Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport (05/2008)
redaktor: j.čík, 06.05.2008;

FIAT SR s.r.o, dovozca automobilov Fiat, zahájil predaj modelu Bravo v máji minulého roka. Ponúka ho v štyroch základných výbavových stupňoch: Active, Dynamic, Emotion a Sport so štyrmi benzínovými alebo dvomi dieselovými motormi rôznych výkonov. Základná verzia 1.4 16V Active je v ponuke už od 421.900,- Sk.

Prečítajte si aj test Fiat Grande Punto 1,4T Jet Sport



zväčšiť obrázok Na redakčný test nám FIAT SR s.r.o. poskytol verziu vo výbavovom stupni Sport s novým 1.4 litrovým preplňovaným benzínovým motorom „T-Jet“ s výkonom 150 koní. Okrem štandardnej výbavy testovaný automobil výrobca dovybavil tempomatom, zatmavenými zadnými oknami vrátane piatych dverí, elektrickým ovládaním zadných okien, Hi-Fi audio sústavou so subwooferom a 8 reproduktormi. Karosériu nalakoval metalizovaným lakom šedej farby. Plášte pneumatík obul na 18 palcové disky z ľahkých zliatin. Takýto nadštandard zvyšuje základnú cenu automobilu o 68.000 korún.


Tu sú naše hodnotenia automobilu krásneho ako Coupé a priestranného ako limuzína:

Exteriér

zväčšiť obrázok Niet pochýb, že nové Bravo nadviazalo svojím dizajnom na menšieho súrodenca z rodiny Fiat: Grande Punto. Dizajnu sa ujalo štúdio Centro Fiat Stile a tak patrí Bravo svojou Maserati “tvárou” (typické kvapkovité svetlomety a pozdĺžna športová maska chladiča), nízko profilovaným čelným sklom, športovoelegantnými líniami karosérie a južanským temperamentom k najpríťažlivejším a najkrajším automobilom vo svojej triede. Športový charakter verzie T-Jet Sport opticky zvýrazňujú taktiež znížený a tuhší podvozok s nápadnými 10-lúčovými 18“ diskami, červené brzdové strmene, do oblúka formované prahové lišty, na strechu naväzujúci strešný spojler a dvojitá chrómovaná koncovka výfuku.

Interiér

Príjemne nás prekvapil aj interiér, ktorý prevedením a dizajnom vniesol do tejto triedy vozidiel svieži vietor v podobe talianskej elegancie, športového vzhľadu a pomerne veľkej priestrannosti s vonkajšími rozmermi: dĺžka 4,336 m, šírka 1,792 m, výška 1,498 m či impozantný rázvor 2,6 m. Vo svojej triede patrí k lídrom čo sa týka miesta v oblasti ramien a hlavy nie len na predných, ale aj na zadných sedadlách.

zväčšiť obrázok Už pri pohľade do interiéru Vám bude jasné, že sa pozeráte do kokpitu športiaka. Nemôžete prehliadnuť odľahčené hliníkové pedále, hliníkovú opierku na ľavú nohu či prahové lišty s názvom modelu. Agresívne pôsobí aj športový kožený volant, rukoväť ručnej brzdy a hlavica radiacej páky s kontrastným červeným obšitím.
Rovnaké obšitie lemuje aj bočné vedenie športových predných sedadiel, do ktorých sme sa pohodlne usadili. Poťah je vyhotovený z kombinovaných dvojfarebných materiálov (perforovaná vzduch odvádzajúca látka a semiš s efektným červeným kontrastným prešitím). Sedadlo vodiča sme si hneď výškovo nastavili, manuálnym ovládaním prispôsobili bedernú opierku a opásali sa výškovo nastaviteľným bezpečnostným pásom.
zväčšiť obrázok Sedelo sa nám pohodlne a z miesta sme dočiahli na všetky ovládacie prvky. Kladne oceňujeme pozdĺžne nastaviteľnú lakťovú opierku s klimatizovanou schránkou na nápoje, ktorá využíva prívod chladeného vzduchu, ktorý sa cez výduchy na zadnej stene opierky dostáva do zadného priestoru. Nastupovanie a vystupovanie je veľmi pohodlné vďaka širokým predným aj zadným dverám. Zvýšené bočné vedenie sedáku predných sedadiel je poddajné a pri vystupovaní z vozidla vôbec neprekáža, čo sa nedá povedať o väčšine športových sedadiel. Na hladkom vnútornom madle dverí v mieste úchopu je nalepená gumová protišmyková podložka. Takéto riešenie nám tak trochu pripadá ako improvizovaná náhrada za nesprávne zvolený pôvodný materiál. Kľučka vnútorného otváranie dverí, ovládače elektrického otvárania okien a nastavenia zrkadiel sú umiestnené ideálne.
zväčšiť obrázok Samozrejme, že sme vyskúšali aj sedenie na zadnom sedadle, ktoré je vybavené úchytkami Isofix pre montáž detskej sedačky. Sedadlo je delené v pomere 60/40. Podotýkame, že po stranách sa sedelo dobre aj nášmu 197 cm vysokému redaktorovi, ale sedenie v strede nie je žiadna výhra, pretože jednak Vás budú omínať zámky bezpečnostných pásov a do chrbta Vás bude tlačiť stredová výklopná opierka s úložným priestorom a držiakom na poháre. Priemerne vysokého pasažiera na zadnom sedadle bude otravovať zapnutý bezpečnostný pás, pretože sa mu bude zarezávať do kľúčnej kosti a krku. Myslíme si, že to spôsobuje nevhodne umiestnené horné ukotvenie pása (na zadnom plate).

Na odkladanie menších predmetov je vo vozidle množstvo úložných priestorov. Schránka je pod sedadlom spolujazdca, dvojdielny priestor je vo výklopnej lakťovej opierke medzi prednými sedadlami, na konzole vedľa rukoväte ručnej brzdy a v predných dverách. Dostatočne hlboká úložná schránka pod prístrojovým panelom pred spolujazdcom je tiež výhodou.

Palubná doska mierne natočená k vodičovi je kombináciou mäkkých a tvrdých plastov. Pôsobí elegantne a kompaktne. zväčšiť obrázok Lakovaný stredný panel však bude vyžadovať mimoriadnu údržbu, pretože hneď sú na ňom vidieť čmuhy po prstoch, čomu sa pri ovládaní rádia alebo klimatizácie počas jazdy nevyhnete. Hlboko osadený prístrojový panel so štyrmi kruhovými prístrojmi s čierno - červeným „ciferníkom“ na bielom podklade, podsvecuje oranžové svetlo. Po stranách sú dva oválne otvory s chrómovaným orámovaním. V nich sú hlboko „utopené“ pomerne veľký rýchlomer (vľavo) a otáčkomer (vpravo). Číslice na rýchlomeri sa striedajú po dvadsiatkach veľkosťou písma. Menšie písmo nie je dobre viditeľné a viditeľnosť zhoršuje aj odraz svetla na šikmo osadenom krycom skle. Dva menšie kruhové prístroje ukazujú stav paliva v nádrži a teplotu chladiacej kvapaliny. Pod nimi je kontrolný displej poskytujúci informácie o odjazdených kilometroch, aktuálnu a priemernú spotrebu, dojazd vozidla s aktuálnym množstvom paliva, vonkajšiu teplotu, zvolenú stanicu rádia, plniaci tlak turbíny (grafické znázornenie) alebo informácie z integrovaného navigačného systému. Aj ovládacie prvky výduchov vzduchu, audiosystému v stredovej konzole alebo dvojzónovej automatickej klimatizácie sú pre pripútaného vodiča ľahko dostupné.

zväčšiť obrázok Vonkajšie osvetlenie vozidla, výstražné znamenia (smerovky) a tempomat sa ovláda páčkami pod volantom na ľavej strane. Stierače a palubný počítač páčkou na strane pravej. Párkrát sa nám stalo, že sme odbočili bez zapnutého ukazovateľa smeru. Dôvod sme odhalili veľmi rýchlo, namiesto smerovej páčky sme posúvali páčku tempomatu, zrejme sme zvyknutí na iný uhol umiestnenia. Spínače predných a zadných hmloviek ako aj nastavenie sklonu reflektorov nehľadajte na ľavej strane prístrojovej dosky, nájdete ich nezvyčajne na pravej strane stredovej konzoly vedľa integrovaného autorádia, je to však len otázka zvyku. Na stredovej konzole bližšie k vodičovi je trojica tlačidiel na aktivovanie a deaktivovanie protipreklzového systému ASR a tlačidlo športového režimu jazdy.
Novinkou sú predné hmlovky s funkciou “adattiva cornering”, ktoré sa automaticky aktivujú pri rozsvietení stretávacích svetiel a natáčaní kolies do zákrut.

zväčšiť obrázok Zabuchli sme dvere a pustili rádio. O dojem ako v koncertnej sále sa postaral dobre odhlučnený interiér a kvalitný integrovaný HiFi audiosystém s CD a MP3 prehrávačom a 8-mimi reproduktormi. Extra hlboké tóny má na svedomí zabudovaný subwoofer na ľavej strane batožinového priestoru, ktorý vôbec neuberá z veľkého objemu. Pohodlne sa ovláda na multifunkčnom volante. Audiosystém si rozhodne zaslúži našu pochvalu.
Tím, ktorí nemôžu byť bez telefonického spojenia ani počas jazdy určite dobre poslúži zabudovaný systém Blue&Me Nav, ktorý zahŕňa "handsfree" s technológiou Bluetooth, piktogramovú navigáciu, hlasové ovládanie a vie prečítať aj SMS správu z mobilného telefónu alebo prehrávať multimediálne súbory z rôznych zariadení cez USB port, ktorý nájdete vedľa zapaľovača. Systém Blue&Me Nav naozaj oceníte najmä pri telefonovaní či pri počúvaní hudby z USB kľúča. Nutno podotknúť, že podobný systém nemajú konkurenčné značky vôbec v ponuke ani za príplatok, nie to ešte v základnej výbave.

zväčšiť obrázok Do batožinového priestoru sa dostanete cez piate dvere tak, že ich odomknete tlačidlom na skladacom kľúči alebo tlačidlom integrovaným v znaku značky na piatych dverách. Dostatočne veľký nakladací otvor lichobežníkového tvaru kopíruje tvar karosérie. Mierne zvýšená nakladacia hrana je chránená plastovým krytom. Celý obklad batožinového priestoru vrátane zadnej steny sedadiel je z textilného materiálu. Na dne batožinového priestoru je umiestnené16“ plnohodnotné rezervné koleso. 400-litrový objem batožinového priestoru sa radí medzi najväčšie vo svojej triede a po sklopení operadla zadných sedadiel sa ešte zväčší na 1.175 litrov (metodika VDA). Nevýhodou je, že sklopené operadlá zadných sedadiel netvoria rovinu s podlahou batožinového priestoru. V zadnej stene oboch operadiel sú zapustené kovové úchytky pre bezpečné zafixovanie prepravovanej batožiny. Ocenili sme veľmi praktické a elastické sieťky na dne a bočnej stene batožinového priestoru.

Podvozok

Kolesá, nápravy a karoséria tvoria základ dvoch komunikačných ciest medzi vodičom a vozidlom. Jednu z ciest tvoria predné kolesá s nápravou, riadenie a volant - na ňom cítiť odozvu prednej nápravy. Tá druhá smeruje od oboch náprav do karosérie a z nej do sedadla - cez neho cítiť reakcie vozidla ako celku.

zväčšiť obrázok Nami testované Bravo stálo na 18-palcových kolesách s letnými pneumatikami rozmeru 225/40 R18 a klasických nápravách: vpredu vzpery McPherson prepojené stabilizátorom, vzadu pozdĺžne ramená spojené torzne tuhou priečkou a stabilizátorom. Počas testovacej jazdy spolupráca s týmito komponentami prebiehala hravo najmä v kombinácii s potentným T-Jet motorom. Pri výskyte nestabilných situácii tieto neprerastajú do kritických vďaka systému ESP (Electronic Stability Program), ktorý dohliada nad stabilitou vozidla a nie je možné ho vypnúť. Okrem štandardného ABS (Antilock Brake System) je na palube protipreklzový systém ASR (Anti Slip Regulation), ktorý už vypnúť možné je. Vypnutie ASR by ste mali pri používaní snehových reťazí, kde sa vyžaduje mierny stupeň pretáčania kolies, čo by ASR principiálne blokovalo. Konštruktéri vo Fiate mysleli aj na šmyk kolies hnacej nápravy spôsobený brzdným účinkom motora (na klzkom povrchu). Takejto situácii zabráni systém MSR (Motor Schleppmoment Regelung), ktorý po jej zdetekovaní decentne zvýši krútiaci moment na kolesách, aby šmyku predišiel. Ďalším asistentom je Hill Holder blokujúci neželaný posun vozidla pri rozbehoch v kopci. Pracuje nasledovne: ak vozidlo stojí čelom do kopca, má zaradený prvý rýchlostný stupeň a stlačený brzdový a spojkový pedál, tak po pustení brzdového pedálu systém podrží brzdy prednej nápravy 1,5 sekundy. Systém Hill Holder funguje aj ak vozidlo stojí čelom z kopca a je zaradená spiatočka. Čo sa samotných bŕzd týka, náš exemplár Brava spomaľoval cez 281 mm kotúčové brzdy s vnútorným chladením vpredu a 251 mm plné kotúče vzadu. Táto konfigurácia predstavuje špičku v rámci ponuky pre model Bravo. Proces brzdenia príjemne zosilňoval brzdový asistent.
S toľkými pomocníkmi bola hračka jazdiť. Podvozku nebolo čo vytknúť.

Motor a prevodovka

zväčšiť obrázok Preplňovaný zážihový štvorvalec s objemom 1.4 litra poskytoval maximálnych 110 kW pri 5500 ot./min. a krútiaci moment 206 Nm od 2000 ot./min. Ku podivu (vzhľadom na niektoré iné motory) sa tieto parametre na vozidle razantne prejavili potentnou agilitou vozidla. Akonáhle sme pritlačili na pedál, Bravo ukázalo razantný záťah až nás zatláčalo do sedadla. Motor je pritom elastický, reaguje umiernene na relaxovaný štýl jazdy, no odpovedá dravo na náhle stlačenie pedálu akcelerácie. Takéto správanie umožňuje turbodúchadlo a z veľkej časti vyvracia tvrdenie o nenahraditeľnosti objemu. Turbodúchadlo má totiž nízky moment zotrvačnosti, takže jeho vlastnosťou je vysoké uhlové zrýchlenie rotora dúchadla (rotor sa rýchlo roztočí) v reakcii na zvýšenú záťaž motora (stlačenie pedálu akcelerácie). Výsledkom je dodávka zvýšeného tlaku v plniacom potrubí takmer okamžite po „zadaní požiadavky“. Zachovala sa pritom jednoduchá konštrukcia dúchadla bez premenlivej geometrie rozvádzacích lopatiek turbínového kolesa (dôvod je aj vo vyšších nárokoch na materiály turbíny ...). Do plniaceho traktu motora je zaradený medzichladič stlačeného vzduchu. Nové generácie zážihových preplňovaných motorov spravidla prichádzajú aj s možnosťou „overboost“, t.j. zvýšenia krútiaceho momentu, prípadne aj výkonu motora v určitých situáciách. V Brave táto situácia nastáva vždy po stlačení tlačidla SPORT na prístrojovej doske a znamená zvýšenie krútiaceho momentu z pôvodných 206 Nm na 230 Nm pri 3000 ot./min. K tomu sa pripája ešte vyššia citlivosť motora na pohyby pedála akcelerácie. Akusticky sa nízkoobjemový dravec prejavuje hlbšími tónmi, než by človek čakal. Decentne dunivá prísne utlmená kulisa sa dobre počúva a pridáva správnu štipku korenia k športovému pocitu z jazdy.

Výbornému motoru asistuje výborná prevodovka. V našom prípade manuálna šesťstupňová. Ľahké a presné radenie bolo samozrejmosťou, rovnako krátke športové odstupňovanie. Novo dizajnovaná konštrukcia zahrnula na 1-ke a 2-ke, teda najpoužívanejších prevodových stupňoch, dvojitú synchronizáciu, čo prináša 40%-né zníženie ovládacích síl v porovnaní s jednoduchou synchronizáciou. A je to poznať. Obidva stupne do svojich polôh doslova padajú. V tomto bode treba vypichnúť podstatný rozdiel oproti nami testovanému modelu Grande Punto v prospech Brava.

Jazdné vlastnosti

zväčšiť obrázok Samozrejme, že pre tento "športiak" sme si zvolili trasu Pezinská Baba. Popravde povedané, Bravo je ťažké dostať do extrémnych situácii práve kvôli permanentne zapnutému ESP. To, čo bolo dovolené však úplne stačilo na vyvádzanie v zákrutách. Presné riadenie sa vždy postaralo o pocit kontroly nad smerovaním. V ostrých zatáčkach sa Bravo malo snahu sunúť cez prednú nápravu von zo zákruty, no ESP mu v tom bránilo. Nie raz sme boli „odstavení“ od ďalšieho zrýchľovania. Systém nedovolil. Športoví vodiči by si mohli povzdychnúť, no bezpečnosť je vo Fiate dôležitejšia. Predsa len tento model nie je určený na preteky.

zväčšiť obrázok A ako na diaľnici? Potichu. Pri ustálených rýchlostiach okolo 110 km/h (6. prevodový stupeň) máte pocit, že ste stratili motor, pretože počuť je len odvaľovanie pneumatík a aerodynamický hluk. Motor točí 2750 ot./min. a z nádrže ťahá okolo 7,3 litra na 100 km, záleží od kopcovitosti. Pri 130 km/h sme na 3250 ot./min. a spotrebe okolo 8,2 l/ 100 km. Najmenší odber sa vyskytol pri 90 km/h: 5,1 l/100 km. Všetky hodnoty predstavujú priemer niekoľkých okamžitých spotrieb na úseku cca 2 km pri udržiavaní rýchlosti cez tempomat. Pri predbiehaní sa prejaví pružnosť Brava. Nie je problém zažiť potlačenie do sedadla ešte pri zrýchlovaní zo 160 km/h, vo vyšších oblastiach potom nasleduje plynulé zrýchľovanie až do maximálnej rýchlosti kúsok nad 210 km/h.

Bezpečnosť

zväčšiť obrázok Okrem iného sa o Vašu bezpečnosť stará aj 8 airbagov, ochránia vodiča a spolujazdca z predu, z boku, hlavu vodiča, spolujazdcom vpredu aj vzadu. Spomínaný počet majú v štandardnej výbave všetky verzie okrem základnej výbavy Active, kde sa dajú doobjednať bočné airbagy za 11.000 Sk a za rovnakú cenu aj hlavové airbagy. Pre všetky verzie si je možné dokúpiť naviac aj kolenný airbag vodiča za rovnakú cenu, teda 11.000 Sk.
Opierky hlavy na všetkých sedadlách a výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy s pyrotechnickými napínačmi na predných sedadlách a obmedzovačmi napnutia na všetkých sedadlách sú samozrejmosťou. Ako sme už spomenuli náš testovaný model mal v štandarde aj stabilizačný systém ESP, ktorý zahŕňa systémy ASR / MSR, brzdový asistent HBA či užitočný systém pomoci pri rozjazde do kopca Hill Holder.
V testoch otvoriť test získalo Bravo 5 hviezdičiek za ochranu cestujúcich, čo je v súčasnosti maximálny počet. Za ochranu detí získalo Bravo 3 a za ochranu chodcov 2 hviezdičky.

Obstarávacia cena

Najnižšia cena v rámci modelu: 421.900 Sk (cenníková cena 429.900 Sk)
Základná cena modelu: 634.900 Sk (cenníková cena 634.900 Sk)
Štandardná výbava: ABS, EBD (elektronický rozdeľovač brzdnej sily), ESP + ASR/MSR, HBA (brzdový asistent), Hill holder (pomoc pri rozjazde do kopca), airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, automatická dvojzónová klimatizácia, chrómované disky z ľahkých zliatin 17“ + pneu 225/45 R17, rádio s CD prehrávačom, 6 reproduktorov, ovládanie audia na volante s 8 tlačidlami, Blue&Me handsfree s Bluetooth, hmlové svetlomety s funkciou Cornering, elektrický posilňovač riadenia Dualdrive, elektricky ovládané okná vpredu, el. ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, palubný počítač, športové sedadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s bedernou opierkou, výškovo a osovo nastaviteľný volant, sklápateľné zadné sedadlá delené v pomere 40/60, stredová opierka rúk s odkladacím priestorom vpredu, stredová opierka rúk s odkladacím priestorom vzadu, športový kožený volant, hlavica radiacej páky a ručná brzda v koži, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, nárazníky, vonkajšie kľučky dverí a kryty spätných zrkadiel vo farbe karosérie, zadný strešný spojler vo farbe karosérie, bočné prahové spojlery
Výbava za príplatok k základnej cene: - metalický lak 10.000 Sk
- tempomat 15.000 Sk
- stmavené okná zadných a piatych dverí 4.000 Sk
- disky z ľahkých zliatin 18“, pneu 225/40 R 18 15.000 Sk
- el. ovládané zadné okná 6.000 Sk
- HiFi audiosústava, 8 repro, subwoofer 12.000 Sk
- Blue&Me NAV (Bluetooth, Media Player, USB, navigácia, hlasové ovlád.) 6.000 Sk
Cena testovaného modelu s príplatkami: 702.900,-Sk


Porovnanie s konkurenciou (údaje spracované dňa 24.4.2008):

Popis Fiat Bravo Sport Honda Civic Sport VW Golf GT Sport Seat Leon Stylance Peugeot 308 Executive
Motor 1.4 T-Jet 1.8 i-VTEC 1.4 TSI 1.4 TSI 1.6 THP
Prevodovka 6 stupňová 6 stupňová 6 stupňová 6 stupňová 5 stupňová
Max.výkon (kW) pri ot./min-1 110/5500 103/6300 103/5600 92/5000 110/5800
Krút.moment v Nm pri ot./min-1 206/2250(230/3000)* 174/4300 220/1750 200/1500 240/1400
Max.rýchlosť (km/hod.) 212 205 205 194 213
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod. (s) 8,5 (8,2)* 8,9 8,8 10,3 8,8
Dĺžka (mm) 4336 4245 4204 4315 4276
Šŕka (mm) 1792 1765 1759 1768 1815
Výška (mm) 1498 1460 1485 1458 1498
Rázvor (mm) 2600 2620 2578 2578 2608
Objem batož. priestoru (l/VDA) 400 415 350 341 348
Priemerná spotreba (l/100 km) 7,1 6,4 7,1 6,6 7,1
Cena modelu (Sk) 634.900 699.000 631.603 649.600 682.000
Akčná Cena (Sk) - - - 579.600 -
Cena porovnateľne vybaveného modelu (Sk) 702.900 699.000 800.988 660.500 747.000

Rozdiely vo výbave:

  • Honda Civic: má naviac dažďový a svetelný senzor, alarm, vyhrievané predné sedadlá, el. sklopné spätné zrkadlá, nemá HiFi systém so subwooferom, USB a Bluetooth, navigáciu, športové sedadlá
  • VW Golf: má naviac výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca s bedernou opierkou, nemá HiFi systém so subwooferom, Bluetooth
  • Seat Leon: má naviac výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca s bedernou opierkou, systém kontroly tlaku v pneumatikách, nemá navigáciu, HiFi systém so subwooferom, 18“ disky z ľahkých zliatin (má 17“)
  • Peugeot 308: má naviac výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, systém kontroly tlaku v pneumatikách, nemá navigáciu, HiFi systém so subwooferom, športové sedadlá

  • * pri zapnutom športovom móde

    Benzín vs. diesel

    Pre tých čo najazdia ročne viacej kilometrov a preferujú hospodárnejšiu ale zároveň aj svižnú jazdu by bola asi výhodnejšia dieselová verzia, ktorá má vyššiu obstarávaciu cenu o 85.000 Sk. Do úvahy treba brať aj pravidelný servis vozidla, ktorý bude o niečo nákladnejší pri dieselovej verzii.

    Fiat Bravo Sport 1.4 T-Jet 1.9 MultiJet
    Palivo Benzín Diesel
    Objem (ccm) 1368 1910
    Max. výkon (kW) pri ot/min.-1 110/5500 110/4000
    Krút. moment (Nm) pri ot/min.-1 206/2000 305/2000
    Max. rýchlosť (km/hod.) 212 209
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod. (s) 8,5 9,0
    Spotreba (l/100 km) 9,3/5,8/7,1 7,6/4,5/5,6
    Cena základného modelu (Sk) 634.900,- 712.900,-


    Fotogaléria:

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Dňa: 06.05.2008
    Redaktori: Jaroslav Čík, Ing. Juraj Cvopa a Oliver Mauer
    Foto: Oliver Mauer



    Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
    http://www.aad.sk

    Adresa tohoto článku je:
    http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=575