Peugeot 2008 1.6 Vti Allure (08/2013)
redaktor: p.mauer, 23.09.2013;

Nový mestský crossover 2008 predstavil Peugeot slovenskej verejnosti po prvý raz na tohtoročnom autosalóne v Bratislave. Model 2008 vychádza z modelu 208 a bol vytvorený ako typicky mestský automobil, ktorý sa občas zatúla aj do prírody. Je dlhší a vyšší len o pár milimetrov. S 208-čkou má dokonca takmer identický interiér. Na testovanie som si vybral model s benzínovým motorom 1.6 VTi a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Dieselovú 1.6 e-HDi FAP STT som nedávno testoval v štýlovej 208-čke "XY". Ako sa správal 1.6 litrový benzínový motor v malom mestskom crossoveri sa dočítate v teste.
______________________________________________________________________________________________
Slovenský importér ponúka model 2008 v troch stupňoch výbavy ACCESS, ACTIVE a ALLURE v ôsmych farebných vyhotoveniach. Farbu karosérie je možné kombinovať so šiestimi farbami látkových poťahov alebo s čiernou kožou (len pre ALLURE). Kolesá môžu byť obuté na zliatinových diskoch v troch rôznych dizajnoch. Vybrať sa dá z dvoch benzínových (1.2 VTi a 1.6 VTi) alebo dvoch dieselových (1.4 HDi FAP a 1.6 e-HDi FAP) motorov v kombinácii s 5/6 stupňovou manuálnou alebo 5/6 stupňovou robotizovanou prevodovkou. Motor 1.6 e-HDi môže byť vybavený aj systémom Stop&Start.


testoval šéfredaktor Peter Mauer









Peter Mauer, šéfredaktor AAD

Dizajn - z pôsobivých kriviek 208-čky veľa nezdedil

Model 2008 je evidentne postavený na platforme modelu 208 ako kríženec malého auta a SUV. Vonkajšie rozmery má takmer rovnaké. Je len o 197 mm dlhší, o 96 mm vyšší a rovnako je široký. Z pôsobivých kriviek 208-čky však veľa nezdedil. Dizajn exteriéru pôsobí rozpačito. Je zmesou náznaku robustnosti a elegancie zároveň. Rám strechy za B-stĺpikom je mierne zvýšený. Ilúziu o vyššej streche a väčšom priestore vzadu spôsobuje široká lišta nad zadnými dverami. Plato strechy s pevným sklom je rovné po celej dĺžke, len vzadu po stranách je podobne zvlnené ako u modelu RCZ. Vnútorný priestor v porovnaní s 208-čkou takto získal len zanedbateľných 15 mm. Strešný spojler zadnú časť karosérie vkusne predlžuje, ale príliš vyčnievajúci nárazník akosi do celkovej kompozície nezapadá. Polep na boku karosérie napovedá, že tento "crossover" je vhodný najmä do mesta. To nepopieram, nakoľko chrómové ozdoby, ani dlhé strešné nosiče a ani efektné obloženia dverí a nárazníkov z neho automobil na zdolávanie ľahšieho terénu neurobia. Viac mu pristane preháňať sa po mestských uliciach.

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure

Osvetlenie - využíva najnovšie technológie

V poslednom čase sa stalo pravidlom, že všetky modely Peugeotu pre osvetlenie využívajú modernú technológiu s vysokou životnosťou a úsporou energie. Aj 2008-čka dostala halogénové svetlomety v novom dizajne. Povinné denné svietenie zabezpečuje LED technológia integrovaná do horného okraja svetlometu. Guľaté hmlové svetlá v prednom nárazníku plnia aj funkciu svietenia do zákruty. Pri rýchlosti do 40 km/hod sa zmenia na statické svetlomety, aby pomohli stretávaciemu alebo diaľkovému svetlu osvietiť vnútorný uhol v smere natočených kolies. Ich dôležitosť zvýrazňuje chrómový rámik. Zadné svetlá si zachovali tvar - pazúr leva. Tentoraz je jednofarebný a rozdelený na dve časti. Vonkajšia je integrovaná do blatníku a vnútorná do širokých výklopných dverí. Na seba upozorňujú tromi svietiacimi zvislými pásikmi. Aj interiér využíva LED technológiu. Biela slúži na vnútorné osvetlenie a čítanie, modrá dekoruje tienidlo združeného prístroja a drážky pre posuv clony strešného okna.

Interiér - s príjemnou atmosférou za svetla aj tmy

Pri pohľade do vozidla každý pochopí, že aj vnútorné vybavenie pochádza z modelu 208. Interiér presvetľuje pevná panoramatická sklenená strecha siahajúca až nad zadné sedadlá. Za fantastický pocit spojitosti s otvoreným priestorom si však treba priplatiť 450,00 €. V horúcich letných dňoch interiér nepríjemne prehrejú slnečné lúče a nezabráni im v tom ani zatiahnutá clona. Farba obkladových materiálov dokonale ladí s čalúnením sedadiel. Prístrojový panel z mäkčeného materiálu v kombinácii s čiernym lesklým obkladom a chrómovými doplnkami vkusne dopĺňa imitácia brúseného hliníku. Po stranách zdobí stredový tunel a madlo dverí. V rovnakej farebnej kombinácii sú ušité poťahy sedadiel. Tmavošedé kraje strieda vzorová látka Oxford Mistral. Bočné vedenie sedadiel okrášľuje kontrastná bledšia farba s výrazným štepovaním. Tvarovanie sedadiel je zárukou pre pohodlné sedenie aj na dlhšie vzdialenosti. S dostatkom priestoru pre nohy som sa usadil aj na zadnú lavicu. Pri mojej výške som minimálny výškový rozdiel voči 208-čke vôbec nepostrehol. Tmavošedý interiér od pol pása vystriedala bledá káva. Najvyššia výbava "Allure" má v ponuke sedadlá potiahnuté čiernou kožou (za príplatok). Testovaný model takúto ponuku nevyužil a pravou kožou má potiahnutý len volant, rukoväť prevodovej páky a ručnej brzdy. Zaujímavá je páka brzdy s plochou rukoväťou, ktorá je obšitá rovnakým stehom ako sedadlá. Dobre zapadá do konceptu interiéru. Objavom LED technológie sa návrhári predháňajú pri jej uplatňovaní v automobilovom priemysle. Aj 2008-čka je dekorovaná takouto technológiou. Azúrovo-modrá interiér omladzuje a zútulňuje. Vybavenie interiéru "Allure" lahodí oku. Materiály sú na dotyk príjemné a majú aj slušné dielenské vypracovanie.

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure

Batožinový priestor od operadla zadnej lavice po výklopné dvere meria 752 mm. Naložený po okraj operadla poskytne objem 360 dm3, o 29 viac ako 208-čka. Sklopením operadla zadnej lavice, deleného v pomere 2/3-1/3 sa vytvorí ďalší úložný priestor s objemom 1194 dm3 (norma VDA 211) vrátane 22 dm3 pod kobercom. Batožinový priestor je dobre prístupný z každej strany. Prístupný je dokonca aj počas jazdy zo zadného sedadla. Slúži na to posuvné plato, ktoré súčasne zakrýva batožinu pred zrakmi zvedavcov. Nakladacia hrana zadného otvoru má ideálnu výšku (60 cm od vozovky). Krycia lišta hrany a päť pozdĺžnych plastových pásov na podlahe a chrbáte zadnej lavice uľahčujú manipuláciu s batožinou. Háčiky a sieťka poslúžia na bezpečné upevnenie nákladu. Pod výklopnou podlahou je v lôžku uložené náhradné koleso určené len na dojazd.

Pracovisko vodiča a komfort - ergonomické s intuitívnym prístupom

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure

Z pohľadu dostupnosti ovládacích prvkov sa pracovisko vodiča v ničom nelíši od modelu 208. Je rovnako ergonomické. Pri správnom nastavení sedenia, displej vyššie uloženého združeného prístroja poskytne dôležité informácie a varovné upozornenia v zornom poli vodiča. Ďalšie užitočné aj menej užitočné informácie poskytuje sedempalcový farebný dotykový displej integrovaný do stredu prístrojového panelu. Z pohľadu vodiča sa dajú sledovať údaje o krátkodobej a dlhodobej spotrebe paliva vo dvoch jazdných režimoch súbežne na obidvoch obrazovkách.
Dotykový displej poskytuje prístup k ovládaniu rádia, k súprave hands-free cez rozhranie Bluetooth, k prehrávaniu hudobných súborov cez USB a k sledovaniu trasy na navigácii. Prípojka USB/jack umožní pripojenie digitálneho prehrávača, smartfónu alebo USB kľúča. Niektoré funkcie sa ovládajú aj na multifunkčnom volante. O vernú zvukovú reprodukciu sa stará systém HIFI JBL s dvoma výškovými reproduktormi na palubnej doske, 4 woofery vo dverách a jeden subwoofer, ktorý riadi 10 kanálový digitálny zosilňovač o výkone 240 W.

Pre tých, ktorých parkovanie moc nebaví, je užitočná navigácia pre automatické zaparkovanie medzi dve pozdĺžne stojace vozidlá. Ja som si takúto pomoc vyskúšal. Počas pomalej jazdy popri zaparkovaných automobilov som na strane, kde má systém vyhľadať voľné miesto, zapol smerovku a hneď nato aktivoval parkovací asistent. Pravou rukou som na farebnej dotykovej obrazovke vybral ponuku zaparkovať cúvaním. Na displeji som sledoval, ako parkovací asistent skenuje miesto medzi dvomi autami. Keď vyhodnotil, že voľné miesto je na parkovací manéver dostatočné, zobrazil povel na zaradenie spiatočky. V tom momente prebral zodpovednosť za automatické otáčanie volantom. Počas parkovacieho manévru senzory monitorovali priestor okolo auta a upozornili ma na nedostatočný odstup. Po takejto výstrahe som musel zvoliť jazdu v opačnom smere (stále bez rúk na volante). Meniť pohyb vpred alebo vzad, bolo potrebné zopakovať aj viackrát, kým parkovací asistent dokázal vozidlo zaparkovať.
Je naivné myslieť si, že parkovací asistent dokáže pracovať bez pomoci vodiča. Za správne zaradenie prevodového stupňa, za rozjazd a brzdenie je počas manévrovania zodpovedný vodič. Parkovací asistent sa stará len o správne natočenie kolies. Rovnako to funguje aj pri výjazde z miesta pozdĺžneho parkovania. Parkovací asistent ukončí kontrolu nad volantom keď vyhodnotí, že auto je správne zaparkované alebo keď je výjazd z miesta parkovania ukončený. Obidva spôsoby vyžadujú pozorné sledovanie pokynov na farebnej obrazovke. Aj keď parkovací asistent pracoval spoľahlivo, pri mojich šoférskych skúsenostiach, by som zaparkoval skôr a ešte by som ušetril 400,00 €, ktorých je potrebné za takýto komfort pri kúpe auta priplatiť.

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure

Výhľad na oblohu z idúceho auta je úžasný. Umožňuje to pevné panoramatické okno, ktoré prekrýva posuvné tienidlo ovládané elektricky. Posuv tienidla sa zastaví momentom uvoľnenia tlačidla na stredovej konzole. Výhľadu do strán nič nebráni, pohľadom zvonku cloní tmavé zasklenie vzadu. Ideálnu klímu udržiava kvalitná ľahko ovládateľná dvojzónová klimatizácia. Keď sa rozprší alebo zotmie, príkazy na spustenie stieračov alebo zapnutie svetiel rozdajú citlivý dažďový a svetelný senzor.

Motorizácia - päť prevodových stupňov stačí do mesta, ale mimo mesta ich je málo

Testovanú 2008-čku poháňa 1,6 litrový benzínový motor s označením VTi. Spolu s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou (BVM5) tvoria ideálny pár do mesta. Diaľnice mu nepristanú. Tam je motor k partnerke hlučný, nakoľko mu nevie poskytnúť šiesty prevod. To ho vie vytočiť až na hranicu 4.000 otáčok za minútu-1. Hluk, ktorý pri tom vydáva dosť znepríjemňuje cestovanie. A to sa ešte nevytočil na 4.250 otáčok/min.-1, pri ktorých dosahuje maximálny krútiaci moment. Pri pokojnej jazde mestom je spokojný, aj keď pri občasnom úniku z peletónu si tiež zareve. Z toho vyplýva, že päť prevodových stupňov mu stačí do mesta, ale mimo ich potrebuje viac.

zväčšiť

Výrobca v dokumentácii uvádza, že 1.6 litrový benzínový motor VTi s maximálnym výkonom 88 kW /120k a 5-stupňovou prevodovkou (BMV5) v meste spotrebuje 7,7 litrov paliva na 100 km. Mimo mesta mu stačí len 4,8 l/100 km. Pri využívaní kombinovanej trasy, by mal spáliť 5,9 l/100 km benzínu. Na jeden kilometer jazdy vypustí do ovzdušia 135 g škodlivých látok (CO2). Toľko údaje výrobcu a teraz, čo som zistil ja. Motor mal v čase testovania na počítadle bez jedného kilometra 4.300 km. Počas testovania som s ním najazdil 409 kilometrov prevažne v režime kombinovanej trasy. Palubný počítač krátkodobo sledovanú spotrebu paliva ohodnotil 6,9 litrami na 100 km jazdy a dlhodobo sledovanú spotrebu na 7,5 l/100 km. Pri pokojnom režime jazdy so zapnutým tempomatom pre konštantnú rýchlosť 90 km/hod. točil 2.500 ot./min.-1. Displeji pritom ukazoval priemernú spotrebu 5,4 l/100 km. Ak zoberiem v úvahu metódu merania spotreby paliva v súlade s európskymi predpismi (v meste na vzdialenosť približne 4 km, mimo mesta na vzdialenosť približne 7 kilometrov a pri kombinovanej prevádzke ako priemer z 2 jázd približne na vzdialenosť 11 kilometrov) s presne stanovenými skúšobnými podmienkami (teplota, hmotnosť, charakteristiky skúšobnej lavice atď.) a pri pokojnom profile jazdy, tak mnou uvedené hodnoty sú pre reálne používanie automobilu reálnejšie. Napokon aj výrobca pripúšťa, že homologované údaje o spotrebe paliva nemusia zodpovedať skutočnej spotrebe, na ktorú majú vplyv reálne prevádzkové podmienky, atmosférické podmienky, zaťaženie vozidla, štýl jazdy, tlak v pneumatikách, prítomnosť strešného nosiča (aj bez nákladu) a intenzívne používanie klimatizácie a kúrenia.

Jazda - po meste ideálna, mimo sklamala

zväčšiť

Malý multifunkčný kožený volant dobre padne do ruky. Povely na kolesá prenáša presne a spoľahlivo ich vedie do zákrut. Podvozok udržuje dobrú stabilitu aj pri razantnejšej jazde. Pruženie eliminuje nerovnosti vozovky primerane k veľkosti rázvoru. Pri bežnej jazde som nezaznamenal žiadne nežiaduce zvuky ani zvnútra ani zvonku. Šum aerodynamického obtekania vzduchu okolo karosérie so stupňovito zvýšenou strechou so strešnými nosičmi je nevnímateľný. Dostatočne je odhlučnený podvozok aj motorový priestor. Výnimkou je len jazda na piaty prevodový stupeň vo vyšších otáčkach motora. Šestka v prevodovke by tento problém určite odstránila. Vyskúšal som aj systémy na udržanie predvolenej rýchlosti (tempomat) a na obmedzenie maximálnej rýchlostí (limited). Obidva sú ovládané kratšou páčkou pod volantom vľavo. Fungovali spoľahlivo. Vhodný tvar tienidla združeného prístroja umožnil sledovať informácií na displeji za akéhokoľvek svetla. Úmyselne som vošiel aj mimo spevnený povrch. Aj keď podvozok 2008-čky má o niečo väčšiu prejazdnú svetlosť ako 208-čka z ktorej platformy pochádza, je ešte stále malá na to, aby zvládla prejazd cez výmoli na poľnej ceste. Poškodené obloženie na prednom nárazníku je toho dôkazom. Zisťoval som aj účinnosť kruhového ovládača pre voliteľný režim jazdy pre aktuálny terén. Tento malý zázrak nazývaný "Grip Control®" nie je žiadnou novinkou. Slúži na zlepšenie pohyblivosti na sťaženom povrchu v piatich režimoch: štandardný, na snehu, na blate, v piesku, alebo s vypnutým elektronickým stabilizačným systémom (ESP OFF). Grip Control® na záber kolesa využíva regulovanie brzdnej sily. Peugeot týmto spôsobom nahradil chýbajúci pohon 4x4. Takýto náhradný spôsob pomoci pre autá, ktoré sa občas zatúlajú do prírody je lepší ako žiadny. Tento systém pomoci som testoval na piesčitom podklade. Pomalou jazdou v režime označenom ikonou "kaktus vedľa auta" som sa z piesku vyhrabal. Aby bol systém účinný pre režimy blato a sneh, kolesá musia mať obuté vhodné pneumatiky s dezénom označeným "Mud and Snow". Pneumatiky s takýmto dezénom sa na hladkom povrchu a pri vyššej rýchlosti nechajú počuť.
Výrobca v technickom popise uvádza, že 2008-čka s touto motorizáciou dosiahne zrýchlenie za 9,5 sekundy (s pevným štartom) a vyvinie maximálnu rýchlosť 196 km/hod. Druhý z týchto údajov som sa pokúsil preveriť. Na krátkom úseku (nie za ideálnych podmienok) mi s nohou na podlahe počítadlo ukázalo rýchlosť 169 km/hod.

Bezpečnosť - nadštandardná už od základnej verzie

Prvky aktívnej a pasívnej a bezpečnosti, ktorými je verzia "Allure" vybavená sú zárukou pre dostatočnú ochranu cestujúcich. 2008-čka už v základnej verzii ponúka elektro-stabilizačný program (ESP), ktorý združuje funkcie protiblokovania kolies (ABS), protipreklzovej ochrany (ASR), elektronickú distribúciu brzdného účinku (EBV a CBC). Ďalej podporuje brzdenia v núdzovej situácii (AFU), ochranu pred zhasnutím motora (MSR) a inteligentnej trakčnej kontroly Grip Control®, ktorý umožňuje vozidlu pohyb aj v podmienkach zlej priľnavosti. Medzi bezpečnostné systémy možno zaradiť aj asistenta rozjazdu v stúpaní (Hill Assist), ktorý pri rozjazde do kopca približne na 2 sekundy zabrzdí vozidlo za účelom presunutia nohy z brzdného na plynový pedál. K dispozícii má aj deaktivovateľné predné, bočné a hlavové airbagy, bezpečnostné pásy vpredu aj vzadu (trojbodové) a úchyty ISOFIX. V prípade núdze (nehoda) inteligentné zariadenie Peugeot Connect SOS automaticky vyšle núdzové volanie o pomoc bez zásahu vodiča.
Aj keď si na výsledok testu ochrany dospelých cestujúcich, prepravovaných detí a ohľaduplnosť voči chodcom (testuje spoločnosť Euro NCAP) musíme nejaký čas počkať, s najväčšou pravdepodobnosťnou test dopadne rovnako dobre, ako dopadol bariérový test modelu 208.

Konkurencia - nákupná cena aj vybavenie je porovnateľné

Výrobca s modelom 2008 vyplnil medzeru vo svojom portfóliu crossoverov v segmente malých automobilov. Donedávna tomuto segmentu kraľoval len model Nissan Juke. O niečo skôr, ako Peugeot, mu začal konkurovať Renault s modelom Captur. Každý z modelov sa dodáva na trh s viacerými variantami motorov. Pre vzájomné porovnanie som vybral varianty s benzínovým motorom porovnateľného výkonu a objemu valcov. V prípade modelu Captur som uprednostnil výkon pred objemom, nakoľko 1,2 litrový preplňovaný motor má rovnaký maximálny výkon ako 2008-čka (88 kW). Nissan Juke s identickým objemom valcov motora (1.598 cm2) má zas maximálny výkon menší len o 2 kW. Ostatné parametre ako napríklad: rozmery, objemy kufra, spotreba paliva a základné vybavenie (bez príplatkovej výbavy) uvádzam v porovnávacej tabuľke. Podľa aktuálneho cenníka sa PEUGEOT 2008 1.6 VTi Allure predáva za 16.490,00 €, RENAULT Captur 1.2 TCE Dynamique za 16.390,00 € a NISSAN Juke 1.6 Tekna za 16.850,00 €. Záujemca o malý crossover to nebude mať ľahké, nakoľko cenová hladina je vyrovnaná.

Verzia, ktorú som testoval, mal navyše aj výbavu za príplatok: alarm (AB08) za 300,00 €, parkovací assistent (UB08) za 400,00 €, navigačný systém s farebnou dotykovou 7" obrazovkou s CD prehrávačom a druhou USB prípojkou v príručnej skrinke (WLQX) za 485,00 €, vyhrievanie predných sedadiel (NA01) za 240,00 €, panoramatiké zasklenie strehy (OK01) za 450,00 € a zvláštne lakovanie - čierna Perla Nera - metalíza (OMM0) za príplatok 420,00 €. Nákupná cena takto dovybavenej 2008-čky sa vyšplhala na sumu 18.785,00 € s DPH. V čase testovania poskytoval importér na model 2008 uvádzací bonus (zľavu s DPH) vo výške 1.900,00 €.

______________________________________________________________________________________________

Hodnotenie na záver - medzi konkurenciou sa nestratí, ale ani nevynikne

testoval šéfredaktor Peter Mauer Tento brat 208-čky sa tvári, že je väčší a robustnejší, v skutočnosti je len mladší. Výrobca si ním vyplnil prázdne miesto v portfóliu, aby konkurencii ukázal, že aj on vie zaútočiť na trhy s malými crossovermi. Predajná cena modelu v porovnaní s konkurenciou nevytŕča ani ich nepodlieza. Len neviem, či na trh neprichádza neskoro. V ceste mu totiž stoja silní protivníci s výnimočným dizajnom. A práve ten otvára peňaženky. V porovnaní s konkurenčnými modelmi exteriér pôsobí rozpačito. Chýba mu experimentálna hravosť, ktorá sa medzi krížencami tejto triedy dobre presadila. Je viac elegán ako parťák na volný čas. Či pekný interiér a výborné jazdné vlastnosti vyvážia túto jeho slabosť, ukážu až počty objednávok. Ja mu to prajem, aj keď ma tento model ničím výnimočným nenadchol.

______________________________________________________________________________________________

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Testoval: Peter Mauer
Foto: Peter Mauer
______________________________________________________________________________________________

Ďalšie testy PEUGEOT:
Peugeot 208 1.6 e-HDi XY (07/2013)
Peugeot 508 RXH 2.0 HDi HYbrid4 (01/2013)
Peugeot 301 1.6 VTi Allure (02/2013)
Peugeot 4008 1.8 HDi (11/2012)
Peugeot 3008 2.0 HDi HYbrid4 (06/2012)
Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
Peugeot 308 1.6 VTi Executive (11/2007)

Otvoriť stránku importéra vozidiel Peugeot





Tento článok nájdete na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
http://www.aad.sk

Adresa tohoto článku je:
http://www.aad.sk/sections.php?op=viewarticle&artid=1149