Dacia Logan MCV, fáza 2 (novinka 11/2008)

Súčasnejší design exteriéru
zväčšiť Nová Dacia Logan MCV čerpá s rovnakých dizajnových trendov, ktoré bolo možno pozorovať už pri modeli Dacia Sandero a nová Dacia Logan. Väčšia mriežka s novým logom značky je vybavená chromovaným rámčekom (štandard okrem základnej verzie). Nový a úplne integrovaný predný nárazník je v rovine s karosériou a prispieva k harmonickému dizajnu prednej časti spolu s väčšími svetlometmi a lemovaním hmlových svetiel v čiernej farbe alebo vo farbe karosérie (v závislosti od verzie). Nový zadný nárazník je tiež zarovnaný s karosériou a obsahuje reflektory. Tieto dva nové nárazníky zväčšujú celkovú dĺžku vozidla na 4,47 m (o 2 cm viac ako predchádzajúce verzie). Zmeny dizajnu tiež zahŕňajú novú ponuku krytov kolies, rovnako ako širší výber farieb karosérie, medzi ktoré teraz patria aj farby Šedá Basalte, Modrá Electrique, Modrá Extrême a Čierna Nacré.

Ďalšie vylepšenie pre verziu Arctica
zväčšiť Unikátna pozícia Loganu MCV na trhu zaistila, že mal výrazný úspech ihneď od svojho uvedenia na trh. Zákazníci Loganu MCV si vyberajú lepšie vybavené verzie a výbava Arctica tvorí 60 až 80 % predaja, v závislosti na trhu. Táto vysoko žiadaná verzia je dnes ešte žiadanejšia vďaka modernizácii výbavy. Verzia Arctica novej Dacie Logan MCV má rovnakú, ale modernejšiu a funkčnejšiu palubnú dosku, ktorou bol vybavený už model Sandero, a taktiež novú konzolu. Moderný dojem z kabíny tiež posilňuje design nových panelov dverí, ktoré sú vybavené praktickejšími držadlami a elegantným obložením. Vodiči zistia, že všetky ovládacie prvky dobre padnú do ruky, pričom pozornosť bola venovaná tomu, aby údaje a informácie na palubnej doske boli jednoducho a dobre čitateľné. Vďaka výškovo nastaviteľnému volantu je prostredie vodiča ešte priateľskejšie a pohodlnejšie a viditeľnosť dozadu vo verzii Arctica je lepšia vďaka nainštalovaniu nových opierok hlavy pre prostredné sedadlo delenej lavice v druhom rade v pomere 60/40 a obe sedadlá delenej lavice v treťom rade v pomere 50/50.

Rovnako výnimočná priestrannosť a modularita kabíny
zväčšiť Nová Dacia Logan MCV so siedmimi sedadlami umožňuje komfortnú jazdu až trom vysokým dospelým cestujúcim (viac ako 1,90 m) v druhom rade sedadiel, plus ďalším dvom v treťom rade sedadiel. V skutočnosti cestujúci v druhom a treťom rade čerpá z komfortu veľkorysého priestoru pre ramená (1421 mm a 1287 mm) a priestoru pre kolená (170 mm a 174 mm). Nová Dacia Logan MCV sa tiež pýši rekordom v kapacite prepravy: Okrem úložných priestorov v kabíne, ktorých objem je väčší ako 54 litrov, môže nová Dacia Logan MCV prepraviť až 700 litrov v päťsedadlovom usporiadaní a až 2350 litrov v dvojsedadlovom usporiadaní. Pri trojradovom usporiadaní je možné lavicu v treťom rade sklopiť a zložiť celú dopredu na druhý rad sedadiel. Taktiež je možné delené sklopenie v pomere 50/50, alebo dokonca kompletná demontáž. Delená lavica v druhom rade v pomere 60/40 (v závislosti od verzie) môže byť tiež sklopená dopredu za účelom ďalšieho zväčšenia prepravného priestoru. Nakoniec je možné nainštalovať tri detské sedačky na všetky tri sedadlá v druhom rade (vrátane systému Isofix pre bočné sedadlá), zatiaľ čo univerzálne detské sedačky je možné nainštalovať na obe sedadlá v treťom rade. Vďaka rôznym kombináciám je modulárny interiér novej Dacie Logan MCV obzvlášť praktický a užívateľsky pohodlný pre každodennú jazdu, takže je možné premeniť vozidlo pre prepravu osôb na vozidlo schopné prepravovať veľké náklady behom niekoľkých sekúnd.

Bezpečnosť: nevyhnutný predpoklad
zväčšiť Nová Dacia Logan MCV je vybavená najnovšou generáciou ABS Bosch 8.1 plus elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily (EBD) a núdzovým brzdovým asistentom (EBA), prvkom, ktorý bolo možné nájsť už pri modeloch Dacia Sandero a nová Dacia Logan. Prvky pasívnej bezpečnosti novej Dacie Logan MCV (verzie Arctica) zahŕňajú novú plastovú konštrukciu palubnej dosky, ktorá znižuje pravdepodobnosť zranení kolien pri nehode, a tiež vypchávku pod nohami (štandard) rovnakú ako u svojho predchodcu, ktorá má za cieľ ochrániť dolné končatiny vodiča a predného spolujazdca. Úplne nové sedadlá novej Dacie Logan MCV sa dodávajú s trojbodovými bezpečnostnými pásmi a opierkami hlavy vrátane dvoch sedadiel v treťom rade pri sedemmiestnom usporiadaní. Nová Dacia Logan MCV môže byť vybavená až štyrmi airbagmi (airbagy vodiča a predného spolujazdca plus dva bočné airbagy).

Rovnaké typy úsporných motorov
zväčšiť 1,4 a 1,6 litrové osemventilové benzínové motory sú ideálne z hľadiska nákladov, robustnosti a ľahkosti údržby, čo charakterizuje modely Dacia, a obidva typy zaisťujú hospodárnu kombinovanú spotrebu paliva (7,6 litru/100 km v päťmiestnom usporiadaní). Pôsobivá 105k hnacia jednotka 1,6 16V, ktorá je oceňovaná pre svoju plynulú a živú akceleráciu a výnimočné potešenie z jazdy, spotrebúva iba 7,5 litrov/100 km (kombinovaná spotreba, päť alebo sedem sedadiel). Katalóg vznetových motorov zahŕňa príkladnú hnaciu jednotku 1,5 dCi, ktorá je k dispozícii vo verzii dCi 70k, ale aj v dynamickejšej alternatíve dCi 85k. Spotreba paliva verzií poháňaných motormi dCi 70k a dCi 85k (päť a sedem sedadiel) je len 5,3 a 5,2 litrov/100 km, čo je obzvlášť konkurencieschopné v porovnaní s inými modelmi kombi so vznetovými motormi na trhu. Nová Dacia Logan MCV sa vyrába v továrni Dacia s certifikátom ISO 14001 v rumunskej Pitešti, 95 % použitých materiálov je recyklovateľných, pričom zároveň obsahuje 5 % recyklovaných plastov. A pretože emisie CO2 novej Dacie Logan MCV dCi 70k a novej Dacie Logan MCV dCi 85k sú iba 140 a 137 g/km, obe môžu nosiť označenie Dacia eco².

Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.
27.11.2008





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=599