Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
dojem z jazdy: Audi Q7 (mini-test pre Das WeltAuto 03/2016)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 23.03.2016;

V rámci skvalitňovania služieb spojených s predajom jazdených vozidiel pod značkou Das WeltAuto. (priamy odkaz) sme boli pozvaní na testovacie jazdy zamerané na správanie sa automobilov v kritických situáciách za podpory bezpečnostných systémov. Jazdné vlastnosti sme testovali v areáli Slovakia Ringu - na testovacej ploche profesionálnej školy šmyku Driving Academy (Akadémia vzdelávania vodičov, s.r.o.). Vozidlo zapožičala spoločnosť Porsche Slovakia, spol. s r.o., ktorá na Slovensku zastrešuje značku jazdených vozidiel Das WeltAuto.

Druhá generácia najväčšieho SUV-čka od Audi sa začala predávať na Slovensku pred rokom. Vonkajšie rozmery sa voči predchodcovi zmenšili len trochu, ale úbytok váhy je výrazný. Nepôsobí už tak masívne, ale jemnejším dojmom. Veľká predná maska má hranatejšie tvary a horizontálne mriežky. Taktiež nárazník a svetlomety prešli zmenou tvaru. Zadná časť sa tiež zmenila. Najviac zaujmú dynamické smerovky, ktoré sa postupne rozsvecujú z vnútornej časti k vonkajšiemu okraju v smere odbočovania.

Interiér prešiel výraznými zmenami. Palubná doska má jednoliaty charakter. V strede palubnej dosky je zasúvací palubný displej. Výduchy ventilácie sú riešené po celej šírke interiéru. Usporiadanie interiéru je jednoduchšie, počet ovládačov a tlačidiel sa zredukoval. Určite to prospelo, všetky ovládače sú poruke.

Palubný počítač má väčšiu zobrazovaciu plochu. Namiesto analógových budíkov je tu digitálny pristroj Audi virtual cockpit. Zobrazovanie údajov a množstvo nastavovacích možností je výborné. Displej má dva základné zobrazovacie módy. V jednom sú prioritne zobrazené veľké budíky, pri druhom sú budíky malé. Prípadne sa dá zobraziť na celú plochu navigácia. Podľa jeho nastavení ani nie je v podstate potrebný stredový veľký displej.

Hrubší športový kožený volant sa drží výborne. Športové sedadlá sú vhodne použité v kombinácii koža/Alcantara. Sedí sa v nich pohodlne a v zákrutách telo podržia. Široká radiaca páka prevodovky sa dá využiť ako opierka pre ruku pri písaní na MMI touch (napr. zadávať ciele pre navigáciu alebo pohybovať sa po mape). Interiér je priestranný na predných aj zadných sedadlách. Prakticky je vyriešené prekrytie prahov dverí, Váš odev zostane pri vystupovaní čistý.

Operadlá zadných sedadiel sa dajú sklápať v pomere 35:30:35. Lakťová opierka je široká a má dva otvory na nápoje. Priestoru je tu dostatok vo všetkých smeroch. Za príplatok je možné si dokúpiť tretí rad sedadiel. Objem batožinového priestoru je 890 litrov a pri sklopených sedadlách 2075 litrov. Podrobnejšie je model Q7 opísaný v redakčnom teste.

Pohon zabezpečuje najsilnejší motor z ponuky pre Q7. Trojlitrový šesťvalcový naftový motor prepĺňaný turbodúchadlom má výkon 200 kW (272 k) pri 3250 - 4250 ot./min. a max. krútiaci moment 600 Nm pri 1500 - 3000 ot./min. Motor Q7 pasuje. Pri zošliapnutí plynového pedálu záťah zatláča do sedadla. Motor pracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou tiptonic veľmi dobre. Preraďovanie stupňov je hladké. Odhlučnenie motora je zabezpečené výborne a vibrácie sa do interiéru neprenášajú.

O nastavenie charakteristiky vozidla sa stará Audi drive select. Obsahuje režimy: auto, comfort, dynamic, individual, efficiency, allroad a lift/offroad. V jednotlivých režimoch sa optimálne nastavuje posilňovač riadenia, adaptívne pneumatické pruženie, svetlá výška, charakteristika motora a radenie prevodových stupňov. Jazdné vlastnosti podvozka musím pochváliť. Vozidlo sa pri prejazde zákrutami prehnane nenakláňa, podvozok je agilný a aj pri vyhýbacích manévroch je vozidlo obratné a stabilné.

V teste bezpečnosti Euro NCAP získal model Q7 päť hviezdičiek. Sériovo je vozidlo vybavené bezpečnostnými prvkami: ABS, EBV, EDS, ASR, ESC, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, ukotvenie detskej sedačky ISOFIX vpredu aj vzadu, opierky hlavy, asistent rozbehu pri stúpaní, Audi pre sense basic - preventívna ochrana cestujúcich pri náraze, Audi pre sense city, aktívne vysunutie prednej kapoty v prípade kolízie s chodcom, kontrola tlaku v pneumatikách.

  • Prvá prišla na rad skúška na šmykľavom povrchu do ľavotočivej zákruty z kopca. Do nej sme brzdili a snažili sa vyhnúť vodným stenám pri rýchlosti do 40 km/h.

  • Pri tejto skúške elektronické systémy pracujú bezchybne. Pri nájazdovej rýchlosti do 40 km/h sa model Q7 vodnej prekážke vyhol vynikajúco. Stačila správna a zároveň rýchla reakcia vodiča a vozidlo pri vyhýbaní išlo požadovaným smerom. Pri brzdení pomáhal systém ABS úspešne sa vyhnúť alebo zastaviť vozidlo pred vodnou stenou.

  • Ako druhá prišla na rad jazda cez priečnu odtrhovú plošinu. Nájazdová rýchlosť bola 40 - 45 km/h. V momente, keď predné kolesá plošinu opustili, tá sa aj s vozidlom posunula do strany a zadnú časť vozidla (zadné kolesá) poslala do šmyku. Smer pohybu plošiny (doľava alebo doprava) je náhodný a rýchlosť pohybu regulovaná. Aby bol šmyk simulovaný dokonale, povrch je hladký a polievaný vodou. Vodné steny tvoria ďalšie prekážky.

  • Tento test je vo veľkej miere o reakcii vodiča. Musí byť rýchla a hlavne správna. V okamihu pretáčania zadnej časti vozidla bolo nutné volant natočiť do protismeru natáčania zadnej časti (bez brzdenia) aby sa zachytila pôvodná stopa priameho smeru. Následne sa jemným zošliapnutím akcelerátora za pomoci elektronického stabilizačného systému ESP dostali kolesá do záberu a pokračovalo sa v jazde. Aj pri nesprávnej reakcii sa elektronika snažila chybu vodiča napraviť. Elektronika pracovala aj tu veľmi spoľahlivo.

  • Ako tretia prišla na rad jazda zameraná na aquaplaning. Po nájazde do obrovskej kaluže sme sa snažili vyvolať aquaplaning. Tento nebezpečný jav vzniká, keď nie je dostatočne odvádzaná voda medzi pneumatikami a vozovkou. Vytvorený vodný film spôsobí, že sa vozidlo začne po vode kĺzať, vodič stratí nad ním kontrolu a môže to skončiť veľmi nepríjemne. V bezpečí areálu bola nájazdová rýchlosť do 80 km/h.

  • Prvých pár metrov po nájazde do mláky vodič ešte vidí pred vozidlo, ale vzápätí na čelné sklo dopadne množstvo vody a výhľad je nulový. Mimo bezpečia areálu by to znamenalo vážnu situáciu. Pri nájazdovej rýchlosti do 80 km/h sa nám nepodarilo dosiahnuť, aby sme stratili nad vozidlom kontrolu. Pneumatiky si robili svoju prácu svedomito, odvádzali vodu dokonale.

  • Štvrtou skúškou sme zisťovali hranicu nedotáčavosti vozidiel. Jazdili sme do pravotočivej zákruty na šmykľavej kruhovej dráhe pri rýchlosti okolo 40 km/h.

  • Snažili sme sa dostať vozidlo do nedotáčavého šmyku. Vodič pridával plyn pri súčasnom zatáčaní do kruhu. Keď začala predná časť vozidla smerovať von zo zákruty, stačilo ubrať plyn a vozidlo sa zrovnalo do pôvodného smeru. Ovládateľnosť a stabilita boli aj vďaka systému ESP zaručené. Opäť stačila rýchla a správna reakcia vodiča a vozidlo prešlo manévrom stabilne a bezpečne.

  • Ako piata prišla slalomová jazda medzi rovnomerne rozostavenými kužeľmi.

  • Snažili sme sa čo najrýchlejšie prejsť medzi kužeľmi, pričom sa volant vytáčal podľa potreby do jednej a druhej strany bez rúčkovania na volante.

  • Potom sme už len vykonali statickú obhliadku vozidiel so zameraním na výbavu, známky opotrebenia a pripravenosť na predaj.

  • Všetky časti výbavy fungovali bezchybne. Či už elektrické súčasti (napr. osvetlenie prístrojov, nastavovanie predných sedadiel, svetlá na strope, vonkajšie osvetlenie) alebo mechanické (ovládanie a sklápanie zadných sedadiel, otváranie odkladacích priestorov) nemali žiadnu závadu. Miera opotrebenia a známky používania sú minimálne. Pripravenosť vozidla na následný predaj je na profesionálnej úrovni.

    Záverečné hodnotenie
    _______________________________________________________________________________________________

    Nová generácia modelu Q7 pôsobí voči predchodcovi viac uhladene. Nie je už taká mohutná. Interiér je usporiadaný jednoducho a pritom nanajvýš funkčne. Precíznym spracovaním, použitými kvalitnými materiálmi a chodom jednotlivých ovládacích prvkov je na špici prémiovej triedy. Taktiež vyniká množstvom technológií a bezpečnostnými asistentmi, ktoré uľahčujú vodičovi riadenie vozidla a posádke spríjemňujú pobyt vo vozidle. Podvozok je tiež prepracovaný a jazda sa vyznačuje vysokým komfortom.

    Miera opotrebenia a známky používania sú minimálne. Vozidlo je prakticky nové. Modely značky Audi si hodnotu držia veľmi dobre. Kúpou vozidla z portfólia
    Das WeltAuto. kupujúci získa vozidlo so známou servisnou históriou a zárukou.
    _______________________________________________________________________________________________

    Video

    Video na YouTube

    Výsledky ďalších našich testov:
    VW Golf Variant Alltrack
    VW Caddy Maxi
    VW Touareg Mountain

    Text: Ing. Václav Ptáček
    Foto: Mgr. Peter Linka, Ing. Václav Ptáček

    Podobné články:
    S Das WeltAuto v Driving Academy (05/2015)
    S Das WeltAuto v Driving Academy (09/2014)
    S Weltautom na Slovakia Ringu (11/2012)
    Testovali sme jazdené automobily z portfólia Weltauto (09/2011)
    V Pachfurthe sme testovali jazdené vozidlá z portfólia Weltauto (06/2010)

      

    [ Späť na dojem z jazdy | Zoznam sekcií ]