Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Honda Jazz 1.3 i-VTEC Comfort (03/2016)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 04.04.2016;

Japonský model značky Honda s názvom Jazz sme otestovali s benzínovým motorom 1.3 i-VTEC vo výbave Comfort. testoval Karol Zechmeister





Hlavne nápadne

Model Jazz sa na Slovensku začal predávať v roku 2002. Jeho druhá generácia prišla do predaja v roku 2008. Tú som otestoval v máji 2009. V predaji vydržala až do minulého roku, keď ju nahradil Jazz tretej generácie. Na Slovensku bolo v prvých dvoch mesiacoch tohto roku zaregistrovaných 15 kusov. Je to malý hatchback? Alebo malé MPV? No je to na hrane. Honda poňala opäť svojho zástupcu najmenších rozmerov atypicky. Zákazník z tohto rozhodnutia môže profitovať. Veď čítajte.

Exteriér
Čo má spoločné pomaranč, mobilný operátor, revolúcia na Ukrajine, logo našej redakcie a testovaný Jazz? Správne - oranžovú farbu! Vôbec sa nečudujem, že v Honde zvolili ako komunikačný lak práve tento. Farba je výrazná, veselá a zaujímavá. V premávke vďaka nej pôsobí vozidlo ako kotúľajúca sa mandarínka po chodníku. Máte ju chuť zodvihnúť a poobzerať.

Čo sa týka dizajnu, ten už nie je taký dynamický ako u predchodcu. Vpredu zaujme optické prepojenie svetlometov s maskou chladiča a logo vsadené do chrómovej lišty. LED denné svetlá sú pekne v rohoch a sú zvislé. Zboku sa dá asi najviac vnímať karoséria malého MPV - je vysoká. Okrem toho zaujme aj výrazný prelis tiahnuci sa cez kľučky. Prekvapuje ma zámok na vodičových dverách mimo kľučky. Vkusné to určite nie je. Zadku dominujú atypické svetlomety stekajúce takmer od stropu cez sklo až do karosérie. Svetlá sú delené a s piatymi dverami sa otvára ich vrchná časť. Netradičné až zbytočné sú čierne plastové plochy v rohoch zadného nárazníka imitujúce neviem čo. Streche dominuje celkom veľká žraločia plutva.

Interiér
Po usadnutí si vodič ihneď uvedomí vyšší posed, aký mu bežný malý hatchback nikdy neposkytne. Jazz vie veľmi dobre klamať telom. Zvonku je dlhší hocijaký hatchback, napr. Renualt Clio, Mazda 2, Hyundai i20, Kia Rio, Opel Corsa... ale vo vnútri sa v žiadnom z nich nebudete cítiť tak vzdušne. Vnútro je priestranné. Interiér poskytuje dostatok miesta do všetkých strán. Ani pravému kolenu nič nezavadzia. Volant poskytuje rovnaké ovládacie prvky ako väčší model HR-V. Takisto je tu rovnaký multimediálny systém s dotykovým displejom, ktorý som podrobnejšie opísal v teste modelu HR-V. Chod ovládačov ventilácie by mohol byť ľahší a diódka na nich väčšia. Pri určitom dopade svetla som mal problém zistiť, kde na stupnici sa nachádza. Nečakal by som tu archaické prepínanie vnútorného okruhu. Priestor pred radiacou pákou s 12V zásuvkou, s HDMI a USB vstupom je dostatočný. Lakťová opierka je nízko, čiže takmer vôbec neplní svoju úlohu. Skrýva ale dosť veľký priestor a ďalší USB vstup. Šikovný je držiak nápoja pre vodiča vľavo na prístrojovej doske. Od výduchov môže byť aj chladený resp. oteplovaný prúdiacom vzduchom. Pollitrová plastová fľaša sa sem zmestí bez problémov.

Aj v najmenšom modeli od Hondy som si „za seba“ (meriam 195 cm) sadol. Rovnako ako model HR-V aj Jazz patrí v tejto triede na špičku priestrannosti. Disponuje takisto zadnými Magic Seats, ktoré som už v niekoľkých predchádzajúcich testoch (Civic, HR-V) pochválil. Tu tomu nie je inak. Sedáky sa dajú vyklopiť a po sklopení operadiel idú k podlahe. A to všetko vďaka tomu, že palivová nádrž je pod prednými sedadlami. Batožinový priestor je postačujúci.

Motor, prevodovka a dojmy z jazdy
Na pohon slúži novinka. Benzínový atmosférický motor s objemom 1318 ccm s maximálnym výkonom 75 kW pri 6000 ot./min. Maximálny krútiaci moment 123 Nm dosahuje pri 5000 ot./min. Áno, maximálne hodnoty sú posadené vysoko. Motor treba vytáčať aby sa dostavila nejaká dynamika. Pri pokojnom posúvaní sa mestom stačí radiť v rozmedzí 2000 – 3000 ot./min. Pri prísne ekonomickej jazde som sa dostal v meste na spotrebu 6,0 l / 100 km. Napr. krátka ranná jazda do práce (5 km) skončila spotrebou 6,2 l / 100 km. Ak som jazdil po meste svižne, spotreba vyskočila o liter vyššie - na 7,2 l / 100 km. Pri rýchlosti 50 km/h na piaty prevodový stupeň sú otáčky motora rovnaké ako pri 60 km/h na šiesty stupeň – 1500 ot./min. S autom sa dobre manévruje a ešte lepšie parkuje. Radiaca páka svojou veľkosťou jasne dáva najavo, že má radšej ženské ruky – je malá. Radenie 6-stupňovej manuálnej prevodovky je celkom presné a ľahké. Cvakanie ako v HR-V tu nie je počuť žiadne.

Na okresných cestách klesla spotreba na hodnotu 4,8 l / 100 km. Pri rýchlosti 90 km/h točí motor 2500 ot./min. Na diaľnici je vďaka vyššej karosérii auto náchylnejšie na bočný vietor. Dostať sa na maximálnu povolenú rýchlosť trochu trvá. V týchto vodách už Jazz bojuje, ale statočne. Pri 130 km/h sú otáčky motora 3600 ot./min. Akékoľvek ďalšie zrýchľovanie pri predbiehaní si treba dobre rozmyslieť. Výkon jednoducho nepustí. Úsek BA – Malacky skončil spotrebou 6,3 l/ 100 km (tempomatová rýchlosť 136 km/h). Opačným smerom ukázal displej hodnotu 5,9 l / 100 km. Test skončil po 477 km s priemernou spotrebou 5,7 l / 100 km.

Aj napriek tomu, že je prístrojová doska poskladaná z tvrdých plastov, počas jazdy na nej nič nezapraskalo. Na dotyk a prvý pohľad možno pôsobia plasty lacno, ale spracovanie je chályhodné. Ekonomická jazda resp. jej opak sa tu prejavuje meniacou sa farbou po stranách rýchlomera. Multimediálny systém bol vybavený navigáciou. Grafikou neohúri, naviguje však spoľahlivo. Akurát text sa tu ukázal nesprávne, asi chyba prekladu. O 6:43 hod. ráno som si namiesto času jazdy prečítal: Čas príjazdu 4:24. Vtipne pôsobí oranžové autíčko pohybujúce sa po mape. V testovanom prípade však korenšponduje s lakom skutočného auta.

Zadné dvere sa dajú otvoriť takmer do pravého uhla. Manipulácia s detskou sedačkou a následne aj s dieťaťom je veľmi dobrá. Priestor vzadu si zaslúži uznanie. Takisto manipulácia so zadnými Magic Seats je jednoduchá. Okrem ovládačov ventilácie chod všetkého v interiéri je ľahký. Celkovo je Jazz jazdne prívetivý. Viackrát počas týždňa som nadobudol pocit, že sa mi šoféruje lepšie ako model HR-V týždeň predtým.

Podvozok
Zavesenie je tvorené vpredu vzperami MacPherson a vzadu torznou priečkou v tvare H. Podobne ako v modeli HR-V aj tu sa zadný cestujúci pri jazde okresnými cestami sťažoval na slabý komfort tlmenia. Pri prejazde nerovností ich je vzadu cítiť viac než by bolo vhodné. Vodič to tak kriticky nevníma a deti v sedačkách tiež nie. Zvyčajné mestské nerovnosti filtruje Jazz uspokojivo. Bežný vodič bude s naladením podvozkovej skupiny spokojný. Ešte zopár faktov. Nový Jazz je o 12 % ľahší ako predchodca. Zároveň sa zvýšila tuhosť karosérie. Nový je taktiež elektrický posilňovač riadenia, ktorý teraz reaguje naozaj promptne. Riadenie je po novom strmšie.

Bezpečnosť
V testoch Euro NCAP bol Jazz ohodnotený maximom – piatimi hviezdičkami. Výsledky sú nasledovné: za ochranu dospelých získal model 93 %, za ochranu detí 85 % a za ochranu chodcov 73 %. Bezpečnostné systémy boli ohodnotené na 71 %.

Okrem bežných bezpečnostných prvkov je Jazz od strednej výbavy Comfort štandardne vybavený bezpečnostným balíkom ADAS, ktorý obsahuje upozornenie na nebezpečenstvo kolízie a na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, inteligentný obmedzovač rýchlosti a automatické prepínanie diaľkových svetiel. Najviac aktívny z týchto systémov je upozorňovač vybočenia z jazdného pruhu. Varovanie prebieha akusticky aj vizuálne. Skvelý pomocník, nie však dokonalý, je rozpoznávač dopravných značiek. Viac o fungovaní týchto systémov sa dočítate v teste modelu HR-V.

Obstarávacia cena (spracované dňa 15.03.2016 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Jazz 1.3 i-VTEC Trend
12.990 €
Cena testovanej verzie:
Jazz 1.3 i-VTEC Comfort
13.990 €
Cena testovanej verzie:
Jazz 1.3 i-VTEC Comfort
14.590 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
airbagy – čelné, hlavové, bočné, protiblokovací brzdový systém (ABS), rozdeľovač brzdnej sily (EBD), brzdový asistent (BA), stabilizačný systém (VSA), asistent pre rozjazd do kopca (HSA), systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, systém uchytenia detskej sedačky ISOFIX (zadné sedadlá), svetelná signalizácia pri núdzovom bzdení, systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke (do 30 km/h) – City Break Active System, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie – Forward Collision Warning, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu – Lane Departure Warning, systém rozpoznávania dopravných značiek – Traffic Sign Recognition System, inteligentný obmedzovač rýchlosti, automatické prepínanie diaľkových svetiel, diaľkovo ovládané centrálne uzamykanie, kryt batožinového priestoru, odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru
Interiér:
multiinformačný displej (MID), indikátor radenia pre ekonomickú jazdu (SIL), systém start-stop, textilný interiér, flexibilné sedadlá Magic Seats, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, predná lakťová opierka, nastaviteľný sklon operadla zadného sedadla, manuálna klimatizácia, tempomat, elektrické ovládanie okien (vpredu a vzadu), výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, multimediálny LCD displej Honda CONNECT, 4 reproduktory, ovládanie autorádia na volante, Bluetooth Hands Free (HFT)
Exteriér:
stierače s dažďovým senzorom, parkovacie senzory (vpredu a vzadu), elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, elektricky ovládané, sklopné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, denné svietenie LED, automatické spínanie svetiel pri zotmení, funkcia „Coming/Leaving Home“ (časové spínanie svetiel), 15" kolesá z ľahkých zliatin, sada na opravu pneumatiky
Výbava za príplatok k základnej cene: • navigácia = 600 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 15.03.2016 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Konkurenciu v tabuľke tvorí Hyundai ix20, Citroën C3 Picasso a Nissan Note, ktorý ako jediný ponúka 3-valcový preplňovaný motor. Do úvahy v tejto triede malých MPV prichádzajú aj modely ako Fiat 500L, Ford B-Max, Kia Venga a Opel Meriva.

Značka a model Honda Jazz Hyundai ix20 Citroën C3 Picasso Nissan Note
Motor 1.3 i-VTEC 1.4i CVVT 1.4 VTi 1.2 DIG-S
Stupeň výbavy Comfort Style Exclusive Acenta Plus
Zdvihový objem motora 1318 1397 1397 1198
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/3
Preplňovanie nie nie nie áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 75/6000 66/6000 70/6000 72/5600
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 123/5000 137/4000 136/4000 147/4400
Prevodovka 6-stupňová manuálna 5-stupňová manuálna 5-stupňová manuálna 5-stupňová manuálna
Pohon predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 190 169 178 181
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 11,3 12,7 12,2 11,8
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,0 5,6 6,0 4,3
Emisie CO2 (g/km) 116 130 140 99
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1063 1178 1262 1183
Dĺžka (mm) 3995 4120 4101 4100
Šírka (mm) 1694 1765 1766 1695
Výška (mm) 1525 1600 1670 1530
Rázvor (mm) 2530 2615 2540 2600
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 354 440 385 295
Záruka 3 roky / 100 000 km 5 rokov / bez obmedzenia km 2 roky 3 roky / 100 000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 13.990 15.490 14.790 15.600
Akčná cena (€) - 13.990 12.590 13.600
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 14.590 15.170 13.780 14.100

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Hyundai ix20
  • má naviac: 16-palcové hliníkové kolesá (Honda má 15-palcové), dojazdové rezervné koleso (Honda má opravnú sadu), zadné LED svetlá, predné hmlové svetlomety, lakťová opierka vzadu, aktívne opierky hláv pre predné sedadlá, vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný veniec volantu, osvetlené kozmetické zrkadlá v slnečných clonách, automatická klimatizácia (Honda má manuálnu), 6 reproduktorov (Honda má 4), zadná parkovacia kamera
    nemá: dotykový LCD displej, systém rozpoznávania dopravných značiek – Traffic Sign Recognition System, automatické prepínanie diaľkových svetiel, parkovacie senzory vpredu, Magic Seats – výklopné zadné sedadlá

  • Citroën C3 Picasso
  • má naviac: 16-palcové hliníkové kolesá (Honda má 15-palcové), stolčeky na zadnej strane predných sedadiel, operadlo sedadla spolujazdca sklopné do polohy stolčeka, slnečné clony vzadu, prídavné spätné zrkadielko na sledovanie detí, tmavé sklá zadných bočných okien a okna piatych dverí, predné svetlomety do hmly s prisvecovaním do zákrut, dvojzónová automatická klimatizácia (Honda má manuálnu), klimatizovaná schránka pred spolujazdcom, zadná parkovacia kamera
    nemá: dotykový LCD displej, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie – Forward Collision Warning, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu – Lane Departure Warning, systém rozpoznávania dopravných značiek – Traffic Sign Recognition System, automatické prepínanie diaľkových svetiel, parkovacie senzory vpredu, Magic Seats – výklopné zadné sedadlá

  • Nissan Note
  • má naviac: 16-palcové hliníkové kolesá (Honda má 15-palcové), predné hmlové svetlá, automatická klimatizácia (Honda má manuálnu), lakťová opierka vzadu, LED koncové a brzdové svetlá, tmavé sklá zadných bočných okien a okna piatych dverí, 6 reproduktorov (Honda má 4)
    nemá: upozornenie na nebezpečenstvo kolízie – Forward Collision Warning, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu – Lane Departure Warning, systém rozpoznávania dopravných značiek – Traffic Sign Recognition System, automatické prepínanie diaľkových svetiel, parkovacie senzory vpredu a vzadu, Magic Seats – výklopné zadné sedadlá


    Záverečné hodnotenie

    Vozidlo sa vyznačuje svojským, smelým, tak trochu futuristickým dizajnom. V oranžovej farbe pôsobí výstredne a veselo. A ženám sa náramne páči. Pochvalu si zaslúži priestranný interiér, ktorý zároveň poskytuje veľmi dobrú variabilitu. Motor patrí medzi úsporné pohonné jednotky. Dynamika nie je oslňujúca, slabá však začne byť až pri nutnosti zrýchlenia na diaľnici. Jazz sa javí ako uspokojivé druhé auto do rodiny pre ženu. Model balansuje na hrane tried, cenou sa však radí jednoznačne do tej drahšej. Čo spolu s obmedzenou ponukou motorizácií a minimálnou možnosťou individualizácie môže potencionálneho zákazníka nasmerovať k inej značke.

    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Honda:
    Test Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance (03/2016)
    Test Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle (08/2015)
    Test Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport (07/2015)
    Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle (07/2014)
    Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport (05/2014)
    Test Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport (07/2013)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive (05/2013)
    Test Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive (08/2012)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Comfort (05/2012)
    Test Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle (03/2012)
    Test Honda CR-Z 1.5 IMA Hybrid GT Top (04/2011)
    Test Honda Insight 1.3 IMA Hybrid Comfort (11/2009)
    Test Honda Civic 1.4 i-VTEC Comfort (06/2009)
    Test Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort (05/2009)
    Test Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive (10/2008)

    Dňa: 04.04.2016
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]