KTM Test Day 2008

26. apríl 2008;
Poslednú aprílovú sobotu si mnohí motocykloví nadšenci spestrili, no hlavne užili v areáli kameňolomu Pezinskej Baby, kde sa konali testovacie jazdy „oranžových“ motocyklov z Matinghofenu. Cieľom organizátora a dovozcu motocyklov KTM pre východnú Európu, spoločnosť KTM Central East Europe s.r.o. so sídlom v Bratislave, bolo vopred zaregistrovaným záujemcom bližšie predstaviť a umožniť vyskúšať si cestné motocykle a stále viac obľúbený segment štvorkoliek.

Počasie nesklamalo

Dobrú náladu a chuť vydať sa na vlastných strojoch na dlho očakávanú akciu nám nemohlo pokaziť ani chladné zamračené sobotné ráno. Cestou na Pezinskú Babu sa však naše obavy z upršaného počasia úplne vytratili. Postupne sa vyčasilo a ortuť teplomera začala ukazovať 20 °C. Žeby v tom mal prsty organizátor?

Miesto diania - kameňolom Pezinská Baba

Svoje vlastné motocykle sme odparkovali na už sčasti zaplnenom parkovisku pod kameňolomom a vybrali sa do centra diania. Už z diaľky bolo vidieť prvých nedočkavých záujemcov čakajúcich na registráciu a následnú možnosť výberu z ponuky testovacích motocyklov. Ako sme si po príchode všimli, vyberať bolo naozaj z čoho. Hneď pri vstupe nás zaujala, žiaľ len vystavená 1190 RC8-čka. Tak ako každý z motocyklov KTM i tento prvý sériovo vyrábaný superšport rakúskeho výrobcu sa za heslo „Ready to Race“ hanbiť určite nemusí. Ďalšími novinkami, ktoré už netrpezlivo čakali na testovaciu jazdu, boli jednovalce 690 Duke, 690 SMC, 690 SMR a 690 Enduro.

Z dvojvalcov stroj 990 Supermoto, ktorý je momentálne s výkonom 85 kW najsilnejším supermotardom na trhu. Organizátor však nezabudol ani na triedu stále sa rozmáhajúcich štvorkoliek a priviezol obidve nové ostré závodné ATV-čka XC 450 a XC 525. Poškuľovaním po novinkách sme si neuvedomili ako plynie čas, a tak sme sa skoro zabudli zapísať na testovacie jazdy.

Registrácia

Záujemcov o skúšobné jazdy bolo neúrekom, no vďaka dobre zorganizovanej administratíve nezabrali "papierovačky" veľa času. Pod hlavným stanom u registračného stola sme sa preukázali platným občianskym a vodičským preukazom a podľa voľného časového rozpisu vybrali testovacie motocykle. Zaujímavé bolo, že organizátor nevyberal kauciu za zapožičané stroje a tak si mohol vyskúšať testovacie KTM-ky aj náhodný moto-turista, prívrženec dvojkolesových strojov. Jedinou podmienkou, ktorú bolo potrebné splniť, bola kompletná výstroj (helma, motocyklová bunda a nohavice, rukavice a pevná obuv) a podpísanie predvádzacieho protokolu.
Okrem už spomínaných noviniek boli v ponuke i ďalšie cestné motocykle tejto značky, a tak si určite prišiel každý z nás na svoje. Testovanie nablýskaných strojov bolo možné uskutočniť na okruhu Supermoto, (kde boli k dispozícii stroje 690 Duke, 690 SM, 690 SMC, 690 SMR a 690 Enduro), ale taktiež mimo neho, a to iba s doprovodom organizátora na vopred stanovenej trase Vinosady, Modra, Šenkvice, Pezinská Baba kameňolom (na motocykloch 690 Duke, 950 Super Duke, 990 Super Duke, 990 Super Duke R, 950 Supermoto R, 990 Adventure, 990 Adventure S a 990 Supermoto). Rozhodovanie bolo naozaj ťažké, lákadlom boli všetky, no nakoniec sme sa rozhodli pre novinku 690 Duke, zástupcu sériového streetfighteru 990 Super Duke a supermotard 950 Supermoto R.

Testovacie jazdy

Keďže už bolo testovanie v plnom prúde, a my sme na našu prvú jazdu ešte len čakali, ostávalo nám dosť času na to, aby sme si vychutnali jazdecké umenie kolegov na okruhu Supermoto. Jazdilo sa v 15-minútových intervaloch, a tak bolo naozaj na čo pozerať. Úspešne rozbehnutú akciu však dočasne pozastavil pád jedného z jazdcov. Zo začiatku hrôzostrašne vyzerajúca nehoda nebola však až taká vážna ako sa chvíľami zdalo. Na mieste okamžite zasiahla zvlášť pre túto akciu zabezpečená rýchla zdravotnícka služba, ktorá poskytla jazdcovi prvú pomoc. Našťastie všetko dobre dopadlo a jazdec si odniesol domov len pár škrabancov a otras mozgu. Ľahko poškodeného motocykla sa ujali servisní pracovníci KTM, ktorí nič nenechali na náhodu a na podobnú situáciu boli skvele pripravení. Vďaka šikovným rukám mechanikov a servisného vozidla s náhradnými dielcami dali motocykel v krátkom čase znovu do prevádzkyschopného stavu.
Tento čas sme využili na občerstvenie, ktoré nám zabezpečil organizátor podujatia. Skvelé jedlo, nealkoholické nápoje, posedenie pod oranžovým stanom a spoznávanie nových ľudí v nás zanechali nezabudnuteľný zážitok z dobre pripravenej akcie.
„Onedlho budeme na rade my,“ oznámil kolega, a tak sme sa rýchlym krokom odobrali k stanovisku, kde z motocyklov práve zosadali spokojne sa tváriaci "testeri". Už nás delila od jazdy len bežná kontrola stroja a dotankovanie. Okamih, ktorý sa zdal nekonečný. Hneď po nasadnutí sme s nedočkavosťou naštartovali, pohrali sa so spojkou, plynom, zaradili jednotku a čakali na pokyn vedúceho jazdca-organizátora, ktorý celý čas udával smer a rýchlosť jazdy na vopred určenej trase.

The Show Must Go On

Jazda trvala približne len 20 minút, no o to viac sme si ju vychutnali. A tu sú naše prvé dojmy:

AAD redaktor (Oliver Mauer) KTM 990 Super Duke

  • agresívny streetfight dizajn,
  • silný 120-koňový dvojvalcový motor s typickým zvukom KTM, záťah motoru v celom spektre otáčok,
  • ľahké a presné ovládanie, ideálne i na jazdu po meste


  • Existuje len pár výnimočných strojov, ktoré vám i po chvíľkovom zoznámení zostanú ešte dlho ležať v pamäti. Super Duke ním nepochybne je.




    AAD redaktor (Ing. Juraj Cvopa) KTM 950 Supermoto R

  • cestno-terénny dizajn s asi 90%-ným zameraním na cesty,
  • sedlo v tvare V, po ktorom možno presúvať svoje ťažisko pozdĺž stroja,
  • 98-koňový vidlicový dvojvalec na vyťahanie rúk,
  • špičkový poslušný podvozok pre potešenie z ovládateľnosti


  • Jazda s týmto motocyklom je zážitkom pre všetkých dobrodruhov, ktorí majú radi koníky pod zadkom, výborné riadenie, možnosť vyjsť si mimo cestu a nevadí im skromná 14.5-litrová zásoba paliva v nádrži.


    Všetci tí, ktorí prišli na túto vydarenú akciu včas a ušlo sa im ochutnať z bohatej ponuky rakúskych predvádzacích KTM-iek, určite neodchádzali sklamaní. Myslíme si, že toto je správna cesta ako odprezentovať kvalitu a získať si klientelu na svoju stranu. Dúfame, že v nastávajúcej sezóne budeme stretávať na cestách a necestách čoraz viac „oranžových tátošov“. O jednom už tušíme.

    Naša vďaka patrí celému organizačnému tímu spoločnosti KTM Central East Europe s.r.o. za pozvanie na akciu "Testovací deň KTM 2008" a pekne strávený deň.

    Podrobné technické informácie, výbavu a ceny jednotlivých modelov si môžete pozrieť a porovnať v našom katalógu motocyklov.

    Fotogaléria

    tím spoločnosti KTM Central East Europe Vjazd do areálu Registrácia Registrácia Registrácia Registrácia Pripravené motorky Pripravené motorky KTM 690 SM KTM 690 SM KTM Adventure KTM Adventure KTM Duke & Supermotard KTM RC8 KTM RC8 KTM Duke KTM Super Duke kokpit KTM Super Duke KTM Super Duke KTM Super Duke KTM Super Duke kokpit KTM Super Duke motor KTM SuperDuke KTM Superenduro KTM Supermotard R KTM Supermotard R KTM Supermotard R KTM Supermotard R KTM Supermotard R KTM jazdy KTM jazdy KTM jazdy KTM jazdy KTM jazdy KTM jazdy KTM nehoda KTM prvá pomoc KTM prvá pomoc KTM prvá pomoc KTM opravy KTM príprava motardov KTM Duke KTM Duke KTM Duke KTM odjazd KTM odjazd KTM tankovanie KTM štvorkolky KTM štvorkolky KTM štvorkolky KTM štvorkolky KTM občerstvenie KTM občerstvenie KTM občerstvenie AAD redaktori pri RC8 (Juraj a Oliver) AAD redaktor (Oliver) KTM SuperDuke KTM SuperDuke KTM SuperDuke KTM SupermotardR

    Redaktori: Oliver Mauer, Ing. Juraj Cvopa
    Foto: Oliver Mauer



    Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
    http://www.aad.sk

    Adresa tohoto článku je:
    http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=573