Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium (08/2013)
redaktor: j.čík, 25.09.2013;

Tentokrát sa nám do rúk dostalo to najlepšie z kórejskej dielne Hyundai, väčší brat obľúbeného SUV modelu ix35, model Santa Fe. Vybavený je silnejším agregátom z ponuky, naftovým 4-valcom 2.2 CRDi s výkonom 145 kW (197 koní) so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, pohonom všetkých štyroch kolies a v najvyššom výbavovom stupni Premium.

testoval Jaroslav Čík




Kórejská pýcha

Obľúbené SUV strednej triedy model Santa Fe, ktorý dostal meno po hlavnom meste štátu Nové Mexiko v USA, píše svoju históriu od roku 2001, kedy sa začala predávať prvá generácia s typovým označením SM. Tá bola na trhu do roku 2006, kedy ju nahradila druhá generácia s typovým označením CM. Dva roky pred generačnou obmenou v roku 2010 ešte stihla podstúpiť jemnú omladzovaciu kúru. V minulom roku ju nahradila aktuálna, tretia generácia s typovým označením DM, ktorú som podrobil redakčnému testu.

Exteriér
zväčšiť obrázok Dizajn je nepochybne najsilnejšou zbraňou tohto modelu, ktorý zaujme snáď každého. Na rozdiel od posledných noviniek z dielne Hyundai, nové Santa Fe prichádza s vlastnou koncepciou dizajnu ‘Storm Edge’, ovplyvnenou výrazovými prostriedkami Fluidic Sculpture. Podľa slov výrobcu, táto nová koncepcia evokuje výrazné a dynamické obrazy, vznikajúce v prírode, keď sa schyľuje k búrke. Pri porovnaní všetkých troch generácií je vidieť evolúciu a výrazný posun smerom dopredu. Nové Santa Fe teraz oplýva mimoriadne sebavedomým a dravým výrazom v modernom a dynamickom kabáte.

zväčšiť obrázok Na mohutnej prednej časti nechýba tradičná šesťuholníková maska chladiča s chrómovanou úpravou. Vydareným dizajnovým prvkom sú predné adaptívne xenónové svetlomety s čírym sklom, ktorým sekunduje aj statické prisvecovanie do zákrut. Asistujú im veľké predné hmlovky uložené v tmavom plaste so štruktúrou včelieho plástu, ktoré z dvoch strán lemujú LED diódy slúžiace na denné svietenie. A keďže sa jedná o SUV, nechýba oplastovanie v spodnej časti nárazníkov, lemov blatníkov a spodnej časti dverí, ktoré efektne zakrýva podbehy a zabraňuje tým zašpineniu nôh pri nastupovaní a vystupovaní. Na bočnom pohľade zaujme stúpajúca spodná hrana okien smerom dozadu, rovnako tak dynamické prelisy prechádzajúce chrómovanými kľučkami dverí a spodnou časťou dverí. Celkovej robustnosti prispievajú aj veľké 19" disky kolies s piatimi dvojitými lúčmi v prevedení tmavý chróm, ktoré spolu so zatmavenými zadnými oknami kontrastujú s elegantnou bielou metalickou farbou karosérie.

Interiér
zväčšiť obrázok Výrazné zmeny zasiahli aj kabínu. Interiér je kompletne prepracovaný a pôsobí oveľa kvalitnejšie a hodnotnejšie. Palubovku tvorí kombinácia mäkčených plastov v hornej časti s tvrdými plastami s dvomi rôznymi štruktúrami doplnené o lakované plasty striebornej farby a dekoratívne lišty s imitáciou karbónu. Niektorým kolegom síce vadila prekombinovanosť a hladké matné plasty, ktoré duo Hyundai Kia často používa, ale mna nijako nerušili. Vyhovoval mi aj kožený volant s dobrým rozsahom nastavenia a množstvom tlačidiel. Vľavo sa ovláda audiosystém, na spodnom ramene telefón s Bluetooth, napravo tempomat a dolu palubný počítač. Nový je aj typ páčiek svetiel/smeroviek a stieračov, s ktorými som sa zatiaľ u iných modelov značky nestretol a sedeli mi asi najviac. Prístroje sú prehľadné a tradične podsvietené na modro. Stredovému prehľadnému a dobre čitateľnému displeju sekundujú dva menšie v strede otáčkomera (ukazovateľ teploty motora a rýchlostný stupeň) a rýchlomera (ukazovateľ stavu palivovej nádrže a vonkajšia teplota).

Pochvalu dávam za dobrú ergonómiu, prehľadnosť a dostatočnú veľkosť tlačidiel na prístrojovej doske. V hornej časti stredovej konzoly je umiestnený veľký farebný displej s dotykovým ovládaním, s ktorým som sa už stretol v modeli i40. Slúži zároveň pre audiosystém, navigáciu, automatickú dvojzónovú klimatizáciu a parkovaciu kameru. Disponuje pohotovými reakciami na dotyk, dostatočným rozlíšením a dobrou čitateľnosťou aj pri ostrom slnku. Pod displejom sa nachádza panel s tlačidlami multimediálneho systému a pod ním panel klimatizácie. Santa Fe sa môže pochváliť aj množstvom úložných priestorov. Do predných dverí sa bez problémov dá odložiť 1,5l fľaša, do priečinku v spodnej časti stredovej konzoly sa zmestí peňaženka aj mobil a nechýba ani držiak na nápoje za radiacou pákou, či objemná lakťová opierka. Tá síce nie je posuvná, ale s automatickou prevodovkou som nepotreboval počas jazdy často meniť polohu pravej ruky, takže mi vyhovovala.

Parkovanie v meste je aj napriek väčším rozmerom karosérie lahôdkou. Okrem predných a zadných senzorov so zvukovou a vizuálnou signalizáciou na stredovom displeji medzi budíkmi asistuje aj zadná parkovacia kamera s pasívnymi navádzacími čiarami. Pre menej skúsených šoférov je k dispozícii aj inteligentný parkovací asistenčný systém (Smart Parking Assist System), ktorý nájde vhodné miesto pri pozdĺžnom parkovaní a takmer sám zaparkuje. Práca s plynovým a brzdovým pedálom zostáva na vodičovi, ale otáčanie volantu je v plne automatickom režime. Stačí iba aktivovať systém tlačidlom (prvým zatlačením hľadá miesto vpravo, druhým vľavo) vedľa radiacej páky a poslúchnuť povely na prístrojovom paneli. Systém funguje dobre, ale parkovanie aj tak radšej prenechám vlastným rukám.

zväčšiť obrázok Pocit v kabíne je vzdušný a presvetlený vďaka dvojdielnemu, elektricky ovládanému panoramatickému strešnému oknu, ktoré sa nesie nad oboma radmi sedadiel. Predné sedadlá s elektrickým nastavovaním a vyhrievaním sú dostatočne široké a dlhé, a tak poskytujú príkladný komfort aj na dlhšej ceste. Vodičove naviac disponuje pamäťou pre dvoch vodičov. O nič horší komfort ponúka Santa Fe aj pre posádku vzadu. Pohodlné sedadlá, v ktorých som sa cítil ako v kreslách, disponujú širokými operadlami a dlhými sedákmi s dobrou oporou pre stehná. V slnečných dňoch okrem zatmavených skiel od B stĺpika dozadu spríjemnia cestovanie manuálne roletky na bočných oknách. Naopak v chladných dňoch vám zima nebude ani na zadných sedadlách vďaka dvojstupňovému vyhrievaniu. Plusom je aj výborná variabilita, delené sedáky v pomere 60/40 sa dajú posúvať v pozdĺžnom smere, čím sa dá podľa potreby prispôsobiť pomer miesta pred a za sedadlami. Operadlá sú na rozdiel od sedákov delené v pomere 40/20/40 a je ich možné pomocou bočnej páčky jednoducho sklopiť alebo meniť sklon v rôznych uhloch. Sklopením strednej časti je možné previezť dlhšie predmety a zároveň odviezť dvoch pasažierov vzadu. Spomínaná stredná časť má zabudovanú pohodlnú širokú výklopnú lakťovú opierku s výsuvným držiakom na nápoje. Oceňujem aj možnosť sklopenia operadiel zo strany batožinového priestoru pomocou tiahiel na jeho bočniciach.

zväčšiť obrázok Batožinový priestor v základnom prevedení pojme až 585 litrov batožiny, po sklopení zadných operadiel dokonca 1570 litrov. Úroveň podlahy je vyššie ako to býva zvykom v tomto segmente a bez nakladacej hrany. Kryt podlahy je členený a pod ním sa nachádzajú ďalšie úložné priestory napr. na lekárničku, lano a náradie. V prípade prevozu objemnejšieho nákladu sa tu dá bez problémov uložiť aj navinovacia roletka a tak nebude zbytočne zavadzať na podlahe. Najviac sa zmestí do strednej časti, ktorá je rozdelená na viac priečinkov. Vďačí za to plnohodnotnému rezervnému kolesu, ktoré je umiestené zospodu vozidla za zadnou nápravou. V prípade objednania 7-miestnej verzie tento úložný priestor odpadá a budú v ňom sklopené sedadlá tretieho radu. V batožinovom priestore poteší okrem 12V zásuvky aj druhá na 230V, ktorá je určená pre spotrebiče s odberom do 200W. Aby som iba nechválil, mínusom je absencia elektrického otvárania a zatvárania piatych dverí pomocou tlačidla, ktorá sa neponúka ani za príplatok.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok O pohon sa stará silnejšia naftová motorizácia z ponuky, 2.2 CRDI s výkonom 145 kW (197 koní). Ide o celohliníkový radový štvorvalec vybavený turbokompresorom s variabilnou geometriou (VGT), ktorý disponuje maximálnym krútiacim momentom 436 Nm v rozmedzí 1800 až 2500 ot./min. Agregát v praxi poskytuje veľmi slušnú dynamiku a na nedostatok výkonu sa nedá sťažovať ani pri plne obsadenom aute. Odhlučnenie je na dobrej úrovni, vyšším hlukom na seba upozorní iba pri studenom štarte alebo vo vyšších otáčkach.

zväčšiť obrázok Naftová 2.2-ka sa ponúka výhradne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou z vlastnej produkcie. Okrem automatického radenia v režime D ponúka aj možnosť sekvenčného radenia presunutím páky z tejto polohy doprava. Podraďovanie prebieha neprirodzene smerom dozadu a vyššie stupne sa radia dopredu, rovnaký systém však používajú aj konkurenčné značky. Pri jazde v meste sa snaží držať vyššie otáčky motora blízko spodnej hranice maximálneho krútiaceho momentu, čo je sprevádzané zvýšeným hlukom motora. Je to dané naprogramovaním prevodovky, na druhej strane je však motor pripravený pohotovejšie akcelerovať pri zošliapnutí plynového pedála. Svojim chodom ju radím k priemerným moderným automatom, no napr. najnovšia automatická prevodovka od Mazdy reaguje o niečo rýchlejšie a jemnejšie. Prevodovka nie je vybavená režimom Sport, v prípade potreby náhleho zrýchlenia však dokáže celkom pohotovo reagovať, aj keď bez malej odmlky sa to nezaobíde. Plusom je funkcia Autohold, ktorú treba aktivovať tlačidlom vedľa radiacej páky. Na križovatkách alebo pri posúvaní v kolóne šetrila moju pravú nohu, keď odbúravala nutnosť stáť na brzdovom pedáli po zastavení.

V nasledujúcej tabuľke uvádzam otáčky motora pri rôznych prevodových stupňoch a rýchlostiach podľa tachometra.

50 km/h 4. stupeň 1500 ot./min.
60 km/h 5. stupeň 1300 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 1550 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 1850 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2250 ot./min.

S novým Santa Fe som počas týždňového testovania prešiel 598 km a na záver palubný počítač zobrazoval ešte dojazd takmer 100 km. Konečnú priemernú spotrebu uviezť neviem, nakoľko palubný počítač zobrazuje iba jednu priemerku a aby som vedel zistiť spotreby pri jednotlivých rýchlostiach, musel som ich resetovať. Väčšiu časť nádrže som však spotreboval na diaľnici a mimomestských cestách na trase z Pezinka do Zlína a späť s výbornou spotrebou 7,6 l/ 100 km. Po prejdení diaľničného úseku zo Senca do Trnavy, kde som išiel maximálnou povolenou rýchlosťou 110 km/h, mi palubný počítač ukázal spotrebu 7,7 l / 100 km. Na úseku bez zníženej rýchlosti z Trnavy do Trenčína pri rýchlosti 130 km/h spotreba stúpla na 8,3 l/ 100 km. Následné jazdy z Pezinka do Bratislavy a pri pohybe v meste už veľmi spotrebu neovplyvnili a pri odovzdávaní svietil na palubnom počítači údaj 7,7 l/ 100 km. Spotreba pri jazde čisto v meste sa pohybovala podľa hustoty premávky a štýlu jazdy veľmi rôznorodo a môže narásť kľudne až na 10 litrovú hranicu. Na mojej obvyklej 14 km rannej ceste do práce z vonkajšieho okraja Pezinka do Bratislavy som dokázal prejsť za 6,9 l/ 100 km, čo je veľmi slušný údaj. K tabuľkovým spotrebám som sa veľmi nepriblížil, ale vzhľadom na veľkosť a hmotnosť auta je to dobrý výsledok.

Podvozok
zväčšiť obrázok Predná náprava využíva tradičné zavesenie kolies McPherson s ramenami v tvare L, priečnym skrutným stabilizátorom a plynovokvapalinovými tlmičmi s vinutými pružinami. Vzadu je použité viacprvkové zavesenie kolies odpružené vinutými pružinami. Tlmiče zadnej nápravy sú štandardne vybavené systémom automatického vyrovnávania svetlej výšky, ktorý udržiava konštantnú výšku bez ohľadu na zaťaženie vozidla a rozloženie nákladu v kabíne, čo má za následok lepšie jazdné vlastnosti a ovládateľnosť, ako aj komfort pruženia.

zväčšiť obrázok Nové Santa Fe dokáže aj napriek veľkým 19" kolesám až prekvapivo dobre žehliť nerovnosti na vozovke a poskytovať dostatok komfortu. Zároveň však pri rýchlejších prejazdoch zákrutami netrpí väčšími náklonmi. Treba však myslieť na to, že brzdiť pred zákrutou treba o niečo skôr, lebo váhu auta je cítiť. V zálohe však nechýba stabilizačný systém ESP, ktorý veľmi pohotovo zasiahne. Pochváliť musím aj výkonné brzdy, ktoré podávali dobrý výkon a nevädli ani pri opakovanom brzdení. Riadenie s trochu umelou odozvou je vybavené elektrickým posilňovačom FLEX STEER s tromi rôznymi charakteristikami Normal, Comfort a Sport, ktoré je možné meniť pomocou tlačidla na volante podľa chuti a potreby vodiča. V režime Comfort sa posilňovač zapája viacej a s volantom sa otáča veľmi ľahko, v režime Sport zasa riadenie trochu prituhne.

A keďze ide o SUV s pohonom všetkých kolies 4x4, nechýba asistent zdolávania prudkých kopcov, či uzávierka diferenciálu (Lock), ktorá rozdelí krútiaci moment medzi nápravy v pomere 50:50. Takáto jazda je možná do rýchlosti 40 km/h. Za normálnych podmienok sa prenáša 100 % krútiaceho momentu motora na predné kolesá a v prípade zhoršených podmienok sa automaticky pripája zadok až do pomeru 50:50. Náročný terén som síce neskúšal, ale na strmej rozbitej lesnej ceste si Santa Fe poradil bez zaváhania aj cestou hore so zapnutou uzávierkou, aj cestou dole s asistentom zdolávania prudkých kopcov, ktorý si automaticky pribrzďoval a udržiaval konštantnú nízku rýchlosť.

Bezpečnosť
otvoriť test Euro NCAP zväčšiť obrázok Hyundai Santa Fe absolvoval v minulom roku testy bezpečnosti spoločnosti Euro NCAP s veľmi dobrým výsledkom, keď dosiahol plný počet päť hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získal 96%, za ochranu detí 89%, chodcov 71% a za bezpečnostné systémy 86%.

Okrem bežných bezpečnostných systémov ako ABS s EBD a brzdovým asistentom BAS, stabilizačným systémom ESP s protipreklzovým systémom TCS, manažmentom stability vozidla VSM je Santa Fe vybavené kontrolou stability prívesu či asistentom vedenia vozidla v jazdných pruhoch (Lane Keeping Assistant System). Tento systém upozorňuje na nechcené vybočenie z jazdného pruhu kombináciou zvukovej a vizuálnej signalizácie na stredovom displeji medzi budíkmi, bez korigovania volantu. O bezpečnosť posádky sa starajú aj čelné airbagy, bočné a hlavové airbagy vpredu a vzadu a kolenný airbag vodiča. Nechýba ani funckia varovných svetiel pri núdzovom brzdení.


Obstarávacia cena (spracované dňa 27.08.2013)

Najnižšia cena:
Santa Fe 2.0 CRDi Elegance
31.990 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Santa Fe 2.2 CRDi Premium
39.990 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Santa Fe 2.2 CRDi Premium
43.390 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD, protipreklzový systém TVC, stabilizačný systém ESC s managementom stability VSM vrátane kontroly stability prívesu, brzdový asistent HBA, asistent rozjazdu do kopca HAC, asistent pre kontrolovaný zjazd z kopca DBC, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, kolenný airbag vodiča, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním a alarmom, bezklúčové otváranie a štartovanie, adaptívne xenónové svetlomety AFLS, zadné parkovacie senzory, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný kožený volant výškovo a pozdĺžne, kožené sedadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektricky ovládané predné sedadlá s pamäťou u vodiča, elektricky nastaviteľné bederné opierky vpredu, 5x hlavová opierka, delené a sklopné zadné sedadlá v pomere 40/20/40, volant s ovládaním rádia, automatická dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, autorádio s CD a MP3 prehrávačom, navigácia vrátane zadnej parkovacej kamery, externého zosilňovača a subwooferu, 10 reproduktorov, USB a AUX port, Bluetooth, kryt batožinového priestoru, elektrická zásuvka na 230V v batožinovom priestore, protislnečné roletky na zadných bočných oknách
Exteriér:
nárazníky vo farbe karosérie, el. nastaviteľné, vyhrievané a automaticky sklopné spätné zrkadlá vo farbe karosérie s ukazovateľmi smeru, chrómované kľučky dverí, hmlovky, LED svetlá s funkciou denného svietenia, zadné LED svetlá, disky kolies z ľahkých zliatin + pneumatiky 235/55 R 19, čierne strešné lyžiny, zatmavené zadné okná od B stĺpika
Výbava za príplatok k základnej cene: panoramatické strešné okno = 1400 €
lak - metalíza = 500 €
asistent pre vedenie vozidla v jazdných pruhoch (Lane Keeping Assistant System) = 700 €
inteligentný poloautomatický parkovací systém vr. parkovacích senzorov = 800 €



Porovnanie s konkurenciou (spracované: 27.08.2013 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Hyundai Santa Fe Volvo XC60 VW Touareg Volvo XC60
Značka a model Hyundai Santa Fe Kia Sorento VW Touareg Volvo XC60
Motor 2.2 CRDi 2.2 CRDi 3.0 V6 TDI 2.4 D5
Stupeň výbavy Premium TX Mountain Summum
Zdvihový objem motora 2199 2199 2967 2400
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 V/6 R/5
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 145/3800 145/3800 150/3750 158/4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 436/1800-2500 436/1800-2500 400/1400 440/1500-3000
Prevodovka 6-stupňová automatická 6-stupňová automatická 8-stupňová automatická 6-stupňová automatická
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Max. rýchlosť (km/hod) 190 190 206 205
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 10,1 9,9 8,5 8,3
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,6 6,8 7,0 6,4
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1765 1815 2078 1733
Dĺžka (mm) 4690 4685 4795 4644
Šírka (mm) 1880 1885 1940 1891
Výška (mm) 1685 1735 1732 1713
Rázvor (mm) 2700 2700 2893 2774
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 585/1570 531/1546 580/1642 495/1455
Záruka 5 rokov bez obmedzenia km 7 rokov / 150.000 km 2 roky 2 roky
Cena modelu bez príplatkov (€) 39.990 39.430 39.990 47.490
Akčná cena (€) - 37.930 - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 43.390 43.690 54.785 56.460

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Kia Sorento
  • má navyše: systém monitorovania mŕtveho uhla
    nemá: -

  • VW Touareg
  • má navyše: systém rozpoznania únavy vodiča
    nemá: -

  • Volvo XC60
  • má navyše: -
    nemá: systém sledovania nechceného vybočenia z pruhu (iba v balíkoch v kombinácii s ďalšími bezpečnostnými systémami)


    Záverečné hodnotenie

    Nový Hyundai Santa Fe je veľmi vydarené SUV strednej triedy, ktoré oproti predchádzajúcej generácii zdvihlo latku zasa o kus vyššie. Už na prvý pohľad zaujme svojim príťažlivým a sebavedomým dizajnom. Kvalitne vypracovaný interiér ponúka výbornú priestrannosť a veľmi dobrú variabilitu zadných sedadiel. Oproti drahším prémiovejším značkám disponuje naftový agregát 2.2 CRDi iba štyrmi valcami, za to však s viac než dostatočným výkonom 145 kW, ktorý ponúka so 6-stupňovou automatickou prevodovkou výbornú dynamiku. V ničom nezaostáva ani so svojou mimoriadne bohatou komfortnou a bezpečnostnou výbavou. Svojou cenou prevyšuje menšie a menej výkonné SUV modely, ale na druhej strane výrazne podlieza drahšie SUV-čka prémiových značiek, takže nové Santa Fe by mohlo byť pri výbere zlatou strednou cestou.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Test: Hyundai i20 1.1 CRDi Comfort
    Test: Hyundai i20 1.2i Comfort
    Test: Hyundai i30 1.6 CRDi Comfort
    Test: Hyundai i30 1.6 MPI Comfort
    Test: Hyundai i40 1.7 CRDi Premium
    Test: Hyundai Elantra 1.6i D-CVVT Style
    Test: Hyundai Veloster 1.6 GDI Extreme
    Test: Hyundai i40 1.6 GDI Style
    Test: Hyundai ix20 1.4 CRDi Style 4x2
    Test: Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4x2

    Dňa: 25.09.2013
    Redaktor: Jaroslav Čík
    Foto: Jaroslav Čík





    Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
    http://www.aad.sk

    Adresa tohoto článku je:
    http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1152