Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Nový Seat Ateca (09/2016)  Vytlačiť stránku
redaktor: m.sedlák, 19.09.2016;

Seat v piatok 9.9.2016 oficiálne predstavil svoju najhorúcejšiu novinku, model Ateca, aj na Slovensku. Ateca dostala svoje zaujímavé meno podľa malebného mestečka neďaleko Zaragozy, ktoré sa preslávilo svojou čokoládou. Prezentácia sa síce nekonala v Španielsku, no počasie a teploty na Slovakia Ringu zaručene španielske boli.

Už po príchode na Slovakia Ring nás hneď prekvapilo päť zaparkovaných Atec, ktoré niesli na sebe známky terénu, respektíve off-roadu - blato. Hneď nám bolo jasné, že Ateca bude spoločníkom pre mnohotvárny životný štýl. Prvé SUV španielskej značky je veľmi presvedčivé svojím čistým, dynamickým charakterom. Na prvý pohľad pôsobí ako mohutnejší a silnejší brat Leonu. Dizajn je sebavedomý a vycibrený. Pre Seat typické, na želanie montované reflektory Full-LED, dodávajú Atece vážny výraz, ktorým dáva najavo, že druhé husle hrať určite nebude.

V krátkej prezentácii nám bola Ateca predstavená detailnejšie. Pohon zabezpečuje paleta najmodernejších pohonných jednotiek, ktoré sú všetky prepĺňané turbokompresorom a disponujú priamym vstrekovaním paliva. Výkonnostne v rozmedzí od 85 kW (115 k) až po 140 kW (190 k). Pri dieselových motoroch je základným motorom 1.6 TDI s výkonom 85 kW (115 k) a nad ním figuruje 2.0 TDI v dvoch výkonových modifikáciách 110 kW a 140 kW (150 k a 190 k). Pri benzínových motoroch je základom 1.0 TSI s výkonom 85 kW (115 k). Väčší štvorvalec je vybavený vypínaním valcov pri čiastočnom zaťažení a dosahuje výkon 110 kW (150 k). V roku 2017 by mal pribudnúť ešte motor s označením 2.0 TSI. S počiatku sa bude predávať Seat Ateca predávať v troch líniách vybavenia. Základná Reference, stredná Style a špičková Xcellence. Pohon všetkých kolies modelu Seat Ateca patrí k najmodernejším a najúčinnejším systémom tohto druhu. Využíva novo vyvinutú lamelovú spojku s hydraulickým ovládaním a elektronickou reguláciou – spojku Haldex piatej generácie.

Väčšia časť prezentácie bola však venovaná asistenčným systémom, ktorými je, a môže byť, nová Ateca vybavená. Je ich naozaj požehnane. Nedá mi však nespomenúť zopár z nich. Napríklad Rear Cross Traffic Alert. Vyparkovanie cúvaním kolmo na cestu je kritický manéver, pretože vodič často nevidí približujúce sa vozidlá. Radarové senzory monitorujú premávku v priečnom smere a varujú vodiča pred možnou kolíziou. Emergency Assist je novou bezpečnostnou funkciou, ktorá sa uplatní pri náhlych zdravotných problémoch. Keď vodič v určitom časovom intervale nie je aktívny, systém ho upozorní akustickým a vizuálnym výstražným signálom a následne krátkym trhnutím brzdami. Ak vodič ani vtedy nereaguje, asistenčný systém pre núdzové situácie aktivuje výstražné svetlá a samočinne zastaví vozidlo, udržiavajúc ho v jazdnom pruhu. Po zastavení systém aktivuje elektronickú parkovaciu brzdu a výstražné svetlá. Konektivita, teda zabezpečenie nepretržitého spojenia s digitálnym svetom, tvorí pre mnohých ľudí významnú súčasť moderného, mestského životného štýlu. Seat Ateca poskytuje najvyššiu úroveň konektivity so systémom infotainment Easy Connect najnovšej generácie, rozhraním SEAT Full link a exkluzívnou aplikáciou SEAT ConnectApp.

Po prezentácií sme sa presunuli na off-roadovú trať. Už po odjazdení prvých desiatok metrov sa naše predtuchy naplnili. Terén Atece nie je vôbec cudzí a prekážky ako kríženie náprav, bočný náklon zvládala s ľahkosťou a prehľadom. Taktiež sme mali možnosť vyskúšať jazdu a parkovanie na zaslepenej Atece. Iba za pomoci kamerového systému Top View, ktorý poskytuje výhľad v okruhu 360 stupňov okolo vozidla, bolo cieľom otočiť sa a prejsť malý okruh vytýčený pomocou kuželov. Na prekvapenie to vyzeralo zložitejšie ako v skutočnosti bolo. Top View celkom presne zachytáva okolie a prenáša na obrazovku systému infotainmentu pohľad z vtáčej perspektívy. Interiér pôsobí veľmi prijemne a funkčne. Prístrojová doska je mierne orientovaná na vodiča, ako je to u Leonu. Rozmerovo najmenšie auto v tomto segmente s dĺžkou 4343 mm, šírkou 1841 mm, výškou 1601 mm, rázvorom 2638 mm (2630 mm 4WD) ponúka na prekvapenie, či už na sedadlách vpredu, tak aj na sedadlách vzadu, dostatok miesta. Taktiež batožinový priestor ponúka úctyhodných 485 l a verzia iba s predným pohonom nekompromisných 510 l. Seat Ateca odštartoval svoj predaj na slovenskom trhu 1.9.2016. Najlacnejší model začína na cene 16.990 €.

Fotogaléria



Text a foto: Marek Sedlák

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]