Volvo C30 1.8 Summum R-design (09/2008)
redaktor: oliver mauer, 23.09.2008;

T.O.P. AUTO Slovakia, a.s., dovozca automobilov Jaguar, Land Rover a Volvo nám na redakčný test poskytol najmenší, no svojím moderným a extravagantným dizajnom najzaujímavejší model z portfólia Volvo: C30 1.8 Summum R-design

testoval Oliver Mauer


Malý Švéd so športovými génmi

Volvo C30 Výrobca C30-tku navrhol a vyvíjal od začiatku ako štvormiestne vozidlo určené pre tých, ktorí chcú byť nápadní a radi pútajú pozornosť okolia. Hlavnou zbraňou je jeho dizajn. Ešte viac sa zvýrazní jeho extravagantnosť, ak je dovybavený balíkom R-design, ktorý mu dodá športový charakter.
Spoznáte ho podľa loga "RDESIGN" na prednej maske, predných sedadlách a na volante. Športový nádych mu dodáva trojica hliníkových ovládacích pedálov (spojka, brzda, plyn), volant a hlavica radiacej páky v kombinácii koža/hliník, stredová konzola dekorovaná materiálom „Charcoal“. Balík R-design doplňuje ešte športový spojler predného a zadného nárazníka, športové prahy dverí, kryty spätných zrkadiel z matného chrómu, zadný strešný spojler, 17 palcové hliníkové disky kolies a pochrómovaná koncovka výfuku.


Exteriér – zmes tradície a moderny

Volvo C30 Volvo C30 Dizajn tohoto automobilu je skutočne navrhnutý tak, aby bol neprehliadnuteľný. Prednú časť karosérie si C30-tka prepožičala od svojich starších súrodencov S40/V50. Robustný predok umocňuje mohutný plastový nárazník s integrovaným športovým spojlerom a agresívne sa tváriace bi-xenónové reflektory s vnútorným čiernym orámovaním. Pri bočnom pohľade vynikajú agresívne proporcie ešte viac. Pomerne vysoko posadená bočná línia vychádza z predného blatníka cez široké dvere a prechádza celým zadným blatníkom. Zadná presklená časť karosérie sa od B stĺpika výrazne zužuje, čo umožnilo dizajnérom vytvoriť dojem svalnatých blatníkov. Dozadu sa zvažujúca strecha taktiež umocňuje neobyčajný tvar tohto automobilu. Mohutné koncové svetlá v tvare obráteného „Y“ uzatvárajú zadné blatníky a súčasne dokonale prekrývajú zadné stĺpiky karosérie. Spolu s veľkým celoskleneným vekom batožinového priestoru predstavujú dokonalé ukončenie tohto hatchbacku. Tvar zadnej časti C30-tky pripomína legendárne Volvo P 1800 ES zo 60-tych rokov alebo nemenej populárnu 480-tku.

Práve tu je vidieť perfektnú symbiózu histórie a moderného dizajnu, ktorému nie je čo vytknúť. Pre tých, ktorým nie je design tohto modelu dostatočne extravagantný, je určená aktuálna novinka, ktorou sú samolepiace dekoračné filmy/fólie rôznych motívov určené na individuálne skrášlenie povrchu karosérie. Volvo C30 trochu inak.

Interiér - štýlový

Volvo C30Pri pohľade do interiéru nám bolo hneď jasné, že aj C30-tka patrí do rodiny Volvo. Nápadne sa podobá na svojich väčších súrodencov, ktorých základným znakom je štýlová stredová konzola. Vďaka rozmerným a do širokého uhla otvárajúcim sa dverám je nastupovanie do tohto trojdverového automobilu pohodlné. Podotýkame, že hovoríme o nastupovaní na predné sedadlá. Sedadlá v čierno-krémovom vyhotovení s logom RDESIGN pôsobia na pohľad veľmi elegantne a športovo. Bočné vedenie predných sedadiel pri jazde zákrutami telo podržalo, no aj tak máme dojem, že konštruktéri kládli dôraz viac na komfort. Vďaka mnohými smermi polohovateľnému sedadlu (v našom prípade elektrickému s pamäťou) a výškovo a pozdĺžne nastaviteľnou polohou volantu si aj vodič nižšieho resp. vyššieho vzrastu nájde ideálnu polohu sedenia. K dokonalému komfortu chýba už len možnosť posuvného nastavenia lakťovej opierky. Pochvalu si zaslúži dizajn športového volantu, ktorý vďaka kombinácii koža/hliník nielen dobre vyzerá, ale sa aj vynikajúco drží. Na ergonomicky dobre riešenom volante sme ocenili ovládacie prvky tempomatu a audiosystému, no vadilo nám, že sa pri zapnutom osvetlení prehrievajú.
Volvo C30Prístrojová doska je vyhotovená z kvalitných a na dotyk príjemných materiálov. Športový dizajn sme si všimli aj v zornom poli vodiča, konkrétne na prístrojovom paneli, v ktorom je osadená dvojica kruhových prístrojov v dizajne chronometra s integrovanými ukazovateľmi stavu paliva a teploty motora. Ovládacie prvky sú rozmiestnené intuitívne, sú ľahko dostupné, preto sme s ich ovládaním nemali žiadny problém ani po zotmení. Pri meniacej sa intenzite svetla v kabíne sa intenzita osvetlenia displeja na stredovej konzole automaticky prepne do invertného, oči šetriaceho módu zobrazovania údajov. Ocenili sme aj elektrochromatické spätné zrkadlo, ktoré dokonale odfiltrovalo záblesky reflektorov za nami jazdiacich vozidiel. Zvláštnosťou zrkadla je digitálny kompas, ktorý zobrazuje aktuálnu polohu vozidla voči svetovým stranám na plochu zrkadla. Takáto informácia môže byť užitočná pri orientovaní sa v neznámom prostredí, ak nie je automobil vybavený navigačným systémom a k dispozícii je len mapa.

Pracovný priestor vodiča z pohľadu dostupnosti ovládacích prvkov a prehľadu informácií hodnotíme na výbornú. Konštruktérom musíme vytknúť obmedzenú viditeľnosť v pravom vonkajšom spätnom zrkadle, ktorého spodnú časť prekrýva vysoká bočnica dverí.

Volvo C30Sedadlá v druhom rade sú posunuté bližšie k stredu vozidla, čo umožňuje pasažierom lepší výhľad dopredu. Priestor pre sedenie na zadných sedadlách, hlavne čo sa týka výšky a šírky, je pre dve dospelé osoby dostatočný. Lepšie sú dve plnohodnotné, ako tri nepohodlné sedadlá. Priestor pre kolená je daný náročnosťou posádky sediacej vpredu. Typickým problémom u všetkých trojdverákov je nastupovanie do a vystupovanie zo zadného radu sedadiel. Žiaľ, ani u tohto modelu to nebolo inak. Aj napriek dobrému prístupu k ovládaču pozdĺžneho posuvu sedadla (na operadle sedadla vodiča - elektrické) sme pri nastupovaní museli podať tak trochu akrobatický výkon. Vystupovanie je jednoduchšie, treba si však dávať pozor na bezpečnostný pás, kopírujúci dráhu posúvaného sedadla, treba ho prekročiť. Ku komfortu na zadných sedadlách prispieva stredová lakťová opierka, kôš/držiak na fľaše a odkladacie priestory v originálne tvarovaných postranných paneloch.

Milovníka hudby určite príjemne prekvapí audiosystém High Performance, ktorý štandardne obsahuje rádio AM/FM s funkciou RDS, CD prehrávač s podporou formátu MP3 a WMA, AUX konektor, zosilňovač 4x40W a 8 reproduktorov. Náš severan mal naviac v úložnom priestore lakťovej opierky iPod/USB rozhranie s automatickým dobíjaním. Vďaka plnej integrácii s audiosystémom sme si mohli prepínať skladby s CD, USB, iPodu jediným tlačidlom (Mode) umiestneným pod displejom autorádia. Spomenúť treba aj dokonalé odhlučnený interiér, ktorý má podiel na skvelej akustike automobilu. Testovaná C30-tka je vybavená aj ďalšími prvkami či systémami, ktoré ocení zas milovník komfortu. Napríklad dažďový a parkovací senzor. Vďaka krátkemu zadku je parkovanie hračkou a tak sa nám parkovací asistent za príplatok 14.762,- Sk (490 €) zdal byť nadbytočný.

Batožinu nám pred zvedavými zrakmi okoloidúcich zakrývalo „textilné“ plato, ktoré sa v prípade potreby dá ľahko odložiť. Škoda, že takúto samozrejmosť výrobca ponúka aj k najvyššiemu stupňu výbavy za príplatok 3.585,- Sk (119 €). Volvo C30Po odstránení zadného plata sa nám naskytol zaujímavý pohľad na štýlové, ničím nerušené celopresklené veko, netradične riešené samostatné zadné sedadlá a extravagantnú stredovú konzolu. Do batožinového priestoru sa zmestí batožina maximálneho objemu 251l (metodika VDA), čo nie je veľa, ale vďaka samostatne sklopným operadlám zadných sedadiel sa dá dosiahnuť variabilný priestor až na slušných 894 litrov. Po sklopení lakťovej opierky aj pri plne obsadenom vozidle odveziete medzi sedadlami dlhšie predmety (maximálna dĺžka je obmedzená rozmerom po úroveň predných sedadiel). Pod vyklápacou podlahou je v plastovej vaničke uložené dojazdové rezervné koleso a po bokoch sú ďalšie odkladacie priestory využiteľné napríklad pre uloženie povinnej výbavy.

Myslíme si, že batožinový priestor C30-tky je presne taký veľký, aký si vzhľadom na svoje proporcie a designové riešenie zaslúži.

Motor/prevodovka

Volvo C30Pod kapotou testovanej C30-tky tlčie Fordovo srdce - zážihový štvorvalec s objemom 1.798 ccm, ktorý dosahuje maximálny výkon 92 kw pri 6.000 ot/min. a krútiaci moment 165 Nm pri 4.000 ot./minútu. Tento motor za podvozkom evidentne zaostáva. Má síce 125 koní, no jeho prejav je veľmi zdržanlivý až konzervatívny. Silu vyvíja úplne nenápadne a nedočkali sme sa pocitu športovej jazdy v pravom zmysle slova. Takže po prvých 100 kilometroch sme sa s tým zmierili a hnaciu jednotku používali na to, na čo bola stvorená – na plynulú plavnú a tichú jazdu mestom. V tomto ohľade sa motor prejavuje ako galantný spoločník, na bežnú premávku má k dispozícii dostatok sily a občasné frajerinky taktiež prehltne. Hmotnosť 1.750 kg by mal dokázať z 0 na 100 km/hod. presunúť podľa výrobcu za 10,8 sekundy, čo je na náš vkus príliš veľa. Úprimne povedané, do športovo vyzerajúcej C30-tky by sa hodil pružnejší motor s krútiacim momentom okolo 200 Nm pri 3.500 - 4.000 ot./minútu. Napriek tomu oceňujeme jeho kultivovaný a tichý chod pri voľnobežných otáčkach, ale aj pri plnom zaťažení. Ako sme už spomenuli nepotešila nás jeho slabá dynamika ale ani jeho nenásytnosť. Počas nášho testovacieho týždňa v zmiešanej prevádzke sme najazdili spolu 951 km a spotrebovali 97.15 litrov benzínu. Dosiahli sme priemernú spotrebu 10.2 l/100 km, pričom výrobca udáva 7.3 l/100 km. Pri rýchlosti 60 km/hod nám palubný počítač ukazoval spotrebu paliva 4.2l, pri 90 km/hod 6.3l, pri 130 km/hod 8.1l a pri 160 km/hod 11.3 litrov.

1.8 litrový motor síce dobre spolupracuje s päťstupňovou mechanickou prevodovkou, krátke radenie prevodových stupňov je ľahké a presné a výborne sa ovláda, no chýba jej šiesty stupeň.

Podvozok

Je športový, čiže tvrdo naladený. V zákrutách sme si jazdu vychutnávali bez obmedzenia komfortu. Vozidlo drží stopu bez výraznejšieho náklonu vďaka tradičnej konštrukcii McPherson vpredu a štvorprvkovej zadnej náprave s rovnako rozloženou hmotnosťou medzi obe nápravy. Očakávali sme, že prejazd priečnymi nerovnosťami na veľkých 17 palcových kolesách nebude komfortný, ale zistili sme opak. Elektrohydraulické servoriadenie pracuje s ľahkosťou a precízne. Od predných kolies prenáša do volantu dobrú spätnú väzbu, čo je základom pre dobrý pocit zo športovej jazdy.

C30-ka sa v spojení s touto motorizáciou prezentuje vyslovene ako plavné mestské a medzimestské približovadlo s obrovským potenciálom k športovým výkonom, čo sa podvozku týka. Popis celkového dojmu z vedenia vozidla sa dá dobre vyjadriť nasledovne: starostlivo kopírujúci povrch vozovky, komunikatívny a kultivovaný. Pokiaľ ste pripravení zmieriť sa s motorom bez výraznejších športových ambícií, tak podvozok Volva C30 predstavuje ideálnu voľbu ako utratiť peniaze za štýlové, bezpečné a skoro po všetkých stránkach dokonalé športové auto. K C30 Summum R-design by sa hodila výkonnejšia pohonná jednotka z aktuálnej ponuky benzínových alebo naftových motorizácií.

Zabezpečenie proti odcudzeniu – dokonalé

Volvo C30Bodyguarda robí C30-tke najmodernejší imobilizér a alarm s názvom Volvo guard. Ten je napojený na dvere, kapotu a veko batožinového priestoru. Vozidlo nepretržite stráži 10 čidiel. Našu C30-tku strážil aj niekto iný, no v príplatkovej výbave ho však budete hľadať márne. Volvo myslelo na Vašu bezpečnosť aj mimo auta. Ak sa dostanete do nejakej kritickej situácie, určite oceníte funkciu diaľkovej aktivácie alarmu. Výstražná siréna a blikanie smerových svetiel sa spúšťa stlačením tiesňového tlačidla na diaľkovom ovládači/kľúči. Ten obsahuje aj tlačidlo pre diaľkové otvorenie zámku batožinového priestoru. Diaľkovým ovládačom sa zapína aj osvetlenie vozidla a okolia, ktoré sme po zotmení častokrát využívali. Je na škodu, že vyčnievajúci kľúč ovládača nie je sklopný, ako je to bežné u diaľkových ovládačov iných značiek. Ak sa v ovládači vybije batéria, ovládač skrýva v sebe integrovaný hliníkový kľúč, ktorým zámok dverí otvoríte vždy keď bude treba.

Bezpečnosť - tradične vysoká

Bezpečnostný imidž Volva ostáva aj pri C30-tke nepoškvrnený. Vysoká aktívna a pasívna bezpečnosť je už pri základnej motorizácii a stupni výbavy samozrejmosťou. ABS, elektronický rozdeľovač brzdnej sily, elektronický brzdový asistent EBA, protipreklzový a stabilizačný systém DSTC, brzdové svetlá s výstražnou funkciou pri kritickom brzdení EBL, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, signalizácia nezapnutých bezpečnostných pásov, systém ochrany pri bočnom náraze SIPS, systém prevencie proti poraneniu krku WHIPS a bezpečnostné osvetlenie Home safe, to všetko sú bezpečnostné systémy a prvky, ktoré robia z C30-tky jedno z najbezpečnejších vozidiel vo svojej triede.

Dokazujú to aj testy otvoriť test, kde malý severan dosiahol 5 hviezdičiek za bezpečnosť posádky, 4 za ochranu detí a 1 hviezdičku za ochranu chodcov.


Obstarávacia cena (zdroj: cenník importéra platný ku dňu spracovania 23.09.2008; ceny vrátane DPH)

Základná cena verzie:
C30 1.8 (Base)
578.419 Sk (19.200 €)
Základná cena verzie:
C30 1.8 Summum
767.038 Sk (25.461 €)
Cena testovanej verzie:
C30 1.8 Summum R-design
862.658 Sk (28.653 €)
Štandardná výbava: Bezpečnosť a ochrana: ABS + elektronický rozdelovač brzdnej sily; EBA (elektronický brzdový asistent); DSTC (protipreklzový a stabilizačný systém); EBL (brzdové svetlá s výstražnou funkciou); airbag vodiča a spolujazdca; bočné airbagy vpredu; hlavové airbagy vpredu a vzadu; signalizizácia nezapnutých bezpečnostných pásov; systém ochrany proti bočnému nárazu SIPS, systém prevencie proti poraneniu krku WHIPS; imobilizér; centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním; bezpečnostné osvetlenie Home safe
Interiér: čalúnenie - koža/vinil; obklad – hliník; volant - potiahnutý kožou, multifunkčný, nastaviteľný v dvoch osiach s posilňovačom riadenia; radiaca páka a páka ručnej brzdy - potiahnutá kožou; klimatizácia - automatická dvojzónová; palubný počítač; tempomat; dažďový senzor; spätné zrkadlo - elektrochromatické; audiosystém Performance: rádio AM/FM s RDS, CD prehrávač, AUX konektor, zosilňovač 4x20W, 4 repro; okná vpredu - el. ovládané; sedadlo vodiča - el . nastaviteľné s pamäťou; sedadlá predné – výškovo nastaviteľné s bedernou opierkou, vyhrievané; sedadlá zadné - sklopné, delené v pomere 50/50; lakťová opierka - vpredu s odkladacím priestorom, lakťová opierka - vzadu
Exteriér: bi-xenónové svetlomety; ostrekovače svetlometov; hmlovky; spätné zrkádlá - el. nastaviteľné, vyhrievané, el. sklopné s osvetlením; disky z ľahkých zliatin 6.5x16' Crius, pneu 205/55
Výbava za príplatok:
  • lak metalický = 19.883 Sk (660 €)
  • balík R-design: čalúnenie Sport – koža/T-tech; ciferníky v dizajne chronometra; volant - koža/hliník; radiaca, páka koža/hliník; športové pedále - hliník; športové koberčeky s bielym lemovaním; maska chladiča – matný chróm, kryt spätných zrkadiel - matný chróm; body kit - športový spojler predného/zadného nárazníka; športové prahy dverí; zadný spojler; športová koncovka výfuku; disky z ľahkých zliatin 7x17' Serapis silver, pneu 205/50 = 27.987 Sk (929 €)
  • alarm Volvo guard, diaľkovo ovládaný = 10.665 Sk (354 €)
  • kompas v elektrochromatickom vnútornom spätnom zrkadle = 1.777 Sk (59 €)
  • vypínač airbagu spolujazdca = 1.777 Sk (59 €)
  • audiosystém High Performance: rádio AM/FM s RDS, CD prehrávač, AUX konektor, zosilňovač 4x40W, 8 repro = 11.779 Sk (391 €)
  • parkovací asistent vzadu = 14.762 Sk (490 €)
  • držiak nápojov vpredu = 1.627 Sk (54 €)
  • kôš/držiak na flaše v stredovej konzole = 1.777 Sk (59 €)
  • kryt batožinového priestoru, soft = 3.585 Sk (119 €)
  • Konverzný kurz: 1 EUR = 30,126 SKK


    Porovnanie s konkurenciou prémiových značiek (zdroj: cenníky importérov platné ku dňu spracovania 23.09.2008; ceny vrátane DPH)

    Popis Volvo C30 Summum Audi A3 Ambition BMW rad 1 Mercedes CLC Sportcoupé
    Motor 1.8 1.4 FSI 116i 180 kompressor
    Max.výkon (kW) pri ot./min-1 92/6000 92/5000 90/6000 105/5200
    Krút.moment (Nm) pri ot./min-1 165/4000 200/1500 160/4250 220/2500
    Prevodovka (mechanická) 5 stupňová 6 stupňová 6 stupňová 6 stupňová
    Pohon predný predný zadný zadný
    Max.rýchlosť (km/hod.) 200 203 204 220
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod. (s) 10,8 9,4 10,1 9,7
    Dĺžka (mm) 4252 4238 4239 4448
    Šírka (mm) 1782 1765 1748 1728
    Výška (mm) 1447 1421 1421 1405
    Rázvor (mm) 2640 2578 2660 2715
    Počet dverí / počet miest 3 / 4 3 / 5 3 / 4 3 / 4
    Objem batož. priestoru (l/VDA) 251 350 330 310
    Priemerná spotreba (l/100 km) 7,3 5,9 5,8 8,1
    Cena modelu bez príplatkov (Sk/€) 767.038/25.461 761.887/25.290 673.316/22.350 826.123/27.422
    Akčná Cena (Sk/€) - - - -
    Cena porovnateľne vybaveného modelu (Sk/€) 862.658/28.635 988.946/32.827 973.973/32.330 1.073.291/35.627
    Konverzný kurz: 1 EUR = 30,126 SKK

    Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybavených modelov oproti testovanému modelu:

  • Audi A3
    nemá (výrobca neponúka): sedadlo vodiča - el . nastaviteľné s pamäťou
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave): senzor automatického rozsvecovania svetlometov

  • BMW rad 1
    nemá (výrobca neponúka): kompas
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave): -

  • Mercedes CLC Sportcoupé
    nemá (výrobca neponúka): kompas
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave): sedadlo spolujazdca - el . nastaviteľné s pamäťou, pamäť pre nastavenie spätných zrkadiel a el. nastaviteľného volantu, systém kontroly tlaku v pneumatikách, disky z ľahkých zliatin 18´



    Ďalšie porovnania (zdroj: cenníky importérov platné ku dňu spracovania 23.09.2008; ceny vrátane DPH)

    Popis Volvo C30 Summum Honda Civic TypeS Kia pro_cee’d TX Opel Astra GTC Sport
    Motor 1.8 1.8 i-VTEC 1.6 CWT 1.8 16V
    Max.výkon (kW) pri ot./min-1 92/6000 103/6300 90/6200 103/6300
    Krút.moment (Nm) pri ot./min-1 165/4000 174/4300 154/4200 175/3800
    Prevodovka (mechanická) 5 stupňová 6 stupňová 5 stupňová 5 stupňová
    Pohon predný predný predný predný
    Max.rýchlosť (km/hod.) 200 205 192 210
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod. (s) 10,8 8,9 10,8 10,1
    Dĺžka (mm) 4252 4270 4250 4290
    Šírka (mm) 1782 1785 1790 1753
    Výška (mm) 1447 1460 1450 1435
    Rázvor (mm) 2640 2620 2650 2614
    Počet dverí / počet miest 3 / 4 3 / 5 3 / 5 3 / 5
    Objem batož. priestoru (l/VDA) 251 415 340 340
    Priemerná spotreba (l/100 km) 7,3 6,6 6,4 7,3
    Cena modelu bez príplatkov (Sk/€) 767.038/25.461 599.000/19.883 604.700/20.072 680.400/22.585
    Akčná Cena (Sk/€) - - 589.700/19.574 590.400/19.598
    Cena porovnateľne vybaveného modelu (Sk/€) 862.658/28.635 599.000/19.883 656.600/21.795 909.300/30.183
    Konverzný kurz: 1 EUR = 30,126 SKK

    Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybavených modelov oproti testovanému modelu:

  • Honda Civic
    nemá (výrobca neponúka): čalúnenie - koža (má alcantara/látka), tempomat, dažďový senzor, spätné zrkadlo – elektrochromatické, kompas, sedadlo vodiča - el . nastaviteľné s pamäťou, sedadlá predné - vyhrievané, bi-xenónové svetlomety, ostrekovače svetlometov, hmlovky, spätné zrkádlá - el. sklopné, parkovací asistent, alarm
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave): -

  • Kia pro_cee’d
    nemá (výrobca neponúka): kompas, sedadlo vodiča - el . nastaviteľné s pamäťou, bi-xenónové svetlomety, ostrekovače svetlometov
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave): -

  • Opel Astra GTC
    nemá (výrobca neponúka): kompas, sedadlo vodiča - el . nastaviteľné s pamäťou
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave): adaptívne svetlomety, senzor automatického rozsvecovania svetlometov

  • Fotogaléria

    Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30

    Redaktor: Oliver Mauer
    Foto: Oliver Mauer


    Redakčný test: Volvo V60 2.4 D5 AWD Summum
    Redakčný test: Volvo S60 2.0 T Summum
    Redakčný test: Volvo XC70 2.4 D5 AWD Summum
    Prezentácia: Volvo a škola bezpečnej jazdy
    Prezentácia: Volvo XC60



    Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
    http://www.aad.sk

    Adresa tohoto článku je:
    http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=586