Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle (08/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 08.09.2015;

A opäť je tu Honda Civic. Po modernizovanom hatchbacku sme tento raz otestovali kombi verziu s naftovým motorom 1.6 i-DTEC vo výbave Lifestyle. testoval Karol Zechmeister





Hlavne úsporne

So Civicom Tourer som sa bližšie zoznámil v máji 2014, keď som ho otestoval s benzínovým motorom 1.8 i-VTEC. Vtedy priťahoval pohľady okrem dizajnu zadnej časti aj farbou. Teraz to vďaka striebornej metalíze ostalo všetko na levitujúcej streche. Vozidlo aj po facelifte ostalo verné kontroverznému dizajnu.

Exteriér
Facelift som už opísal v teste hatchbacku. Tu sa samozrejme prejavil rovnako. Nový je predný nárazník so svetlometmi. V testovanom prípade sú stretávacie svetlomety tvorené LED diódami a diaľkové sú halogénové. Denné LED svietenie kopíruje ich spodnú hranu. Stretol som sa aj s názorom, že pred faceliftom bol predok krajší. Vtedy boli LED-ky denného svietenia v nárazníku pri hmlovkách. Nuž, sto ľudí = sto chutí. Vzadu sa zmenila len vnútorná grafika združených svetiel, ktoré sú stále opticky prepojené po celej šírke veka. Inak je všetko po starom. Typický znak, tmavé bočné stĺpiky, vďaka ktorým sa strecha vznáša nad zbytkom karosérie, ostal nedotknutý a zaslúži si pochvalu. Týmto sa Civic Tourer krásne odlišuje od všetkých ostatných konkurentov. Pôsobí to moderne a dynamicky.

Interiér
Je zaujímavé, čo si vodič všíma na aute podľa toho, kde ho používa. S hatchbackom som jazdil mimo mesta, na okresných cestách a po diaľnici. Čiže vyšší posed mi neprišiel až tak tragický. S Tourerom som však jazdil väčšinou v meste a moje dojmy sú nasledovné:

- vyšší posed je v mestskej premávke horší ako v iných vozidlách. Pri mojej výške 195 cm je problém vidieť na semafór a výhľadu vpred bráni okrem strechy aj spätné zrkadlo s mohutným modulom so snímačmi a kamerou. Na toto sa sťažovali aj menší kolegovia. Ak som si ešte vyklopil protislnečnú clonu, pripadal som si ako v tanku. V kolmej polohe dokáže zacloniť komplet celý výhľad z vozidla vpred,

- po každom naštartovaní treba na dotykovom displeji potvrdiť text. Ak sa tak nestane, displej sa po krátkej dobe vypne a napr. názov rádiostanice sa zobrazí len na vrchnom displeji. Toto nie je až také tragické. Stanica sa dá zmeniť na volante, čiže pokiaľ nechcete mať zobrazený zoznam rádiostaníc, používať navigáciu alebo iné vymoženosti multimediálneho systému, tak môže byť dotykový displej kľudne vypnutý. Inak systém ponúka predinštalované aplikácie ako napr. Aha, ktorá ponúka veľa staníc so zvukovým obsahom. Ďalšie aplikácie sa dajú stiahnuť prostredníctvom služby Honda App Center,

- stredový a horný displej môžu mať rôzne farebné pozadie. Ak zmením farbu na dotykovom displeji, tak farba na hornom sa nezmení. Čiže jeden môže byť fialový a druhý žltý,

- materiály sú na prístrojovke rôzne. Či už sa líšia farbou, tvarom alebo materiálom. Napriek tomu počas celého testu nič nevydalo akýkoľvek pazvuk. Jedine madlo na vodičových dverách pri dotyku ľavého kolena občas zapraskalo,

- veľmi pozitívne hodnotím interiér za prednými sedadlami. Vzadu sa sedí chválitebne. Je tu dostatočný priestor, cestujúci sa vôbec necítia stiesnene. Zadné Magic Seats sú skvelé. Ponúkajú perfektnú variabilitu vďaka vyklopeniu sedákov. Okrem toho je pod nimi miesto, ktoré sa dá využiť na prevoz menšej batožiny. Nechýba ani lakťová opierka s držiakmi nápojov. Chýba však otvor na prevoz dlhých predmetov,

- batožinový priestor je perfektný. Svojim objemom (bez rezervného kolesa) sa radí na vrchol v triede. Priestor pod dnom je impozantný. Zmestí sa tam celý bežný týždenný nákup a ešte v ňom ostane miesto. A bežný priestor nad dnom ostane prázdny – úžasné. Roletka sa zroluje jednodotykovo. V prípade prevozu väčších predmetov sa dá uložiť do priestoru pod dno pri nakladacej hrane. Tu sa skrýva deliaca sieť, ktorú je možné uchytiť za zadné alebo predné sedadlá. Chráni cestujúcich až po strop. Potešia aj masívne madlá na veku, vďaka ktorým je zatvorenie hračkou. Čerešničkou na torte by bolo sklopenie zadných operadiel pomocou madla na bočniciach batožinového priestoru.

Motor, prevodovka a dojmy z jazdy
S naftovým motorom 1.6 i-DTEC som sa stretol v hatchbacku aj v modeli CR-V. Tu môžem spomenúť v krátkosti jeho základné údaje a to, že je stále výborný. Maximálny výkon 88 kW dosahuje pri 4000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 300 Nm pri 2000 ot./min. Teraz v Toureri bol z nejakého dôvodu o niečo hlučnejší ako predtým v hatchbacku. Avšak jeho správanie bolo rovnako dobré. Záťah začína pri cca 1600 ot./min. aby pri 2000 ot./min. kulminoval. V meste nie je vôbec potrebné prekračovať túto hodnotu. Dokonca aj s režimom ECON si motor poradí lepšie ako benzínový motor 1.8 i-VTEC. Rozdiel nie je tak citeľný a dá sa s ním v pohode zrýchľovať aj bez podradenia. Krútiaci moment na to stačí.

Už dávno som nešiel do práce mestom s testovaným vozidlom za 4,8 l/ 100 km. Pri rýchlosti 50 km/h na štvrtý prevodový stupeň sú otáčky motora 1300 / min. Najvyššiu spotrebu v meste som zaznamenal 6,0 l / 100 km. Mimo mesta pri 90 km/h sú otáčky motora na šestke 1600 ot./min. Pri rovinatej ceste sa dá dostať pod 4,5 l / 100 km. Ale napr. úsek diaľnice BA – TT skončil spotrebou 4,5 l / 100 km, úsek TT – TN 5,5 / 100 km. Pri 130 km/h sú otáčky 2300 / min. Motor je naozaj úsporný. Týždňový test som ukončil po 580 km so spotrebou 5,5 l / 100 km. A to som sa vôbec nesnažil šetriť palivo.

S prevodovou pákou sa pracuje chválitebne. Radenie je ľahké a presné s miernym odporom. Navyše je páka umiestnená pomerne vysoko – dobré riešenie.

A opäť zopár dojmov:

- keď som potreboval navigáciu, tak sa rozhodla nespolupracovať. Systém jednoducho zamrzol. Neskôr, po novom naštartovaní, už všetko fungovalo ako malo,

- manipulácia s detskou sedačkou je vďaka otváraniu zadných dverí takmer do pravého uhla vynikajúca,

- systém Štart/Stop som nevypínal. Páčilo sa mi to ticho, ktoré nastalo po vypnutí motora na križovatke a opätovné naštartovanie bolo bleskové.

Podvozok
Jazdné vlastnosti Civica patria v triede medzi tie naozaj dobré. Skvelé tlmí nerovnosti a zároveň drží stopu. Okrem toho sa karoséria nakláňa len minimálne. Zadné tlmiče sú adaptívne a ponúkaju tri režimy nastavenia – Comfort, Normal a Dynamic. Rozdiely pravdepodobne spozoruje len závodný jazdec pri dynamickej jazde s plne naloženým vozidlom. Pretože s rodinkou na palube som žiadne veľké rozdiely nespozoroval. Snáď len v režime Comfort sa zadok zhupol pri prejazde dilatácie o málo viac. Ale aj tak palec hore za túto možnosť voľby.

Bezpečnosť
Výsledky v testoch Euro NCAP sú nasledovné: za ochranu dospelých získal Civic Tourer 94 %, za ochranu detí 83 % a za ochranu chodcov 69 %. Bezpečnostné systémy boli ohodnotené na 86 %. Za ochranu krčnej chrbtice pri náraze zozadu získal vďaka aktívnym predným hlavovým opierkám 3,3 bodu (maximum je 3,7).

Testovaný Civic Tourer bol vybavený príplatkovým bezpečnostným balíkom ADAS I. Systémy z tohto balíka som podrobne opísal v teste hatchbacku. Nové dojmy sú nasledovné:

- systém snímania značiek dokáže rozpoznať značku aj keď je umiestnená pomerne vysoko napr. na bratislavskom diaľničnom obchvate pred zjazdom je 50-ka umiestnená takmer na návesti a aj tak sa mi zobrazila na displeji,

- systém upozorňujúci na blížiace sa auto zboku je skvelý pomocník. Využíva zadné senzory. Varovanie prebieha na obraze zo spätnej kamery. Na strane odkiaľ prichádza auto sa zobrazia varovné šípky, zároveň sa ozve akustický signál.

Obstarávacia cena (spracované dňa 18.08.2015 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Civic Tourer 1.6 i-DTEC S
18.150 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle
23.440 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle
25.259 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
čelný airbag na strane vodiča, čelný airbag na strane spolujazdca, možnosť deaktivácie čelného airbagu u spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy po celej dĺžke kabíny, predpínače bezpečnostných pásov na predných sedadlách, svetelná signalizácia pri núdzovom brzdení, bezpečnostné hlavové opierky na predných sedadlách s ochranou krčnej chrbtice, protiblokovací systém ABS, el. distribúcia brzdnej sily EBD, brzdový asistent BA, stabilizačný systém VSA, asistent pre rozjazd do kopca HSA, systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, aktívny elektrický posilňovač riadenia EPS, systém pre aktívne brzdenie v premávke do 30 km/h CTBA, adaptívne zadné tlmiče s troma režimami ADS, predpínače bezpečnostných pásov vpredu aj vzadu, predné aktívne opierky hlavy, uchytenie detskej sedačky ISOFIX (vonkajšie sedadlá v druhom rade), alarm, imobilizér, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou
Interiér:
elektricky ovládané predné a zadné okná, elektricky ovládané vyhrievané spätné zrkadlá, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, ovládanie okien pomocou diaľkového ovládania, flexibilné zadné sedadlá Magic Seats, sklopné operadlo zadného sedadla delené v pomere 60:40, kryt batožinového priestoru s funkciou stiahnutia jedným dotykom, predná lakťová opierka, stredová zadná opierka hlavy, zadný stredový trojbodový bezpečnostný pás, zrkadlo v slnečnej clone vodiča a spolujazdca s lampičkou, lampička na čítanie vpredu a vzadu, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu, tempomat s nastaviteľným obmedzovačom rýchlosti, dvojzónová automatická klimatizácia, kožený volant a hlavica radiacej páky, športové hliníkové pedále, selektívne otváranie dverí, zadná parkovacia kamera, inteligentný multiinformačný displej i-MID, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu SIL, systém start-stop, spínač ekonomického režimu ECON, systém pripomenutia servisu Honda, zadný stierač, USB / AUX vstup (kompatibilný s prehrávačmi iPod), Bluetooth Hands Free HFT, multifunkčný volant, 8 reproduktorov (320 Watt), 12V zásuvka v prednom a v strednom paneli, 12V zásuvka v batožinovom priestore, odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru, vrecko na zadnej strane sedadla spolujazdca, zadná lakťová opierka, dvojité dno batožinového priestoru, sieť v batožinovom priestore pre uchytenie nákladu, ochranný kryt nákladovej hrany batožinového priestoru, centrálne zamykanie dverí s diaľkovým ovládaním, sada na opravu pneumatiky, stierače s dažďovým senzorom a automatické spínanie svetiel pri zotmení
Exteriér:
disky kolies z ľahkých zliatin 17" čierne, pneumatiky 225/45 R 17 91W, predné hmlové svetlá, LED stretávacie svetlomety, LED denné svietenie, ostrekovače predných svetlometov, funkcia "Coming/Leaving Home" (časové spínanie svetiel), smerové svetlá v spätných zrkadlách, nárazníky a vonkajšie zrkadlá vo farbe vozidla, mikroanténa v tvare žraločej plutvy, tmavé bočné a zadné sklo, parkovacie senzory vpredu a vzadu, el. sklopné vonkajšie spätné zrkadlá (aj pomocou kľúča)
Výbava za príplatok k základnej cene: • metalíza = 519 €
• Multimediálny LCD displej Honda Connect+ (7" touchscreen, CD player - MP3 kombatibilný, DAB Audio, Bluetooth, MirrorLink, predinštalovaná navigácia Garmin™ aktualizácia na 4 roky zadarmo, 2 x USB vstup, HDMI Jack, 27 jazykov -obsahuje slovenský jazyk) = 600 €
• Bezpečnostný balík ADAS I (upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém pre elimináciu mŕveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku, automatické prepínanie diaľkových svetiel) = 700 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 19.08.2015 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Priama japonská konkurencia v podobe Toyoty Auris sa predáva s naftovým motor 1.6 D-4D od BMW. Kto chce iného Japonca s kombi karosériou má smolu. Mazda, Nissan, Suzuki ani Mitsubishi ho v tejto triede neponúkajú. Kia sa od modelového roku 2016 dodáva so silnejším motor 1.6 CRDi. Z 94 kW posilnil na rovných 100. A Peugeot 308 SW sme s podobným motorom otestovali v decembri 2014. Zoznam konkurencie je však oveľa väčší: Hyundai i30 Wagon, Renault Mégane Grandtour, Ford Focus Combi, Opel Astra Sports Tourer, Seat Leon ST, Škoda Octavia Combi, VW Golf Variant.

Značka a model Honda Civic Toyota Auris Touring Sports Kia cee’d Sportswagon Peugeot 308 SW
Motor 1.6 i-DTEC 1.6 D-4D 1.6 CRDi 1.6 BlueHDi
Stupeň výbavy Lifestyle Executive Platinum Allure
Zdvihový objem motora 1597 1598 1582 1560
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 88/4000 82/4000 100/4000 88/3500
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 300/2000 270/1750 280/1500 300/1750
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
Pohon predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 195 190 194 194
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 10,1 10,9 10,5 10,1
Priemerná spotreba (l/100 km) 3,8 4,2 3,9 3,2
Emisie CO2 (g/km) 99 108 102 85
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1303 1175 1314 1550
Dĺžka (mm) 4590 4595 4505 4585
Šírka (mm) 1795 1760 1780 1804
Výška (mm) 1435 1475 1485 1472
Rázvor (mm) 2595 2600 2650 2730
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 624 600 528 610
Záruka 3 roky / 100 000 km 3 roky / 100 000 km 7 rokov / 150 000 km 4 roky / 80 000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 25.140 21.390 22.190 23.010
Akčná cena (€) 23.440 - 20.890 21.690
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 25.259 23.070 22.760 24.700

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Toyota Auris Touring Sports
  • má naviac: kolenný airbag vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, elektricky ovládaná bedrová opierka na sedadle vodiča, čalúnenie sedadiel v kombinácii prírodná/syntetická koža a textil (Civic má len textil), sklápanie zadných sedadiel z batožinového priestoru, inteligentný parkovací asistent, bezkľúčový vstup a štartovanie
    nemá: systém pre aktívne brzdenie v premávke do 30 km/h, systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku, adaptívne zadné tlmiče s tromi režimami, Magic Seats – výklopné zadné sedadlá, 8 reproduktorov (Auris má 6), ostrekovače svetlometov, alarm

  • Kia cee’d Sportswagon
  • má naviac: elektrická parkovacia brzda, dojazdové rezervné koleso, vyhrievanie predného skla v oblasti stieračov, vyhrievané trysky ostrekovačov predného okna, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, elektrické ovládanie bedrovej opierky na predných sedadlách, vyhrievaný volant
    nemá: systém pre aktívne brzdenie v premávke do 30 km/h, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku, automatické prepínanie diaľkových svetiel, adaptívne zadné tlmiče s tromi režimami , Magic Seats – výklopné zadné sedadlá, 17-palcové kolesá (cee’d má 16-palcové), 8 reproduktorov (cee’d má 6), ochranná sieť v batožinovom priestore

  • Peugeot 308 SW
  • má naviac: elektrická parkovacia brzda, adaptívny tempomat, otvor na lyže za zadnou lakťovou opierkou, dojazdové rezervné koleso, Jukebox (6,9 GB)
    nemá: adaptívne zadné tlmiče s tromi režimami, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku, automatické prepínanie diaľkových svetiel, Magic Seats – výklopné zadné sedadlá, 8 reproduktorov (308 má 6)


    Záverečné hodnotenie

    Dizajn exteriéru a prístrojovej dosky je prudko subjektívna záležitosť. Ja v tomto modeli vidím jednoznačnú možnosť odlíšiť sa a zaujať. Opäť musím vyzdvihnúť skvelý trik so strechou. Mínusom vozidla je posed za volantom, ktorý nemusí vyhovovať každému typu postavy. Hlavne vyšší jedinci budú mať problém s výhľadom dopredu nahor. Kladne hodnotím miesto vzadu, variabilitu, veľkosť a využiteľnosť batožinového priestoru. S naftovým motorom 1.6 i-DTEC sa dá jazdiť svižne a zároveň úsporne. Radím ho na špičku naftových motorov v tejto triede na trhu, rovnako tak radenie a jazdné vlastnosti. Záver je jasný. Prevládajú pozitíva.

    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Honda:
    Test Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport (07/2015)
    Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle (07/2014)
    Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Sport (05/2014)
    Test Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport (07/2013)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive (05/2013)
    Test Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive (08/2012)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Comfort (05/2012)
    Test Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle (03/2012)
    Test Honda CR-Z 1.5 IMA Hybrid GT Top (04/2011)
    Test Honda Insight 1.3 IMA Hybrid Comfort (11/2009)
    Test Honda Civic 1.4 i-VTEC Comfort (06/2009)
    Test Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort (05/2009)
    Test Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive (10/2008)

    Dňa: 08.09.2015
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]