Land Rover Discovery 4 3.0 TDV6 SE (07/2010)
redaktor: o.mauer, 01.07.2010;

T.O.P. AUTO Slovakia, a.s., dovozca automobilov Jaguar, Land Rover a Volvo nám na redakčný test poskytol jedno z najvšestrannejších terénnych vozidiel súčasnosti, Land Rover Discovery 4.

testoval Oliver Mauer




Vylepšený dvadsiatnik

Nová, v poradí štvrtá generácia všestranného Discovery predstavuje logické pokračovanie vývoja terénneho automobilu súčasnosti. Milovníci ťažkých terénov však budú možno sklamaní, že typické rámové konštrukcie a tuhé nápravy sa stávajú minulosťou aj u značky, ktorú možno považovať za matku všetkých offroadov. Pozrime sa na to však z tej lepšej stránky. Čistokrvné offroady sú až príliš jednostranne zamerané, jednotka za priechodnosť v teréne strieda štvorka až päťka za komfort a jazdné vlastnosti každodenného využitia. Nové Discovery 4 však zvláda všetky tieto hodnotenia na veľmi dobrú, pričom za komfort a výbavu píšem do jej vysvedčenia samé jednotky. Jednotku s hviezdičkou si zaslúži hlavne za dokonalé skĺbenie jazdných vlastností na bežných cestách s nekompromisnými jazdnými vlastnosťami v ťažkom teréne.
(fotografie predošlých generácií)


Exteriér - moderný klasik

Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Čisté hranaté línie, veľkoplošné presklenie a jemný stupienok v línii strechy. Tejto „discoveráckej“ línii dizajnu ostáva verná už tradične aj nová, už štvrtá generácia tohto všestranného Land Roveru. A keďže konkurencia v automobilovom svete nikdy nespí, je nová 4-ka plná inovácií a kozmetických úprav. O tom, že sa táto skrášľovacia kúra skutočne vydarila, svedčia napokon i naše fotografie. No povedzte, nie je tento gentleman so srdcom dobrodruha príťažlivý?


Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Výraznú identitu mu už na prvý pohľad dodávajú predné svetlomety s novým atraktívnym dizajnom, vybavené obrysovými svetlami z LED diód. Pohľad upúta aj nová dvojlamelová mrežovitá maska chladiča, ktorá nezaprie svoju príbuznosť s väčším Range Roverom. Tá štylisticky nadväzuje na vetracie otvory v prednom nárazníku. Z dôvodu výkonnejších motorov, a s tým súvisiacou potrebou účinnejšieho chladenia, sú vetracie otvory pre vstup vzduchu do motorového priestoru väčšie ako pri predošlej generácii. Prepracovaný nárazník a nové deflektory umiestnené pred prednými kolesami pomohli zase zlepšiť aerodynamiku vozidla.

Land Rover Discovery 4 Pri pohľade na bočnú siluetu Discovery si nemôžem nevšimnúť jemne vyvýšenú časť strechy. Tá nielenže oživuje „krabicový“ (pre mňa však veľmi prívetivý) vzhľad, ale zároveň vytvára jedinečnú vnútornú priestrannosť zadnej časti kabíny. Sebavedomý dizajn Discovery dokonale umocňujú 19´ disky kolies z ľahkých zliatin a mriežkovitý odvetrávací výduch motorového priestoru, opäť á la Range Rover.

Zadnej časti vozidla dominujú dvojdielne asymetrické dvere batožinového priestoru. Obidve časti masívne sa tváriacich dverí sú vyrobené z ľahkého hliníka, a preto s ich manipuláciou nebudete mať žiaden problém. Spodná časť dverí je natoľko pevná, že som ju často využíval aj ako oddychovú či vyhliadkovú platformu po zdolaní ťažšie dostupných zákutí. A s týmto priebojníkom rozhodne o ne núdza nebude. Horná časť dverí mi v tomto prípade slúžila ako úkryt pred slnkom či mrholením. Okrem toho poskytuje takto otvorený batožinový priestor nižšiu nakladaciu hranu pre nakladanie dlhých, veľkých alebo ťažkých predmetov. Samostatne otvorená horná časť dverí zas slúži pre rýchly prístup do batožinového priestoru. Ten je už tradične ohraničený mohutnými skupinovými svetlami, ktoré majú rovnako ako aj predné svetlá vďaka technológii LED menšiu spotrebu energie a kratšiu reakčnú dobu rozsvietenia ako konvenčné žiarovky.

A čo dodať na záver? Dizajnéri automobilky Land Rover si právom zaslúžia pochvalu za nenásilné stvárnenie britskej klasiky v modernom pojatí.


Interiér - postará sa o pohodlie všetkých pasažierov

Luxus, luxus a opäť len luxus. Chvíľami som si myslel, či som pri preberaní novej 4-ky omylom nenastúpil do „kráľovskej triedy“ Range Roveru. Dôsledná pozornosť venovaná dizajnu, vypracovaniu detailov a kvalite použitých materiálov ma dokonale zmiatla. Angličania si dali totiž na zladení celkového interiéru naozaj záležať.

Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4Drevené obloženie v prírodnej povrchovej úprave, kožou prešívaný povrch prístrojovej dosky a čalúnenie dverí prispeli k perfektnému vzhľadu interiéru. Ten vyjadruje prestížny charakter „Disco Roveru“ nielen na pohľad, ale aj na dotyk. Z tohto dôvodu mi neprekážala ani absencia kožených sedadiel. Látkové sedadlá s možnosťou vyhrievania nielenže dobre vyzerali, ale ich kvalitný drsnejší poťah som ocenil hlavne pri jazde ľahším terénom. Trúfam si povedať, že pri kožených sedadlách a rovnakých okolnostiach by bol kontakt vodiča so sedadlom tak trošku bojom. Sedadlá sú komfortné, ale nie až tak, aby som ich mohol ohodnotiť rovnakou známkou ako „kreslá“ automobilky Volvo. Ako vodič som si vďaka zvýšenej polohe sedenia a priestranným zaskleným plochám užíval dokonalý výhľad a prehľad o premávke predo mnou, vedľa vozidla, pri parkovaní a jazde v teréne. Orientáciu z miesta vodiča hodnotím preto na výbornú. Tak ako i „pracovisko“ vodiča. To síce obsahuje nekonečné množstvo ukazovateľov, tlačidiel a ovládacích prvkov, ale vodič ich má v bezprostrednom dosahu, čo je u offroadoch obzvlášť vítané. Spomeniem len niektoré.

Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Informačný displej s uhlopriečkou 5 palcov (12,7 cm) umiestnený v strede združeného prístroja poskytuje všetky základné údaje, ale aj údaje nie tak celkom bežné. Displej zobrazuje pri aktivovanom systéme Terrain Response dôležité údaje ako výber nastavenia charakteru vozovky, aktuálnu svetlú výšku, či natočenie kolies vozidla. V menu informačného displeja som natrafil i na informáciu o aktuálnej hladine oleja ako i na informáciu o výrobnom čísle vozidla VIN. Prehľadné ovládanie tohto multifunkčného displeja ako aj monitora stredovej konzoly (zobrazujúceho funkcie audiosystému/telefónu) uľahčujú dva 4-smerové kurzory umiestnené na volante. Bodík však strhávam za vzájomnú neprepojenosť displejov z hľadiska zmeny užívateľského jazyka.
Pozitívne hodnotím rýchly nástup vyhrievania volantu ako i dokonale fungujúci hands free bluetooth. Ten umožňuje bezdrôtové pripojenie a ovládanie mobilného telefónu pomocou tlačidiel multifunkčného volantu či stredovej konzoly.

Land Rover Discovery 4 Menej nadšený som bol z ovládania resp. umiestnenia ovládačov okien a spätných zrkadiel. Na ich menej komfortné umiestnenie „vyžadujúce dlhé prsty“ som si ale časom zvykol. Ako vážny nedostatok však považujem absenciu funkcie elektrického sklápania spätných zrkadiel. Tá by pri vozidle takýchto rozmerov mala byť samozrejmosťou. Problém nastal vždy pred vjazdom do priestorov s užším prejazdovým vstupom i pri jazde úzkymi uličkami. Tu ma Discovery prinútil vystúpiť, manuálne sklopiť zrkadlo vodiča, následne zrkadlo spolujazdca a nakoniec opäť nastúpiť. Preto, ak sa nechcete aj vy zúčastniť nedobrovoľného kurzu, podobného kurzu osobného šoféra celebrít, odporúčam si za funkciu elektrického sklápania zrkadiel určite priplatiť.


Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4To, že Discovery nie je žiadny drobček prezrádza aj samotný rázvor. S hodnotou 2885 mm sa radí medzi najväčších vo svojej triede, čo umožnilo konštruktérom vytvoriť priestranný interiér s tromi radmi sedadiel. Tretí rad sedadiel tvoria pri Discovery dve samostatné, do podlahy sklopné sedadlá. Tu však musím podotknúť, že sa nejedná len o „núdzovky“, ale o skutočne využiteľné a komfortné sedadlá. Výborný výhľad a veľkorysý priestor v oblasti nôh, ramien a hlavy ponúkal taktiež druhý rad sedadiel. K dokonalému komfortu na týchto troch samostatne sklopných sedadlách prispela aj kvalitná reprosústava Harman Kardon ako i trojstupňové vyhrievanie sedadiel s prekvapivo rýchlym nástupom ohrevu.

Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4Pochváliť musím aj batožinový priestor. Jeho úžasná variabilita ponúka množstvo kombinácii usporiadania sedadiel, ktorými prekonává i nejeden automobil kategorie MPV. Variabilita sedadiel sa preto odzrkadľuje aj na využiteľnom objeme batožinového priestoru. Ten predstavuje hodnotu od 280 litrov (pri sedem miestnom využití vozidla) až po 2558 litrov (po sklopení všetkých sedadiel tretieho a druhého radu). Súčasťou batožinového priestoru je aj množstvo odkladacích priehradok, schránok a držiakov na poháre. A rezervné koleso? To už tradične zostalo napospas blatu a špine, ako je to pri vozidlách tohoto kalibru odjakživa zvykom.

Nové Discovery 4 posúva priečku v oblasti luxusu, kvality použitých materiálov, dielenského spracovania, variability a funkčnosti celého interiéru opäť o čosi vyššie.


Motor - 3.0 TDV6

Land Rover Discovery 4 Pod kapotou testovaného Discovery sa ukrýval jeden z najmodernejších naftových šesťvalcov súčasnosti. Motor vyvinutý v spolupráci so sesterskou automobilkou Jaguar využíva unikátny systém paralelného stupňovitého preplňovania dvomi turbodúchadlami rozličnej veľkosti. Tie majú podľa potreby dávkovať výkon (180 kW/245 k), ako aj ohromný krútiaci moment (600 Nm) v celom rozsahu otáčok. Že to nie sú len prázdne slová som sa presvedčil na „vlastnej Discovery“.

Stupňovité preplňovanie dokonale potláčalo turboefekt, a tak bola odozva na zošliapnutie plynového pedálu vždy okamžitá. Úsmev na tvári mi vyčaril veľkorysý záťah motora a okamžitý prísun ťažnej sily, ktorá bola k dispozícii v celom spektre otáčok a v každej situácii. O extrémnej sile a pružnosti motora svedčí aj zrýchlenie takmer trojtonového Discovery. Z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy je hodnota, ktorú by mu mohol závidieť i nejeden osobný automobil. K nesporným kladom nového agregátu patrí však aj jeho kultivovanosť. Motor štartoval bez rozochvenia karosérie a pri voľnobežných otáčkach mi posádka veľakrát ani neverila, že pod kapotou pracuje diesel. Pokojným a prekvapivo tichým chodom sa vyznačovala TDV6-ka aj počas jazdy. Svoj podiel má na tom kombinácia dokonalého odhlučnenia kabíny a vyspelá konštrukcia šesťvalca.

Čo ma neprekvapilo bola spotreba paliva. Pri úspornej jazde sa pohybovala na hranici 9,7 l/100 km. Pri svižnej jazde stúpla približne na 12,1 l/100 km a jazda v teréne zvýšila odber na 15,1 l/100 km. Vzhľadom na výkon, hmotnosť a aerodynamiku vozidla sú to však stále ešte prijateľné hodnoty.


Prevodovka

Land Rover Discovery 4 Výkon motora je veľmi dobre zladený so šesťstupňovou adaptívnou automatickou prevodovkou Command Shift. Jej plynulé a pohotové radenie ma nesklamalo ani pri dynamickej jazde, či jazde nespevneným povrchom. Softvér automatického radenia pracoval na jednotku aj pri prudkom brzdení či akcelerácii.

Táto moderná prevodovka umožňuje radiť prevodové stupne i manuálne, a to pomocou systému sekvenčného radenia Command Shift. Pri automate však človek spohodlnie až natoľko, že ma ani nenapadlo, aby som radil manuálne, i keď mi to elektronika dovoľovala. Veď vlastne ani nebolo treba, reakcia prevodovky v automatickom móde bola vždy okamžitá a za každej situácie správne podradila či zaradila potrebný prevodový stupeň.


Dokonalé jazdné vlastnosti na ceste aj v teréne

Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Základom vynikajúcich jazdných vlastností Discovery 4 je konštrukcia karosérie Body-frame. Táto technológia, patentovaná značkou Land Rover, spája prednosti samonosnej karosérie a samostatného podvozku. Vytvára zvlášť tuhú štruktúru karosérie, ktorá zvyšuje komfort pri jazde na ceste a vytvára optimálne podmienky pre jazdu v teréne. Podstatný vplyv na komfortnú a ničím nerušenú jazdu malo aj pneumatické pruženie. To bez povšimnutia odfiltrovávalo nerovnosti našich ciest, čo vo mne neraz vzbudilo klamlivý pocit, že jazdím po najkvalitnejšom asfalte sveta.

O dobrú ovládateľnosť (porovnateľnú osobnému vozidlu) sa zase staralo presné riadenie, nezávislé zavesenie kolies zadnej nápravy a nízko položené ťažisko vozidla. Vďaka tomu sa Discovery 4 pri predbiehacích manévroch či rýchlejších prejazdoch zákrutami správalo i napriek svojej výške a hmotnosti až prekvapivo stabilne. Náklony Discovery 4 boli minimálne aj vďaka zasahovaniu systému aktívneho potláčania náklonu karosérie. Ak tento systém vyhodnotil náklon karosérie za kritický, automaticky znížil krútiaci moment motora a pribrzdil vozidlo tak, aby opäť nadobudlo stabilnú polohu. O bezpečné spomalenie 2650-3240 kg ťažkého Discovery sa starali vysokovýkonné brzdy Brembo, ktorých okamžitý účinok využíva aj športovo orientovaný model Range Rover Sport.

Off road? Of course!!!
Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 To, že si Land Rover Discovery 4 zaslúži ten najťažší terén som sa presvedčil opäť na vlastnej koži. Stály pohon všetkých kolies spolu s redukčnou prevodovkou a so systémom Terrain Response nenechali Discovery 4 totiž v štichu ani v tých najdrsnejších podmienkach. K vynikajúcej priechodnosti prispievalo aj nezávislé zavesenie všetkých kolies, ktoré spolu s veľkým zdvihom pneumatického pruženia umožňovalo vozidlu až extrémne kríženie jednotlivých náprav. Jednoducho povedané „Disco-very-good“.

Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Osobitná pochvala patrí systému Terrain Response (čiže reakcii v teréne). Ten dokázal optimálne nakonfigurovať reakciu motora, prevodovky, podvozku a regulačných systémov vozidla tak, aby zabezpečil maximálnu trakciu a ovládateľnosť vozidla na každom type nespevneného povrchu. Žiadny podobný systém však zatiaľ nedokáže sám rozpoznávať typ povrchu vozovky, a preto boli schopnosti Discovery v teréne vždy závislé od mnou zadaného režimu. Pohodlne umiestnený otočný ovládač systému Terrain Response ponúkal okrem základnej polohy určenej pre bežnú jazdu aj štyri ďalšie režimy pre jazdu rôznym povrchom označené príslušnými ikonami: Tráva, Štrk, Sneh / Piesok / Blato a vyjazdené koľaje / Skaly. Tie sa počas jazdy zobrazovali aj na multifunkčnom informačnom displeji. Okrem informácie o práve aktívnom režime systému Terrain Response a svetlej výške vozidla som mal k dispozícii aj údaj o polohe natočenia predných kolies, čo mi v neprehľadných situáciach prišlo veľmi vhod.

Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Vďaka skvelej práci tohoto sofistikovaného systému som sa neraz cítil ako skúsený offroad-ďák. Potrebné praktické skúsenosti za mňa suplovala elektronika, ktorá pre každý zvolený režim nastavila vždy optimálnu reakciu škrtiacej klapky na zošlapnutie plynového pedála, potrebnú komunikáciu pohonu všetkých kolies so systémami regulacácie preklzu ako i správny charakter odpruženia. Okrem toho sledoval systém Terrain Response aj otáčky kolies, na základe ktorých vedel v prípade potreby aktivovať jednu z dvoch lamelových spojok zaisťujúcich uzávierku medzinápravového či zadného diferenciálu.

Neoceniteľným pomocníkom bol pre mňa aj systém kontrolovaného zjazdu z kopca HDC. Za jeho pomoci som bez problémov a hlavne bezpečne zliezol akýkoľvek svah s pevným podkladom. Zjazdy či výjazdy strmších svahov s horšou trakciou som kvôli cestným pneumatikám a hmotnosti Discovery 4 radšej neabsolvoval. Fyzika totiž nepustí.
Systém kontrolovaného zjazdu z kopca HDC podporuje aj asistenčný systém Gradient Release Control pre rozjazd zo svahu. Ten potláča počiatočné zrýchlenie pri zjazde na strmom svahu, čím sa zvyšuje kontrola vodiča nad vozidlom a zabraňuje nekontrolovanému šmyku, ak sa na svahu uvoľní brzda.


Bezpečnosť

Land Rover Discovery 4 Bezpečnostná výbava je naozaj bohatá. Aktívnu bezpečnosť podporuje množstvo asistenčných systémov ako ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, elektronický brzdový asistent EBA, el. systém trakčnej kontroly ETC, el. stabilizačný systém DSC ako aj systém aktívneho potláčania náklonu karosérie ARM. Ten spolu so systémom DSC spolupracuje s brzdami, aby tak upravili prejavy pretáčavosti a nedotáčavosti kolies v zákrutách.

O pasívnu bezpečnosť posádky sa stará zasa množstvo airbagov (airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy pre prvý, druhý a tretí rad sedadiel), trojbodové bezpečnostné pásy, či kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách.
Bezpečnostné testyotvoriť test absolvovalo zatiaľ len Discovery 3, ktoré dosiahlo 4 hviezdičky za bezpečnosť posádky, 4 za ochranu detí a 1 hviezdičku za ochranu chodcov. A keďže nie je Discovery 4 v porovnaní s predchodcom konštrukčne odlišné, môžem predpokladať, že by bezpečnostné testy dopadli podobne.


Záverečné hodnotenie

Dovolím si povedať, že Discovery 4 „nakazí“ snáď každého, kto i len krátky čas strávi za jeho volantom. Dokonalé spojenie unikátneho priestoru, luxusu, dynamiky a kombinácie vynikajúcich jazdných vlastností na ceste a v teréne robia z Discovery 4 vozidlo, ktoré nemá vo svojej triede konkurenciu. Veď nakoniec posúďte sami.


Fotogaléria

Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4 Land Rover Discovery 4



Návrat k redakčnému testu

Obstarávacia cena (zdroj: cenník importéra platný ku dňu spracovania 01.07.2010; ceny vrátane DPH)
Najnižšia cena modelu:
Discovery 4 2.7 TDV6 S
37.492 €
Základná cena verzie:
Discovery 4 3.0 TDV6 SE
52.792 €
Cena testovanej verzie:
Discovery 4 3.0 TDV6 SE
61.137 €
Štandardná výbava:

Bezpečnosť a ochrana: ABS + el. rozdelovač brzdnej sily; el. brzdový asistent EBA; el. systém trakčnej kontroly ETC; el. stabilizačný systém DSC; systém aktívneho potláčania náklonu karosérie ARM; systém kontroly zjazdu z kopca HDC; posilňovač riadenia s premenlivým účinkom; elektrická parkovacia brzda; airbag vodiča a spolujazdca; bočné airbagy vpredu; hlavové airbagy pre prvý a druhý rad sedadiel; 5x trojbodový bezpečnostný pás; signalizácia nezapnutých bezpečnostných pásov; vypínač airbagu spolujazdca; detská poistka zadných dverí; kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách; imobilizér; centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním; zariadenie zabraňujúce natankovaniu nesprávneho paliva
Interiér: kožou potiahnutá palubná doska; textilné čalúnenie; multifunkčný kožou potiahnutý volant nastaviteľný v dvoch osiach; kožou potiahnutá radiaca páka; automatická dvojzónová klimatizácia; otáčkomer; palubný počítač s informačným systémom; tempomat; dažďový senzor; zadný parkovací asistent; elektrochromatické spätné zrkadlo; audiosystém Harman Kardon (rádio, CD prehrávač, zosilňovač 240W, 9 repro, AUX konektor); el. ovládané okná s dotykovou funkciou; sedadlo vodiča - výškovo nastaviteľné s nastaviteľnou bedernou opierkou; predná lakťová opierka s odkladacím priestorom; sedadlá v druhom rade - sklopné, delené v pomere 35/30/35; kryt batožinového priestoru
Exteriér: bi-xenónové svetlomety; automatické zapínanie/vypínanie svetlometov, ostrekovačoe svetlometov; hmlovky; spätné zrkádlá - el. nastaviteľné, vyhrievané; dvojdielne dvere batožinového priestoru; disky z ľahkých zliatin 19', pneu 255/55
Pohon a podvozok: 6-stupňová adaptívna automatická prevodovka CommandShift; stály pohon 4x4; elektronický medzinápravový diferenciál; el. ovládané pneumatické pruženie; el. nastaviteľná svetlá výška vozidla; systém pre jazdu rôznym typom povrchu vozovky Terrain Response; samonosná karosérie osadená na ráme (Integrated Body-Frame); nezávislé zavesenie kolies
Iné: predĺžená záruka dovozcu v trvaní 2 rokov po skončení platnosti záruky výrobcu, bez obmedzenia počtu najazdených km (záruka výrobcu na nové vozidlá v trvaní 3 rokov alebo 100.000 najazdených km)

Výbava za príplatok:
  • balík 7 sedadiel: tretí rad sedadiel s dvomi plnohodnotnými do podlahy sklopnými sedadlami; hlavové airbagy pre tretí rad sedadiel; 2x trojbodový bezpečnostný pás pre tretí rad sedadiel; osvetlenie pre tretí rad sedadiel; 12V zásuvka v batožinovom priestore/treťom rade sedadie = 1.592 €
  • balík Cold climate: vyhrievané dýzy ostrekovačov; vyhrievané čelné sklo; vyhrievané predné a zadné sedadlá v druhom rade = 1.126 €
  • ovládanie uzamykania a štartovanie vozidla bez kľúča = 1.182 €
  • drevený obklad interiéru Straight Grain Walnut = 466 €
  • vyhrievaný volant = 298 €
  • bluetooth pripojenie telefónu = 571 €
  • predný parkovací asistent = 386 €
  • svetlomety so systémom automatického stlmenia diaľkového svetla AHBA = 209 €
  • aktívna uzávierka zadného diferenciálu = 852 €
  • alarm s ultrazvukovou ostrahou kabíny = 257 €
  • strešný nosič = 257 €
  • uzamykateľné skrutky kolies = 88 €
  • plnohodnotné rezervné koleso = 177 €
  • metalický lak = 884 €


  • Porovnanie s konkurenciou (zdroj: cenníky importérov platné ku dňu spracovania 01.07.2010; ceny vrátane DPH)

    Značka/model Land Rover Discovery 4 Toyota Land Cruiser Nissan Pathfinder
    Motor 3.0 TDV6 3.0 D-4D 3.0 dCi
    Výbavový stupeň SE Lux LE
    Zdvihový objem motora (ccm) 2993 2982 2991
    Uloženie / počet valcov V / 6 R / 4 V / 6
    Preplňovanie 2x turbo turbo turbo
    Max.výkon (kW) pri ot./min-1 180/4000 127/3400 170/3750
    Krút.moment (Nm) pri ot./min-1 600/2000 410/1600-2800 550/1750
    Priemerná spotreba (l/100 km) 9,3 8,1 9,3
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod. (s) 9,6 11,7 8,9
    Max.rýchlosť (km/hod.) 180 175 200
    Filter pevných častíc nie áno áno
    Prevodovka 6 stupňový
    automat
    5 stupňový
    automat
    7 stupňový
    automat
    Pohon 4x4
    stály
    4x4
    stály
    4x4
    vypínateľný
    Medzinápravový diferenciál s uzávierkou áno áno áno
    Zadný diferenciál s uzávierkou áno áno nie
    Dĺžka (mm) 4838 4760 4813
    Šírka (mm) 2022 1885 1848
    Výška (mm) 1841-1946 1890 1846
    Rázvor (mm) 2885 2790 2853
    Počet dverí / počet miest 5 / 7 5 / 7 5 / 7
    Objem batož. priestoru za 3.,2. a 1. radom sedadiel (l/VDA) 260-1192-2558 104-974-1934 190-515-2091
    Konštrukcia podvozku rám
    so samonosnou karosériou
    nosný rám nosný rám
    Pneumatické pruženie áno nie nie
    Nastaviteľná svetlá výška vozidla áno nie nie
    Svetlá výška (mm) 205-310 220 216
    Hĺbka brodenia (mm) 700 700 450
    Predný nájazdový uhol (°) 36,2 32 30
    Prejazdový uhol (°) 27,3 22 24
    Zadný nájazdový uhol (°) 29,6 25 26
    Maximálny uhol stúpania (°) 45 42 39
    Maximálny bočný náklon vozidla (°) neuvádza sa 42 48,7
    Celková hmotnosť (kg) 3240 2990 2980
    Max. hmotnosť brzd./nebrzd. prívesu (kg) 3500/750 3000/750 3500/750
    Základná cena modelu 52.792 € 53.000 € 50.100 €
    Akciová cena modelu - - 47.100 €
    Cena testovaného modelu
    Cena porovnateľne dovybaveného modelu
    61.137 €
    -
    -
    53.650 €
    -
    48.084 €

    Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybavených modelov oproti testovanému modelu:

  • Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Lux 2010
    nemá (výrobca neponúka): kožou potiahnutú palubnú dosku; drevený obklad interiéru; vyhrievaný volant; el. parkovaciu brzdu; vyhrievané čelné sklo; vyhrievané zadné sedadlá; svetlomety so systémom automatického stlmenia diaľkového svetla; vyhrievané dýzy ostrekovačov; el. ovládané pneumatické pruženie; el. nastaviteľnú svetlú výšku vozidla; alarm; disky z ľahkých zliatin 19' (má 18'); uzamykateľné skrutky kolies; zariadenie zabraňujúce natankovaniu nesprávneho paliva; dvojdielne dvere batožinového priestoru (má výklopné okno dverí batožinového priestoru); predĺženú záruka dovozcu
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave): kožené čalúnenie sedadiel; el. nastaviteľné predné sedadlá; el. nastaviteľnú bedrovú opierku vodiča; aktívne opierky hlavy; el. nastaviteľný volant; displej s monitorom parkovacej kamery – prednej, bočnej a zadnej kamery; USB vstup; adaptívne svetlomety; senzor automatického rozsvecovania svetlometov; el. sklopné spätné zrkadlá; chladiaci box v prednej lakťovej opierke; posuvný druhý rad sedadiel; lakťovú opierku pre druhý rad sedadiel; klimatizáciu pre druhý rad sedadiel; el. ovládaný tretí rad sedadiel; tmavé sklá zadných okien; bočné a zadné nášlapy

  • Nissan Pathfinder 3.0 dCi LE
    nemá (výrobca neponúka): kožou potiahnutú palubnú dosku; vyhrievaný volant; el. parkovaciu brzdu; ovládanie uzamykania a štartovanie vozidla bez kľúča; 9 repro (má 6); vyhrievané čelné sklo; vyhrievané zadné sedadlá; svetlomety so systémom automatického stlmenia diaľkového svetla; vyhrievané dýzy ostrekovačov; el. ovládané pneumatické pruženie; el. nastaviteľnú svetlú výšku vozidla; uzávierku zadného diferenciálu; systém kontroly zjazdu z kopca; disky z ľahkých zliatin 19' (má 18'); uzamykateľné skrutky kolies; plnohodnotné rezervné koleso; zariadenie zabraňujúce natankovaniu nesprávneho paliva; dvojdielne dvere batožinového priestoru (má výklopné okno dverí batožinového priestoru); predĺženú záruka dovozcu
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave): kožené čalúnenie sedadiel; el. nastaviteľné predné sedadlá; pamäť nastavenia polohy sedadla vodiča a spätných zrkadiel; sklopné sedadlo spolujazdca; aktívne opierky hlavy; CD menič; senzor automatického rozsvecovania svetlometov; el. sklopné spätné zrkadlá; lakťovú opierku pre druhý rad sedadiel; klimatizáciu pre druhý rad sedadiel; tmavé sklá zadných okien; bočné nášlapy


    Redaktor: Oliver Mauer
    Foto: Oliver Mauer





  • Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
    http://www.aad.sk

    Adresa tohoto článku je:
    http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=722