Volvo XC70 2.4 D5 AWD Summum (02/2010)
redaktor: oliver mauer, 01.03.2010;

T.O.P. AUTO Slovakia, a.s., dovozca automobilov Jaguar, Land Rover a Volvo nám na redakčný test poskytol jeden z najvšestrannejších rodinno-terénnych-lifestyle kombíkov Volvo XC70.

testoval Oliver Mauer Vedeli ste, že okrem vynájdenia trojbodového bezpečnostného pásu, či trojcestného katalyzátora s lambda sondou stojí spoločnosť Volvo Cars aj za zrodom pomerne nového segmentu vozidel Crossover?






Vznik nového segmentu Crossover

Zámerom bolo vytvoriť všestranné vozidlo, ktoré by vyjadrovalo aktívny životný štýl svojho majiteľa. Prvé vozidlo segmentu Crossover, alebo lepšie povedané pokus o vozidlo s charakteristickými vlastnosťami tejto kategórie, opustilo výrobnú linku už v roku 1998. Bolo ním Volvo V70 Cross Country (XC) vychádzajúce z konzervatívnejšieho súrodenca V70. Zásadný rozdiel medzi civilnou a „terénnou verziou“ bol v podstate len v pohone všetkých kolies a na šedo nalakovaných nárazníkoch, ktoré naznačovali „všestrannejšie“ využitie tohto modelu. O dva roky neskôr uzrela svetlo sveta druhá generácia označovaná ako V70 XC. No ani tu zmena názvu nepoprela, že ide opäť len o oplastovanejšieho súrodenca V70-tky. Šikovný marketingový ťah zvýšiť predajnosť klasického kombíka V70, či nie?

Prevratná zmena prišla až v roku 2007. Tretej generácii sa nezmenil len názov, ale vznikol úplne nový, samostatne sa prezentujúci model kombinujúci vlastnosti bezpečného, luxusného a hlavne všestranného rodinného vozidla. Zrodil sa plnohodnotný Crossover XC70, ktorý sa v súčasnosti teší čoraz väčšej obľube.


Rodinno-terénne-lifestyle kombi


Exteriér - robustný a elegantný zároveň

Nová XC70-tka sa od svojho konzervatívnejšieho súrodenca Volva V70 odlišuje výraznejšie než kedykoľvek predtým. Zásadné rozdiely sú viditeľné už na prvý pohľad, a to v podobe vyššej svetlej výšky a detailne prepracovaného oplastovania celého vozidla.

Volvo XC70 Volvo XC70 Začneme predným nárazníkom, ktorý si XC70-tka prepožičala od zástupcu vyššej strednej triedy Volva S80. Ten prešiel výraznou kozmetickou úpravou, pričom nabral na hmote v podobe mohutných plastových „chráničov“ so strieborným orámovaním predných hmloviek. Doplnený bol tiež o štýlový strieborný spojler, ktorý spolu s mierne stúpajúcou bočnou líniou vozidla dodáva lifestyle kombíku športovodynamický charakter.
Celkový robustný vzhľad XC70-tky umocňujú nápadné nelakované lemy blatníkov a ochranné lišty dverí, ktoré sú typické pre vozidlá Crossover. Decentný, ale neprehliadnuteľný offroad look uzatvára nelakovaný zadný nárazník s výrazným, taktiež strieborným orámovaním odrazových skiel, a strieborným ochranným krytom nárazníka.
No i napriek bohatému oplastovaniu pôsobí XC70-tka luxusným a elegantným dojmom.


Interiér - zdravý švédsky dizajn

Volvo XC70 Volvo XC70 Už prvý pohľad do interiéru XC70-tky napovedá, že ide o vozidlo patriace do rodiny Volvo. Harmonické línie, kvalitné materiály a farebné prevedenie celého interiéru vyvoláva vo vozidle dokonalý pocit luxusu a pohodlia.
Najväčšie švédske kombi disponuje aj vynikajúcimi sedadlami, ktoré boli vyvinuté v spolupráci so špecialistami na ergonómiu. Tie boli častokrát príčinou toho, že sme po zaparkovaní ostávali ešte niekoľko minút vo vozidle a vychutnávali si naďalej ich pohodlie. Chválime aj dostatočný rozsah ich elektrického nastavenia, či rýchly nástup funkcie vyhrievania a odvetrávania. Jedinú výhradu však máme k ich nedostatočnej bočnej opore. Tá nám chýbala hlavne pri jazde nespevneným povrchom.


XC70-tka sa môže pochváliť nielen perfektným dizajnom, komfortným interiérom, vynikajúcou ergonómiou, ale aj funkčnosťou použitých systémov. Spomenieme len niektoré.
Volvo XC70
Praktickým pomocníkom je navigačný systém, ktorého obrazovka sa pri aktivácii šikovne vysunie z prístrojovej dosky. Nie až tak vydarené bolo však jej ovládanie. Problém nám trošku robilo umiestnenie jej ovládacích tlačidiel, ktoré sa nachádzali na zadnej strane volantu. Ovládacie prvky ostatných systémov sú rozmiestnené intuitívne, a preto sme s ich ovládaním nemali žiadny problém.
Vo vždy preplnených a tesných garážach nákupných centier sme ocenili služby parkovacích senzorov a kamery, ktorá pomocou monitoru navigačného systému dokonale zobrazovala reálny obraz za vozidlom. Dôležité je podotknúť, že funkčnosť parkovacej kamery nebola znížená ani za horších svetelných podmienok.

Volvo XC70V dnešnej uponáhľanej dobe nám spríjemňovala život aj funkcia integrovaného systému bluetooth. Tá umožňovala bezdrôtové pripojenie a ovládanie mobilného telefónu pomocou tlačidiel multifunkčného volantu či stredovej konzoly.
Za zmienku stojí aj diaľkový ovládač (osobný komunikátor PCC). Ten v sebe spája bezkľúčový systém odomykania, štartovania a technológiu obojsmernej komunikácie s vozidlom. Ak sme si neboli istí, či sme XC70-tku uzamkli, stačilo stlačiť informačné tlačidlo na diaľkovom ovládači. Komunikátor si totiž pamätá posledný úkon a funguje bez ohľadu na to, kde sa práve nachádzate. Vozidlo je vybavené aj snímačom tepu, a tak nie je problém pomocou komunikátora včas zistiť, či sa vo vozidle neukrýva neželaná osoba.



Volvo XC70 Volvo XC70 Tak ako predné aj zadné sedadlá poskytujú dostatok priestoru pre hlavu a kolená. Zadných pasažierov okrem ergonomických sedadiel poteší aj multifunkčná stredová lakťová opierka, ktorá slúži nielen ako opierka, ale aj ako držiak nápojov, či zásuvka na doklady. Dobrým nápadom je aj výstup pre pripojenie externých slúchadiel.

Volvo by nebolo Volvom, keby neustále nezdokonaľovalo aj bezpečnostné prvky pre deti. Nové sedačky, ktoré sú plne integrované do zadného sedadla môžu byť nastavené do dvoch výškových polôh podľa veľkosti dieťaťa. Malí pasažieri tak nielenže dobre vidia von z auta (čo je dôležité pre kľud vo vozidle), ale sedia v optimálnej polohe z hľadiska ochrany pri prípadnej nehode.


Volvo XC70 Volvo XC70 Zadné sedadlá sú delené v najpraktickejšom pomere 40/20/40, čím je možné vytvoriť dve samostatné sedadlá s pevnou lakťovou opierkou uprostred. Túto možnosť určite ocenia športovo zameranejšie štvorčlenné rodiny. Pre vytvorenie rôznych variant usporiadania batožinového priestoru je možné každé zo zadných sedadiel sklopiť aj samostatne. Ak by ste niekedy potrebovali prepraviť dlhší predmet, nie je to tiež problém. Umožní vám to sklopná opierka sedadla spolujazdca.
Nakladanie a vykladanie batožiny nám uľahčovala funkcia automatického otvárania či zatvárania objemných piatych dverí. Aktivovať ich bolo možné troma spôsobmi: pomocou diaľkového ovládania, tlačidlom na palubnej doske alebo tlačidlom na vnútornej strane piatych dverí.
Kladne hodnotíme aj praktické prvky ako sú samostatné odkladacie priestory, plynová vzpera držiaca podlahu batožinového priestoru pri prípadnej manipulácii s rezervným kolesom, ako aj sklopnú mrežu oddeľujúcu nákladný priestor od priestoru pre posádku.

Strávený čas za volantom nám spríjemňoval aj fakt, že všetky interiérové textílie, koža a materiály boli pred ich samotným použitím kontrolované na prítomnosť alergénov a zdraviu škodlivých látok.


Motor – ak diesel tak D5

motor: 2.4 D5 (151 kW) Testovanú XC70-tku sme mali k dispozícii so súčasne najpredávanejším turbodieselom pochádzajúcim z dielne Volvo. Tento celohliníkový päťvalec s najmodernejšou technológiou priameho vstrekovania common rail prešiel nedávno kompletným prepracovaním, vďaka ktorému sa zvýšil jeho výkon (o 20 koní) a maximálny krútiaci moment (o 20 Nm). O vyšší výkon s rovnomerným dávkovaním sily v celom rozsahu otáčok sa pri staronovej D5-ke postarali dve sekvenčné dvojstupňové turbodúchadlá, vďaka ktorým je jazda ešte plynulejšia a výrazne dynamickejšia.
Motor tak dosahuje pri nezmenenom objeme 2.4 litra maximálny výkon 151 kW (205 k) a krútiaci moment 420 Nm, ktorý je teraz k dispozícii už od 1500 - 3200 ot./min. Naftový agregát 2.4 D5 patrí v tejto triede k vrcholom súčasnej automobilovej techniky.

Motor žhaví vďaka keramickým sviečkam veľmi krátko. Tieto high-tech sviečky sa vyznačujú extrémne rýchlym zohriatím, čo zabezpečuje hlavne pri mínusových teplotách vynikajúcu štartovateľnosť motora. „Natočenie“ D5-ky sa prejavovalo krátkym, zato mohutným ohlásením sa 205 žrebcov, ukrývajúcich sa pod kapotou. Napodiv ho však nesprevádzali žiadne otrasy, ako ich poznáme z dieselových vozidiel mnohých iných značiek. Okrem dokonalej izolácie vibrácií sa D5-ka vyznačuje aj vynikajúcimi výsledkami v oblasti akustického komfortu. Volnobežný chod motora je až natoľko tichý, že to v nás vyvolávalo nutkanie opätovne ho naštartovat. Pokojným a až prekvapivo tichým chodom sa vyznačoval päťvalec aj pri ležérnej jazde. Dokonalé odhlučnenie motora sme si však užívali len pokiaľ sme nepotrebovali využiť obrovský potenciál krútiaceho momentu (420 Nm). Ten nám za sprievodu mohutného a pre uši priam návykového barytónu rozzúreného päťvalca opätovne pripomenul silu D5-ky.

Čo nás neprekvapilo, bola spotreba paliva. Tá síce presiahla udávané hodnoty, ale pohybovala sa v celkom rozumných medziach, a to 9.1 litra nafty na 100 km. Akceptovateľná hodnota, ak berieme do úvahy výkon, hmotnosť, aerodynamiku vozidla a nami absolvovanú jazdu najmä po zasneženom nespevnenom povrchu.

Podľa nás je D5-ka ideálnym partnerom pre skoro 2-tonový Crossover s pohonom 4x4. Presvedčil nás svojou vysokou pružnosťou a celkovo komfortným charakterom, ktorý sme ocenili hlavne v mestskej premávke. Motor mal k dispozícii vždy dostatok sily pre maximálnu akceleráciu, dynamickú a plynulú jazdu, a to v celom rozsahu otáčok.


Prevodovka

šesťstupňová automatická prevodovka Geartronic Ak berieme do úvahy zameranie a využiteľnosť vozidla, sme s prácou šesťstupňovej adaptívnej prevodovky Geartronic v podstate spokojní. Pri pokojnej jazde radí automat ukážkovo hladko a plynule. Menej nás však presvedčil pri dynamickej jazde, kde sa softvér radenia neprejavoval tými najpružnejšími reakciami. Nástup okamžitého výkonu zošliapnutím plynového pedálu na podlahu nebol až tak presvedčivý ako sme očakávali. „KickDown“ sprevádzala už známa zvuková kulisa motora a zhruba dvojsekundové váhanie riadiacej jednotky zaradiť správny prevodový stupeň.
Na jej pomalšiu reakciu sme si však rýchlo zvykli a tak nám ani extrémnejšie predbiehacie manévre nerobili vôbec žiadny problém.



Radosť z jazdy ponúka aj Volvo

O dobrú ovládateľnosť a pocit kontroly nad vozidlom sa postaralo presné riadenie, tuhá karoséria s pokročilou konštrukciou viacprvkovej zadnej nápravy, vzpery McPherson na prednej náprave, nízko položené ťažisko vozidla a systém pohonu všetkých kolies AWD.
Podvozok bol schopný vzdorovať akejkoľvek snahe o rozhúpanie a ani pri brzdení alebo prudkej akcelerácii sa neprejavil prepadávaním či zdvíhaním prednej časti vozidla. Mierne, avšak logické náklony karosérie sa prejavili až pri jazde na hranici adhézie. Tie by bolo možné zmierniť použitím aktívneho podvozku Four-C, ktorý je dodávaný za príplatok 1.610 EUR (48.502,86 Sk).

I napriek dobrým dynamickým vlastnostiam je XC70-tka navrhovaná skôr pre komfortnú jazdu a jazdu ľahším terénom. Zodpovedá tomu celkové naladenie podvozku, motora i nastavenie prevodovky. Komfortne ladený podvozok bez problémov zvládal a úspešne odfiltrovával všetky druhy nerovností našich ciest, ktoré majú v tomto ročnom období bližšie k tankodromu ako k cestnej komunikácii.

Volvo XC70 Volvo XC70 To, že XC70-tka nie je určená do ťažkého terénu je známe už z papierových hodnôt. Hlavným obmedzením sú pre ňu malé nájazdové uhly a svetlá výška (no v kategórii Crossover je jedinečná). Prejazdové hodnoty stačia však na to, aby sa jej druhým domovom stali lesné či poľné cesty. Tie nám pomáhal zdolávať najmodernejší pohon všetkých kolies s medzinápravovou spojkou Haldex štvrtej generácie a technológiou Instant Traction. V závislosti od meniacich sa podmienok dbá tento systém na to, aby sa najviac výkonu prenieslo na kolesá s najlepšou priľnavosťou. V bežnej prevádzke je poháňaná prednostne len predná náprava (až 95% výkonu sa prenáša na predné kolesá). Akonáhle stratí jedno z týchto kolies priľnavosť výkon motora sa pomocou viskóznej spojky prenesie na zadnú nápravu. V spolupráci s protipreklzovým systémom, sú tak vždy poháňané iba tie kolesá, ktoré majú dostatočnú priľnavosť.

Volvo XC70 Volvo XC70 Neoceniteľným pomocníkom XC70-tky je aj systém Hill Descent Control HDC (jediný Crossover disponujúci týmto systémom). Za jeho pomoci sme bez problémov a hlavne bezpečne zliezli akýkoľvek strmší svah s nekvalitným povrchom. Zaradením prevodového stupňa 1, aktiváciou tlačidla kontroly zjazdu a uvoľnením pedála akcelerátora začal systém automaticky zasahovať do činnosti bŕzd a otáčok motora. To sa prejavilo konštantným udržiavaním zjazdnej rýchlosti vozidla (max. do 10 km/h). Tento úkon je možný aj pri zjazde kopca smerom dozadu (max. do 7 km/h). A keďže nás systém odbremenil od brzdenia, mohli sme sa plne venovať korekciám volantu.


Bezpečnosť – tradične vysoká

Bezpečnostný imidž Volva ostáva nepoškvrnený aj pri XC70. Vysoká aktívna a pasívna bezpečnosť je samozrejmosťou už pri základnej motorizácii a stupni výbavy.
Štandardom je ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, elektronický brzdový asistent EBA, protipreklzový a stabilizačný systém DSTC, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, trojbodové bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi napínacej sily, kotviace miesta ISOFIX, systém ochrany pri bočnom náraze SIPS a systém prevencie proti poraneniu krku pri náraze zozadu WHIPS.

Bezpečnostné systémy – pozor silno návykové!

Testovaná XC70-tka bola dovybavená praktickými a nami vrelo odporúčanými systémami aktívnej bezpečnosti.
Zvýknúť si bolo veľmi jednoduché. Horší je odvykací syndróm.

adaptívny tempomat (ACC) s funkciou upozornenia na nebezpečnú vzdialenosť• K aktívnej bezpečnosti prispieva adaptívny tempomat (ACC) s funkciou upozornenia na nebezpečnú vzdialenosť. Ten je možné aktivovať pri rýchlostiach od 30 do 200 km/h. Stačilo zvoliť požadovanú rýchlosť a minimálny časový odstup od vpredu idúceho vozidla. Pokiaľ snímač radaru v priestore pred naším vozidlom zaregistroval pomalšie vozidlo, automaticky sa prispôsobil jeho rýchlosti. Ak sa však i pri vypnutom tempomate vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla skrátila pod prijateľnú hranicu, aktivoval sa systém pre kontrolu bezpečnej vzdialenosti Distance Alert (DA), ktorý následne rozsvietil červené výstražné svetlá v spodnej časti čelného skla.

systém upozornenia na nebezpečenstvo kolízie s funkciou automatického brzdenia (CWAB)•Ďalším zaujímavým bezpečnostným prvkom je systém upozornenia na nebezpečenstvo kolízie s funkciou automatického brzdenia (CWAB). Systém je predovšetkým určený na jazdu po diaľnici. Ten dokázal rozpoznať riziko zrážky a upozorniť nás včas na hroziace nebezpečenstvo. Radar umiestnený za mriežkou chladiča a digitálna kamera za čelným sklom nepretržite sledovali vzdialenosť vpredu idúceho vozidla až na vzdialenosť 150 metrov. Pokiaľ toto vozidlo náhle spomalilo (alebo zastalo) a systém rozpoznal zvýšenú pravdepodobnosť zrážky, upozornil na hroziace nebezpečenstvo blikajúcim červeným výstražným svetlom na čelnom skle a zvukovým signálom. Táto technológia naviac podporuje vodičom iniciované brzdenie - v takom prípade systém v predstihu zvýši tlak v brzdovom systéme a pripraví sa na panické brzdenie, čím sa skráti celkový reakčný čas. Ak ani napriek výstražnému upozorneniu vodič nezareaguje, aktivuje sa automatické brzdenie. Systém tak včasným zásahom pomôže odvrátiť hroziace nebezpečenstvo a v niektorých situáciách znížiť závažnosť zrážky.

systém varovania pred vozidlom nachádzajúcim sa v mŕtvom uhle spätného zrkadla (BLIS)•Užitočným a silno návykovým bezpečnostným prvkom je aj systém varovania pred vozidlom nachádzajúcim sa v mŕtvom uhle spätného zrkadla (BLIS). Pokiaľ sa nám do mŕtveho uhla dostalo iné vozidlo, systém na jeho prítomnosť upozornil rozsvietením kontrolky umiestnenej na stĺpiku pravých alebo ľavých dverí.

•Pozitívne skúsenosti sme mali aj so systémom Driver Alert Control (DAC). Ten počas jazdy na diaľnici pri rýchlosti nad 65 km/h neustále “strážil“ našu sústredenosť. Pomocou signálov z digitálnej kamery systém vypočítaval smer vozovky a porovnával ju s údajmi o pohybe volantu. Vďaka týmto informáciám dokázal systém rozlíšiť chybné konanie od bežného štýlu jazdy, na čo včas upozornil výstražným zvukovým signálom.

•Digitálnu kameru využíva i systém varovania pred bezdôvodným opustením jazdného pruhu (LDW). Ten dokáže rozpoznať značenie jazdných pruhov a pomáha sledovať polohu vozidla na ceste. Pokiaľ sme s vozidlom opustili jazdný pruh bez použitia smerových svetiel, systém nás na to upozornil varovným zvukovým signálom.

Všetky tieto bezpečnostné systémy a prvky robia z Volva XC70 jedno z najbezpečnejších vozidiel vo svojej triede.

Bezpečnostné testyotvoriť testabsolvovala zatiaľ len V70-tka, ktorá dosiahla 5 hviezdičiek za bezpečnosť posádky, 4 za ochranu detí a 2 hviezdičky za ochranu chodcov. A keďže nie je Volvo XC70 od Volva V70 konštrukčne odlišné, môžeme predpokladať, že by bezpečnostné testy zvládlo rovnako dobre.


Obstarávacia cena (zdroj: cenník importéra platný ku dňu spracovania 01.03.2010; ceny vrátane DPH)

Najnižšia cena modelu:
XC70 2.4 D Kinetic
40.040 € (1.206.245,04 Sk)
Základná cena verzie:
XC70 2.4 D5 AWD Summum
49.360 € (1.487.019,36 Sk)
Cena testovanej verzie:
XC70 2.4 D5 AWD Summum
59.300 € (1.786.471,80 Sk)
Štandardná výbava: Bezpečnosť a ochrana: ABS + elektronický rozdelovač brzdnej sily; elektronický brzdový asistent EBA; protipreklzový a stabilizačný systém DSTC; systém kontroly zjazdu z kopca Hill Descent Control; posilňovač riadenia s premenlivým účinkom; elektrická parkovacia brzda; brzdové svetlá s výstražnou funkciou EBL; airbag vodiča a spolujazdca; bočné airbagy vpredu; hlavové airbagy vpredu a vzadu; 5x hlavová opierka; 5x trojbodový bezpečnostný pás s predpínačmi a obmedzovačom napínacej sily na predných sedadlách; signalizácia nezapnutých bezpečnostných pásov; kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách; sklopná mreža batožinového priestoru; systém ochrany proti bočnému nárazu SIPS, systém prevencie proti poraneniu krku WHIPS; imobilizér; centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním; alarm Volvo Guard s pohybovým a náklonovým senzorom; uzamykateľný priestor pod dnom batožinového priestoru; bezpečnostné osvetlenie Home safe
Interiér: kožené čalúnenie; drevený obklad; multifunkčný kožou potiahnutý volant nastaviteľný v dvoch osiach; kožou potiahnutá radiaca páka; automatická dvojzónová klimatizácia; otáčkomer; palubný počítač s inteligentným informačným systémom IDIS; tempomat; dažďový senzor; zadný parkovací asistent; elektrochromatické spätné zrkadlo; audiosystém High Performance: rádio AM/FM s RDS, CD/MP3 prehrávač, AUX konektor, USB/iPod spojenie, zosilňovač 4x40W, 8 repro; výstup pre pripojenie externých slúchadiel pre zadné sedadlá; el. ovládané okná s dotykovou funkciou; sedadlo vodiča - el . nastaviteľné s pamäťou; sedadlo spolujazdca – sklopné; sedadlá predné – vyhrievané, výškovo nastaviteľné; sedadlá zadné - sklopné, delené v pomere 40/20/40; predná a zadná lakťová opierka s odkladacím priestorom a držiakom pohárov; 12V zásuvka v batožinovom priestore; kryt batožinového priestoru; el. ovládané dvere batožinového priestoru
Exteriér: aktívne bi-xenónové svetlomety; ostrekovačoe svetlometov s vyhrievanými dýzami; hmlovky; spätné zrkádlá - el. nastaviteľné s pamäťou, vyhrievané, el. sklopné s funkciou nastavenia sklonu pri cúvaní; strešné lyžiny; disky z ľahkých zliatin 7.0x17' Sargas, pneu 235/55
Výbava za príplatok:
  • balík Podpora vodiča: adaptívny radarový tempomat s varovaním pred kolíziou a automatickým pribrzdením; systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu; informačný systém o slepom uhle BLIS = 1.870 € (56.335,62 Sk)
  • balík Bezpečnosť: ovládanie zamykania a štartovanie bez kľúča; voduodpudivé bočné okná = 550 € (16.569,30 Sk)
  • balík Rodina: vypínač airbagu spolujazdca; detská poistka zadných dverí; integrované detské sedačky v zadných sedadlách = 240 € (7.230,24 Sk)
  • čalúnenie - koža Smooth Leather, ventilované predné sedadlá = 1.630 € (49.105,38 Sk)
  • el. nastaviteľné sedadlo spolujazdca = 430 € (12.954,18 Sk)
  • navigačný systém RTI = 1930 € (58.143,18 Sk)
  • CD/MP3 menič na 6 CD = 320 € (9.640,32 Sk)
  • Bluetooth = 480 € (14.460,48 Sk)
  • predný parkovací asistent + zadná parkovacia kamera = 240 € (7.230,24 Sk)
  • tmavšie tónované zadné okná = 370 € (11.146,62 Sk)
  • možnosť individuálneho nastavenia tuhosti posilňovača riadenia = 210 € (6.326,46 Sk)
  • disky z ľahkých zliatin 7.5x18' Merac, pneu 235/50 = 970 € (29.222,22 Sk)
  • metalický lak = 700 € (21.088,20 Sk)
  • Konverzný kurz: 1 EUR = 30,126 SKK

    Porovnanie s konkurenciou (zdroj: cenníky importérov platné ku dňu spracovania 01.03.2010; ceny vrátane DPH)

    Značka/model Volvo XC70 Audi A6 allroad Subaru Outback
    Motor 2.4 D5 2.7 TDI 2.0 D
    Výbavový stupeň Summum Premium 2010 VA
    Zdvihový objem motora (ccm) 2400 2698 1998
    Uloženie / počet valcov R / 5 V / 6 Boxer / 4
    Preplňovanie 2x turbo turbo turbo
    Max.výkon (kW) pri ot./min-1 151/4000 140/3500 110/3600
    Krút.moment (Nm) pri ot./min-1 420/1500-3250 450/1750-2250 350/1800-2400
    Priemerná spotreba (l/100 km) 7,5 7,5 6,4
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod. (s) 8,9 8,8 9,7
    Max.rýchlosť (km/hod.) 205 218 195
    Filter pevných častíc áno áno áno
    Prevodovka 6 stupňový
    automat
    6 stupňový
    automat
    6 stupňový
    manuál
    Pohon 4x4 4x4 4x4
    Pruženie (pneumatické) nie áno nie
    Dĺžka (mm) 4838 4934 4775
    Šírka (mm) 1861 1862 1820
    Výška (mm) 1604 1521 1605
    Rázvor (mm) 2815 2833 2745
    Svetlá výška (mm) 210 125-185 200
    Počet dverí / počet miest 5 / 5 5 / 5 5 / 5
    Objem batož. priestoru (l/VDA) 575-1600 565-1660 526-1726
    Celková hmotnosť (kg) 2400 2500 2085
    Max. hmotnosť brzdeného prívesu (kg) 2100 1900 1700
    Základná cena modelu 49.360 €
    (1.487.019,36 Sk)
    52.390 €
    (1.578.301,14 Sk)
    36.990 €
    (1.114.360,74 Sk)
    Akciová cena modelu - - 33.291 €
    (1.002.924,66 Sk)
    Cena testovaného modelu

    Cena porovnateľne dovybaveného modelu
    59.300 €
    (1.786.471,08 Sk)
    -

    -

    68.493 €
    (2.063.420,11 Sk)

    -

    36.935 €
    (1.112.703,81 Sk)
    Konverzný kurz: 1 EUR = 30,126 SKK

    Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybavených modelov oproti testovanému modelu:

  • Audi A6 allroad Premium 2010
    nemá (výrobca neponúka): adaptívny radarový tempomat; systém kontroly zjazdu z kopca; možnosť individuálneho nastavenia tuhosti posilňovača riadenia; vyhrievané dýzy ostrekovačov svetlometov; ventilované predné sedadlá; sklopné sedadlo spolujazdca; integrované detské sedačky v zadných sedadlách; výstup pre pripojenie externých slúchadiel pre zadné sedadlá; sklopnú mrežu batožinového priestoru; voduodpudivé bočné okná
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave): svetelný senzor; čítačku na 2 SD karty v audiosystéme; prípravu na telefón; odkladacie zásuvky pod prednými sedadlami; 3 ročný bezplatný servis vozidla

  • Subaru Outback VA
    nemá (výrobca neponúka): aktívne svetlomety; adaptívny radarový tempomat; systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu; informačný systém o slepom uhle; systém kontroly zjazdu z kopca; možnosť individuálneho nastavenia tuhosti posilňovača riadenia; vyhrievané dýzy ostrekovačov svetlometov; ovládanie zamykania a štartovania bez kľúča; predné a zadné parkovacie senzory; zadnú parkovaciu kameru; bezpečnostné osvetlenie vozidla; brzdové svetlá s výstražnou funkciou; alarm; navigačný systém; elektrochromatické spätné zrkadlo; spätné zrkádlá s pamäťou; USB/iPod spojenie; 8 repro (má 6 repro); obklad – drevo; ventilované predné sedadlá; pamäť sedadla vodiča; sedadlo spolujazdca - el. nastaviteľné, výškovo nastaviteľné, sklopné; integrované detské sedačky v zadných sedadlách; výstup pre pripojenie externých slúchadiel pre zadné sedadlá; držiak pohárov v zadnej lakťovej opierke; uzamykateľný priestor pod dnom batožinového priestoru; sklopnú mrežu batožinového priestoru; el. ovládané dvere batožinového priestoru; tmavšie tónované zadné okná; disky z ľahkých zliatin 18' (má 17')
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave): svetelný senzor, reguláciu svetlej výšky zadnej nápravy podľa zaťaženia


    Fotogaléria

    Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70 Volvo XC70
    Redaktor: Oliver Mauer
    Foto: Oliver Mauer


    Redakčný test: Volvo V60 2.4 D5 AWD Summum
    Redakčný test: Volvo S60 2.0 T Summum
    Prezentácia: Volvo XC60
    Prezentácia: Volvo a škola bezpečnej jazdy
    Redakčný test: Volvo C30 1.8 Summum R-design





  • Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
    http://www.aad.sk

    Adresa tohoto článku je:
    http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=685