Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
dojem z jazdy: VW Touareg Mountain (mini-test pre Das WeltAuto 03/2016)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 23.03.2016;

V rámci skvalitňovania služieb spojených s predajom jazdených vozidiel pod značkou Das WeltAuto. (priamy odkaz) sme boli pozvaní na testovacie jazdy zamerané na správanie sa automobilov v kritických situáciách za podpory bezpečnostných systémov. Jazdné vlastnosti sme testovali v areáli Slovakia Ringu - na testovacej ploche profesionálnej školy šmyku Driving Academy (Akadémia vzdelávania vodičov, s.r.o.). Vozidlo zapožičala spoločnosť Porsche Slovakia, spol. s r.o., ktorá na Slovensku zastrešuje značku jazdených vozidiel Das WeltAuto.

Druhá generácia modelu Touareg prišla na slovenský trh v roku 2010 a po štyroch rokoch prešla faceliftom. Model sa ponúka aj v akciových verziách Premium a nami testovanej cenovo zvýhodnenej Mountain.

Omladzovací facelift sa prevažne premietol v prednej časti vozidla. Mriežka má štyri výrazné chrómové lamely, zmenil sa tvar bi-xenónových svetlometov a nárazníka. V zadnej časti je upravený nárazník.

Nastupovanie do vozidla je pohodlné. Sedí sa vysoko. V interiéri veľké zmeny nenastali, však načo meniť niečo čo je funkčné a pekné. Ergonomické usporiadanie ovládačov uľahčuje rozhľad vo vozidle. Palubný počítač je prehľadný a má niekoľko nastavovacích možností. Orientácia vo veľkom dotykovom displeji v strede palubnej dosky je jednoduchá. Hrubý kožený volant padne do rúk výborne a patrí k takému typu vozidla. Kožené elektricky nastaviteľné predné sedadlá s dobrou podporou stehien sú veľmi pohodlné. Farebná kombinácia interiéru (šedá s hnedou) je vkusná a pôsobí príjemne.

Parkovanie uľahčujú senzory vpredu a vzadu, cúvacia kamera a zobrazenie okolia vozidla v 360-stupňovom uhle. Pri cúvaní sa na kamere zobrazujú aktívne pomocné čiary, ktoré asistujú pri zaparkovaní na správne miesto.

Zadné sedadlá svojim pohodlím nezaostávajú za prednými. Priestoru je tu dostatok všetkými smermi. Sedadlá sú delené v pomere 40:60. Dajú sa posúvať a operadlá elektricky sklápať z batožinového priestoru. V operadlách sa dá sklopiť aj stredová časť, kedy vznikne priestor na prepravu dlhých predmetov. Pohodlná široká lakťová opierka má otvory na nápoje.

Batožinový priestor má 697 litrov a po sklopení zadných sedadiel hodnota vyskočí na 1642 litrov. Bezkontaktne sa dá otvoriť batožinový priestor aj s plnými rukami a to pohybom nohou pod zadným nárazníkom. Cenník Touaregu disponuje množstvom príplatkov podľa individuálnych požiadaviek zákazníka.

Touareg vyniká mimo bežnej komunikácie, kde disponuje výbornými vlastnosťami pri prejazdoch ťažkým terénom. Zvláda priečny náklon 35 stupňov, brodivosť do 580 mm, svetlá výška dovoľuje prejazd pri uhle rampy do 27 stupňov, nájazdový uhol 30 stupňov a stúpavosť do 45 stupňov, čo je 100-percentná stúpavosť. Pomocníkom v teréne je rádionavigačný systém s offroad indikátorom, ktorý zobrazuje kompas, výškomer a zobrazenie natočenia predných kolies. Po jazde terénom zašpinenie oblečenia od prahov nehrozí, nakoľko dvere ich prekrývajú.

Pod kapotou pracuje najslabšia motorizácia z ponuky. Naftový trojlitrový šesťvalcový motor s prepĺňaním má výkon 150 kW (204 k) pri 3200 - 4400 ot./min. a max. krútiaci moment 450 Nm pri 1250 - 3000 ot./min. Motor síce nemá dramatický záťah, ale na bežné vozenie je vyhovujúci. 8-stupňová automatická prevodovka radí plynule a s motorom je zladená dobre. Pohon všetkých kolies s označením 4Motion disponuje samosvorným medzinápravovým diferenciálom. Pri jazde zákrutami sa karoséria prehnane nenakláňa. Interiér je pomerne dobre odhlučnený od motora.

Sériovo je vozidlo vybavené bezpečnostnými prvkami: ABS, EBV, EDS, ASR, ESC, MSR, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, ISOFIX systém na uchytenie dvoch detských sedačiek na zadných sedadlách, opierky hlavy, asistent rozjazdu do kopca a zjazdu, kontrola tlaku v pneumatikách.

  • Prvá prišla na rad skúška na šmykľavom povrchu do ľavotočivej zákruty z kopca. Do nej sme brzdili a snažili sa vyhnúť vodným stenám pri rýchlosti do 40 km/h.

  • Pri tejto skúške elektronické systémy pracujú bezchybne. Pri nájazdovej rýchlosti do 40 km/h sa model Touareg vodnej prekážke vyhol veľmi dobre. Treba správnu a zároveň rýchlu reakciu vodiča a vozidlo pri vyhýbaní išlo požadovaným smerom. Pri brzdení pomáhal systém ABS úspešne sa vyhnúť alebo zastaviť vozidlo pred vodnou stenou.

  • Ako druhá prišla na rad jazda cez priečnu odtrhovú plošinu. Nájazdová rýchlosť bola 40 - 45 km/h. V momente, keď predné kolesá plošinu opustili, tá sa aj s vozidlom posunula do strany a zadnú časť vozidla (zadné kolesá) poslala do šmyku. Smer pohybu plošiny (doľava alebo doprava) je náhodný a rýchlosť pohybu regulovaná. Aby bol šmyk simulovaný dokonale, povrch je hladký a polievaný vodou. Vodné steny tvoria ďalšie prekážky.

  • Tento test je hlavne o reakcii vodiča. Musí byť rýchla a hlavne správna. V okamihu pretáčania zadnej časti vozidla bolo nutné volant natočiť do protismeru natáčania zadnej časti bez brzdenia aby sa zachytila pôvodná stopa priameho smeru. Následne sa jemným zošliapnutím akcelerátora za pomoci elektronického stabilizačného systému ESP dostali kolesá do záberu a pokračovalo sa v jazde. Aj pri nesprávnej reakcii sa chybu vodiča snažila elektronika napraviť. Elektronika pracovala aj tu veľmi spoľahlivo.

  • Ako tretia prišla na rad jazda zameraná na aquaplaning. Po nájazde do obrovskej kaluže sme sa snažili vyvolať aquaplaning. Tento nebezpečný jav vzniká, keď nie je dostatočne odvádzaná voda medzi pneumatikami a vozovkou. Vytvorený vodný film spôsobí, že sa vozidlo začne po vode kĺzať, vodič stratí nad ním kontrolu a môže to skončiť veľmi nepríjemne. V bezpečí areálu bola nájazdová rýchlosť do 80 km/h.

  • Prvých pár metrov po nájazde do mláky vodič ešte vidí pred vozidlo, ale vzápätí na čelné sklo dopadne množstvo vody a výhľad je minimálny. Mimo bezpečia areálu by to znamenalo vážnu situáciu. Aj pri nájazdovej rýchlosti do 80 km/h sa nepodarilo dosiahnuť, aby sme stratili nad vozidlom kontrolu. Pneumatiky si robili svoju prácu svedomito, odvádzali vodu dokonale.

  • Štvrtou skúškou sme zisťovali hranicu nedotáčavosti vozidiel. Jazdili sme do pravotočivej zákruty na šmykľavej kruhovej dráhe pri rýchlosti okolo 40 km/h.

  • Snažili sme sa dostať vozidlo do nedotáčavého šmyku. Vodič pridával plyn pri súčasnom zatáčaní do kruhu. Ak začala predná časť vozidla smerovať von zo zákruty, stačilo ubrať plyn a vozidlo sa zrovnalo do pôvodného smeru. Stabilita a ovládateľnosť boli aj vďaka systému ESP zaručené. Stačila rýchla a správna reakcia vodiča a vozidlo prešlo manévrom bezpečne a stabilne.

  • Ako piata prišla slalomová jazda medzi rovnomerne rozostavenými kužeľmi.

  • Snažili sme sa čo najrýchlejšie prejsť medzi kužeľmi, pričom sa volant vytáčal podľa potreby do jednej a druhej strany bez rúčkovania na volante.

  • Potom sme už len vykonali statickú obhliadku vozidiel so zameraním na výbavu, známky opotrebenia a pripravenosť na predaj.

  • Všetky časti výbavy fungovali bezchybne. Či už elektrické súčasti (napr. osvetlenie prístrojov, nastavovanie predných sedadiel, svetlá na strope, vonkajšie osvetlenie) alebo mechanické (ovládanie a sklápanie zadných sedadiel, otváranie odkladacích priestorov) nemali žiadnu závadu. Miera opotrebenia a známky používania sú minimálne. Pripravenosť vozidla na následný predaj je na profesionálnej úrovni.

    Záverečné hodnotenie
    _______________________________________________________________________________________________

    Touareg pôsobí ako poriadny kus vozidla a tomu zodpovedajú aj jeho výborné vlastnosti v teréne. Škoda je, že asi väčšina majiteľov s ním absolvuje maximálne nejaký obrubník v meste pri parkovaní. Jemný facelift modelu prospel, vyzerá elegantnejšie. I keď to nie je horúca novinka, tak svojím designom je stále aktuálny. Interiér vyniká vzdušnosťou. Kvalita materiálov a vypracovania je na vysokej úrovni.

    Modely značky Volkswagen si hodnotu držia veľmi dobre. Kúpou vozidla z portfólia
    Das WeltAuto. kupujúci získa vozidlo so známou servisnou históriou a zárukou.
    _______________________________________________________________________________________________

    Video

    Video na YouTube

    Výsledky ďalších našich testov:
    Audi Q7
    VW Caddy Maxi
    VW Golf Variant Alltrack

    Text: Ing. Václav Ptáček
    Foto: Ing. Václav Ptáček, Mgr. Peter Linka

    Podobné články:
    S Das WeltAuto v Driving Academy (05/2015)
    S Das WeltAuto v Driving Academy (09/2014)
    S Weltautom na Slovakia Ringu (11/2012)
    Testovali sme jazdené automobily z portfólia Weltauto (09/2011)
    V Pachfurthe sme testovali jazdené vozidlá z portfólia Weltauto (06/2010)

      

    [ Späť na dojem z jazdy | Zoznam sekcií ]