Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: BMW X5 xDrive40d (10/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: l.kiss, 19.12.2012;

Na test sme tentokrát dostali od importéra vozidiel BMW a MINI, spoločnosti BMW Group Slovakia, impozantný kúsok. BMW X5 v prevedení xDrive40d s motorizáciou spĺňajúcou nároky aj tých najnáročnejších zákazníkov v spojení s vyšperkovanou výbavou nám robilo spoločnosť počas jedného týždňa.
testoval Ing. Ladislav Kiss





Jednoducho SUVerén

Hneď na začiatok sa musím priznať, že nikdy som nemal v obľube veľké vozidlá a hlavne nie vozidlá typu SUV (Sports Utility Vehicle), alebo SAV (Sports Activity Vehicle) – kategóriu, do ktorej BMW zaraďuje svoje X-kové modely. Týždňový test X5-ky ma však presvedčil, že aj u mňa platí „Nikdy nehovor nikdy...“. Pochopil som, prečo je táto kategória vozidiel tak populárna a prečo si v nej BMW tak úspešne vedie. Argumenty, ktoré má X5-ka v talóne, sú viac než presvedčivé.

História tohto modelu sa začala písať v roku 2000, keď sa objavila na trhu prvá generácia modelu X5 (E53). Po jej úspešnom ťažení nemohla nasledovať od výrobcu iná reakcia, než osedlať vlnu úspechu a ponúknuť zákazníkom modernejšiu, väčšiu, silnejšiu X5-ku (E70). Stalo sa tak v roku 2007, odkedy na európskych cestách behá jej druhá generácia, ktorá v roku 2010 podstúpila povinný polčasový facelift. Znamená to, že X5-ka na trhu je už dosť dlho a mohlo by sa zdať, že sa jedná o „výbehový“ model. Opak je však pravdou, úspešne konkuruje ostatným zástupcom elitnej skupiny prémiových SUV. Pozrime sa na to, prečo je tomu tak.

Exteriér

zväčšiť obrázok Z vonka je BMW X5 veľké auto. Veľmi veľké. Dĺžka vyše 4,8 metra, šírka viac ako 1,9 metra a výška skoro 1,8 metra vzbudzujú rešpekt všade, hlavne v ľavom pruhu na diaľnici, ale aj v meste na križovatke. Rázvor s hodnotou vyše 2,9 metra a pohľad zboku naznačujú, že tieto rozmery nie sú samoúčelné a v interiéri o miesto nebude núdza, veď podobný rázvor majú luxusné limuzíny so zameraním na maximálne pohodlie cestujúcich na zadných sedadlách.
X5-ka sa jednoduchým tvarom karosérie typickým pre vozidlá SUV vôbec nesnaží maskovať túto veľkosť, dokonca niektoré jej dizajnové prvky ju zvýrazňujú. Pri pohľade spredu zaujmú obrovské BMW-ľadviny a veľké bi-xenónové svetlá a ich výbojky orámované typickými svietiacimi krúžkami (angel eyes) pod krásne zaobleným rozmerným krycím sklom.
zväčšiť obrázok Kým mohutné veko motorového priestoru a krátky predný previs dodávajú vozidlu primeranú dávku dravosti, bočné plochy s prelisom vo výške kľučiek dverí a zadné veko so svetlami v tvare L podčiarkujú eleganciu karosérie. Dravosť, alebo naopak elegancia, sa dá efektne vyzdvihnúť farbou karosérie a exteriérovými doplnkami. Testovaná X5-ka bola ladená viac do dravého štýlu: biela farba a exteriérové doplnky z línie Individual a M-Sport spolu s príplatkovými dvojfarebnými (sivo-čiernymi) kolesami sa javili akoby z obdobia čierno-bieleho filmu. Na tejto momentálne populárnej bielo-čiernej kombinácii pôsobili „rušivo“ len červené koncové svetlá, odrazky a farebné logá výrobcu.
Celkový dizajn vozidla nepôsobí ani po rokoch nudne, nie je prehnane agresívny, ale napriek tomu budí rešpekt. Na cestách už nepôsobí ako objekt, za ktorým sa otočia aj automobilový neznalci, ale viac vzbudzuje záujem ostatných majiteľov X5-iek, ktorí vedia uznanlivo oceniť exteriérové doplnky, dodatočnú výbavu alebo farebnú kombináciu auta.

Interiér

zväčšiť obrázok Vstup do vozidla a štartovanie bez nutnosti použitia kľúča je azda najpríjemnejšia funkcia, ktorú som ocenil viackrát denne. Stačí letmý dotyk senzora na kľučke dverí a vozidlo sa odomkne, prípadne sa rozsvietia svetielka pod kľučkami. „Maličkosť“, ktorá, pri odškrtnutí na zozname príplatkovej výbavy vytiahne z vrecka majiteľa 998,- €. Každá sranda niečo stojí...
Pri nastupovaní do auta si uvedomíte, o čom je kategória SUV/SAV v podaní BMW: keď sa cez vyvýšený bok športového sedadla posadíte a správne si nastavíte všetky možnosti sedadla a volantu, budete sa cítiť kráľom ciest. Sedíte vysoko, máte vynikajúci výhľad a okolo seba špičkovú techniku a prvotriedne materiály.
Prístrojový panel nie je preplnený tlačidlami, lebo prevažná časť funkcií sa ovláda a nastavuje cez systém iDrive. Jeho ovládanie je intuitívne, okolo otočného ovládača na stredovom tuneli sú rozmiestnené tlačidlá na ovládanie najčastejších funkcií a dôležité tlačidlo „Back“ na skok späť v menu. Niekomu môže tento spôsob nastavovania funkcií vadiť, pre technofilov to predstavuje ideálne riešenie. Nezanedbateľnou výhodou tohto systému je aj možnosť jednoduchej softvérovej aktualizácie jednotlivých funkcií v servise - v prípade samostatných tlačidiel a ovládačov pre každú funkciu by to bolo obtiažnejšie. Vedľa otočno-tlačného ovládača systému iDrive je voliaca páka automatickej prevodovky. Jej tvar je síce nezvyčajný, ale pôsobí moderne a zároveň elegantne. Nepresúva sa v dlhých krkolomných dráhach, ako u iných konkurentov, stačí do nej ťuknúť v požadovanom smere a elektronika všetko vyrieši.

Vysokoleštené čierne lišty na prístrojovom paneli a na stredovej konzole vyzerajú síce efektne, ale ostáva na nich vidieť každý jeden odtlačok prstov a prach. Vodič sa však má v prvom rade venovať šoférovaniu a nie estetickému rozjímaniu. Presne podľa tohto hesla je usporiadaný prístrojový panel: chrómovými obručmi orámované dva veľké kruhové budíky, medzi nimi kontrolky a displej s najnutnejšími informáciami, ktoré je možné spolu s údajmi navigačného systému premietať do zorného poľa vodiča (Head-Up display), užitočná vec za príplatok 1.402,- €.
Kožou potiahnutý multifunkčný, športový volant sa vynikajúco drží. Jeho veniec s výstupkami je taký hrubý, že by to mohlo niekomu aj vadiť. Môj prípad to však určite nebol, lebo práve mohutnosť tohto najdôležitejšieho ovládacieho prvku mi vždy pripomenula, v akom vozidle vlastne sedím. Medzi tlačidlami na multifunkčnom volante mi chýbalo ovládanie tempomatu. Ten sa ovláda páčkou vľavo pod volantom – riešenie, ktoré podľa mňa narúša príkladnú ergonómiu vodičovho mikrosveta. Pri dlhšej jazde po diaľnici, keď je potrebné neustále prispôsobovať nastavenie tempomatu aktuálnemu stavu, sa mi zdalo spúšťanie ľavej ruky z volantu dole na túto páčku dosť nepohodlné. Za volantom sa nachádzajú páčky na preraďovanie prevodových stupňov prevodovky, ktoré však v kombinácii silného motora a vynikajúco radiacej automatickej prevodovky strácajú význam.

zväčšiť obrázok Nad dvoma výduchmi vetrania, v strede palubnej dosky je vnorená farebná obrazovka, so zobrazením údajov navigačného systému, palubného počítača, ovládacieho systému iDrive a obrazu parkovacej kamery. Tá je v spojení s parkovacími senzormi nenahraditeľným pomocníkom pri pohybe v stiesnených priestoroch. Bez týchto dvoch vymožeností techniky (spolu za 1.523,- €) si každodenné používanie tohto vozidla viem len ťažko predstaviť. Vráťme sa však späť do vozidla.
Pod obrazovkou a výduchmi vetrania je ovládanie automatickej klimatizácie dvoma otočnými ovládačmi a vkusne rozmiestnenými tlačidlami okolo nich. Tlačidlami sa zapína aj vyhrievanie sedadiel. Jednoduché a účelné, tak ako to má byť.
Audiosystém pod panelom ovládania klimatizácie má jeden otočný ovládač na hlasitosť, otvor pre vloženie CD disku, dve základné tlačidlá pre CD-prehrávač a 6 tlačidiel s predvoľbou rádiostaníc. V jednoduchosti je krása... Zaujímavosťou je, že keď si chcete prepnúť rádiostanicu a len sa priblížite prstom k týmto tlačidlám, nemusíte sa ich ani dotknúť, na farebnej obrazovke sa zhora vyroluje riadok s názvami staníc. Ak sa prstom vzdialite od tlačidiel, informačný riadok s názvami sa schová a neuberá z efektívnej plochy obrazovky.
Pod audiosystémom sa nachádza rad tlačidiel pre vypnutie a zapnutie parkovacích senzorov, stabilizačného systému, kontroly zjazdu zo svahu a na otvorenie zadného veka.
Veko úložného priestoru na stredovom tuneli medzi prednými sedadlami slúžiace ako lakťová opierka je pozdĺžne predelené na dve časti, ktoré sa otvárajú do bokov. Tento systém trochu obmedzuje vstup do neho, ale šikovne opticky oddeľuje priestor vodiča od spolujazdca. Rovnaký spôsob otvárania je použitý aj na úložnej schránke v palubnej doske pred spolujazdcom.

zväčšiť obrázokSpomínať ponuku miesta na predných a zadných sedadlách je v prípade mohutnej X5-ky skoro zbytočné, je viac než dostatočná. Ani nad hlavami cestujúcich nechýbajú centimetre, ktoré z vnútornej výšky odoberá posuvná panoramatická strecha. Tá pôsobí v prípade čierneho interiéru ako balzam na duši, krásne ho presvetlí a dodáva cestujúcim pocit voľnosti. Batožinový priestor s objemom 620 l bez problémov pohltí aj rozmernú dovolenkovú batožinu celej rodiny, pričom naložiť sa dá cez zadné veko rozdelené vodorovne na dve časti.
Môj celkový dojem z interiéru X5-ky je viac než pozitívny. Všetky použité materiály pôsobia kvalitne, spoje a lícovanie jednotlivých dielov sú presné, ergonómia ovládania je vynikajúca. Ako celok môže interiér na niekoho pôsobiť jednoducho, ale práve počas používania človek zistí, že viac ani nepotrebuje.

Motor, prevodovka, jazda

zväčšiť obrázok Táto kapitola by sa dala popísať jedným slovom: úžasné.
Dvojicou paralelne zapojených turbodúchadiel prepĺňaný 3-litrový vznetový 6-valec s výkonom 225 kW (306 k) v kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou dokáže hýbať týmto viac než dvojtonovým kolosom neuveriteľne svižne a v prípade krotenia sa vodiča aj relatívne úsporne. Nedostatok sily nie je cítiť v žiadnej situácii, krútiaci moment vrcholiaci hodnotou 600 Nm dokáže X5-ku vystreliť „ako z praku“. Dokazuje to aj hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h: 6,6 s (pre porovnanie zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne BMW 335i Coupé za 5,5 s).
Dynamika jazdy je oslňujúca, keď zvolíte športovejší jazdný štýl, ostatných účastníkov premávky sledujete len v spätných zrkadlách. Keď k tomu pripočítate rešpekt vyžarujúci z každého detailu vozidla, málokto má proti Vám šancu na križovatkách alebo pri pripájaní sa na hlavnú cestu.

Osemstupňový automat dokonale pasuje k tomuto vozidlu. Keď sa posúvate kľudným tempom, otáčky motora drží najnižšie ako sa len dá a preraďuje úplne nebadane. Na diaľnici pri predpisovej rýchlosti 130 km/h drží otáčky na úrovni okolo 1800 ot./min. Keď razantne pridáte, cítiť malé zaváhanie, ale potom nasleduje už len nekonečné zrýchľovanie...
V meste je veľmi dobrým pomocníkom funkcia „auto hold“ zabraňujúca posúvaniu vozidla, keď nestojíte na brzde. Tlačidlo „auto hold“ spolu s tlačidlom elektronickej parkovacej brzdy je umiestnené ideálne blízko pri prevodovej páke.

Kombinácia potentného motora a efektívne fungujúcej modernej prevodovky dokáže pri dynamickom jazdnom štýle vodičovi poskytnúť pocit športového zvezenia, ale naopak pri ležérnom presúvaní sa z bodu A do bodu B vie potešiť relatívnou úspornosťou. Výrobcom deklarovanú kombinovanú spotrebu 7,5 l / 100 km som síce nedosiahol, ale celkový priemer 9,9 l/ 100 km počas týždňového testu s denným jazdením po meste a víkendovou diaľničnou vsuvkou je viac než primeraná hodnota.

Podvozok

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Od športovo ladenej značky, akou BMW bezpochyby je, sa podvedome očakáva okrem výborného motora aj perfektná ovládateľnosť vozidla a športovo ladený podvozok.
V testovanej X5-ke bola príplatková opcia „Adaptive Drive“, ktorá zahŕňa dynamickú kontrolu tlmičov a aktívne stabilizátory eliminujúce náklony karosérie v zákrutách. Spolu so systémom pohonu štyroch kolies xDrive, ktorý variabilne rozdeľuje výkon na jednotlivé nápravy, bola dynamická jazda s X5-kou naozaj zážitkom. Pomáhali tomu aj extrémne široké pneumatiky (na zadnej náprave až 315/30 R 20) a aktívne riadenie meniace prevodový pomer riadenia podľa aktuálnej jazdnej situácie.
X5-ka na kvalitnom asfalte jazdí ako po koľajniciach. So zapnutým športovým režimom dokáže doslova popierať fyzikálne zákony. Je neuveriteľné akou rýchlosťou je možné týmto vysokým a ťažkým autom prechádzať zákruty, pričom agilne zatáča a je po celú dobu neutrálne. Horšie to je s jazdou po menej kvalitných cestách s vyjazdenými koľajami, kde sa vďaka širokým pneumatikám hľadajúcimi si vlastnú cestu, začína naťahovanie vodiča s volantom.
Spomínané aktívne riadenie (1.139,- €) je vynikajúca vec. Pri pomalom manévrovaní napr. v podzemných garážach na malé otočenie volantu sa predné kolesá vytočia vo väčšom uhle a pri parkovaní nemusíte prehmatávať volant ako kamionista, pri rýchlej jazde po diaľnici zase práve naopak. Mnohými odborníkmi zatracovaná funkcia zmeny prevodového pomeru riadenia sa podľa mňa dokonale hodí do takéhoto typu vozidiel.
Predpokladám, že s X5-kou sa nikto nebude preháňať v teréne ako s čistokrvným off-roadom, na to totiž vôbec nie je určená, ale ľahký výjazd mimo spevnených ciest by bez problémov zvládla a ani v mestskej džungli sa nemusí cítiť hendikepovane, v rukách šikovného vodiča sa dokáže agilne preplietať medzi vozidlami. Najvhodnejším teritóriom pre X5-ku je však cestovanie na dlhé diaľky po kvalitných okresných cestách alebo po diaľnici.

Obstarávacia cena (spracované dňa 5.10.2012)

Najnižšia cena:
BMW X5 xDrive30d
57.600 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
BMW X5 xDrive40d
62.100 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
BMW X5 xDrive40d
92.081 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
airbagy pre vodiča a spolujazdca, hlavové airbagy pre predné a zadné sedadlá, bočné airbagy pre vodiča a spolujazdca, deaktivácia airbagu spolujazdca, senzor obsadenosti sedadla spolujazdca, 3x zadné opierky hlavy, 5x trojbodové bezpečnostné pásy, aktívne opierky hlavy vpredu, upevnenie detských sedačiek ISOFIX vzadu, senzor nárazu, ochrana pred bočným nárazom, ABS + asistent brzdenia, dynamická kontrola stability (Dynamic Stability Control – DSC) s rozšírenými funkciami, dynamická kontrola trakcie (Dynamic Traction Control – DTC), indikátor straty tlaku v pneumatike, bezpečnostná svorka akumulátora, elektronický imobilizér, kotúčové brzdy vpredu a vzadu s vnútorným chladením, indikátor opotrebenia brzdových doštičiek, brzdové svetlomety s odstupňovanou intenzitou v závislosti od brzdnej sily, výstražný trojuholník a lekárnička
Interiér:
lakťová opierka vpredu, mechanicky nastaviteľný volant, multifunkčný volant, automatická 2-zónová klimatizácia, mikrofilter / filter s aktívnym uhlím, elektrické ovládanie okien vpredu a vzadu, nastavenie osobného profilu v kľúči, vyhrievané ostrekovače, operadlá zadných sedadiel sklopné a delené 60:40, držiak nápojov, rádio BMW Professional, stereo systém reproduktorov, prípojka AUX-In, kožený 3-dielny volant, interiérové lišty Satin Silver (matné), parkovacia brzda s automatickou funkciou pridržania pri rozjazde, servotronic, posuvná roletka v batožinovom priestore, uzamykateľné dno batožinového priestoru, upevňovacie oká v batožinovom priestore, velúrové koberčeky, nefajčiarsky balík
Exteriér:
ozdobná predná mriežka dvojľadvinky v titánovom prevedení, 18-palcové disky z ľahkých zliatin Star-spoke 209, 8 1/2 J x 18 s pneumatikami rozmeru 255/55 R18 (Runflat), skrutky kolies s ochranou proti krádeži, čalúnenie látkou Twill, parkovacia brzda, s automatickou funkciou pridržania pri rozjazde, servotronic, automatická prevodovka Steptronic, okrúhla koncovka výfuku vľavo a vpravo v chrómovanom prevedení, automatická regulácia jazdy zo svahu, dažďový senzor s automatickým zapínaním stretávacích svetiel, funkcia Follow-me-home, hmlové svetlomety, funkcia denného svietenia, balík BMW Service Inclusive (5 rokov / 100.000 km)
Výbava za príplatok k základnej cene: koža Nevada = 2.178 €
Edícia M Šport: 20-palcové M disky z ľahkej zliatiny Double-spoke 333 so zmiešanými pneumatikami, disky z ľahkej zliatiny v dvojtónovom prevedení Aluminium / Orbit Grey metallic, športové predné sedadlá, elektrické nastavovanie predných sedadiel s pamäťou pre vodiča, BMW Individual interiérové lišty v prevedení Piano, BMW Individual lesklé čierne lišty Shadow Line, BMW Individual strop Anthracite, xenónové tlmené a diaľkové svetlomety, adaptívne svetlomety, M kožený volant s radiacimi páčkami na volante, M vonkajšie doplnky, úprava pre vysoké rýchlosti, koncovky výfuku v chrómovom prevedení = 8.047 €
systém Adaptive Drive = 3.318 €
aktívne riadenie = 1.139 €
alarm s diaľkovým ovládaním = 484 €
automatické ovládanie zadných výklopných dverí = 565 €
komfortný (bezkľúčový) vstup a štartovanie vozidla = 998 €
systém zatvárania dverí Soft-Close = 645 €
parkovacie senzory vpredu a vzadu (PDC) = 817 €
zadná cúvacia kamera s funkciou pohľadu z vtáčej perspektívy = 706 €
BMW Individual pozdĺžne strešné nosiče Shadow Line čierne = 403 €
panoramatické strešné okno s elektrickým ovládaním = 1.714 €
oddeľujúca sieť batožinového priestoru = 182 €
automatické stmavovanie vnútorného a vonkajších zrkadiel = 514 €
bedrová opierka pre vodiča a spolujazdca = 363 €
vyhrievanie predných sedadiel = 383 €
vyhrievanie zadných sedadiel = 383 €
tempomat s funkciou brzdenia = 323 €
rozšírené osvetlenie interiéru a exteriéru = 563 €
dodatočné zástrčky na 12 V = 40 €
navigačný systém Professional = 2.531 €
Head-Up displej (zobrazenie vybraných informácií na čelnom skle) = 1.402 €
Internet access (internetové pripojenie vo fullscreen móde) = 101 €
Bluetooth hands-free sada s nabíjaním = 776 €
HiFi systém (12 reproduktorov) = 595 €
USB audio rozhranie = 303 €
hudobné rozhranie pre smartphone telefóny = 101 €
hlasové ovládanie = 292 €
speed-limit info = 323 €
BMW Individual stmavené sklá vzadu = 424€
bez balíka BMW Service Inclusive (5 rokov / 100.000 km) = - 402 €



Porovnanie s konkurenciou (spracované: 5.10.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

BMW X5 Audi Q7 Mercedes ML Range Rover Sport
Značka a model BMW X5 Audi Q7 Mercedes ML Range Rover Sport
Motor xDrive40d 3.0 TDI Quattro 350 4Matic BlueTEC 3.0 SDV6
Stupeň výbavy - - - SE
Zdvihový objem motora 2993 2967 2987 2993
Uloženie / počet valcov R/6 V/6 V/6 R/6
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 225/4400 180/3800 190/3600 188/4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 600/1500 550/1750 620/1600 600/2000
Prevodovka 8-stupňová automatická 8-stupňová automatická 7-stupňová automatická 8-stupňová automatická
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 236 215 224 200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 6,6 7,8 7,4 8,8
Priemerná spotreba (l/100 km) 7,5 7,4 7,4 8,8
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2110 2270 2175 -
Dĺžka (mm) 4857 5089 4804 4783
Šírka (mm) 1933 1983 1926 2004
Výška (mm) 1776 1737 1796 1784
Rázvor (mm) 2933 3002 2915 2745
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 620 775 690 958
Cena modelu bez príplatkov (€) 62.100 57.300 59.640 65.334
Akčná cena (€) - 44.300 - -


Záverečné hodnotenie

Otázka znie: pre koho je toto vozidlo určené a oplatí sa?
Odpoveď na druhú časť otázky nie je ľahká. Novú X5-ku si kúpi len ten, kto na to má (v konkrétnom prípade cenníkových 92.081,- €), chce ju a nebude mu vadiť, že za vyšperkovanie výbavy zaplatí hoci aj cenu ďalšieho vozidla strednej triedy. Pre majetného kupcu, ktorý za svoje peniaze chce prémiový produkt od BMW, vhodný na reprezentovanie, aj na bežné používanie, sa takáto investícia určite oplatí. Pre bežného zákazníka, ktorému značka BMW nič nehovorí a chce len módne SUV-čko, sa môže zdať cenovka privysoká.
Ani odpoveď na prvú časť otázky nie je taká jednoduchá, ako sa zdá. Je to univerzálne vozidlo, ktoré splní úlohy premiestňovadla na dlhé aj krátke trate, je použiteľné v meste, dokáže zdolať ľahší terén, má obrovský batožinový priestor, poskytne aj dávku športového pocitu – preto by som povedal, že je určené každému. Nemusí to však byť úplne pravda, lebo práve svojou univerzálnosťou stráca u zákazníkov, ktorí by viac uprednostnili športovosť, alebo sa im zdá byť zbytočné mať vo vozidle pohon 4x4, pričom veľký vnútorný priestor by im dokázalo poskytnúť aj vozidlo kategórie MPV.
Počas týždňového testu som zistil, že moja dávnejšia averzia voči veľkým SUV-čkam úplne zmizla, dokonca sa mi zapáčil pocit robustnosti, ktorý tieto vozidlá a obzvlášť BMW X5 poskytuje – je to jednoducho SUVerén na cestách.



Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Ostatné testy značky BMW:
Test BMW 530d Touring (10/2011)
Test BMW 530d (05/2010)

Dňa: 19.12.2012
Redaktor: Ing. Ladislav Kiss
Foto: Ing. Ladislav Kiss

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]