Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D175 AWD Revolution TOP (03/2018)
redaktor: j.čík, 18.5.2018;

Nová generácia SUV Mazda CX-5 sa nám natoľko zapáčila, že k nám po krátkom čase musela zavítať opäť. Tentokrát pre zmenu s výkonným naftovým agregátom 2.2 Skyactiv-D175 a v najvyššej výbave Revolution TOP. Dokáže dnes toľko zatracovaná nafta predčiť "čistejší" a tichší benzín?
testoval Jaroslav Čík





Opäť ticho

Prvá generácia kompaktného SUV CX-5 vstúpila na trh začiatkom roka 2012 ako prvý model značky s dizajnovým štýlom KODO a technológiami SKYACTIV. Skúsenosti v segmente SUV už ale Mazda mala vďaka taktiež veľmi obľúbenému modelu CX-7 a ešte väčšiemu CX-9, či ešte dávnejšie s modelom Tribute. Po piatich úspešných rokoch CX-5 ale na jar minulého roka dozrel čas na generačnú obmenu.

Exteriér
Medzigeneračne sa proporcie modelu takmer nezmenili. Totožná je hodnota rázvoru (2700 mm) aj šírky karosérie (1840 mm). Nepatrné skrátenie karosérie o zanedbateľných 5 milimetrov (4550 mm) a zníženie o 30 mm (1680 mm) nestojí za reč. Veľkostne je CX-5 podľa mňa tak akurát, ani nie príliš veľká a teda celkom obratná, a ani nie príliš malá a teda s dostatkom vnútorného priestoru aj pre rodinné využitie, ale k tomu sa dostaneme neskôr. Viditeľnou zmenou na tentokrát testovanom kompaktnom japonskom SUV s mimoriadne vydarenými a príťažlivými krivkami sú väčšie 19" dvojfarebné kolesá, ktoré mu spolu s elegantnou čiernou metalickou farbou dodávajú prestížnejší charakter. A taktiež tlačidlá na vonkajších kľučkách predných dverí, ktoré prezrádzajú, že vozidlo je vybavené komfortným a ľahko návykovým bezkľúčovým vstupom.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Absolútne najkrajšou partiou inak vydareného celku je nepochybne predná časť s agresívnou trojrozmernou maskou s výrazným chrómovaným lemom, na ktorú plynulo nadväzujú zúžené predné svetlomety. V nich už nenájdete xenónové výbojky, ktoré nahradili modernejšie a oku príjemnejšie adaptívne full LED svetlá. Tie v tomto prípade disponujú aj dobre fungujúcim automatickým prepínaním diaľkových a stretávacích svetiel s tzv. segmentovým "matrixovým" osvetľovaním, podľa toho, čo ide pred vami, resp. oproti vám. Usudzujem z toho, že nikto z protiidúcich sa nesťažoval. LED-ky nechýbajú ani na minimalistických predných hmlovkách a rovnako tak zadných koncových svetlách, takže LED všade kam sa pozrieš. Opäť chválim predĺžené dvere s úplným prekrytím prahov, takže pri vystupovaní po jazde v blatistom či prašnom prostredí zostanete čistý. Extra porciu sebavedomia pridávajú dve okrúhle koncovky výfuku na každej strane. Nejde však o žiadne o atrapy, k akým sa v poslednom čase uchyľujú viaceré automobilky.

Interiér
Pri usadení sa do priestrannej kabíny na mňa vďaka kvalitnému spracovaniu a použitým materiálom, medzi ktorými sú samozrejmosťou mäkčené plasty či kožou obšitý predný panel palubnej dosky a horná časť obkladov dverí, vdýchol nefalšovaný pocit prémiovosti, ktorú u väčšiny konkurencie v segmente budete márne hľadať. V tomto prípade to navyše umocňuje elegantná príplatková biela farba koženého čalúnenia. Bledého interiéru sa ale nemusíte až tak obávať. Na citlivých miestach, kde je veľká pravdepodobnosť znečistenia, ako na podlahe, či zadnej strane operadiel komfortných a dostatočne rozmerných sedadiel (u vodiča s el. nastavením a pamäťou nastavenia) je farba rozumne zvolená tmavá. V ničom nezaostáva ani ergonómia. Všetky ovládače, ktorých nie je zbytočne veľa a sú pekne prehľadne po ruke, disponujú ukážkovým chodom bez vôle. Za koženým multifunkčným volantom, ktorý je rovnako ako predné a krajné zadné sedadlá vybavený vyhrievaním, sa ukrývajú tri prístrojové "budíky" v osvedčenom čierno-bielom prevedení. V najvyššej výbave by som ale pri koženom čalúnení ocenil okrem vyhrievania aj ventiláciu.

Pre niekoho neduhom, ktorý sa v nových modeloch vyskytuje čoraz viac, by mohol byť vyčnievajúci stredový displej nad palubnou doskou. Vo výhľade však táto 7" farebná obrazovka s prehľadným grafickým spracovaním s dobrým rozlíšením a dotykovým ovládaním nijako neprekáža. Po uvedení vozidla do pohybu ale namiesto dotykového ovládania musíte siahnuť na šikovný a veľmi intuitívny otočný ovládač multimediálneho systému s doplnkovými tlačidlami nazývaný HMI Commander. Takéto riešenie sa vyskytuje skôr v prémiovom segmente. Rovnako aj dobre čitateľný farebný Head Up displej, ktorý premieta informácie ako rýchlosť, načítané dopravné značky a mnoho iného, priamo na čelné sklo v zornom poli vodiča (nižšie dva stupne výbavy majú Head Up displej s projekciou na výklopné sklíčko). Samozrejmosťou je vstavaná navigácia či špičkový sound systém značky Bose, ktorému nechýbajú vstupy na pripojenie mobilných zariadení ako Aux, USB či Bluetooth. Okrem toho vám bude k dispozícii množstvo ďalšej výbavy ako predné a zadné parkovacie senzory spoločne so zadnou kamerou a mnoho iného.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Nová CX-5 očarí aj vyšším posedom s dobrým výhľadom na vozovku a rovnako tak množstvom vnútorného priestoru pre celú posádku. Vzadu by tak aj dlhšiu cestu mali bez ujmy zvládnuť tri dospelé osoby. Veľkým plusom je aj šikovný systém sklápania delených sedadiel v pomere 40/20/40 nazvaný Karakuri. Pri sklopení stredného operadla tak môžete vo vozidle previezť pokojne dlhšie predmety ako napr. lyže. K najvyššej miere variability chýba už iba polohovanie zadných operadiel a posuv sedadiel. Posádka vzadu, najmä tá s neskorším dátumom narodenia, určite ocení dva prídavné USB porty integrované v odkladacom priestore zadnej lakťovej opierky, určené na nabíjanie tabletov či smartfónov. Nová CX-5 rozhodne netrpí ani nedostatkom odkladacích priestorov.

Batožinový priestor v základnom prevedení pojme veľmi slušných 506 litrov. Po sklopení zadných operadiel, ktoré je možné veľmi jednoducho sklopiť aj tiahlami zozadu, ponúka taktiež výborný priestor 1620 litrov. Oproti predchodcovi sú vnútorné obklady blatníkov čalúnené textíliou, takže sa nemusíte obávať škrabancov pri prepravovaní ostrejších predmetov. Mimochodom, hravo tu preveziete aj napríklad bicykel s veľkými 29" kolesami bez nutnosti ich demontáže. Plusom je minimálna nakladacia hrana a aj to, že po sklopení operadiel nevznikne odskok od podlahy. Nechýba ani unikátny kryt batožinového priestoru, ktorý sa dvíha spolu s piatymi dverami a vďaka perforovanej časti nezavadzia vo výhľade smerom dozadu. Navyše má aj svoje miesto na odloženie pod krytom podlahy. Tu nájdete šikovne rozdelený priestor aj na opravnú sadu v prípade defektu, nevyhnutné náradie a drobnosti. Priestor pre dojazdovú alebo plnohodnotnú rezervu, ktorá v ponuke chýba, od výbavy Revolution vyššie, teda aj v testovanom vozidle, šikovne vypĺňa subwoofer značky Bose. Od spomínaného výbavového stupňa CX-5 nechýba ani komfortné elektrické otváranie a zatváranie veka batožinového priestoru, ktoré je možné ovládať okrem spínača na veku kufra aj tlačidlom na kľúči alebo z miesta vodiča.

Motor, prevodovka, jazda
zväčšiť obrázok Tak ako pri benzínových verziách, ani naftové prevedenia CX-5 našťastie výraz "downsizing" nepoznajú. Vznetovú ponuku tvorí jediný štvorvalec o objeme 2,2 litra, ale v dvoch výkonových verziách 110 a 129 kW. A rovnako ako pri benzíne, aj tieto motorizácie sa dodávali do prvej generácie CX-5. Mne sa do rúk dostala tá výkonnejšia, ktorá disponuje mohutným krútiacim momentom 420 Nm, ktorý dosahuje pri 2000 ot./min. V porovnaní s benzínovým dvojlitrom tak svoje maximum poskytuje v rámci otáčkového spektra o polovicu skôr a s viac ako dvojnásobnou silou. Toľko fakty, aká bude ale realita?

Keďže benzínovú verziu som testoval len nedávno, jej mimoriadne tichý chod mi ešte živo ostal v pamäti. Veľmi som bol zvedavý, či bude rozdiel oproti vznetovému prejavu motora až tak citeľný. Na moje prekvapenie, Mazda sa ukážkovo vyhrala s odlhučnením aj pri naftovom agregáte. Po naštartovaní studeného motora sa síce dá vznetový prejav identifikovať, no bez prenosu vibrácií do kabíny. Po krátkom zahriatí ale budete mať problém určiť aký typ motora pracuje pod kapotou. Ticho a pokoj je aj tu samozrejmosťou. Uvedený krútiaci moment zaručuje mohutný ťah už odspodu, takže v porovnaní s benzínom je prejav citeľne živší a nebudete musieť agregát točiť aby "išiel". Poskytovaná porcia krútiaceho momentu a 15 konských síl navyše vám dodá väčšiu výkonovú rezervu napr. pri obiehaní aj vo vyšších rýchlostiach. A hlavne okamžite a za každých okolností, či idete sám alebo plne naložený, alebo do kopca.

zväčšiť obrázok S agregátom bola aj v tomto prípade spriahnutá 6-stupňová manuálna prevodovka so šikovnou malou radiacou pákou. Rovnako aj v tomto prípade s mimoriadne presnými a športovo krátkymi dráhami ako sme pri Mazde zvyknutí. Pokiaľ sa ale radšej nechávate obsluhovať, v ponuke je samozrejme aj 6-stupňová automatická prevodovka, za ktorú si priplatíte 2100 Eur. Sprevodovanie manuálu je klasicky "dieselové". Piaty prevodový stupeň je vhodné zaradiť až od rýchlosti cca 60 km/h, v meste pri povolenej 50-tke tak budete jazdiť väčšinou na 4-ke. Pri diaľničnej 130-tke motor "točí" pochopiteľne menej ako pri benzíne, cca. 2300 ot./min, čo zaručuje o niečo tichší chod. V nasledujúcej tabuľke sú uvedené otáčky motora pri rôznych rýchlostiach a prevodových stupňoch.

60 km/h 5. stupeň 1250 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 1550 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2300 ot./min.

S naftovou CX-5 som počas testovacieho týždňa absolvoval na jednu 58-litrovú nádrž 777 km s priemernou spotrebou 6,1 l/100 km (podľa palubného počítača) s udávaným ďalším dojazdom 48 km. Tabuľkovú spotrebu som teda prešvihol o 0,7 l/100 km, no moje trasy sa nevyhli, okrem okresiek a diaľnici, ani mestu. Mimochodom, presne o rovnakú hodnotu 0,7 l/100 km bola naftová CX-5 úspornejšia oproti testovanej benzínovej verzii. Hneď prvú jazdu z bratislavskej Petržalky cez mesto až do Pezinka som absolvoval za veľmi slušných 5,5 l/100 km. Nutno však podotknúť, že v čase prázdnin, takže tú skutočnú mestskú špičku som nezažil. Moju tradičnú rannú, cca. 15 km dlhú, cestu do práce z okraja Pezinka na okraj Bratislavy CX-5 zvládla za 5,9 l/100 km. Najnižšiu hodnotu sa mi podarilo dosiahnuť pri mojej poslednej jazde do showroomu, perfektných 4,9 l/100 km. Pri diaľničnej jazde sa spotreba pohybovala nad hranicou 6-tich litrov a 7-litrovú hranicu by ste nemali prekročiť ani v meste. Na rýchle diaľničné presuny tak bude naftová verzia určite vhodnejšia ako pokojnejší benzínový 2-liter. Úspornej prevádzke sa snaží napomáhať systém automatického štartovania a vypínania motora i-Stop. Plusom je, že výborný naftový motor CX-5 si zatiaľ vystačí aj bez pridávania močoviny AdBlue.

Podvozok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Osvedčená koncepcia kombinujúca nezávislé zavesenie kolies McPherson vpredu s nezávislou viacprvkovou nápravou vzadu funguje aj v prípade naftovej motorizácie výborne. Podvozok poskytuje ukážkový komfort aj na menej kvalitných povrchoch a to prekvapivo aj napriek väčším 19" kolesám, ktoré disponujú rovnakou šírkou pneumatík (225/55 R 19) ako v prípade 17" kolies (225/65 R 17) pri skoršie testovanej benzínovej verzii. Na poľnej ceste alebo v ľahšom teréne ale vďaka menšej porcii gumy budete musieť dávať väčší pozor na štýlové dvojfarebné disky, aby nedošli k úrazu. Odhlučnenie od kolies a vozovky je rovnako aj tu medzigeneračne citeľne lepšie. Väčšie disky ale prispievajú k ešte viac sebaistej jazde pri rezaní kľukatých cestičiek. To má na svedomí aj nový systém G-Vectoring Control, ktorý má za úlohu optimalizáciu rozloženia ťažiska pri prejazde zákrutou pomocou plynulej zmeny krútiaceho momentu motora. Znovu sa budem opakovať, ale filozofia značky "Jinba Ittai, kôň a jazdec ako jedno telo", je tu aj napriek vyššej karosérii SUV citeľná a vodičovi dokáže okrem presunu z bodu A do bodu B priniesť aj radosť z jazdy.

Aj v tomto prípade CX-5 disponovala pohonom všetkých štyroch kolies i-ACTIV AWD spoliehajúci sa na elektronicky riadenú lamelovú spojku v olejovom kúpeli s kontrolou preklzu. Všetko prebieha plne automaticky, takže volič režimov pohonu či uzávierku tu budete hľadať márne. Presun krútiaceho momentu na zadok do 50% nastáva až pri zhoršených podmienkach. O ideálne rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu sa stará 27 senzorov, ktoré snímajú stav vozovky až 200-krát za sekundu. V praxi som úspešne pohon 4x4 otestoval pri benzínovej verzii na zasneženej strmej lesnej ceste, kde Mazda ani na chvíľu nezaváhala ani po zastavení a opätovnom rozbehnutí. A rovnako ako v prípade benzínového agregátu, aj s naftovou motorizáciou je k dispozícii pohon iba predných kolies, avšak len s nižším výkonom a v slabšej výbave.

Bezpečnosť
otvoriť test Euro NCAP zväčšiť obrázok Mazda CX-5 absolvovala v minulom roku krátko po uvedení na trh testy bezpečnosti spoločnosti Euro NCAP a opäť nesklamala, keď si z nich odniesla najlepšie možné hodnotenie - päť hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získala 95%, za ochranu detí 80%, chodcov 78% a za bezpečnostné systémy 59%.

Práve posledne spomínaná kategória sa čoraz viac rozširuje do sériových výbav aj do čoraz nižších segmentov. Dôkazom je práve aj nová Mazda CX-5, ktorá je od základu vybavená systémom na prevenciu čelného nárazu v mestskej premávke SCBS (Smart City Brake Support), ktorý má zabrániť škodám pri nepozornosti, po novom fungujúci až do rýchlosti 80 km/h (u predchodcu iba do 30 km/h). Takže okrem posúvaní sa v kolónach a podobne vám môže pomôcť aj pri bežnej jazde. Infračervený senzor umiestnený na čelnom skle sníma priestor pred vozidlom a akonáhle systém zaznamená hroziacu kolíziu, okamžitým zvýšením brzdného tlaku v posilňovači pripraví brzdy na núdzové spomalenie. Pokiaľ vodič nereaguje, zaháji SCBS brzdenie sám.

Tretí stupeň výbavy Attraction pridáva systém stráženia mŕtveho uhla (RVM) so zvukovým a vizuálnym upozornením v spätných zrkadlách vrátane systému stráženia pohybu za vozidlom RCTA, ktorý oceníte napr. pri vyparkovávaní z parkovacieho miesta. Testované vozidlo, tentokrát v najvyššej výbave Revolution TOP, bolo navyše vybavené systémom varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu s aktívnym asistentom udržania v pruhu LKA (Lane Keeping Assistant), takže okrem zvukovej signalizácie systém dokáže určitý čas aktívne zasahovať do riadenia a udržovať vozidlo v jazdnom pruhu pokiaľ je vozovka vybavená vodorovným značením teda pruhmi. Takisto systémom SCBS na prevenciu zadného nárazu v mestskej premávke pri rýchlosti do 30 km/h a taktiež systém sledovania únavy vodiča, rozpoznávaním dopravných značiek či inteligentným brzdovým asistentom SBS. Rovnako tak aj adaptívnym tempomatom s možnosťami nastavenia odstupu, ktorý vám dokáže ešte viac uľahčiť dlhé cestovanie. Do kompletného zoznamu tak chýba možno už len 360-st. parkovacia kamera, aj keď každým rokom pribúdajú stále novšie a novšie systémy.


Obstarávacia cena (spracované dňa 07.03.2018)

Najnižšia cena:
CX-5 2.0 Skyactiv-G165 Emotion
22.900 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
CX-5 2.2 Skyactiv-D175 AWD Revolution Top
35.200 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
CX-5 2.2 Skyactiv-D175 AWD Revolution Top
36.505 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD, stabilizačný systém ESP s protipreklzovým systémom TCS, brzdový asistent HBA, asistent rozjazdu do kopca HLA, optimalizácia rozloženia ťažiska pri prejazde zákrutou (G-Vectoring Control) , airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, aktívne hlavové opierky vpredu, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, systém sledovania mŕtveho uhla (RVM) vrátane systému stráženia pohybu za vozidlom RCTA, systém SCBS na prevenciu čelného nárazu v mestskej premávke pri rýchlosti do 80 km/h, systém SCBS na prevenciu zadného nárazu v mestskej premávke pri rýchlosti do 30 km/h, inteligentný brzdový asistent (SBS), systém sledovania únavy vodiča, rozoznávanie dopravných značiek, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách, systém monitorovania tlaku v pneumatikách, predné a zadné parkovacie senzory, dažďový a svetelný senzor, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním, elektrická parkovacia brzda (EPB), farebný Head Up displej s projekciou priamo na čelné sklo
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, sedadlá a výplne dverí - čalúnenie koža, el. nastaviteľné predné sedadlá, el. nast. bedrová opierka sedadla vodiča, predné a zadné sedadlá vyhrievané, 5x hlavová opierka, delené a sklopné zadné sedadlá v pomere 40/20/40 so systémom Mazda Karakuri, lakťová opierka vpredu a vzadu, volant potiahnutý kožou s ovládaním rádia, tempomatu a telefónu s vyhrievaním, radiaca páka a madlo ručnej brzdy potiahnuté kožou, automatická dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, adaptívny tempomat, prémiový audioststém Bose Centerpoint Surround Sound s DAB tunerom, CD/MP3/WMA, 10× repro, dotykový farebný TFT displej, AUX a USB port v lakťovej opierke, Bluetooth, bezkľúčový prístup do vozidla, piate dvere s elektrickým otváraním a zatváraním
Exteriér:
nárazníky vo farbe karosérie, el. nastaviteľné, sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá vo farbe karosérie, kľučky dverí vo farbe karosérie, zatmavené okná od B-stĺpika bočné a zadné, LED hmlové svetlomety, predné LED adaptívne AFLS svetlomety, funkcia HBC na aut. prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, zadné kombinované svetlomety s LED diódami, s ostrekovačmi, disky z ľahkých zliatin 19“, pneumatiky 225/55 R19, súprava na opravu pneumatík
Výbava za príplatok k základnej cene: interiér High biely = 200 €
lak - metalíza = 605 €
navigačný systém GPS = 500 €



Porovnanie s konkurenciou (spracované: 7.03.2018 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Mazda CX-5 Kia Sportage Ford Kuga Honda CR-V
Značka a model Mazda CX-5 Kia Sportage Ford Kuga Honda CR-V
Motor 2.2 Skyactiv-D175 2.0 CRDi 2.0 TDCi 1.6 i-DTEC
Stupeň výbavy Revolution Top Platinum ST line Executive
Zdvihový objem motora 2191 1995 1997 1597
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 129/4500 136/4000 132/3500 118/4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 420/2000 400/1750-2750 400/2000-2500 350/2000
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 209 201 202 202
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 9,0 9,5 9,2 9,7
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,4 5,9 5,2 5,1
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1520 1512 1490 1627
Dĺžka (mm) 4550 4480 4531 4605
Šírka (mm) 1840 1855 1838 1820
Výška (mm) 1680 1645 1703 1680
Rázvor (mm) 2700 2670 2690 2630
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 506/1620 491/1480 * 456/1653 589/1669
Cena modelu bez príplatkov (€) 35.200 31.290 38.420 36.590
Akčná cena (€) - 29.690 32.920 32.990
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 36.505 32.020 42.720 35.299


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:
Kia Sportage
má navyše: dojazdové rezervné koleso
nemá: adaptívne full LED svetlá (Sportage má statické xenóny), delené a sklápateľné zadné sedadlá v pomere 40/20/40 (Sportage má 60:40), elektricky nastaviteľné predné sedadlá s pamäťou u vodiča, prémiový audio systém, kožené čalúnenie (Sportage má v kombinácii látka / koža), adaptívny tempomat, Head Up displej, samostatný ovládač multimediálneho systému HMI Commander

Ford Kuga
má navyše: hliníkové športové pedále, kolenný airbag vodiča, aktívny automatický parkovací asistent, bezdotykové ovládanie piatych dverí
nemá: full LED svetlá (Kuga má adaptívne bi-xenóny), kožené čalúnenie (Kuga má v kombinácii koža / semiš), delené a sklápateľné zadné sedadlá v pomere 40/20/40 (Kuga má 60:40), vyhrievané zadné sedadlá, Head Up displej, samostatný ovládač multimediálneho systému HMI Commander

Honda CR-V
má navyše: panoramatická strechu
nemá: 19" kolesá (CR-V má 18"), systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke do 80 km/h (CR-V má iba do 30 km/h), el. nastaviteľné sedadlo spolujazdca, vyhrievaná zadné sedadlá a volant, Head Up displej, full LED svetlá (CR-V má iba HID), el. sklopné spätné zrkadlá, samostatný ovládač multimediálneho systému HMI Commander, parkovaciu kameru, systém SCBS na prevenciu čelného nárazu v mestskej premávke pri rýchlosti do 80 km/h, systém SCBS na prevenciu zadného nárazu v mestskej premávke pri rýchlosti do 30 km/h, inteligentný brzdový asistent (SBS), systém sledovania únavy vodiča



Záverečné hodnotenie

Vysloviť finálny verdikt, ktorá z verzií novej CX-5 je tá lepšia, nie je vôbec jednoduché. Každá si totiž nájde toho svojho obhajovateľa a zákazníka. Je pravda, že benzínový dvojliter je ešte tichší a nie je výrazne pažravejší, no je nutné sa prispôsobiť jeho pravidlám hry. Aby ste naplno využili jeho potenciál, treba ho posielať do otáčok. Vyhovovať tak bude skôr pohodovejším vodičom. S dieselom však budú spokojnejší aj dynamickejší jazdci, ktorý dostanú mohutný ťah už odspodu, navyše bez obáv o zvýšenú spotrebu ani vo vyšších rýchlostiach. Bez ohľadu na zvolenú pohonnú jednotku, nová CX-5 je mimoriadne vydarené kompaktné SUV, ktoré oproti svojej konkurencii ponúka špičkový a bohato vybavený interiér a veľmi dobré jazdné vlastnosti s komfortným a zároveň sebaistým podvozkom. To všetko v príťažlivom kabáte. Výber tak zostane už iba na vás.


Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Ostatné testy značky Mazda:
Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G160 AWD Attraction (01/2018)
Mazda MX-5 RF 2.0 Skyactiv-G160 Revolution TOP (12/2017)
Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160 Revolution TOP (08/2016)
Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G150 Revolution (10/2015)
Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D Attraction AWD (08/2015)
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G90 A/T Attraction (05/2015)
Mazda 3 1.5 Skyactiv-G HB a 2.0 Skyactiv-G SDN (01/2014)
Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D Attraction (05/2013)
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution (08/2012)
Mazda 3 2.3 DISI MPS (07/2012)

Prezentácia noviniek: Nová Mazda 3 (11/2013)

Dňa: 18.5.2018
Redaktor: Jaroslav Čík
Foto: Jaroslav Čík





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1574