Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport (07/2013)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 19.07.2013;

Vozidlo Honda Civic sme už otestovali s benzínovým motorom 1.8 i-VTEC vo výbave Executive. Tentoraz sme mali pod prednou kapotou nový naftový agregát s označením 1.6 i-DTEC s výbavou Sport. testoval Karol Zechmeister





Príbeh jedného motora

Kde bolo, tam bolo, bola krajina vychádzajúceho Slnka. Volala sa Japonsko. V nej žili pracovití, usilovní a múdri ľudia, ktorí si dávali záležať na kvalite vyrobených produktov. Ich kultúra bola dosť odlišná od našej európskej, napriek tomu sa stali ich výrobky obľúbené u nás, aj po celom svete.

Rodina Honda sa stala najväčším výrobcom spaľovacích motorov na svete. Majú s ich výrobou obrovské skúsenosti. Európsky downsizing akoby sa ich netýkal, vždy išli vlastnou cestou. Zato majú vyspelú hybridnú technológiu, ktorú začali do áut montovať v čase, keď inde o tom ani nechyrovali. Dlho sa však bránili vyrobiť naftový motor, ale dopyt v Európe ich donútil urobiť aj tento krok. Vývoju venovali osem rokov! Výsledkom bol motor motor 2.2 i-CTDi a zožal úspech. Jeden jeho test mal nadpis: Benzín? Nie, ďakujem. A počul som aj názory fanúšikov benzínových motorov, že ak už teda auto s naftovým motorom, tak jedine od Hondy. To myslím stačí k opisu jeho kvalít. Naňho potom nadviazal motor 2.2 i-DTEC a teraz dorazil do Európy jeho menší brat s označením 1.6 i-DTEC. Montuje sa zatiaľ do modelu Civic a neskôr pribudne aj do ponuky modelu CR-V. Isto pochopíte, že tento test bude hlavne o ňom.

Exteriér
Všetko podstatné o exteriéri a interiéri som spomenul v prvom teste modelu Civic s benzínovým motorom 1.8 i-VTEC. Nedá mi však nespomenúť zopár postrehov, ktoré som zaznamenal s jeho naftovou verziou.

Už samotný dizajn Hondy Civic sa stará o pozornosť okolia, ale v testovanej bledozelenej metalíze na ceste priam svieti. Aj keď oficiálne sa volá farba Yellow Topaz, ako žltá sa mi nejaví. Keď už extravagancia, tak poriadna. Minule testovaný Civic bol vybavený optickou sadou Sport. Lišty po obvode by som oželel, snáď len strešný spojler vo farbe karosérie by sa hodil aj sem. Páčia sa mi jednoduché vodorovné LED denné svetlá. Novinkou aktuálneho modelového roku sú odtrhové hrany na zadných blatníkoch. Spolu s drážkami na značne vystúpených zadných svetlách usmerňujú tok vzduchu okolo karosérie tak, aby malo vozidlo čo najmenší odpor. A robia to naozaj dobre, ale o tom neskôr. Inak je to starý dobrý futuristický Civic, majúci svojich prívržencov aj svojich odporcov. Ak si zoberieme jeho dizajn, prirátame výraznú farbu, výsledkom je produkt, s ktorým na ceste nesplyniete v dave.

Interiér
Za volantom sa necítim stiesnene, pravé koleno má dostatok miesta. Vďaka nádrži pod prednými sedadlami však sedím vysoko. Prijal by som oveľa nižší posed, ale v Honde vedia čo robia. Takto krásne vidím na všetky prístroje. Minule testovaný Civic mal príplatkovú navigáciu s dotykovým displejom. Tu na mňa pozerajú obrovské tlačidlá ovládania audiosústavy. Pre veľkú chlapskú ruku ideálne veľké a správne rozmiestnené. Otočné tlačidlo je primerane vystúpené a tak je ovládanie hudby jednoduché. USB vstup sa nachádza pod lakťovou opierkou. Zaujalo ma, že systém po odpojení USB kľúča a jeho opätovnom zasunutí, začal prehrávať hudbu tam, kde prestal. Toto nie je všade samozrejmosť. Pri prehrávaní hudby cez Bluetooth sa zobrazí názov interpreta aj názov skladby. Vďaka tejto technológii je telefonovanie počas jazdy bezpečné a bezproblémové. Všetko dôležité sa k audiosústave aj ku klíme sa zobrazuje na hornom displeji v strede. Prístrojovku a obklady dverí tvoria plasty rôzneho druhu, ktoré sa pod tlakom zatlačenia hýbu, ale počas jazdy ani nepípnu.

Spárovanie so smartfónom nie je však vôbec jednoduché, ako vlastne celé ovládanie palubného počítača. Na to slúžia tlačidlá na volante vľavo. Tak napr. horný displej na prístrojovke zobrazuje priemernú spotrebu, ak si chcete zobraziť dojazd, alebo priemernú rýchlosť, tak musíte vstúpiť do menu, a asi v troch krokoch v angličtine nájsť príslušnú položku, potvrdiť, že sa má zobraziť, vyjsť z menu a ajhľa, údaj konečne svieti tam, kde by mal po jednom stlačení tlačidla do strany. Ale ako vždy kritizujem trčiace ovládacie kolíky, u Japoncov také obľúbené, tak v tomto prípade ho musím pochváliť. Celý týždeň som ho použil veľakrát, lebo slúži na nulovanie dennej priemernej spotreby spolu s prejdenou vzdialenosťou, a ako prepínač medzi spotrebou A a B. Pri zložitom menu je to veľká útecha. Rovnako ako úžasne tučný volant, ktorému asi nechutí Sushi, ale Bic Mac. Drží sa vynikajúco.

Ak som chcel mať v teplých letných dňoch po ruke 1,5 l fľašu, nemal som si ju kam odložiť, len do operadla spolujazdca zozadu. Do dverí sa nezmestí a dvierka schránky pred spolujazdcom sa mi nechcelo stále otvárať a zatvárať. Ale telefón do stredového tunela zapadol ideálne, ako aj iné drobnosti pod lakťovú opierku. Tá je mimochodom, ako aj sedadlá a opierka pre lakeť vo dverách, čalúnená na dotyk veľmi príjemnou látkou. Výhľad dozadu kazí delené zadné sklo, vyhrievaná je ale aj spodná, menšia časť.

Zadné dvere sa otvárajú takmer do pravého uhľa, čo je skvelé. Miesta je vzadu dostatok. Aj „za sebou“ (meriam 195 cm), som si mal ako uložiť nohy, hlavou som sa síce už dotýkal stropu, ale cestujúci bežnejších rozmerov tu budú spokojní. Aj ten stredný, lebo tunel na podlahe je malý. A zase som samozrejme čaroval. Magic Seats si to proste pýtajú. Vyklopiť sedáky, zaistiť ich a užívať si to, že tu preveziete aj ten veľký plazmový televízor v akcii. A ak sú sedáky dolu, tak sa dá pod nich uložiť niečo menšie. Perfektné. Potešia aj háčiky na B-stĺpiku a pri madle.

Po sklopení zadných operadiel, kedy sa spolu so sedákmi posunú k podlahe, vznikne takmer úplná rovina s podlahou batožinového priestoru. Ak sa tá zloží do nižšej polohy, tak vznikne dokonalá jama. Nádrž pod prednými sedadlami, žiadna rezerva, to sa musí nejako prejaviť. Priestor je naozaj hlboký. Ešte pochválim dvojitú možnosť ako zatvoriť piate dvere a môžeme prejsť k pointe príbehu.

Motor, prevodovka a dojmy z jazdy
A sme pri tom hlavnom – motore. Nesie označenie 1.6 i-DTEC, má zdvihový objem 1597 ccm. Maximálny výkon 88 kW (120 koní) dosahuje pri 4000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 300 Nm pri 2000 ot./min. Hodnota emisií CO2 je 94 g/km a priemerná kombinovaná spotreba by mala byť 3,8 l/ 100 km. Motor je najľahší vo svojej triede a disponuje nízkym mechanickým trením. Spolu s turbom s premennlivou geometriou (Garrett 4. generácie s max. plniacim tlakom 1,5 bar) a účinným systémom vstrekovania (vstrekovače Bosch schopné pracovať s tlakmi až 1 800 bar) tvorí toto všetko pôsobivý balík. Bol navrhnutý špeciálne pre Európu a vyrába sa vo Veľkej Británii.

Po naštartovaní sa ozve klepot typický pre naftové motory, ale nie v takej výraznej miere ako by sa dalo čakať. A po chvíľke je naozaj tichý. Režim ECON upraví prácu klimatizácie a tempomatu, nemal som dôvod ho vypínať. Indikátor ideálneho radenia odporúča preradiť pri kľudnej jazde vyššie pri 1800 ot./min. Prispôsobuje sa však stlačeniu plynového pedála, pri prudkom zrýchľení sa šípka ukáže oveľa neskôr. Pre splynutie s premávkou nie je v meste potrebné vytáčať motor cez 2000 ot./min.

Mestská rýchlosť 50 km/h na 5-ty stupeň znamená 1000 ot./min., a to motoru nevyhovuje, dáva to najavo nezdravým zvukom. Ten prestane tesne pred 1200 ot./min. Preto treba buď zrýchliť na 60 km/h, kedy sú otáčky 1300 ot./min, alebo podradiť na 4-tý stupeň, kedy otáčky stúpnu taktiež k hodnote 1300 ot./min a motor je spokojný. Po zaltačení plynového pedála na podlahu začne uspokojivé zrýchľovanie, aby pri 2000 ot./min. nabral motor plnú silu a ťahal až po 4500 ot./min., kedy sa ručička nachádza v červenom pásme a točiť ďalej už nemá zmysel. Celý pohyb ručičky týmto pásmom je sprevádzaný plynulým ťahom. Razantný rozbeh s plynovým pedálom na podlahe mal za následok pískanie pneumatík, a po preradení na „dvojku“ a opätovnom pedály na podlahe - pískali znovu. Najnižšia spotreba na 4,6 km jazde do práce bola 4,2 l/ 100 km. Čo je vynikajúca hodnota! Ale pri tejto rekordnej jazde som sa zameral na spotrebu. Pri bežnom jazdení po meste sa spotreba pohybovala od 4,9 do 5,9 l/ 100 km. Podľa toho, ako som sa snažil šetriť palivo.

Mimo mesta na okresných cestách boli hodnoty samozrejme najnižšie. Tak napr. jazda na trase Hainburg an der Donau – Bratislava-Ružinov, sa skončila rozprávkovou spotrebou 3,7 l/ 100 km. Išlo sa v kolóne a rýchlosť takmer vôbec neprekročila hodnotu 90 km/h. Pri tempomatovej rýchlosti 90 km/h po bratislavskom obchvate ukázal displej spotrebu tiež 3,7 l/ 100 km. Vtedy sú otáčky motora pri zaradenom šiestom prevodovom stupni 1600 ot./min. 170 km dlhá jazda po okresných cestách skončila spotrebou 4,7 l/ 100 km.

Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h „točí“ motor na najvyšší prevodový stupeň 2300 ot./min. Trasa po diaľnici Bratislava – Kúty – Bratislava skončila spotrebou 5,5 l/ 100 km. Pri všetkých nameraných hodnotách som bol v aute sám so zapnutou klimatizáciou.

Celý test som ukončil nasledovne: prejdená vzdialenosť 629,4 km, priemerná rýchlosť 53 km/h a priemerná spotreba 5,4 l/ 100 km. Posledná hodnota zahŕňa všetky dynamické jazdy, počas ktorých som sa ja, ale aj moji kolegovia, snažili dostať z motora maximum. A tak najvyššia číslica spotreby bola chvíľu 9,2 l/ 100 km. K desiatke som sa viac nepriblížil, ani pri tom najhrubšom správaní. Jednoducho motor je v každej jazdnej situácii úsporný. Paráda.

Čo sa týka potlačenia hluku od motora, tak tu išli na to inžinieri cez elektroniku. Mikrofóny v interiéri zaznamenávajú zvuky motora, ktoré vyhodnocuje riadiaca jednotka, tá potom vytvorí cez reproduktory zvuk s opačnou fázou. Funguje to aj pri vypnutom audiosystéme a hluk je zrazu nižší až o 10 dB. Tak preto nebol motor počas jazdy tak počuť. Úplne ticho však nastalo vďaka systému Start-Stop. Po príjazde na križovatku, vyradení do neutrálu a uvoľnení spojkového pedálu sa motor vypol, informovala o tom kontrolka. Bolo to vďaka vibrácii dosť citeľné, ale ticho počas čakania na zelenú stálo zato. Po vyšliapnutí spojkového pedála, motor ihneď naštartoval, pri zaradení „jednotky“ bol už dávno pripravený. Je tu možnosť ho vypnúť, ale fungoval spoľahlivo a nemal som na to dôvod.

Prevodovka je 6-stupňová manuálna, úplne nová, ľahká a kompaktná. Radenie je presné a ľahké, stupne zapadajú veľmi precízne, len pred koncovou polohou jednotlivých stupňov treba prekonať malinký odpor, ale to je len také potvrdenie, že je zaradené. A páka je v ideálnej polohe, ak je lakeť opretý o opierku. Toto chválim, rovnako ako zotrvačnosť vozidla. Po vyradení do neutrálu vozidlo nie a nie spomaliť. Nízky aerodynamický a valivý odpor je chvályhodný. Kompletný balík aerodynamických riešení (odtrhové hrany na zadných blatníkov, vrúbkovanie na zadných svetlách, uzatvárateľná mriežka chladiča, kompletne zakrytý podvozok) má veľkú zásluhu na nízkej spotrebe. Zaujala ma najmä uzatvárateľná mriežka chladiča. Jej snímač sleduje teplotu chladiacej kvapaliny, rýchlosť otáčania kolies a teplotu okolitého vzduchu, na základe týchto parametrov ju otvára alebo uzatvára. Pri nízkych rýchlostiach je otvorená, pri vyšších sa zatvorí. Ale pri najvyšších sa opäť otvorí, kvôli aerodynamickej rovnováhe a zníženiu vztlaku prednej časti vozidla. Vskutku zaujímavé.

Nastavená tempomatová rýchlosť sa zobrazuje menšími číslicami vedľa číslic rýchlomera. Pri preradení na iný prevodový stupeň tempomat udržiava naďalej nastavenú rýchlosť. Farebné svetlá po ich stranách v režime ECON menia svoju farbu od neekonomickej modrej až po ekonomickú zelenú. Pri vypnutom režime ECON svietia stále namodro.

Vozidlo disponuje aj cúvacou kamerou. Obraz z nej ponúka pevné pomocné čiary. Pri daždi sa šošovka ľahko zašpiní. V takom prípade by lepšie poslúžili parkovacie senzory, tie tu však chýbajú.

Vonkajšie spätné zrkadlá sa dajú sklopiť pomocou tlačidla na dverách, rovnako tak aj pomocou diaľkového ovládača. Mimochodom, takto na diaľku sa dajú stiahnuť alebo vytiahnuť všetky bočné okná. V horúcich dňoch veľké plus.

Odomykanie bolo nastavené tak, že pri jednom stlačení sa odomkli len dvere vodiča, až pri druhom sa odomkli všetky ostatné vrátane tých piatych. Výhoda, ak cestuje len vodič sám, nevýhoda, ak potrebuje otvoriť niektoré z iných dverí, vtedy musí urobiť s ovládačom dvojklik.

Podvozok
Z podvozka mám rozpoluplné pocity. Na jednej strane sa správa komfortne, väčšinu nerovností prechádza nehlučne s veľkým prehľadom, ale zase niektoré sú počuť viac. Zhupnutie po prejazde diaľničnej dilatácie v zákrute z kopca bolo výrazné. Pri ostrejšom prejazde zákruty vozidlo „zakľaklo“ a hrnulo sa z nej von. Predsa len, s týmto motorom je o 89-101 kg ťažšie (podľa výbavy), ako s benzínovým 1.8 i-VTEC. Pri bežných rýchlostiach však takúto nedotáčavosť nespozorujete. Naladenie podvozka je možno trochu mäkšie akoby sa u Hondy dalo čakať, ale stále na úrovni tých lepších v triede. Zadná náprava je tvorená jednoduchou priečkou, ale nemala v žiadnej jazdnej situácii tendenciu odskočiť. Vpredu je klasika - McPherson. Vozidlo bolo obuté do pneumatík Michelin s rozmerom 225/45 R 17 91W. Riadenie by mohlo stuhnúť pri vyšších rýchlostiach o málo viac. Nedarí sa mi spomenúť na všetky jazdné situácie s benzínovou verziou, ale trúfam si napísať, že pri dynamickej a športovej jazde sa mi javila podvozkovo lepšia.

Bezpečnosť
Civic patrí medzi najbezpečnejšie modely vo svojej triede. V testoch Euro NCAP získal najvyššie hodnotenie – päť hviezdičiek.

Za ochranu dospelých získal 94 %, za ochranu detí 83 % a za ochranu chodcov 69 %. Bezpečnostné systémy boli ohodnotené na 86 %. Za ochranu krčnej chrbtice pri náraze zozadu získal vďaka aktívnym predným hlavovým opierkám 3,3 bodu (maximum je 3,7). Zoznam bezpečnostnej výbavy nájdete v tabuľke.

Obstarávacia cena (spracované dňa 10.07.2013 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Civic 1.4 i-VTEC S
13.190 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Civic 1.6 i-DTEC Sport
20.690 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Civic 1.6 i-DTEC Sport
21.209 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
čelný airbag na strane vodiča, čelný airbag na strane spolujazdca, možnosť deaktivácie čelného airbagu u spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy po celej dĺžke kabíny, predpínače bezpečnostných pásov na predných sedadlách, svetelná signalizácia pri núdzovom brzdení, bezpečnostné hlavové opierky na predných sedadlách s ochranou krčnej chrbtice, protiblokovací systém ABS, el. distribúcia brzdnej sily EBD, brzdový asistent BA, stabilizačný systém VSA, asistent pre rozjazd do kopca HSA, systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, aktívny elektrický posilňovač riadenia EPS, predpínače bezpečnostných pásov vpredu aj vzadu, predné aktívne opierky hlavy, uchytenie detskej sedačky ISOFIX (vonkajšie sedadlá v druhom rade), alarm, imobilizér
Interiér:
elektricky ovládané predné a zadné okná, elektricky ovládané vyhrievané sklopné spätné zrkadlá, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, ovládanie okien pomocou diaľkového ovládania, flexibilné zadné sedadlá Magic Seats, sklopné operadlo zadného sedadla delené v pomere 60:40, kryt batožinového priestoru, predné a zadná lakťová opierka, stredová zadná opierka hlavy, zadný stredový trojbodový bezpečnostný pás, zrkadlo v slnečnej clone vodiča a spolujazdca s lampičkou, lampička na čítanie vpredu a vzadu, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu, tempomat s nastaviteľným obmedzovačom rýchlosti, dvojzónová automatická klimatizácia, kožený volant a hlavica radiacej páky, športové hliníkové pedále, selektívne otváranie dverí, zadná parkovacia kamera, inteligentný multiinformačný displej i-MID, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu SIL, systém start-stop, spínač ekonomického režimu ECON, systém pripomenutia servisu Honda, stierače s dažďovým senzorom, automatické spínanie svetiel pri zotmení, zadný stierač, USB / AUX vstup (kompatibilný s prehrávačmi iPod), Bluetooth Hands Free HFT, multifunkčný volant, 4 reproduktory, 12V zásuvka v prednom paneli, v stredovom tuneli a v batožinovom priestore, odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru, centrálne zamykanie dverí s diaľkovým ovládaním, sada na opravu pneumatiky
Exteriér:
disky kolies z ľahkých zliatin 17", pneumatiky 225/45 R 17 91W, predné hmlové svetlá, denné svietenie – LED, smerové svetlá v spätných zrkadlách, nárazníky a vonkajšie zrkadlá vo farbe vozidla, mikroanténa v tvare žraločej plutvy
Výbava za príplatok k základnej cene: metalíza = 519 €

Hondy mali v minulosti metalízu v základnej cene, po novom si treba za ňu priplatiť 519 €. Za SD navigáciu pre výbavu Sport si účtuje Honda 1080 €.


Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 10.07.2013 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

V porovnaní som sa zameral na naftové motory s objemom 1,6 litra. Priama japonská konkurencia Toyota Auris ponúka s podobným výkonom len dvojlitrový motor (2.0 D-4D/ 91 kW) a Mazda 3 má síce v ponuke motor 1.6 MZ-CD (85 kW), ale nakoľko dosluhuje a čaká na nástupkyňu nebola do porovnania zaradená. Francúzske naftové motory sú celkom obľúbené, preto je v tabuľke dvojica Citroën C4 a Renault Mégane. Motor 1.6 dCi sme otestovali v modeli Grand Scénic. Nemohol som vynechať ešte obľúbenejšiu skratku TDI. Dizajnovo je k Civicu bližšie Seat Leon, ale ja som z čistej zvedavosti zvolil etalón VW Golf. Výsledok vidíte v tabuľke. Samozrejme netreba zabúdať ani na kórejské dvojičky Kiu cee`d a Hyundai i30 s motorom 1.6 CRDi (94 kW), alebo Ford Focus, ktorý ponúka motor 1.6 TDCi (85 kW).

Značka a model Honda Civic Citroën C4 Renault Mégane VW Golf
Motor 1.6 i-DTEC 1.6 e-HDi 1.6 dCi 1.6 TDI
Stupeň výbavy Sport Exclusive Dynamique Comfortline
Zdvihový objem motora 1597 1560 1598 1598
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 88/4000 84/3600 96/4000 77/3000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 300/2000 270/2000 320/1750 250/1500
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 5-stupňová manuálna
Pohon predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 207 190 200 192
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 10,2 11,3 9,8 10,7
Priemerná spotreba (l/100 km) 3,6 4,3 4,0 3,8
Emisie CO2 (g/km) 94 114 104 99
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1306 1275 1320 1295
Dĺžka (mm) 4300 4329 4302 4255
Šírka (mm) 1770 1789 1808 1799
Výška (mm) 1470 1489 1471 1452
Rázvor (mm) 2595 2608 2641 2637
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 477 380 372 380
Záruka 3 roky / 100 000 km 2 roky 5 rokov / 100 000 km 2 roky
Cena modelu bez príplatkov (€) 20.690 21.290 19.790 18.510
Akčná cena (€) - 19.190 18.790 -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 21.209 20.110 21.660 21.444

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Citroën C4
  • má naviac: systém sledovania mŕtveho uhla, hmlové svetlomety s prídavným svetlom do zákrut (Civic má hmlovky bez osvetlenia zákrut), výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, elektricky nastaviteľná bedrová opierka na mieste vodiča a spolujazdca s masážnou funkciou, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, predný a zadný parkovací asistent s meraním voľného parkovacieho miesta, dymové zadné bočné okná a zadné okno, čalúnenie mix koža – látka, elektrická parkovacia brzda s automatickým zabrzdením a odbrzdením vozidla, stredová lakťová opierka vzadu s otvorom na lyže (Civic má bez otvoru)
    nemá: Magic Seats - výklopné zadné sedadlá, alarm, parkovacia kamera

  • Renault Mégane
  • má naviac: Hands-free karta, sedadlo vodiča s bedrovou opierkou, poloautomatická ručná brzda, navigačný a komunikačný systém Carminat TomTom, predné a zadné parkovacie senzory
    nemá: Magic Seats - výklopné zadné sedadlá, alarm, 6 reproduktorov (Mégane má 4), zadná lakťová opierka

  • VW Golf
  • má naviac: hmlové svetlomety s prídavným svetlom do zákrut (Civic má hmlovky bez osvetlenia zákrut), kolenný airbag vodiča, elektronická parkovacia brzda, elektronická uzávierka diferenciálu XDS, multikolízna brzda, systém rozpoznania únavy vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, predné sedadlá s bedrovými opierkami, automaticky stmievateľné vnútorné spätné zrkadlo, otvor v operadle zadných sedadiel, parkovacie senzory vpredu a vzadu, 8 reproduktorov (Civic má 4), 5,8" farebný dotykový displej, športový podvozok zníženie o cca 15 mm
    nemá: Magic Seats - výklopné zadné sedadlá


    Záverečné hodnotenie

    Nie som fanúšik naftových motorov, ale tento ma pozitívne prekvapil. Japonci si dali záležať a výsledkom je vyspelý produkt, ktorý isto uspokojí náročných európskych záujemcov. Ak niekto o Civicu doteraz nerozmýšľal, tak tento motor ho môže presvedčiť. Je tichý a kultivovaný, ponúka dostatočnú dynamiku a dosiahnuté spotreby počas testu sú naozaj skvelé. Spolu s prevodovkou tvoria výborný pár zabalený v extravagantnom obale. Práve dizajn exteriéru a prístrojovej dosky môže byť pre niekoho prekážkou. Na druhej strane treba vyzdvihúť zadné Magic Seats a veľký batožinový priestor.

    Kolega po zvezení sa v Civicu poznamenal, že Auris by si už nekúpil. Honda jednoducho pôsobí hodnotnejšie. A tak všetci jazdili úsporne a šťastne, až kým sa neminula ropa. Koniec príbehu.


    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Honda:
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive (05/2013)
    Test Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive (08/2012)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Comfort (05/2012)
    Test Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle (03/2012)
    Test Honda CR-Z 1.5 IMA Hybrid GT Top (04/2011)
    Test Honda Insight 1.3 IMA Hybrid Comfort (11/2009)
    Test Honda Civic 1.4 i-VTEC Comfort (06/2009)
    Test Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort (05/2009)
    Test Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive (10/2008)

    Dňa: 19.07.2013
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]