Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-play (10/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 04.11.2014;

Dostali sme možnosť otestovať mini japonské vozidielko od Toyoty. Päťdverový model Aygo s trojvalcovým benzínovým motorom 1.0 VVT-i vo výbave x-play. testoval Karol Zechmeister





Vystúpenie z davu

Veľa ľudí sa chce odlišovať od ostatných. Niekto to rieši oblečením, druhý účesom, iný zase správaním. Hlavné je vynikať a byť iný, len nezapadnúť do šedivej masy. Dá sa to aj vlastníctvom niečoho, čo sa vymyká normálu. Mať iný smartfón, tablet alebo auto. Ty máš toto, tak ja si kúpim hento. Nechceme predsa dopadnúť, ako tie dve ženy v rovnakých šatách na večierku. Nové Aygo je určené presne takýmto ľuďom. Hlavne aby na parkovisku nebolo rovnaké, ako to moje.

Prvá generácia modelu Aygo sa na Slovensku začala predávať v roku 2005. V roku 2009 prišlo prvé omladenie a v roku 2012 druhé. Tento rok v júni prišla na trh nová generácia. Spolu so súrodencami Citreoënom C1 a Peugeotom 108 sa vyrába v českej fabrike v meste Kolín. Poďte sa so mnou pozrieť na najvýrazneší model z tejto trojice.

Exteriér
Dizajn predáva a tu sa buď páči alebo nie. Nezmýlite si ho s ničím iným. Toto sa Japoncom podarilo. Odlišovať sa. Motív písmena X vpredu je neprehliadnuteľný. Tiahne sa od spätných zrkadiel cez svetlomety, kríži sa v mieste loga značky a končí v rohoch, kde oddeľuje denné LED svetlá od tých hmlových. Zboku zaujmú dvojfarebné 10-lúčové disky kolies, ktoré sú vsadené do rohov karosérie. Previsy sú minimálne. Stúpanie spodnej hrany bočného presklenia naberá v zadných dverách na intenzite. C-stĺpiky sú tu tvorené zvislými zadnými svetlometmi, ktoré akoby držali zadné sklo tvoriace vstup do batožinového priestoru. Pod ním je už len čierny lichobežník s EČV a odrazkami. Strecha má zaujímavý zvlnený tvar. Vyjadriť svoj vkus môže majiteľ farebnými kombináciami. Predné X-ko, horná lišta predných blatníkov aj zadný plast okolo EČV môžu mať rôzne odtiene. Biela farba karosérie na fotkách, označená ako chladná, je za príplatok 110 €.

Testované Aygo disponuje balíkom OUTglow v červenej farbe. Všimnite si lištu na spodnej hrane dverí a nálepky v oboch nárazníkoch. Rovnakej farby sú aj stredy kolies. Tie môžu byť takisto rôznofarebné. Kombinácií je tak možno viac než appiek v smartfóne bežného japonského tínedžera. Práve japonskou mládežou sa dizajnéri inšpirovali. Ževraj mladí Japonci obľubujú výrazné a priamočiare formy a tvary. Nuž, nato, že sme v Európe, je to celkom odvážny počin. V každom prípade s týmto vozidlom vystúpite z davu. Je moderné a tak trochu šialené. Dám vám ale jeden tip. Na parkovisku Toyoty som videl verziu x-cite. Tá je v mojich očiach top. Oranžová s čiernymi diskami a čiernym X-kom. Keď sa odlišovať, tak poriadne.

Interiér
Vo vnútri je okamžite vidieť v akých cenových hladinách Aygo pláva. Plasty sú tvrdé a najmä obklady dverí náchylné na poškriabanie. Volant sa dá nastaviť len výškovo a nakoľko sa pohyb vykonáva aj s prístrojmi, treba vynaložiť väčšiu silu na jeho zdvihnutie. Ukazovateľom dominuje veľký a prehľadný rýchlomer, v jeho strede sa nachádza multifunkčný displej. Údaje na ňom sa prepínajú dvomi tlačidlami pod ním. Vpravo vytŕča indikátor radenia, vľavo digitálny otáčkomer. Efektný je klavírny lak na volante a rámik dotykového displeja. Možnosti individualizácie sa nevyhli ani interiéru. Testovaný exemplár mal rámiky bočných výduchov a okolie prevodovej páky vo farbe vozidla – balík Inspire za 79 €. Práve tie biele rámiky výduchov by som oželel, dosť sa na slnku odrážajú v bočnom skle v mieste, kde vodič pozerá do spätného zrkadla. Ale samotné ovládanie výduchov guľatého tvaru je jednoduché, dajú sa perfektne otáčať. Apropo zrkadlá, áno dámy, sú tu, takže pohoda. Osvetlenie je však len v strede.

Druhý balík Intense za 189 € ponúka vo farbe karosérie stredovú konzolu a časť palubnej dosky pred spolujazdcom. Tento balík tu nie je, preto je plastové okolie ovládania ventilácie v striebornej farbe. Pohyb plastových súčastí v útrobách prístrojovej dosky je pri zmene smerovania vzduchu počuť. Slabé je podsvietenie malej diódy na otočnom ovládači regulácie teploty, kedy má vodič problém v noci zistiť, či sa nachádza v modrom alebo červenom pásme. Inak je ale podsvietenie prístrojov oku príjemné.

Pochvalu si zaslúži dotykový displej. Jeho prehľadné a intuitívne menu, farebná grafika aj reakcie na dotyk sú výborné. Poteší aj USB a AUX vstup a pripojenie smartfónu cez Bluetooth. Akurát ma zamrzelo, že sa zložky nezobrazujú, tak ako po pripojení USB kľúča k počítaču. Ak máte v jednej zložke výber hudby a každá mp3 pesnička má v sebe album, tak systém v Aygu vám nájde stovky albumov. Nezobrazí foldre, ale práve tieto albumy, v ktorých sa ťažko orientuje. Ak sa to dá zmeniť, ja som to v nastaveniach nenašiel. Chválim však, že po vybratí a opätovnom zasunutí USB kľúča začne systém prehrávať hudbu tam, kde prestal. A CD mechanika pomaly odchádza do histórie, hľadám ju tu márne. Pekným detailom sú pri vypnutom audio systéme digitálne hodiny s prevracajúcimi sa číslicami.

Takisto multifunkčný volant a parkovacia kamera neboli v tejto triede voľakedy žiadna samozrejmosť. Aj keď skúsenejším vodičom môže pripadať kamera v tak malom aute ako zbytočnosť, veď sa obzriem dozadu a akoby som sa pozeral z okna. Ale ponúka chválitebný rozhľad aj v noci, určite ju niekto ocení. Ešte si všímam malý detail na okrúhlom tlačidle ľavého ramena. Šípky prepínania smerujú hore a dole, logickejšie by bolo vľavo a vpravo. Drobnosti sa dajú odložiť pred prevodovú páku, do dverí alebo do klimatizovanej schránky pred spolujazdcom, ktorá skrýva otvor na fľašu. Pravdepodobne pollitrovú, 1,5-litrová sa tam nezmestila.

Operadlá predných sedadiel tvoria jeden celok s opierkami hlavy. Vyzerajú dobre a budú vyhovovať všetkým výškam. Ich polstrovanie je mäkké a čalúnenie trojfarebné. Chválim aj dobrý pozdĺžny posuv sedadla vodiča. Vzadu sú dve miesta, áno, Aygo je len štvormiestne. Na túto triedu je tu miesta akurát. Dokonca tu dospeláci počas jazdy dokážu aj zaspať. Bočné okienka sú len výklopné. Spôsob ich otvárania dokáže pricviknúť kožu, stalo sa kolegovi, takže pozor. Chce to ale len trochu cviku. Po zatvorení zadných dverí sa ozve plechový zvuk.

Do batožinového priestoru sa dostávam trochu zložito. Najprv treba značnou silou zatlačiť tlačidlo v zadnom nárazníku a následne madlom otvoriť sklo. Na jedenkrát to človek neurobí. Po otvorení sa ukáže kábel ako od telefónu pevnej linky a plechové zadné strany operadiel. Sú tu dva háčiky a vysoká hrana, ale žiadne osvetlenie. Pod dnom sa nachádza opravná sada. Priestor je úzky a hlboký, objemom patrí k tým menším, naopak nakladacia hrana k tým najvyšším. Kryt, tvorený kusom ohybnej labilnej látky, občas hneval a nechcel držať na svojom mieste. Sklopenie zadných operadiel je možné len madlom z batožinového priestoru, čiže od zadných bočných dverí to nejde. Poďme jazdiť.

Motor, prevodovka a jazda
Začnem pochvalou. Tento motor si ju zaslúži. Má tri valce, objem 998 ccm, maximálny výkon 51 kW a krútiaci moment 95 Nm. Oproti predchádzajúcej generácii prešiel zlepšeniami. Teraz má lepší priebeh spaľovania, optimalizovaná bola činnosť variabilného časovania ventilov, znížili sa trecie straty a je ľahší. Výsledkom je živý motor s vitálnym charakterom. V meste dáva vozidlu dostatočnú dynamiku na všetky potrebné jazdné úkony. A ten zvuk! Taká vytočená dvojka vôbec ušiam nevadí. Práve naopak. Dá sa s trochou nadsázky povedať, že zvuk má výrazný nádych športovosti. Naozaj. Toto asi pri troch valcoch nikto nečaká, ale tu je to milé prekvapenie. Prevodovka je manuálna 5-stupňová. Radenie je relatívne presné a ľahké. V mieste neutrálu stačí prekonať mierny odpor. Koncová poloha sa vyznačuje gumovým dorazom. Spojka zaberá až v poslednej štvrtine dráhy.

Na krátkej rannej ceste do práce som dosiahol najnižšiu spotrebu 5,9 l/ 100 km. Inak som bežne jazdil po meste od 6,2 do 6,6 l / 100 km. Otáčkomer je digitálny, dielikový. Jeden dielik = 250 ot./min. Odčítanie je preto menej presné. Pri mestskej tachometrovej rýchlosti 50 km/h boli otáčky na 4. stupeň 1750 / min. Pri bežnejšej 60-tke 2000 / min.

Štyria dospelí chlapi v Aygu? Pre niekoho úsmevná predstava, pre nás v redakcii služobná cesta. Po poskladaní podľa výšky, najvyšší nemôže šoférovať, lebo zaňho si nedokáže sadnúť nikto, vyrážame. Míňame tabuľu koniec obce a nulujeme spotrebu. Úsek BA – TT končíme so spotrebou 4,6 l / 100 km. Pri rýchlosti 110 km/h sú otáčky motora 3250 / min. Za odbočkou z D1 na R1 spotrebu opäť nulujeme a zrýchľujeme na 130 km/h, otáčky stúpnu na 3750. V Nitre odčítame z displeja údaj 5,8 l / 100 km.

Hluk od motora je na diaľnici samozrejme vyšší. Ak sa k tomu pridá hluk od zadných kolies, zadní cestujúci majú problém počuť, o čom sa bavia tí prední. Pri potrebe predbehnúť treba mať dobrý odhad či to SUV v ľavom pruhu je dostatočne ďaleko. V diaľničnom stúpaní si pri 130 km/h pýta motor podradenie na štvorku. Vtedy stúpnu otáčky nad 4000 a motor reaguje živšie. Práve tam sa nachádza totiž maximum krútiaceho momentu, pri 4300 ot./min. Výkon dosahuje svoju špičku pri 6000 ot./min. Dieliky tam nie je problém dostať. Stačí takto vytočiť dvojku a letíte stovkou. Pri dlhšej jazde sa mi holenná kosť značne opierala o stredový tunel. Ocenil by som prítomnosť tempomatu, páčka tu síce je, ale ponúka len funkciu obmedzovača rýchlosti. Tú som si vyskúšal. Po nastavení rýchlosti, ktorú nechcete prekročiť, vám ju funkcia nedovolí prekročiť. Jednoduché. Avšak pri núdzovom zošliapnutí na podlahu funkcia rozpozná potrebu náhleho zrýchlenia a z dôvodu bezpečnosti vozidlo zrýchli.

Na okresných cestách pri rýchlosti 90 km/h sú otáčky motora 2500 / min. Spotrebu je možné udržať do 4,9 l / 100 km. V stúpaniach pri naloženom vozidle treba podraďovať, niekedy až do dvojky. Do nádrže sa zmestí 35 litrov paliva, ja som prešiel 526 km, keď sa na displeji zobrazilo info o nutnosti natankovať. Posledný dielik na ukazovateli stavu paliva zmizol extrémne rýchlo.

A Aygo ako rodinné vozidlo? No keď už odviezlo štyroch chlapov, prečo nevyskúšať aj toto. Detskú sedačku dostávam dovnútra, aj napriek malému vstupnému otvoru, bez problémov. Ak nie je vodič vysoký, zmestí sa sedačka aj zaňho. Ale to už sa dostávam v predstavách niekam, kam žiadny tatko nechce. Podvozok kočíka sa do batožinového priestoru zmestí na výšku a ostane aj miesto na nejakú malú batožinu. Vrchná, sedacia časť kočíka musí však na zadné sedadlo vedľa krpca. Takže trojčlenná rodina na jednodenný výlet môže vyraziť bez relatívne veľkých obmedzení.

Ale čo to tu ja píšem? Aygo a kočík, to sa k sebe hodí asi ako Počiatek a lacné hodinky. Veď toto auto je určené mladým slobodným ľuďom, ktorých zaujíma kam sa ísť zabaviť a nie kde je akcia na plienky.

Podvozok
Cieľovej skupine je nastavenie podvozku pravdepodobne ukradnuté. Pre ostatných môžem len skonštatovať, že sa nijako nevymyká zo štandardov triedy. Je komfortné a zároveň uspokojivo tlmí výmole. O tých najväčších je posádka dobre informovaná. Vozidlo trochu znervóznie len po prejazde za sebou nasledujúcich zvlnených nerovností. S novou generáciou dostalo Aygo silnejšie stabilizátory, nové tlmiče, pružiny aj torznú priečku. Kotúčové brzdy sú len vpredu, vzadu sa bubnuje. Pri bežnej jazde to nemá na brzdný účinok negatívny vplyv. Pri všetkých bežných denných jazdných úkonoch sa vozidlo správa stabilne a bezpečne.

Bezpečnosť
V roku 2012 získala predchádzajúca generácia v testoch Euro NCAP len tri hviezdičky. Nová generácia sa zlepšila. Na maximum nedosiahla však ani tentoraz, získala štyri hviezdičky. Za ochranu dospelých cestujúcich získalo Aygo 80 %, za ochranu detí taktiež 80 %, za ochranu chodcov 62 % a za bezpečnostné systémy 56 %. Ochrana krčnej chrbtice pri náraze zozadu dostala 2,6 bodu (maximum je 3,7). Na palube sú všetky štandardné systémy ako ABS, EBD, BA, VSC, TRC. Chválim asistent rozjazdu do kopca, šikovná pomôcka. Musím vyzdvihnúť taktiež hlavové airbagy po celej dĺžke kabíny. Niektorí konkurenti v tejto triede využívajú predné bočné airbagy chrániace aj hlavy cestujúcich. Tým pádom majú v zadu sediaci smolu. V Aygu nie.

Obstarávacia cena (spracované dňa 14.10.2014 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Aygo 1.0 VVT-i x
8.390 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Aygo 1.0 VVT-i x-play
9.190 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Aygo 1.0 VVT-i x-play
9.998 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
airbagy predné (vodič + spolujazdec), airbagy bočné (vodič + spolujazdec), airbagy hlavové (1. a 2. rad), kotúčové brzdy vpredu – odvetrávané, bubnové brzdy vzadu, systémy ABS/EBD/BA/VSC/TRC, asistent rozjazdu do kopca HAC, obmedzovač rýchlosti, elektrický posilňovač riadenia EPS, indikácia zapnutia bezpečnostných pásov - predné + zadné sedadlá, uchytenie detskej sedačky ISOFIX - 2× zadné sedadlá, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie - sklápací kľúč, imobilizér
Interiér:
čalúnenie sedadiel textilné, predné a zadné sedadlá sklopné, zadné sedadlá delené v pomere 50:50, nastavenie výšky sedadla vodiča, zadné opierky hlavy, trojramenný kožený volant, ovládanie audiosystému a Bluetooth® hands-free na volante, výškovo nastaviteľný volant, hlavica radiacej páky v koži, klimatizácia manuálna, peľový filter, elektricky ovládané predné okná, dozelena tónované zadné okno, vyhrievané zadné okno, otáčkomer, kontrolka pre stráženie tlaku v pneumatikách, multiinformačný displej, rýchlomer a palivomer, stierače predného okna s nastaviteľným cyklovačom, zadná parkovacia kamera, držiak nápojov (predný 2× a zadný 1×), odkladacia schránka u spolujazdca so schránkou na fľašu, lampička v interiéri, rádio, displej x-touch (slovenský jazyk): 7" displej WVGA s rozlíšením 800x480, príjem a zasielanie SMS správ, Bluetooth® hands-free a streaming audia, USB, AUX, iPhone alebo iPod ovládanie, obraz zadnej parkovacej kamery, Mirror Link, veľké digitálne hodiny, podpora MP3 a WMA, externý vstup Aux-In/USB, 4 reproduktory, farba rámčekov výduchov ventilácie čierna, farba stredovej konzoly sivá, farba prístrojového panelu sivá
Exteriér:
pneu 165/60R15, oceľové disky kolies s celoplošnými krytmi, súprava na opravu pneumatík, predný nárazník „X“ a zadný difúzor v klavírnej čiernej, horná linka predných blatníkov čierna, vonkajšie spätné zrkadlá - elektricky ovládané a vyhrievané, farba spätných zrkadiel a vonkajších kľučiek dverí vo farbe karosérie, LED svetlá denného svietenia a parkovacie svetlá, projektorové predné svetlomety, zadná parkovacia kamera
Výbava za príplatok k základnej cene: • lak – biela chladná = 110 €
• x-look: zliatinové disky kolies, predné hmlové svetlá = 400 €
• OUTglow: lišty na spodnej hrane dverí v červenej farbe, lišty predného a zadného nárazníka v červenej farbe = 219 €
• INspire: rámčeky výduchov ventilácie vo farbe karosérie, okolie radiacej páky vo farbe karosérie = 79 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 15.10.2014 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

V tejto triede nemajú zastúpenie všetky značky, preto je výber obmedzený. Niektorí výrobcovia ponúkajú len trojdverové prevedenia (Opel Adam, Ford Ka). Do tabuľky sa tak dostali konkurenčné modely Kia Picanto, ako jediné 5-miestne vozidlo, ďalej nový Renault Twingo so zadným pohonom a model Citigo najpredávanejšej značky Škoda. Ďalšími do partie sú Hyundai i10, Fiat Panda, VW up! a dvojička Twinga Smart Forfour. Samozrejme netreba zabúdať na súrodencov Citroën C1 a Peugeot 108.

Značka / model Toyota Aygo Kia Picanto Renault Twingo Škoda Citigo
Motor 1.0 VVT-i 1.0 CVVT 1.0 Sce 1.0 MPI
Stupeň výbavy x-play EX Intens Elegance
Pohon predný predný zadný predný
Zdvihový objem motora 998 998 999 999
Uloženie / počet valcov R/3 R/3 R/3 R/3
Preplňovanie nie nie nie nie
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 51/6000 51/6200 52/6000 55/6200
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 95/4300 95/3500 91/2850 95/3000
Prevodovka manuálna
5-stupňová
manuálna
5-stupňová
manuálna
5-stupňová
manuálna
5-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 160 153 151 171
Zrýchlenie (s) 14,2 14,4 14,5 13,2
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,1 4,2 4,5 4,7
Emisie CO2 (g/km) 95 99 105 108
Pohotovostná hmotnosť (kg) 840 905 864 854
Dĺžka (mm) 3455 3595 3595 3563
Šírka (mm) 1615 1595 1646 1645
Výška (mm) 1460 1480 1554 1478
Rázvor (mm) 2340 2385 2494 2420
Počet dverí/miest 5/4 5/5 5/4 5/4
Objem batožinového priestoru (l) 168 200 188 251
Záruka 3 roky / 100.000 km 7 rokov / 150.000 km 5 rokov / 100.000 km 2 roky
Cena modelu bez príplatkov (€) 9.190 10.190 9.790 9.855
Akčná cena (€) - 9.790 - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 9.998 10.390 10.790 10.375


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Kia Picanto
  • má naviac: 5 miest na sedenie (Aygo má 4), alarm, elektrické ovládanie zadných okien, odkladacie vrecká na zadnej stene predných sedadiel, stropná schránka na okuliare, tónované sklá, CD prehrávač
    nemá: dotykový LCD displej, zadná parkovacia kamera, kontrola tlaku v pneumatikách

  • Renault Twingo
  • má naviac: tempomat, systém varovania pred opustením jazdného pruhu, tónované sklá, zadné parkovacie senzory, navigačný systém
    nemá: zadné hlavové airbagy, 4 reproduktory (Twingo má 2), multifunkčný volant

  • Škoda Citigo
  • má naviac: zadné parkovacie senzory, CD prehrávač, tónované sklá
    nemá: zadné hlavové airbagy, dotykový LCD displej, zadná parkovacia kamera, Bluetooth, USB vstup, 4 reproduktory (Citigo má 2), multifunkčný volant


    Záverečné hodnotenie
    Dizajn tohto vozidla vyžaduje od zákazníka jasný postoj. Áno alebo nie. Vy sa chcete odlišovať, chcete mať iné auto ako majú ostatní, nemáte strach z inakosti, z budúcnosti, nech sa páči, ste vítaný, patríte k nám. A vy? Vy sa toho bojíte, príliš rozmýšľate, zvažujete iné alternatívy, pýtate sa čo povedia druhí, máte strach, nie, vy k nám nepatríte, tam sú dvere. Asi tak.

    Áno, veľkým X-kom vystúpite z davu. Kto však hľadá milé, malé auto, bude pozerať asi po niečom inom. Oproti takému zaguľatenému ustráchanému Twingu vyzerá Aygo ako nezbedník, uličník, Čech by povedal ako rošťák. Viem si ho predstaviť ako prvé auto pre začiatočníka, ako druhé alebo tretie auto do rodiny, ako odmena žene za... vytváranie domácej pohody. Proste pre niekoho, kto bude v aute väčšinou sám, kto ocení kompaktné rozmery, pekný dotykový displej s cúvacou kamerou, pripojenie smartfónu cez Bluetooth, prehrávanie hudby cez USB vstup. Ale je tu aj druhá cieľová skupina, ktorú nemožno podceňovať. Ľudia nad, povedzme, 50 rokov, ktorí si môžu dovoliť utratiť úspory na nové auto. Deti vyleteli do sveta a dvojici stačí niečo malé, iné než stará Fabia, akú má sused. Do práce, na nákup, na záhradu, na malý víkendový výlet. Pre nich je Aygo určené tiež. Len obľúbený Senzus si tu na CD nepustia. Nech už bude majiteľ ktokoľvek, určite sa bude tešiť zo živého motora s dobrým zvukom, z komfortného podvozku a z bohatej možnosti individualizácie exteriéru aj interiéru.


    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Toyota:
    Test Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic Active (10/2013)
    Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic Active (09/2013)
    Test Toyota Auris 1.6 Valvematic Active (05/2013)
    Test Toyota Yaris 1.5 VVT-i Hybrid Synergy Drive Active (01/2013)
    Test Toyota GT86 2.0 Boxer D-4S (12/2012)
    Test Toyota Prius 1.8 VVT-i Hybrid Synergy Drive (06/2012)
    Test Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol (05/2012)
    Test Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Style (03/2012)

    Dňa: 04.11.2014
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]