Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic (05/2017)
redaktor: k.zechmeister, 20.06.2017;

Dizajnová záležitosť od Toyoty dostala označenie C-HR. Futuristický štýl a hybridný pohon sme otestovali s výbavou Dynamic. testoval Karol Zechmeister





Sériový prototyp

Mimozemšťania už zopárkrát na našej planéte boli. Vyslali mimozmyslový impulz niektorým automobilovým dizajnérom a prinútili ich bez ich vedomia nakresliť stroje podľa mimogalaktických pravidiel. Väčšina ich tvorí v Japonsku (Honda Civic 8. generácia, Nissan Juke , SsangYong Rodius), ale niektorých zasiahli aj v Európe (Citroën AMI, Fiat Multipla) a v USA (Pontiac Aztek). Ľudia to ihneď zistili, veď takéto šialené krivky nemohli vzniknúť v hlavách pozemšťanov pri zmysloch. Jedine, žeby boli pod vplyvom omamných látok, aj také názory bolo počuť pri pohľade na niektoré výtvory. Lenže to nám tí mimozemšťania možno vlastne chceli naznačiť ako vyzerajú. Dobre sa pozrite na tvary niektorého z vyššie uvedených výtvorov. To aby sme stvorili niečo, aby sa cítili ako doma, keď sem prídu a vyhubia nás. Lenže ľudia sa spamätali, tieto skvosty neprijali, cesty nimi nezaplnili, prestali ich vyrábať a pohltila ich história. Lenže oni to nevzdávajú a skúšajú to úspešne ďalej.

Takže ich týmto pozdravujem a zároveň im ďakujem. Aspoň tu nemáme na cestách dizajnovú nudu. Tentoraz sa opäť činili v Japonsku, konkrétne v značke Toyota (tam majú dobrý príjem z vesmíru, viď. najnovší Prius alebo Mirai) a dorazil k nám výtvor hodný mimozemského rukopisu - model C-HR. V podobe štúdie sa ukázal najprv v Paríži v roku 2014 a potom vo Frankfurte v roku 2015. Skratka znamená Compact Hybrid Revolution, ale postrehol som aj neoficiálne označenie Coupé High Rider. V oboch prípadoch sa dá súhlasiť. Je to jednoducho kompaktný hybridný crossover s výzorom kupé, ktorý sa začal u nás predávať na jeseň 2016.

Exteriér

Toyota dokázala to, čo máloktorý výrobca. Ona sériovo vyrába dizajnovú štúdiu. Veď takéto prototypy vídame na autosalónoch, kde si chcú automobilky overiť reakciu mediálneho sveta a potenciálnych záujemcov. Táto v celku konzervatívna značka vytvorila po dlhej dobe auto, ktoré vzbudzuje emócie, začo si zaslúži pochvalu. Či už pozitívne alebo negatívne, to už nechám na vás. Počas týždňa prevažovali na dizajn kladné názory (Dá sa – Dizajn ujde – V pohode), potom padol názor, že auto je ženské (To je auto čisto pre ženu) a iba raz som zaznamenal negatívum (To je strašne škaredé auto).

Osobne môžem povedať, že krivky sú šialené, hlavne vzadu. Tvar svetiel vzdialene pripomína Hondu Civic. Výrazný je strešný spojler v čiernej farbe, v rovnakej ako strecha. Skrytá zadná kľučka navodzuje dojem kupé karosérie. Deti sú z tohto riešenia nešťastné, nedokážu si samé otvoriť dvere. Ale funkčne je pre dospeláka všetko v poriadku, kľučku stačí horizontálne potiahnuť. Pri niektorých modeloch iných značiek sa kľučka vyklápa menej prakticky zvislo.

Dvojfarebné disky kolies sú šmrncovné. Predok nie je až taký uletený ako zadok. Pôsobí moderne a dynamicky. Zaujímavé sú obrovské svetlomety končiace hlboko nad blatníkmi. Ich spodnú hranu lemuje LED denný pás. A smerovky sú sekvenčné, rozsvecujú sa postupne od stredu ku kraju. Viem si predstaviť na aute nejakú výraznejšiu farbu napr. oranžovú alebo zelenú, ale ponuka lakov je dosť konzervatívna. Najviac vyniká modrá vodná a potom možno čevená rubínová.

Po príchode k vozidlu v noci neujde pozornosti posádky nápis premietajúci sa na vozovku zo spätného zrkadla. To aby ste nezabudli do čoho si idete sadnúť.

Interiér

Interiér zaujme niektorými nezvyčajnými dizajnovými prvkami. Ako prvé si všímam fialové obklady na dverách a modrú linku tiahnucu sa cez celý prístrojový panel. Pôsobí to štýlovo a sviežo. Fialový je aj poťah stredovej lakťovej opierky a modrá je zasa časť čalúnenia sedadiel. Na čiernom strope sú dizajnové prelisy, podobné nachádzam aj na prahu. Inak sa dívam na bežné rozloženie prístrojov. Pred volantom je namiesto klasického otáčkomera ukazovateľ využitia hybridného pohonu.

Veľký stredový dotykový displej sa týči do priestoru, ale vo výhľade samozrejme nezavadzia. Pod ním je do čierneho perleťového laku vsadené ovládanie klimatizácie. Rovnaký povrch je aj na stredovom tuneli s dvomi držiakmi nápojov (jeden má falošné dno). Vpredu je malý priečinok, USB a AUX vstup. Vnímaná kvalita je vysoká. Materiály sú príjemné na dotyk. Horná časť prístrojovky je mäkčená. Volant má dobrú hrúbku, pravému kolenu nič nezavadzia. Sedenie vpredu proste chválim.

Na zadné sedadlá som si za seba sadol aj pri mojej výške 195 cm. Hlava sa mi prekvapujúco dotýkala stropu len vlasmi a nohy si tiež našli svoje minimálne miesto. Za menšími postavami je to o dosť lepšie. Akurát vonkajší dizajn zmenšuje bočné okná. Pre vodiča je tak pohľad šikmo vzad zhoršený a u zadných cestujúcich sa môže dostaviť pocit klaustrofóbie. Štvorročné dieťa je tu nešťastné, že nevidí von. Avšak manipulácia s detskou sedačkou aj usadenie je uspokojivé. Pod sedadlami sa nachádza nikel-metal-hydridový akumulátor hybridnej sústavy, informujú o ňom vetracie otvory pre prívod vzduchu.

Batožinový priestor ponúka 372 litrov. Bežne má 377 litrov, ale päť litrov uberá JBL subwoofer. Po sklopení zadných operadiel vznikne značný schod. Nakladacia hrana je pomerne vysoko. Ďalšia cena za dizajn.

Motor, prevodovka a dojmy z jazdy

Súčasťou hybridnej sústavy je benzínový motor s objemom 1798 ccm s technológiou variabilného časovania ventilov VVT-i s Atkinsonovým cyklom, ktorý dosahuje maximálny výkon 72 kW pri 5200 ot./min. a maximálny krútiaci moment 142 Nm pri 3600 ot./min. Pyšní sa najlepšou tepelnou účinnosťou sériovo vyrábaného benzínového motora na svete - hodnota činí rovných 40 % (predchádzajúci Prius mal 38,5 %).

Novinkou v hybridnom modeli od Toyoty je prevodovka osadená vzadu (typ transaxle) s viacerými hriadeľmi. Obsahuje štyri komponenty: dva elektrické motorgenerátory označené ako MG1 a MG2, jeden planétový prevod a redukciu stáleho prevodu.

MG1 slúži predovšetkým ako generátor a premieňa prebytočnú energiu z benzínového motora na elektrinu, ktorú ukladá do akumulátora. Slúži tiež ako štartér motora.

MG2 je elektrický hnací motor, ktorý slúži taktiež ako generátor, ale len keď je vozidlo v režime rekuperačného brzdenia. Jeho hlavnou úlohou je však poháňať vozidlo od naštartovania, pri nízkej rýchlosti a v režime elektrickej jazdy. Zároveň je jediným spôsobom pohonu vozidla pri cúvaní. Celkový výkon sústavy je 90 kW a maximálny krútiaci moment je 163 Nm.

Toyota svoju hybridnú sústavu neustále vylepšuje. Teraz je opäť o niečo kompaktnejšia a tým pádom ľahšia. Nový akumulátor ponúka vyššiu hustotu energie, je menší o 10 % a za rovnaký čas dokáže absorbovať o 28 % viac energie, čiže sa nabíja rýchlejšie. Elektromotory sú takisto menšie. Vylepšený softvér umožňuje zvýšiť rozsah, v ktorom možno používať elektromotor o 60 % v porovnaní s modelom Prius predchádzajúcej generácie.

Ako celok to všetko funguje vynikajúco. Po stlačení štartovacieho tlačidla sa zobrazí len nápis READY sprevádzaný tichom. Každý rozbeh prebieha na elektrinu a v tichosti. Po pár metroch sa aktivuje aj benzínový motor. Hlučnosť však veľmi nestúpne. Páka v polohe B znamená prakticky to isté ako režim D s tým rozdielom, že vozidlo po uvoľnení plynového pedálu brzdí motorom a rýchlejšie sa vtedy dobíja akumulátor. Brzdenie je vtedy naozaj intenzívne a pri nacvičení odhadu môžu brzdy, pred napr. zastavením na križovatke, dlhšie oddychovať.

Jediným negatívom pohonu ostáva monotónny zvuk pri prudkom zrýchlení. Ručička vyletí do pásma POWER, motor drží stále vysoké otáčky a vodič má pocit, že auto nezrýchľuje, len hučí. Ale ono zrýchľuje, len tomu nezodpovedá zvuková kulisa. Dynamika je porovnateľná s akýmkoľvek benzínovým atmosférickým motorom s výkonom 90 kW.

Najviac sa prejavia výhody hybridného systému v meste. Na krátkej 4,4 km dlhej jazde domov z redakcie som dosiahol v poobednej špičke spotrebu 3,3 l / 100 km (!). Udávaná spotreba v meste je pri tom 3,4 l / 100 km. Toto sa mi neprihodilo ešte pri žiadnom testovanom aute. Bežne som jazdil po meste od 3,8 do 5,6 litra bez toho aby som bol brzdou premávky.

Mimo obce sa dá dostať na spotrebu od 3,8 do 4,2 l / 100 km. Najvyššia bola spotreba na diaľnici - od 6,1 do 6,4 l / 100 km. Auto nie je lenivé ani v diaľničných rýchlostiach, kedy dokáže stále ochotne zrýchľovať. Celková spotreba za týždeň sa nedala odsledovať nakoľko tlačidlo TRIP na volante prepína len medzi dvomi vzdialenosťami, nie medzi dvomi spotrebami. Ale najazdil som 518 km a dojazd pri vrátení bol 129 km. Objem nádrže je 43 litrov.

EV režim sa dá aktivovať tlačidlom. Musia byť však splnené určité podmienky. Nesmiete ísť rýchlo a akumulátor musí byť dostatočne nabitý. Mne sa tlačidlom neaktivoval ani raz. Nie je to však tragédia, lebo systém sa prepína do EV režimu dosť často sám. V meste po ubratí plynu vždy. Najlepšie je, že ani po jemnom pridaní „plynu“, keď sa ručička udrží v pásme ECO, sa spaľovací motor nezapne. Čiže sa dá prejsť celá dlhá ulica len na elektrinu bez toho, aby ste brzdili premávku. Mimo mesta stačí elektrina napr. aj na prejdenie celej menšej obce. Takisto sa v zápche pohybujete len na elektrinu. Tok energie je možné prehľadne sledovať na stredovom displeji aj na menšom displeji pred volantom. Stĺpcový ukazovateľ zasa zobrazuje rekuperovanú energiu za posledných 15 minút – písmenko E.

Zamrzí, že funkciu AUTO HOLD, automatické zabrzdenie vozidla po zastavení, treba po každom naštartovaní zapínať. Obraz z cúvacej kamery ponúka pomocné čiary, ale tie sú len statické. Navigácia po prekročení hraníc zobrazí automaticky rýchlostné limity daného štátu. Rozlíšenie displeja nie je najhoršie, ale odozva na dotyk je pomalá. Inak je prostredie prehľadné. Okrem zobrazenia súborov z USB média. Tu by som prijal počítačové zobrazenie zložiek, nie triedenie podľa Umelcov, Albumov a Skladieb. Avšak JBL audiosústava ponúka jasný a ostrý zvuk. A výškové reproduktory v A-stĺpikoch nazvané „horn tweeters“ aj dobre vyzerajú. Očakával by som tu indukčné nabíjanie smartfónu, spárovanie so systémom je však jednoduché. A ani v tak moderne poňatom aute si Toyota neodpustí obvyklé digitálne hodiny. Zaujímavosťou je možnosť načítať QR kód a prečítať si tipy na používanie systému.

Podvozok

Toto bolo príjemné prekvapenie. Aj napriek veľkým 18-palcovým kolesám boli všetky nerovnosti na vozovke prejdené bez akýchkoľvek rázov. Pruženie je kompromisné, príjemné komfortné a športovo stabilné. Karoséria sa nenakláňa, auto na ceste nepláva. Vpredu je zavesenie MacPherson a vzadu dvojité lichobežníkové zavesenie. Vozidlo má vďaka novej platforme GA-C nízko položené ťažisko. Spolu s presným riadením má tento model celkom zábavné jazdné vlastnosti. Brzdný nástup je špecifický, je cítiť, že sa brzdná energia rekuperuje. Celkový jazdný prejav je však vyvážený a dovolím si tvrdiť, že podvozok by pri dynamickej jazde zvládol skrotiť oveľa väčšiu porciu koní. Športové ambície modelu idú vytušiť aj z ukazovateľa G preťaženia v multifunkčnom displeji.

Bezpečnosť

V testoch Euro NCAP získal model C-HR 95 % za ochranu dospelých cestujúcich, 77 % za ochranu detí, 76 % za ochranu chodcov a 78 % za bezpečnostné systémy.

Už v základe disponuje model predkolíznym bezpečnostným systémom s funkciou rozpoznávania chodcov, upozornenie na opustenie jazdného pruhu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém rozpoznávania dopravných značiek či adaptívny tempomat. Testovaný model disponoval príplatkovým balíkom Comfort, ktorého súčasťou je ešte upozornenie na dopravu za vozidlom a systém monitorovania mŕtvych uhlov. Naozaj bohatá výbava.

Adaptívny tempomat na diaľnici, aj pri nastavení najmenšej vzdialenosti od vozidla vpredu, brzdí skôr akoby brzdil vodič sám. Okrem toho si po opätovnom naštartovaní nepamätá nastavený odstup. Upozornenie na auto v mŕtvom uhle funguje bezchybne - rozsvieti sa ikonka v spätnom zrkadle. Po vybočení z jazdeného pruhu bez smerovky, pri načítaných postranných čiarach, sa ozve zvukové varovanie a volant pohybom do správnej strany dá vodičovi najavo nech sa venuje riadeniu.

Obstarávacia cena (spracované dňa 23.05.2017 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
C-HR 1.2 Turbo Live
18.290 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
C-HR 1.8 Hybrid Dynamic
25.590 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
C-HR 1.8 Hybrid Dynamic
30.010 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS/EBD/BA, kontrola stability vozidla (VSC) a kontrola trakcie pri rozjazde (TRC), predkolízny bezpečnostný systém s funkciou rozpoznávania chodcov (PCS+PD), upozornenie na opustenie jazdného pruhu (LDA+SC), automatické prepínanie diaľkových svetiel (AHB), adaptívny tempomat (ACC), systém rozpoznávania dopravných značiek (RSA), asistent rozjazdu do kopca (HAC), automatický obmedzovač rýchlosti (ASL), 7 airbagov: airbagy predné a bočné (vodič + spolujazdec), airbag kolenný (vodič), bočné hlavové airbagy, deaktivácia airbagu predného spolujazdca, indikácia zapnutia bezpečnostných pásov, uchytenie detskej sedačky ISOFIX (zadné sedadlá), detská poistka zadných dverí, senzor tlaku pneumatík, svetlá denného svietenia LED, predné svetlomety projektorové, hmlové svetlá, senzor šera, automatické stierače so senzorom dažďa, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou
Interiér:
vnútorné kľučky dverí v chróme, systém osvetlenia interiéru, kožená hlavica radiacej páky, volant obšitý kožou Nappa, štýlové dekory prístrojového štítu a dverí v prevedení čierny lak dekoratívna linka Electric Blue na prístrojovom paneli a vo dverách, štýlové panely vo farebnom odtieni fialová Vision, aktívne opierky hlavy, sklopné zadné sedadlá, delenie 60:40, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, športové sedadlá, čalúnenie sedadiel textilné čierne a tmavo modré, vyhrievanie predných sedadiel (vodič + spolujazdec), elektricky nastaviteľná bedrová opierka chrbtice, vrecko na zadnej strane sedadla (vodič + spolujazdec), lakťová opierka vo farebnom odtieni fialová Vision, elektricky ovládané predné aj zadné okná, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, posilňovač riadenia, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, multifunkčný volant, oneskorené zhasnutie svetiel po opustení vozidla ("Follow-me-home"), kozmetické zrkadlá v slnečných clonách, osvetlenie kozmetických zrkadiel v slnečných clonách, farebný TFT multiinformačný displej 4,2" v prístrojovom štíte, externé vstupy Aux-In a USB, podpora pripojenia Bluetooth, Toyota Touch 2 dotyková obrazovka 8", 6 reproduktorov, klimatizácia automatická dvojzónová (vodič + spolujazdec), zadná parkovacia kamera, centrálne zamykanie dverí s diaľkovým ovládaním, bezkľúčové štartovanie tlačidlom, súprava na opravu pneumatík
Exteriér:
vonkajšie kľučky dverí a spätné zrkadlá vo farbe karosérie, ukazovatele smeru zabudované do spätných zrkadiel, strešná anténa v tvare žraločej plutvy, zadný športový strešný spojler, projekcia loga na zem zo spätných zrkadiel, vonkajšie spodné lišty bočných okien v chróme, zatmavené zadné bočné okná a okno piatych dverí (Privacy glass), štýlové dekory v prevedení čierny lak, čierna strecha Black Star, pneu 225/50 R18, zliatinové disky kolies
Výbava za príplatok k základnej cene • Paket Comfort: upozornenie na dopravu za vozidlom (RCTA), systém pre monitorovanie mŕtvych uhlov (BSM), automatické sklápanie spätných zrkadiel, bezkľúčové nastupovanie a štartovanie Smart Entry & Start, štartovanie tlačidlom, vyhrievanie volantu, inteligentný parkovací asistent (Simple-IPA)= 1600 €
• Paket LED: LED predné svetlomety, LED zadné svetlá, LED hmlové svetlá, automatické nastavenie výšky predných svetlometov sekvenčné smerové svetlá = 1100 €
• Pakat Prémium: prémiový audiosystém JBL, osemkanálový stereo zosilňovač s celk. výkonom 576 W, 8 reproduktorov, subwoofer, navigácia Go vrátane 3-ročnej aktualizácie (slovenský jazyk) = 1200 €
• lak – metalíza = 520 €

Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 23.05.2017 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Hybridných crossoverov veľa na trhu nie je. Vlastne sú dva. Testovaná Toyota C-HR a Kia Niro. Čo sa však dizajnu týka, tak jednoznačným konkurentom je jedine Nissan Juke. Ten môžete mať s benzínovým motorom 1.6 (86 kW) s variátorovou automatickou prevodovkou v najvyššej výbave od 18.930 €. Nedá mi však nespomenúť ešte model DS 4 Crossback. Tento dizajnovo zaujímavý Francúz je k dispozícii s naftovým motorom 1.6 BlueHDi (88 kW) s automatickou 6-stupňovou prevodovkou od sumy 24.190 €.

Značka a model Toyota C-HR Kia Niro
Motor 1.8 VVT-i 1.6 GDi
Stupeň výbavy Dynamic Platinum
Zdvihový objem motora 1798 1580
Uloženie / počet valcov R/4 R/4
Preplňovanie nie nie
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 72/5200 77/5700
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 142/3600 147/4000
El. motor - Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 53/- 32/1798-2500
El. motor - Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 163/- 170/0-1798
Celkový výkon sústavy (kW) pri ot. (min-1) 90/5200 104/5700
Maximálny krútiaci moment sústavy (Nm) pri ot. (min-1) - 265/1000-2400
Prevodovka automatická bezstupňová
e-CVT
automatická 6-stupňová
dvojspojková DCT
Pohon predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 170 162
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 11,0 11,5
Priemerná spotreba (l/100 km) 3,8 3,8
Emisie CO2 (g/km) 86 88
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1380 1425
Dĺžka (mm) 4360 4355
Šírka (mm) 1795 1805
Výška (mm) 1555 1545
Rázvor (mm) 2640 2700
Počet dverí/miest 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 377 401
Záruka 3 roky / 100 000 km + ďalšie 2 roky na hybridný systém 7 rokov / 150 000
Cena modelu bez príplatkov (€) 26.090 26.990
Akčná cena (€) 25.590 26.590
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 30.010 28.730

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Kia Niro
  • má naviac: alarm, dojazdová rezerva, strešné lyžiny, hliníkové pedále, vyhrievané zadné sedadlá, čalúnenie látka/koža, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, zásuvka na 220 V v zadnej časti stredovej konzoly, výduchy klimatizácie pre druhý rad sedadiel, 7-ročná bezplatná aktualizácia máp (Toyota má 3 ročnú)
    nemá: LED svetlomety (Kia má bi-xenónové), projekcia loga na zem zo spätných zrkadiel, systém rozpoznávania chodcov, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém rozpoznávania dopravných značiek, elektricky nastaviteľná bedrová opierka predných sedadiel, 576 Wattový audiovýkon (Kia má 320 Wattový), 8 reproduktorov (Kia má 7 reproduktorov), čierna strecha, LED hmlové svetlá, sekvenčné predné smerové svetlá, samostatný parkovací asistent


    Záverečné hodnotenie

    Odvážny počin od Toyoty zaujme jednoznačne svojim emotívnym vzhľadom. Je moderný a dynamický, ale zároveň kontroverzný. Za cenu horšieho výhľadu cez zadné bočné okná dostanete výnimočný dizajn. Interiér je umiernenejší. Disponuje však niektorými riešeniami a prvkami, ktoré inde nenájdete. Vypracovanie je chválitebné, rovnako ako použité materiály. Pohonom dáte najavo svoje zmýšľanie. Hodí sa najmä pre vodiča, ktorý si nič nepotrebuje dokazovať. Výhody hybridu sa prejavia najmä v meste, kde poskytuje dostatočnú dynamiku a nízku spotrebu. Avšak ani mimo mesta sa nestratí.

    Škoda, že štátna dotácia sa týka len elektromobilov a plug-in hybridov. Cena tak naďalej ostáva vysoká. Avšak podľa informácií od importéra je na hybridy poskytovaná dodatočná zľava až do 2000 € v závislosti od modelu a výbavy. V takomto prípade by sa testované vozidlo dostalo cenou na úroveň vozidla s bežným pohonom. A to už stojí za zamyslenie.


    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Toyota:
    Test Toyota Auris 1.2 Turbo Active (11/2015)
    Test Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic Active (10/2013)
    Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic Active (09/2013)
    Test Toyota Auris 1.6 Valvematic Active (05/2013)
    Test Toyota Yaris 1.5 VVT-i Hybrid Synergy Drive Active (01/2013)
    Test Toyota GT86 2.0 Boxer D-4S (12/2012)
    Test Toyota Prius 1.8 VVT-i Hybrid Synergy Drive (06/2012)
    Test Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol (05/2012)
    Test Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Style (03/2012)

    Dňa: 20.06.2017
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister



    Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
    http://www.aad.sk

    Adresa tohoto článku je:
    http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1507