Škoda Superb facelift, Scout a iV
redaktor: k.zechmeister, 11.03.2019;

Spoločnosť Škoda Auto zmodernizovala dizajn svojej vlajkovej lode Superb. Zároveň predstavila nové verzie tohto modelu - offroadovú verziu Scout a plug-in verziu iV.

Technickou novinkou modernizovaného vozidla Škoda Superb sú full LED matrixové svetlomety, ktoré sú pri sériovo vyrábanom vozidle značky Škoda použité vôbec po prvýkrát. Svetelný kužeľ inovatívnych full LED matrixových svetlometov sa skladá z niekoľkých nezávisle ovládaných segmentov. To umožňuje mať neustále rozsvietené diaľkové svetlá bez toho, aby boli oslepení ostatní vodiči. Kamera s inteligentnou technológiou v čelnom skle rozpozná v protismere sa blížiace dopravné prostriedky, ale aj osoby a objekty s reflexnými prvkami. Riadiaca jednotka následne okamžite vypne daný segment svetla.

LED matrixové svetlomety s adaptívnou funkciou a kryštalickými prvkami majú na krytoch nápis Škoda Crystal Lighting a ponúkajú rôzne svetelné módy pre rôzne jazdné situácie a poveternostné podmienky. Svetlomety sa skladajú zo spoločného LED modulu pre stretávacie a diaľkové svetlá, tri ďalšie LED segmenty plnia funkciu diaľkových svetiel, jeden modul prisvecuje v zákrutách. LED pruh slúži ako smerové svetlo, svetlo pre denné svietenie a obrysové svetlo. Posledným komponentom je LED riasa využívaná pri animovanej funkcii Coming/Leaving Home. Aj novo tvarované hmlové svetlomety s funkciou Corner využívajú LED technológiu a skladajú sa zo štyroch diód. Smerové svetlá v zadných full LED svetlách sa postupne dynamicky rozsvecujú od vnútornej strany smerom von, vďaka čomu sú lepšie viditeľné a dodávajú vozidlu dynamiku.



Inovatívne full LED matrixové svetlomety ponúkajú aj animovanú funkciu Coming/Leaving Home, ktorá pri nástupe a výstupe z vozidla postupne automaticky zapína a vypína časti predných a zadných svetiel.

Nové, vylepšené asistenčné systémy zvyšujú úroveň bezpečnosti
Okrem full LED matrixových svetlometov oslavujú svoju premiéru v sériovom vozidle značky Škoda dva ďalšie asistenčné systémy. Prediktívny tempomat po novom spracováva okrem údajov z kamery v čelnom skle aj dáta z navigačného systému a s predstihom upravuje rýchlosť napríklad pred zákrutami alebo podľa rýchlostných limitov. Nový Emergency Assist pre viac pruhové cesty dokáže v prípade núdze bezpečne naviesť vozidlo s ohľadom na ostatných účastníkov premávky cez viac pruhov a zastaviť pri krajnici. Systém využíva funkciu asistenta stráženia jazdného pruhu (Lane Assist) a parkovacieho asistenta (Park Assist) rovnako ako radarové senzory pre asistenta zmeny jazdného pruhu (Side Assist). Zatiaľ čo známy asistent stráženia mŕtveho uhla (Blind Spot Detect) má dosah radaru 20 metrov, asistent zmeny jazdného pruhu (Side Assist) je aktívny až do vzdialenosti 70 metrov. Škoda Superb ponúka aj Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov, ktorý v prvej fáze na možnú zrážku upozorní opticky a akusticky, následne krátkym pribrzdením. Pokiaľ vodič nezareaguje, vozidlo dokáže úplne zastaviť. Superb ako prvý model značky Škoda používa nový elektromechanický posilňovač bŕzd a zavesenie zadnej nápravy má aerodynamický kryt pozitívne ovplyvňujúci jazdnú stabilitu.

Škoda Superb iV so systémovým výkonom 160 kW (218 k)
Vozidlo Škoda Superb iV bude rovnako ako všetky modely Superb vyrábané v závode v Kvasinách. Superb iV je prvé vozidlo značky Škoda s plug-in-hybridným pohonom, ktoré kombinuje benzínový motor 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 k) s elektromotorom s výkonom 85 kW. Táto kombinácia s maximálnym systémovým výkonom 160 kW (218 k) umožňuje mimoriadne ekologickú jazdu bez obmedzenia dynamiky. Škoda Superb iV spĺňa emisnú normu Euro 6d TEMP. Hodnota emisií CO2 je menej ako 40 g/km. Batéria, ktorá ma kapacitu 13 kWh, umožňuje čisto elektrickú a lokálne bezemisnú prevádzku s dojazdom až 55 km podľa režimu WLTP. Je možné ju nabiť z bežnej domácej zásuvky, wallboxu, počas jazdy na benzín alebo rekuperáciou brzdnej energie. V kombinácii s benzínovým motorom je dojazd 850 km. Škoda Superb iV ponúka aj najnovšiu generáciu infotainment systému.



Tri benzínové a dva naftové motory
Okrem nového plug-in-hybridného vozidla Škoda Superb iV je v ponuke päť ďalších motorizácií, ktoré plnia emisnú normu Euro 6d TEMP. Spolu je k dispozícii osem variant pohonného ústrojenstva. Prvý naftový motor novej generácie Evo 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) je v ponuke so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Vrcholný naftový motor 2,0 TDI s výkonom 140 kW (190 k) je štandardne dodávaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Pohon všetkých kolies je s touto motorizáciou ponúkaný na želanie. Oba dieslové motory sú vybavené systémom SCR so vstrekovaním AdBlue a filtrom pevných častíc. Základným benzínovým motorom je 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Nový motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) sa ponúka štandardne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Vrcholná motorizácia s motorom 2,0 TSI s výkonom 200 kW (272 k) je vždy vybavená pohonom všetkých štyroch kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Všetky tri motory TSI sú tiež vybavené filtrom pevných častíc.



Nová maska chladiča chrómová lišta na zadnej časti
Škoda citlivo zmodernizovala aj prednú časť elegantného vrcholného modelu. Vďaka prepracovaniu predného nárazníka narástla dĺžka vozidla Škoda Superb o 8 mm na 4 869 mm, dĺžka vozidla Škoda Superb Combi narástla o 6 mm na 4 862 mm. Rázvor je 2 841 mm, šírka 1 864 mm, výška vozidla 1 469 mm, respektíve 1 477 mm pri vozidle Superb Combi. Objem batožinového priestoru pri modeli Superb má 625 l, pri sklopených sedadlách dokonca 1 760 l. Pri vozidle Superb Combi meria objem batožinového priestoru 660 l, respektíve 1 950 l. Pri vrcholnom modeli značky Škoda tak ide o najlepšie hodnoty vo svojej triede.

Pre značku Škoda typická maska chladiča bola zväčšená a zostupuje nižšie do nárazníka. Má tiež dvojité lamely. Znížené predné svetlomety, ktoré zasahujú až k maske chladiča, využívajú už v základnej verzii LED technológiu pre stretávacie, diaľkové, obrysové svetlá a pre svetlá denného svietenia. Zadné full LED svetlá spája chrómová lišta, medzi nimi priťahuje pozornosť nápis Škoda. Ambientné osvetlenie je ponúkané na želanie. Jeho súčasťou je nové premietnutie nápisu Škoda na vozovku po otvorení predných dverí. Zmodernizovaný súčasný model dopĺňajú nové 18″ a 19″ kolesá z ľahkej zliatiny a tiež nové farby čierna Crystal a modrá Race.



Vrcholový výbavový stupeň L&K, ktorý ma identické rozmery, má tiež nové chrómové prvky, ktoré zdobia vzduchové clony Air Curtain, bočné prahové lišty a zadný nárazník. Ďalším charakteristickým prvkom je nápis Laurin & Klement na predných blatníkoch. Chrómová lišta spája a rámuje hmlové svetlomety umiestnené v nasávacom otvore predného nárazníka. Nové sú štandardne dodávané aerodynamické 18″ kolesá z ľahkej zliatiny Propus Aero. Výbavový stupeň L&K je tiež štandardne ponúkaný vrátane adaptívneho podvozku (DCC).

Ušľachtilé pochrómované detaily a nové čalúnenie interiéru
Nové chrómové aplikácie na palubnej doske, vo výplni dverí a nové čalúnenie sedadiel vo výbavových stupňoch Ambition a Style dodávajú interiéru ušľachtilosť a eleganciu. Modernizované vozidlo Škoda Superb ponúka aj nové dekoračné lišty pre stredovú konzolu a prístrojovú dosku. Nové je tiež farebné kontrastné prešívanie pri sedadlách potiahnutých materiálom Alcantara® a kožou. Prešívanie je aj na lakťových opierkach vo dverách, pod ktorými sa nachádzajú osvetlené odkladacie priestory. Bezkľúčový systém otvárania KESSY, ktorý je na Slovensku súčasťou už výbavového stupňa Ambition, otvára všetky štyri dvere. Štartovacie tlačidlo KESSY GO je dodávané štandardne. Výbavový stupeň L&K ponúka na želanie potiahnutie stropu vrátane stĺpikov materiálom Alcantara® v čiernej alebo béžovej farbe. Na dekoračnej lište palubnej dosky na strane spolujazdca sa nachádza nápis Laurin & Klement. Dekoratívna lišta môže byť v brúsenom prevedení v béžovej farbe alebo lesklá v prevedení Piano Black. Nápis Laurin & Klement je tiež na operadlách predných sedadiel. Predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné s pamäťou. Vo výbavovom stupni L&K je štandardne ponúkaná ventilácia predných sedadiel, sedadlo vodiča môže byť na želanie vybavené masážnou funkciou.

Zoznam Simply Clever prvkov sa znova rozširuje
Vozidlá Škoda Superb sú skvelým príkladom využitia mnohých Simply Clever prvkov, ktoré majiteľom uľahčujú každodenné ovládanie vozidla. S modernizáciou pribudli ďalšie tri. Nový zväčšený Phone Box umožňuje bezdrôtové nabíjanie smartfónov a bezdrôtové pripojenie k vonkajšej anténe. Po prvýkrát pri značke Škoda je k dispozícii aj priestorový organizér v batožinovom priestore pod dvojitou podlahou, pozostávajúci z delenej nízkej priehradky zabezpečujúcej prevoz rôznych vecí. Okrem toho ešte pribudol flexibilný organizér s posuvnou zaisťovacou tyčou na dvojitej podlahe, ktorý je dodávaný na želanie. Variabilná dvojitá podlaha batožinového priestoru je dostupná len pre variant Combi.

Dva infotainment systémy s navigáciou
Škoda Superb ponúka Virtuálny Kokpit, ktorý je dostupný na želanie a tri infotainment systémy, z ktorých dva majú tiež funkciu navigácie. Rádio Bolero a navigačný systém Amundsen s mapovými podkladmi uloženými na SD karte sa ovládajú cez 8" dotykový displej. Infotainment systém Columbus zobrazuje informácie na displeji vo veľkosti 9,2", ponúka ovládanie hlasom aj gestami, DVD prehrávač a pevný disk pre hudbu a video. Pri všetkých vyššie spomínaných systémoch je v štandardnej výbave technológia SmartLink, ktorá zaisťuje prístup k smartfónu cez displej infotainmentu. SIM karta zaisťuje pripojenie k internetu alebo zriadenie Wi-Fi hotspotu a umožňuje prístup k mobilným online službám Škoda Connect. Výbavový stupeň L&K ponúka štandardne Sound System CANTON.



Spoločnosť Škoda Auto dopĺňa ponuku robustných offroadových vozidiel o nový vrcholový model Škoda Superb Scout. Vozidlo Škoda Superb Scout sa rozmerovo a ponukou veľkorysého priestoru nelíši od elegantného vozidla Škoda Superb Combi, ale ponúka navyše vlastnosti a schopnosti dobrodružne ladeného modelu. Vďaka štandardne dodávanému paketu pre zlé cesty, ktorý zahŕňa kryt pohonného ústrojenstva, kryty prahov, zväčšenú svetlú výšku o 15 mm, štandardne dodávaný pohon všetkých štyroch kolies a dodatočný režim Off-road vo voľbe jazdného režimu Driving Mode Select, podáva vozidlo výkony aj mimo asfaltovej cesty. V základnej výbave je na Slovensku k dispozícii adaptívny podvozok (DCC).

Dva výkonné a úsporné motory
Vozidlo Škoda Superb Scout sa ponúka výhradne s najvýkonnejším naftovým a benzínovým motorom modelového radu. Naftový motor 2,0 TDI s výkonom 140 kW (190 k) s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm je kombinovaný s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Motor je vybavený systémom SCR so vstrekovaním AdBlue a filtrom pevných častíc. Motor tiež spĺňa emisnú normu Euro 6d-TEMP.

Benzínovým motor 2,0 TSI s výkonom 200 kW (272 k) s maximálnym krútiacim momentom 350 Nm je štandardne dodávaný s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Motor je tiež vybavený filtrom pevných častíc a spĺňa emisnú normu Euro 6d-TEMP. Oba motory ponúkané pre vozidlo Škoda Superb Scout sú tiež veľmi úsporné vďaka systému Štart-Stop a rekuperácii brzdnej energie.

Robustné prvky karosérie, hliníkový dizajn a chrómové prvky
Nové vozidlo Škoda Superb Scout sa rovnako ako ostatné modely Scout značky Škoda prezentuje vo výraznom offroadovom vzhľade. Novo tvarovaná, zväčšená maska chladiča zostupuje, ako u všetkých nových modelov Superb, dolu k nárazníku a má rovnako ako pri verzii SportLine čierne dvojité lamely. Rámček je však chrómovaný. V porovnaní s ostatnými variantami modelového radu Superb má verzie Scout novo tvarovaný, robustný predný a zadný nárazník, spodný kryt nárazníka je vo farbe hliníka. Ďalšie plastové kryty zabraňujú poškodeniu podbehov, prahov a spodných častí dverí. O elegantný vzhľad sa starajú chrómované strešné nosiče a chrómované lišty okolo bočných okien. Kryty spätných zrkadiel majú hliníkový dizajn. Na blatníkoch sú špeciálne plakety s nápisom Scout.



Štandardne dodávané 18“ kolesá z ľahkej zliatiny Braga sú na želanie v dvojfarebnom prevedení. Po novom sú na želanie k dispozícii dvojfarebné 19“ kolesá z ľahkej zliatiny Manaslu. Exkluzívne je pre model Škoda Superb Scout ponúkaná nová metalická farba karosérie oranžová Tangerine. Mechanicky sklopné ťažné zariadenie, ktoré je ponúkané na želanie, je pri vozidle Superb Scout, ktorý dokáže ťahať brzdený príves o hmotnosti 2 200 kg, možné odistiť mechanicky.

Drevený dekor v interiéri a špecifické sedadlá pre verziu Scout
V interiéri cestujúcich poteší vozidlo Škoda Superb Scout lištami so špeciálnym dreveným dekorom s logom Scout. Logo Scout sa nachádza aj na predných sedadlách. Poťahy sedadiel majú vo verzii Scout špecifický vzor s kontrastným prešívaním. Súčasťou štandardnej výbavy je čalúnenie sedadiel v kombinácii materiálu Alcantara a kože s hnedým kontrastným prešitím a po prvýkrát tiež s paspulou v kontrastnej farbe v prednej časti predných sedadiel. Súčasťou štandardnej výbavy sú vyhrievané predné sedadlá, vyhrievanie zadných sedadiel je ponúkané už v základnej verzii. Displej infotainment systému zobrazuje dodatočné údaje o jazde v teréne. Po nastúpení do vozidla privíta vodiča špeciálne logo na obrazovke infotainmentu.



Vysokú úroveň pohodlia pre cestujúcich na zadných sedadlách, ktorí majú veľkorysý priestor pred kolenami, ďalej zvyšujú početné Simply Clever prvky značky Škoda. Na želanie je tiež ponúkané elektricky ovládané sedadlo spolujazdca zo zadných sedadiel. Paket pre spánok, ktorý je k dispozícii na želanie, obsahuje pohodlné, veľké opierky hlavy a prikrývku. Rovnako ako všetky verzie vozidla Superb Combi, ponúka aj verzia Scout najväčší batožinový priestor vo svojej triede s objemom 660 l, ktorý je možné sklopením operadiel zadných sedadiel zväčšiť na 1 950 l. Súčasťou štandardnej výbavy sú elektricky ovládané piate dvere a tiež virtuálny pedál, ktorý otvára piate dvere pohybom nohy pod zadným nárazníkom.

Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.



Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1610