Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle (03/2016)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 29.03.2016;

Do redakcie k nám zavítal ďalší člen zo stále populárnejšej rodiny crossoverov. Tentokrát sme sa na zúbok pozreli ostrieľanému japonskému hrdinovi Mitsubishi Outlander vo vrcholnej verzii Instyle, vybaveným vyspelým pohonom všetkých štyroch kolies, naftovou jednotkou 2.2 DI-D (110 kW) a 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

testoval Jaroslav Čík




Výzva na súboj

Označenie "crossover" sa v automobilovom svete úplne prvýkrát objavilo v roku 2001 s príchodom modelu Mitsubishi Airtrek (výhradne pre japonský trh), ktorý bol priamym predchodcom prvej generácie Outlandera. Koncom roka 2006 sa o slovo prihlásila druhá generácia, vyrábaná spoločne po boku jej francúzskych dvojičiek Citroën C-Crosser a Peugeot 4007. Vzájomná spolupráca ale nezožala veľký úspech a tak v poradí tretia generácia prišla v roku 2012 opäť osamote. Aktuálna generácia, ktorej sa po troch rokoch od začiatku výroby predalo celosvetovo 320 tis. vozidiel (v Európe 94.796 ks), sa modernizácie dočkala začiatkom minuloročnej jesene. Výrobca ale vďaka vyše 100, nielen vizuálnym, ale aj konštrukčným vylepšeniam, ktoré na tomto modeli v rámci modelového roku 2016 priniesol, hovorí viac ako o len facelifte. Či je to skutočne tak sa pokúsim zistiť.

Exteriér
Zmeny na zovňajšku sú skôr iba omladzovacou kúrou, ale vďaka optickým úpravám sa mierne zmenili proporcie, vďaka ktorým Outlander pôsobí nižšie, štíhlejšie a širšie. Modernizovaný crossover navyše ako prvý z rodiny prináša novú vizuálnu identitu - "Dynamic Shield" (dynamický štít), ktorý sa postupne objaví na všetkých modeloch značky s tromi diamantami. Jej hlavným prvkom je nová agresívnejšia maska s chrómovaným "štítom", inšpirovaným bočnou ochranou nárazníkov legendárneho offroad modelu Pajero. Novinkou je aj výmena doterajších xenónových reflektorov Super-HID „Wide Vision“ za výkonné LED stretávacie a denné svetlá, ktoré zabezpečujú výborné osvetlenie vozovky s bielejším, prirodzenejším svetlom. Nejde ale o full LED svetlá, takže diaľkové reflektory využívajú iba klasické halogény a nedisponujú ani automatickým tlmením na stretávacie svetlá.

Viac offroad "looku" priniesli aj tmavé plastové lemy blatníkov a spodných častí dverí, rovnako tak aj vynovená spodná časť zadného nárazníka. Vzadu veľa urobili aj nové koncové svetlá s LED diódami, ktoré nahradili staromódne pôsobiace svetlá s bielou grafikou. Aj keď Outlander takmer s určitosťou nevyhrá anketu o najkrajšie auto roka, všetky zmeny mu veľmi prospeli a zaraz tak chytil nový dych do druhej polovice svojho života. Svojim rivalom v nabitom segmente tak jasne odkazuje, že sa rozhodne nemieni vzdať.

Interiér a výbava
Dokazuje to aj mnohými viditeľnými aj neviditeľnými vylepšeniami v priestrannej, útulnej a vzdušnej kabíne. Základné rozloženie palubnej dosky s prehľadným prístrojovým panelom zostalo nezmenené, Mitsubishi však zapracovalo na detailoch, vďaka ktorým sa zlepšilo vnímanie kvality. Na mysli mám na pohľad kvalitnejšie materiály na výplniach dverí a palubnej dosky, prepracovaný dizajn volantu s príjemnejšou kožou, hrubším vencom a lesklými čiernymi akcentami a pribudli aj mäkčené materiály na lakťovej opierke. V porovnaní s nemeckou, a najnovšie aj s míľovými krokmi zlepšujúcou sa kórejskou konkurenciou, ale "vďaka" niektorým lacnejšie pôsobiacim tvrdým plastom a celkovým prevedením stále stráca. Na ergonómiu sa však sťažovať nemôžem, teda keď nerátam iba drobné detaily ako napr. tlačidlo palubného počítača, ktoré je schované za volantom hneď vedľa tlačidla vypínania stabilizačného systému.

Nie príliš elegantne pôsobí panel so signalizáciou airbagov a nezapnutých bezpečnostných pásov medzi prehľadným ovládacím panelom dvojzónovej automatickej klimatizácie a veľkým 7" farebným displejom infotainmentu s dobrým rozlíšením. Ten využíva prémiový multimediálny systém Rockford Fosgate s výkonom 710 W a 9-timi kvalitne hrajúcimi reproduktormi vrátane subwoofera. Samozrejmosťou je handsfree systém Bluetooth, vstavaná navigácia či parkovacia kamera. Cúvacie senzory však nepochopiteľne nie sú v ponuke. Najmä keď je nimi vybavená hybridná verzia PHEV, ktorá disponuje navyše aj kamerou s 360-st. pohľadom. Môžete si ich však nechať dodatočne domontovať v servise ako príslušenstvo, musíte ale počítať s rozoberaním vnútorných plastových obkladov. Prekvapil ma aj chýbajúci "trojblik" pri smerovkách. Neviem, či v súčasnosti nájdete na našom trhu inú značku, ktorej by ešte chýbal.

Aby som nebol iba kritický, citeľne sa zlepšilo odhlučnenie v kabíne vďaka 34 opatreniam, medzi ktorými je nová vrstva čelného skla, hrubšie bočné okná či dynamické tlmiče hluku. Výhľad z vozidla je dobrý vďaka vyššiemu posedu a rozmerným spätným zrkadlám, ktorým nechýba automatické sklápanie. Nechýba ani množstvo odkladacích priestorov napr. na doklady a nápoje v stredovej konzole či úložný priečinok v lakťovej opierke. Do dverí uložíte iba menšie fľaše s nápojmi.

Na príjemne pohodlných predných sedadlách s koženým čalúnením sa mierne zlepšilo bočné vedenie, čo oceníte pri športovejšej jazde. Vodičove sedadlo ponúka elektrické nastavenie polôh, bedrovú opierku tu však nenájdete. Nechýba však vyhrievanie s trochu zastaralo pôsobiacom kolískovým prepínačom. Kráľovský priestor vo všetkých smeroch nájdete aj v druhom rade, akurát nadpriemerne dlhé osoby by mohli mať menej miesta na hlavu vďaka zníženej streche, ktorú ma na svedomí malé strešné okno. Pohodlné sedadlá disponujú sklonom zadných operadiel v 4 polohách a pozdĺžnym posunom sedadiel o 250 mm, čo okrem možnosti variability zlepšuje aj prístup k dvom núdzovým sedadlám v 3. rade. Prepracované je aj sklápanie zadných sedadiel, ktoré sa teraz ovládajú ešte ľahšie. Lakťová opierka nechýba ani vzadu a rovnako ako v prípade menšieho ASX-ka tu priechod na dlhé predmety nenájdete.

Batožinový priestor v základnom prevedení po roletku pojme 477 až 591 litrov (podľa polohy posuvného 2. radu sedadiel). Teda ak nerátam s vyklopenými dvomi núdzovými sedadlami v 3. rade, ktoré si obľúbia najmä deti. Dospelí by to tam prežili asi iba na kratšie vzdialenosti. Vtedy vzadu ostane priestor iba na 128 litrov batožiny, no ak bude pre vás priorita 7 miest, okrem Fiatu Freemont alebo Nissanu X-Trail v tejto triede nič ďalšie nenájdete. Ak budete potrebovať previezť extra náklad, sklopením oboch zadných radov dosiahnete parádny objem 1608 litrov (po strechu). Mitsubishi navyše ponúka ešte jedno extra riešenie: za príplatok 120 € vám vie dodatočne u predajcu zväčšiť základný objem (pri 5-miestnom prevedení) na 667 litrov. Testované vozidlo však disponovalo štandardným objemom. Kryciu roletku viete ukotviť v dvoch polohách podľa polohy zadných sedadiel a pod krytom podlahy má pripravené miesto na odloženie. Vo výbave so subwooferom v kufri ale táto možnosť odpadá. Druhý rad zozadu nesklopíte, resp. neuvoľníte. Nechýba však komfortné elektrické ovládanie piatych dverí, aj z miesta vodiča.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok Srdce testovaného Outlandera tvorí známy vznetový radový štvorvalec s riadnym objemom 2,2 litra, s ktorým som mal možnosť sa bližšie zoznámiť už pri teste menšieho modelu ASX. Disponuje totožným maximálnym výkonom 110 kW (150 koní) a maximálnym krútiacim momentom 360 Nm v rozmedzí 1500 až 2750 ot./min. Pri porovnaní s vrcholnými ponukami niektorých konkurentov, ktorí sa môžu pochváliť oveľa vyššími výkonovými porciami pri rovnakom objeme, tak v tomto ohľade stráca. Ak by vám to vadilo, existuje však oficiálna možnosť úpravy výkonu na 132 kW (180 koní) u predajcu (až po prihlásení vozidla), ktorá vás bude stáť 1 159 EUR s DPH vrátane montáže a nemá vplyv na stratu záruky.

zväčšiť obrázok V skutočnosti si ale Outlander aj so 150 koňmi pod kapotou absolútne vystačí a dokážu ho veľmi svižne rozhýbať aj pri plne obsadenom aute. Nástup výkonu sa dostavuje už od spomínaných 1500 otáčok, takže hluché pásmo odspodu nehrozí. V porovnaní s menším ASX-kom sa výrazne zlepšilo aj odhlučnenie motora, no najmä pri rozbehu a studenom štarte zvuk naftového agregátu aj tak nezapriete. Pri plynulej pokojnej jazde navyše v režime Eco to ale neplatí. Automatická 6-stupňová prevodovka má za úlohu držať otáčky čo najnižšie za účelom úspory paliva. Nerobí jej dokonca problém ani 5-ty stupeň pri metskej 50-tke. Na pohľad zamrzí už trochu zastaralá kulisa radiacej páky, no ak budete mať chuť prevziať radenie do vlastných rúk, tak spoza volantu vyčnievajú veľké pádla. Reakciami síce nepatrí k tým najrýchlejším, no jej hlavnou úlohou je komfort a ten vďaka plynulým zmenám rýchlostných stupňov spĺňa na jednotku. Režim S ako šport tu teda nie je, no namiesto neho pribudol režim L určený pre jazdu v terénu, ktorý zamedzí zbytočnému radeniu vyšších prevodových stupňov. Pozrime sa na tabuľku otáčok motora pri rôznych prevodových stupňoch a rýchlostiach podľa rýchlomera.

50 km/h 4. stupeň 1450 ot./min.
60 km/h 5. stupeň 1200 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 1550 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 1900 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2200 ot./min.

V priebehu týždňa som s Outlanderom prešiel vyše 730 kilometrov. Nie však na jednu (60 l) nádrž, po prejedení 580 km palubný počítač začal signalizovať málo paliva a zmizol údaj o dojazde. Tabuľková kombinovaná spotreba 5,8 l/100 km mi tak prišla ako z ríše snov. Ranný presun do práce z okraja Pezinka cez Svätý Jur, Vajnory do bratislavskej mestskej časti Nové Mesto som dokázal prejsť so spotrebou 7,3 l/100 km. Pri prázdnejších cestách ale nie je problém dostať sa na hodnotu začínajúcu číslicou 6. Na diaľničnom úseku Senec-Trnava so zapnutým tempomatom na rýchlosti 110 km/h si Outlander vypýtal priemerne 7,3 l/ 100 km. Následne medzi Trnavou a Žilinou sa po vynulovaní "palubáku" pri rýchlosti 130 km/h spotreba vyšplhala na 8,9 l/ 100 km. Vzhľadom na rozmery a hmotnosť samotného auta, navyše v kombinácii s automatickou prevodovkou, však nijako nevybočuje z priemeru. Samozrejmosťou je spĺňanie emisnej normy Euro 6. Vďaka novému typu katalyzátora, ktorý dokáže zachytávať oxidy dusíku a tie pomocou chemickej reakcie rozkladať na menej škodlivé látky, však bez nutnosti pridávania močoviny - Adblue.

Podvozok a pohon
Modernizácii sa nevyhlo ani zavesenie kolies. Predná náprava typu McPherson dostala tuhšie nápravnice a optimalizovaná bola aj tuhosť pružín. Nový je aj dynamický tlmič vibrácií, ktorý má úlohu znižovať hluk od vozovky a znižovať vibrácie riadenia. Rovnako nechýba ani na zadnej viacprvkovej náprave a taktiež zadnom diferenciáli.

zväčšiť obrázok Napriek väčším kolesám s rozmerom pneumatík 225/55 R18 podvozok dokáže zabezpečiť vysokú mieru komfortu aj na vozovkách s menej kvalitným povrchom, o ktoré v našich končinách nie je núdza. Zároveň však ponúka športové jazdné vlastnosti neobvyklé pre svoj segment. Pri ostrejších prejazdoch zákrutami perfektne drží stopu bez náznaku nedotáčavosti. A nie náhodou, testovaný Outlander totiž využíva aktívny elektronicky ovládaný predný diferenciál AFD so systémom aktívneho stáčania vozidla AYC okolo zvislej osy, ktorý dostal od legendárneho Lancera Evolution. Samozrejme, všetko má svoje limity, keď zoberieme do úvahy veľkosť a vyššiu hmotnosť vozidla. Medzi bežnými crossovermi však v tomto ohľade vyniká.

Spomínané systémy sú súčasťou vyspelého pohonu všetkých kolies S-AWC (Super-All Wheel Control). Tento unikátny pohon (k dispozícii len v najvyššej výbave Instyle) poskytuje vodičovi ideálne podmienky pre bezpečnú jazdu pri akcelerácii, brzdení, zatáčaní a zmene smeru jazdy za použitia elektronicky riadenej spojky medzinápravového diferenciálu, ktorá zabezpečuje optimálne rozdelenie krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá. Oproti niektorým konkurentom, ktorí si musia vystačiť iba s automatickým zapojením pohonu 4x4, Outlanderu nechýba možnosť voľby pohonu pomocou voliča na stredovom tuneli a k dispozícii sú 4 režimy jazdy. Pri prvom režime AWC ECO sa hnací moment prenáša výhradne na predné kolesá za účelom najnižšej spotreby paliva. Ak však systém zaznamená preklz kolies, automaticky sa prepne na 4WD. Režim NORMAL pre optimálny pohon 4WD pre stále použitie reguluje prenos hnacieho momentu na jednotlivé kolesá v súlade s jazdnými podmienkami. Režim SNOW zabezpečuje optimálne záberové schopnosti a ovládateľnosť za jazdy na zľadovatených či zasnežených vozovkách alebo inom klzkom povrchu. Posledný režim LOCK zaručuje najvyššiu trakciu a najvyššie využitie 4WD na akomkoľvek povrchu (vrátane pevného povrchu) a v akejkoľvek rýchlosti. S Outlanderom sa síce nebudete vydávať do najťažšieho terénu, no na vlastnej koži som sa presvedčil, že aj rozmočené či strmšie lesné cesty zvládne bez akýchkoľvek pochybností. Limitujúca je svetlá výška 190 mm a nájazdový a prejazdový uhol 21 st.

Bezpečnosť
otvoriť test Mitsubishi Outlander obstál v roku 2012 v testoch bezpečnosti spoločnosti Euro NCAP s plným počtom 5 hviezdičiek. Za ochranu pasažierov dostal mimoriadne vysoké hodnotenie 94%, za ochranu detí 83%, chodcov 64% a za bezpečnostné systémy dokonca 100%. Treba však podotknúť, že prísnosť hodnotenia sa odvtedy viackrát zvyšovala.

zväčšiť obrázok Pokročilých bezpečnostných asistentov ale nájdete až v najvyššom stupni Instyle a len v kombinácii s automatickou prevodovkou, takže nechýbali ani v nami testovanom vozidle. Na mysli mám trojkombináciu adaptívny tempomat ACC, systém sledovania vybočenia z pruhu LDW a systém predchádzania následkov čelného nárazu FCM.

Adaptívny tempomat ACC dokáže navyše od klasického tempomatu prispôsobovať rýchlosť tak, aby udržal predvolenú vzdialenosť (3 módy) od vozidiel idúcich pred vami, a to nielen pri jazde vysokou konštantnou rýchlosťou, ale aj pri nízkych rýchlostiach, ako napr. v dopravnej špičke. V hustejšej premávke na diaľnici by som osobne prijal aj bližší odstup, je to však vec zvyku. Výhodou však je, že dlhším podržaním tlačidla so symbolom tempomatu na volante sa dokážete jednoducho prepnúť do režimu klasického tempomatu, s ktorým si budete musieť pribrzďovať sami.

S adaptívnym tempomatom úzko spolupracuje systém predchádzania a zmierňovania následkov čelného nárazu FCM (Forward Collision Mitigation), ktorý reaguje na blížiacu sa prekážku najskôr zvukovým varovaním a blikaním (symbolu na prístrojovom paneli) a následne prudkým automatickým brzdením. Systém je funkčný od rýchlosti cca 5 km/h a zachrániť vás teda môže aj pri posúvaní sa v mestských kolónach. Pri rozdiely rýchlostí vozidiel pod 30 km/h môže systém zabrániť kolízii, nad 30 km/h aspoň zmierniť ich následky. Disponuje dvomi možnosťami nastavenia vzdialenosti "NEAR" a "FAR" a podržaním tlačidla FCM na dlhšie ako 3 sekundy je ho možné aj deaktivovať, pri každom naštartovaní sa ale vždy opäť aktivuje. Či skutočne stopercentne funguje som ale (našťastie) neodskúšal.

Systém monitorovania a podpory udržovania jazdného pruhu LDW (Lane Departure Warning) zase upozorní vodiča rozsvietenou kontrolkou a zvukovým signálom, ak radar zaznamená, že sa vozidlo chystá opustiť jazdný pruh bez použitia smerových svetiel. Ide teda iba o pasívny systém bez aktívneho natáčania volantu. Pri mikrospánku by vás ale mohla zachrániť aj táto jednoduchšia forma. Po jeho vypnutí sa, rovnako ako systém FCM, po každom ďalšom naštartovaní opäť aktivuje. Pri bežnom dochádzaní do práce či kratšom presúvaní mimo mesta, ale zmysel tohto systému až tak veľmi nevidím.


Obstarávacia cena (spracované dňa 23.02.2016)

Najnižšia cena:
Outlander 2.0 Mivec Intense 4x2
21.500 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Outlander 2.2 DI-D Instyle 4x4 6AT
35.900 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Outlander 2.2 DI-D Instyle 4x4 6AT
36.500 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, stabilizačný systém ESP s protipreklzovým systémom TCS, brzdový asistent HBA, asistent pre rozjazd do kopca HSA, pohon všetkých kolies S-AWC s aktívnym predným diferenciálom, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, kolenný airbag vodiča, aktívne predné opierky hlavy, posilňovač riadenia, imobilizér, bezkľúčové uzamykanie a štartovanie, adaptívny tempomat, systém monitorovania a podpory udržiavania v jazdnom pruhu, systém predchádzania a zmierňovania následkov čelného nárazu, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky v 2. rade sedadiel
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, el. výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, lakťová opierka vpredu, 7x hlavová opierka, delené a posuvné sedadlá v 2. rade, sklopná lakťová opierka vzadu s držiakom na poháre, volant potiahnutý kožou s ovládaním rádia/tempomatu/telefónu, radiaca páka potiahnutá kožou, automatická dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, prémiový multimediálny systém Rockford Fosgate (710 W) s CD/MP3 prehrávačom, 9 reproduktorov, Bluetooth, USB a AUX port, kryt batožinového priestoru, samozatmavovacie vnútorné spätné zrkadlo, daždový a svetelný senzor, elektricky ovládané strešné okno,
Exteriér:
nárazníky vo farbe karosérie, el. nastaviteľné, sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá vo farbe karosérie s ukazovateľmi smeru, vonkajšie kľučky dverí vo farbe vozidla, predné hmlovky, disky z ľahkých zliatin 18“, pneumatiky 225/55 R 18, strešné lyžiny, parkovacia kamera vzadu, zatmavené zadné okná, predné denné a stretávacie svetlá, zadné LED svetlá
Výbava za príplatok k základnej cene: lak - metalíza = 600 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 23.02.2016 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

MITSUBISHI OUTLANDER HYUNDAI Santa Fe MAZDA CX-5 SUBARU Forester
Značka / model Mitsubishi Outlander Hyundai Santa Fe Mazda CX-5 Subaru Forester
Motor 2.2 DI-D 2.2 CRDi 2.2 Skyactiv-D 2.0 D
Stupeň výbavy Instyle Elegance Revolution TOP Sport
Zdvihový objem motora 2268 2199 2191 1998
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 110/3500 147/3800 129/4500 108/3600
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 360/1500-2750 440/1750-2750 420/2000 350/1600-2400
Prevodovka automatická 6-stupňová 6-stupňová 6-stupňová bezstupňová CVT
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 190 203 204 188
Zrýchlenie (s) 11,6 9,6 9,4 9,9
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,8 6,6 5,5 6,3
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1610 1832 1540 1485
Dĺžka (mm) 4695 4700 4555 4595
Šírka (mm) 1810 1880 1840 1795
Výška (mm) 1680 1685 1710 1735
Rázvor (mm) 2670 2700 2700 2640
Počet dverí/miest 5/7 5/5 * 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 128/1608 585/1680 503/1620 505/1547
Záruka 5 rokov / 100.000 km 5 rokov bez obmedz. km 3 roky / 100.000 km 3 roky
Cena modelu bez príplatkov (€) 39.900 40.990 35.900 38.050
Akčná cena (€) 35.900 39.490 - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 36.500 40.090 37.775 38.500

* Santa Fe sa vyrába aj v 7-miestnom prevedení, v SR ale v čase testovania nebolo v ponuke

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Hyudai Santa Fe
    nemá (výrobca neponúka)
    aktívny predný diferenciál, LED stretávacie svetlá (Santa Fe má xenóny), strešné okno, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, prémiový audio systém
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    asistent pre kontrolovaný zjazd z kopca DBC, vyhrievaný volant, el. nastaviteľnú bedrovú opierku, automatické prepínanie diaľkových svetiel, parkovacie senzory (vpredu a vzadu), zadné operadlo delené v pomere 40/20/40

  • Mazda CX-5
    nemá (výrobca neponúka)
    aktívny predný diferenciál, kolenný airbag vodiča
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    systém SCBS na prevenciu zadného nárazu v mestskej premávke pri rýchlosti do 30 km/h, systém sledovania mŕveho uhla (RVM), asistent na udržanie jazdného pruhu (LKA) (Outlander má iba systém upozornenia), predný a zadný parkovací asistent, nastaviteľná bedrová opierka sedadla vodiča, pamäť nastavenia sedadla vodiča, elektricky nastaviteľné sedadlo spolujazdca, zadné sedadlá delené a sklopné v pomere 40/20/40, full LED svetlá (Outlander má iba denné a stretávacie), funkcia AHBC na automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, 19" kolesá

  • Subaru Forester
    nemá (výrobca neponúka)
    adaptívny tempomat, systém sledovania vybočenia z jazdného pruhu, systém sledovania prekážok pred vozidlom
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    systém pre zjazd z kopcov



    Záverečné hodnotenie

    Modernizovaný Outlander dokazuje, že sa rozhodne nemieni vzdať bez boja. Náročnejšieho európskeho zákazníka sa pokúsi presvedčiť upraveným špecifickým zovňajškom a kvalitnejším interiérom. S menej výkonným naftovým agregátom oproti konkurencii zaostáva, no vyvažuje to hlavnými tromfami, ktorými sú výborné jazdné vlastnosti a vyspelý pohon 4x4. Plusom je aj 7 miest a viac než konkurencieschopná cena.



    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Ostatné testy značky:
    Mitsubishi ASX 2.2 DI-D Intense 4x4 (07/2014)

    Dňa: 29.03.2016
    Redaktor: Jaroslav Čík
    Foto: Jaroslav Čík

  •   

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]