Testovali sme jazdené automobily z portfólia Weltauto (09/2011)
redaktor: k.zechmeister, 27.09.2011;

V rámci skvalitňovania služieb spojených s predajom jazdených vozidiel sme boli pozvaní na testovacie jazdy zamerané na ich správanie sa v kritických situáciách za podpory bezpečnostných systémov. Zároveň sme si všímali aj úroveň predpredajných služieb (pripravenosť vozidiel k predaju) a vyhodnotili pomer predajnej hodnoty k vybaveniu a jazdným vlastnostiam jazdených vozidiel predávaných pod značkou Weltauto.
______________________________________________________________________________________________

logo Weltauto Weltauto je registrovaná značka spoločnosti Porsche Austria. Zaoberá sa predajom ojazdených vozidiel prevažne značiek VW, Audi, Škoda a Porsche. Na Slovensku má 13 zmluvných partnerov.
______________________________________________________________________________________________

Jazdené autá boli pristavené v areáli Slovakia Ringu pri obci Orechová Potôň (cca 40 minút jazdy od Bratislavy) kam sme sa presunuli takmer 300 koňovým modelom VW Passat Variant 3.6 FSI (220 kW), ktorý nám zapožičal importér vozidiel (dojem z jazdy). Okruh Slovakia Ring začal písať svoju históriu v roku 2008, keď sa začala jeho výstavba. V druhej etape v roku 2009 bola vybudovaná Driving Academy – prvá profesionálna škola šmyku na Slovensku, ktorá ponúka celoročné využitie pre všetky druhy vozidiel. V tretej etape bola vybudovaná Off Road dráha určená na testovanie prejazdových schopností terénnych vozidiel a zručnosti ich vodičov. Súčasťou tohto komplexu je tiež kartingová dráha a hotel Ring.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

V areáli bezpečnej jazdy nás čakali štyri vyumývané a onálepkované vozidlá: VW Caddy Live 1.2 TSI, VW Passat Variant 1.6 TDI, VW Golf 1.4 TSI a Audi A4 Avant 2.0 TDI.

Všetky štyri jazdené vozidlá sme podrobili rovnakému testu:

  • Ako prvé sme absolvovali núdzové brzdenie v priamom smere z rýchlosti 50 km/h na klzkom povrchu až do úplného zastavenia zamerané na účinnosť funkcie ABS.
  • Pri rovnakej rýchlosti prebiehal druhý test, ale tentoraz s vyhýbaním pomyselnej prekážke (kuželom). Čiže opäť núdzové brzdenie a zároveň otáčanie volantom, aby sme sa presvedčili, či vozidlo zostane ovládateľné aj pri vyhýbacom manévri.
  • V treťom teste sme testovali brzdenie na rôznych povrchoch pri nájazdovej rýchlosti 60 km/h pričom ľavé kolesá brzdili na asfalte, zatiaľ čo pravé na klzkom povrchu za stáleho polievania vodou.
  • V štvrtom teste prišli na rad svetelné diódy umiestnené na vozovke naprieč cez dva jazdné pruhy. Vyskúšali sme si riadenie v kombinácii s brzdami. K diódam sme sa približovali vo vymedzenom jazdnom pruhu rýchlosťou 40 km/h. Keď senzor zaregistroval vozidlo dal diódam pokyn na rozsvietenie. Náhodným výberom sa diody rozsvietili v nájazdovom pruhu načerveno a vo vedlajšom nazeleno alebo v obidvoch načerveno. Vyhýbacím manévrom bolo potrebné prejsť do vedlajšieho voľného (zeleného) pruhu alebo intenzívnym brzdením pred červenou svetelnou prekážkou zastaviť. Okrem vozidla sme si otestovali aj náš reakčný čas na vzniknutú situáciu.
  • V piatom teste sme si testovali reakcie vozidla pri pretáčavom šmyku. Nájazdová rýchlosť na priečnu odtrhovú plošinu bola 40 km/h. V momente, keď predné kolesá plošinu opustili, tá sa aj s vozidlom posunula do strany a zadnú časť vozidla (zadné kolesá) poslala do šmyku. Smer pohybu plošiny (doľava alebo doprava) je náhodný a rýchlosť pohybu regulovaná. Aby bol šmyk simulovaný dokonale, povrch je hladký a polievaný vodou. Vodné steny tvoria ďalšie prekážky.Testy sme absolvovali pri nastavení na strednú obtiažnosť s vodnou stenou.
  • V šiestom teste sme pri nájazdovej rýchlosti 40 km/h. prešli vrcholom kopca a bez brzdenia testovali udržanie stopy pri vyhýbaní sa vodnej stene v ľavotočivek zákrute na naklonenej rovine s totálnym zabrzdením pred vodnou stenou na úpätí kopca.
  • zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

  • V siedmom teste sme testovali rozbiehanie do kopca na šmyklavom povrchu.
  • V ôsmom statickom teste sme vyskúšali ostatné funkcie vozidla a prehliadkou skontrolovali vybavenie jazdených vozidiel.


  • Výsledky našich nezávislých testov, nafilmované testovacie jazdy a pohľady do interiéru jazdených vozidiel nájdete tu:
    VW Caddy 1.2 TSI
    VW Passat Variant 1.6 TDI
    VW Golf 1.4 TSI
    Audi A4 Avant 2.0 TDI

    Foto: Karol Zechmeister, Ing. Václav Ptáček, Peter Mauer

    Podobné články:
    V Pachfurthe sme testovali jazdené vozidlá z portfólia Weltauto





    Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
    http://www.aad.sk

    Adresa tohoto článku je:
    http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=858