Renault Kangoo (novinka 3/2008)

Renault Kangoo Nové Kangoo sa čoraz viac približuje predstavám rodín, preberá silné stránky doterajšieho modelu Kangoo a pokiaľ ide o kvalitu, komfort a praktickosť, ide ešte ďalej. Vďaka znižovaniu investičných nákladov a nákladov na vývoj nové Kangoo ponúka konkurencieschopnú cenu porovnateľnú s predchádzajúcim modelom Kangoo. Nové Kangoo sa vyrába vo Francúzsku, v zmodernizovanom závode MCA v Maubeuge. Historické miesto výroby modelu Kangoo je navyše považované za najproduktívnejší európsky závod v segmente úžitkových vozidiel. Na slovenský trh bude uvedené 14. apríla 2008.

Renault Kangoo Nové Kangoo s dĺžkou 4,21 m očarí modernou , príjemnou a uchvacujúcou líniou. Jeho krátka a robustná predná časť mu umožňuje ponúkať presvetlenú kabínu typu monospace zosilnenú veľkým čelným zošikmeným sklom. Jeho veľké posuvné dvere, vybavené oknami s možnosťou pootvorenia alebo úplného otvárania v závislosti od verzie, otvárajú prístup do dokonale premysleného interiéru. Nové Kangoo poskytuje radosť a komfort na palube. V záujme spríjemnenia interiéru bola zvýšená úroveň viacerých prvkov výbavy. Nové Kangoo si zakladá na spoločnom živote a priestore na palube, vychádzajúcom z mimoriadnej obývateľnosti. Predovšetkým kabína ťaží z predĺženia auta (+18 cm). Vnútorné rozmery sa zväčšili s cieľom poskytnúť piatim cestujúcim väčší priestor a vyšší komfort. Rozhodne ergonomickejšia a moderná palubná doska, zjavne sa podobajúca palubnej doske v monospace, a kabína bola revidovaná kvalitnými materiálmi a precíznym vyhotovením. Nové Kangoo ponúka tepelnú a akustickú pohodu dôstojnú pre monospace. V závislosti od verzie, môže mať regulovanú klimatizáciu. Tepelná pohoda je rovnaká v prednej aj zadnej časti vďaka spôsobu rozdeľovania a priebehu smerovania vzduchu k nohám každého cestujúceho. ČO sa týka akustiky, vývojári prebrali techniky, ktoré sa osvedčili na ostatných vozidlách modelového radu.

Renault Kangoo Nové Kangoo s dôvtipom uvádza koncept modularity. Venované voľnému času, praktické, v segmente minidodávok odhaľuje novú formu ergonómie, obývateľnosti a pohostinnosti. Delená zadná lavica v pomere 40/60 sa ľahko sklápa, pričom jediným pohybom získate rovnú plochu. V niektorých verziách, sa predné sedadlo pre spolujazdca sklápa rovnakým spôsobom, čím dosiahnete odkladací priestor s objemom 660 až 2800 litrov. S takouto konfiguráciou je možné prepravovať predmety dlhé 2,50m. Nové Kangoo ponúka vo vnútri až 77 litrov odkladacích priestorov, napríklad dôvtipné skrinky „leteckého“ typu pre cestujúcich vzadu. Prináša tiež systém pozdĺžnych strešných tyčí konvertibilných na strešný nosič bez použitia náradia, s nosnosťou 80 kg.

Nové Kangoo dostalo kompletnú spoľahlivú motorizáciu prispôsobenú akýmkoľvek požiadavkám (naftový motor s tromi a benzínový motor s dvoma rôznymi výkonmi). Táto ponuka sa opiera o silné stránky ako je sila, spoľahlivosť, úspora a rešpektovanie životného prostredia. Od uvedenia na trh je Nové Kangoo v ponuke s motorom 1.5 dCi s výkonom 110 k (78 kW). Ostatné dva motory 1.5 dCi (70 k – 50 kW a 85 k – 63 kW) nesú označenie „Renault eco2“ s emisiami CO2 nižšími ako 140g/km.

Renault Kangoo Nové Kangoo postavené na platforme C (Scénic), známej svojimi dynamickými vlastnosťami, komfortom a bezpečnosťou, ponúka nové dynamické vlastnosti v segmente minidodávok. Vďaka rázvoru 2,70 m predvádza sebavedomé, vyrovnané a upokojujúce správanie. Výbava aktívnej a pasívnej bezpečnosti Nového Kangoo je rovnaká ako výbava osobného vozidla. Je vybavené ABS poslednej generácie, spoločne s pomocou pri brzdení v kritickej situácii (AFU) a reguláciou krútiaceho momentu motora pri zaraďovaní nižších prevodových stupňov (MSR). Môže byť vybavené ESP (už od druhej úrovne výbavy), v spojení so systémom kontroly nedotáčavosti (CSV) a funkciami proti preklzovaniu (ASR).

Pre bezpečnosť cestujúcich Nové Kangoo využíva moderné zariadenia na pomoc pri riadení, určené väčšinou pre vyšší segment (tempomat a obmedzovač rýchlosti, automatické rozsvecovanie svetlometov, stierače s automatickou detekciou dažďa), ktoré neboli k dispozícii v predchádzajúcej generácii. Nové Kangoo je taktiež vybavené dvoma až šiestimi airbagmi, predpínačmi bezpečnostných pasov s obmedzovačom napínania, hrboľ proti podkĺznutiu na predných sedadlách a zadnej lavici, ako aj tri miesta Izofix (v závislosti od verzie).


RODINNÁ ATMOSFÉRA

Renault Kangoo Kangoo dôkladne využíva krátku kapotu s mohutnou prednou časťou, ktorá je zosilnená masívnym nárazníkom. Svetlomety v tvare kvapky vody vo farbe krištáľu posilňujú modernosť Nového Kangoo. Zošikmené a vypuklé čelné sklo, taktiež veľké presklené plochy zaplavujú svetlom vnútorný priestor kabíny. Kapota, s jemnou stredovou hranou, preberá nafúknutie blatníkov, štýlová črta prednej časti predchádzajúceho modelu Kangoo.

Nové Kangoo má dĺžku 4,21 m, rázvor 2,70 m a veľmi krátke previsy. Tieto veľkorysé rozmery sa pozitívne premietli do priestornosti. Z profilu vás Nové Kangoo, vybavené dvomi posuvnými dverami, doslova pozýva na cestovanie. Vďaka „chladničkovým“ rukovätiam sa dvere otvárajú bez námahy. Ozdobný kryt strechy zmizol, čo dodáva Novému Kangoo plynulejšiu líniu. Táto plynulosť pokračuje krytom koľajničky bočných posuvných dverí, ktorý má jemnejší tvar a je vo farbe karosérie. Kryt palivovej nádrže je rovnako vo farbe karosérie. Širšie stĺpiky dverí vzbudzujú mohutnosť, kvalitu a bezpečnosť.

Nové Kangoo má šírku 1,83 m. Veľká presklená plocha zadných vyklápacích dverí je z každej strany orámovaná blokom svetiel, ktorý zoskupuje všetky funkcie osvetlenia vozidla. Nad týmto blokom, elegantne vytvorený jemný dizajn a tvar približujúci sa pravouhlému trojuholníku ukončuje zadnú časť Nového Kangoo.

Prostredie prispôsobené akýmkoľvek potrebám
Renault Kangoo Nové Kangoo je vozidlom pre celú rodinu. Od svojho uvedenia na trh bude Nové Kangoo k dispozícii v dvoch prevedeniach (Authentique a Expression). Toto prostredie je spojené s rôznymi úrovňami výbavy a motorizácie. Vo všetkých prevedeniach je vrchná časť palubnej dosky tmavej uhľovej farby a spodná časť sivej „tropigue“ farby.

Prevedeniu Authentique sa pripisuje pohostinnosť a praktickosť. Od tejto úrovne Nové Kangoo disponuje sklápateľnou zadnou lavicou v pomere 40/60, výškovo nastaviteľným volantom a bezpečnostnými pásmi vpredu, vonkajším sprievodným osvetlením « Follow me Home ». Čo sa týka bezpečnosti, Nové Kangoo je vybavené ABS spolu s AFU a MSR, airbagmi pre vodiča a spolujazdca a dvomi upevneniami Isofix na zadnej lavici. Pre vyššiu účinnosť, Nové Kangoo disponuje štyrmi kotúčovými brzdami a 15“ kolesami. Táto úroveň výbavy má v ponuke tmavé obloženie zostavené na rôzne používanie, panely dverí a koberec v odkladacom priestore sú sivej „tropique“ farby.

Renault Kangoo Prevedenie Expression je predstaviteľom komfortných výbav. Nové Kangoo s druhými bočnými posuvnými dvermi je pozvánkou na cestu. Sedadlo vodiča je výškovo nastaviteľné, otáčkomer sa objavuje na prístrojovej doske a okná vpredu sú ovládané elektricky. Smerovanie vzduchu na miesta vzadu prináša doplnkový komfort. Panely dverí sú v harmónii so svetlým obložením. Tento variant je na viac vybavený klimatizáciou, vonkajšími spätnými zrkadlami a elektrickým ovládaním a vyhrievaním, prednými a zadnými nárazníkmi vo farbe karosérie, hmlovými svetlometmi, rádiom s prehrávačom CD a odkladacím priestorom modulom medzi prednými sedadlami. Ovládanie vetrania a stredová konzola sú tmavej dúhovej uhľovej farby.

Tieto prevedenia sú doplnené o súpravy určené pre komfort, zábavu, deti alebo zlepšeniu exteriéru vozidla. Nové Kangoo môže byť vybavené sklenenou strechou pozostávajúcou z dvoch častí typu « Pop up » s možnosťou pootvorenia a pevnou sklenenou strechou nad miestami vzadu.


POHODLIE A KOMFORT NA VŠETKÝCH MIESTACH

Nové Kangoo poskytuje pohodlie a komfort na palube. Zvýšila sa úroveň viacerých prvkov výbavy. Nové Kangoo si zakladá na spoločnom priestore na palube, vychádzajúcom z mimoriadneho priestoru.

Výrazne motoristické prostredie
Renault Kangoo Čo vás najviac prekvapí, keď nastúpite do Nového Kangoo, je jeho vnútorný priestor. Jeho kabína je presvetlená vďaka značným preskleným plochám. Rodinné Nové Kangoo pohodlne odvezie piatich dospelých cestujúcich. Z pridaných 18 cm do dĺžky, ktorými sa odlišuje Nové Kangoo od predchádzajúcej generácie, profituje hlavne vnútorný priestor. Vďaka zväčšenej šírke o 118 mm oproti predchádzajúcemu modelu, Nové Kangoo ponúka tri miesta vzadu. Priestor pre kolená, ktorý je na rovnakej úrovni ako v modeli Vel Satis, je s 210 mm najlepší na trhu (43 mm naviac oproti predchádzajúcemu modelu Kangoo). Cestujúci vpredu sú tiež rozmaznávaní šírkou v úrovni lakťov, najväčšou na trhu (1510 mm, či je 90 mm viac ako doterajšie Kangoo).

Renault Kangoo Z pohľadu komfortu a kvality Nové Kangoo dostalo dokonale premyslenú palubnú dosku. Prináša nový dizajn a precíznu ergonómiu v prívetivej kabíne. Prístrojová doska je moderná, v závislosti od úrovne prevedenia, s chromovanými obručami. Krátke páčky pri volante ako aj satelitné ovládanie prirodzene padne do ruky. Pre vyšší komfort je displej autorádia predsadený (v závislosti od verzie) a chránený hlbokým krytom, vďaka čomu sú informácie ľahko čitateľné pri akýchkoľvek svetelných podmienkach. Predmetom mimoriadnej pozornosti bola kvalita materiálov a úroveň spracovania. Výsledkom je. že stĺpiky sú odteraz čalúnené.

Ergonómia miesta pre vodiča bola špeciálne vyvinutá tak, aby bol zabezpečený najlepší komfort pre vodiča. Rýchlostná páka umiestnená na centrálnej konzole sadne priamo do ruky vodiča. Vďaka výškovému nastaveniu sedadla pre vodiča (+/- 20 mm), ten využíva výhodnú ergonómiu , podporenú novinkou v tomto modeli – miestom na odloženie nohy, využíva rovnakú polohu pri riadení ako v monospace. Renault Kangoo Sedadlá boli úplne prerobené, aby získali lepšie bočné zavedenie. Zadná časť operadla je vybavená stolíkom (podľa výbavy). Svojím „leteckým“ originálnym dizajnom, ručná brzda preberá dôvtip z modelu Mégane a umožňuje uvoľniť rozsiahly odkladací priestor medzi sedadlami. Pri starostlivosti o ergonómiu a komfort, ovládanie elektrických okien je naďalej umiestnené v lakťových opierkach dverí. Prístup na miesta vzadu uľahčujú dvoje bočných posuvných dverí, ktoré sa ľahko otvoria na šírku 635 mm.

Nové Kangoo sa stará o príjemný pocit v najmenšom detaile. Skutočným spojovacím prvkom medzi prednou a zadnou časťou je vnútorné komunikačné zrkadielko (v opcii) umožňujúce lepšiu komunikáciu s cestujúcimi vzadu, hlavne s deťmi bez toho, aby ste museli prestavovať vnútorné spätné zrkadielko. V segmente minidodávok je novinkou elektrické ovládanie okien vzadu ( v opcii), ktoré úplne klesnú do bočných posuvných dverí. Ich ovládač je umiestnený na obložení stredového stĺpika. Zástrčka 12V ( podľa prevedenia) je k dispozícii pre cestujúcich vzadu. Nachádza sa v spodnej časti centrálnej konzoly, na ktorej je umiestnená lakťová opierka.

Nové tepelné a zvukové pohodlie v segmente
Nové Kangoo ponúka tepelné a akustické pohodlie hodné veľkého monospace-u. V prvom rade môže byť vybavené, podľa úrovne výbavy, regulovanou klimatizáciou. Účinnosť tejto klimatizácie, vzhľadom na rýchlosť účinku alebo tichý chod, je pozoruhodná. Tepelné pohodlie je rovnaké v prednej aj zadnej časti vďaka spôsobu rozdeľovania a priebehu smerovania vzduchu k nohám každého cestujúceho.

Renault Kangoo Čo sa akustiky týka, Nové Kangoo využíva novinky dosiahnuté u ostatných vozidiel Renault. Spodná časť karosérie bola predmetom špeciálneho výskumu s cieľom dosiahnuť najlepšie akustické vlastnosti. Prítomnosť nafukujúcich sa vložiek v dutinách potláča šírenie hluku pochádzajúceho od motora a zvonku. Materiál zložený z 15 mm hrubej hluk pohlcujúcej plsti pokrýva podbehy kolies, podlahu a priestor pod koberčekom v batožinovom priestore slúži na zníženie šírenia hluku. Súbor týchto opatrení zabezpečilo zníženie o 3 dB v oblasti vo vyšších frekvencií, čo zodpovedá zníženiu hluku o 50%. Vďaka delenému rámu spája Nové Kangoo vibračný komfort a tuhosť vedenia.


JEDNODUCHÁ A NOVÁ MODULARITA

Nové Kangoo uvádza koncept modularity. Venované voľnému času, praktický, v segmente minidodávok odhaľuje novú formu ergonómie, priestoru a pohodlnosti.

Funkčná modularita
Renault Kangoo Nové Kangoo bolo vytvorené na uľahčenie každodenného života. Nakladanie je zjednodušené vďaka úplne novému systému modularity v segmente. Vývojoví pracovníci Renault zdokonalili kinematiku zadnej lavice, ktorá umožňuje zo sklopenej lavice získať rovnú plochu. Zadná lavica rozdelená v pomere 40/60 sa sklápa ľahko pomocou rukoväti upevnenej na vrchole lavice. Operadlo je teda položené na sedáku. Spojovací prvok umiestnený na základni operadla a sedáka zabezpečuje plynulosť s podlahou batožinového priestoru a operadlom lavice v sklopenej polohe. Navyše, aby ste mohli prepravovať dlhé predmety, predné sedadlo pre spolujazdca je vybavené rovnakou funkciou ( podľa verzie). Priestor medzi sedadlom a zadnou lavicou v sklopenej polohe je zmenšený na minimum. S takouto modularitou je možné prepravovať predmety dĺžky 2.50 m. Nové Kangoo ponúka tiež modularitu, ktorá ponúka šesť možných kombinácií prispôsobených rôznym typom nákladu. Systém umožňuje vrátiť lavicu do pôvodnej polohy.

Renault Kangoo Renault Kangoo Objem batožinového priestoru po kryt môže dosiahnuť 660l až 1,3m3 po strechu pri 5-miestnej konfigurácii. Jediným pohybom sa zadná lavica sklopí a dosiahne sa tak objem až 2,6m3 pri rozložení nákladu až po strop. Ak je zároveň predné sedadlo pre spolujazdca sklopené , dosiahne sa objem až 2,8m3 (náklad až po strop). Prístup do batožinového priestoru a k rovnej ploche je uľahčený výškou nakladacej hrany od 573 do 615 mm v závislosti od verzie.

Do batožinového priestoru je možné umiestniť kryt, ktorý sa nastaví podľa potreby v dvoch rôznych výškach. Tento kryt unesie až 50 kg. Vývojový pracovníci Renault vytvorili systém, ktorý umožňuje zasunúť tento kryt za operadlo zadnej lavice. Spotrebiteľ tak nemá starosti s jeho odkladaním, čím na maximum využije značný objem batožinového priestoru 1 312 l naloženého až po strechu, prepravujúc piatich cestujúcich.

Každý predmet má svoj odkladací priestor
Táto nová modularita v segmente, ktorá robí s Nového Kangoo príjemné a praktické vozidlo na každodenné používanie, je sprevádzaná nevídanými odkladacími priestormi. Nové Kangoo disponuje viac ako 77 litrami odkladacieho priestoru rozložených v celej kabíne (podľa verzie):

Renault Kangoo • strešná skrinka (13 litrov) umiestnená nad miestami vpredu. Vhodná na odloženie atlasu alebo iných predmetov ako je dáždnik alebo vesta,
• Odkladací priestor v centrálnej konzole nachádzajúci sa medzi dvomi prednými sedadlami (podľa prevedenia),
• 15 litrová príručná skrinka,
• Kryty umiestnené pod nohami cestujúcich vzadu,
• 4 litre v každých dverách na odloženie 1,5 litrovej fľaše vody,
• Odkladací priestor pre formát A4, nachádzajúci sa na palubnej doske vhodný na odloženie rôznych dokumentov so žliabkom určeným na perá,
• 5 litrov rôznych odkladacích priestorov (stojan na poháre, vrecká, miesto na telefón, atď.).

Nové Kangoo je adresovaní zákazníkom, ktorí hľadajú funkčné a dôvtipné vozidlo. So svojim systémom inovovaných strešných tyčí dve v jednom (v opcii). Nové Kangoo prináša zázrak v koncepte viacúčelového vozidla. Pozdĺžne strešné tyče sa transformujú bez použitia náradia na strešný nosič s nosnosťou 80 kg. Pre vyššiu bezpečnosť svetelné a zvukové kontrolky indikujú správne nastavenie tyčí. Prepravovať strešný box alebo iné objemné predmety nebolo nikdy také jednoduché!


VÝKONNÁ A ÚSPORNÁ MOTORIZÁCIA

Nové Kangoo je vybavené kompletnou a spoľahlivou motorizáciou prispôsobenou akýmkoľvek požiadavkám. Táto ponuka sa opiera o silné vlastnosti ako je mohutnosť, spoľahlivosť, úspora a rešpektovanie životného prostredia.

1.5 dCi 70 k (50 kW), 85 k (63 kW), 110 k (78 kW)
Renault Kangoo 1.5 dCi 68 koní Uznávaný svojimi akustickými kvalitami, výhodami, komfortom a nízkymi prevádzkovými nákladmi ako aj rešpektom voči životnému prostrediu, je motor 1.5 dCi v Novom Kangoo v ponuke s tromi výkonmi. Verzie so 70 k (50 kW), 85 k (63 kW) a 110 k (78 kW) zodpovedajú rôznym požiadavkám vodičov. Základná verzia so 70 k (50 kW) pri 4000 ot./min je synonymom nízkych prevádzkovým nákladov. Dosahuje krútiaci moment 185 Nm pri 1 750 ot./min. Vďaka zníženej spotrebe na 5,2 l/100 km v zmiešanom cykle, produkuje len 138 g/km CO2, čo robí nové Kangoo dodávkou najviac rešpektujúcou životné prostredie. Dostane 5-stupňovú manuálnu prevodovku.

Verzia 85 k (63 kW) pri 3 750 ot./min ponúka nesmierne možnosti využitia. Vďaka krútiacemu momentu 200 Nm disponibilného od 1900 ot./min, je tento motor vhodný na jazdu v meste aj na dlhé trasy. Nové Kangoo vybavené týmto motorom využíva veľmi zaujímavý pomer služba/spotreba. S priemernou spotrebou len 5,3 l/100 km v zmiešanom cykle, produkuje len 140g/km CO2. Ako predchádzajúca verzia, tento motor je spriahnutý s 5-stupňovou prevodovkou.

Renault Kangoo 1.5 dCi 105 koní Nové Kangoo je odteraz vybavené vyššou verziou motora 1.5 dCi, ktorý sa nachádza pod kapotou modelov Clio, Modus, Mégane, Scénic a Nova Laguna. Dosahuje výkon 110 k pri 4 000 ot./min a krútiaci moment 240 Nm pri 2 000 ot./min a zodpovedá očakávaniam motoristov vyhľadajúcich radosť zo šoférovania. Vďaka systému vstrekovania so spoločnou rampou druhej generácie ako aj turbodúchadlu s variabilnou geometriou a vstrekovaciemu tlaku 1 600 bar táto verzia poskytuje výborné jazdné vlastnosti. Nemajú negatívny vplyv na spotrebu, ktorá nepresahuje 5,5 l/100 km v zmiešanom cykle. Za túto striedmosť vďačí piezoelektrickým vstrekovačom a manuálnej 6-stupňovej prevodovke. Z akustického hľadiska treba spomenúť dvojitý zotrvačník, ktorý potláča hukot pri nízkych otáčkach. Tento motor je k dispozícii aj s filtrom pevných častíc. Vďaka prídavným vstrekovačom umiestnených na úrovni výfuku filter pevných častíc úplne eliminuje čierny dym.

1.6 16V 110k (78 kW)
Motor 1.6 16V dosahuje 110 k (78 kW) pri 5 750 ot./min a maximálny krútiaci moment 148 Nm pri 3 750 ot./min. Tento motor poskytuje výnimočný pocit z riadenia. Spotrebu znižujú aj rozvody využívajúce vahadlá s valčekmi a odľahčenie použitých materiálov. Dosahuje spotrebu 7,9 l/100 km v zmiešanom cykle. Spriahnutý s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou bude tento motor k dispozícii aj s proaktívnou 4-stupňovou prevodovkou. Pri tejto prevodovke dosahuje hodnota krútiaceho momentu 152 Nm pri 4 000 ot./min.

1.6 8V 90 k (66 kW)
Známy v modelovom rade motorov Renault je tento motor, 1.6 8V, ktorý dosahuje výkon 90 k (66 kW) pri 5 500 ot./min, synonymom sily, spoľahlivosti a účinnosti. Je charakteristický krútiacim momentom 128 Nm, disponibilným v širokom spektre otáčok prevádzky od 3 000 ot./min až do 4 500 ot./min. Je úsporný a ľahko sa udržuje. Spotrebuje len 7,9 l/100 km. Táto pohonná jednotka bude uvedená na trh s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. K dispozícii bude v druhom semestri 2008.

Nové Kangoo a označenie «Renault eco2»
Dve verzie Nového Kangoo zodpovedajú označeniu «Renault eco2»: ide o motorizáciu 1.5 dCi s výkonom 70 k (50 kW) a 85 k (63 kW). Označenie Renault eco2 znázorňuje opatrenia Renault týkajúce sa životného prostredia, pričom takto označené vozidlá zodpovedajú súčasne ekologickým aj ekonomickým kritériám: vyrobené v závode certifikovaným ISO 14001, emisie CO2 nižšie ako 140g/km a menej ako 5% použitého materiálu z plastu určeného na recyklovanie.


DYNAMICKÝMI VLASTNOSŤAMI A BEZPEČNOU VÝBAVOU 100% VOZIDLO

Preberajúc základy z modelu Scénic, známeho svojimi dynamickými kvalitami, komfortom a bezpečnosťou, Nové Kangoo poskytuje nové vlastnosti v segmente minidodávok.

Dynamické vlastnosti
Renault Kangoo Vývojoví pracovníci Renault dali Novému Kangoo len to najlepšie. Zdedil platformu z modelu Scénic, ktorý je v oblasti dynamických vlastností a komfortu referenciou v kategórii monospace – ov. Oproti predchádzajúcej generácii sa rozchod kolies vpredu aj vzadu rozšíril, čím sa zlepšilo pôsobenie na ceste. Rozchod kolies vpredu je 1,52 m (+121 mm) a vzadu 1,53 m (+118 mm), Rovnako sa zväčšil rázvor kolies až na 2,70 m. Predná náprava typu pseudo-McPherson je spriahnutá s vnútorným trojuholníkovým ramenom, čo zaručuje pevné vedenie a vysokú úroveň odfiltrovania vibrácií. Parametre nastavenia predných a zadných tlmičov boli optimalizované s cieľom dosiahnuť kompromis medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami v závislosti od zaťaženia Nového Kangoo. Zadná náprava s pružným zavesením kolies využívajúca vinuté pružiny je vybavená stabilizátorom s priemerom 15,1 mm. Celá sústava takto nadobudla triezve upokojujúce správanie s veľmi dobrým držaním karosérie.

Celková konštrukcia, podvozok i nápravy k znižovaniu nakláňaniu vozidla a posilňovaniu stability Nového Kangoo v zákrute. Prakticky neexistuje rozdiel pri nakláňaní sa prázdneho a naloženého vozidla, čo zabezpečuje dobré jazdné vlastnosti bez prekvapení pri všetkých konfiguráciách. Nové Kangoo je vybavené elektrickým posilňovačom riadenia s variabilným účinkom novej generácie, pričom stĺpik riadenia je výškovo nastaviteľný. Parametrizácia riadenia podporuje prirodzenú manévrovateľnosť pri prevádzke v meste s priemerom otáčania 10,7 m presné dôsledné vedenie vozidla umocňujúce pocit bezpečnosti na ceste.

Kolesá s 15“ diskami zaručujú dôslednú príjemnú stabilitu na ceste. Brzdový systém prispieva k zlepšeniu všeobecných vlastností Nového Kangoo, ktoré poukazuje na najlepšiu brzdnú dráhu na trhu. Rozmery štyroch odvetrávaných brzdových kotúčov (280 mm vpredu. 274 mm vzadu) zaručujú účinné brzdenie. Brzdový systém bol navrhnutý na dĺžku brzdnej dráhy 39 m pri desaťkrát opakovanom brzdení zo 100 na 0 km/h.

Aktívna bezpečnosť na vyššej úrovni
Renault Kangoo Úroveň aktívnej bezpečnosti Nového Kangoo je rovnaká ako pri bežnom rodinnom vozidle. Všetky verzie sú vybavené ABS Bosch 8.0 so systémom regulácie brzdenia (EBV) a asistenciou brzdenia v kritickej situácii (AFU) s automatickým zapínaním výstražných svetiel. Nové Kangoo po prvýkrát využitia ESP, ktorý je k dispozícii vo verzii Expression. V spojení so systémom kontroly nedotáčavosti (CSV) táto výbava ponúka Novému Kangoo úroveň bezpečnosti, akú v tomto segmente nenájdete. Funkcia proti preklzávaniu (ASR) a znižovanie krútiaceho momentu pri znižovaní prevodových stupňov (MSR) dopĺňa tieto segmenty, aby sa umožnilo rozbiehanie v nestálych podmienkach priľnavosti a predišlo zablokovaniu kolies pri uvoľnení plynového pedálu, alebo pri spomaľovaní na klzkom povrchu.

Pre bezpečnosť cestujúcich využíva Nové Kangoo výbavu asistencie pri riadení vytvorenú pre vyšší segment. Táto nebola vo výbave predchádzajúcej generácie. V závislosti od úrovne má Nové Kangoo v opcii tempomat alebo obmedzovač rýchlosti, automatické rozsvecovanie svetlometov a stierače s automatickým detektorom dažďa, asistenciu pri parkovaní pomocou radaru pri cúvaní. Rozsiahle presklené plochy Nového Kangoo, ergonómia riadiaceho modulu ako aj tvar vonkajších spätných zrkadiel zabezpečujú lepšiu viditeľnosť.

Ochrana bez kompromisov
Renault Kangoo Aby bola zaručená maximálna ochrana všetkých cestujúcich Nové Kangoo zdedilo bezpečnostnú výbavu na vysokej úrovni. Konštrukcia predstavuje tú najlepšiu ochranu cestujúcich. Je zložená z ocele a materiálov, ktoré čo najlepšie pohlcujú a prenášajú energiu. Kabína sa správa ako ochranná bunka cestujúcich proti vniknutiu akýchkoľvek dielov prednej časti pri čelnom náraze.

Obidva bezpečnostné pásy vpredu Nového Kangoo sú vybavené pyrotechnickými predpínačmi, ktoré zabezpečujú najvhodnejšie zachytenie pri náraze. Päť bezpečnostných pásov je vybavených obmedzovačmi napínania kalibrovanými na lepšiu ochranu hrudníka. V závislosti od úrovne výbavy Nové Kangoo ponúka od dvoch do šiestich airbagov: dva čelné airbagy, dva bočné airbagy a po prvý krát dva roletové airbagy. Na zníženie úrazov panvy cestujúcich pri čelnom náraze sa na sedáku predných sedadiel, taktiež na zadnej lavice nachádza hrboľ proti podkĺznutiu.

Pri čelnom náraze zasahujú ďalšie prvky, aby chránili cestujúcich. Deformovateľná výstuž z magnézia alebo výplň a integrovaný plech v škrupine pod volantom redukujú riziko poranenia dolných končatín. Nové Kangoo taktiež využíva systém zasúvania brzdového pedálu, aby sa zmenšilo riziko poranenia členkov vodiča.

Renault Kangoo Pre neustále vyššiu bezpečnosť a komfort majú cestujúci vpredu k dispozícii sedadlá a opierky hlavy schopné absorbovať energiu pri náraze zozadu. Táto technológia uvedená v Cliu neuveriteľne redukuje poranenia väzov nárazom o opierku. Pri nastavovaní výšky sa na vodiacich tyčiach posúva opierka hlavy a nie tyče, ktoré sa predtým posúvali v operadle sedadla. Vzadu je lavica vybavená tromi opierkami hlavy tvaru „čiarky“, vysúvateľnými na zlepšenie výhľadu vo vnútri vozidla. Je zosilnená, aby pri náraze odolala vymršteniu batožiny.

Aby ste mohli upevniť detskú sedačku na miesto vpredu, airbag pre spolujazdca vpredu je možné vypnúť. Vďaka systému upevnenia Isofix, ktorý je k dispozícii tiež na postranných miestach vzadu, je bezpečné inštalovanie detskej sedačky jednoduché.


ZREDUKOVANÉ INVESTIČNÉ NÁKLADY PRE LEPŠIU RENTABILITU

Je to 10 rokov, čo Kangoo prekvapilo v segmente « minidodávok » vďaka svojej priestornosti a viacúčelovosti. Nové Kangoo sa opiera o sympatie svojho predchodcu a ponúka vozidlo, ktoré spája funkčnosť vozidla s komfortom osobného vozidla. Vďaka znižovaniu nákladov na vývoj a investičných nákladov, Nové Kangoo ponúka konkurencieschopnú cenu porovnateľnú s predchádzajúcim modelom Kangoo. Nové Kangoo sa vyrába vo Francúzsku, v zmodernizovanom závode MCA v Maubeuge. Historické miesto výroby modelu Kangoo, je navyše považované za najproduktívnejší európsky závod v segmente úžitkových vozidiel.

Nové Kangoo: « osobité » vozidlo
Renault Kangoo Od svojho uvedenia v roku 1997 na trh, sa vyrobilo viac ako 2,3 miliónov modelov Kangoo na štyroch kontinentoch: MCA Maubeuge (Francúzsko), Casablanca (Maroko), Cordoba (Argentína) a Kuala Lampur (Malajzia). Na trhu osobných vozidiel « minidodávok », sa Kangoo stále nachádza v prvej trojke európskeho rebríčka s 20,3% podielom na trhu koncom septembra 2007. Referenciou vo svojom segmente od svojho uvedenia na trh v októbri 1997, Kangoo zostáva verné duchu originálneho konceptu: je charakterové, jednoduché a funkčné.

Nové Kangoo, praktickejšie a komfortnejšie, spája pôvab a úroveň finálneho spracovania osobného vozidla radu Renault a spoľahlivosť prvej európskej malej dodávky Kangoo Express si chce udržať zákazníkov a preto ponúka vozidlo s rovnakou motorizáciou a výbavou za cenu porovnateľnú s predchádzajúcim modelom Kangoo, a získať novú cieľovú skupinu, ktorá dokáže oceniť praktickosť a pohodlie svojho vozidla. Osobné a úžitkové verzie Nového Kangoo boli vyvíjané súbežne so snahou o optimalizáciu: Nové Kangoo ťaží zo zadávajúcich podmienok a spoľahlivosti úžitkových vozidiel. Vyvinuté na rovnakom podvozku ako Scénic. Nové Kangoo ponúka viac komfortu, lepšie jazdné vlastnosti, optimálny brzdový systém a vyššiu nosnosť ako staré Kangoo.

Nové Kangoo vytvorené, testované a vyrobené s rovnakými požiadavkami ako pri Novej Lagune
Nové Kangoo zostrojené vo vývojovom centre Divízie úžitkových vozidiel Renault (i-DVU), ktoré sa nachádza vo Villeeiers Saint Frédéric (Francúzsko) a združuje viac ako 1.000 vývojárov a technikov, využíva nové prístupy k zvyšovaniu kvality vyvinuté pre Novú Lagunu, prostredníctvom programu nazvaného «Dokonalá kvalita». Ciele spoľahlivosti a znižovania poruchovosti boli brané do úvahy od prvej fázy koncepcie vozidla. Na základe známej poruchovosti porovnateľných vozidiel sa plán «Dokonalá kvalita» zameral na 350 problémov potenciálnych klientov. Akčný plán zapojil všetky faktory, ktoré môžu pomôcť vyhnúť sa poruche, ktorá by odstavila vozidlo: koncepcia produktu, kvalita výroby, bezporuchovosť kúpených dielov, popredajné metódy. Tento plán dokonalosti zahŕňal všetky oddelenia závodu. Zamestnanci závodu boli naplno zapojení od prvých fáz prototypov: skupina 150 pracovníkov bola pridelená:

- do centra i-DVU, aby sa zúčastnili na koncepcii výrobných prostriedkov novej valcovne,
- a do centra realizácie prototypov vozidiel (CRPV) nachádzajúceho sa v Technocentre vo francúzskom Guyancourt, aby sa zúčastnili na výrobe prototypov a pripravovali správnu montovateľnosť Nového Kangoo,

Renault Kangoo Hneď ako prišlo vozidlo do výroby, bola aplikovaná kompletná technická dokumentácia opisujúca správne pracovné postupy pri montáži zaručujúce kvalitu výrobku. Spolu bolo navrhnutých 3 800 potenciálnych vylepšení produktu a procesu pred vstupom do výroby (napríklad zmena pripojenia kabeláže palubnej dosky). Nové Kangoo a najazdilo viac ako 3,5 milióna testovacích kilometrov, čo je dvojnásobok najazdených kilometrov modelu Kangoo prvej generácie. Nové Kangoo sa testovalo v extrémnych podmienkach: 2.000 km prešlo v Laponsku a viac ako 1.200 hodín bolo vystavené umelému žiareniu. Zadané podmienky odolnosti boli sprísnené pre väčšinu dielov: dvere, karoséria, priľnavosť na ceste. Testované vozidlá boli demontované, aby sa overili akékoľvek skryté anomálie.

Nové Kangoo je vyrobené vo Francúzsku v závode MCA (Maubeuge Construction Automobile), historické miesto výroby a s certifikátom ISO 9001. Aby Nové Kangoo dosiahlo vyššiu úroveň kvality vo svojom segmente a zlepšilo výkony svojho predchodcu už zaradeného do « best in class », MCA zavádza metódy a nástroje SPR (Systéme de Production Renault) a zhodnocuje skúsenosti z predchádzajúcich úspešných štartov výroby ( Nové Twingo v Novo Mesto, Nová Laguna v Sandouville). Kvalita Nového Kangoo je zaručená kvalifikovanými pracovníkmi, ktorým bolo poskytnutých celkom 110 000 vzdelávacích hodín. Tieto školenia boli zamerané na správanie sa na pracovisku a ovládanie zručností, ktoré sú založené na opakovaných pohyboch, obmedzujúc riziká zníženia kvality.

Na zaručenie kvalít na najvyššej úrovni v závode bolo zavedených 9 konkrétnych opatrení:
- 50% zvarov navyše pre lepšiu geometriu plechu,
- používanie štandardnej flexibilnej linky Nissan pri výrobe bokov karosérie,
- stredisko laserovej kontroly, ktoré premeriava všetky vyrábané v karosárni a sleduje dodržiavanie kvality v reálnom čase,
- modernizácia lakovní zvyšuje úroveň vzhľadu vozidiel ( vnímaná kvalita),
- rozvinutie zásobovania linky dielmi na jej začiatku /strike zone), ktoré zvyšuje spoľahlivosť montážnych úkonov a eliminuje riziko namontovania nesprávneho dielu,
- rozvinutie Systému proti zabudnutiu, aby sa zaručila zhodnosť úkonov (Poka Yoké),
- zriadenie dôraznejšej kontroly montážneho toku kontrolórmi a retušérmi, aby bolo možné realizovať úkony detekcie a úprav priamo vo výrobe, vystopovať pôvod problému a odstrániť ho,
- vybudovanie budovy, « Kontrola spokojnosti zákazníka » venovaná kvalite a kompletnej testovacej dráhe na testovanie dynamických vlastností všetkých vozidiel so zameraním sa na elektroniku,
- umiestnenie dobíjacieho zariadenia a kontrola batérií 100% vozidiel.

Náklady na vývoj a investície boli znížené o 25%
Renault Kangoo Tento výsledok sa dosiahol vďaka prechodu na diely a mechanické časti z modelu Scénic (platforma C), prienikom s výrobným procesom Nissanu a výsledkom v oblasti koncepcie a predaja. Napriek rôznorodosti majú vozidlá modelového radu Kangoo spoločné základy, aby sa minimalizovala potreba vytvárať nové diely a aby bolo možné využiť diely tvoriace banku orgánov Renaultu ( konštrukčné prvky, zavesenie motora, posilňovač riadenia....). Používanie numerických makiet vo fáze projektu umožnilo vynechať celú jednu fázu tvorby prototypov. Náklady na vývoj boli významne znížené vďaka poklesu testovacích stanovíšť a modelovaniu mnohých crash testov.

Komunikácia s dodávateľmi Nového Kangoo sa začala veľmi skoro, ešte vo fáze projektu nazývanej „konvergencia“, pomocou nástroja na riadenie kvality dodávateľov Aliancie: ANPQP. Tento štandardný nástroj Aliancie Renault Nissan slúži na riadenie kvality nakupovaných hotových dielov ale aj v procese výroby u dodávateľov. Náklady na nákup dielov boli znížené vďaka práci Obchodného oddelenia. Oblasť životného prostredia. 65 miliónov eur sa investovalo do vývoja „čistých“ verzií (filter pevných častíc, biopalivá E85 a B30) a do prípravy na prechod na nové emisné normy Euro 5.

Závod MCA Maubeuge, podstatne zmodernizovaný závod
Renault investoval 232 miliónov eur do modernizácie zariadenia francúzskeho závodu MCA Maubeuge, aby sa pripravil príchod Nového Kangoo a umiestnil ho na čelo v klasifikácii z hľadiska priemyselnej súťaže a kvality výrobku.
- nástroje pri lisovaní umožňujú vyrábať verzie spojené s 250 karosériami rodiny Nového Kangoo,
- valcovňa, ktorá bola úplne prestavená, dostala flexibilnú linku štandard Nissan pri výrobe bokov karosérie,
- oddelenie lakovne posilňuje úroveň vzhľadu vozidiel (kvalita na rovnakej úrovni ako Clio III) a zjavne zlepšuje znižovanie nepodarkovosti,
- Na montážnej linke sa prešlo na systém veľkých panelov pod karosériou, ktoré od teraz zahŕňajú aj motorový priestor, bola vybudovaná nová budova „ Kontrola spokojnosti zákazníka“ a skúšobná dráha , čo sú ďalšie vývojové prvky realizované v rámci zavedenia nového modelu Kangoo do výroby.

MCA investoval tiež do zlepšenia ergonómie pracovného miesta:
- percentuálne zníženie „červených“ miest, ktorých obtiažnosť si vyžadovali úpravy oproti „zeleným“ miestam,
- inštalovanie dvoch nových liniek s premenlivou výškou (montáž výstuží karosérie a čalúnení), kedy sa pracovné miesto prispôsobí operátorovi a nie naopak: každé miesto vystúpi do správnej výšky pre operátora,
- zmena pracovnej výšky,
- ergonomický koberec, elektrické skrutkovače, difúzory vzduchu,
- vytvorenie „ľahkých“ miest pre potreby pracovníkov so zníženou pracovnou schopnosťou.

Závod MCA má certifikát ISO14001 od roku 1999, ktorý bol obnovený v rokoch 2002 a 2005. Na ochranu životného prostredia závod MCA zaviedol konkrétne opatrenia:
- zber a spracovanie dažďovej vody,
- zníženie spotreby vody o 50% do 10 rokov,
- separovaný zber priemyselného bežného (kartón) a nebezpečného (odpad zašpinený chemickými látkami) odpadu,
- obmedzenie používa škodlivých látok (kataforéza bez olova),
- zachytávanie rozprášeného laku na obmedzenie únikov prchavých organických zlúčenín.

Nové Kangoo jadrom prísľubu Renault Contract 2009
Nové Kangoo spolu s modelmi ako je Nové Twingo, Nová Laguna, Logan MCV a Logan Van patrí k prvým piatim modelom z dvadsiatich šiestich, ktoré sú predpokladom Výrobného plánu do roku 2009 a priamo sa podieľa na záväzku kvality Renault Contract 2009. S novým Kangoo Express a Novým Kangoo Express Compact, rodina Kangoo s 3 vozidlami celkovo prispieva k cieľu dosiahnuť v roku 2009 operačnú maržu 6%, a tiež sa očakáva + 800 000 predaných vozidiel v roku 2009.

Zdroj: Tlačová správa Renault Slovensko, s.r.o.
dňa: 25.03.2008





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=561