta to znamená desať reproduktorov vrátane subwoofera v batožinovom priestore a centrálne umiestneného stredového reproduktora v hornej časti prístrojovej dosky s hliníkovým logom B&O PLAY a jedinečným vzorom zvukovodu. Celkový výkon zosilňovača je 675 wattov. Jadrom systému je zosilňovač s digitálnym spracovaním signálov, ktorý ovláda ekvalizáciu a zmiešavanie zvukov vrátane voliteľnej funkcie priestorového zvuku s cieľom zabezpečiť ešte bohatší a mohutnejší zvuk bez ohľadu na miesto cestujúceho vo vozidle.

Neodmysliteľná kvalita
Ford Fiesta nasledujúcej generácie prináša vyššiu kvalitu prostredníctvom lepšej výbavy, inovatívneho návrhu a prepracovaného dizajnu, vrátane panoramatickej sklenenej strechy v celej dĺžke, ktorá sa do modelu Fiesta montuje po prvýkrát. Strecha sa skladá z dvoch panelov vyrobených z tvrdeného a tónovaného skla so šírkou takmer rovnou šírke vozidla.

Optimalizovaný vzhľad exteriéru dodáva vozidlu luxusnejší výzor. Parkovacie snímače sú teraz v rovine s karosériou, dýzy ostrekovačov sú skryté pod hornou hranou kapoty, na zadných svetlách ani zadnom paneli nie sú žiadne viditeľné skrutky, medzera medzi strechou a dverami batožinového priestoru sa zmenšila o viac ako 30 percent – toto všetko sú príklady posadnutosti vývojového tímu modelu Fiesta kvalitou, ktorú zákazníci okamžite ocenia.

Hladké, zarovnané povrchy sa nachádzajú v celom interiéri. Jednodielna stredová konzola sa diskrétne pripája k spodnej časti prístrojovej dosky a vytvára harmonickejší pocit. Vo vozidle nie sú žiadne viditeľné upevňovacie prvky na podlahe. Poťahy najvyššej kvality sa využívajú aj na komplexných trojrozmerných povrchoch.

Materiály sedadiel a koberce v celom modelovom rade Fiesta boli ako prvé testované v zmodernizovanom laboratóriu materiálov spoločnosti Ford v anglickom meste Dunton. Bočné opierky sedadiel sa podrobili 60 000 testovacím cyklom s cieľom zabezpečiť odolnosť proti opotrebovaniu. Stálofarebnosť sa testuje pomocou zariadenia na overovanie účinkov počasia a analyzuje sa spektrometrom, aby látka nevybledla ani po nadmernom vystavení ultrafialovému žiareniu. Koža musí odolať účinkom mletej kávy aj farbiva z džínsov. Testuje sa aj odolnosť kožených volantov voči opaľovacím krémom.

Medzi ďalšie novinky dostupné pre model Fiesta, ktoré sa inšpirovali väčšími vozidlami Ford, patrí vyhrievaný volant pre maximálny komfort počas chladných zimných rán a nová štýlová prístrojová doska s multifunkčným 4,2-palcovým TFT displejom, na ktorom sa po naštartovaní zobrazí atraktívna uvítacia animácia.

Tuhšia konštrukcia karosérie, menšia úroveň hluku a vibrácií z pohonného ústrojenstva, lepšia izolácia pohonného ústrojenstva a akustické čelné sklo prispievajú k pôžitku z pohodlnejšej a prémiovejšej jazdy. Hladina hluku v interiéri (najnižšia vo svojej triede) dosahuje úroveň 29,3 sonov – jednotka hlasitosti – pri rýchlosti 100 km/h, čo je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu Fiesta o 7 percent menej.

Fiesta sa pri každodenných jazdách ovláda jednoduchšie. Reaguje tak na spätnú väzbu od zákazníkov – stierače zotierajú o 13 percent väčšiu plochu čelného skla, na zatvorenie dverí je potrebná o 20 percent menšia sila a optimalizované palivové plniace hrdlo znižuje pravdepodobnosť rozliatia paliva pri použití bezuzáverového systému dopĺňania paliva EasyFuel, ktorý zabraňuje načerpaniu nesprávneho typu paliva.

Chránič hrán dverí Ford obsahuje ochranný kryt ukrytý vo dverách, ktorý sa po otvorení dverí v zlomku sekundy presunie na miesto, a zabráni tým poškodeniu laku a karosérie a pomôže vodičom pri parkovaní na úzkych parkovacích miestach. Nová konštrukcia strechy lepšie odvádza dažďovú vodu z okrajov, čím sa znižuje riziko zamočenia pri nastupovaní alebo vystupovaní z vozidla.

Dodatočné testovanie v priebehu a po ukončení výroby ešte viac zvyšuje kvalitu. V rámci novej výrobnej technológie sa analyzujú frekvencie hluku, ktorý vzniká pri procese razenia. Takto možno identifikovať komponent, ktorý nespĺňa štandardy kvality ešte pred tým, než opustí lis.

„Venovali sme veľkú pozornosť prvkom a funkciám, ktoré si zákazníci všimnú bez toho, aby si to uvedomovali, od medzier medzi panelmi až po pocit z ovládania pedálov,“ povedal Palmer. „Fiesta je jedným z najuniverzálnejších zjavení na ceste a naším cieľom bolo vyrobiť auto, ktoré by zakaždým vyvolalo obdivný pohľad.“

Evolučný dizajn exteriéru
Základom všetkých štyroch verzií modelu Fiesta predstavených v Kolíne nad Rýnom je exteriér, ktorý vychádza z odvážneho štýlu predchádzajúcej generácie, s elegantnejším dizajnom, plynulejšími a hladšími tvarmi.

Zjednodušené, vyhľadenejšie línie a usporiadanejšie plochy majú väčšiu vizuálnu silu. Kapota má rozvážnejší dizajn bez vypukliny v strede, čo umožnilo použiť novú, širšiu a dominantnejšiu mriežku chladiča. Elegantné svetlomety vytvárajú nový efekt obopínania rohov vozidla, ktorý je okamžite rozpoznateľný vo dne či v noci.

Ford Fiesta (MY 2017)

Bočný profil je usadenejší a bez výrazného klinovitého tvaru. Dĺžka karosérie sa zväčšila o 71 mm a šírka o 12 mm, takže vozidlo získalo dlhší a prémiovejší vzhľad. Bočná línia sa tiahne k svetlometom a rovnako sa natiahla aj okenná línia, v súlade s plynulým, neprerušeným dizajnom. Dokonca aj na vonkajších spätných zrkadlách sa nachádza priamy rez medzi hornou a dolnou časťou, takže už nie sú prerušené krytom smerovky.

Bočná strana karosérie sa vyznačuje mimoriadnou úrovňou tvarovania v segmente modelu Fiesta, aby vytvárala podmanivé odrazy pri jazde osvetleným mestom. Vozidlo možno objednať s jedinečnými, až 18-palcovými diskami s nesymetrickými vzormi, ktoré evokujú pohyb aj pri státí na mieste. Nové vodorovné zadné svetlá v zadnej časti ešte viac zvýrazňujú rozšírený postoj modelu Fiesta s výraznými bokmi a vyznačujú sa charakteristickým svetelným vzorom v tvare písmena C.

„Pokračujúce nesmierne pozitívne reakcie našich zákazníkov ohľadne dynamického dizajnu dnešnej Fiesty sú významným faktorom, prečo je Fiesta aj po 7 rokoch stále na čele svojho segmentu,“ povedal Joel Piaskowski, riaditeľ dizajnu v spoločnosti Ford of Europe. „Dizajn sme vyvíjali tak, aby bol modernejší, ale aby sme nezničili to podstatné, čo robí Fiestu Fiestou, to, čo majú zákazníci radi. Fiesta nasledujúcej generácie je prepracovaná s výraznejšími tvarmi, ale pôsobí na rovnaké emócie. Exteriér modelu Fiesta je vizuálne jednoduchší, čo nám umožnilo vytvoriť silnejšie verzie v rámci rozšíreného modelového radu, pritom každá má odlišnú prístrojovú dosku, mriežku chladiča a detaily, ktoré oslovia oveľa širšie spektrum zákazníkov.“

Každý zo štyroch variantov modelu Ford Fiesta má jedinečný dizajnový charakter, ktorý vychádza z historického pozadia zjednodušeného základného dizajnu. Možno ho ďalej prispôsobiť individuálnymi prvkami, vrátane kontrastnej strechy a krytov vonkajších spätných zrkadiel v čiernej alebo bielej farbe, prípadne svetlozelenou farbou karosérie Bohai Bay Mint alebo novou oranžovou farbou Chrome Copper. Medzi ďalšie nové farby exteriéru patrí modrá Blue Wave a pre verziu Fiesta Vignale zase farba Milano Grigio.

Luxusný vzhľad dodávajú verzii Fiesta Vignale na mieru šité prvky, ako je vzor mriežky chladiča, okraj masky chladiča, rámčeky hmlových svetiel, bočné prvky a dekoratívny element zadného difúzora. Fiesta Titanium je vybavená chrómovanou lištou, ktorá jej dodáva zjednodušujúci, ale luxusný štýl. Vertikálne hmlovky sú spojené líniou na nárazníku v tvare úsmevu, takže sa tento model javí ako optimistický a prívetivý.

Mriežka chladiča na verzii Fiesta ST-Line sa inšpirovala modelmi Ford Performance a je vytvorená z jednoduchej sieťoviny. Reprezentuje výkon, ktorý sa skrýva za ňou. Štýl športovej karosérie je hranatejší a agresívnejší. Funkčný zadný spojler prispieva k pevnému postoju.

Fiesta Active sa ďalej odlišuje zdvihnutým profilom zavesenia kolies, tmavými prvkami vedúcimi od hrany predného nárazníka cez oblúky kolies a bočný profil k zadnej časti. Mriežka chladiča so šesťhranným dizajnom spolu s tmavým elementom v oblasti EČV na dverách batožinového priestoru, kontrastná strecha a lišty strešného nosiča prispievajú k odolnejšiemu, univerzálnejšiemu vzhľadu.

Komfort v interiéri a individuálny štýl
Interiér sa v modeli Fiesta zameriava na používateľa a spôsob používania inteligentných zariadení a tabletov. Logicky usporiadaný, ale emotívny interiér je priestrannejší a vytvára prémiový prvý dojem vďaka ergonomickému dizajnu a mäkkým materiálom – vrátane hornej časti prístrojovej dosky. Tento upokojujúci a pokojný priestor si zákazníci môžu prispôsobiť pomocou nového radu individuálnych prvkov.

Ford Fiesta (MY 2017)

Prvky na prispôsobenie sú navrhnuté tak, aby ste interiéru mohli vštepiť vlastný charakter, ale zachoval si pocit z vyváženého a harmonického priestoru. Patria medzi ne dekoratívne prvky pre stredový prístrojový panel a prístrojovú dosku na strane spolujazdca, kľučky dverí a kryty vonkajších spätných zrkadiel vo farbe Race Red, Yellow, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue alebo Chrome Copper.

„Interiér modelu Fiesta je revolučný vo svojom návrhu aj vyhotovení,“ povedal Piaskowski. „Každý interiér vizuálne posilňuje a zdokonaľuje rôzne verzie modelového radu Fiesta. Nové dizajnové verzie zákazníci ocenia vďaka kvalite materiálov, spracovania a technológiám, ako aj možnosti prispôsobiť si výbavu podľa svojho osobného cítenia.“

Filozofia upokojujúceho interiéru je podporovaná ovládacími prvkami s jednoduchším používaním. Počet tlačidiel na stredovej konzole sa znížil takmer o polovicu, pretože veľa ovládacích prvkov funkcií pripojenia a zábavy sa presunulo na 8-palcový dotykový displej. Najprirodzenejšie a najergonomickejšie polohy ovládacích prvkov a displejov sa stanovili použitím softvéru na sledovanie pohybov očí. Displej na prístrojovej doske aj centrálny displej sú umiestnené tak, aby boli informácie jasné na prvý pohľad.

Cestujúci na zadných sedadlách môžu využívať o 16 mm väčší priestor pre kolená, podporený novými tenkými zadnými sedadlami, ktoré sú mäkšie a poskytujú väčšiu bočnú podporu. Predná lakťová opierka je umiestnená tak, aby sa o 19 percent zväčšil priestor pre najvyšších aj najmenších vodičov. Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča obsahuje aj nastaviteľnú bedrovú opierku pre väčšie pohodlie. Optimalizované bolo aj nastavovanie polohy opierky hlavy, aby bolo prínosom pre všetkých cestujúcich.

Dvere batožinového priestoru modelu Fiesta nasledujúcej generácie sú širšie a uľahčujú prístup do batožinového priestoru. Medzi vylepšené úložné priestory patrí o 20 % väčšia odkladacia schránka pred spolujazdcom a 1-litrová priehradka na médiá v stredovej konzole. Do zadných dverí možno odložiť 0,6-litrové fľaše, ktoré prídu vhod na výletoch.

Inteligentnejšia, silnejšia, bezpečnejšia
Očakáva sa, že vďaka aktívnym a pasívnym bezpečnostným systémom v kombinácii s komplexným radom asistenčných technológií pre vodiča získa model Fiesta najvyššie hodnotenie bezpečnosti Euro NCAP. Fiesta je prvým modelom značky Ford v Európe, ktorý profituje z testov počítačovej simulácie nárazov kompletného vozidla pomocou novej pokročilej technológie s názvom Finite Element Analysis. Táto umožňuje efektívnejšiu optimalizáciu bezpečnostných prvkov vozidla – od airbagov až po výstuhy v rámci konštrukcie karosérie.

V kľúčových oblastiach karosérie modelu Fiesta sa kvôli vyššej pevnosti použilo o 36 percent viac bórovej ocele, vrátane hornej časti novej konštrukcie stredného stĺpika, kde sa využíva konfigurácia v tvare T pre účinnejší prenos energie nárazu zboku do strechy. Prepracované priečne sekcie dverí ešte viac chránia cestujúcich pred vniknutím pri bočnom náraze. Dvere teraz obsahujú aj tlakové snímače, ktoré umožňujú aktivovať zádržné systémy o niekoľko milisekúnd skôr. Bočné airbagy sú navrhnuté tak, aby zdvihli ruku cestujúceho mimo zóny nárazu.

Medzi inovatívne zádržné funkcie patrí blokovací jazýček bezpečnostného pásu – mechanicky aktivované zariadenie, ktoré pomáha predchádzať podkĺznutiu bezpečnostného pásu pri nehode a eliminuje nutnosť použiť kolenný airbag vodiča. Krajné zadné sedadlá sú teraz vybavené obmedzovačmi sily a predpínačmi pásov, ktoré boli pôvodne určené len pre cestujúcich na predných sedadlách – ešte viac chránia cestujúcich a pomáhajú zabrániť zraneniam súvisiacim s bezpečnostnými pásmi.

Rodičia malých detí ocenia vypínateľné airbagy spolujazdca vpredu, aby bolo možné použiť detské sedačky. K ochrane chodcov prispievajú svetlomety navrhnuté tak, aby sa pri náraze posunuli dozadu, ďalej skladací panel pod čelným sklom a zostava hriadeľa stieračov, ktoré sa posunú pri náraze hlavy.

Dômyselné pohonné jednotky
Zjednodušený rad dômyselných zážihových a vznetových motorov spĺňajúcich emisnú normu Euro 6 ponúka výkon a spotrebu paliva, ktoré sú zárukou pôžitku z jazdy a nízkych nákladov pre majiteľov.

Viacnásobne ocenený 1,0-litrový zážihový motor EcoBoost môže mať výkon 100, 125 a 140 koní. Nová šesťstupňová manuálna prevodovka so zníženým trením pomáha udržiavať emisie CO2 na úrovni od 97 g/km. V ponuke je aj voliteľná šesťstupňová automatická prevodovka pre variant s výkonom 100 koní a ovládacími páčkami pod volantom.

Prepĺňaný trojvalcový 1,0-litrový motor EcoBoost obsahuje pokročilé technológie vrátane vysokotlakového priameho vstrekovania paliva, dvojitého nezávislého variabilného časovania vačkových hriadeľov a inovatívnej odsadenej konštrukcie kľukového hriadeľa kvôli jedinečnej kultivovanosti chodu trojvalca.

Vznetový motor TDCi s objemom 1,5 litra a výkonom 120 koní je prvý vysokovýkonný vznetový motor pre model Fiesta – predstavuje všestrannú kombináciu výkonu, krútiaceho momentu a nízkej spotreby paliva pre pôžitok zo zábavnej jazdy. Je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a očakáva sa, že emisie CO2 budú na úrovni 89 g/km. 1,5-litrový motor TDCi sa dodáva aj vo výkonovej verzii 85 koní – o 10 koní viac než najúspornejší model Fiesta predchádzajúcej generácie. Spoločnosť očakáva emisie CO2 na úrovni 82 g/km pri kombinácii s novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Vznetový motor TDCi s objemom 1,5 litra využíva optimalizovanú spaľovaciu komoru, prepĺňanie – vrátane technológie turbodúchadla s variabilnou geometriou pre verziu s výkonom 120 koní – a sofistikované vstrekovanie paliva, ktoré zdokonaľuje kultivovanosť chodu. Inteligentný systém rekuperačného dobíjania znižuje spotrebu paliva tým, že selektívne zapája alternátor a dobíja akumulátor, keď vozidlo jazdí zotrvačnosťou a brzdí.

1,1-litrový zážihový motor využíva rovnakú trojvalcovú konštrukciu ako 1,0-litrový motor EcoBoost, pričom sa dodáva s novou päťstupňovou manuálnou prevodovkou a vo verziách s výkonom 70 a 85 koní. Je náhradou za zastaraný zážihový motor s objemom 1,25 litra s atmosférickým nasávaním, má vyšší výkon a očakávané emisie CO2 na úrovni od 101 g/km.

Spotrebu paliva ďalej vylepšuje technológia automatického vypínania a spúšťania motora, ktorá sa dodáva pre všetky motory, a systém aktívneho zatvárania vetracích mriežok pre 1,0-litrový motor EcoBoost a 1,5-litrový motor TDCi s výkonom 85 koní. Nové tlačidlo Eco pre vozidlá s manuálnou prevodovkou slúži na úpravu parametrov motora a škrtiacej klapky, aby sa v prípade potreby ušetrilo ešte viac paliva. Aerodynamický kryt na podvozku vozidla znižuje aerodynamický odpor.

Ford Fiesta (MY 2017)

Ešte väčšia zábava z jazdy
Fiesta nasledujúcej generácie vychádza z dynamických jazdných vlastností, ktoré sú na vrchole triedy, a prináša väčšiu priľnavosť, kratšiu brzdnú dráhu a lepší pocit z riadenia, a okrem toho vyššiu kvalitu jazdy a kultivovanosť chodu. Každý komponent bol optimalizovaný tak, aby sa zvýšil komfort a pôžitok z jazdy.

Väčšie využívanie bórovej ocele, laserového zvárania, tuhšie upevňovacie body predného pomocného rámu a upevňovacie body zváranej nápravy s vlečenými ramenami a torznou tyčou sa podieľajú na 15-percentnom zvýšení torznej tuhosti. Rozchod predných kolies sa zvýšil o 30 mm, rozchod zadných kolies o 10 mm a rázvor kolies o 4 mm, čo umožnilo optimalizovať podvozok kvôli väčším 18-palcovým kolesám. Ľahší a tuhší dutý predný stabilizátor prispieva k lepšiemu ovládaniu náklonu a pocitu z riadenia. Trenie v systéme riadenia sa znížilo o 20 percent a radenie prevodových stupňov je teraz hladšie.

Podvozok modelu Fiesta ponúka o 10 percent väčšiu priľnavosť v zákrutách, v čom ho podporuje elektronický systém smerovania krútiaceho momentu. Ten zdokonaľuje pôžitok z jazdy tým, že mierne brzdí vnútorné kolesá, čím zvyšuje trakciu a stabilitu v zákrutách. Brzdná dráha z rýchlosti 100 km/h sa znížila o viac ako 8 percent. Do modelov s výkonom nad 100 koní sa montujú zadné kotúčové brzdy.

Nové silentbloky s dvojitým uchytením sú dvakrát tuhšie ako v predchádzajúcej generácii modelu Fiesta s cieľom dosiahnuť ostrejšiu odozvu riadenia. Silentbloky sú zároveň špecificky vytvarované tak, aby lepšie izolovali nárazy z výmoľov na ceste a spolu s väčšou zadnou nápravou s vlečenými ramenami sa znižuje vplyv malých nerovností a hluku prenikajúcich do kabíny.

„Pôžitok zo zábavnej jazdy je základnou vlastnosťou modelu Fiesta. Fiesta nasledujúcej generácie je verná charakteru, ktorý teší generácie vodičov a prináša im doteraz najostrejší, najšportovejší a najvyváženejší výkon,“ povedal Joe Bakaj, viceprezident pre vývoj produktov spoločnosti Ford of Europe. „Ponúka väčší štýl, vyššiu kultivovanosť, viac technológií a viac zábavy. V tomto obľúbenom malom európskom aute je viac Fiesty než kedykoľvek doteraz.“

Zdroj: Summit Motors Slovakia, spol. s r.o.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]