Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Nissan Pulsar 1.5 dCi Acenta (12/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.linka, 23.12.2015;


Ako posledné testované vozidlo v roku 2015 k nám do redakcie zavítal Nissan Pulsar. Po predchádzajúcom SUV a crossoveri som bol trochu skeptický. Priznám sa, že kategória vozidiel, v ktorej Pulsar nájdeme, nepatrí medzi mnou vyhľadávané, odhliadnúc od prekoňovaných jedincov, ktorý sa tu nachádzajú.
testoval Peter Linka





Superb medzi kompaktmi

Model Pulsar vstúpil na európsky trh v roku 2014 ako nástupca modelov Almera a Tiida. V nabitej nižšej strednej triede s karosériou hatchback to nemá ľahké, ale ostatne, ktorá značka to v dnešnej dobe má. Akými atribútmi sa rozhodla zabojovať automobilka Nissan sa pokúsim priblížiť v nasledovnom teste.

Exteriér

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Na parkovisku na mňa okrem pochmúrneho počasia čakalo aj autíčko v pochmúrnej šedej metalíze. Avšak Pulsar vo farbe Force Red alebo napríklad v takej Azure je už celkom iná pesnička. Súčasná dizajnová línia Nissanu podľa môjho názoru patrí medzi tie príjemné a páči sa mi fakt, že exteriérové prvky ako predná maska či už X-Trailu alebo Qashqaiu, sú badateľné aj tu. Hmlové svetlá zvýraznené chrómovou linkou, či už spodný chrómový lem okien, iba dopĺňajú zovňajšok celkom podareného Pulsaru.

Športový charakter dáva Pulsaru predná sieťová mriežka doplnená zadným strešným spojler, spojeným s brzdovým svetlom a pre mňa veľmi príjemný detail v podobe spodného nárazníku s potlačou karbónu.

Nissan mal obuté 16“ zliatinové disky. Samozrejme osemnástky by autu dodali lepší šmrnc, ale ten pocit z jazdy ako na vankúšikoch vám väčšie disky len ťažko zabezpečia. Dizajn je vec čisto subjektívna. Ja by som však okrem farby nemenil vôbec nič. Zboku dobre vidieť, že celkový dizajn pôsobí sviežim aerodynamickým dojmom.

Interiér

Po nasadnutí som tu okamžite doma. Veď toto je ako X-Trail, ktorý som mal pred časom, iba v menšom. Volant, budíky a palubný počítač sú tu presne také isté. Iný je stredový panel a materiály použité vo vnútri. Štíhly volant, ktorý som X-Trailu vyčítal mi tu nevadí. Jeho multifunkčné tlačidlá fungujú bezchybne a intuitívne.

V lesklom čiernom stredovom panely je umiestnený systém NissanConnect, čo je vlastne 5,8“ dotykový displej, ktorý v sebe ukrýva množstvo funkcií od navigácie až po dnes už všade dostupné sociálne siete ako Google, Facebook, TripAdvisor či dokonca aplikáciu Eurosport. Samozrejmosťou je možnosť počúvania obľúbenej hudby z rádia, USB alebo pomocou funkcie Bluetooth. Sklamaním bolo zistenie, že použité SD karty musia byť len značky Nissan.

Pod displejom si svoje miesto našlo ovládanie dvojzónovej klimatizácie, ktoré je prehľadné a ľahko ovládateľné. Ak pôjdeme ešte trochu nižšie, nájdeme malý odkladací priestor, pri ktorom sa nachádza tlačidlo Start/Stop Engine. Riadiaca páka patrí medzi tie prepracované a je osadená v lesklom čiernom panely, doplnenom o chrómové lemovanie. Už len ovládanie vyhrievania sedadiel a malý odkladací priestor pred lakťovou opierkou, v ktorej je šikovne ukrytá USB a AUX prípojka spolu s 12V zásuvkou a je to kompletné.

V Nissane šikovne vymysleli detaily akými sú plasty v interiéry automobilu, ktoré na prvý pohľad budia dojem mäkkej kože a až po siahnutí zisťujem, že tomu tak nie je. Čo sa mi však nepáči je imitácia tmavého dreva použitá na palubovke.

K pohodliu vodiča prispieva už spomínaná posuvná stredová lakťová opierka a na druhej strane je to bohato polstrovaná, dostatočne široká dverová opierka.

Obrovské prekvapenie ale čaká po nasadnutí na zadné sedadlá. Toľkým miestom nedisponujú ani vozidlá z vyšších tried. Sedadlo vodiča mám nastavené na moju výšku (180 cm) a tu vzadu mám pred kolenami snáď aj 15 čísiel k dobru. Veľmi príjemné zistenie. Na viac veľké, dobre tvarované dvere, dovoľujú ľahké nastupovanie. Stredová opierka s dvoma držiakmi na nápoje pohodliu len prospieva.


Človek by čakal, že pri toľkom mieste pre zadných cestujúcich už toho do kufra veľa nedá. Tu však prichádza ďalšie prekvapenie. Batožinový priestor je objemný a bez problémov zhltne aj väčší nákup. Ak by ste to chceli vedieť presne, tak pojme 385 litrov batožiny, vrátane rezervy.

Motor, prevodovka a jazda

Pulsar je v ponuke iba s jedným naftovým agregátom a to o objeme 1461 ccm, ktorý produkuje 81 kW (110 koní) pri štyroch tisícoch otáčkach za minútu a krútiaci moment 260 Nm. Prevodovka je klasická manuálna 6 – stupňová. Pre tých, ktorí milujú vôňu spáleného benzínu je v ponuke pripravená dvojica motorov, kde jeden ponúka objem 1197 ccm produkujúci 85 kW. Ten druhý je tu pre zákazníkov so športovým duchom, pretože jeho hodnoty dosahujú naozaj pekné čísla, konkrétne 1618 ccm, z ktorého konštruktéri dostali 140 kW.

Ak som bol na začiatku testu, čo by len na malý moment skeptický, tak hneď prvé kilometre ma vyviedli z omylu a pochybností. S Pulsarom sa jazdí skvele. Ide o automobil, ktorý patrí do mesta, je vyrobený preto, aby v ňom jazdil a cíti sa pri tom skvele. Kľučkovanie medzi autami pri rannej ceste do práce je s týmto autom zábava.

Pulsar je svižné autíčko s ovládateľnosťou motokáry. Ani si len neviem predstaviť ako musí jazdiť jeho 190 koňový benzínový súrodenec. Výkon tu je však postačujúci, nástup turba dobre čitateľný. Samozrejme nejedná sa o asfaltového trhača, ale o každodenné auto s chuťou sa sem tam svižnejšie poprepletať mestom alebo okreskami.

Spotreba sa mi počas testovacieho režimu ustálila na 6,4 litra na 100 kilometrov. Táto hodnota sa dá ale bez problémov stlačiť o liter dolu. Pri rýchlostiach okolo 110-130 km/h si Pulsar vypýta približne 4,5 až 4,9 litra.

Po príchode do cieľa neostáva nič iné, len zaparkovať. Aj tu vám bude Pulsar nápomocný svojimi kamerami rozmiestnenými okolo celého auta. Okrem klasického pohľadu dopredu a dozadu, tu je na viac pohľad na disky a vozidlo zvrchu.

110 km/h 6. stupeň 1850 ot./min.
120 km/h 6. stupeň 2000 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2150 ot./min.

Podvozok

Podvozok vyžehlí snáď všetko a zvolený rozmer diskov (16“) tomu len napomáha. Pruženie je komfortné a na bratislavské cesty priam ideálne. Samozrejme pri naozaj športovom zaobchádzaní sa limity auta prejavia, ale vyčíňanie v rýchlostiach, ktoré len v malých mierach porušujú zákon, zvláda Pulsar bez problémov. O predné nápravy sa stará nezávislé zavesenie McPherson (vinuté pružiny). Naopak zadnú nápravu má na starosti torzná náprava so skrutným stabilizátorom.



Bezpečnosť

Tak ako je to u nových áut bežné, aj Pulsar sa zúčastnil nárazových testov spoločnosti Euro NCAP kde si počínal nasledovne. V bezpečnosti pasažierov získal 84 %, v bezpečnosti detí 81 %, v bezpečnosti chodcov bol ohodnotený 75 % a napokon 68 % za bezpečnostné systémy.

Japonská automobilka ponúka už vo svojom základnom výbavovom stupni niekoľko systémov slúžiacich na zabezpečenie cestujúcich vo vozidle. ABS, elektronický brzdový asistent a ESP s kontrolou trakcie patria medzi ne. V prípade nárazu sa o bezpečnosť starajú airbagy umiestnené ako u vodiča tak aj spolujazdca, bočné airbagy a taktiež hlavové, ktoré sú umiestnené po celej dĺžke kabíny. Ukotvenie detskej sedačky, trojbodové bezpečnostné pásy - výškovo nastaviteľné, detská poistka zadných dverí. To v dnešnej dobe snáď ani netreba spomínať. Pre úplnosť ešte doplním monitorovanie tlaku v pneumatikách.

Za príplatok je potom možné dokúpiť bezpečnostnú technológiu Safety Shield, ktorá obsahuje prvky ako zvukové upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, monitorovanie pohybujúcich sa objektov za vozidlom a automatické núdzové brzdenie.

Obstarávacia cena (spracované dňa 23.12.2015)

Základná cena modelu:
Pulsar 1.2 DIG-T Visia
12.990 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Pulsar 1.6 dCi Acenta
17.050 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Pulsar 1.6 dCi Acenta
19.400 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + EBD (brzdový asistent), elektronický brzdový asistent ESP so systémom kontroly trakcie (TCS), aktívne udržanie stopy, airbag vodiča, spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, spínač vypnutia airbagu spolujazdca, bezpečnostné pásy vodiča a spolujazdca, výškovo nastaviteľné s dvojitým napínačom a obmedzovačom sily, signalizácia na zapnutie bezpečnostných pásov, pre vodiča a spolujazdca, opierky hlavy a trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách, ukotvenie detskej sedačky systémom Isofix na zadných sedadlách, detská poistka zadných bočných dverí, monitorovanie tlaku pneumatík, rezervné koleso, systém start/stop, imobilizér
Interiér:
dvojzónová automatická klimatizácia, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadný stierač s nastaviteľným intervalom, vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe karosérie, el. nastaviteľné, vyhrievané, s integrovanými smerovými svetlami, elektrické ovládanie predných a zadných okien, diaľkové ovládané centrálne uzamykanie, chrómové vnútorné kľučky dverí, výškovo a hĺbkovo nastaviteľný volant, volant a hlavica radiacej páky potiahnutá kožou, stredová konzola s chrómovými vložkami, posilovač riadenia, predná posuvná stredová opierka s odkladacím priestorom, stredová opierka vzadu s držiakom na poháre, delené zadné sedadlá v pomere 60/40, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, rádio s CD, USB, MP3? AUX, prípojka pre iPod, Bluetooth, 6 reproduktorov, 5 palcový TFT displej palubného počítača, multifunkčné ovládanie na volante, 12V zásuvka, držiak na slnečné okuliare, odkladacia schránka s osvetlením, odkladacie priestory v predných a zadných dverách
Exteriér:
svetlá na denné svietenie, halogénové svetlomety so systémom osvetlenia na privítanie, predné hmlové svetlomety s chrómovým lemovaním, tretie brzdové svetlo, 16" disky kolies z ľahkých zliatin s 195/60 R16 pneumatikami, chrómové lemovanie okien, vonkajšie kľučky dverí vo farbe karosérie, nárazníky vo farbe karosérie s čiernou lištou
Výbava za príplatok k základnej cene: • balík look (17" zliatinové disky, tmavé sklá) = 500 €
• NissanConnect (integrovaný navigačný systém, 5.8" farebný LCD displej, zadná parkovacia kamera = 850 €
• balík Auto (dažďový senzor, svetelný senzor, auto. stmavovanie vnútorného spätného zrkadla, inteligentný kľúč) = 500 €
• balík Technology (NissanConnect, panoramatický kamerový systém, el. sklopné zrkadlá, Safety Shield, balík Auto) = 1.850 €
• metalická farba = 500 €
• základná biela farba = 250 €


Porovnanie s konkurenciou (zpracované: 23.12.2015 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Značka / model Nissan Pulsar Toyota Auris Renault Mégane
Motor 1.5 dCi 1.6 D-4D 1.5 dCi
Výbava Acenta* Active Limited
Pohon predný predný predný
Zdvihový objem motora 1461 1598 1461
Uloženie / počet valcov R / 4 R / 4 R / 4
Preplňovanie áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 81/4000 82/4000 81/4000
Krútiací moment (Nm) pri ot. (min-1) 260/1750 270/1750-2250 260/1750
Prevodovka 6-stupňová mechanická 6-stupňová mechanická 6-stupňová mechanická
Max. rychlost (km/hod) 190 190 190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 11,5 10,9 12,1
Priemerná spotreba (l/100 km) 3,6 4,2 3,6
Dĺžka (mm) 4387 4330 4302
Šírka (mm) 1768 1760 1808
Výška (mm) 1520 1475 1471
Rázvor (mm) 2700 2600 2641
Pohotovostná hmotnost (kg) 1345 1150 1205
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 385 360 372
Záruka 3 roky / 100 000 km 3 roky / 100 000 km 5 rokov / 100 000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 18.550 17.990 17.790
Akčná cena (€) 17.050 - 15.790
Cena testovaného/porovnateľne vybaveného modelu (€) 19.400 20.470 18.350

*Testovaný Pulsar vo výbave Acenta bol vybavený vyhrievanými prednými sedadlami, ktoré sa dnes už pre túto výbavu neponúkajú.

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

Toyota Auris 1.6 D-4D Active
má naviac: vyhrievanie predných sedadiel, elektricky ovládanú bedrovú opierku na sedadle vodiča, rozpoznanie dopravných značiek, automatické diaľkové svetlá, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, asistent rozjazdu do kopca, airbag kolenný
nemá: dvojzónovú klimatizáciu (iba jednozónová), predné parkovacie senzory, panoramatickú parkovaciu kameru (iba zadná kamera)

Renault Mégane 1.5 dCi Limited
má naviac: asistent rozjazdu do kopca, poloautomatická parkovacia brzda, automatické prepínanie diaľkových svetiel, vyhrievané predné sedadlá,
nemá: zadnú lakťovú opierku, predné parkovacie senzory, panoramatickú parkovaciu kameru (iba zadná kamera)


Záverečné hodnotenie

Nissan svojím modelom Pulsar vyplnil medzeru v kategórii nižšej strednej triedy s prívlastkom hatchback. Veľkým plusom je miesto pre zadných cestujúcich, ktorým deklasuje všetkých svojich konkurentov a ľahká ovládateľnosť zaručujúca dobrý pocit z jazdy. Ceny Pulsaru začínajú na príjemných hodnotách atakujúcich hranicu 13-tisíc eur. Za tieto peniaze dostanete všestranné vozidlo, ktoré bude dlho a dobre slúžiť a stane sa súčasťou vášho všedného dňa.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázoke zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Ďalšie testy Nissan:
Nissan X-Trail 1.6 dCi Tekna (12/2015)
Nissan X-Trail 2.0 dCi SE (10/2009)


Dňa: 23.12.2015
Redaktor: Peter Linka
Foto: Peter Linka

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]