Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive (08/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 20.09.2012;

Spoločnosť Honda Slovakia, spol. s r.o., importér vozidiel Honda pre Slovenskú republiku, nám na týždňový redakčný test požičala najnovší model Civic s motorom 1.8 i-VTEC v najvyššom výbavovom stupni Executive. testoval Karol Zechmeister





Deviaty život

Len málo modelov sa môže pochváliť tým, že na trhu je ich deviata generácia. Civic do tejto skupiny patrí. V rodnom liste má uvedený rok 1972, kedy bola predstavená jeho prvá generácia. Takže v predaji je nepretržite rovných 40 rokov. Druhá bola v predaji od roku 1979 a tretia od roku 1983. Štvrté pokračovanie prišlo v roku 1987. V tedajšom Československu bolo možné oficiálne zakúpiť až piate stvárnenie tohto modelu, ktorý sa začal predávať v roku 1991. Šiesta generácia vydržala vo výrobe v rokoch 1995 – 2000, kým ju nenahradila siedma. A konečne sa dostávam k osmičke, ktorú som mal možnosť otestovať v roku 2009 po facelifte. V predaji bola od roku 2005 a vydržala do minulého roku, kedy prišiel posledný Civic. Za prvých sedem mesiacov tohto roka si našiel 153 majiteľov, čím sa stal druhým najpredávanejším modelom značky Honda, hneď za modelom CR-V. Nielen mačka má deväť životov. Civic si užíva ten svoj deviaty práve teraz. Ja som mu doňho na týždeň vstúpil.

Exteriér
Máloktorý model pri svojom predstavení narobí taký rozruch ako Civic svojou ôsmou generáciou. Jeho vesmírny dizajn bol naozaj odvážny a jedinečný. Ale všetko sa raz opozerá a tak som bol zvedavý akým smerom sa vyberie dizajn deviatky. Pri pohľade na prvé fotografie som bol trochu sklamaný. Revolúcia jednoducho nemôže byť každý deň, preto nasleduje len akási evolúcia ôsmej generácie. Ale podobnú polovičnú medzigeneračnú zmenu podstúpil aj „etalón“ z Wolfsburgu. Keď môže on, môže aj Civic.

Predok je výrazný vďaka optickému prepojeniu svetlometov s mohutnou šedou lištou. Spolu to vytvára tvar rozprestrených krídel alebo, pri troche fantázie, otvorenú náruč. Akoby ma auto vítalo, chcelo objať a zároveň sa mračilo. Obzvlásť pri bielej farbe je tento prvok výrazný. Kapota je značne zošikmená, toto som si uvedomil, keď som náhodou zaparkoval vedľa Renaultu Mégane. Honda vyzerala oveľa dravšie. V spodnej časti sú vodorovné efektné denné LED svetlá a okrúhle hmlovky.

Pri bočnom pohľade si hneď všímam čierny plastový lem okolo kolies. Pozostatok z predchádzajúcej generácie, rovnako ako schovaná kľučka zadných dverí navodzujúca dojem trojdverovej karosérie. Predná kľučka a veko palivovej nádrže už nie sú strieborné, ale vo farbe karosérie. Pôsobí to krajšie a hodnotnejšie. Športový šmrnc dodávajú vozidlu desaťlúčové disky kolies a zatmavené zadné okná.

Dostávam sa k zadnej časti a opäť sa nevyhnem k porovnaniu s predchodcom. Aj tu je veko vodorovne predelené. Deliaca hrana vytvára spojler, ktorý spája zadné skupinové svetlá. Tie zase svojou hornou hranou nadväzujú na spodnú linku bočných okien. Pri pramom pohľade zozadu sa ukáže ako veľmi svetlá vytŕčajú do priestoru, a že ich špicatá hrana pokračuje opticky do prelisu okolo EČV. Svetlá majú na krytoch malý detail - aerodynamické drážky kvôli lepšiemu obtekaniu vzduchu. Značná časť deliacej hrany svieti tretím brzdovým svetlom. Chválim, že si tu našiel miesto aj stierač, síce až od druhého výbavového stupňa, ale minulý model ho nemal vôbec. Vďaka zadnej časti si Civic nepomýlite s iným modelom. Zozadu je jedinečný.

Vonkajší dizajn je doplnený o sadu Sport, ktorá zahŕňa lišty na prednom nárazníku, prahoch a zadnej napodobneniny difúzora v imitácii karbónu, plus strešný spojler vo farbe karosérie. Najmä imitácia zadného difúzora vyzerá celkom efektne.

Vozidlo ako celok pôsobí moderne a dynamicky. Priťahuje pohľady najmä vodičov predchádzajúceho Civica a majiteľov vozidiel Honda, čoho som bol svedkom. Ale určite sa zapáči aj novým záujemcom, ktorí sa chcú aspoň trochu na parkovisku odlíšiť.

Interiér
Do interiéru sa dostávam bez toho aby som vybral ovládač z vrecka. Pri potiahnutí kľučky na dverách vodiča sa otvoria len tie. Ak otvorím dvere predného spolujazdca alebo dvere batožinového priestoru, odomknú sa všetky.

Na prahu si všímam striebornú lištu s modro podsvieteným nápisom Civic. V noci je to príjemný detail. Rovnaká je aj vzadu, ale bez nápisu. Jedná sa o súčasť príplatkovej sady Sport.

Usadám do koženého sedadla, dávam ho do najnižšej polohy, ale bohužiaľ, aj tá je pre mňa vysoko. Meriam síce 195 cm, ale nižší posed by prijali aj moji menší kolegovia. Možno je to zámer, ak by som bol totiž nižšie, horný oblúk volantu by mi zavadzal vo výhľade na digitálny tachometer. Nuž, niečo za niečo. Je tu však elektricky ovládaná bedrová opierka, túto možnosť má aj spolujazdec. Zaujímavým prvkom na sedadle vodiča je elektrické nastavenie bočných opôr operadla. Pri športovej jazde zákrutami môžu vodičov trup pekne zovrieť.

Pri pohľade na palubnú dosku sa mi vrátili spomienky na minulú generáciu. Na prvý letmý pohľad tu nie je veľa zmien. Pod čelným sklom je digitálny rýchlomer a multifunkčný displej. O poschodie nižšie sa v troch tubusoch okrem rôznych kontroliek zobrazuje teplota motora, analógový otáčkomer a stav paliva v nádrži. Veľmi pozitívnou zmenou prešiel volant. Je výrazne hrubý, má ideálny priemer a výborne sa drží. Type R by iný nepotreboval. Je multifunkčný a tlačidlami vľavo sa na ňom vstupuje do menu palubného počítača, prepínajú zdroje hudby a ovláda telefón. Vpravo sú tlačidlá tempomatu. Štartovacie tlačidlo je konečne na správnom mieste – vpravo. Vľavo jeho miesto zaujalo tlačidlo ekonomického režimu ECON.

V strede tróni príplatkový LCD displej navigačného systému s malými tlačidlami po stranách. Tie sú trochu v kontraste s obrovským tlačidlom výstražných svetiel. Pod displejom je ovládanie klimatizácie, tlačidlá vyhrievania predných sedadiel a možnosť vypnutia start-stop systému. Všetko je to mierne natočené k vodičovi. Vďaka tmavošedému plastu vychádzajúceho z dverí, prechádzajúceho cez hornú hranu tubusov a končiaceho za prevodovou pákou, je vodič obklopený ako v kokpite. Necítím sa tu stiesnene, len ten nižší posed mi tu chýba. Odložiť mobil si môžem do priestoru vedľa páky ručnej brzdy, je tu aj 12V zásuvka, alebo do schránky pod lakťovou opierkou. V nej sa nachádza USB vstup, 12V zásuvka a video vstup, ten nahrádza AUX vstup ako súčasť príplatkovej navigácie, ktorá dokáže prehrať aj DVD film. Lakťová opierka nie je nastaviteľná, ale jej poloha mi vyhovuje.

Do dverí sa 1,5-litrová fľaša nezmestí. Odkladacia schránka pred spolujazdcom je priemerne veľká a jej dvierka sa neotvárajú spomalene. Pri prednom stropnom osvetlení je ovládanie roletky strešného okna. Je dvojdielna, jej časti sa odsúvajú od seba. A zrazu je interiér presvetlený. Sadám si „za seba“ a nie je to najhoršie. Chodidlá síce pod predné sedadlo nedám, ale kolená miesto majú. Ak si chcem oprieť hlavu dotýkam sa stropu. Opäť sa presviedčam o tom, že panoramatické strešné okno si užijú najmä vzadu sediaci cestujúci. Za cenu zníženého stropu, a pri zabudnutej zatiahnutej roletke aj prehriatemu interiéru, získate perfektný výhľad na oblohu.

So zadnými sedadlami sa aj tu dá čarovať. Magic Seats boli prebraté z predchádzajúcej generácie prakticky bez zmien. Sedáky sa dajú vyklopiť k operadlám podobne ako v kine. V tejto polohe zostanú samozrejme zaistené a ponúknu priestor na prevoz vyšších predmetov. A keď sú v normálnej polohe určenej na sedenie, tak pod nimi je dosť priestoru na uloženie menších vecí alebo batožiny. Pre toto riešenie vodič nemôže sedieť nižšie, lebo palivová nádrž musela byť umiestnená pod predné sedadlá. Ako som už spomínal, niečo za niečo. Pri sklopení operadla sa sedáky pekne posunú k podlahe, čím vznikne takmer úplná rovina s dnom batožinového priestoru.

Ten ma víta svojimi 401 litrami. Nakladacia hrana voči dnu je dosť vysoko. Zdvíham ho a ukáže sa ďalších 76 litrov. Rezerva tu nie je, prípadný defekt musí byť vyriešný opravnou sadou. Dno sa dá uložiť do spodnej polohy a vtedy vznikne naozaj veľká „priepasť“. Nuž, jedná sa o najväčší objem v triede. Pochvala.

Motor, prevodovka a jazda
Zdvíham prednú kapotu, aby som videl pohonnú jednotku. Je ňou benzínový atmosféricky plnený štvorvalec s objemom 1798 ccm. Jedná sa o zmodernizovaný motor z predchádzajúcej generácie. Maximálny výkon stúpol o jeden kilowatt na 104 kW, dosahuje ho pri 6500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 174 Nm pri 4300 ot./min. Variabilné časovanie a zdvih ventilov s označením i-VTEC nechýba ani tu. Okrem toho využíva motor aj Atkinsonov cyklus, čo je oneskorené zatváranie sacích ventilov pri kompresnom zdvihu. Vedie to k väčšej účinnosti motora. Honda si proste bez turba ide vlastnou cestou. Zatváram kapotu, usadám za volant a štartujem.

Na prvé kilometre volím režim ECON, nech to mám za sebou. Tento režim pomáha znížiť spotrebu paliva tým, že upraví výkon motora, klimatizácie a tempomatu. Po stranách číslic rýchlomera sa mení podsvietenie z ekologického zeleného na neekologické modré. Dynamika je slabá. Plynový pedál akoby kládol odpor. Na náhle preradenie do rýchlejšieho pruhu treba podradiť aj o dva stupne. V tomto režime som dosiahol najmenšiu spotrebu v meste – 7,2 l/ 100 km. Pri rýchlosti 50 km/h na piaty prevodový stupeň sú otáčky motora 1500, ale väčšinou som jazdil na „šestke“. Vtedy je pri otáčkach 1500 rýchlosť rovných 60 km/h. Po okresných cestách „točí“ motor pri 90 km/h na šiesty stupeň 2300 ot./min. Pri ekonomickej jazde na trase BA - Pezinok - BA som dosiahol spotrebu 6,2 l/ 100 km. Šípky indikátora radenia sa prispôsobujú povahe jazdy. Pri bežnej jazde mestom sa šípka smerujúca nahor zobrazuje tesne pred 2000 ot./min. Kto chce teda šetriť palivo za cenu nízkej dynamiky, vďaka režimu ECON môže.

Pri každom zastavení na križovatke sa motor vďaka systému start-stop vypne. Opätovné naštartovanie je promptné, akonáhle zošliapnem spojkový pedál, motor naskočí. Je to citeľné aj počuteľné. Táto funkcia sa dá deaktivovať, ale nechal som ju počas celého testu zapnutú. Vypínanie mi vôbec nevadilo, zvykol som si na to. A raz, keď mi pri rozbiehaní motor zhasol, nebolo treba stláčať štartovacie tlačidlo, ale stačilo zatlačiť spojkový pedál a motor naštartoval. Čiže systém slúži aj ako pomocník v takejto situácii.

Po vypnutí režimu ECON svieti indikátor ekonomickej jazdy stále na modro. Motor reaguje na zošliapnutie plynového pedála lepšie, ale pokým sa dostane z pásma 1500 ot./ min. trvá to večnosť. Vozidlo zrýchľuje naozaj pozvoľne. Až niekde za číslicou 4 začne byť dynamika uspokojivá, stále sa zlepšuje, aby za číslicou 5 vrcholila. Vtedy motor ťahá vozidlo dopredu najviac ako vie. Do tohto pásma sa však vodič bežne dostane len málokedy. Po meste vlastne nikdy. Ak teda nemá potrebu počúvať vytočený motor a sledovať stúpajúcu spotrebu.

Na diaľnici sú otáčky motora pri rýchlosti 130 km/h 3350 ot./min. Po prejdení trasy dlhej 219 km pri cca. 90 % využití diaľnice (tempomatová rýchlosť 137 km/h) som dosiahol spotrebu 7,0 l/ 100 km. Na palube sme boli traja a klimatizácia bola zapnutá. Celý test som ukončil po prejdení 456 km s priemernou spotrebou 8,1 l/ 100 km.

Ako základná pohonná jednotka by tento motor obstál, ale tá má označenie 1.4 i-VTEC (73 kW). Po skúsenosti s 1.8 i-VTEC musím skonštatovať, a je to naozaj proti môjmu gustu, že pravdepodobne najlepšia možná motorizácia pre Civic bude naftový motor 2.2 i–DTEC (110 kW). Ak teraz milovníci benzínových motorov prestanú čítať, tak to pochopím.

Musím pochváliť radenie aj riadenie. Prevodová páka je umiestnená na konzole o niečo vyššie ako je bežné, ergonomicky dobré riešenie. Chod je presný, len s ľahkým a primeraným odporom. Riadenie reaguje na pokyny volantu veľmi uspokojivo. A ten hrubý volant... perfektný.

Špecifikom Civica je v tejto triede výhľad cez vnútorné spätné zrkadlo. Vďaka hrane piatych dverí je vodorovne predelený, ale dá sa na to pomerne rýchlo zvyknúť. Oproti predchádzajúcej generáciii je vyhrievané aj menšie spodné sklo. Po vjazde do tunela si Civic vďaka svetelnému senzoru sám zapne stretávacie svetlá.

Navigačný systém s dotykovým LCD displejom nepozná slovenský ani český jazyk. Takže všetky pokyny sú v angličtine. Samotné navigovanie je spoľahlivé. Pokyny k odbočeniu sa zobrazujú aj na menšom hornom displeji. Pri zadaní cieľa s telefónnym číslom je možné okamžite zahájiť hovor, ak je systém spárovaný s mobilným telefónom A spárovať telefón sa mi naozaj podarilo. Dokonca takto systém prehrá aj hudbu cez Bluetooth. Zvoliť napr. inú pesničku sa dá aj na volante. Okrem Hard Disku, CD alebo DVD disku a USB kľúča je to ďalší zdroj hudby. DVD film prehrá systém len ak vozidlo stojí a je zatiahnutá ručná brzda. Je tu aj možnosť zvoliť si jedno zo štyroch farebných prostredí systému alebo jedno z piatich pri navigácii. Môže byť iné cez deň a iné v noci. Rôzna farba prostredia sa dá zvoliť aj na menšom hornom displeji a môže byť iná ako na displeji navigácie. Nachádzam tu aj údaje o spotrebe. Pri zaradení spiatočky sa na displeji zobrazí obraz z cúvacej kamery s pevnými čiarami. Chválim, že sa zároveň zobrazuje aj vzdialenosť, ktorú zaznamenávajú senzory. Autorádio sa však pri priblížení k prekážke, a následnej zvukovej výstrahe senzorov, nestíši. Na dotyk reaguje displej uspokojivo, ale iPhone to nie je. Tlačidlá po stranách sú malé, prijal by som väčšie. Najviac otravný bol však upozorňujúci text, ktorý sa po každom naštartovaní zobrazil. Aby zmizol, bolo nutné potvrdiť voľbu OK, ak som tak neurobil, po chvíli sa displej vypol. Zdroj hudby našťastie hral ďalej. Ak navigáciu nepotrebujete denne, nechystáte sa pozerať DVD filmy v zaparkovanom aute, stačí Vám hudba z USB kľúča, tak za tých 2000 € choďte radšej na dovolenku. Nie, systém nie je zlý, len tá cena sa mi zdá vysoká. Na občasné navigovanie Vám poslúži oveľa lacnejšia prenosná navigácia, a určite bude mať aj slovenské menu.

Ešte pripomienka k hornému menšiemu displeju. Ak zobrazuje napr. priemernú spotrebu a chcem si pozrieť dojazd, nie je to možné spraviť len jedným krokom, napr. šípkou do strany. Treba vstúpiť do menu a tam v niekoľkých krokoch nájsť a následne potvrdiť voľbu, aby displej daný údaj zobrazil. Je to zložité a zdĺhavé, v minulej generácii bol pohyb v menu vyriešený jednoduchšie.

Plast v mieste, kde sa opiera vodičova pravá noha, klame telom. Vyzerá ako mäkký vankúš, ale je to tvrdý plast. Naopak lakeť si hovie v mäkkej opierke na dverovom obklade. Celá prístrojová doska je kombináciou mäkčeného plastu s tvrdým. Lícovanie jednotlivých dielov a použité materiály v interiéri sú na vysokej úrovni. Toto je viditeľná kladná zmena oproti predchádzajúcej generácii. Celková kvalita interiéru išla nahor. A kožené čalúnenie sedadiel dodáva kabíne nádych luxusu.

Vozidlo sa dá zamknúť stlačením tlačidla na jednej z predných kľučiek. Ak sa toto tlačidlo podrží, tak sa sklopia spätné zrkadlá a vytiahnú okná. Rovnakú funkciu plní aj tlačidlo na diaľkovom ovládači.

Podvozok
Tak tu nastali výrazné zmeny. Jednoducho povedané – je oveľa lepší ako v ôsmej generácii. Inžinieri Hondy odjazdili pri vývoji veľa kilometrov po európskych cestách a odviedli naozaj dobrú prácu. Po prejazde menších ani väčších nerovností nie je počuť nič výrazné. Vozidlo je vždy stabilné, na ceste „nepláva“, zadné kolesá pri prejazde priečnej nerovnosti v zákrute neodskakujú a náklony karosérie sú minimálne. Celkový jazdný komfort je veľmi dobrý. A myslelo sa aj na bezproblémové obtekanie vzduchu. Ak si človek dá námahu a pozrie si spodok vozidla, zistí, že je takmer celý pekne zakrytý ako vo Formuli 1. Výfukové potrubie ani koncovka nijako nevytŕčajú.

Bezpečnosť
Civic patrí medzi najbezpečnejšie modely vo svojej triede. V testoch Euro NCAP získal najvyššie hodnotenie – päť hviezdičiek. Za ochranu dospelých získal 94 %, za ochranu detí 83 % a za ochranu chodcov 69 %. Bezpečnostné systémy boli ohodnotené na 86 %. Za ochranu krčnej chrbtice pri náraze zozadu získal vďaka aktívnym predným hlavovým opierkám 3,3 bodu (maximum je 3,7).

Vodičov čelný airbag je dvojstupňový, ten spolujazdcov sa dá deaktivovať a hlavové airbagy sa tiahnu po celej dĺžke kabíny. Prední pasažieri sú chránení airbagmi aj pri bočnom náraze.

Na palube sú systémy ako protiblokovací ABS s elektronickou distribúciou brzdnej sily EBD, brzdový asistent BA a stabilizačný VSA. Pri rozjazde do kopca pomáha systém HSA, ktorý podrží vozidlo zabrzdené ešte cca 2 sekundy po uvoľnení brzdového pedála. Predpínače bezpečnostných pásov sú aj na zadných sedadlách. Detské sedačky je možné uchytiť vďaka systému ISOFIX na zadné bočné sedadlá. K bezpečnosti prispieva aj automatické prepínanie diaľkových svetiel HSS a samostmievacie vnútorné spätné zrkadlo.

Obstarávacia cena (spracované dňa 21.08.2012 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Civic 1.4 i-VTEC S
15.590 €*
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Civic 1.8 i-VTEC Executive
23.390 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Civic 1.8 i-VTEC Executive
25.390 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
i-SRS airbag vodiča, SRS airbag spolujazdca s deaktiváciou, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, protiblokovací systém ABS, el. distribúcia brzdnej sily EBD, brzdový asistent BA, stabilizačný systém VSA, asistent pre rozjazd do kopca HSA, aktívny elektrický posilňovač riadenia EPS, predpínače bezpečnostných pásov vpredu aj vzadu, predné aktívne opierky hlavy, uchytenie detskej sedačky ISOFIX (vonkajšie sedadlá v druhom rade), alarm, imobilizér
Interiér:
elektricky ovládané predné a zadné okná, elektricky ovládané vyhrievané sklopné spätné zrkadlá, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektricky nastaviteľná tuhosť bedrovej opierky sedadla vodiča a spolujazdca, elektricky nastaviteľná bočná podpora sedadla vodiča, vyhrievané predné sedadlá, ovládanie okien pomocou diaľkového ovládania, flexibilné zadné sedadlá Magic Seats, sklopné operadlo zadného sedadla delené v pomere 60:40, kryt batožinového priestoru, predné a zadná lakťová opierka, stredová zadná opierka hlavy, zadný stredový trojbodový bezpečnostný pás, zrkadlo v slnečnej clone vodiča a spolujazdca s lampičkou, lampička na čítanie vpredu a vzadu, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu, odkladací priestor pre okuliare v prednej lakťovej opierke, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, tempomat s nastaviteľným obmedzovačom rýchlosti, dvojzónová automatická klimatizácia, kožený volant a hlavica radiacej páky, kožené čalúnenie sedadiel, športové hliníkové pedále, tmavé bočné a zadné sklá, selektívne otváranie dverí, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, zadná parkovacia kamera, inteligentný multiinformačný displej i-MID, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu SIL, systém start-stop, spínač ekonomického režimu ECON, systém pripomenutia servisu Honda, stierače s dažďovým senzorom, automatické spínanie svetiel pri zotmení, Bi-HID svetlomety s automatickým sklonom, automatické prepínanie diaľkových svetiel HSS, zadný stierač, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, prémiový audiosystém, 6 reproduktorov + subwoofer, USB / AUX vstup (kompatibilný s prehrávačmi iPod), Bluetooth Hands Free HFT, multifunkčný volant, 4 reproduktory, konektor vstupu AUX, 12V zásuvka v prednom paneli, v stredovom tuneli a v batožinovom priestore, odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru, centrálne zamykanie dverí s diaľkovým ovládaním, bezkľúčový vstup a naštartovanie (Smart Entry & Start), sada na opravu pneumatiky
Exteriér:
disky kolies z ľahkých zliatin 17", pneumatiky 225/45 R 17 91W, predné hmlové svetlá, ostrekovače predných svetlometov, denné svietenie – LED, smerové svetlá v spätných zrkadlách, nárazníky a vonkajšie zrkadlá vo farbe vozidla, mikroanténa v tvare žraločej plutvy, panoramatická sklenená strecha, tmavé bočné a zadné sklá, metalická farba
Výbava za príplatok k základnej cene • navigácia HDD + videovstup (nahrádza AUX) = 2000 €
Príslušenstvo • sada Sport (predné, zadné a bočné prahové lišty v imitácii karbónu, ozdobné lišty prahov dverí - vpredu s osvetleným nápisom Civic, strešný spojler vo farbe karosérie) = 2101,32 €**
* Do 31.12.2012 prebieha uvádzacia akcia na model Civic 1.4 Comfort za 13.990 €.
** Cena sady Sport nezarátaná do celkovej ceny vozidla.


Japonské značky nemajú v cenníkoch veľa príplatkov. Honda je toho dobrým dôkazom. Okrem v tabuľke spomenutej navigácie sa dá Civic Executive dovybaviť už len systémom na zmiernenie následkov nehody CMBS a adaptívnym tempomatom ACC za 2700 €.

Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 22.08.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

V tejto triede sa to modelmi len tak hemží. Každá značka tu má zastúpenie. Do tabuľky sa zmestil japonský, kórejský a nemecký konkurent. Zaujímavosťou je, že každý model ponúka podobný výkon z iného objemu. Opel k tomu potrebuje prepĺňanie. Záujemca o atmosféricky plnený motor by nemal obísť Hyundai i30, Chevrolet Cruze a Mitsubishi Lancer. Francúzi ponúkajú v tejto triede modely Citroën C4, Peugeot 308 a Renault Mégane. Nemci zase VW Golf a Ford Focus. Spomeniem aj dosluhujúce modely Toyotu Auris, Seat Leon a Fiat Bravo. A samozrejme nemôžem zabudnúť na taliansku krásku Alfu Romeo Giulietta.

Značka a model Honda Civic Mazda 3 Kia cee`d Opel Astra
Motor 1.8 i-VTEC 2.0 MZR 1.6 GDI 1.4 Turbo
Stupeň výbavy Executive GTA TX Sport
Zdvihový objem motora 1798 1999 1591 1364
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie nie nie nie áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 104/6500 111/6200 99/6300 103/4900
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 174/4300 191/4500 164/4850 200/1850
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
Pohon predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 215 206 195 202
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 8,7 10,4 9,9 9,9
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,5 5,7 6,0 6,4
Emisie CO2 (g/km) 136 157 135 139
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1205 1265 1268 1333
Dĺžka (mm) 4300 4490 4310 4419
Šírka (mm) 1770 1755 1780 1814
Výška (mm) 1470 1470 1470 1510
Rázvor (mm) 2595 2640 2650 2685
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 477 300 380 370
Záruka 3 roky / 100 000 km 5 rokov 7 rokov / 150 000 km 6 rokov / 80 000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 23.390 22.690 19.190 18.890
Akčná cena (€) - 20.690 - 15.790
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 25.390 21.085 25.280 24.740

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Mazda 3
  • má naviac: systém sledovania jazdných pruhov RVM, 10 reproduktorov (Civic má 7), športové sedadlá, vyhrievané čelné sklo
    nemá: automatické prepínanie diaľkových svetiel, asistent rozjazdu do kopca, systém start-stop, USB vstup, kožené čalúnenie sedadiel, el. nastaviteľná bederná opierka vodiča a spolujazdca, el. nast. bočná opora sedadla vodiča, alarm, zadná parkovacia kamera, panoramatická sklenená strecha, tmavšie zadné sklá, denné LED svetlá

  • Kia cee`d
  • má naviac: vyhrievaný volant, el. parkovacia brzda, parkovací asistent pre pozdĺžne parkovanie, asistent pre kontrolu opustenia jazdného pruhu, sedadlo vodiča s pamäťou
    nemá: automatické prepínanie diaľkových svetiel, el. nastaviteľná bederná opierka vodiča a spolujazdca, el. nast. bočná opora sedadla vodiča, DVD prehrávač, 7 reproduktorov (cee`d má 6)

  • Opel Astra
  • má naviac: sedák vodiča a spolujazdca s možnosťou manuálneho predĺženia, zadná lakťová opierka s úložným priestorom (Civic má opierku bez úložného priestoru)
    nemá: bezkľúčový vstup a štartovanie, DVD prehrávač, el. nast. bočná opora sedadla vodiča, panoramatická sklenená strecha (Astra má el. ovládané strešné okno)


    Záverečné hodnotenie

    Štvorročný vývoj nového Civica sa vyplatil. Okrem motora, priškrtného emisnou normou, mu nie je čo zásadné vytknúť. Ak ste ochotný urobiť pár kompromisov (vysoký posed za volantom/ Magic Seats, výhľad dozadu/ jedinečný dizajn) získate vozidlo s kvalitným interiérom, naozaj hrubým volantom, dobrým riadením a radením a veľkým batožinovým priestorom. Nemôžem samozrejme zabudnúť na veľmi dobrý podvozok, ktorým vozidlo disponuje.

    Honda v novom Civicu ponechala zo starého to dobré, a horšie vylepšila. Takto ponúka vyspelý moderný produkt, ktorým sa na ceste odlíšite. Ak ste majiteľom predchádzajúcej generácie, tak Vaša voľba ďalšieho vozidla je jasná. Ak nie, tak máte o čom premýšľať.


    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Honda:
    Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Comfort (05/2012)
    Test Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Lifestyle (03/2012)
    Test Honda CR-Z 1.5 IMA Hybrid GT Top (04/2011)
    Test Honda Insight 1.3 IMA Hybrid Comfort (11/2009)
    Test Honda Civic 1.4 i-VTEC Comfort (06/2009)
    Test Honda Jazz 1.4 i-VTEC Comfort (05/2009)
    Test Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive (10/2008)

    Dňa: 20.09.2012
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]