Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D Attraction AWD (08/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 17.09.2015;

Ubehli dva roky a opäť k nám dorazila kráska strednej triedy, Mazda 6 Wagon. Začiatkom tohto roka podstúpila jemnú omladzovaciu kúru, pri ktorej modelový rad rozšírila dlho očakávaná verzia s pohonom všetkých štyroch kolies AWD. My sme si ju vyskúšali v kombinácii s naftovým agregátom 2.2 Skyactiv-D s výkonom 110 kW (150 koní), 6-stupňovou manuálnou prevodovkou vo výbave Attraction.
testoval Jaroslav Čík





Ďalší krôčik k vrcholu

Aktuálna, v poradí už tretia, generácia modelu 6 (v Ázii známa aj pod menom Atenza) s typovým označením "GJ" podstúpila predčasný facelift už po dvoch rokoch od jej uvedenia na trh. Omladená verzia sa predstavila v európskej premiére na tohtoročnom marcovom autosalóne v Ženeve a následne sa dostala aj k slovenským zákazníkom. Predchádzajúca generácia s typovým označením "GH" sa u nás predávala počas piatich rokov od januára 2008 do konca roka 2012. Prvá generácia, ktorá prišla ako nástupca úspešného modelu 626, niesla typové označenie "GG/GY" a slovenské showroomy zdobila sedem rokov (2002 - 2008). Toľko stručný pohľad do neďalekej histórie.

Exteriér
zväčšiť obrázok Aj keď 6-tka prešla modernizáciou, na zovňajšku to je badať len minimálne. Pokiaľ sa nezameriate na prednú časť vozidla, zmeny ani nehľadajte. Tie sa totiž udiali iba tam, kde veľká kolmo usadená päťuholníková maska s logom značky uprostred dostala chrómované rebrovanie a výraznejšie lemovanie prechádzajúce do predných svetiel. Reflektory sú teraz namieste bi-xenónov vybavené modernejšou technológiou LED. Okrem denného svietenia tak LED-ky využívajú už aj stretávacie a diaľkové svetlá. Rovnako aj predné hmlové svetlá, okolo ktorých pribudol tiež chrómový lem. Vďaka týmto drobným zmenám získala 6-tka ešte viac na elegancii a štýle.

zväčšiť obrázok Ďalšie zmeny sa, okrem rozšírenia ponuky farieb o novú striebornú metalízu Sonic Silver, na vonkajšku neudali. A dovolím si tvrdiť, že ani neboli nutné. Aktuálny dizajnový smer značky z názvom Kodo žne úspechy po celom svete. Zboku pôsobí 6-tka stále dynamicky vďaka svalnatým predným blatníkom a viacerým líniám, ktoré prechádzajú bočnou časťou. Chrómové dekory nechýbajú ani tu okolo zatmavených okien a rovnako vzadu medzi koncovými svetlami, ktoré sú takisto vybavené LED-kami. Športového ducha modelu umocňuje aj dvojica okrúhlych chrómovaných koncoviek výfuku decentne vykukujúcich spod zadného nárazníka.

Všetky vonkajšie rozmery zostali nezmenené, 6-tka je dlhá 4805 mm, široká 1840 mm, vysoká 1475 mm a rázvor je dlhý 2750 mm. Vďaka pohonu 4x4 síce trochu narástla hmotnosť, ale pri porovnaní s konkurenciou v tomto ohľade Mazda stále patrí na absolútnu špičku vo svojej triede.

Interiér
zväčšiť obrázok Najviditeľnejšie zmeny sa udiali práve tu. Palubná doska bola výrazne prepracovaná a teraz pôsobí oveľa elegantnejšie, dospelejšie a hodnotnejšie. Kožou obšitý volant s ovládačmi audio, tempomatu a telefónu síce zmeny nezasiahli, ale opäť ho musím len pochváliť za akurátny priemer aj hrúbku venca a prehľadnosť ovládačov. Rovnako tak dobre prehľadný prístrojový panel, ktorý netrpí žiadnymi módnymi výstrelkami so širokou škálou farieb. Platí tu proste staré známe, v jednoduchosti je krása. Napriek tomu, že Mazda neponúka najmodernejšie technické kúsky ako napr. digitálny prístrojový štít, interiér pôsobí moderne a vďaka použitým materiálom, výbornej ergonómii a spracovaniu veľmi kvalitne s nádychom prémiovosti. Nechýba kožený obklad prístrojovej dosky či obklady z pravého lešteného hliníka.

Hlavné zmeny nastali na stredovej konzole. Pôvodný zabudovaný stredový displej s ovládacími tlačidlami a dvomi otočnými ovládačmi po bokoch už nebol práve najmodernejším riešením. Po novom, po vzore svojich menších súrodencov, stojí samostatne na vrchu palubnej dosky, vo výhľade vpred na vozovku však vôbec neprekáža. Zväčšila sa aj uhlopriečka obrazovky, z 5,8" narástla na 7" a dostala aj aktuálne grafické prostredie ako pri ostatných modeloch značky, ktoré je prehľadné a užívateľsky veľmi príjemné. Systém nazvaný Mazda Connect združuje na jednom mieste informácie audiosystému (CD MP3, USB/Aux alebo cez pripojený smartfón), navigácie s mapami na SD karte, ktorá sa dá jednoducho doinštalovať aj dodatočne, telefónu cez Bluetooth, parkovacieho asistenta so senzormi vpredu a vzadu či palubné informácie a nastavenia. Dotykové ovládanie disponuje rýchlou odozvou, ak sa však vozidlo dostane do pohybu, z bezpečnostných dôvodov prestane fungovať. To ale vôbec nevadí, 6-tka je totižto vybavená šikovným otočným ovládačom HMI Commander na stredovej konzole, ktorý je tiež vynovený (zmenilo sa rozmiestnenie tlačidiel a pribudol otočný ovládač na ovládanie hlasitosti). Perfektne padne do ruky, ovládanie je veľmi intuitívne a rýchlo sa vám vryje do hlavy. Vďaka nemu tak odpadá aj nutnosť naťahovať ruky na stredový displej alebo konzolu. Nový je aj panel ovládania automatickej dvojzónovej klimatizácie, ktorý je prevzatý od menšieho súrodenca Mazdy3.

Vedľa HMI ovládača pribudlo aj tlačidlo elektricky ovládanej ručnej brzdy, ktorá po facelifte vymenila klasickú mechanickú. Zmenil sa aj spôsob zatvárania susediaceho odkladacieho priestoru s držiakmi na poháre či menšie fľaše, kde preklápací uzáver nahradila zaťahovacia roletka. Lakťová opierka s úložným priestorom zostala viacmenej nezmená, nie je posuvná ani výškovo nastaviteľná. Navyše je umiestnená príliš vzadu, takže veľa opory vám pri častom radení rýchlostí neposkytne. Pri automatickej prevodovke mi to až tak nevadilo, ale našťastie po modernizácii na stredovom tuneli pribudol kožou obšitý bočný obklad, ktorý túto slabinu kompenzuje. Nemôžem sa sťažovať ani na nedostatok úložných priestorov, do dverí sa hravo zmestí aj 1,5l fľaša, nechýba dostatočne objemná schránka pred spolujazdcom vpredu či schránka na okuliare v stropnej konzole.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Sedadlá s príjemným tmavým látkovým čalúnením zostali na prvý pohľad bezo zmien. Podľa slov výrobcu ale majú zdokonalenú konštrukciu a obsahujú nový materiál pohlcujúci vibrácie. Dva roky sú dlhá doba, takže posúdiť rozdiel je nemožné. Disponujú však dostatočnou dĺžkou sedákov, šírkou operadiel s primeraným bočným vedením dobrým rozsahom nastavenia (vodičove sedadlo je vybavené výškovým nastavením a bedrovou opierkou). Nechýba ani trojstupňové vyhrievanie oboch predných sedadiel. Od faceliftu pribudlo aj vyhrievanie sedadiel vzadu, škoda že až v najvyššej výbave. Zadné sedadlá poskytujú takisto dostatok komfortu aj vďaka dobrému sklonu. Priestorom pre nohy a kolená na zadných sedadlách patrí k najväčším vo svojej kategórií, samozrejme, keď nerátam neprekonateľného rekordéra Škodu Superb. Cestovanie vzadu spríjemnia výduchy klimatizácie zo stredovej konzoly či široká lakťová opierka s držiakmi na nápoje, ocenil by som keby bol za ňou aj priechod na dlhé predmety.

Objem batožinového priestoru sa nezmenil, v základnom prevedení pojme 522 litrov batožiny. Znovu musím pochváliť veľmi dobré riešenie krytu batožinového priestoru, ktorý sa dá v rozvinutom stave pripevniť priamo na piate dvere. Po otvorení dverí sa tak roletka vyklopí spolu s nimi a odpadá nutnosť odťahovať ju ako pri bežných riešeniach. Navyše vysunutá časť je perforovaná takže posádka cez ňu bez problémov vidí dozadu. Štandardom je aj bezpečnostná ochranná sieť oddeľujúca batožinový priestor od cestujúcich. V prípade, že je treba využiť celých 1648 litrov batožinového priestoru, zadné delené operadlá sa dajú samostatne sklopiť aj zozadu zatiahnutím páčky. Pod krytom podlahy nájdete okrem priečinkov na drobnosti aj presné miesto na odloženie krytu-roletky a bezpečnostnú sieť. Nechýbajú ani praktické výklopné háčiky na tašky či oká na lepšie uchytenie batožiny. Oproti konkurencii ale v 6-tke z dôvodu hmotnostnej úspory nenájdete elektricky otvárateľné a zatvárateľné piate dvere.

Motor, prevodovka, jazda
zväčšiť obrázok Pod kapotou sa ukrýval slabší naftový agregát z ponuky, radový štvorvalec 2.2 Skyactiv-D s výkonom 110 kW (150 koní), vybavený vstrekovaním Common Rail, dvojitým variabilným turbodúchadlom a extrémne nízkym kompresným pomerom 14:1 (o jeho výhodách som podrobnejšie písal v teste predfaceliftovanej verzie).

Napriek tomu, že ide o slabšiu verziu, disponuje absolútne dostatočnou dynamikou aj vo vyšších diaľničných rýchlostiach. Maximum krútiaceho momentu 380 Nm sa dostavuje v rozmedzí od 1800 do 2600 ot./min. Agregát reaguje na zošliapnutie plynového pedálu veľmi pohotovo a s ľahkosťou už takmer "odspodu" bez hluchého miesta a plynulo pokračuje až do vysokých otáčok vďaka dvojitému preplňovaniu. Je veľmi dobre odhlučnený a do kabíny sa neprenášajú žiadne citeľné vibrácie. Vyšší hluk motora budete počuť akurát pri studených štartoch na voľnobehu, kedy otáčky na krátky čas až do zahriatia vďaka rýchlemu ohrevu trochu povyskočia.

Výrobca udáva priemernú kombinovanú spotrebu rovných 5 l/ 100 km. Mne sa toto číslo nepodarilo dosiahnuť, po týždni mi palubný počítač ukazoval priemerku 6,1 l/100 km. O defenzívnu jazdu na spotrebu som sa však nesnažil, pohyboval som sa v meste, pokojnou, ale aj svižnou jazdou mimo mesta a nevynechal som ani diaľnicu. Prvú, 23 km dlhú, cestu zo showroomu z bratislavskej Petržalky cez centrum mesta, Raču, Svätý Jur až do Pezinka som absolvoval za 5,3 /100 km. Rannú cestu do práce plynulou jazdou 6-tka zvládla za veľmi slušných 4,5 l/100 km, no v preplnenom meste v špičke sa asi pod 6 litrov nedostanete. Diaľničný úsek Senec - Trnava so zapnutým tempomatom na maximálnej povolenej rýchlosti 110 km/h dokázala zvládnuť za 4,9 l/100 km, následne od Trnavy do Banskej Bystrice po vynulovaní meradla pri 140-tke už spotreba vyskočila na hodnotu 7,1 l/100 km. Daňou za pohon AWD je zmenšenie nádrže o 10 litrov na hodnotu 52 litrov, čo má za následok zmenšený dojazd. Len pre zaujímavosť, u konkurencie pohon všetkých kolies nemá vplyv na veľkosť nádrže. Agregát už od uvedenia modelu na trh spĺňal emisnú normu Euro 6 a úspornej prevádzke napomáha aj vypínateľný inteligentný systém i-Stop (Start-Stop).

zväčšiť obrázok Zaujímavosťou je unikátny systém rekuperácie brzdnej energie i-ELOOP, ktorý ju pri uvoľnení nohy z plynového pedála začne meniť na elektrickú pomocou dvojcestného alternátora. Ukladá ju v kondezátore a následne je využívaná pre elektrické príslušenstvo ako klimatizáciu, audiosystém a podobne. Týmto systémom je možné ušetriť až do 10% paliva. Spolupracuje aj so spomínaným systémom i-Stop, a vďaka nahromadenej energii dokáže predĺžiť čas, keď je motor vozidla vypnutý. Tento systém je štandardom pri benzínovom motore 2.5 Skyactiv-G a testovanom naftovom 2.2 Skyactiv-D.

Agregát spolupracoval s vynikajúcou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Krátke a presné dráhy s jemným odporom, jednoducho radosť radiť. V meste pri 50-tke je motor na piatom stupni podtočený, tachometrových 60 km/h je už však v poriadku. Šiesty stupeň zvláda už pod hranicou 70 km/h. V nasledujúcej tabuľke sú uvedené otáčky motora pri rôznych rýchlostiach a prevodových stupňoch.

50 km/h 4. stupeň 1300 ot./min.
50 km/h 5. stupeň 1000 ot./min.
60 km/h 5. stupeň 1250 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 1600 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 2000 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2400 ot./min.

Podvozok
zväčšiť obrázok Kompozícia podvozku sa nezmenila, prednú nápravu tvorí nezávislé zavesenie kolies McPherson a zadnú nezávislé viacprvkové zavesenie. Modernizácii sa však nevyhol. Obe nápravy boli prepracované, predné aj zadné tlmiče dostali nové naladenie, rovnako tak predné spodné ramená, ktoré dostali silentbloky s prepracovaným tvarom. V Mazde zapracovali aj na znížení hluku, najmä vo vyšších rýchlostiach.

Silnou stránkou sú takisto aj jazdné vlastnosti. Šoférovať 6-tku kľukatými okresnými cestami je čírou radosťou. Z vozidla cítiť ľahkosť, najmä pri dobrzďovaní z väčšej rýchlosti pred zákrutou a následnej prudkej akcelerácii z nej. Dôkladne som ju mal možnosť preveriť na ceste cez horské sedlo Huty, ktoré spája Oravu s Liptovom. Aj vo vyšších rýchlostiach sa správa sebaisto bez zbytočných náklonov a pevne drží zvolený smer. Vďačí zato aj novému systému všetkých štyroch kolies AWD, ktorý pomocou 27 senzorov nepretržite sleduje stav vozovky, vyhodnocuje úmysly vodiča a okamžite prenáša výkon na príslušné kolesá, a to aj pri rýchlo sa meniacich podmienkach. Mal som však ideálne podmienky, pohon AWD by sa o slovo prihlásil skôr na mokrej alebo zasneženej vozovke. Ak je vašim kritériom pri výbere auta práve pohon 4x4, pri Mazde budete obmedzený čo sa ponuky týka. Je dostupný iba vo verzii kombi, a to iba v dvoch verziách. Buď ako v testovanom prípade, t.j. so slabším naftovým agregátom s výkonom 110 kW a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou vo výbave Attraction, alebo so silnejším 129 kW motorom s automatickou prevodovkou vo výbave Revolution TOP.

Vďaka balónovitejším 17" kolesám s pneumatikami rozmeru 225/55 R 17 je 6-tka zároveň veľmi komfortná a dobre žehlí väčšinu bežných nerovností na našich nekvalitných cestách. Riadenie vybavené elektrickým posilňovačom s premenlivým účinkom je celkom presné s dobrou spätnou väzbou. Pochváliť musím aj brzdy, ktorých výkon sa dal citlivo dávkovať.

Bezpečnosť
zväčšiť obrázok Mazda 6 absolvovala testy bezpečnosti spoločnosti Euro NCAP v roku 2013 s výborným výsledkom, keď si odniesla plný počet - 5 hviezdičiek. Za ochranu pasažierov dostala hodnotenie 92%, za ochranu detí 77%, za ochranu chodcov 66% a za bezpečnostné systémy 81%.

V štandardnej výbave nechýbajú systémy ako ABS s EBD, stabilizačný systém DSC či šestica airbagov. Tým ale zoznam bezpečnostných prvkov iba začína. Mazda môže byť podľa stupňa výbavy vybavená (priplatiť si jednotlivé prvky do iných stupňov nie je možné) inteligentnými bezpečnostnými systémami, ktorých súbor sa nazýva i-ACTIVESENSE.

Už druhý stupeň Challenge je štandardne vybavený systémom SCBS (Smart City Brake Support) na prevenciu čelného nárazu v mestskej prevádzke v nízkych rýchlostiach od 4 do 30 km/h. Infračervený senzor umiestnený na čelnom skle sníma priestor pred vozidlom do vzdialenosti 6 metrov. Akonáhle systém zaznamená hroziacu kolíziu, okamžitým zvýšením brzdného tlaku v posilovači pripraví brzdy na núdzové spomalenie. Pokiaľ vodič nereaguje, zaháji SCBS brzdenie sám. V rýchlostiach do 15 km/h je tak schopný úplne zastaviť automobil a zamedziť tak kolízii, v rýchlosti medzi 15 a 30 km/h svojim účinkom do veľkej miery eliminovať následky havárie.

Od testovaného tretieho stupňa výbavy Attraction 6-tka obsahuje systém RVM (systém sledovania výjazdu z jazdného pruhu a systém sledovania obsadenosti jazdného pruhu - mŕtveho uhla, teraz so širším pokrytím vo všetkých smeroch) so zvukovou a vizuálnou signalizáciou v spätných zrkadlách.

Ďalší stupeň výbavy Revolution ponúka navyše asistent na udržanie jazdného pruhu LKA (Lane Keep Assist), ktorý zamedzuje neúmyselnému vybočeniu z jazdného pruhu. Pomocou zvukového signálu a vibrácie volantu upozorní vodiča a súčasne vykoná korekciu smeru jazdy, aby ste zostali vo svojom jazdnom pruhu. Rovnako tak aj systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert) na prevenciu zadného nárazu v mestskej premávke pri rýchlosti do 30 km/h, napr pri cúvaní z parkovacieho miesta. Najvyšší stupeň Revolution TOP pridáva ešte adaptívny tempomat s prednárazovým systémom MRCC (Mazda Radar Cruise Control) a inteligentný brzdový asistent (SBS). Zoznam bezpečnostnej výbavy je tak skutočne široký, k absolútnej dokonalosti Mazde chýba už len systém čítania dopravných značiek či 360-stupňová kamera.


Obstarávacia cena (spracované dňa 12.08.2015)

Najnižšia cena:
6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Challenge
24.990 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
6 Wagon 2.2 Skyactiv-D Attraction AWD
30.690 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
6 Wagon 2.2 Skyactiv-D Attraction AWD
31.795 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD, stabilizačný systém ESP s protipreklzovým systémom TCS, brzdový asistent HBA, asistent rozjazdu do kopca HLA, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, aktívne hlavové opierky vpredu, posilňovač riadenia, imobilizér, bezkľúčové centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, systém sledovania mŕtveho uhla (RVM), zystém na prevenciu čelného nárazu v mestskej premávke pri rýchlosti do 30 km/h (SCBS), kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách, systém monitorovania tlaku v pneumatikách, predné a zadné parkovacie senzory, dažďový a svetelný senzor, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s bedernou opierkou, predné sedadlá vyhrievané, 5x hlavová opierka, delené a sklopné zadné sedadlá v pomere 60/40, lakťová opierka vpredu a vzadu, volant potiahnutý kožou s ovládaním rádia, tempomatu a telefónu, radiaca páka potiahnutá kožou, automatická dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, tempomat, audiosystém s CD a MP3 prehrávačom, 6 reproduktorov, port USB a AUX v lakťovej opierke, Bluetooth
Exteriér:
nárazníky vo farbe karosérie, el. nastaviteľné, sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá vo farbe karosérie s integrovanými ukazovateľmi smeru, kľučky dverí vo farbe karosérie, zatmavené okná od B-stĺpika bočné a zadné, predné hmlovky, full LED predné svetlá, zadné LED svetlá, disky z ľahkých zliatin, pneumatiky 225/55 R 17
Výbava za príplatok k základnej cene: lak - metalíza = 605 €
navigačný systém GPS = 500 €



Porovnanie s konkurenciou (spracované: 12.08.2015 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Mazda 6 Wagon Opel Insignia Sports Tourer Škoda Superb Combi VW Passat Variant
Značka a model Mazda 6 Wagon Opel Insignia Sports Tourer Škoda Superb Combi Volkswagen Passat Variant
Motor 2.2 Skyactiv-D 2.0 CDTI 2.0 TDI 2.0 TDI
Stupeň výbavy Attraction Edition Ambition Comfortline
Zdvihový objem motora 2191 1956 1968 1968
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 110/4500 125/3750 110/3500 110/3500-4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 380/1800-2600 400/1750-2500 340/1750-3000 340/1750-3000
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 201 210 213 213
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 9,5 10,4 9,1 8,9
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,0 5,4 4,5 4,6
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1514 1790 1550 1556
Dĺžka (mm) 4805 4913 4856 4767
Šírka (mm) 1840 1856 1865 1832
Výška (mm) 1480 1513 1477 1477
Rázvor (mm) 2750 2737 2841 2791
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 522/1648 500/1530 660/1950 650/1780
Cena modelu bez príplatkov (€) 30.690 33.640 30.590 31.120
Akčná cena (€) - 31.140 - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 31.795 37.240 32.529 35.093

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Opel Insignia Sports Tourer
  • má navyše: výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, nastaviteľnú bedrovú opierku sedadla spolujazdca, otvor do batožinového priestoru za zadnou lakťovou opierkou
    nemá: full LED svetlá (Insignia má bi-xenóny), systém sledovania mŕtveho uhla (RVM), systém na prevenciu čelného nárazu v mestskej premávke pri rýchlosti do 30 km/h (SCBS), kruhový ovládač HMI na stredovej konzole na obsluhu rádia, telefónu, navigácie a nastavenie funkcií vozidla vozidla

  • Škoda Superb Combi
  • má navyše: kolenný airbag vodiča, vonkajšie spätné zrkadlá s automatickým stmavovaním, nastaviteľnú bedrovú opierku sedadla spolujazdca, otvor do batožinového priestoru za zadnou lakťovou opierkou
    nemá: full LED svetlá (Superb má bi-xenóny), kruhový ovládač HMI na stredovej konzole na obsluhu rádia, telefónu, navigácie a nastavenie funkcií vozidla vozidla

  • Volkswagen Passat Variant
  • má navyše: alarm, systém rozpoznania únavy vodiča, asistent zmeny jazdného pruhu, nastaviteľnú bedrovú opierku sedadla spolujazdca, otvor do batožinového priestoru za zadnou lakťovou opierkou
    nemá: kruhový ovládač HMI na stredovej konzole na obsluhu rádia, telefónu, navigácie a nastavenie funkcií vozidla



    Záverečné hodnotenie

    Vynovený japonský klenot strednej triedy vytiahol ďalšie tromfy. K príťažlivému zovňajšku, výborným jazdným vlastnostiam a úsporným agregátom pridáva modernejší a hodnotnejšie pôsobiaci interiér, bohatšiu bezpečnostnú výbavu a pridáva aj dlho očakávaný pohon 4x4. Vďaka tomu môže v rámci segmentu lepšie konkurovať najmä nemeckým rivalom (okrem Subaru nikto mimo vozidiel uvedených v porovanávacej tabuľke pohon 4x4 neponúka). Mínusom, ako je u japonských značiek známe, je ale veľmi slabá možnosť individuálnej konfigurácie, pri pohone AWD obzvlášť. Ak patríte na "druhú stranu" a pri slove Passat dostávate alergickú reakciu, nová Mazda 6 môže byť pre vás výbornou alternatívou. Navyše cenovú politiku má Mazda nastavenú viac než priaznivo.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Ostatné testy značky Mazda:
    Test: Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 A/T Attraction (05/2015)
    Test: Mazda 3 1.5 Skyactiv-G HB a 2.0 Skyactiv-G SDN (01/2014)
    Test: Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D Attraction (05/2013)
    Test: Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution (08/2012)
    Test: Mazda 3 2.3 DISI MPS (07/2012)

    Dňa: 17.09.2015
    Redaktor: Jaroslav Čík
    Foto: Jaroslav Čík

      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]