Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive (05/2013)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 14.06.2013;

Po nejakej dobe tu máme opäť písmeno H v znaku. Nie to kórejské, ale to pre mňa krajšie – japonské. Otestovali sme SUV model od Hondy, novú generáciu CR-V s naftovým motorom 2.2 i-DTEC spojeným s automatickou prevodovkou v najvyššej výbave Executive.

testoval Karol Zechmeister





Obľúbená Japonka

Na minuloročný máj – mesiac lásky, spomínam len v dobrom. Týždeň som totiž chodil s jednou svetovou Japonkou. Bola síce trochu väčšia, ale cítil som sa s ňou bezpečne a dosť som si ju obľúbil. Lúčenie bolo ťažké. A po roku som dostal opäť možnosť prežiť ďalší pekný týždeň s jej mladšou verziou.

Volá sa Honda CR-V. Jej rodina pochádza z Japonska, ale ona sa narodila vo Veľkej Británii. Na Slovensko dorazila jej prvá verzia v roku 1997, druhá v roku 2002 a tretia v roku 2006. Posledné stvárnenie môže mať každý doma od minulého roka. Od začiatku roka do mája robila spoločnosť 75 Slovákom. Tým pádom sa jedná o zdaľeka najobľúbenejšiu Hondu v našej krajine. Prečítajte si, aký urobila na mňa dojem tento rok.

Exteriér
Musím začať konštatovaním, že je krajšia ako jej predchodkyňa. Výrazný predný kukuč s mohutnou maskou chladiča zasahujúcou do svetlometov si všímam ako prvé. Jej tri chrómované lišty sa mi vrývajú do očí. Tvar masky spolu so svetlometmi mi pripomína roztiahnuté krídla. LED denné svietenie je súčasťou hlavných svetlometov.

Pohľad zboku odhaľuje najlepšiu zmenu. Tvarovanie presklenia v zadnej časti bolo minule ukončené oblúkom, tentoraz zvolili dizajnéri šťastnejšie riešenie. Horná hrana okien sa stretáva so spodnou a vytvárajú špic, pred ktorým uhýbajú zadné skupinové svetlá. Tento prvok sa mi páči. Dodáva vozidlu modernejší a hlavne dynamickejší výzor.

Svetlá sú rovnako vysoko, ale sú menšie a širšie. Zadné sklo dáva dojem, že sa dá samostatne otvoriť. Vozidlo pôsobí mohutne, ale nie prerastene. Nesmie samozrejme chýbať ochranné oplastovanie po obvode na tých najexponovanejších miestach. Na SUV model má podľa mňa ideálne proporcie. Zmeny voči predchádzajúcej generácii zaradili nové CR-V medzi tie krajšie modely v triede. Pôsobí na mňa viac európsky, čo je len dobre.

Interiér
Nastupovanie do takto vysokého auta si musí obľúbiť snáď každý. Tu vám navyše nehrozí zašpinenie nohavíc, dvere pekne zakrývajú celý prah. Vnútri ma víta zmenená prístrojovka. Ostala tu vysutá konzola s prevodovou pákou, ale už je prepojená so stredovým tunelom. Výhodou je mohutná lakťová opierka v správnej výške, nevýhodou je strata vzdušnosti. V minulej generácii som sa cítil voľnejšie. Nuž, niečo za niečo. Nastavenie volantu a sedadla ponúka široké možnosti, vodičovo ponúka aj elektrické nastavenie s dvomi pamäťami. Dá sa nastaviť jedna pamäť pre prvý diaľkový ovládač a iné nastavenie pre druhý ovládač. Auto rozozná, ktorým bolo odomknuté a podľa toho nastaví sedadlo. Ocení to manžel, ktorý nastúpi do auta po manželke, alebo aj naopak. Pravé koleno sa mi však značne opiera o konzolu s pákou. Ako v Civicu aj tu je v tomto mieste imitácia mäkkého vankúša, ktorá je však tvrdá ako čepel samurajského meča. Rovnakú má na svojej strane aj spolujazdec.

Prístrojová doska je značne prepracovaná a na prvý pohľad menej prehľadná. Volant má v sebe viac tlačidiel a pred ním dominuje analógový rýchlomer. Otáčkomer sa stiahol do ústrania. Trčí tu aj ovládací kolík, ktorého sa niektoré japonské značky nechcú vzdať. V strede je vrchný displej, pod ním dotykový displej navigácie a pod ním tlačidlá nastavenia ventilácie resp. klimatizácie. Prevodová páka má jednoduchý, ale praktický tvar a pohybuje sa v rovnej dráhe, žiadna kostrbatá dráha v tvare písmena J ako v iných japonských modeloch. Klasický tvar páky ručnej brzdy nahradil tú v minulej generácii inšpirovanú letectvom. Spracovanie a materiály sú na slušnej úrovni, len koža na volante je akási drsná. Dvierka ukrývajúce tri držiaky na nápoje v stredovom tuneli sa otvárajú doľava, jasný dôkaz, že v krajine pôvodu značky sa jazdí vľavo. 1,5 l fľaša sa do dverí síce nezmestí, ale zato v noci je okolie predných dverí osvetlené na modro. V sedadle amerického štýlu sa sedí pohodlne, mám silné tušenie, že vzadu to bude podobné.

A nemýlim sa. Milujem, keď si sadnem „za seba“ a nič mi nezavadzia. Pri mojej výške 195 cm je to vzácnosť. Len málo áut dokáže splniť nároky mojej dlhej postavy. Tu si hoviem ako japonský cisár na svojom tróne. Užívam si dostatok miesta vo všetkých smeroch a vďaka panoramatickému oknu aj nerušený výhľad na oblohu. To je bežne schované za dvojicou protibežných roletiek. Chválim taktiež úplnu rovinu na podlahe v mieste stredného cestujúceho. Stredová lakťová opierka má dva otvory na nápoje za sebou. Inde sú vedľa seba a obmedzujú opretie ruky. Priestor vzadu hodnotím ako vynikajúci.

Piate dvere sa dajú otvoriť diaľkovo, ale idú bez problémov otvoriť aj manuálne, elektromotorček sa tomu nijako nebráni. Sú dosť rozmerné, treba myslieť na dostatočné miesto za vozidlom pre ich otvorenie. Priestor, ktorý ukrývajú je naozaj veľký. Výška pod krycou roletkou je výborná, po jej odstránení odveziete toho skutočne veľa. Dá sa mimochodom pekne uložiť a zafixovať na dno. Novinkou je sklápanie operadiel zadných sedadiel. Stačí potiahnuť za látkové madlo na boku sedáka, alebo za páčku na bočnici batožinového priestoru, a začne divadlo. Sedáky sa preklopia dopredu, hlavové opierky sa sklopia a operadlá tiež. Wau, efektné predstavenie. Dokonalá rovina síce nevznikne, ale chýba k tomu vskutku veľmi málo. Do pôvodnej polohy idú dať sedadlá ľahko. Stratila sa možnosť nastaviť si sklon operadiel vo väčšom rozsahu (sú tu len dve málo rozdielne polohy), ako to bolo v minulej generácii. Tá okrem toho disponovala rozdelením operadiel v pomere 40:20:40, tu je pomer 60:40. Tá číslica 20 znamenala možnosť previezť dlhé predmety pri obsadených bočných sedadlách. Nuž, opäť niečo za niečo. Ale čo sa týka objemu a využiteľnosti tohto priestoru, patrí CR-V medzi špičku v triede. A je tu aj dojazdové koleso, ktoré sa môže hodiť. Po elektrickom zatvorení piatych dverí nachádzam na nich dobre zamaskované uzamykacie tlačidlo.

Motor, prevodovka a dojmy z jazdy
Srdcom tejto Japonky je naftový motor s označením 2.2 i-DTEC. Má objem 2199 ccm, maximálny výkon 110 kW dosahuje pri 4000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 350 Nm pri 2000 ot./min. Nič sa nezmenilo, úplne rovnaké parametre ako mala predchodkyňa.

Štartuje sa tlačidlom a netreba ho pritom držať, stačí ťuknúť. Ako pri mnohých iných naftových motoroch, aj tu je po naštartovaní jasné, aké palivo je v nádrži. Radím D, pri pohľade na páku nie je hneď jasné, či je zaradený režim N alebo D, signalizujú to len písmenká pri rýchlomeri.

V meste pri 50 km/h udržiava automat otáčky cca 1300 ot./min. Na krátkej 5 km jazde do práce som dosiahol najnižšiu spotrebu 8,3 l/ 100 km. Pri ostatných jazdách po meste bola spotreba o málo vyššia a raz sa vyšplhala aj k 9,7 l/ 100 km. V prípade potreby, alebo chuti, necháte veľmi ľahko všetkých za sebou. Japonka zrýchľuje naozaj uspokojivo. Môžte sa s ňou len-tak prechádzať ulicami a keď dostane chuť si zabehať, nemá nič proti. Rada na váš pokyn pravou nohou vystrelí vpred.

Jazda po okresných cestách skončila spotrebou 6,8 l/ 100 km. Pri rýchlosti 90 km/h sú otáčky motora cca 1700 ot./min. Konštantnou tempomatovou rýchlosťou po bratislavskom obchvate som dosiahol spotrebu 5,5 l/ 100 km.

Na diaľnici pri tempomatovej rýchlosti 130 km/h sú otáčky 2500 ot./min. a trasa BA – Kúty skončila spotrebou 7,3 l/ 100 km. Motor má dostatočnú rezervu aby dokázal zrýchliť aj z tejto rýchlosti, nie je hlučný, počuť len obtekajúci vzduch okolo veľkej karosérie.

Celý test som ukončil nasledovne: prejdená vzdialenosť 518 km, priemerná rýchlosť 44 km/h a priemerná spotreba 8,0 l/ 100 km. Väčšinou som jazdil s aktivovaným režimom ECON. Ten pomáha znížiť spotrebu paliva tým, že upraví prácu prevodovky, klimatizácie a tempomatu. Rozdiel po jeho deaktivovaní v dynamike nebol výrazne citeľný a tak som radšej šetril palivo. Pre porovnanie test minulej generácie skončil so spotrebou 8,3 l/ 100 km.

To, čo mi pri minule testovanej CR-V chýbalo, som si teraz užíval naplno - automatickú prevodovku. Spolu s naftovým motorom tvorí ideálne duo. Vrelo odporúčam. Má síce len päť stupňov, ale k jej práci nemám výhrady. Preraďuje hladko a ideálne. Disponuje aj športovejším režimom S a možnosťou sekvenčného radenia pádielkami na volante. Pravým sa dajú radiť vyššie stupne a ľavým nižšie. V režime D stačí pádielkom preradiť/podradiť, systém sa automaticky prepne do manuálneho režimu a na malom displeji pri otáčkomeri sa zobrazí zaradený stupeň. Pri jazde ustálenou rýchlosťou sa však radenie prepne naspäť do automatického režimu. Ak zvolíte režim S, na displeji sa zobrazí písmeno M a zaradený stupeň. Vtedy je radenie v plnej moci vodiča, prevodovka nepreradí ani keď ručička atakuje obmedzovač. Vyskúšal som to a... je to úplne zbytočné. Naozajstný komfort je neradiť. Honda má v sebe športové gény, ale pri tomto modely nemám chuť ich objavovať nejakým sekvenčným radením a vytáčaním motora do červeného. Mám chuť sa rozmaznávať pohodou, ktorá vyplýva z automatického radenia, z opretej pravej ruky o stredovú lakťovú opierku, z odpočívajúcej ľavej nohy a z prehľadu o dianí na ceste.

Páči sa mi digitálne zobrazenie nastavenej tempomatovej rýchlosti, tlačidlami na volante sa dá meniť ťukaním o 1 km/h alebo podržaním o 10 km/h. Takisto bezkľúčový vstup by som bral všetkými desiatimi. Okrem toho je tu aj možnosť zavrieť okná diaľkovým ovládačom.

Ako pri Civicu, aj tu sa pri každom naštartovaní zobrazil na dotykovom displeji otravný oznam, ktorý ak som voľbou OK nepotvrdil, tak po chvíli síce zmizol, ale zároveň sa displej vypol. Trochu mi vadili aj malé tlačidlá po jeho stranách. S nostalgiou spomínam na veľké tlačidlá minulej generácie. Rozlíšenie navigácie nie je najmodernejšie, pokyny sa zobrazujú aj na vrchnom menšom displeji. Ten slúži napr. aj na zobrazenie nastavenia klimatizácie a varovania pred prekážkou. DVD film systém prehrá len pri zatiahnutej ručnej brzde, tak ako káže bezpečnosť. Zobrazenie súborov z USB kľúča je v poriadku: interpret – album, a samotný vstup je pekne schovaný pod lakťovou opierkou. Spárovanie smartfónu cez Bluetooth prebehlo jednoducho, pri prehrávaní hudby týmto spôsobom sa zobrazí názov interpreta aj skladby. Slovenčinu aj češtinu v ponuke jazykov hľadám v menu márne. Displej ponúka aj obraz z cúvacej kamery s pevnými pomocnými čiarami, je tu aj varovanie parkovacích senzorov. Pravé zrkadlo sa pri cúvaní sklopí k zemi, ale len ak je ovládač zrkadiel nastavený do polohy ovládania toho pravého. Parkovanie je tým pádom výrazne uľahčené.

Je to skutočne návykové. Mať prehľad o dianí ďaleko pre vozidlom, mať pocit bezpečia a neohrozenia. Až to zvádza k určitej nadradenosti. Chápem zlých chlapcov prečo volia pre svoj životný štýl tento typ vozidiel. A samozrejme aj otcov rodín, ktorí toto všetko doprajú svojim blízkym.

Podvozok
Ak chcete CR-V len s predným pohonom, musíte sa uspokojiť s benzínovým motorm 2.0 i-VTEC. Pohon 4x4 je k dispozícii len s naftovým motorom 2.2 i-DTEC. Honda nazýva svoj systém pohonu všetkých kolies Real Time 4WD. Oproti minulej generácii bol prepracovaný, je ľahší a má nižšie vnútorné trenie, čo má za následok nižšiu spotrebu. Vodič o jeho práci prakticky nevie a ani nemá ako ovplyvniť jeho prácu. Nie je tu žiadny ovládač typu 2WD, 4WD, LOCK. Primárne sú poháňané predné kolesá a všetky jazdné situácie rieši systém automaticky. Krútiaci moment rozdeľuje podľa aktuálnej potreby pod kolesami, berie pri tom do úvahy ich trakciu aj náklon vozidla.

Za každých okolností som sa cítil vo vozidle bezpečne. Riadenie poslúcha a kladie primeraný odpor, náklony sú zjavné len pri razantnejších prejazdoch zákrut. Početné nedostatky našich ciest prechádza s prehľadom. Nastavenie tlmenia ponúka správny kompromis medzi absolútnou istotou a komfortom.

Vyrazil som aj do lesa, aby som vyskúšal asistent pre jazdu z kopca. Aktivuje sa tlačidlom vľavo od volantu. Po príjazde k strmému kopcu ho stačí zapnúť a následne len krútiť volantom. Systém vozidlo pribrzďuje a udržuje stálu rýchlosť približne 10 km/h. Je to veľmi komfortné, vodič pedále neobsluhuje a môže sa sústrediť len na správny prejazd, vyhýbanie sa napr. ostrým kameňom atď. Funguje to aj pri cúvaní z kopca. So svojou svetlou výškou 165 mm, nie je CR-V-čka nijaká veľká milovníčka hôr, veľkých skál a hlbokých potokov, ale takisto to nie je babenka na vysokých opätkoch, ktorá sa rozplače kvôli zlomenému nechtu. Na chatu lesnou nespevnenou cestou s vami pôjde rada, či už v lete alebo v zime. A vám sa to s ňou bude páčiť.

Bezpečnosť
Predchádzajúca generácia nezískala v roku 2007 plný počet hviezdičiek za ochranu dospelých ani detských cestujúcich. Pri takomto type vozidla som to akosi automaticky očakával. O päť rokov novšie vozidlo však tento nedostatok napravilo a získalo za ochranu dospelých cestujúcich 93 %, za ochranu detí 74 %, za ochranu chodcov 68 % a za bezpečnostné systémy 66 %. Ochrana krčnej chrbtice pri náraze zozadu bola ohodnotená 3,4 bodmi (max. 3,7). Výsledkom je zisk maximálnych piatich hviezdičiek. V zozname bezpečnostnej výbavy je všetko podstatné, viď zoznam v tabuľke. Chýba snáď len kolenný airbag vodiča, ktorý konkurencia ponúka.

Obstarávacia cena (spracované dňa 22.05.2013 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
CR-V 2.0 I-VTEC 2WD 6MT S
20.990 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
CR-V 2.2 i-DTEC 4WD 5AT Executive
36.040 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
CR-V 2.2 i-DTEC 4WD 5AT Executive
38.599 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
čelný airbag na strane vodiča a spolujazdca, možnosť deaktivácie čelného airbagu u spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy po celej dĺžke kabíny, predpínače bezpečnostných pásov na predných sedadlách, bezpečnostné hlavové opierky na predných sedadlách s ochranou krčnej chrbtice, protiblokovací systém bŕzd (ABS), brzdový asistent (BA), elektronický rozdeľovač brzdnej sily (EBD), stabilizačný systém (VSA), asistent pre rozjazd do kopca (HSA), stabilizačný systém pre jazdu s prívesom (TSA), asistent pre jazdu z kopca (HDC), systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, systém uchytenia detskej sedačky ISOFIX (vonkajšie zadné sedadlá), bezkľúčový vstup a zapaľovanie, imobilizér, alarm, voliteľné otváranie dverí, kryt batožinového priestoru, ovládanie okien pomocou kľúča, svetelná signalizácia pri núdzovom brzdení
Interiér:
kožený interiér, vyhrievané predné sedadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, elektricky nastaviteľná tuhosť bedrovej opierky sedadla vodiča, elektricky nastaviteľná tuhosť bedrovej opierky sedadla spolujazdca, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča v 8 smeroch s pamäťou, vrecko na zadnej strane sedadla vodiča a spolujazdca, predná a zadná lakťová opierka, zadné sedadlá delené v pomere 60:40, automatické sklápanie zadných sedadiel jedným pohybom, duálna automatická klimatizácia, zadné výduchy klimatizácie, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, elektrické ovládanie okien (vpredu a vzadu), vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, kožený volant, kožená hlavica radiacej páky, zrkadlo v slnečnej clone vodiča a spolujazdca, háčik pre uchytenie nákladu v batožinovom priestore, lampička na čítanie (predná a zadná), osvetlenie schránky u spolujazdca, osvetlenie batožinového priestoru, ambientné osvetlenie, ambientné osvetlenie priestoru pre nohy, ambientné osvetlenie vo dverách, prémiový audiosystém + subwoofer, DAB Audio, ovládanie autorádia na volante, 7 reproduktorov, AUX vstup, USB vstup (kompatibilný s prehrávačmi iPod), Bluetooth Hands Free (HFT), 12V zásuvka v prednom a strednom paneli a v batožinovom priestore, multiinformačný displej (MID), multimediálný LCD displej (i-MID), spínač ekonomického režimu ECON, páčky radenia pod volantom, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu (SIL), aktívny elektrický posilňovač riadenia (EPS)
Exteriér:
mikroanténa v tvare žraločej plutvy, elektricky ovládané sklopné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, Sklápanie zrkadiel pomocou kľúčika, vonkajšie spätné zrkadlo u spolujazdca s automatickým náklonom k zemi pri zaradení spiatočky, elektrické otváranie piatych dverí, parkovacie senzory (vpredu a vzadu), Zadná parkovacia kamera, stierače s dažďovým senzorom, panoramatická presklená strecha, tmavé bočné a zadné sklá, Strešné lyžiny, denné svietenie (LED), bi-HID svetlomety s automatickým sklonom, predné hmlové svetlá, aktívne osvetlenie zákruty (ACL), automatické prepínanie diaľkových svetiel (HSS), časové spínanie svetiel, automatické spínanie svetiel pri zotmení, ostrekovače predných svetlometov, tretie brzdové svetlo, 18" kolesá z ľahkých zliatin, pneu 225/ 60 R 18, dojazdové koleso
Výbava za príplatok k základnej cene: • lak – metalíza = 559 €
• HDD navigácia + video vstup = 2000 €

Testované vozidlo je takmer v najvyššej možnej výbave. Priplatiť si je možné už len za pokročilý systém podpory riadenia za 3000 €, ktorý obsahuje systém pre zmiernenie následkov nehody, systém pre udržanie v jazdnom pruhu a adaptívny tempomat.

Porovnanie s konkurenciou (spracované: 22.05.2013 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

SUV modely sú obľúbené a preto ich má v ponuke skoro každá značka. Ak sa zameriam len na Japonsko, tak výsledok vidíte v tabuľke. Z týchto vozidiel sme už otestovali Mazdu CX-5, ktorá ponúka aj motor s rovnakým výkonom, ale s najvyššou výbavou Revolution je možné skombinovať len silnejšiu 125 kW-ovú variantu. Ďalšími do partie by boli ešte Nissan Qashqai a Suzuki Grand Vitara. Ostatní samozrejme nezaostávajú a do boja posielajú modely ako Kia Sportage, Hyundai ix35, Chevrolet Captiva, Opel Antara, Ford Kuga a Renault Koleos.

Značka / model Honda CR-V Toyota RAV4 Mazda CX-5 Mitsubishi Outlander
Motor 2.2 i-DTEC 2.2 D-CAT 2.2 Skyactiv-D 2.2 DI-D
Stupeň výbavy Executive Style Revolution Instyle
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem motora 2199 2231 2191 2268
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 110/4000 110/3600 129/4500 110/3500
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 350/2000 340/2000 420/2000 360/1500
Prevodovka automatická
5-stupňová
automatická
6-stupňová
automatická
6-stupňová
automatická
6-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 190 185 204 190
Zrýchlenie (s) 10,6 10,0 9,4 11,7
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,6 6,7 5,5 5,8
Emisie CO2 (g/km) 174 176 144 153
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1637 1680 1490 1610
Dĺžka (mm) 4570 4570 4555 4655
Šírka (mm) 1820 1845 1840 1800
Výška (mm) 1685 1660 1710 1680
Rázvor (mm) 2630 2660 2700 2670
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/7
Objem batožinového priestoru pri piatich sedadlách (l) 589 547 503 477
Záruka 3 roky / 100.000 km 3 roky / 100.000 km 3 roky / 100.000 km 3 roky / 100.000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 36.040 34.000 34.500 39.900
Akčná cena (€) - - - 37.500
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 38.599 35.700 35.625 38.100


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Toyota RAV4
  • má naviac: kolenný airbag vodiča
    nemá: panoramatická presklená strecha, parkovacie senzory vpredu, nast. vodičovho sedadla s dvomi pamäťami (Toyota má bez pamäti), výškovo nast. sedadlo spolujazdca, el. nast. bedrová opierka spolujazdca, 7 reproduktorov (Toyota má 6), systém automatického prepínania diaľkových svetiel, aktívne osvetlenie zákruty, radenie pod volantom

  • Mazda CX-5
  • má naviac: systém Start-Stop, systém SCBS na prevenciu čelného nárazu v mestskej prevádzke pri rýchlosti do 30 km/h, systém sledovania mŕtveho uhla (RVM), systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu (LDWS), 9 reproduktorov (Honda má 7), 19“ hliníkové kolesá (Honda má 18“)
    nemá: panoramatická presklená strecha (Mazda má el. ovládané strešné okno), asistent pre jazdu z kopca, alarm, výškovo nast. sedadlo spolujazdca, el. nast. bedrová opierka spolujazdca, el. otváranie piatych dverí

  • Mitsubishi Outlander
  • má naviac: systém Start-Stop, ACC - adaptívny tempomat s ovládaním na volante, LDW - systém monitorovania a podpory udržiavania jazdného pruhu, FCM - systém predchádzania a zmierňovania následkov čelného nárazu, posuvné zadné sedadlá, nastavenie sklonu zadných operadiel,
    nemá: panoramatická presklená strecha (Mitsubishi má el. ovládané strešné okno), alarm, výškovo nast. sedadlo spolujazdca, el. nast. bedrová opierka spolujazdca


    Záverečné hodnotenie

    Aj novú CR-V – čku som si obľúbil. Zovňajškom si ma získala pri prvom pohľade. Čo sa týka interiéru, niekomu možno viac vyhovuje jednoduchosť prístrojovej dosky s veľkými tlačidlami, vzdušnosť spôsobená absenciou stredového tunela a možnosť nastaviť si výrazne sklon zadných operadiel. Vtedy musíte siahnuť po predchodkyni. Priestrannosť, vyšší posed, veľký batožinový priestor, pocit bezpečia, to sú spoločné znaky oboch posledných generácií. Mladšia verzia ponúka napr. modernejší vzhľad prístrojov, veľkú lakťovú stredovú opierku vpredu, nový systém sklápania zadných sedadiel a nižšiu spotrebu.

    Naftový motor je kultivovaný a dobre odhlučnený. S automatickou prevodovkou tvorí komfortnú a zároveň úspornú voľbu. Pohon 4x4 dodáva pocit bezpečia v prípadných zhoršených jazdných podmienkach.

    V jej spoločnosti má človek zrazu nadhľad nad vecou, neponáhľa sa. Už teraz pociťujem clivotu. Tie veľké Japonky majú niečo do seba.


    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Honda:
    Test Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive (08/2012)
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Comfort (05/2012)
    Test Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle (03/2012)
    Test Honda CR-Z 1.5 IMA Hybrid GT Top (04/2011)
    Test Honda Insight 1.3 IMA Hybrid Comfort (11/2009)
    Test Honda Civic 1.4 i-VTEC Comfort (06/2009)
    Test Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort (05/2009)
    Test Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive (10/2008)

    Dňa: 14.06.2013
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]