Mistubishi Outlander

Model Outlander je úplne novým vozidlom Mitsubishi Motors v Európe od roku 2000. Je zároveň dokonalým symbolom prechodu značky troch diamantov z jednej epochy do druhej a dôkazom zásadného obratu v koncepcii tejto automobilky, ktorá sa za necelé dva roky prejavila hlavne výrazne zlepšenými predajnými výsledkami.

Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander vychádza z konceptu ASX poprvýkrát predstaveného verejnosti v roku 2001. Ide o úplne novú koncepciu automobilu spájajúcu vlastnosti klasického veľkopriestorového kombi a športovo úžitkového vozidla (SUV), so zreteľnou snahou spojiť prednosti oboch segmentov. Pre tento typ vozidiel sa vžilo označenie "crossover".

Nový automobil sa bude vyrábať v prevedení 2WD (s pohonom predných kolies) alebo so stálym pohonom všectkýh kolies 4WD a najprv sa na trhu objaví so zážihovým štvorvalcom DOHC ECI-MULTI s výkonom 100 kW a manuálnou päťstupňovou prevodovkou. Koncom roka 2003 by mal ponuku rozšířiť výkonnejší model s benzínovým motorom o objeme valcov 2.4 litra a výkonom približne 118 kW využívajúcim systém variabilného časovania ventilov MIVEC. Okrem manuálnej prevodovky bude u tohoto modelu k dispozícii rovnako štvorstupňová automatická prevodovka INVECS II s možnosťou priameho radenia rýchlostných stupňov (Sports Mode). Najvýkonnejšou variantou Outlanderu však bude v priebehu roka 2004 model poháňaný preplňovaným zážihovým dvojlitrovým motorom s medzichladičom a maximálnym výkonom presahujúcim 147 kW (pôjde o menej výkonnejšiu verziu motoru používaného v superšportovom modeli Lancer Evolution VIII). Automobilka taktiež pripravuje model Outlander poháňaný vznetovým motorom.
Mitsubishi Outlander sa v Európe začne predávať v priebehu mája 2003.


Technické dáta OUTLANDER
Dĺžka 4.545 mm
Šírka 1.750 mm
Výška 1.670 mm
Rázvor náprav 2.625 mm
Motor 1997 cm2 ECI-MULTI
Výkon 100 kW / 136 k





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=293